abonnement Unibet Coolblue
pi_172437082
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar verlicht me. Hoe kook jij rijst en welke rijst koop je? Ik eet het regelmatig en ik wil best eens wat proberen.
Jasmijnrijst van de toko. Ik zet m op met evenveel rijst als water plus een beetje water (en zout). Als aan de kook, heel zacht zetten. Na een minuut of 10 doe ik m uit, roer om en wikkel er een theedoek omheen. Dan de rest afmaken. Als ik klaar ben om op te scheppen is de rijst lekker.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172437111
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb me er nooit in verdiept. Heb het nooit als een belangrijk onderdeel van mijn maal beschouwd. Ik wéét dat het beter kan. Maar ergens is het zo ook wel makkelijk. Hoe meer eten ik leer kennen, hoe snobistischer ik word over zaken van mindere kwaliteit.
Ik vond rijst altijd smerig en alleen geschikt om in veel saus te verzuipen. Toen ontdekte ik jasmijnrijst en droogkoken. Heel ander verhaal.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172437161
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:15 schreef Clubsoda het volgende:
Waarom zou je een waterkoker schoonmaken? Er zit alleen water in. Wat ik dan schoon zou maken met water. Ik zie geen reden.

Ik heb in de 17 jaar dat ik op mezelf nog nooit aardappels gekookte om zo te eten. Huuh! Alleen voor stamppot maar dat is ook vijf keer per jaar ofzo. Rijst kook ik ook niet zoveel, ik ben er niet weg van.
Eens met de waterkoker.
Maar aardappels O+
In alle vormen en bereidingswijzen O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172437177
Kwartet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172437376
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Eens met de waterkoker.
Maar aardappels O+
In alle vormen en bereidingswijzen O+
Oh, ik jokte. Ik heb wel jonge aardappeltjes in de schil gekookt voor bij de asperges. Ik vind aardappelen in andere vorm dan gekookt ook lekker hoor. Maar die bleek uitgeslagen meelballen met jus...
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_172437403
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kalk.
Ja, snap ik. Maar ik heb heel zacht water en dus 0 kalkafzetting in de waterkoker. Wat is er dan vies aan om 'm niet schoon te maken?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_172437438
Hebben wij zo'n zacht water?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172437469
Hier vanavond iets met opperdoezer ronde, verder eet ik zelden aardappels idd, hoeksche rooie vind ik ook nog wel okay
pi_172437531
Ben, as we speak, aardappels aan het koken om straks aardappelsalade te maken. weet niet meer wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb, behalve voor stamppotten.
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 15 juli 2017 @ 15:06:39 #85
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172437534
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik vond rijst altijd smerig en alleen geschikt om in veel saus te verzuipen. Toen ontdekte ik jasmijnrijst en droogkoken. Heel ander verhaal.
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ *O* *O* *O* *O*
pi_172437650
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 15:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben, as we speak, aardappels aan het koken om straks aardappelsalade te maken. weet niet meer wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb, behalve voor stamppotten.
:9 We hoeven woensdag heul niet uit eten. We schuiven gewoon bij jou aan :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_172437682
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 15:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:9 We hoeven woensdag heul niet uit eten. We schuiven gewoon bij jou aan :9
Ja duh....Deze aardappelsalade bewaren tot woensdag ;) En dan krijg ik straks ruzie op de bbq als ik alleen maar met een meloen/feta salade aankom
We have far more in common than that which devides us..
pi_172437691
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 15:02 schreef Vanyel het volgende:
Hebben wij zo'n zacht water?
Ja. Ik heb het gecheckt toen we een nieuwe vaatwasser kochten en ik wilde weten op hoeveel ik de zouttoevoer moest instellen. Het bleek zo zacht dat zout niet nodig is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_172437726
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Eens met de waterkoker.
Maar aardappels O+
In alle vormen en bereidingswijzen O+
Oh ja, hoe waren je aardappeltjes?

En rot Connor ooit nog op? Spoiler welkom.
Spoilers!
  zaterdag 15 juli 2017 @ 15:31:17 #90
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_172438047
Zo, dag extra werken ook weer overleefd, nu heb ik nog maar 340 snipperuren dit jaar :')

Kook water altijd in waterkoker voor ik het in een pan op het vuur doe, zuinig als ik ben want wij hebben zonnepanelen en we hebben elk jaar ietsjes over... scheelt weer gas :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_172438402
Uniekie! :* *; Dank jullie wel, wat ontzettend lief en enorm overbodig. Maar wat lief <3
We have far more in common than that which devides us..
pi_172438428
Vader van Vriendin belde net. Hart in m'n keel. Zijn computer is slechts kapot gelukkig.
Spoilers!
pi_172438471
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 15:00 schreef Clubsoda het volgende:

Ja, snap ik. Maar ik heb heel zacht water en dus 0 kalkafzetting in de waterkoker. Wat is er dan vies aan om 'm niet schoon te maken?
Oh wow, dat wil ik ook!! :o Nee, als ik geen kalkaanslag had gehad dan zou ik hem ook niet aan de binnenkant schoonmaken.

Vroeger kregen wij van die snelkookrijst van Lassie geloof ik. Oh wat vond ik rijst vies :r Tot ik op mezelf wonend ontdekte dat het er helemaal niet zo hoeft uit te zien of zo hoeft te smaken :;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_172438680
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 15:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vader van Vriendin belde net. Hart in m'n keel. Zijn computer is slechts kapot gelukkig.
Phewww...dat is schrikken ja.
We have far more in common than that which devides us..
pi_172438695
Mijn moeder had vroeger een elekttisch plaatje waar ze de rijst op kookte. Geen idee waarom eigenlijk. Ik denk omdat het weinig vermogen had ofzo. Ze had ook een saté-apparaat waarop de stokjes rond konden draaien.
Spoilers!
pi_172438723
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 16:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Phewww...dat is schrikken ja.
Was even niet grappig inderdaad.

Wat ga je allemaal maken voor morgen? Dit jaar dus geen café afgehuurd?
Spoilers!
  zaterdag 15 juli 2017 @ 16:11:38 #97
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172438750
OK.

Ik heb runder riblappen, sperciebonen en een zelfgekweekte aubergine.

Ik wilde er morgen stoofvlees van maken met meegestoofde groenten (laatste uur)

Zouden jullie:
a. Eerst het vlees in de slowcooker garen vandaag, in de nacht de boel uit.
En dan het vet (boter en vlees vet) deels afgieten en met de groente erbij morgen grofweg 1,5 aanzetten voor het avondmaal?

Of
b. Vlees garen, en zodra gaar groenten erbij (met behoud boter en vet) en zo de boel op tafel zetten? En alles dus morgen doen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 15 juli 2017 @ 16:14:45 #98
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_172438820
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Uniekie! :* *; Dank jullie wel, wat ontzettend lief en enorm overbodig. Maar wat lief <3
Sorry kon het niet laten. Jij bent een echt superlief. Het is misschien iets saais maar hopelijk dacht dat je er wel wat mee kon doen. Ook namens mijn lief inderdaad :* alvast een fijne verjaardag
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_172438841
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Was even niet grappig inderdaad.

Wat ga je allemaal maken voor morgen? Dit jaar dus geen café afgehuurd?
Herkenbaar. Belt je zus je om 7 uur in de ochtend (vader leefde nog en zij was contactpersoon van ziekenhuis)....om te vragen of je later op de dag iets bij pa wil ophalen....SMS dan!!!!! Durfde de telefoon nauwelijks op te nemen.

Niet in een café. Dat werd wel erg prijzig. Dus ik heb het mezelf makkelijk gemaakt, AH heeft borrelboxen, daar nog wat lekkers bij gedaan, taart laten komen,frisdrank/bier/wijn, allemaal gisteren laten bezorgen. 2 pizzabodems die ik wel zelf ga bedekken (1 met en 1 zonder kaas). Veelal zijn dit mensen die uit pakjes/zakjes eten. Dan kan ik wel van alles gaan maken, maar dat doe ik liever voor mensen die ook zelf koken. Uitgerekend dat ik nu nog niet een derde kwijt ben dan bij het T-huis. Dat kan wel weer een andere keer.
We have far more in common than that which devides us..
pi_172438855
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 16:11 schreef fietsie het volgende:
OK.

Ik heb runder riblappen, sperciebonen en een zelfgekweekte aubergine.

Ik wilde er morgen stoofvlees van maken met meegestoofde groenten (laatste uur)

Zouden jullie:
a. Eerst het vlees in de slowcooker garen vandaag, in de nacht de boel uit.
En dan het vet (boter en vlees vet) deels afgieten en met de groente erbij morgen grofweg 1,5 aanzetten voor het avondmaal?

Of
b. Vlees garen, en zodra gaar groenten erbij (met behoud boter en vet) en zo de boel op tafel zetten? En alles dus morgen doen.
2 altijd 2. Opwarmen in de SC gaat niet snel genoeg warm worden.
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')