abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 juli 2017 @ 09:22:40 #201
262 Re
Kiss & Swallow
pi_172452254
nou ja, totdat een grote kolenCEO hem weer honing rond de bakkes smeert... dan zegt hij het weer op, want trump kan dat
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Overall beste user 2022 zondag 16 juli 2017 @ 09:24:40 #202
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172452276
quote:
3s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:22 schreef Re het volgende:
Een grote kolenCEO
Die industrie is piepklein. Stelt geen drol voor. Alles bij elkaar enkele tienduizenden banen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172452377
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is alleen gek, want de VS hoefde alleen maar te voldoen aan de eigen gestelde doelstellingen. Er is geen vast doel uitonderhandeld voor de VS of welk land dan ook.
Ik ben altijd kritisch geweest op dit klimaatakkoord. Het is een verdrag die op verkapte wijze de burger laat betalen voor de vergroeningstransitie die de multinationals jaren hebben nagelaten omdat het niet genoeg rendabel was.

Via onze propagandamedia worden we nu al maanden bestookt met een vooropgezette milieu-hype die burgers moet aanzetten om mee te gaan betalen met de vergroeningstransitie. Het geheel is zo doorzichtig te noemen.

Overbevolking is het ware probleem wat hier speelt. Niet dat het een paar graden warmer wordt. De mens is inventief, dat overleeft die wel. Maar binnen een overbevolkte wereld wordt het verdelen van de spreekwoordelijke taart veel moeilijker, zo niet onmogelijk.

Dus vergeef me dat ik wat kritisch ben naar het plan om zonnepanelen in Afrika te gaan plaatsen. Al helemaal in oorlogsgebieden. De rijken maken de vergroeningstransitie, de rest mag het met de overgebleven fossiele kruimels doen. Dan vertel je denk ik het eerlijke verhaal rondom dit klimaatakkoord.
  zondag 16 juli 2017 @ 09:34:21 #204
13309 nostra
ask why
pi_172452383
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die industrie is piepklein. Stelt geen drol voor. Alles bij elkaar enkele tienduizenden banen.
Door de concentratie ervan is het wel een industrie die de perceptie beïnvloedt, dus wat dat betreft is het ook weer niet zo'n heel vreemde keuze van Trump. En 30 miljard blijft toch 30 miljard.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 16 juli 2017 @ 09:38:57 #205
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172452427
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik ben altijd kritisch geweest op dit klimaatakkoord. Het is een verdrag die op verkapte wijze de burger laat betalen voor de vergroeningstransitie die de multinationals jaren hebben nagelaten omdat het niet genoeg rendabel was.

Via onze propagandamedia worden we nu al maanden bestookt met een vooropgezette milieu-hype die burgers moet aanzetten om mee te gaan betalen met de vergroeningstransitie. Het geheel is zo doorzichtig te noemen.

Overbevolking is het ware probleem wat hier speelt. Niet dat het een paar graden warmer wordt. De mens is inventief, dat overleeft die wel. Maar binnen een overbevolkte wereld wordt het verdelen van de spreekwoordelijke taart veel moeilijker, zo niet onmogelijk.

Dus vergeef me dat ik wat kritisch ben naar het plan om zonnepanelen in Afrika te gaan plaatsen. Al helemaal in oorlogsgebieden. De rijken maken de vergroeningstransitie, de rest mag het met de overgebleven fossiele kruimels doen. Dan vertel je denk ik het eerlijke verhaal rondom dit klimaatakkoord.
Overbevolking ga je zeker niet aanpakken op enigszins korte termijn tenzij je voorstander zou zijn om wat nukes te laten vallen op wat dichtbevolkte gebieden. Daarbij is een kenmerk van gebieden met veel bevolkingsgroei juist dat ze per hoofd weinig CO2 produceren, dus zie ik niet hoe je de link zou leggen.

Verder heb ik geen idee wat je allemaal bedoelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 16-07-2017 09:45:25 ]
pi_172452459
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Door de concentratie ervan is het wel een industrie die de perceptie beïnvloedt, dus wat dat betreft is het ook weer niet zo'n heel vreemde keuze van Trump. En 30 miljard blijft toch 30 miljard.
Het is vooral de nostalgie die een rol speelt. Mijnwerkers zijn veel meer een symbool van de noeste arbeider dan burgerflippers en koffieschenkers.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 16 juli 2017 @ 09:44:00 #207
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172452466
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik ben altijd kritisch geweest op dit klimaatakkoord. Het is een verdrag die op verkapte wijze de burger laat betalen voor de vergroeningstransitie die de multinationals jaren hebben nagelaten omdat het niet genoeg rendabel was.

Via onze propagandamedia worden we nu al maanden bestookt met een vooropgezette milieu-hype die burgers moet aanzetten om mee te gaan betalen met de vergroeningstransitie. Het geheel is zo doorzichtig te noemen.

Overbevolking is het ware probleem wat hier speelt. Niet dat het een paar graden warmer wordt. De mens is inventief, dat overleeft die wel. Maar binnen een overbevolkte wereld wordt het verdelen van de spreekwoordelijke taart veel moeilijker, zo niet onmogelijk.

Dus vergeef me dat ik wat kritisch ben naar het plan om zonnepanelen in Afrika te gaan plaatsen. Al helemaal in oorlogsgebieden. De rijken maken de vergroeningstransitie, de rest mag het met de overgebleven fossiele kruimels doen. Dan vertel je denk ik het eerlijke verhaal rondom dit klimaatakkoord.
En hoe ga je overbevolking aanpakken? Neem je bijvoorbeeld geen kinderen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 16 juli 2017 @ 09:44:30 #208
13309 nostra
ask why
pi_172452470
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:43 schreef Monolith het volgende:

Het is vooral de nostalgie die een rol speelt. Mijnwerkers zijn veel meer een symbool van de noeste arbeider dan burgerflippers en koffieschenkers.
Dat ook inderdaad. Al met al een mooi uithangbord om (de schijn van) America First aan op te hangen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_172452574
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:44 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad. Al met al een mooi uithangbord om (de schijn van) America First aan op te hangen.
Vooral ook de illusie dat een grote voorraad goedbetaalde ongeschoolde arbeid terug te brengen is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172452579
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 08:41 schreef Ulx het volgende:
Kan Theresa May geen bussen met klapvee sturen?
Goed idee, een Noord-Koreaanse show van maken dat zal Trump geweldig vinden.
pi_172452585
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Overbevolking ga je zeker niet aanpakken op enigszins korte termijn tenzij je voorstander zou zijn om wat nukes te laten vallen op wat dichtbevolkte gebieden. Daarbij is een kenmerk van gebieden met veel bevolkingsgroei juist dat ze per hoofd weinig CO2 produceren, dus zie ik niet hoe je de link zou leggen.

Verder heb ik geen idee wat je allemaal bedoelt.
Waarom zie je een run van kansarmen richting de welvarende landen? Omdat ze willen meepikken van die laatste stuk taart. Immigratie wordt daarmee de grootste bedreiging voor het voortbestaan van onze samenleving zoals we die nu nog kennen. Het klimaat heeft hier nauwelijks een rol van betekenis. Wel de toenemende overbevolking die onze energiebronnen uitput.

Multinationals hebben decennia nagelaten wat qua techniek al veel eerder mogelijk was. En nu moeten wij in rap tempo ineens allemaal elektrisch gaan rijden? Ik denk dat het daarvoor een beetje te laat is alsmede de utopie van een Afrika die op groene energie draait. Bovendien heeft vergroening totaal geen nut als 500 km verderop de vervuilingsindustrie gewoon doordraait.

Kind-reductie in kansarme gebieden in combinatie met steralisatieprogramma's. Het niet altijd maar blijven behandelen van uitbraken in kansarme gebieden. Accepteren dat Moeder Natuur ook haar gang mag gaan om de balans enigszins te herstellen. Het klinkt misschien cru, maar wat is het alternatief? Het maar blijven verkopen van misplaatst idealisme waar eenieder met een beetje gezond verstand weet dat het een utopie is?

Inderdaad, we stevenen af naar wat een niet leuke periode van de menselijke geschiedenis zal worden genoemd. Maar als de balans enigszins zich over de opeenvolgende generaties hersteld dan kan er weer iets moois opbloeien. Maar een duurzame wereld met 8 miljard mensen en groeiende? Vergeet het maar, dat is gedoomd te mislukken.
  Overall beste user 2022 zondag 16 juli 2017 @ 09:59:10 #212
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172452600
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Door de concentratie ervan is het wel een industrie die de perceptie beïnvloedt, dus wat dat betreft is het ook weer niet zo'n heel vreemde keuze van Trump. En 30 miljard blijft toch 30 miljard.
Het is voornamelijk PR, dat klopt. Alleen vraag ik me af wie hij wil overtuigen. Ik vind het wel wat hebben om lange rijen arbeiders naar de textielfabrieken in Enschede te zien lopen, maar dat komt ook niet meer terug.

Anyway, een flipflop van Trump met betrekking tot Parijs zie ik eerder gebeuren dan dat de rest van de wereld zich laat chanteren door die imbeciel en het proces opnieuw begint.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 16 juli 2017 @ 10:01:11 #213
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172452615
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:58 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waarom zie je een run van kansarmen richting de welvarende landen? Omdat ze willen meepikken van die laatste stuk taart. Immigratie wordt daarmee de grootste bedreiging voor het voortbestaan van onze samenleving zoals we die nu nog kennen. Het klimaat heeft hier nauwelijks een rol van betekenis. Wel de toenemende overbevolking die onze energiebronnen uitput.

Multinationals hebben decennia nagelaten wat qua techniek al veel eerder mogelijk was. En nu moeten wij in rap tempo ineens allemaal elektrisch gaan rijden? Ik denk dat het daarvoor een beetje te laat is alsmede de utopie van een Afrika die op groene energie draait. Bovendien heeft vergroening totaal geen nut als 500 km verderop de vervuilingsindustrie gewoon doordraait.

Kind-reductie in kansarme gebieden in combinatie met steralisatieprogramma's. Het niet altijd maar blijven behandelen van uitbraken in kansarme gebieden. Accepteren dat Moeder Natuur ook haar gang mag gaan om de balans enigszins te herstellen. Het klinkt misschien cru, maar wat is het alternatief? Het maar blijven verkopen van misplaatst idealisme waar eenieder met een beetje gezond verstand weet dat het een utopie is?

Inderdaad, we stevenen af naar wat een niet leuke periode van de menselijke geschiedenis zal worden genoemd. Maar als de balans enigszins zich over de opeenvolgende generaties hersteld dan kan er weer iets moois opbloeien. Maar een duurzame wereld met 8 miljard mensen en groeiende? Vergeet het maar, dat is gedoomd te mislukken.
En jij dan, jij hoeft natuurlijk helemaal niets te veranderen.

Maar die Afrikanenen....

Jij wilt dat Afrikanen gaan uitsterven, want jij wilt niet elektrisch gaan rijden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 zondag 16 juli 2017 @ 10:01:22 #214
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172452616
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En hoe ga je overbevolking aanpakken? Neem je bijvoorbeeld geen kinderen?
En hoe gaan de Republikeinen het doen? Geboortebeperking? Abortus? Euthanasie? Volgens mij zijn ze daar niet zo happig op in de club van Trump.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 16 juli 2017 @ 10:03:48 #215
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172452637
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 10:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

En hoe gaan de Republikeinen het doen? Geboortebeperking? Abortus? Euthanasie? Volgens mij zijn ze daar niet zo happig op in de club van Trump.
Het gaat in het geval van Elzies om puur racisme, ik kan er niet anders van maken. Daarom ook zijn betoog over dat Obama in een filmpje spreekt voor Amerika en dat hij vindt dat je geen keniaan verwacht maar een Amerikaan.

Hij heeft al vaker gezegd dat men in Afrika met kinderen moet minderen, mensen moeten dood gaan, zodat hij zijn leven niet hoeft aan te passen.

Zijn agenda is al een tijdje duidelijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 zondag 16 juli 2017 @ 10:10:23 #216
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172452715
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 10:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het gaat in het geval van Elzies om puur racisme, ik kan er niet anders van maken. Daarom ook zijn betoog over dat Obama in een filmpje spreekt voor Amerika en dat hij vindt dat je geen keniaan verwacht maar een Amerikaan.
Klopt.

Ik vraag me ook af waarom die, whatever hij is, dan ook voor het in stand houden van de bevolking van de kansarme gebieden in de VS is. De mijnwerkers hebben geen toekomst. Waarom worden ze dan niet verplicht gesteriliseerd?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172452746
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 10:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het gaat in het geval van Elzies om puur racisme, ik kan er niet anders van maken. Daarom ook zijn betoog over dat Obama in een filmpje spreekt voor Amerika en dat hij vindt dat je geen keniaan verwacht maar een Amerikaan.

Hij heeft al vaker gezegd dat men in Afrika met kinderen moet minderen, mensen moeten dood gaan, zodat hij zijn leven niet hoeft aan te passen.

Zijn agenda is al een tijdje duidelijk.
Het lijkt me ook niet zinvol om die alternatievefeitendiscussie waarbij meneer blijft negeren dat de uitstoot per capita een factor vijftig lager ligt nou weer te gaan herhalen in een topic over de Amerikaanse politiek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 16 juli 2017 @ 10:14:49 #218
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172452770
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 10:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het lijkt me ook niet zinvol om die alternatievefeitendiscussie waarbij meneer blijft negeren dat de uitstoot per capita een factor vijftig lager ligt nou weer te gaan herhalen in een topic over de Amerikaanse politiek.
Helemaal gelijk in. Ik moet leren hem gewoon te negeren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_172453421
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die industrie is piepklein. Stelt geen drol voor. Alles bij elkaar enkele tienduizenden banen.
Klopt. En als toegift laten ze een milieu probleem achter (mountain topping iemand), en met de arbeidsomstandigheden nemen ze het ook niet al te nauw. Dat laatste kan natuurlijk met geld in het algemeen te maken hebben, of dat er te weinig marge op zit. Mijn indruk is dat deze industrie domweg niet meer rendabel is.
pi_172453476
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En hoe ga je overbevolking aanpakken? Neem je bijvoorbeeld geen kinderen?
In ontwikkelingslanden is de enige aanpak die werkt vrouwen toegang tot onderwijs en werk te geven. Daardoor trouwen ze later, en krijgen ze later kinderen. Maar er zijn wat problemen om dat in bepaalde landen voor elkaar te krijgen. En niet geheel toevallig zijn de geboortecijfers daar relatief hoog.
  zondag 16 juli 2017 @ 11:12:09 #221
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172453589
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:06 schreef drexciya het volgende:

[..]

In ontwikkelingslanden is de enige aanpak die werkt vrouwen toegang tot onderwijs en werk te geven. Daardoor trouwen ze later, en krijgen ze later kinderen. Maar er zijn wat problemen om dat in bepaalde landen voor elkaar te krijgen. En niet geheel toevallig zijn de geboortecijfers daar relatief hoog.
Als je overbevolking echt zo'n probleem vindt, dan neem je zelf geen kinderen.

Maar terug naar Amerika.

Hadden we deze al gezien?

http://edition.cnn.com/20(...)atue-trnd/index.html
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_172453917
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 15:54 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Toch hebben ze daar in Bisbee (Cochise County) 58% voor Trump gekozen. [1] Waarschijnlijk in de hoop die in het stuk staat om de mijnen weer terug te krijgen, wat niet gaat gebeuren.

Ze worden echt aan alle kanten tegengewerkt. Geen/minder buitenlandse doktoren, straks kunnen ze ene verdwaalde dokter die 60 mijl verderop zit niet eens betalen en de traditionele banen zullen niet terugkomen.

Het is te hopen dat ze volgende keer bij het stemmen zichzelf achter de oren krabben voor ze weer blind GOP stemmen.

[1] http://www.politico.com/2(...)p/president/arizona/
Alsof Hillary en de Democraten het beter zouden hebben gedaan? Beide partijen zijn door en door rot (neem Cory Booker en het 2x afschieten van een voorstel om medicijnen goedkoper te maken), en ze doen niets aan allerlei misstanden die al lang gaande zijn. De reden dat ze Trump hebben gekozen was niet omdat ze voor Trump waren, maar tegen Hillary.

Sowieso zullen die-hard Republikeinen voor een groot deel achter "hun" kandidaat staan, ook al is het iemand zoals John McCain, Mitt Romney, of Donald Trump (en de Bushes en Reagan kunnen we er ook aan toevoegen). Sanders zag ik wel als iemand die mensen kon losweken van deze opstelling, maar Hillary wekt alleen afkeer op.

Het valt sowieso nogal op dat de gevestigde orde bij de Democraten niet eens wil praten over het veranderen van de gang van zaken. Single payer wordt door de Democraten zelf steeds afgeschoten, terwijl een ruime meerderheid van de bevolking er inmiddels achter staat. Dat lijkt me toch een inkopper, als je stemmen wilt winnen.
pi_172454023
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:28 schreef drexciya het volgende:

[..]

Alsof Hillary en de Democraten het beter zouden hebben gedaan? Beide partijen zijn door en door rot (neem Cory Booker en het 2x afschieten van een voorstel om medicijnen goedkoper te maken), en ze doen niets aan allerlei misstanden die al lang gaande zijn. De reden dat ze Trump hebben gekozen was niet omdat ze voor Trump waren, maar tegen Hillary.

Sowieso zullen die-hard Republikeinen voor een groot deel achter "hun" kandidaat staan, ook al is het iemand zoals John McCain, Mitt Romney, of Donald Trump (en de Bushes en Reagan kunnen we er ook aan toevoegen). Sanders zag ik wel als iemand die mensen kon losweken van deze opstelling, maar Hillary wekt alleen afkeer op.

Het valt sowieso nogal op dat de gevestigde orde bij de Democraten niet eens wil praten over het veranderen van de gang van zaken. Single payer wordt door de Democraten zelf steeds afgeschoten, terwijl een ruime meerderheid van de bevolking er inmiddels achter staat. Dat lijkt me toch een inkopper, als je stemmen wilt winnen.
Het is makkelijk om er een zwart wit verhaaltje van de maken, maar het lijkt me toch wel dat Obamacare en de mogelijkheid tot uitbreiding van medicaid relatief gezien toch een heel stuk voordeliger is voor dat soort mensen dan wat de Republikeinen nu voorstellen.
Daarbij is een partij niet één persoon. Er is genoeg mogelijkheid om te stemmen op kandidaten die de Democraten veel verder naar links zouden trekken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172454028
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Als je overbevolking echt zo'n probleem vindt, dan neem je zelf geen kinderen.

Maar terug naar Amerika.

Hadden we deze al gezien?

http://edition.cnn.com/20(...)atue-trnd/index.html
Waar heb je het over? Ik stel alleen maar vast dat het veranderen van de cultuur, met name vrouwen meer rechten geven (direct of indirect, onderwijs, werk), voor minder bevolkingsgroei zorgt. Dit werd in een documentaire/reportage over India aangegeven als officieel beleid. Men liet mensen aan het woord, en daar kwamen deze facetten terug.

Ik weet niet hoe jij daar zo'n negatieve draai aan geeft, maar India ziet overbevolking als een serieus probleem (en terecht), en dit is een hele elegante manier om daar iets aan te doen. Geen gedwongen anti-conceptie en sterilisatie of andere enge acties.
  Overall beste user 2022 zondag 16 juli 2017 @ 11:37:52 #225
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172454050
Als een ruime meerderheid achter een single-payer systeem staat, waarom voeren Trump en de GOP dat dan niet in?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  † In Memoriam † zondag 16 juli 2017 @ 11:39:57 #226
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_172454099
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:36 schreef drexciya het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Ik stel alleen maar vast dat het veranderen van de cultuur, met name vrouwen meer rechten geven (direct of indirect, onderwijs, werk), voor minder bevolkingsgroei zorgt. Dit werd in een documentaire/reportage over India aangegeven als officieel beleid. Men liet mensen aan het woord, en daar kwamen deze facetten terug.

Ik weet niet hoe jij daar zo'n negatieve draai aan geeft, maar India ziet overbevolking als een serieus probleem (en terecht), en dit is een hele elegante manier om daar iets aan te doen. Geen gedwongen anti-conceptie en sterilisatie of andere enge acties.
drexciya, vriendelijk verzoek om de discussie te beperken tot de VS. in dit topic. Als je overbevolking van de wereld aan wil kaarten stel ik voor dat je een nieuw topic opent.
Carpe Libertatem
pi_172454184
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is makkelijk om er een zwart wit verhaaltje van de maken, maar het lijkt me toch wel dat Obamacare en de mogelijkheid tot uitbreiding van medicaid relatief gezien toch een heel stuk voordeliger is voor dat soort mensen dan wat de Republikeinen nu voorstellen.
Daarbij is een partij niet één persoon. Er is genoeg mogelijkheid om te stemmen op kandidaten die de Democraten veel verder naar links zouden trekken.
Wat er nu ligt is een gedrocht, dat is een feit. Medicare uitbreiden is een logische optie, dat klopt. Dat zou voluit in de media aandacht moeten krijgen, maar dat is helaas niet het geval.

Maar .... Kandidaten die de partij naar links zouden kunnen trekken worden door de gevestigde orde nogal tegengewerkt. Er worden miljoenen uitgegeven om Ossof te steunen (en hij verliest), terwijl men, met veel minder geld, andere kandidaten had kunnen helpen. Sowieso Cory Booker als voorzitter van de Democraten geeft geen goede indruk.

Ook in verschillende staten waar men zelf met voorstellen komt, zijn het de corporate Democrats, die vooruitgang tegenhouden. Mijn indruk is dat er of een volledige overname van de partij moet komen of een derde partij, voordat er iets kan gebeuren.

Het feit dat de Republikeinen met een prutsvoorstel komen, wat op allerlei gebieden slecht uitpakt, wil niet zeggen dat je de Democraten niet verantwoordelijk moet houden voor het mede tegenhouden van verbetering. Het frustrerende is dat ze denken dat ze al goed bezig zijn door minder slecht te zijn dan de Republikeinen. Maar dat is niet "goed" genoeg, en dat is een belangrijke reden dat ze blijven verliezen.
  zondag 16 juli 2017 @ 11:46:31 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172454220
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:45 schreef drexciya het volgende:

[..]

Wat er nu ligt is een gedrocht, dat is een feit. Medicare uitbreiden is een logische optie, dat klopt. Dat zou voluit in de media aandacht moeten krijgen, maar dat is helaas niet het geval.

Maar .... Kandidaten die de partij naar links zouden kunnen trekken worden door de gevestigde orde nogal tegengewerkt. Er worden miljoenen uitgegeven om Ossof te steunen (en hij verliest), terwijl men, met veel minder geld, andere kandidaten had kunnen helpen. Sowieso Cory Booker als voorzitter van de Democraten geeft geen goede indruk.

Ook in verschillende staten waar men zelf met voorstellen komt, zijn het de corporate Democrats, die vooruitgang tegenhouden. Mijn indruk is dat er of een volledige overname van de partij moet komen of een derde partij, voordat er iets kan gebeuren.

Het feit dat de Republikeinen met een prutsvoorstel komen, wat op allerlei gebieden slecht uitpakt, wil niet zeggen dat je de Democraten niet verantwoordelijk moet houden voor het mede tegenhouden van verbetering. Het frustrerende is dat ze denken dat ze al goed bezig zijn door minder slecht te zijn dan de Republikeinen. Maar dat is niet "goed" genoeg, en dat is een belangrijke reden dat ze blijven verliezen.
Waarmee blijven ze verliezen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  † In Memoriam † zondag 16 juli 2017 @ 11:48:56 #229
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_172454260
Even wat rekenwerk over de muur van Trump.

WaPo heeft dat rekenwerk gedaan op een aardig komische wijze:

https://www.washingtonpos(...)over-a-50-foot-wall/
Carpe Libertatem
  Redactie Games zondag 16 juli 2017 @ 11:50:25 #230
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_172454286
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:37 schreef Ulx het volgende:
Als een ruime meerderheid achter een single-payer systeem staat, waarom voeren Trump en de GOP dat dan niet in?
Dat werkt niet in het voordeel van de rijken.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Overall beste user 2022 zondag 16 juli 2017 @ 11:50:38 #231
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172454291
Waarom krijgt een oppositiepartij de schuld van het falen van de regeringspartij?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172454293
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Waarmee blijven ze verliezen?
Gouverneurs en andere posities. Naast het presidentsschap zijn er ook allerlei andere verkiezingen, en die vormen een even belangrijk onderdeel van de politiek in de VS. De Democraten hebben wat betreft afgevaardigden, gouverneurs en ook op lagere posities een grote achterstand opgelopen ten opzichte van de Republikeinen, en daar moeten ze ook iets aan doen. Maar ze blijven dezelfde fouten herhalen, terwijl ze beter zouden moeten weten.
  Redactie Games zondag 16 juli 2017 @ 11:52:19 #233
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_172454322
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:50 schreef Ulx het volgende:
Waarom krijgt een oppositiepartij de schuld van het falen van de regeringspartij?
Want die Obama is een Keniaan die onze banen heeft afgepakt!!!1!!1!einz!
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 16 juli 2017 @ 11:56:50 #234
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172454414
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:50 schreef drexciya het volgende:

[..]

Gouverneurs en andere posities. Naast het presidentsschap zijn er ook allerlei andere verkiezingen, en die vormen een even belangrijk onderdeel van de politiek in de VS. De Democraten hebben wat betreft afgevaardigden, gouverneurs en ook op lagere posities een grote achterstand opgelopen ten opzichte van de Republikeinen, en daar moeten ze ook iets aan doen. Maar ze blijven dezelfde fouten herhalen, terwijl ze beter zouden moeten weten.
En welke fouten blijven ze herhalen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 zondag 16 juli 2017 @ 12:04:52 #235
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172454599
quote:
10s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Even wat rekenwerk over de muur van Trump.

WaPo heeft dat rekenwerk gedaan op een aardig komische wijze:

https://www.washingtonpos(...)over-a-50-foot-wall/
Er staat wel een heel goed idee bij de comments. Je kunt gewoon aan de Amerikaanse kant mensen neerzetten die die zakken met drugs weer teruggooien. Daarmee creëer je banen, en lichaamsbeweging is gezond ook. Dan heb je minder geld nodig voor de zorg. Vereiste is wel dat de zakken met drugs niet openscheuren. Dat zou leiden tot de snuifbowl.

Ik vind het dus een geweldig idee van Trump.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 16 juli 2017 @ 12:07:36 #236
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172454641
De werkloze mijnwerkers kunnen dat doen! Die zijn niet bang voor een beetje stof in de longen! #MAGA!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172454650
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En welke fouten blijven ze herhalen?
Ze denken nog steeds dat ze met het motto "we suck less" stemmen kunnen halen. Daarnaast denken ze hun reguliere achterban te kunnen verwaarlozen (die stemmen toch wel op ons), door te denken dat ze "gematigde republikeinen" voor zich kunnen winnen. Verder worden ze gezien als het establishment, waar men niet op zit te wachten. Dat lijkt verdacht veel op de "strategie" waarmee Hillary heeft gefaald.

Wil je winnen, dan moet je de achterban mobiliseren, en dat doe je door met concrete punten te komen, waar men op zit te wachten. Single Payer is een inkopper op dat gebied bijvoorbeeld. Daarnaast hebben we het campagnemodel van Sanders gezien, in plaats van het lobbyen voor het grote geld. Op de één of andere vreemde manier wil men domweg niet inzien dat het roer volledig om moet. Of men wil domweg niet veranderen.
  Overall beste user 2022 zondag 16 juli 2017 @ 12:09:15 #238
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172454668
Ben jij een kloon van Bram?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 16 juli 2017 @ 12:11:43 #239
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_172454717
Moet je daar een kloon van zijn om het te hebben over het falen van de strategie van Clinton?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Overall beste user 2022 zondag 16 juli 2017 @ 12:14:33 #240
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172454772
Maar de Dems kijken gewoon hoe Trump en de GOP er een zooitje van maken. Geven tegengas als het moet, werken mee als het kan.
Maar heel terecht zeggen ze dat Trump en de GOP moeten presteren. Als ze dat niet doen is het hun eigen schuld.

Trump heeft geen excuses. Als em iets niet lukt, is hij verantwoordelijk. Al het andere is gelul.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 16 juli 2017 @ 12:17:28 #241
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172454823
quote:
99s.gif Op zondag 16 juli 2017 12:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Moet je daar een kloon van zijn om het te hebben over het falen van de strategie van Clinton?
Clinton? Was die niet ooit kandidaat? Vroeger, lang geleden? Er staat me iets van bij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172454908
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 12:14 schreef Ulx het volgende:
Maar de Dems kijken gewoon hoe Trump en de GOP er een zooitje van maken. Geven tegengas als het moet, werken mee als het kan.
Maar heel terecht zeggen ze dat Trump en de GOP moeten presteren. Als ze dat niet doen is het hun eigen schuld.

Trump heeft geen excuses. Als em iets niet lukt, is hij verantwoordelijk. Al het andere is gelul.
Nee, het probleem is dat de Republikeinen allerlei posities bekleden, waarmee ze invloed hebben op de politiek. Gouverneurs, afgevaardigden en veel meer. De Democraten moeten niet alleen voor het presidentsschap vechten, maar ook voor alle andere posities. Hoe denk je dat Trump in zo'n positie gekomen is, met een meerderheid in beide instituten?

Als je een goede oppositie voert, dan kun je macht terug veroveren, en het veel moeilijker maken om Trump beleid te laten maken/uitvoeren. En dat geeft je nog meer stemmen. Op het moment falen de Democraten continu, en dat terwijl 2018 snel naderbij komt.

Natuurlijk is het leuk om Trump op zijn bek te zien gaan, maar daar heb je uiteindelijk niets aan. Je moet duidelijk maken waarom men op jou moet stemmen, in plaats van te denken dat mensen niet op die prutser gaan stemmen.
pi_172454944
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:50 schreef Ulx het volgende:
Waarom krijgt een oppositiepartij de schuld van het falen van de regeringspartij?
Tja, dat is soms makkelijker dan Trump blijven verdedigen :P
  † In Memoriam † zondag 16 juli 2017 @ 12:27:36 #244
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_172455020
Volgens mij kunnen de Dems het beste voorlopig gewoon even zo weinig mogelijk doen en tegen de tijd dat het 2018 is knallen.

GOP maakt er nu toch een baggerzooi en met een minderheid overal kunnen ze vrij weinig.
Carpe Libertatem
pi_172455030
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 10:01 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En jij dan, jij hoeft natuurlijk helemaal niets te veranderen.

Maar die Afrikanenen....

Jij wilt dat Afrikanen gaan uitsterven, want jij wilt niet elektrisch gaan rijden.
Ik red echt geen Afrikaanse levens door morgen met een elektrisch autootje te gaan rijden. :')

De enige die met behulp van zo'n klimaatbedrag gered wordt zijn de multinationals.

Want maak de burger genoeg vergroeningsonzin wijs via een propagandamedia en dito wetgeving en diezelfde burger kan de transitie naar vergroening gaan betalen. Net zoals ze ook opdraaiden voor een corrupt bankwezen en opdraaien voor de onderhoud van Griekenland.

Dus het is volkomen onzin te claimen dat je met vergroening Afrikanen of de wereld redt. Trap toch niet zo gemakkelijk in de worst die ze je proberen voor te houden. Mensen zijn zo naïef, zo gemakkelijk manipuleerbaar.

Een ongecontroleerde overbevolking is hier het ware probleem. Men zou zich daar op moeten focussen in plaats van dit soort ongefundeerde klimaatonzin te verspreiden. Nee, dan heb ik het niet over een genocide wens maar over geboorte- en behandelingsbeperkingen.
  † In Memoriam † zondag 16 juli 2017 @ 12:30:21 #246
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_172455060
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 12:28 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik red echt geen Afrikaanse levens door morgen met een elektrisch autootje te gaan rijden. :')

De enige die met behulp van zo'n klimaatbedrag gered wordt zijn de multinationals.

Want maak de burger genoeg vergroeningsonzin wijs via een propagandamedia en dito wetgeving en diezelfde burger kan de transitie naar vergroening gaan betalen. Net zoals ze ook opdraaiden voor een corrupt bankwezen en opdraaien voor de onderhoud van Griekenland.

Dus het is volkomen onzin te claimen dat je met vergroening Afrikanen of de wereld redt. Trap toch niet zo gemakkelijk in de worst die ze je proberen voor te houden. Mensen zijn zo naïef, zo gemakkelijk manipuleerbaar.

Een ongecontroleerde overbevolking is hier het ware probleem. Men zou zich daar op moeten focussen in plaats van dit soort ongefundeerde klimaatonzin te verspreiden. Nee, dan heb ik het niet over een genocide wens maar over geboorte- en behandelingsbeperkingen.
Voor jou ook het vriendelijke verzoek om het in dit topic te beperken tot de VS. Als je over overbevolking wil discussieren stel ik voor dat je een apart topic opent.
Carpe Libertatem
pi_172455358
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2017 12:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Voor jou ook het vriendelijke verzoek om het in dit topic te beperken tot de VS. Als je over overbevolking wil discussieren stel ik voor dat je een apart topic opent.
Het klimaatverdrag wat Trump heeft afgewezen behoort wel degelijk tot een onderdeel van deze topic. Dan is het niet zo vreemd hier op door te willen gaan. Dan is het ook niet zo vreemd zo'n akkoord eens goed onder beschouwing te nemen en te verwoorden waarom het niet deugt en waarom Trump het heeft afgewezen. Dan kom je als vanzelf tot de conclusie dat niet de vermeende opwarming van de Aarde maar overbevolking en ongecontroleerde immigratie als reactie hierop het werkelijke probleem is.

Problemen moet je in zijn hele omvang durven te benoemen. Met wegkijken alleen los je niets op.
  Overall beste user 2022 zondag 16 juli 2017 @ 12:49:36 #248
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172455403
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2017 12:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Volgens mij kunnen de Dems het beste voorlopig gewoon even zo weinig mogelijk doen en tegen de tijd dat het 2018 is knallen.

GOP maakt er nu toch een baggerzooi en met een minderheid overal kunnen ze vrij weinig.
Dat lijkt me ook. De GOP bereikt niets. Geen muur. ACA repealen is een fiasco. Internationaal verliezen ze invloed. En Russiagate gaat niet weg. Trump lijkt het door zijn geklungel alleen maar erger te maken.

En ze kunnen de schuld niet aan de Dems geven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172455431
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 12:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het klimaatverdrag wat Trump heeft afgewezen behoort wel degelijk tot een onderdeel van deze topic. Dan is het niet zo vreemd hier op door te willen gaan.
Las dat Trump mogelijk terugkomt op dat besluit. Wat vind je daar dan van?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 zondag 16 juli 2017 @ 12:52:02 #250
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172455458
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Las dat Trump mogelijk terugkomt op dat besluit. Wat vind je daar dan van?
Dat was een staaltje geweldig onderhandelen schreef hij eerder.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')