abonnement Unibet Coolblue
pi_172431363
DORDRECHT - In zes gemeenten in Zuid-Holland is bij meting van het drinkwater de giftige stof GenX gevonden.

Dat blijkt uit onderzoek van de Vrije Universiteit dat is uitgevoerd in opdracht van het AD.


GenX werd aangetroffen in het drinkwater van Dordrecht, Rotterdam, Gouda, Goeree-Overflakkee, Spijkenisse en Alblasserdam. Volgens toxicologen mag er geen GenX in het water zitten. De concentraties die nu zijn gemeten zijn niet schadelijk voor de volksgezondheid.

GenX wordt geloosd door chemiebedrijf Chemours (voorheen DuPont) uit Dordrecht en komt in het oppervlaktewater terecht. Langdurige blootstelling is mogelijk schadelijk voor de gezondheid.

GenX-stoffen worden gebruikt als vervanging van het giftige Perfluoroctaanzuur (PFOA), een grondstof voor het maken van teflon. Deze lozingen zijn door Chemours beëindigd, blijkt uit metingen door Rijkswaterstaat. Eerder dit jaar bleek nog dat de chemische fabriek van Chemours jarenlang te veel PFOA heeft uitgestoten. De gezondheid van mensen die in de buurt van de fabriek woonden kan daardoor inderdaad zijn aangetast, gaf staatssecretaris Sharon Dijksma (Milieu) toe.

Bron Telegraaf.

En dit kan allemaal!
Ik zeg sluiten die tent, NU! en financieel helemaal uitkleden.


En nog een link van de blinde overheid.

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/G/GenX/Veelgestelde_vragen

[ Bericht 8% gewijzigd door halfway op 15-07-2017 08:41:27 ]
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172431751
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 08:33 schreef halfway het volgende:
En dit kan allemaal!
Ik zeg sluiten die tent, NU! en financieel helemaal uitkleden.
Wat harde maatregelen vanuit de overheid zouden inderdaad wel gepast zijn. Maar dat zal wel weer niet. Het financiële belang heeft ook hier prioriteit. Dit bedrijf kent een zeer rijke geschiedenis waar het het vervuilen van de omgeving betreft. Tot nu toe komen ze daar gewoon mee weg.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172432522
Ach, Rotterdam en omstreken is toch al verloren gebied
Racist
pi_172433010
Alweer dupont?
There are only 151 Pokémon.
pi_172433036
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:24 schreef Toga het volgende:
Ach, Rotterdam en omstreken is toch al verloren gebied
Ik woon in Rotterdam. De kans dat ik als oud mannetje aan Alzheimer sterf is weer iets kleiner geworden.
pi_172433054
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:58 schreef Eenskijken het volgende:
Alweer dupont?
Jep.
Het wordt maar eens tijd dat de overheid daar de stekker er uit gaat trekken. Het management snapt er gewoon helemaal niks van en denkt alleen aan de eigen bankrekening. Drinkwater en volksgezondheid zijn een mindere prio, zo lijkt het.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_172433104
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jep.
Het wordt maar eens tijd dat de overheid daar de stekker er uit gaat trekken. Het management snapt er gewoon helemaal niks van en denkt alleen aan de eigen bankrekening. Drinkwater en volksgezondheid zijn een mindere prio, zo lijkt het.
Dat het milieu in het algemeen voor dat bedrijf "mindere prio" heeft is niet zo verbazend. Wat wel echt verbazend is is dat ze daar min of meer de vrije hand in krijgen van onze overheid en politiek. We zullen zien of er nu iemand wakker wordt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172433129
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:58 schreef Eenskijken het volgende:
Alweer dupont?
De naam Du Pont was een beetje "besmet" geraakt. Dus moesten ze een nieuwe naam: Chemours. Hoe is die? :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172433269
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De naam Du Pont was een beetje "besmet" geraakt. Dus moesten ze een nieuwe naam: Chemours. Hoe is die? :)
Cheenmoerschelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_172433358
Misschien moeten we met z'n allen overgaan op het drinken van fleswater.
pi_172433381
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:26 schreef polderturk het volgende:
Misschien moeten we met z'n allen overgaan op het drinken van fleswater.
Dat is de weg van de minste weerstand. En veruit de duurste ook nog. Verder kan de bron van flessenwater ook vervuild worden door soortgelijke bedrijven. Beter zouden we ervoor zorgen dat ze daarmee stoppen.

Nederlands drinkwater heeft met recht de reputatie om van 1 der beste kwaliteit van de wereld te zijn. Zeker gezien de omstandigheden waarin het gewonnen wordt. En zo'n Amerikaanse "chemiereus" trapt dat in 1 keer de zeik in. Voor profit. Een spoeddebat in de kamer zou welkom zijn. Alle verloven zijn ingetrokken bij deze.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 15-07-2017 11:50:15 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172433712
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Cheenmoerschelen.
Nou ja, het is dus een "beursgenoteerde" tak van Du Pont. Wat niet zo fijn is want beleggers zijn doorgaans meer geïnteresseerd in wat het oplevert voor ze dan in zoiets banaals als "het milieu". Als de vervuiling maar niet in hun backyard plaatsvindt zien ze graag en veel door de vingers.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172433786
Ik drink heel veel water uit de kraan. Liters per dag. Ik maak me nu wel een beetje zorgen. Ongelooflijk dat dit zomaar kan zonder dat de overheid hard ingrijpt. Corrupte bende.
pi_172433905
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:51 schreef Farenji het volgende:
Ik drink heel veel water uit de kraan. Liters per dag. Ik maak me nu wel een beetje zorgen. Ongelooflijk dat dit zomaar kan zonder dat de overheid hard ingrijpt. Corrupte bende.
Jij woont in de getroffen gebieden?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172433987
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Jij woont in de getroffen gebieden?
Rotterdam.
  Spellchecker zaterdag 15 juli 2017 @ 12:05:51 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172434008
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Rotterdam.
Hoe voel je je? En vooral nu je het weet?
pi_172434032
quote:
Langdurige blootstelling is mogelijk schadelijk voor de gezondheid
Dit vind ik wel een beetje een gekke zin.
pi_172434050
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:51 schreef Farenji het volgende:
Ik drink heel veel water uit de kraan. Liters per dag. Ik maak me nu wel een beetje zorgen. Ongelooflijk dat dit zomaar kan zonder dat de overheid hard ingrijpt. Corrupte bende.
Ik woon ook in de buurt van de getroffen gebieden en ben toch maar overgegaan op water uit flessen...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172434076
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Rotterdam.
Sterkte dan. Ik sprak zeg maar in de politieke afdeling hier (daar wemelt het van jongens van Rotjeknor) vanmorgen mijn verbazing al uit dat de "discussie" gewoon ging over de "gemiste schoolfoto affaire". Dus ik postte het nieuwsbericht maar even. Slechts verontwaardiging was mijn deel. Men maakt daar zelf wel uit wat men bespreekt en wat niet. Dat was best een aparte ervaring: je verwacht een storm van verontwaardiging. Tenslotte drinken zijzelf en hun kinderen dat water. Maar niets nada zip. Wat natuurlijk goed nieuws is voor dat bedrijf. Als het de omwonenden al niets boeit dan doen wij blijkbaar niets verkeerds. Het is toch steeds meer een Schaapse wereld waar wij in leven.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:10:47 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_172434077
Hoelang hebben ze gedupmt eigenlijk?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_172434184
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:26 schreef polderturk het volgende:
Misschien moeten we met z'n allen overgaan op het drinken van fleswater.
^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_172434189
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:10 schreef Leandra het volgende:
Hoelang hebben ze gedumpt eigenlijk?
Officieel sinds 2012. Toen stopten ze met PFOA en begonnen met GenX. Zij mochten dat in het riool lozen en in zeer geringe mate in het oppervlaktewater (waarom dan??). De hoeveelheid die volgens de vergunning mocht is verschillende malen overtreden door het bedrijf. Verder is er nog sprake van illegale lozingen.

http://hetkompassliedrech(...)-loep-genomen-144494

Dit is ook niet echt lekker:

Vorig jaar onderzocht het RIVM GenX en concludeerde toen dat "op basis van de beperkt beschikbare informatie wordt verondersteld dat deze stof waarschijnlijk minder schadelijk is dan PFOA."

Het RIVM zegt daar eigenlijk: wij weten het ook niet...

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 15-07-2017 12:45:43 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172434237
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:05 schreef maily het volgende:

[..]

Hoe voel je je? En vooral nu je het weet?
Mijn kopje thee smaakte me opeens niet meer zo goed. Gelukkig ben ik niet hypochondrisch ingesteld anders had ik me nu al allerlei tumoren in mijn lever ingebeeld. Maar we zullen het wel zien. Als ik ineens bloed ga pissen dan laat ik dat wel weten.
pi_172434262
Rutte drinkt al jaren water met teflon, ben benieuwd naar de schade.
pi_172434307
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:20 schreef Farenji het volgende:

[..]

Mijn kopje thee smaakte me opeens niet meer zo goed. Gelukkig ben ik niet hypochondrisch ingesteld anders had ik me nu al allerlei tumoren in mijn lever ingebeeld. Maar we zullen het wel zien. Als ik ineens bloed ga pissen dan laat ik dat wel weten.
Het "probleem" is dat die symptomen juist niet optreden. Het is zoals men het nu ziet meer een sluipmoordenaar. De gevolgen zijn lastig aan te tonen wegens de tijd die er verstrijkt. Veel van die dingen weet men pas in retrospectief. Als de slachtoffers al gemaakt zijn. Daarom wel heel belangrijk dat de betrokkenen druk gaan uitoefenen op de politiek lijkt me.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172434423
En dan lezen we dit... mijn bloed gaat dan koken (gelukkig bij wijze van spreken):

De lozing in het oppervlaktewater wordt teruggebracht van 6400 tot 2035 kilo per jaar. Ook gaat het bedrijf investeren in een proefinstallatie om de emissie van GenX in afvalwater te beperken.

Daar hadden ze reeds lang toe gedwongen moeten worden. Wat een slappe hap toch. En waarom een "proef" installatie.. En hoe lang duurt dat dan en wat als de "proef" niet slaagt. Wat meer dwang vanuit de overheid is gewenst hier. En de keiharde garantie afdwingen dat het dit jaar nog allemaal opgelost is.

Overigens komt erbij dat wat ze het riool inspoelen. Waarom er dan nog sprake is van lozing op het oppervlaktewater is onduidelijk.

Er was vorig jaar ook dit:
Vorig jaar raakte Chemours, voorheen onderdeel van het Amerikaanse chemieconcern DuPont, in opspraak omdat het bedrijf tussen 2000 en 2010 te veel van de kankerverwekkende stof C8 in de rivier Beneden-Merwede heeft geloosd.

Dus niet het 1e incindent. En zeker niet het laatste.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172434484
Ach we weten toch al lang dat de politiek altijd achter de feiten aanloopt. Allemaal machtsgeile mannetjes en vrouwtjes die zo van een of andere flut studie zoals bestuurskunde of politicologie de kamer in komen rollen zonder enige vorm van levenservaring of weten wat er om je heen gebeurt.
pi_172434517
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:32 schreef Bart2002 het volgende:
En dan lezen we dit... mijn bloed gaat dan koken (gelukkig bij wijze van spreken):

De lozing in het oppervlaktewater wordt teruggebracht van 6400 tot 2035 kilo per jaar. Ook gaat het bedrijf investeren in een proefinstallatie om de emissie van GenX in afvalwater te beperken.

Daar hadden ze reeds lang toe gedwongen moeten worden. Wat een slappe hap toch. En waarom een "proef" installatie.. En hoe lang duurt dat dan en wat als de "proef" niet slaagt. Wat meer dwang vanuit de overheid is gewenst hier. En de keiharde garantie afdwingen dat het dit jaar nog allemaal opgelost is.

Overigens komt erbij dat wat ze het riool inspoelen. Waarom er dan nog sprake is van lozing op het oppervlaktewater is onduidelijk.

Er was vorig jaar ook dit:
Vorig jaar raakte Chemours, voorheen onderdeel van het Amerikaanse chemieconcern DuPont, in opspraak omdat het bedrijf tussen 2000 en 2010 te veel van de kankerverwekkende stof C8 in de rivier Beneden-Merwede heeft geloosd.

Dus niet het 1e incindent. En zeker niet het laatste.
Die gasten blijven bezig, schijnbaar kan dit allemaal gewoon.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:40:24 #29
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172434571
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Die gasten blijven bezig, schijnbaar kan dit allemaal gewoon.
De enige reden dat dit kan is omdat ze door onze oh zo "doorzichtige" politici gefaciliteerd worden. Corrupte bende maar zolang we gewoon iedere vier jaar deze lui weer een mandaat geven zijn we het gewoon zelf schuld.
And so is the past
pi_172434671
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Die gasten blijven bezig, schijnbaar kan dit allemaal gewoon.
En dit klinkt ook niet echt "lekker":

Vorig jaar onderzocht het RIVM GenX en concludeerde toen dat "op basis van de beperkt beschikbare informatie wordt verondersteld dat deze stof waarschijnlijk minder schadelijk is dan PFOA."

Het RIVM zegt daar eigenlijk: wij weten het ook niet... Maar wij hopen natuurlijk met u dat het geen gevaar oplevert voor de volksgezondheid. :{ Aan dat soort "onderzoek" hebben we iets. Het zou beter zijn dat we als volgt redeneren: we weten het niet dus doen we het gewoon niet. Wij nemen de volksgezondheid serieus.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172434789
Hetzelfde speelt overigens in North Carolina in de VS, waar Chemours genx in de Cape Fear River dumpt. Als ik dat google zie ik meteen advertenties van advocaten die met een class action lawsuit tegen chemours bezig zijn. Eigenlijk zouden we dat hier ook moeten doen.
pi_172434923
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:53 schreef Farenji het volgende:
Hetzelfde speelt overigens in North Carolina in de VS, waar Chemours genx in de Cape Fear River dumpt. Als ik dat google zie ik meteen advertenties van advocaten die met een class action lawsuit tegen chemours bezig zijn. Eigenlijk zouden we dat hier ook moeten doen.
Tja. Het probleem zal daar wel zijn dat de groep van betrokkenen lastig zal kunnen aantonen wat hun schade nou precies is. Een prachtig boek wat hierover gaat (is ook echt gebeurd) is "Een civiele procedure".

https://nl.wikipedia.org/wiki/Een_civiele_procedure

Daar was o.a. sprake van "leukemieclusters", het meest bij kinderen. Buiten allergieën, longproblemen etc. Dat was een hell of a job om aan te tonen dat dat kwam door lozingen van TCE en PER door verschillende bedrijven. Zij hadden in dit geval diepere zakken en een langere adem dan de slachtoffers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 15-07-2017 13:09:20 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172435097
Boeien het is de randstad maar. tldr.
pi_172435302
De "omwonenden" "mochten" een bloedonderzoek:

http://www.rijnmond.nl/ni(...)-bloedonderzoek-PFOA

Die omwonenden kregen C8 binnen via de lucht. Maar nu dus ook GenX bij u thuisbezorgd via de waterleiding. Dat treft natuurlijk een veel grotere groep dan de "omwonenden".

Ik opende in april een topic over deze zaak:

Helaas verzandde dat al snel in een gesprek over zonnepanelen... :) Dus link maar weer verwijderd.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bart2002 op 15-07-2017 13:32:48 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172435413
Altijd al gedacht dat we in dit kleine NL op en in een gifbelt wonen.
´
pi_172435441
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:33 schreef Kim-Holland het volgende:
Altijd al gedacht dat we in dit kleine NL op en in een gifbelt wonen.
In de donkere jaren 70 van de vorige eeuw wist men nog niet beter. De wet en regelgeving qua milieu stond in de kinderschoenen. Maar dat we zwaar vervuilend, de volksgezondheid bedreigend gedrag door dit soort bedrijven anno nu nog tolereren is gewoon oliedom. Dit door een afweging van financiële belangen tegen schade voor het volk en haar leefomgeving. Wat dus nog steeds in het voordeel van het eerste uitvalt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172435847
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:33 schreef Kim-Holland het volgende:
Altijd al gedacht dat we in dit kleine NL op en in een gifbelt wonen.
half Rotterdam is chemische industrie. En in Zuid Limburg heb je chemelot. Natuurlijk dat daar achteraf blijkt dat een aantal van duizenden verwerkte stoffen schadelijk blijkt..
dag
pi_172436103
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:54 schreef Peter het volgende:

[..]

half Rotterdam is chemische industrie. En in Zuid Limburg heb je chemelot. Natuurlijk dat daar achteraf blijkt dat een aantal van duizenden verwerkte stoffen schadelijk blijkt..
Wat is jouw punt? Dat het via de waterleiding bij ons thuisbezorgd wordt is dan weer iets teveel service.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172438387
We zien hier ook weer dat de externaliteiten van het verdienmodel van dit soort bedrijven op slinkse wijze en met succes op het publiek worden afgewenteld:

De provincie Zuid-Holland heeft al besloten dat de lozing van GenX door Chemours flink naar beneden moet. Maar voor Oasen is dat niet genoeg: het waterbedrijf is naar de rechter gestapt om de provincie – en daarmee Chemours – te dwingen de uitstoot nog veel verder terug te brengen. Van Luijt: ,,Onze huidige filters halen het er niet uit. We hebben het over een investering van tientallen miljoenen euro’s. Dat gaat de klant betalen.’’

Wat verder niet zo tot het nieuws doorgedrongen is is dat ze in augustus 2016 ook nog de volledige jaarvoorraad (2.730 kilo) formaldehyde (ook wel bekend als het zeer schadelijke "spaanplaatgas") hebben laten weglekken....

https://fd.nl/ondernemen/(...)de-grens-wel-bereikt

[ Bericht 3% gewijzigd door Bart2002 op 15-07-2017 16:04:26 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172439677
Ik woon er niet maar dit zou ik echt niet pikken, en verwacht dat de kamer hiervoor terugkomt van reces.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172622860
FTM is ook in de kwestie gedoken:

https://www.ftm.nl/artike(...)der-curatele?share=1

In 2015 schreven ze over het milieuschandaal in de VS. De fabriek in NL is hetzelfde zo schijnt:

https://www.ftm.nl/artike(...)der-curatele?share=1

quote:
Het gaat in dat artikel om de DuPontfabriek in Parkersburg West-Virginia. Niet alleen zijn daar honderden werknemers ziek geworden, ook in een straal van 80 mijl rond de teflon fabriek is er sprake van ernstige vervuiling van het drink- en grondwater. Voor de opgetekende verhalen van de betroffenen zijn is geen ander woord dan 'hartverscheurend'. Vele geïnterviewden voelen zich verraden door het bedrijf waar ze een groot deel van hun leven hebben gewerkt.
En al hun artikelen over Teflon/Dupont/Chemours:

https://www.ftm.nl/tag/pfoa

[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 23-07-2017 16:49:26 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172631319
Hoezo zou de concentratie altijd hetzelfde zijn? Het kan toch zijn dat er bij het aftappen bij punt x een veel hogere concentratie zit bij bij punt y?
pi_172632417
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik woon ook in de buurt van de getroffen gebieden en ben toch maar overgegaan op water uit flessen...
Dat maakt echt niet meer uit het zit al in je en het gaat nooit meer weg
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_172632449
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 22:35 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat maakt echt niet meer uit het zit al in je en het gaat nooit meer weg
Oh well. :s)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 24 juli 2017 @ 09:15:07 #45
37248 BertV
Handgemaakt
pi_172636856
Nu is het maar sterk de vraag of dat thuis filteren van kraanwater hier ook maar iets tegen helpt, maar het blijken toch mindere gekkies dan ik altijd dacht.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_172638062
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 22:35 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat maakt echt niet meer uit het zit al in je en het gaat nooit meer weg
en dan te bedenken dat een stapeling van deze stof in je lichaam nooit is onderzocht.

Evenals bij andere stoffen overigens, zoals in levensmiddelen, stoffen als aspartaam bijvoorbeeld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')