abonnement Unibet Coolblue
pi_172431661
Gister vonden we een zeester, een kleine.
Mijn kleine wil hem graag mee naar huis nemen.
Tips welkom.
pi_172431978
Laat dat beest gewoon in de zee.
Je gaat nu het niet lukken om een zee aquarium daarvoor te bouwen.
pi_172432153
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:45 schreef tailfox het volgende:
Laat dat beest gewoon in de zee.
Je gaat nu het niet lukken om een zee aquarium daarvoor te bouwen.
Zei ik ook al tegen haar. Maar ze wil hem heel graag mee naar huis nemen. De prehistorische haaientanden maken niet zoveel indruk op haar.. de zeester zwemt nu in een emmer.
pi_172432261
Je kind leren dat 'nee' gewoon 'nee' is.
Je kant toch niet zomaar een zeester uit de zee meenemen en thuis in een emmer stoppen? Ffs.
Protège moi de mes désirs.
pi_172432315
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Je kind leren dat 'nee' gewoon 'nee' is.
Je kant toch niet zomaar een zeester uit de zee meenemen en thuis in een emmer stoppen? Ffs.
We zijn niet thuis, de zeester zit in een emmer met zeewater.
pi_172432339
Ff een zout water aquarium opzetten :N succes ermee....
pi_172432382
Kijk het probleem is een zee aquarium opzetten kost gewoon 2 a 3 weken.
pi_172432387
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:10 schreef Kadooosh het volgende:
Ff een zout water aquarium opzetten :N succes ermee....
Ja hier kan ik iets mee...
pi_172432393
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:14 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Ja hier kan ik iets mee...
Net zoals die zeester....
pi_172432413
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:13 schreef tailfox het volgende:
Kijk het probleem is een zee aquarium opzetten kost gewoon 2 a 3 weken.
De zeester kan niet mee mee begrijp ik.
Wat is er nodig om een zeeaqurium te houden?
pi_172432422
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:15 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

De zeester kan niet mee mee begrijp ik.
Wat is er nodig om een zeeaqurium te houden?
http://lmgtfy.com/?q=Wat+(...)aqurium+te+houden%3F
pi_172432436
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:14 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Net zoals die zeester....
We zijn nog in Cadzand de zeester vonden we op het strand bij het zwin.
Omgeving is nice.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 10:19:02 #13
344250 75020
ik weet niet beter
pi_172432442
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:58 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Zei ik ook al tegen haar. Maar ze wil hem heel graag mee naar huis nemen.
:')
Sorry hoor maar als ik tegen mijn kinderen nee zeg dan snappen ze dat meteen.
Zorg voor wat overwicht en kweek ruggengraat.
pi_172432453
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:18 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

We zijn nog in Cadzand de zeester vonden we op het strand bij het zwin.
Omgeving is nice.
Ok
pi_172432473
quote:
Een antwoord waar veel moeite is gedaan
zie ik
pi_172432498
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:15 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

De zeester kan niet mee mee begrijp ik.
Wat is er nodig om een zeeaqurium te houden?
een hele grote aquarium bak.
Zout water
Veel geduld (het water eerst 3 weken laten staan zonder vissen.)
Water moet stabiel genoeg zijn.

Maar dit is allemaal algemeen.
Wat wil je erin doen
pi_172432499
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:21 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Een antwoord waar veel moeite is gedaan
zie ik
Een vraag waar geen moeite voor gedaan is.
Laat dat beest alsjeblieft gewoon vrij.
Straks zit je er 10 jaar mee. Of spoel je hem dan gewoon door de wc?
pi_172432507
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:19 schreef 75020 het volgende:

[..]

:')
Sorry hoor maar als ik tegen mijn kinderen nee zeg dan snappen ze dat meteen.
Zorg voor wat overwicht en kweek ruggengraat.
Ik heb maar een kind, zij is alles voor mij.
Maar je hebt 0 ervaringen met een Noordzee aquarium?
pi_172432518
Wat voer je die zeester? Hoe vaak en hoe veel eet zo'n beest? En weet je wel zeker dat hij nog leeft? Als je hem op het strand hebt gevonden lijkt de kans me nogal aanwezig dat hij (bijna) dood is, en anders is hij dat snel genoeg als hij zonder eten in een emmer water zit.

Tevens ben ik het er mee eens dat een kind ook nee moet leren begrijpen, met name in een geval als dit wanneer het om het welzijn van een ander gaat (ja, ookal is de ander in dit geval een zeester). Ze kan niet zelf egoïstisch haar zin doordrijven als daar iets of iemand anders ernstig onder lijdt. Je kan zo'n beest niet in een emmer houden, die gaat dood (als hij dat al niet is). Zo'n dier hoort in de vrije natuur of op zn minst in een goed opgezet aquarium waar hij voldoende vers water en eten heeft en de juiste verzorging krijgt.

Als ze graag een zeester wil laat haar dan zelf (of samen) onderzoek doen naar het opzetten van een zoutwater aquarium en wat er voor nodig is aan tijd, energie en geld om dat draaiend te krijgen. Als ze dat uitgezocht heeft kan ze dan altijd nog beslissen dat te doen, en dan als alles draait en ze weet hoe ze er voor moet zorgen een zeester kopen. Zoiets kost nou eenmaal tijd, moeite en geld. Je kan die zeester niet laten lijden onder de opwelling van een kind.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_172432541
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:23 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Ik heb maar een kind, zij is alles voor mij.
Maar je hebt 0 ervaringen met een Noordzee aquarium?
Ja, dus?
Leg dat beestje terug waar je hem hebt gevonden.
Protège moi de mes désirs.
pi_172432559
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:23 schreef tailfox het volgende:

[..]

een hele grote aquarium bak.
Zout water
Veel geduld (het water eerst 3 weken laten staan zonder vissen.)
Water moet stabiel genoeg zijn.

Maar dit is allemaal algemeen.
Wat wil je erin doen
Hoeveel liter? De bedoeling is Noordzee dieren erin te zetten.
pi_172432560
Begin eerst maar met een goudvis :{w
pi_172432584
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:26 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Hoeveel liter? De bedoeling is Noordzee dieren erin te zetten.
nouja het is beter om vissen uit de kweek te kopen die zijn wat auqarium vaster
pi_172432590
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:20 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Mijn kind is 13.
Je kind is gvd 13, ik dacht dat het om een kind van 3 ging. }:|
Protège moi de mes désirs.
pi_172432610
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Je kind is gvd 13, ik dacht dat het om een kind van 3 ging. }:|
Jamaar prinsesje wil een zeester |:(
pi_172432620
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:24 schreef Miss_Isis het volgende:
Wat voer je die zeester? Hoe vaak en hoe veel eet zo'n beest? En weet je wel zeker dat hij nog leeft? Als je hem op het strand hebt gevonden lijkt de kans me nogal aanwezig dat hij (bijna) dood is, en anders is hij dat snel genoeg als hij zonder eten in een emmer water zit.

Tevens ben ik het er mee eens dat een kind ook nee moet leren begrijpen, met name in een geval als dit wanneer het om het welzijn van een ander gaat (ja, ookal is de ander in dit geval een zeester). Ze kan niet zelf egoïstisch haar zin doordrijven als daar iets of iemand anders ernstig onder lijdt. Je kan zo'n beest niet in een emmer houden, die gaat dood (als hij dat al niet is). Zo'n dier hoort in de vrije natuur of op zn minst in een goed opgezet aquarium waar hij voldoende vers water en eten heeft en de juiste verzorging krijgt.

Als ze graag een zeester wil laat haar dan zelf (of samen) onderzoek doen naar het opzetten van een zoutwater aquarium en wat er voor nodig is aan tijd, energie en geld om dat draaiend te krijgen. Als ze dat uitgezocht heeft kan ze dan altijd nog beslissen dat te doen, en dan als alles draait en ze weet hoe ze er voor moet zorgen een zeester kopen. Zoiets kost nou eenmaal tijd, moeite en geld. Je kan die zeester niet laten lijden onder de opwelling van een kind.
We hebben zijn water verschoond. En in de plaatselijke supermarkt hebben we visvoer gekocht.
pi_172432790
Je hebt al aquariums :)
Tof

[ Bericht 86% gewijzigd door Droopie op 15-07-2017 10:48:45 ]
Hell To The Liars
pi_172432846
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:26 schreef Kadooosh het volgende:
Begin eerst maar met een goudvis :{w
Ik heb beneden een aquarium met amazonevissen, boven in mijn slaspkamer heb ik een aquarium met Afrikaanse chicliden, mijn dochter wil nu graag een noordzeeaqurium. De zeester leeft en heet nu Andre.
pi_172432901
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:40 schreef Droopie het volgende:
Uit mijn dagboek van een verslaafde.

Het aquarium.

Droopie zag eens een mooi aquarium.
Als een echte impulsieve en obsessieve gekkie ging ik er helemaal voor.

Winkel in, winkel uit.
Boeken bij die bieb halen en uiteraard, het zoutwater aquarium was mijn favoriet.
Clownvisjes en geen bloemen of plantjes dat was het plan.

(kreeg nog een tip van mijn sponsor, niet doen!! na een jaar stoppen is een bonsaiboompje nog te veel gedoe).

Ben lid geworden van aquariumvereninging (was meer een bierclub waar mensen aquariums onderhielden).

2 weken later had ik een zoetwateraquarium

4 weken later zaten er visjes in. de makkelijkste visjes (op advies)

2 weken later was die weer weg, de visjes hadden contstant ruzie, aten elkaar op, de ene vrat alles de andere niet

oftewel mijn rustgevende aquarium bleek een klein slagveld en zorgde voor stress in mijn hoofd :D

korte samenvatting
koop een goudvis, zout water aquarium is alleen voor de echte professionals en dan kan je nog pech hebben. denk dat die mensen minstens 10 uur per week er werk aan hebben

ga lekker een dagje met je dochter naar blijdorp en als die vissen daar fantastisch vind, ga je een week later nog een keer.

(dit is ook van toepassing geweest op puzzels, drones en andere impulsieve hobbies die na 4 weken weer voorbij waren)
Korte samenvatting, ik hou nu al zeker 15 jaar aquariums en honden, de dieren van mijn keus. Ik ben dol op de honden in mijn leven. Maar ik hou net zoveel van Mn vissen en mn aquariums
pi_172432911
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:50 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Korte samenvatting, ik hou nu al zeker 15 jaar aquariums en honden, de dieren van mijn keus. Ik ben dol op de honden in mijn leven. Maar ik hou net zoveel van Mn vissen en mn aquariums
ik las het, heb mijn post al aangepast :)
Hell To The Liars
  zaterdag 15 juli 2017 @ 10:52:01 #31
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_172432915
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:24 schreef Miss_Isis het volgende:
Wat voer je die zeester? Hoe vaak en hoe veel eet zo'n beest? En weet je wel zeker dat hij nog leeft? Als je hem op het strand hebt gevonden lijkt de kans me nogal aanwezig dat hij (bijna) dood is, en anders is hij dat snel genoeg als hij zonder eten in een emmer water zit.

Tevens ben ik het er mee eens dat een kind ook nee moet leren begrijpen, met name in een geval als dit wanneer het om het welzijn van een ander gaat (ja, ookal is de ander in dit geval een zeester). Ze kan niet zelf egoïstisch haar zin doordrijven als daar iets of iemand anders ernstig onder lijdt. Je kan zo'n beest niet in een emmer houden, die gaat dood (als hij dat al niet is). Zo'n dier hoort in de vrije natuur of op zn minst in een goed opgezet aquarium waar hij voldoende vers water en eten heeft en de juiste verzorging krijgt.

Als ze graag een zeester wil laat haar dan zelf (of samen) onderzoek doen naar het opzetten van een zoutwater aquarium en wat er voor nodig is aan tijd, energie en geld om dat draaiend te krijgen. Als ze dat uitgezocht heeft kan ze dan altijd nog beslissen dat te doen, en dan als alles draait en ze weet hoe ze er voor moet zorgen een zeester kopen. Zoiets kost nou eenmaal tijd, moeite en geld. Je kan die zeester niet laten lijden onder de opwelling van een kind.
En als je een buurman hebt die zich identificeert als zeester. En die komt enkele keren per maand langs om de zeester te bevredigen? Kan het dan wel lijkt me. Zeker als TS dagelijks wat zeezout in het aquarium doet. En natuurlijk vers voedsel geeft en een drinkvoorziening maakt? (kan gewoon met zo'n hamsterkooiflesje met zoet drinkwater.)
pi_172432929
Een Noordzee aqua ken ik niet. Ik hoop op ervaringen, ik wil best dokken om een Noordzee aqua te kopen.
pi_172433001
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:51 schreef Droopie het volgende:

[..]

ik las het, heb mijn post al aangepast :)
Doe later even een foto.
@sammzs lucky girl. Wat een geweldige omgeving woon je! Het zwin is prachtig. Wat is die fabriek links op het strand van het zwin?
  zaterdag 15 juli 2017 @ 11:00:02 #34
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172433028
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:52 schreef Roofmate77 het volgende:
Een Noordzee aqua ken ik niet. Ik hoop op ervaringen, ik wil best dokken om een Noordzee aqua te kopen.
Wat voor vis wil je er dan indoen? Ik ken alleen sea life center met enorme vissen (in vergelijking met een guppie) of visscholen (haring). Die doe je niet thuis in een bakkie.
pi_172433048
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat voor vis wil je er dan indoen? Ik ken alleen sea life center met enorme vissen (in vergelijking met een guppie) of visscholen (haring). Die doe je niet thuis in een bakkie.
Geen vissen, krab kreeft en mossel.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 11:04:54 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172433081
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:29 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

We hebben zijn water verschoond. En in de plaatselijke supermarkt hebben we visvoer gekocht.
Het zijn roofdieren die vooral schelpen/mosselen eten lees ik op Wikipedia. Visvoer lijkt mij mede daarom geen goed dieet voor Andre.
pi_172433150
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het zijn roofdieren die vooral schelpen/mosselen eten lees ik op Wikipedia. Visvoer lijkt mij mede daarom geen goed dieet voor Andre.
Dochter moet Andre vrij laten dus?.
pi_172433165
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:10 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Dochter moet Andre vrij laten dus?.
of je moet goed voer fixen
pi_172433232
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:11 schreef tailfox het volgende:

[..]

of je moet goed voer fixen
Nee zo snel niet, hoe leuk ik ons Andre vind. Ik rij morgen naar huis
pi_172433516
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:29 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

We hebben zijn water verschoond. En in de plaatselijke supermarkt hebben we visvoer gekocht.
Dude, zo'n beest eet geen visvoer maar schelpdieren... Heb je je nou zelfs als volwassene niet eens een heel klein beetje ingelezen? Of zit je gewoon bewust te trollen?

Laat je dochter een werkstukje over zeesterren maken als ze er zo graag eentje wil, dan kan ze zich voorbereiden. Dan kan ze er daarna wel overwogen en goed voorbereid eentje aanschaffen. Sommige dingen kosten nou eenmaal enige moeite, het is alleen maar goed als ze dat leert. Liefst voordat dat beest doodgaat omdat jullie kennelijk geen flauw benul hebben wat hij überhaupt moet eten...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_172433663
Een zeeaquarium vergt een enorme investering. ¤1000 ben je zo kwijt, zo niet een veelvoud daarvan.

Je hebt watervolume nodig voor stabiliteit van de waterkwaliteit. Je kan dus niet echt even een viskom neerzetten en denken dat dat goed komt. Dus je hebt een tamelijk groot aquarium nodig, een sump voor je techniek, pompen, een eiwitafschuimer, koeling (want Noordzee), en verlichting. Dan heb je nog echt zeezand nodig en eventueel extra biologische media voor de reinigende bacteriën en, afhankelijk van de kwaliteit van je kraanwater, een osmosefilter.

En dat zijn dan de initiële kosten. Dan heb je dus het stroomverbruik van zo'n aquarium. Verlichting, pomp(en) en verwarming/koeling kosten een aanzienlijke hoeveelheid stroom.
En tenzij je aan zee woont, moet je je eigen zeewater maken. Daarvoor heb je dus (osmose)water nodig en zeeaquariumzout (à ¤70 per 22 Kg). Het voer komt daar overheen, maar de meeste zeedieren gaan wel akkoord met een garnaal of mossel uit de supermarkt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172433844
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:38 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Dude, zo'n beest eet geen visvoer maar schelpdieren... Heb je je nou zelfs als volwassene niet eens een heel klein beetje ingelezen? Of zit je gewoon bewust te trollen?

Laat je dochter een werkstukje over zeesterren maken als ze er zo graag eentje wil, dan kan ze zich voorbereiden. Dan kan ze er daarna wel overwogen en goed voorbereid eentje aanschaffen. Sommige dingen kosten nou eenmaal enige moeite, het is alleen maar goed als ze dat leert. Liefst voordat dat beest doodgaat omdat jullie kennelijk geen flauw benul hebben wat hij überhaupt moet eten...
Ik zit niet te trollen. Straks doen we hem terug naar zee.
pi_172434158
Zeesterren hebben een enorm regeneratievermogen én de afgestoten delen worden nieuwe zeesterren, dat kan je dochterlief ook leren. Dan heb je Andre, Roxeanne en Rachel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:30:40 #44
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_172434381
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:45 schreef tailfox het volgende:

Je gaat nu het niet lukken om een zee aquarium daarvoor te bouwen.
Wat een heerlijke zin weer. Hoe weet jij trouwens wat TS wel en niet kan?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_172435351
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:55 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Ik zit niet te trollen. Straks doen we hem terug naar zee.
Dat lijkt me een heel verstandig besluit :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_172435543
http://www.reefsecrets.or(...)en-noordzee-aquarium
En dat is nog maar een heel summiere uitleg.

Nog kortere samenvatting van mij:
Niet doen. Te moeilijk om het goed te doen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_172715258
quote:
Wat is een zeeaqurium ?
pi_172715394
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:02 schreef Roofmate77 het volgende:

[..]

Geen vissen, krab kreeft en mossel.
Dan kan je ook zoet of brakwater krabbetjes, kreeftjes en mosselen doen. Bespaart je superveel werk en vooral constante aandacht.

Patrick moet je lekker terugzetten in zijn natuurlijke habitat.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172715489
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:42 schreef Resistor het volgende:
http://www.reefsecrets.or(...)en-noordzee-aquarium
En dat is nog maar een heel summiere uitleg.

Nog kortere samenvatting van mij:
Niet doen. Te moeilijk om het goed te doen.
Dat is flink wat werk zeg. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172715525
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Je kind is gvd 13, ik dacht dat het om een kind van 3 ging. }:|
ik ook _O-
pi_172715613
Is het beestje inmiddels al weggeflikkerd omdat het te moeilijk is, of wat?
Protège moi de mes désirs.
pi_172718196
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:05 schreef Xeor het volgende:

[..]

Wat is een zeeaqurium ?
Anders sodeflikker je even op met je taalnazikutkicks, flapdrol.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')