abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172432248
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik vind private lease momenteel te duur. Ik heb wat rondgekeken en voor maandbedragen onder de 200 euro mag je vaak maar 500-10000 km per jaar rijden. Dat is veel en veelst te weinig voor mij. Ga je naar dubbele kms dan stijgt je maandbedrag ook.
Ook zijn die lage maandbedragen gebasseerd op auto's vol met reclame stickers, wil je dat niet dan betaal je ook weer meer per maand.
Tevens willen velen ook dat je zoveel schadevrije jaren hebt. Heb je dat niet, dan stijgt je maandpremie weer exponentieel.
En de klapper is dat een lease auto ervoor zorgt dat je minder hypotheek kan krijgen. :Y en flink minder ook nog O-)

Zelfs een nieuwe auto kopen met lening is meestal goedkoper dan leasen.
De verleiding zit hem in het feit dat je bij financiering meestal wat spaargeld inzet, plus de restwaarde van je auto. De rest leen je bij. Kosten als verzekering, wegenbelasting, onderhoud komen dan voor eigen rekening.

Vaak is het leasebedrag een iets hogere maandlast. Je rijdt dan nieuw, geen verzekering onderhoud etc, je behoudt je spaargeld en de restwaarde van je oude auto kun je iets leuks mee doen.

De consequenties wat er gebeurt als je voor je werk op een andere, ver weg gelegen locatie moet werken, een leuke partner vindt die 100 km verderop woont, of werkloos wordt overziet men niet.
pi_172432250
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is een definitie kwestie wanneer een crisis is afgelopen.... Ik hou de gangbare definities aan.
Wat is die gangbare definitie dan? "Als Mark Rutte het zegt"?
  zaterdag 15 juli 2017 @ 11:20:59 #63
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172433306
Zolang mensen aan de verplichtingen kunnen voldoen moet men zelf weten af men een lening aangaat.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172433362
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zal niet met een sisser aflopen, hoogstens zal het zo lijken.

De Vorige keren moest eerst wallstreet gered worden, bij de crisis van 2008 de banken door de centrale banken.

Bij de volgende crisis zal de centrale banken zelf gered moeten worden en dat kan in principe door niemand.. behalve! door het IMF.

Waardoor, als ze voor die optie gaan, pas echt de grootste diefstal aller tijden word ingezet.
Het IMF is geen land, een prive clubje van banken die geen verantwoording hoeven af te leggen tegen niets en niemand en zijn op elk vlak juridisch onaantastbaar.

Fijn voor ze, zul je denken, maar het resultaat zal zijn dat ze bij de volgende crisis ongelimiteerd SDR's zullen gaan printen als een malle om de schulden te blijven dekken.

Wat je daarmee bewerkstelligd is eigenlijk oneindige schuld omdat landen oneindig schulden kunnen inwisselen dankzij die SDR's.

Jan met de pet gaat dat zeker merken als de inflatie plots 2+% jaarlijks stijgt en dus een van de grootste vormen van diefstallen werkelijkheid zal worden.
Dat is natuurlijk dankzij fiat en inflatie al bijna 100 jaar het geval, maar dit zal buiten alle proporties zijn.

Het alternatief zou misschien nog erger zijn en dat is kiezen voor een grote default.
Maar dan is de westerse welvaart voorbij, generaties lang voorbij. (of permanent, moeilijk te zeggen)
Wat voor een pretmiddelen gebruik jij? Die wil ik ook wel hebben, ga je goed op.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 11:37:58 #65
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_172433507
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:20 schreef Cherna het volgende:
Zolang mensen aan de verplichtingen kunnen voldoen moet men zelf weten af men een lening aangaat.
Het probleem is dat het kunnen voldoen aan verplichtingen voor de meeste mensen ook een redelijk onvoorspelbaar fenomeen is. Werkeloosheid, ziekte, faillissement door teveel wanbetalers bij een krimpende economie, het zijn allemaal onvoorspelbare factoren die je financiële situatie volledig overhoop kunnen gooien.

Dus ja, lenen is prima. Zeker voor zoiets als een huis. Maar voor consumptieve zaken is eerst sparen, daarna gebruiken voor verreweg de meeste mensen een stuk slimmer en veiliger dan lenen.

En statussymbolen zitten vooral tussen je eigen oren. Volgens de theorie van spiral dynamics betekent het vooral dat je in de oranje fase in je leven zit.
pi_172433539
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gehad.
Maar die dingen kosten geen duizenden euro´s.
Tenminste, die van mij in elk geval niet.
Een auto zit qua prijs ergens tussen een telefoon en een huis in. Het principe is hetzelde, mensen geven geld uit dat nog verdiend moet worden. Dat is per definitie veel onzekerder dan geld uit de spaarpot in het handje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172433636
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een auto zit qua prijs ergens tussen een telefoon en een huis in. Het principe is hetzelde, mensen geven geld uit dat nog verdiend moet worden. Dat is per definitie veel onzekerder dan geld uit de spaarpot in het handje.
De rente op mijn spaarrekening wisselt per maand, en gaat hoofdzakelijk omlaag richting de 0%.
De rente van een lening voor een huis staat 30 jaar vast. De rente van een lening voor een auto zet je voor +/- 60 maanden vast.

Wat is er onzeker aan leningen en zeker aan geld in de spaarpot?
pi_172433773
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:45 schreef Coritchando het volgende:

[..]

De rente op mijn spaarrekening wisselt per maand, en gaat hoofdzakelijk omlaag richting de 0%.
De lening voor mijn huis staat 30 jaar vast. De lening voor een auto zet je voor 36/48/60/72 maanden vast.

Wat is er onzeker aan leningen en zeker aan geld in de spaarpot?
Als ik jou een auto verkoop en jij die contant afrekent, heb ik geld in de hand dat je in het verleden verdiend hebt. Als ik jou een auto op afbetaling verkoop moet ik hopen dat jij je inkomen behoudt om mijn geld te krijgen. Als een heleboel mensen hun inkomen verliezen krijg ik mijn geld ook niet en kan ik mijn schuldeisers niet betalen, en als er veel schuldenaren zoals ik zijn kan mijn schuldeiser zijn schuldeisers niet betalen. Dan hebben we het niet over individuele geldproblemen maar over een crisis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172433895
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als ik jou een auto verkoop en jij die contant afrekent, heb ik geld in de hand dat je in het verleden verdiend hebt. Als ik jou een auto op afbetaling verkoop moet ik hopen dat jij je inkomen behoudt om mijn geld te krijgen. Als een heleboel mensen hun inkomen verliezen krijg ik mijn geld ook niet en kan ik mijn schuldeisers niet betalen, en als er veel schuldenaren zoals ik zijn kan mijn schuldeiser zijn schuldeisers niet betalen. Dan hebben we het niet over individuele geldproblemen maar over een crisis.
OK.

Je zou niet de auto weer kunnen opeisen en die dan verkopen aan een ander?
pi_172434056
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:59 schreef Coritchando het volgende:

[..]

OK.

Je zou niet de auto weer kunnen opeisen en die dan verkopen aan een ander?
Dan moet ik jou vinden, de auto in goede staat vinden en een vervangende koper vinden, ik moet dus eigenlijk mijn werk overdoen, voor niets. In die tijd kan ik geen nieuwe verkoop doen.

Leningen en afbetalingen maken van jouw inkomensprobleem een ander zijn probleem. Rente is deels ook een vergoeding voor het risico op wanbetaling, maar als het percentage wanbetalers groter is dan het rentepercentage is er een probleem. Als iedereen met schulden aan elkaar verbonden is krijg je dus een kettingreactie bij een bepaald percentage aan wanbetaling. Als iedereen alles contant afrekent is elk inkomensprobleem een geisoleerd individueel probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:13:22 #71
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172434115
Wat?

Koop gewoon een auto, en heb 30% over voor eventuele reparaties.

Auto kopen is makkelijk. Auto rijden is wat moeilijker.
pi_172434231
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:26 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Wat voor een pretmiddelen gebruik jij? Die wil ik ook wel hebben, ga je goed op.
Het komt niet van mij af he, maar van Jim (of James) Rickards.. als je serieus denkt er meer vanaf te weten dan die man, dan kun je beter die vraag stellen als je weer eens in de spiegel kijkt.
pi_172434342
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 19:42 schreef Physsic het volgende:
925 had hier laatst volgens mij ook al een artikel over.

Waarin nog werd opgemerkt dat woningen nog het voordeel hebben dat ze nog veel waard zijn als na jaren blijkt dat de lening niet kan worden afbetaald, terwijl dat bij auto's veel minder het geval is.
Maar hier in de OP staat dat ze dus alleen de waardedaling betalen.
Oeps, het was FTM.

Hier het artikel:
https://www.ftm.nl/artike(...)jde-schuldeneconomie
quote:
De Amerikaanse economie kreeg de gewenste boost, maar er staat in Amerika inmiddels voor maar liefst 1,2 biljoen dollar aan autoleningen uit: een groei van 70 procent ten opzichte van 2010. Een huis als onderpand vertegenwoordigt altijd nog enige waarde. De restwaarde van een auto is daarentegen na een tiental jaren verwaarloosbaar. Sommige banken zien de bui al hangen en trekken zich stilletjes aan terug uit de financiering van auto-kredieten.
pi_172434377
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:59 schreef Coritchando het volgende:

[..]

OK.

Je zou niet de auto weer kunnen opeisen en die dan verkopen aan een ander?
Auto's zijn doorgaans niet bepaald waardevast.
pi_172434549
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:30 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Auto's zijn doorgaans niet bepaald waardevast.
Mijn oldtimer is op dit moment ongeveer 6x meer waard dan hij was bij aankoop. En elke 3 jaar is de taxatie zodanig dat deze waarde omhoog gaat.
pi_172434575
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het komt niet van mij af he, maar van Jim (of James) Rickards.. als je serieus denkt er meer vanaf te weten dan die man, dan kun je beter die vraag stellen als je weer eens in de spiegel kijkt.
Ik weet in ieder geval dat geld niet bestaat. Het is leuk dat we een of andere waarde toe denken te kennen aan wat papier of virtuele getallen. Maar in feite is het niets.

Een zak aardappels of een kippenpoot, dat heeft waarde.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:43:14 #77
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172434611
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:39 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Mijn oldtimer is op dit moment ongeveer 6x meer waard dan hij was bij aankoop. En elke 3 jaar is de taxatie zodanig dat deze waarde omhoog gaat.
Dat kun je in de verste verte niet vergelijken met waar het hier over gaat natuurlijk.
And so is the past
pi_172434750
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:39 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Mijn oldtimer is op dit moment ongeveer 6x meer waard dan hij was bij aankoop. En elke 3 jaar is de taxatie zodanig dat deze waarde omhoog gaat.
Ben je nou echt zo achterlijk of doe je alsof?
pi_172435460
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:40 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik weet in ieder geval dat geld niet bestaat. Het is leuk dat we een of andere waarde toe denken te kennen aan wat papier of virtuele getallen. Maar in feite is het niets.

Een zak aardappels of een kippenpoot, dat heeft waarde.
Wat ik dus ook zeg, wat hij dus ook zegt.

Volgens mij had je mijn stuk niet goed begrepen.
pi_172435984
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dat kun je in de verste verte niet vergelijken met waar het hier over gaat natuurlijk.
Spiritusbus beweert dat auto's enkel in waarde dalen. Ik bewijs het tegendeel.
pi_172436126
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:01 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Spiritusbus beweert dat auto's enkel in waarde dalen. Ik bewijs het tegendeel.
Dat zeg niet, ik zeggen dat auto's doorgaans in waarde dalen. Uiteraard heb ik geen harde cijfers, maar gezien wat er gemiddeld op de snelweg rijdt kun je stellen dat dat voor meer dan 95% van de auto's geldt. Jouw voorbeeld doet daar verder niets aan af.

Edit: lees net dat er van de 8 miljoen auto's ongeveer 300k als oldtimer te boek staan. Verder durf ik het wel aan te beweren dat oldtimers minder vaak met een lening worden aangeschaft dat niet-oldtimers.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2017 14:12:09 ]
pi_172436353
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 17:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Vroeger kocht je een barrel van een paar honderd gulden en nu hoor je er niet bij zonder je nieuwe volkswagen Up!
Onder de streep kost zo'n uppie weinig meer dan zo'n oud barrel waar alles aan stuk gaat.
pi_172436399
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Onder de streep kost zo'n uppie weinig meer dan zo'n oud barrel waar alles aan stuk gaat.
Vraag maar aan Braddie.
pi_172436441
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 17:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Vroeger kocht je een barrel van een paar honderd gulden en nu hoor je er niet bij zonder je nieuwe volkswagen Up!
Mijn zoon heeft ook gewoon een auto van 1000 euro gekocht. Hij wil geen geld lenen, heel verstandig kind heb ik opgevoed :)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_172436750
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:20 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Vraag maar aan Braddie.
Ik kom zelden in PTA (ik neem aan dat je op iets daar doelt), dus dat weet ik niet. Maar als ik zie wat je voor personal lease van zo'n uppie kwijt, dan valt dat allemaal wel mee. Een flinke reparatie en je hebt 12 maanden uppie aan reparatiefactuur binnen.

En natuurlijk heb je ook goede tweedehands auto's. Maar ja, die kosten dan ook weer meer dan een paar honderd euro.

Autorijden is nu eenmaal per definitie duur.
pi_172436760
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:21 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Mijn zoon heeft ook gewoon een auto van 1000 euro gekocht. Hij wil geen geld lenen, heel verstandig kind heb ik opgevoed :)
Nee, dat is calvinistisch. Geld lenen kan superverstandig zijn. En extreem dom.
pi_172436796
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:06 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wat is die gangbare definitie dan? "Als Mark Rutte het zegt"?
ik geloof 2 maanden achter elkaar economische groei. Als je de definitie van economische groei wilt weten zul je contact moeten opnemen met het cpb.
Als je het niet erg vind hou ik dat liever aan dat wat een fokker hier schrijft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172436890
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:40 schreef Coritchando het volgende:
Een zak aardappels of een kippenpoot, dat heeft waarde.
Ik heb in mijn schuur zo ontiegelijk veel aardappels en kippenpoten dat ik ze zelfs gratis uitdeel omdat ze waardeloos zijn voor mij.
In de winter verbrand ik ze voor warmte.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172436905
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik geloof 2 maanden achter elkaar economische groei. Als je de definitie van economische groei wilt weten zul je contact moeten opnemen met het cpb.
Als je het niet erg vind hou ik dat liever aan dat wat een fokker hier schrijft.
Is goed hoor. Maar met die definitie was de crisis in 2010 al voorbij.

Jij hebt het over de definitie van het einde van een recessie. Dat is echt iets anders dan het einde van een kredietcrisis.
pi_172436921
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:40 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Is goed hoor. Maar met die definitie was de crisis in 2010 al voorbij.
In welk land? 2011 was voor Nederland een crisisjaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172436964
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In welk land? 2011 was voor Nederland een crisisjaar.
In 2011 had Nederland 1,1% economische groei.
pi_172436982
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:51 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo achterlijk of doe je alsof?
Op fok kan je rustig stellen dat ze echt achterlijk zijn :Y Het kan ook met de leeftijd te maken hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172437009
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:42 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

In 2011 had Nederland 1,1% economische groei.
Zou zomaar kunnen, misschien moet je opnieuw naar de basisschool om te leren lezen.
Dit is namelijk echt een aanslag op het schoolsysteem van Nederland.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172437256
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen, misschien moet je opnieuw naar de basisschool om te leren lezen.
Dit is namelijk echt een aanslag op het schoolsysteem van Nederland.
Heb je maar een heel klein begrijpertje ofzo?

Als 2011 volgens jou een crisisjaar was, terwijl er in dat jaar weldegelijk sprake was van een aardige economische groei, waarbij er echt wel sprake moet zijn geweest van opvolgende maanden en zelfs kwartalen van groei, dan klopt de eerder door jou genoemde definitie dus helemaal niet.
pi_172437942
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Gelukkig snap ik die drang naar een dure auto totaal niet. Je rijdt er mee naar werk en dat is het dan. Ja status dit dat... maar zou dat er zelf niet voor over hebben.

Maar overal leningen voor nemen is wel degelijk een groeiend probleem ja.
Het heeft niet zozeer met status te maken, maar met gemakzucht. Je betaalt per maand een vast bedrag en je hebt geen (onverwachte) extra kosten. Is er iets mis met je auto? Je leasemaatschappij lost dat gewoon op en je krijgt tijdelijk een andere auto. Dit argument hoor ik van al mijn collega's die een lease-auto hebben. En hun auto's zijn echt geen dure baken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_172438133
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Gelukkig snap ik die drang naar een dure auto totaal niet. Je rijdt er mee naar werk en dat is het dan. Ja status dit dat... maar zou dat er zelf niet voor over hebben.

Maar overal leningen voor nemen is wel degelijk een groeiend probleem ja.
Die groei van gefinancierde auto's zit eerder in goedkope gebakjes.

Als jij een leuke Mercedes wil financieren moet je echt een heel goed inkomen hebben. Bij echte statusauto's kijken ze je vooral heel raar aan als je over financiering begint (bij Ferrari zie ik nooit 'nu 1% rente' op het raam geplakt).

De groei komt volgens mij vooral vanuit een industrie die hele slechte jaren gehad heeft in combinatie met een hele lage rentestand.

Of dat nou echt zo problematisch is. In ieder geval veel minder naar dan met woningen.
pi_172438163
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De verleiding zit hem in het feit dat je bij financiering meestal wat spaargeld inzet, plus de restwaarde van je auto. De rest leen je bij. Kosten als verzekering, wegenbelasting, onderhoud komen dan voor eigen rekening.

Vaak is het leasebedrag een iets hogere maandlast. Je rijdt dan nieuw, geen verzekering onderhoud etc, je behoudt je spaargeld en de restwaarde van je oude auto kun je iets leuks mee doen.

De consequenties wat er gebeurt als je voor je werk op een andere, ver weg gelegen locatie moet werken, een leuke partner vindt die 100 km verderop woont, of werkloos wordt overziet men niet.
Is natuurlijk ook afhankelijk of je kiest voor Financial Lease of Operational Lease. Die eerste is meer gericht op privé, terwijl die tweede juist aantrekkelijk is voor zakelijk.
ROBODEMONS..................|:(
pi_172438176
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 15:25 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het heeft niet zozeer met status te maken, maar met gemakzucht. Je betaalt per maand een vast bedrag en je hebt geen (onverwachte) extra kosten. Is er iets mis met je auto? Je leasemaatschappij lost dat gewoon op en je krijgt tijdelijk een andere auto. Dit argument hoor ik van al mijn collega's die een lease-auto hebben. En hun auto's zijn echt geen dure baken.
Dat is alleen met operational lease. De groei lijkt mij vooral in financial lease zitten. Andere kant is dat bij nieuwe auto's mobiliteit vaak onderdeel is van de garantievoorwaarden. Bij Tesla krijg je excuses als ze jou een volvo xc60 mee moeten geven ipv een tesla. En terecht! ;)
pi_172438193
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 15:37 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Is natuurlijk ook afhankelijk of je kiest voor Financial Lease of Operational Lease. Die eerste is meer gericht op privé, terwijl die tweede juist aantrekkelijk is voor zakelijk.
Ik had het over de private lease variant. Zakelijk leasen heb ik geen kaas van gegeten
pi_172438323
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 15:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is alleen met operational lease. De groei lijkt mij vooral in financial lease zitten. Andere kant is dat bij nieuwe auto's mobiliteit vaak onderdeel is van de garantievoorwaarden. Bij Tesla krijg je excuses als ze jou een volvo xc60 mee moeten geven ipv een tesla. En terecht! ;)
Ik heb juist het idee dat in Nederland Operational Lease steeds populairder wordt. Vooral onder jongeren die dan gewoon een auto van de zaak krijgen. Echter heb ik nooit gehoord dat iemand een auto privé ging leasen. Het is natuurlijk ook vrij nieuw voor de meeste mensen en je ziet er ook reclame daarover. Ik denk dat vooral de voorwaarden zijn die mensen tegenhoudt.

Maar misschien dat jij het anders ervaart.
ROBODEMONS..................|:(
pi_172438473
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 15:46 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat in Nederland Operational Lease steeds populairder wordt. Vooral onder jongeren die dan gewoon een auto van de zaak krijgen. Echter heb ik nooit gehoord dat iemand een auto privé ging leasen. Het is natuurlijk ook vrij nieuw voor de meeste mensen en je ziet er ook reclame daarover. Ik denk dat vooral de voorwaarden zijn die mensen tegenhoudt.

Maar misschien dat jij het anders ervaart.
Ik ga het even nuanceren. De boom in de operational lease komt al uit eind jaren 90. Toen kon je als bedrijf talent winnen voor je bedrijf door een auto voor te schotelen (de droefheid daarvan is immens, maar dat terzijde).

In de crisisjaren is dat even fiks minder geweest. Maar nu is dat weer helemaal terug. Dus in die zin zit er ook daar groei.

Die private lease is volgens mij toch vrij populair. Ik hoor er best veel werknemers over (bij ons is een leaseauto niet onmogelijk, maar we stimuleren het bepaald niet). Terwijl ik dat in het verleden echt nooit hoorde.

Dus vandaar mijn gedachte. Eerlijk is eerlijk, ik heb er geen cijfermateriaal van, dus ik kan het mis hebben.
pi_172439003
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 19:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Geen last van. Don't care.
Dat zei Wouter Bos ook in 2007, is ie wel van terug gekomen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172439346
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 17:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een enorme hausse in autoverkopen hielp de Amerikaanse en Britse economie de afgelopen jaren vooruit. Maar nu stijgt het aantal wanbetalers schrikbarend.
http://www.ad.nl/economie(...)de-pan-uit~a0054ed1/

Ik ben benieuwd hoeveel wij hiervan meekrijgen in Nederland.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:28 schreef tjoptjop het volgende:
In de VS zie ik het eerder fout gaan met studieleningen, dat is momenteel zo'n $1,4 biljoen en heeft betrekking op iets van 40-50 miljoen mensen.
Tel daarbij op dat de voorraad aan nieuwe auto's behoorlijk is.





De vraag naar voren halen is nimmer een goed idee.

Waren de studieleningen niet gegarandeerd door de staat?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172450989
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 16 juli 2017 @ 10:25:37 #105
132605 kawotski
Il Dottore
pi_172452911
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 17:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Ook in Nederland is het financieren van een auto vrij gewoon. Sterker nog, ik weet vrijwel zeker dat vrijwel elke nieuwe auto geleased of gefinancierd is.

En dat heeft weer te maken met de materialistische tijd waarin we leven. Als de buurman een hippe nieuwe Astra heeft moet jij dat ook hebben natuurlijk. Je hebt geen 30k zo op de plank liggen dus dan maar private lease of een lening.
Ik rij altijd nieuw, geen lease, geen lening. Je moet alleen sparen totdat je het geld hebt. Ik heb ooit eens een rentevrije lening gehad op mijn eerste motor. Toen ik na die 2 rentevrije jaren zag wat ik extra betaalde aan rente heb ik dat ding in 1 x afbetaald. Nooit meer een lening, niemand zou ooit een lening moeten nemen (behalve je hypotheek). Gewoon sparen dus.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_172453012
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 10:25 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik rij altijd nieuw, geen lease, geen lening. Je moet alleen sparen totdat je het geld hebt. Ik heb ooit eens een rentevrije lening gehad op mijn eerste motor. Toen ik na die 2 rentevrije jaren zag wat ik extra betaalde aan rente heb ik dat ding in 1 x afbetaald. Nooit meer een lening, niemand zou ooit een lening moeten nemen (behalve je hypotheek). Gewoon sparen dus.
Voor een auto lenen kan best verstandig zijn als je net afgestudeerd bent en zo'n uppie neemt om naar je werk te kunnen.

Verder wel met je eens hoor. Op de leaseauto's voor de werknemers na zijn alle bedrijfsauto's, inclusief die waar mijn vrouw en ik in rijden, gewoon gekocht met geld wat op de plank ligt. De enige reden dat we dat niet doen bij de auto's voor de werknemers is dat we op die manier eenvoudig kunnen zien wat de auto kost (onze leaseregeling gaat uit van dat het 1:1 ten koste gaat van loon).
pi_172453494
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 17:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Vroeger kocht je een barrel van een paar honderd gulden en nu hoor je er niet bij zonder je nieuwe volkswagen Up!
Ik kreeg laatst de vraag of ik mij niet schaam voor mijn auto (een oude bak uit 93, die er overigens wel gewoon heel uitziet zonder deuken of krassen, alleen de kleur is wat vervaagd).

De vraagsteller kon niet begrijpen dat ik juist blij ben met een auto die mij maar ¤ 40,00 per maand kost qua wegenbelasting en verzekering. Dat ik blij ben met een auto die zuinig rijdt, die zonder gedoe door de APK komt en die gebouwd is in een tijd waar onderdelen nog 30 jaar meegaan voordat ze een keer vervangen hoeven te worden.

Hij kon het maar niet begrijpen, want ja het is toch niet goed voor je imago en wat moeten de buren wel niet denken. Te triest :'(
pi_172453860
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:08 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik kreeg laatst de vraag of ik mij niet schaam voor mijn auto (een oude bak uit 93, die er overigens wel gewoon heel uitziet zonder deuken of krassen, alleen de kleur is wat vervaagd).

De vraagsteller kon niet begrijpen dat ik juist blij ben met een auto die mij maar ¤ 40,00 per maand kost qua wegenbelasting en verzekering. Dat ik blij ben met een auto die zuinig rijdt, die zonder gedoe door de APK komt en die gebouwd is in een tijd waar onderdelen nog 30 jaar meegaan voordat ze een keer vervangen hoeven te worden.

Hij kon het maar niet begrijpen, want ja het is toch niet goed voor je imago en wat moeten de buren wel niet denken. Te triest :'(
Met alle respect, maar de meeste auto's uit 93 zijn al gesloopt omdat ook toen de onderdelen niet 30 jaar meegingen.

Huidige auto's rijden ook beter, comfortabeler en zijn luxer.

Prima dat je blij bent met jouw rode autootje uit het jaar kruik, maar romantiseer het niet teveel. ;)
pi_172454505
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 10:33 schreef VEM2012 het volgende:
Voor een auto lenen kan best verstandig zijn als je net afgestudeerd bent en zo'n uppie neemt om naar je werk te kunnen.
nee hoor, studenten hebben in het algemeen een fiets.
Hier om de hoek staat een auto voor 100 euro te koop die net apk heeft gehad _O_
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172454538
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:08 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik kreeg laatst de vraag of ik mij niet schaam voor mijn auto (een oude bak uit 93, die er overigens wel gewoon heel uitziet zonder deuken of krassen, alleen de kleur is wat vervaagd).

De vraagsteller kon niet begrijpen dat ik juist blij ben met een auto die mij maar ¤ 40,00 per maand kost qua wegenbelasting en verzekering. Dat ik blij ben met een auto die zuinig rijdt, die zonder gedoe door de APK komt en die gebouwd is in een tijd waar onderdelen nog 30 jaar meegaan voordat ze een keer vervangen hoeven te worden.

Hij kon het maar niet begrijpen, want ja het is toch niet goed voor je imago en wat moeten de buren wel niet denken. Te triest :'(
lekker boeien 8)7
Ik zou hier juist trots op zijn :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172454589
Eerste alinea is wel een enorme versimpeling van de waarheid zeg.:

quote:
Negen jaar nadat banken wat al te enthousiast hypotheken verstrekten aan consumenten die die schuld helemaal niet konden dragen – wat leidde tot de grootste financiële crisis sinds de jaren 30 - is er een ander financieel product dat dreigt uit te groeien tot een tijdbom: de autolening.
8)7 .
I´m back.
pi_172454828
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 10:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voor een auto lenen kan best verstandig zijn als je net afgestudeerd bent en zo'n uppie neemt om naar je werk te kunnen.

Tegenwoordig werken afgestudeerden over het algemeen de eerste 3, 4 of 5 jaar sowieso via allerlei flexcontracten, kampen ze met een behoorlijke studieschuld, en zijn ze ook op andere fronten bezig om op eigen benen te gaan staan (bijvoorbeeld op zoek naar een eigen koopwoning).

Dan lijkt het aangaan van een lening voor een auto juist erg onverstandig, zelfs als dat maar een 150 tot 200 euro per maand zou zijn voor een Volkswagen Up bijvoorbeeld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 16 juli 2017 @ 13:09:21 #113
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172455845
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Met alle respect, maar de meeste auto's uit 93 zijn al gesloopt omdat ook toen de onderdelen niet 30 jaar meegingen.

Huidige auto's rijden ook beter, comfortabeler en zijn luxer.

Prima dat je blij bent met jouw rode autootje uit het jaar kruik, maar romantiseer het niet teveel. ;)
Dit. Nu heb ik ook een auto uit 93. Maar dit omdat ik deze auto mbt model en herinneringen nog altijd mooi vind en geen ander model mij kan bekoren anders dan een volvo c30 die ik mbt tot model wel mooi vind. Bovendien heb ik niet zoveel met auto's in die zin als statussymbool. Maar zoals ik het nu inschat zal ik er achter 3 jaar helaas toch afstand van moeten nemen vanwege onderdelen die niet meer leverbaar zijn en je afhankelijk gaat worden van sloop. Dan zal het waarschijnlijk een occasion c30 worden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 16 juli 2017 @ 13:17:13 #114
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172455976
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:08 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik kreeg laatst de vraag of ik mij niet schaam voor mijn auto (een oude bak uit 93, die er overigens wel gewoon heel uitziet zonder deuken of krassen, alleen de kleur is wat vervaagd).

De vraagsteller kon niet begrijpen dat ik juist blij ben met een auto die mij maar ¤ 40,00 per maand kost qua wegenbelasting en verzekering. Dat ik blij ben met een auto die zuinig rijdt, die zonder gedoe door de APK komt en die gebouwd is in een tijd waar onderdelen nog 30 jaar meegaan voordat ze een keer vervangen hoeven te worden.

Hij kon het maar niet begrijpen, want ja het is toch niet goed voor je imago en wat moeten de buren wel niet denken. Te triest :'(
Bij mij is het juist andersom. Vaak veel bekijks en vragen. Bij een apk gaf ik de sleutels af en kwam de monteur terug. Hij kon de auto niet vinden. Bij een volvo denk je niet gelijk aan een 480 die geheel niet lijkt op een volvo model. Hij had dit model nog nooit gezien. Maar goed hij was vrij jong.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172456026
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 12:04 schreef Ryan3 het volgende:
Eerste alinea is wel een enorme versimpeling van de waarheid zeg.:

[..]

8)7 .
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172456662
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 12:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee hoor, studenten hebben in het algemeen een fiets.
Hier om de hoek staat een auto voor 100 euro te koop die net apk heeft gehad _O_
Wat begreep jij niet aan afgestudeerd?
pi_172456720
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 12:17 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Tegenwoordig werken afgestudeerden over het algemeen de eerste 3, 4 of 5 jaar sowieso via allerlei flexcontracten, kampen ze met een behoorlijke studieschuld, en zijn ze ook op andere fronten bezig om op eigen benen te gaan staan (bijvoorbeeld op zoek naar een eigen koopwoning).

Dan lijkt het aangaan van een lening voor een auto juist erg onverstandig, zelfs als dat maar een 150 tot 200 euro per maand zou zijn voor een Volkswagen Up bijvoorbeeld.
Als het alternatief 'niet naar je werk kunnen komen' is, dan lijkt mij het erg verstandig.

Ik ken genoeg afgestudeerden die wel meteen een fatsoenlijke baan binnen hengelen. Kwestie van een goede opleiding.

Dat gezeik over flex ook altijd. Dat is een zegen voor mensen die wat kunnen en willen.
pi_172456955
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als het alternatief 'niet naar je werk kunnen komen' is, dan lijkt mij het erg verstandig.
Nee, een alternatief is uiteraard beginnen met een jong gebruikte auto uit het A segment bijvoorbeeld. Scheelt echt een hoop risico en geld.

quote:
Ik ken genoeg afgestudeerden die wel meteen een fatsoenlijke baan binnen hengelen. Kwestie van een goede opleiding.
Die ken ik ook, maar het is tegenwoordig echt algemeen gebruik dat afgestudeerden beginnen met tal van flexcontracten. Daar kun je een denigrerende sneer tegenaan gooien maar dat verandert de realiteit niet.

quote:
Dat gezeik over flex ook altijd. Dat is een zegen voor mensen die wat kunnen en willen.
Wat een bullshit. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172456970
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als het alternatief 'niet naar je werk kunnen komen' is, dan lijkt mij het erg verstandig.

Ik ken genoeg afgestudeerden die wel meteen een fatsoenlijke baan binnen hengelen. Kwestie van een goede opleiding.

Dat gezeik over flex ook altijd. Dat is een zegen voor mensen die wat kunnen en willen.
Gesproken als een echte VVD-er.
pi_172457084
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:19 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat wil je hiermee zeggen?
I´m back.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')