abonnement Unibet Coolblue
pi_172432637
Thijs heeft een hekel aan Sky en uit dat ook gewoon bij de NOS. Feit blijft dat het prima was wat Sky gisteren deed en dat Thijs nu een soort van hetze probeert te veroorzaken of probeert te schetsen die er niet is. Aru en de rest van de top 5 moet nu op Landa en op Froome letten, dus die kunnen gewoon om de beurt gaan aanvallen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 10:39:58 #102
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_172432769
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:30 schreef Syntix het volgende:
Thijs heeft een hekel aan Sky en uit dat ook gewoon bij de NOS. Feit blijft dat het prima was wat Sky gisteren deed en dat Thijs nu een soort van hetze probeert te veroorzaken of probeert te schetsen die er niet is. Aru en de rest van de top 5 moet nu op Landa en op Froome letten, dus die kunnen gewoon om de beurt gaan aanvallen.
Het is alleen de vraag of Sky Landa echt de Tour wil laten winnen. Volgens mij hebben ze 100 keer liever dat Froome gewoon wint. Als ik Aru, Uran of Bardet was, dan zou ik Landa lekker laten rijden en me alleen op Froome richten.
pi_172432890
Hoe goed is eigenlijk de tijdrit van Landa?
pi_172432903
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:49 schreef Leatherface het volgende:
Hoe goed is eigenlijk de tijdrit van Landa?
Matig, zal niet veel schelen met Aru en Bardet.
pi_172432980
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:39 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Het is alleen de vraag of Sky Landa echt de Tour wil laten winnen. Volgens mij hebben ze 100 keer liever dat Froome gewoon wint. Als ik Aru, Uran of Bardet was, dan zou ik Landa lekker laten rijden en me alleen op Froome richten.
En dan je plek verliezen aan Landa? Flinke gok wel.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 10:59:40 #106
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_172433024
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En dan je plek verliezen aan Landa? Flinke gok wel.
Dan verliest ook Froome z'n plek aan Landa. Daar zou een control freak als Froome best wel 's nerveus van kunnen worden.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 11:02:59 #107
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_172433057
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:49 schreef Leatherface het volgende:
Hoe goed is eigenlijk de tijdrit van Landa?
Op zich niet eens zo slecht. Hij verloor vorig jaar in de Giro 2:20 op Roglic in een tijdrit van 40km. Geen idee trouwens of hij toen van de wisselende omstandigheden heeft geprofiteerd.
pi_172433160
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:59 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Dan verliest ook Froome z'n plek aan Landa. Daar zou een control freak als Froome best wel 's nerveus van kunnen worden.
Je zegt het goed: zou kunnen.

Sky ziet heus liever Froome winnen dan Landa. Maar voor Astana / Aru is het erger als Landa wint dan voor Sky.
pi_172433176
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:39 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Het is alleen de vraag of Sky Landa echt de Tour wil laten winnen. Volgens mij hebben ze 100 keer liever dat Froome gewoon wint. Als ik Aru, Uran of Bardet was, dan zou ik Landa lekker laten rijden en me alleen op Froome richten.
Dat zou inderdaad nog kunnen. Overigens gaat Froome natuurlijk iedereen de moeder rijden in de tijdrit, dus de rest zal zelf ook nog wel moeten aanvallen.
pi_172433237
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:39 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Het is alleen de vraag of Sky Landa echt de Tour wil laten winnen. Volgens mij hebben ze 100 keer liever dat Froome gewoon wint. Als ik Aru, Uran of Bardet was, dan zou ik Landa lekker laten rijden en me alleen op Froome richten.
Ik denk het niet, anders hadden ze niet achter Landa aangereden. Al kan ik dat ook een opdracht van Froome zelf zijn geweest.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_172433563
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Thijs overact altijd en doet alsof ie de beste is, maar hij heeft meer verstand van wielrennen dan de rest van t zooitje bij de NOS
Dikke Danny is toch niet zo slecht? Bobridge blunder was gelukkig meer een incident.
pi_172433688
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 08:04 schreef Idisrom het volgende:
Dan Martin was inderdaad zo dom om te rijden tijdens de laatste berg omhoog. In plaats van te denken, of ik nou vijfde of zesde sta, wat maakt dat uit.
Ik hoorde een interview met Martin waarin hij zei dat hij demarreerde omdat hij er helemaal doorheen zat en zo'n zere rug had van zijn val dat hij niet op de pedalen kon staan. Hij was bang dat hij er af zou worden gereden als de rest zomaar zou gaan aanzetten, dus dan bleef hij liever in zijn eigen tempo wat vooruit.

Niet zo dom dus, eerder noodzaak.
pi_172435397
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik hoorde een interview met Martin waarin hij zei dat hij demarreerde omdat hij er helemaal doorheen zat en zo'n zere rug had van zijn val dat hij niet op de pedalen kon staan. Hij was bang dat hij er af zou worden gereden als de rest zomaar zou gaan aanzetten, dus dan bleef hij liever in zijn eigen tempo wat vooruit.

Niet zo dom dus, eerder noodzaak.
Een verkeerd argument van Danël. Hij heeft gisteren werkelijkj als een 'Sky-bot' de laatste beklimming geleid. Hij neutraliseerde daarmee het werk van Landa om de tourspanning zoveel mogelijk op te voeren.
Bijna iedereen zegt hier dan Froome zelf het gat zoveel mogelijk dichtte omdat landa niet in het geel mocht. Maar dat is maar gedeeltelijk waar.

Maar ik had nog willen zien, of Froome echt kopwerk zou hebben gedaan in de beklimming (buiten zijn demarrage vlak voor de top om). Ik denk het niet.
Ik vind het wel dom van Martin. Hij had ook achterin de kopgroep zijn eigen tempo kunnen rijden.

Bardet en Aru waren gisteren de stille winnaars zonder zich hoeven in te spannen.
pi_172436258
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:39 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Het is alleen de vraag of Sky Landa echt de Tour wil laten winnen. Volgens mij hebben ze 100 keer liever dat Froome gewoon wint. Als ik Aru, Uran of Bardet was, dan zou ik Landa lekker laten rijden en me alleen op Froome richten.
Ze zullen waarschijnlijk liever willen winnen met Froome inderdaad. Maar als Sky Landa in het geel had laten komen, dan was Quintana ook weer volledig in beeld gekomen. Met de kennis dat Landa op zowel La Planche des Belles Filles als op de Mont du Chat al een minuut verloor en al een Giro in de benen heeft (weliswaar de helft op halve kracht) lijkt het me niet slim om daar zomaar op te gaan gokken na een minder moment van Froome. Ook al verwacht je het nu niet, Quintana heeft al vaker een goede derde week gehad.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 16:55:56 #115
56724 Wombcat
rent wiel
pi_172439623
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:32 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik vind het wel dom van Martin. Hij had ook achterin de kopgroep zijn eigen tempo kunnen rijden.

Je snapt dat als je je eigen tempo achterin rijdt, en je eigen tempo is harder, dat je dan vanzelf voorin komt?

Als hij achterin niet zijn eigen tempo had gereden, maar zich aangepast had aan de groep, dan was de kans groter geweest dat ze (eerder) waren gedemarreerd en had hij er eerder afgelegen. Als ze dan wel door hadden gereden, was hij niet terug gekomen. Door op kop te rijden, verkleinde hij de kans op demarrages. Bovendien is er nog een praktisch voordeel: als je in laatste positie zit en je kunt een demarrage niet volgen, dan lig je er meteen af. Rijd je op kop, dan moeten ze je eerst voorbij. Dat scheelt dus gewoon 10-15 meter. NIet schokkend, maar wel handig om tempowisselingen op te vangen (ik doe/deed het zelf ook wel eens op die maniet: als het tempo zakt, niet achter blijven, maar doorschuiven en het tempo wat hoger proberen te houden. Dan is de kans een stuk kleiner dat je gelost wordt).
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')