abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 juli 2017 @ 16:06:27 #1
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172415612
Nooit eerder afgevraagd, want tot nu toe heeft de tandarts alles netjes opgelost. Dus het gevulde gaatje, heeft ie netjes gerepareerd en is niet losgekomen. Enz.

Alleen heb ik nu een ander gevalletje, waarvan ik eigenlijk denk: dit zou ie denk ik kosteloos moeten oplossen, want ik mag best verwachten dat een stukje tand dat ie heeft gerepareerd, niet binnen een half jaartje er weer afvalt?

Mijn voortand ligt in tweeen, nadat deze ooit in een ver verleden nogal ruw kennis maakte met de vloer. Een keurige breuk, recht maar dus wel volledig kapot. De tandarts heeft dit toen gerepareerd door een stuk tand te reconstrueren met composiet. De eerste keer heeft dat er 3 jaar opgezeten ofzo, voordat het weer losliet. Dat is geen garantie, dat snap ik. De tweede keer heeft het er dik 15 jaar aangezeten voordat het weer afbrak/losliet.

Een kleine 9 maanden terug was het weer raak en mocht voor de derde keer het stukje tand gereconstrueerd worden. En gisteravond was ik dus lekker van een boterham aan het snoepen, toen wederom het stukje neptand eraf donderde. Steeds weer op dezelfde breuklijn :(

De vraag is dus: moet de tandarts dit kosteloos oplossen, of valt dit niet onder de garantie. Eerder heeft ie aangetoond dat zo'n neptand rustig 15 jaar kan blijven zitten. Dat doet mij verdenken dat ie nu gewoon niet goed gemaakt is.

Iemand ervaringen met soortgelijke dingen bij de tandarts?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamelenteen op 14-07-2017 16:11:35 ]
  vrijdag 14 juli 2017 @ 16:11:02 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172415739
Wat zeggen de garantiebepalingen van jouw tandarts?
And so is the past
  vrijdag 14 juli 2017 @ 16:12:18 #3
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172415779
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Wat zeggen de garantiebepalingen van jouw tandarts?
Wat zegt jouw onderbuik? Denk je dat ik ooit garantiebepalingen van een tandarts heb nagelezen toen mn mama ze mij 30 jaar terug inschreef in zijn praktijk?

Tandarts is nu niet te bereiken en heeft geen website. Dus even nakijken wordt lastig.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 16:13:44 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172415821
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:12 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Wat zegt jouw onderbuik? Denk je dat ik ooit garantiebepalingen van een tandarts heb nagelezen toen mn mama me daar 30 jaar terug inschreef?
Nouja, die verschillen nogal van praktijk tot praktijk, zodoende. Maar zoek het lekker uit.
And so is the past
pi_172415860
1x, toen ik een zwarte tand na een wortelkanaalbehandeling kreeg. Hetzelfde ongevalletje, ook een stukje tand afgebroken, maar alleen een hoekje. Dat was toen ik 12 was.
Pas op m'n 36ste kreeg ik op die tand een wortelkanaalbehandeling, een paar dagen later verkleurde de tand. Ik terug: "Mijn tand is verkleurd en ik zie een verband tussen de behandeling en dit fenomeen". Jammer maar helaas, ik mocht 'm zelf betalen. Verkleuringen na een wortelkanaalbehandeling staat zelfs als uitsluitingsgrond in het zorgverzekeringscontract.

Ergo: even je zorgverzekering bellen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172415888
quote:
Tandarts heeft inspanningsverplichting

Tandartsen hebben een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting. Dit betekent dat tandartsen verplicht zijn om de behandeling zo goed mogelijk uit te voeren. Ze moeten hierbij zorgen dat je als patiënt bijvoorbeeld niet onnodig pijn lijdt en dat het zo precies en nauwkeurig mogelijk gedaan wordt. Maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het resultaat. Dit omdat elk gebit anders is en het resultaat daardoor ook per persoon kan verschillen. Je hebt dus in principe geen garantie op een behandeling zoals vullingen, reinigen en wortelkanaalbehandelingen. Maar sommige tandartsen doen vanuit coulance wel (gedeeltelijk) kosteloos een herstelbehandeling
.
pi_172415979
Zorgverleners zijn uitgesloten van een wettelijke garantie. Sommige geven dit wel uit coulance.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172416181
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zorgverleners zijn uitgesloten van een wettelijke garantie. Sommige geven dit wel uit coulance.
En ook nog eens geen BTW op hun diensten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172416202
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:25 schreef halfway het volgende:

[..]

En ook nog eens geen BTW op hun diensten.
Blijkbaar voegen ze geen waarde toe aan hun werk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172416350
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Blijkbaar voegen ze geen waarde toe aan hun werk.
De meesten rijden daar anders wel de nieuwste Volvo's van.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172416392
Best wel vreemd toch?

quote:
Maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het resultaat. Dit omdat elk gebit anders is en het resultaat daardoor ook per persoon kan verschillen.
Iedere klant van een timmerman is ook anders en van een boekhouder ook. Waarom zou een tandarts niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden als hij je bek verkloot?
Facts don't care about your feelings
  roze vrijdag 14 juli 2017 @ 16:36:17 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_172416464
Ik had vorig jaar dat vulling van mijn kies er 2x uit is gevallen, in een best korte periode. Ik heb gewoon pech gehad volgens de tandarts, kunnen hun niks aandoen zei ze.
Your beauty never ever scared me.
pi_172416526
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Best wel vreemd toch?

[..]

Iedere klant van een timmerman is ook anders en van een boekhouder ook. Waarom zou een tandarts niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden als hij je bek verkloot?
Want resultaatverplichting
pi_172416557
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Best wel vreemd toch?
Nee want ze leveren een product wat aan een persoon wordt vastgezet, theoretisch gesproken. Ze weten niet welke persoon ze voor zich hebben, dus kunnen niks garanderen over de hechting.
Zo is hert met alle zorgverleners... huisartsen of doktors keveren ook geen garantie over hun behandeling.

Een timmerman produceert iets en levert het af. Zijn grondmiddelen koopt hij in en daar krijgt hij garantie van. De timmerman zet niks vast aan iets waar hij geen controle over heeft.

Een andervoorbeeld zijn kastjes van de ikea. Die leveren nooit materiaal mee waarmee de kast wordt verankerd aan de vloer of muur, simpelweg omdat ze daar niks over kunnen garanderen/zeggen. Daar wordt dan dus ook geen garantie op gegeven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 16:40:15 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172416561
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:31 schreef halfway het volgende:

[..]

De meesten rijden daar anders wel de nieuwste Volvo's van.
En kunnen dus de BTW helaas niet verrekenen. :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172416622
Na 9 maanden intesief gebruik vind ik niet raar dat deze oplossing problemen geeft, na 9 dagen zou ik het wel vreemd vinden
Is er niet een betere fix dan niet knutselplakwerk? Kroon of zo?
  vrijdag 14 juli 2017 @ 16:59:30 #17
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172417017
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Na 9 maanden intesief gebruik vind ik niet raar dat deze oplossing problemen geeft, na 9 dagen zou ik het wel vreemd vinden
Is er niet een betere fix dan niet knutselplakwerk? Kroon of zo?
9 maanden, terwijl een identieke reparatie het eerder 15 jaar heeft uitgehouden? En intensief gebruik? Nah, dat valt ook wel mee. ZOveel appels heb ik niet geknaagd bijv.
Ik zou dan eerder denken aan slechte lijm ofzo of een te zwakke verbinding?

Het gaat om mn grote voortand. Dat kan dus prima hersteld worden zoals eerdere keren ook gedaan is.
pi_172417445
Tja, composiet vullingen gaan niet zo lang mee. Ze gaan hooguit 5 jaar mee.
pi_172418118
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:59 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

9 maanden, terwijl een identieke reparatie het eerder 15 jaar heeft uitgehouden? En intensief gebruik? Nah, dat valt ook wel mee. ZOveel appels heb ik niet geknaagd bijv.
Ik zou dan eerder denken aan slechte lijm ofzo of een te zwakke verbinding?

Het gaat om mn grote voortand. Dat kan dus prima hersteld worden zoals eerdere keren ook gedaan is.
je knaagt van alles, en happen in een broodje vergt meer dan een appel.
Kan ook zijn dat 15 jaar geleden de tandarts iets gebruikt heeft dat nu uit gratie is, ze zetten nu ook geen amalgaamvullingen ten slotte
pi_172422482
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee want ze leveren een product wat aan een persoon wordt vastgezet, theoretisch gesproken. Ze weten niet welke persoon ze voor zich hebben, dus kunnen niks garanderen over de hechting.
Zo is hert met alle zorgverleners... huisartsen of doktors keveren ook geen garantie over hun behandeling.

Ik begrijp als dokter wel dat je niet kan garanderen dat ze je genezen ja, maar onder de inspanningsverplichting valt wel dat de tandarts zijn werk vakkundig moet uitvoeren. Als een kroon al loslaat voor je thuis bent dan heeft hij duidelijk iets niet goed gedaan en moet hij dat gewoon goed herstellen.
Facts don't care about your feelings
pi_172431899
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

Een timmerman produceert iets en levert het af. Zijn grondmiddelen koopt hij in en daar krijgt hij garantie van. De timmerman zet niks vast aan iets waar hij geen controle over heeft.
Ik moet de eerste timmerman die een door hem gefabriceerd en gemonteerd kozijn niet vastzet aan de woning nog tegenkomen. Of een maatwerk-kast.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172431939
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:15 schreef Ridocar het volgende:
Ergo: even je zorgverzekering bellen.
Wat is de rol van de zorgverzekeraar hierin, volgens jou?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172435199
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Wat is de rol van de zorgverzekeraar hierin, volgens jou?
Die bepalen je eigen risico. De tandarts stuurt de rekening toch wel.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 13:30:38 #24
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_172435378
Garantie kun je schudden gok ik zo. Je kunt natuurlijk wel in gesprek gaan over het feit dat je teleurgesteld bent in dit feit. Wie weet is hij het daar wel mee eens en krijg je korting.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 20:52:45 #25
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_172444783
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 17:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Tja, composiet vullingen gaan niet zo lang mee. Ze gaan hooguit 5 jaar mee.
Composiet gaat weliswaar meestal minder lang mee dan amalgaam, maar 5 jaar is wel erg kort.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_172449264
Kun je geen duurzame porseleinen facing nemen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 16 juli 2017 @ 19:43:29 #27
51385 baskick
Juist ja!
pi_172467510
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Die bepalen je eigen risico. De tandarts stuurt de rekening toch wel.
a) De overheid bepaalt de hoogte van het eigen risico.
b) Eigen risico geldt alléén op de basisverzekering; ik maak uit niets op dat het hier om vergoeding uit de basisverzekering gaat.
c) Dit topic heeft niets met eigen risico te maken, maar of er garantie van toepassing is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172469359
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 19:43 schreef baskick het volgende:

[..]

a) De overheid bepaalt de hoogte van het eigen risico.
b) Eigen risico geldt alléén op de basisverzekering; ik maak uit niets op dat het hier om vergoeding uit de basisverzekering gaat.
c) Dit topic heeft niets met eigen risico te maken, maar of er garantie van toepassing is.
Daar moest je nogal lang over googlen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172473785
Bel je verzekeraar, want er zit wel degelijk een garantie op de declaraties die je tandarts indient. Ik ben al weer even gestopt in die branch, maar daar was wel iets mogelijk.
pi_172477085
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 20:34 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Daar moest je nogal lang over googlen.
Nee, dit is parate kennis, maar mobiele site geeft geen quote alerts en er is meer dan Fok. Het is je misschien ontgaan, maar mijn vraag was retorisch.

Je doet een bewering die onjuist is - indien nodig aantoonbaar met één minuut Googlen. Je helpt TS er niet mee. Iedere volwassene die zich in zijn leven ook maar 3 minuten in de basis van de zorgverzekering verdiept heeft mag verondersteld worden dit te weten.

Ik snap je toontje dus niet zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 17-07-2017 08:39:43 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172478445
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 07:35 schreef baskick het volgende:

[..]

Nee, dit is parate kennis, maar mobiele site geeft geen quote alerts en er is meer dan Fok. Het is je misschien ontgaan, maar mijn vraag was retorisch.

Je doet een bewering die onjuist is - indien nodig aantoonbaar met één minuut Googlen. Je helpt TS er niet mee. Iedere volwassene die zich in zijn leven ook maar 3 minuten in de basis van de zorgverzekering verdiept heeft mag verondersteld worden dit te weten.

Ik snap je toontje dus niet zo.
Ik heb mijn kennis gewoon uit eigen ervaring. Als jij zo goed wist waar je over praatte, had dat dan niet al in #22 kunnen vermelden? Nu krijg ik de indruk dat je een ranzig gevoel krijgt van users op hun bek te laten gaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172478593
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 09:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb mijn kennis gewoon uit eigen ervaring. Als jij zo goed wist waar je over praatte, had dat dan niet al in #22 kunnen vermelden? Nu krijg ik de indruk dat je een ranzig gevoel krijgt van users op hun bek te laten gaan.
Jij hebt ervaring met eigen risico voor een vergoeding uit een aanvullende verzekering? Lijkt me pertinent uitgesloten:

quote:
Wanneer u een eigen risico betaalt
U betaalt een eigen risico als u 18 jaar of ouder bent en gebruikmaakt van zorg uit het basispakket. Behalve als het over zorg gaat waarvoor geen eigen risico geldt, zoals bijvoorbeeld de huisarts. De overheid heeft het verplicht eigen risico vastgesteld op ¤ 385. U betaalt dus zelf de eerste ¤ 385 aan zorgkosten die onder het eigen risico vallen.
Bron: https://www.rijksoverheid(...)sico-zorgverzekering

Jij beweert iets, ik doe een poging dit met een retorische vraag de wereld uit te helpen. Natuurlijk kan ik dat uitgebreid typen, maar ik neem daar niet altijd de tijd voor op een mobieltje. Het is niet mijn doel anderen op hun bek te laten gaan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_172481058
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 09:50 schreef baskick het volgende:

[..]

Jij hebt ervaring met eigen risico voor een vergoeding uit een aanvullende verzekering? Lijkt me pertinent uitgesloten:

[..]

Bron: https://www.rijksoverheid(...)sico-zorgverzekering

Jij beweert iets, ik doe een poging dit met een retorische vraag de wereld uit te helpen. Natuurlijk kan ik dat uitgebreid typen, maar ik neem daar niet altijd de tijd voor op een mobieltje. Het is niet mijn doel anderen op hun bek te laten gaan.
Tuurlijk, wat jij wil geloven.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172481467
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Tuurlijk, wat jij wil geloven.
Geen idee waar je op reageert :') x 2
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')