abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176351805
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:50 schreef Coritchando het volgende:
Pols controleren? Dat is iets uit de film en een ver verleden zover ik weet. Onbetrouwbare methode. Tegenwoordig controleer je met je wang en op zicht of er nog een (regelmatige) ademhaling is, zo niet: reanimeren.

Met reanimeren kun je niet fout zitten, als de persoon niet gereanimeerd hoeft te worden kost het hem of haar misschien een gebroken rib, maar hij gaat je dat echt wel duidelijk maken. Zo niet, dan is reanimatie dus duidelijk nodig.

Het lijkt erop of ze eerst nog dachten niet te hoeven reanimeren, getuige de ongebruikte AED en stabiele zijligging, toen het kritiek werd is er toch besloten te reanimeren.

Vind het lastig te beoordelen vanaf de zijlijn. De mensen om Nouri heen waren kundig en hebben ongetwijfeld vaker dit aan de hand gehad. Dat een fysio het niet goed doet, daar ga ik wel in mee en reken ik hem ook niet aan.
Ik mag toch hopen dat een clubarts niet te vaak mensen hoeft te reanimeren.
  zondag 7 januari 2018 @ 20:16:19 #102
309126 Doublepain
Burn A Nearby New Yard
pi_176352374
quote:
11s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:57 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik neem aan van wel, anders heb je best een rookie arts
Op dinsdag 30 mei 2017 22:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Als Real Madrid de finale wint, is het niet dankzij Ronaldo in deze wedstrijd. Thank me later.
Ronaldo 20', 64'
https://www.welklidwoord.nl
pi_176352448
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 20:16 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik neem aan van wel, anders heb je best een rookie arts
De man is een sportarts. Dat is toch een heel andere tak van sport (hi ha ho) waarbij patiŽnten normaliter niet in levensgevaar verkeren. Dat 'ie weet (of zou moeten weten...) hoe je moet reanimeren etc. staat daar los van.
  zondag 7 januari 2018 @ 20:24:28 #104
309126 Doublepain
Burn A Nearby New Yard
pi_176352581
quote:
7s.gif Op zondag 7 januari 2018 20:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De man is een sportarts. Dat is toch een heel andere tak van sport (hi ha ho) waarbij patiŽnten normaliter niet in levensgevaar verkeren. Dat 'ie weet (of zou moeten weten...) hoe je moet reanimeren etc. staat daar los van.
Een sportarts loopt toch ook gewoon mee bij een IC enz? Of zit die man 24/7 bij de club. Ik dacht dat ze er alleen bij de wedstrijden erbij waren
Op dinsdag 30 mei 2017 22:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Als Real Madrid de finale wint, is het niet dankzij Ronaldo in deze wedstrijd. Thank me later.
Ronaldo 20', 64'
https://www.welklidwoord.nl
pi_176352658
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 20:24 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Een sportarts loopt toch ook gewoon mee bij een IC enz? Of zit die man 24/7 bij de club. Ik dacht dat ze er alleen bij de wedstrijden erbij waren
Die van Ajax werkt bij Haaglanden geloof ik, maar als sportarts zit je normaliter niet in de acute zorghoek. Je begeleidt patiŽnten vooral als het gaat om belastbaarheid, herstel bij blessures e.d. Dus tenzij er iemand in je praktijk omvalt tijdens een inspanningstest kom je geen patiŽnten tegen die in levensgevaar zijn.
pi_176359584
quote:
11s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:57 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Een clubarts is een normale arts die door de weeks meestal gewoon een baan heeft. Ook zijn ze vaak wat ouder en lopen ze dus al een tijd mee.

Ik zeg niet dat het dagelijkse kost is, maar ze hebben het ongetwijfeld vaker aan de hand gehad.

Daarbij zie je er op de foto 2 ambulance broeders toch? Die doen het ook vast niet 3 maal daags, maar elke maand toch minstens wel een keer.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')