abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 juli 2017 @ 18:09:51 #101
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172487666
Duman, wat rot dat je je nu zo onzeker voelt. Ik hoop dat je woensdag goed nieuws krijgt...
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_172487705
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:37 schreef CassElliot het volgende:
Halloooo VKV *O*

Gelukkig een bloedneus minilot! Zwanger zijn raar? Hoe kom je daaaaar nou bij ;) Hormonen *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je nu helemaal geen vk dan?
En idd rustig bij jezelf blijven!
:)
pi_172487955
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Ah ja, ik denk dat ik zoiets had toen ik een week of negen zwanger was, als ik je tenminste goed begrijp. *) Mijn VK gebeld wegens plotselinge roodbruine afscheiding..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je begrijpt me helemaal goed ;) Haha!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_172488015
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Het is niet alleen dat, ook de mindering in de zwangerschapskwaaltjes. :N Misschien zit het allemaal in mijn hoofd.

Mijn eerste afspraak was 1 augustus pas, maar heb vorige week gebeld. Mag nu a.s. woensdagavond langskomen. Kijken of er een kloppend hartje is, of niet. :'(
Duman, zolang het bruine afscheiding is hoeft het nog niks te zijn, maar ik kan me voorstellen dat je er van geschrokken bent :{ Hoop dat je woensdag gewoon een mooi hartslagje mag zien, ik denk aan je :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_172488406
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Wat VK's betreft heb ik wel echt geluk gehad!

Allereerst woon ik pal naast het medisch centrumpje van mijn dorp: huisartsen, VK-praktijk, apotheek, fysio en van alles en nog wat allemaal onder één dak en aan het einde van de straat waar ik woon.
Het is serieus maar zeventig seconden lopen naar mijn VK! :D

Ik was voorafgaand aan mijn eerste afspraak met haar wel wat wantrouwig. Ik woon in de bible belt maar ben zeer fanatiek atheïstisch en was bang dat ik net de pech zou hebben dat ik een duidelijk heel gelovige of anderzijds spiritueel vage VK voor de kiezen zou krijgen. Want dat had ik niet getrokken.
Gelukkig bleek mijn VK retenuchter, wel in voor de soms nogal zwarte humor van mij en mijn lief, en deed ze uitermate relaxed over het feit dat ik op mijn intakeformulier de hele kantlijn moest volschrijven bij de vraag welke soorten drugs ik allemaal in mijn leven had genomen. *) Phew. Ik mag haar wel, en ze past bij me. (En ik kan het er zelfs wel een beetje op. :@ )

CassElliot, ik weet niet zo wat je eerdere ervaringen en issues zijn, wil je dat misschien in een notendopje vertellen? Ik hoop dat je een geschikte VK dichter in je buurt kunt vinden, als je dat uiteindelijk besluit te willen. :*
Woon jij in A....?
pi_172488652
Duman, ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Ik hoop dat de uren voorbij vliegen en dat je woensdag goed nieuws krijgt.
pi_172488696
Ondertussen ben ik zelf ook nog een keer naar het ziekenhuis gegaan gisteren. Ja, twee dagen achter elkaar. Ik kreeg plotseling een stuk meer bloedverlies dan de dagen ervoor en nu helderrood. Ik schrok me kapot. Direct gebeld en we mochten meteen langskomen voor (weer) een echo. Gelukkig bleek alles nog steeds goed te gaan maar het maakt een hoop stress en een herinneringen los aan mijn vorige zwangerschap.

De verloskundige heeft er nu voor gezorgd dat ik elke week mag langskomen voor een echo, gewoon voor de eigen geruststelling. Ze kunnen nu niks doen om te zorgen dat het goed blijft gaan uiteraard, maar voor onze gemoedsrust is het heel prettig.
Wat een fijne mensen werken er daar toch, alleen maar positieve ervaringen!
En, inmiddels geen bloedverlies gehad, ook een opluchting.
pi_172489064
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heb je nu helemaal geen vk dan?
En idd rustig bij jezelf blijven!
Nee.. Of nou ja ik moet nog even bellen dat we 't niet gaan doen, maar dan heb ik geen VK. En nul behoefte om te zoeken :@ Ik vind 't zo suf, want ik zal er toch echt een keer aanmoeten, maar ik denk nu alleen maar ga weg, ik wil dit niet.

Minilot, in een notendop is bevallingstrauma en ernstige postpartum depressie. En niet zo'n geluk met m'n vk als jij ;)

Hahahaha stevige geslachtsgemeenschap _O- Klinkt als een ferme beurt!

Duman, ik hoop dat de tijd tot woensdag voorbij vliegt Bruinverlies hoeft natuurlijk niks te betekenen. Ik duim voor je :*

Jeetje OT, dat is schrikken. Fijn dat je gelijk langs mocht komen en dat ze zo met je meedenken :*
Make your own kind of music.
pi_172489089
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:07 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Ondertussen ben ik zelf ook nog een keer naar het ziekenhuis gegaan gisteren. Ja, twee dagen achter elkaar. Ik kreeg plotseling een stuk meer bloedverlies dan de dagen ervoor en nu helderrood. Ik schrok me kapot. Direct gebeld en we mochten meteen langskomen voor (weer) een echo. Gelukkig bleek alles nog steeds goed te gaan maar het maakt een hoop stress en een herinneringen los aan mijn vorige zwangerschap.

De verloskundige heeft er nu voor gezorgd dat ik elke week mag langskomen voor een echo, gewoon voor de eigen geruststelling. Ze kunnen nu niks doen om te zorgen dat het goed blijft gaan uiteraard, maar voor onze gemoedsrust is het heel prettig.
Wat een fijne mensen werken er daar toch, alleen maar positieve ervaringen!
En, inmiddels geen bloedverlies gehad, ook een opluchting.
Pff wat ontzettend naar zeg! Logisch dat je schrok. Fijn dat vk zo met je meedenkt! Hebben ze nog een oorzaak voor het bloedverlies? Hoeveel weken ben je nu?
pi_172489112
Oh en duman ik hoop voor je er niets aan de hand is en je gewoon een kloppend hartje ziet overmorgen. Bijna woensdag!
pi_172489299
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:30 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Nee.. Of nou ja ik moet nog even bellen dat we 't niet gaan doen, maar dan heb ik geen VK. En nul behoefte om te zoeken :@ Ik vind 't zo suf, want ik zal er toch echt een keer aanmoeten, maar ik denk nu alleen maar ga weg, ik wil dit niet.

Minilot, in een notendop is bevallingstrauma en ernstige postpartum depressie. En niet zo'n geluk met m'n vk als jij ;)

Hahahaha stevige geslachtsgemeenschap _O- Klinkt als een ferme beurt!

Duman, ik hoop dat de tijd tot woensdag voorbij vliegt Bruinverlies hoeft natuurlijk niks te betekenen. Ik duim voor je :*

Jeetje OT, dat is schrikken. Fijn dat je gelijk langs mocht komen en dat ze zo met je meedenken :*
Nouja je moet niets hè. Verloskundige zorg is niet verplicht. Bedenk je alleen wel of een unassisted pregnancy voor jou het juiste pad is.
Realiseer je ook dat als je jezelf laat aanmeld bij een verloskundige je kans hebt dat er een protocol "ongecontroleerde zwangerschap" in gang gezet wordt. In de ene regio wordt daar meer rigide mee omgegaan (direct overdracht aan ziekenhuis bijv) dan in de andere.
Je kunt ook altijd een verloskundige bellen en aangeven dat je wel zorg wil maar dat je niet elke 4 weken wil komen in het begin. Bijvoorbeeld.

Ga je wel voor een bloed-onderzoek en voor de termijn of 20 weken echo?
:)
pi_172489714
Bedankt CE en Songeur :) Ze kunnen nu niets zeggen over de oorzaak van het bloedverlies, alleen dat ze via de echo niets geks zagen. Ik vind het erg lijken op het bloedverlies tijdens mijn eerste zwangerschap, dat had ik vooral na inspanning en de VK toen zei dat het kan dat er weleens een bloedvaatje (in de baarmoedermond oid?) kan knappen of zo wegens inspanning.
De keren dat ik bloedverlies heb gehad nu is het inderdaad na fysieke inspanning (nee, geen 'hevige gemeenschap', dat durf ik niet eens nu). En inderdaad, zo fijn dat ze zo goed meedenken. Heel blij mee.

Maar goed...ondanks wat stress- en huilmomentjes heb ik wel echt vertrouwen in deze zwangerschap en daar probeer ik me op te focussen :)

CE, als je nu alleen maar denkt 'ga weg, dit wil ik niet', dan lijkt me dat dit inderdaad niet de VK voor jou is. Ik hoop dat je, als je dat wilt, toch iets passends voor jou vindt. Maar neem vooral niet genoegen met iets dat minder dan goed voelt.

Mignonne, hoe werkt zo'n unassistend pregnancy dan als je thuis wilt bevallen? Wie komt je daarbij helpen dan? Of bedoel je dat thuis bevallen dan geen optie is en dat als je hulp wilt, je naar het ziekenhuis moet?
pi_172489774
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nouja je moet niets hè. Verloskundige zorg is niet verplicht. Bedenk je alleen wel of een unassisted pregnancy voor jou het juiste pad is.
Realiseer je ook dat als je jezelf laat aanmeld bij een verloskundige je kans hebt dat er een protocol "ongecontroleerde zwangerschap" in gang gezet wordt. In de ene regio wordt daar meer rigide mee omgegaan (direct overdracht aan ziekenhuis bijv) dan in de andere.
Je kunt ook altijd een verloskundige bellen en aangeven dat je wel zorg wil maar dat je niet elke 4 weken wil komen in het begin. Bijvoorbeeld.

Ga je wel voor een bloed-onderzoek en voor de termijn of 20 weken echo?
SPOILER: Spoiler, want lang verhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan voor bloedonderzoek en de echo's naar de huisarts en da's ok. Termijnecho staat gepland voor woensdag, hij zal ook wel bloed willen laten prikken dan. De 20 weken echo zijn we nog niet uit of we dat willen laten doen.
Make your own kind of music.
pi_172489813
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:01 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Bedankt CE en Songeur :) Ze kunnen nu niets zeggen over de oorzaak van het bloedverlies, alleen dat ze via de echo niets geks zagen. Ik vind het erg lijken op het bloedverlies tijdens mijn eerste zwangerschap, dat had ik vooral na inspanning en de VK toen zei dat het kan dat er weleens een bloedvaatje (in de baarmoedermond oid?) kan knappen of zo wegens inspanning.
De keren dat ik bloedverlies heb gehad nu is het inderdaad na fysieke inspanning (nee, geen 'hevige gemeenschap', dat durf ik niet eens nu). En inderdaad, zo fijn dat ze zo goed meedenken. Heel blij mee.

Maar goed...ondanks wat stress- en huilmomentjes heb ik wel echt vertrouwen in deze zwangerschap en daar probeer ik me op te focussen :)

CE, als je nu alleen maar denkt 'ga weg, dit wil ik niet', dan lijkt me dat dit inderdaad niet de VK voor jou is. Ik hoop dat je, als je dat wilt, toch iets passends voor jou vindt. Maar neem vooral niet genoegen met iets dat minder dan goed voelt.

Mignonne, hoe werkt zo'n unassistend pregnancy dan als je thuis wilt bevallen? Wie komt je daarbij helpen dan? Of bedoel je dat thuis bevallen dan geen optie is en dat als je hulp wilt, je naar het ziekenhuis moet?
De meeste vrouwen die een unassisted pregnancy hebben gaan ook voor een unassisted childbirth en bevallen dus alleen thuis (meestal wel met partner). Ik gok dat in de helft van de gevallen deze vrouwen wel een verloskundige op de hoogte brengen van hun zwangerschap om toch hulp achter de hand te hebben voor als ze er behoefte aan hebben tijdens de bevalling of zwangerschap.
:)
pi_172489898
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

De meeste vrouwen die een unassisted pregnancy hebben gaan ook voor een unassisted childbirth en bevallen dus alleen thuis (meestal wel met partner). Ik gok dat in de helft van de gevallen deze vrouwen wel een verloskundige op de hoogte brengen van hun zwangerschap om toch hulp achter de hand te hebben voor als ze er behoefte aan hebben tijdens de bevalling of zwangerschap.
Oh wauw, ik heb er nooit over nagedacht dat dat natuurlijk ook een keuze is! Thanks, weer wat wijzer :)
pi_172489903
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:03 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Ik kan voor bloedonderzoek en de echo's naar de huisarts en da's ok. Termijnecho staat gepland voor woensdag, hij zal ook wel bloed willen laten prikken dan. De 20 weken echo zijn we nog niet uit of we dat willen laten doen.
Ik gokte al een beetje dat je dat zo zou voelen. Wat vreselijk verdrietig dat je vertrouwen zo beschadigd is. :*

Is Pijnacker te doen voor je? Daar zit een verloskundige van wie ik weet dat je geen verantwoording over keuzes enz hoeft te overleggen. Indien je een thuisbevalling zou willen kan dat en indien je met eigen vk in zh zou willen bevallen dan zijn daar waarschijnlijk ook mogelijkheden voor.

Het is wel weer een afstand en ik weet dat zij zelf eigenlijk niet te ver uit haar eigen cirkeltje werkt, maar als ik een beetje mn best doe qua verhaal moet dat niet zo'n probleem zijn.
:)
  maandag 17 juli 2017 @ 20:16:14 #117
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172490053
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:03 schreef CassElliot het volgende:

[..]

SPOILER: Spoiler, want lang verhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan voor bloedonderzoek en de echo's naar de huisarts en da's ok. Termijnecho staat gepland voor woensdag, hij zal ook wel bloed willen laten prikken dan. De 20 weken echo zijn we nog niet uit of we dat willen laten doen.
zou iets van een doula niet wat voor je kunnen zijn? Een vast iemand die je zelf kiest die met je mee kan naar dingen die je spannend vind en je evt verteldingen ect uit handen kan nemen? Gewoon als n soort goede vriendin die toevallig ook wat kaas gegeten heeft van bevallen en je daarbij goed voelen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_172490321
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:03 schreef CassElliot het volgende:

Ik kan voor bloedonderzoek en de echo's naar de huisarts en da's ok. Termijnecho staat gepland voor woensdag, hij zal ook wel bloed willen laten prikken dan. De 20 weken echo zijn we nog niet uit of we dat willen laten doen.
Kan je huisarts ook een echo doen? Dat is op zich best handig aangezien je daar waarschijnlijk niet je verhaal opnieuw hoeft te doen. Hoewel ik me dan afvraag hoeveel ervaring een huisarts daar dan mee heeft.

Het lijkt me ontzettend lastig om je zo te voelen. Hoop voor je dat je iemand vind die wel meedenkt, waarbij je je veilig voelt en waarbij je niet het gevoel hebt dat je je moet verantwoorden. Die zullen er vast zijn!
pi_172490330
Duman, ook ik herken het en snap je ongerustheid :* bij mij duurde het steeds een paar dagen, stopte dan, om na een paar dagen weer terug te komen. In totaal duurde het een week of 2-3 denk ik. Ik kan me indenken dat een echo je nu meer gerust kan stellen dan 1000 woorden, maar het hoeft écht-écht-écht niets te betekenen :*

OIT, ook al schrikken zeg! Kan me voorstellen dat dat herinneringen terug brengt ja! :* Maar wat fijn dat je gerustgesteld bent en zo'n vertrouwen hebt :Y

Ik moest ook lachen om die 'stevige' toevoeging :D

Cass, wat moet dat lastig zijn, die gevoelens (eigenlijk niet willen, maar tegelijk toch een soort van 'moeten' gevoel) :*
Ik begrijp dat je dus wel al contact hebt met je huisarts hierover? Kan die je hierbij misschien nog verder helpen, in de zin dat hij/zij mogelijk ook vk's kent die zoveel mogelijk meegaan in jouw wensen (net als dat mignonne al iemand weet)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_172491730
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:28 schreef twist02 het volgende:
Duman, ook ik herken het en snap je ongerustheid :* bij mij duurde het steeds een paar dagen, stopte dan, om na een paar dagen weer terug te komen. In totaal duurde het een week of 2-3 denk ik. Ik kan me indenken dat een echo je nu meer gerust kan stellen dan 1000 woorden, maar het hoeft écht-écht-écht niets te betekenen :*

OIT, ook al schrikken zeg! Kan me voorstellen dat dat herinneringen terug brengt ja! :* Maar wat fijn dat je gerustgesteld bent en zo'n vertrouwen hebt :Y

Ik moest ook lachen om die 'stevige' toevoeging :D

Cass, wat moet dat lastig zijn, die gevoelens (eigenlijk niet willen, maar tegelijk toch een soort van 'moeten' gevoel) :*
Ik begrijp dat je dus wel al contact hebt met je huisarts hierover? Kan die je hierbij misschien nog verder helpen, in de zin dat hij/zij mogelijk ook vk's kent die zoveel mogelijk meegaan in jouw wensen (net als dat mignonne al iemand weet)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 17 juli 2017 @ 21:30:08 #121
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172491915
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:28 schreef twist02 het volgende:
Duman, ook ik herken het en snap je ongerustheid :* bij mij duurde het steeds een paar dagen, stopte dan, om na een paar dagen weer terug te komen. In totaal duurde het een week of 2-3 denk ik. Ik kan me indenken dat een echo je nu meer gerust kan stellen dan 1000 woorden, maar het hoeft écht-écht-écht niets te betekenen :*

OIT, ook al schrikken zeg! Kan me voorstellen dat dat herinneringen terug brengt ja! :* Maar wat fijn dat je gerustgesteld bent en zo'n vertrouwen hebt :Y

Ik moest ook lachen om die 'stevige' toevoeging :D

Cass, wat moet dat lastig zijn, die gevoelens (eigenlijk niet willen, maar tegelijk toch een soort van 'moeten' gevoel) :*
Ik begrijp dat je dus wel al contact hebt met je huisarts hierover? Kan die je hierbij misschien nog verder helpen, in de zin dat hij/zij mogelijk ook vk's kent die zoveel mogelijk meegaan in jouw wensen (net als dat mignonne al iemand weet)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh buh, dan zou je jezelf ook bijna schuldig voelen dat het bij jezelf wel goed gaat :@ althans dat zou ik hebben denk ik.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_172492051
@olivia en duman: idd schrikken! Maar het hoeft niks te betekenen. Fijn dat ze het goed in de gaten houden.

@twist: echt verschrikkelijk voor je vriendin:(
pi_172493698
OIT en Duman, wat rot van het bloedverlies. Dat brengt wel veel spanning met zich mee, kan ik me voorstellen.

CE, jammer dat deze vk niet goed genoeg voelde. Ik hoop dat je uiteindelijk een manier vindt waarop het voor jou wel goed voelt.

Twist, wat verdrietig ;( je steun bieden is het enige wat je nu kunt doen helaas.

Minilot, bloedneuzen heb ik de vorige zwangerschap heel regelmatig gehad, maar dat schijnt normaal te zijn door extra bloed en weker weefsel. Wel schrikken ja!

Ik ben ontzettend af aan het tellen. Nog maar 2 keer werken :o
Vandaag zou lekker rustig zijn, want 1 collega extra ingepland en maandag, en toen werd het mega druk. Mijn lunch bestond uit een lauwe tosti om half 4 :') was misschien wel een beetje veel met 31 weken zwangerschap, want ik voel nu al de kramp die ik vannacht ga krijgen...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172493835
Ldg, een doula zou een fijne toevoeging zijn en ik ben zeker van plan om er eentje bij de bevalling te hebben, maar het is niet iets wat me meer vertrouwen of veiligheid laat ervaren ten opzichte van de 'benodigde' zorgverleners.

Songeur, mijn ha is opgeleid echoscopist en heeft ook voor gynaecoloog gestudeerd (niet gediplomeerd volgens mij, maar de kennis is er) Best handig! Bij hem voel ik me veilig en bovendien gaat hij altijd open het gesprek met me aan, ook over dingen waar hij helemaal anders over denkt. Hij zegt bijvoorbeeld dat hij er wel voor geleerd heeft, maar dat ik de enige ben die weet hoe iets voor mij / mijn lichaam voelt en dat hij dus daarop moet vertrouwen. Dat geeft mij zoveel vertrouwen, vrijheid en veiligheid. Het is jammer dat hij geen bevallingen mag doen ;)

Met dank aan mignonne :* heb ik in ieder geval een nieuwe pijl op mijn boog. En ik heb een flink potje gehuild, dat lucht ook wel wat op. Nu eerst de termijnecho woensdag maar afwachten :')

Ohh twist, wat erg ;(
Make your own kind of music.
pi_172494643
CE; balen zeg dat je je achteraf toch niet "fijn" voelt bij die verloskundige. Wel super dat je met je HA wel die band hebt en echo's daar kan laten doen, is een kleinschalig verloskundig praktijk niets voor jou? :*

DUMAN, OIT; Dat is schrikken, wel fijn dat ze extra echo(s) doen, ter geruststelling.

Twist; oh bluh dat is echt vervelend nieuws.. :'( moeilijk ook om mee om te gaan..

leSage; nog maar 2 dagen!! :o ik hoop dat de krampen mee zullen vallen!
  dinsdag 18 juli 2017 @ 04:36:42 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172497672
Cass, vroeger kwam toch juist de huisarts voor een bevalling? ;) Ik herken verder ongeveer alles wat je schrijft en je zoektocht... met dit verschil dat ik wel een fijne vk heb gehad. En een heel fijn en meedenkend ziekenhuis (de tweede keer iig). En dat heeft voor mij alle verschil van de wereld gemaakt. Ik hoop dat het jou ook zo vergaat. Mocht je willen sparren of spuien, weet je me te vinden :*.
KuikenGuppy
pi_172499004
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:32 schreef CassElliot het volgende:

Songeur, mijn ha is opgeleid echoscopist en heeft ook voor gynaecoloog gestudeerd (niet gediplomeerd volgens mij, maar de kennis is er) Best handig! Bij hem voel ik me veilig en bovendien gaat hij altijd open het gesprek met me aan, ook over dingen waar hij helemaal anders over denkt. Hij zegt bijvoorbeeld dat hij er wel voor geleerd heeft, maar dat ik de enige ben die weet hoe iets voor mij / mijn lichaam voelt en dat hij dus daarop moet vertrouwen. Dat geeft mij zoveel vertrouwen, vrijheid en veiligheid. Het is jammer dat hij geen bevallingen mag doen ;)

Met dank aan mignonne :* heb ik in ieder geval een nieuwe pijl op mijn boog. En ik heb een flink potje gehuild, dat lucht ook wel wat op. Nu eerst de termijnecho woensdag maar afwachten :')

Ohh twist, wat erg ;(
cass, obv dit verhaal: is het iets om je huisarts te vragen of hij iemand in de buurt kent die bij jou zou kunnen passen? Hij kent jou én het zorgverlenersnetwerk in de buurt.

Succes, hoop dat je iemand vindt! :*
pi_172499166
Cass: ik dacht ook wat Mineola schreef. Verder :*

J. is nu een ruime week oud, dus wij komen nu echt afscheid nemen van dit topic. Ik blijf natuurlijk wel lurken voor versche baby's!

-weg-

[ Bericht 34% gewijzigd door kazy op 18-07-2017 15:29:48 ]
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:42:59 #129
409579 LuDann
All the way
pi_172499182
Cass, wat lastig allemaal. Ik heb geen tips maar wel een dikke knuffel. :*

Oh Kazy! O+ O+ O+
pi_172499219
Oh kazy! O+ O+ Wat een dotje!

Duman, hopelijk houd je het nog even tot morgenavond en is het bloeden inmiddels gestopt :*

Zijn er hier ook dames met lactose intolerantie? Het lijkt bij mij nu wel erger te worden dan voor de zwangerschap, maar ik kan niets zinnigs vinden over het wel of niet innemen van lactase pilletjes. Fabrikanten raden het af, omdat er geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is, maar op fora lees ik genoeg vrouwen die ze wel gewoon slikken.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_172499276
Ooooo, Kazy O+

Sjois, geen idee. Maar kan je daar het ziekenhuis niet voor bellen of dat mag? (Jij liep in het ziekenhuis om zwanger te worden toch?) Lijkt me een typische vraag voor een verloskundige/gyneacoloog.

Wij gaan vanmiddag voor de twintig weken echo. :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:54:10 #132
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172499317
Silver, ik zou voor advies even je apotheek bellen, die kunnen voor je nagaan wat het advies is voor lactase en zwangerschap
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_172501180
@kazy: awwww super lief!
@kris: Succes met je echo!
@silver: zou idd ook de apotheek bellen

Pff begin steeds meer last te krijgen van maagzuur. Rennies helpen wel maar ze zijn vies:s
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:45:18 #134
319308 Tink89
To live is to dance
pi_172501199
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:44 schreef Memoru het volgende:
@kazy: awwww super lief!
@kris: Succes met je echo!
@silver: zou idd ook de apotheek bellen

Pff begin steeds meer last te krijgen van maagzuur. Rennies helpen wel maar ze zijn vies:s
Die zijn er ook van heel veel andere merken en met een smaakje enzo he. Zit een hoop verschil in hoe vies ze zijn :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_172501307
Bedankt voor de tip:) de pepermunt en de sinaasappel vond ik erg vies. Straks ff kijken wat ze nog meer voor smaakjes hebben:)
pi_172501327
En anders even langs de dokter met de vraag of hij iets anders voor je voor kan schrijven :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_172501402
Succes bij de echo Kris!

Wat een schatje Kazy O+

Rennies krijg ik niet weg en daarbij helpen ze mij niet. Ik heb zelf baat bij vanillevla en lauwe melk :X
pi_172502920
Ik vind de Rennies met sinaasappel heel prima :9 die met pepermunt vind ik echt vies inderdaad. Het is wel nodig zo wat verder in de zwangerschap.

Pfff, ik kan wel janken als ik rondkijk in ons huis. Het is zo'n bende hier en ik kan me er moeilijk toe zetten. Maar, als S. dadelijk een dutje doet, dan ga ik even echt aan de slag, heb ik mezelf voorgenomen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172504288
Succes met de echo Kris, spannend!
Een mooi kindje Kazy!
Wat is dat schrikken OIT en Duman. Hopelijk gaat het toch nog goedkomen. Ik duim voor jullie.

Gisteren ging ik bijna plat. :o Volgens mij was het oververhitting. Alle andere dagen dat het heet was heb ik het ook al best moeilijk gehad maar dan hield ik me rustig. Nou waren we gisteren een dagje weg en ging het binnen een half uurtje eigenlijk al mis.
Dit had ik nog nooit zo meegemaakt en hopelijk gebeurd het me niet nog eens. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_172504482
Kazy, wat een mooi baby'tje heb je daar trouwens O+ Echt een plaatje!

Pannenkoek, rustig aandoen met zulk weer hoor. Het is volgens mij niet alleen de temperatuur, maar zeker ook de luchtvochtigheid die het lastig maakt, ik merk het zelf ook.
En een paar maanden geleden was het in Valencia net zo warm, maar toch veel beter te doen.
Verschil met boven en beneden is hier ook heel groot, door de airco. Dan scheelt het qua temperatuur maar 2 graden met elkaar, maar is het ademen zoveel anders, dat is echt vocht.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:40:25 #141
221912 minilot
Nancy boy
pi_172504606
Om 12:30 naar werk in rap tempo wandelen met afwisselend stukjes hollen was in 28 graden in de zon net ook wel lekker warm. :') Hoezee voor schoon T-shirt in rugzak, wel zo prettig voor mijn collega's op kantoor. *)
Heb overigens niet het idee dat ik meer last heb van warm weer dan gewoonlijk (ik hou er eigenlijk wel van. :9), maar ik ben natuurlijk ook pas 16 weken gevorderd.

D.U.M.A.N. en OIT allebei succes en als ik eerder al geen rammelende eierstokken had gehad, kreeg ik die vast alsnog bij zo'n pasgeboren spruit als die van Kazy! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_172504827
Kazy wat een mooierd! O+
pi_172507372
Kris inmiddels hopelijk een mooie 20 weken echo gehad? :)

Pannenkoekenmix, hoe is je bloeddruk? Die is bij mij altijd al laag en door de zwangerschap zakt-ie nog verder (met de grootste dip rond 20 weken).
Toen het een paar weken geleden zo warm was, was dat allemaal bij elkaar opgeteld bij mij ook genoeg om flauw te vallen (was toen 18 weken ofzo). Dus zoiets kan het ook zijn.
Geen idee of het bij jou van toepassing is, maar meer ter info (ook voor anderen) :)

Kazy ik zag 'm daarstraks nog net op tijd, wat een heerlijk frummeltje! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_172507702
CE, ik denk dat alles inmiddels wel zo'n beetje gezegd is. :* Je komt in elk geval over alsof je goed weet wat je wilt, en wat goed is voor jezelf. Dat is heel belangrijk. Ik hoop dat je in de buurt kan vinden wat je zoekt. :*

Oit en duman, ik duim dat alles goed blijft gaan. Ik kan me niet voorstellen wat voor angst jullie moeten voelen zeg. Ook voor jullie een :*

Verse babyfoto gemist, maar fijn dat alles goed gaat Kazy! :)

LeSage, ik ken de chaos in het huishouden. En dan komt vanavond de kraam nog voor een intake ook. Heb zo goed en zo kwaad als t ging wat gedaan vandaag. Maar met deze hitte, niet te doen... ;( Nu maar duimen dat de kraam dat ook begrijpt.

Nog 2enhalve week tot mijn verlof, en ik moet zeggen dat ik er naar uit begin te kijken. Eerste paar weken is man ook vrij (bouwvak) en gezien de hectische periode heb ik daar ook gewoon zin in. Lekker met z'n tweeën. O+ Maar ik heb vooral helemaal geen zin meer om dingen te moeten. Ik wil gewoon mijn eigen dingen doen, op mijn tempo en als ik daar zin in heb. Alle babyspullen een goede plek geven en klaarmaken en vooral niet allemaal mensen en afspraken en werken. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_172508024
Kazy, ik had hem nog net gezien; wat een mooi kereltje zeg O+

Cass; ik denk dat ik weinig heb toe te voegen aan wat de andere dames zeggen, maar goed dat je je gevoel volgt als je je niet prettig voelt bij iemand. Hopelijk vind je gauw een alternatief :*

Twist, wat ontzettend triest nieuws zeg ;( Kan me voorstellen dat dat heel dubbel voelt!

Duman en OliviaIsTaken; mijn duimen draaien voor mooie kloppende hartjes bij jullie kleintjes :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_172509100
Nou Nanuke, ik denk sowieso niet dat de kraam er iets tegen kan doen als het niet netjes genoeg is ;) je krijgt vast geen straf :P en ik denk dat ze vast heel vieze huishoudens tegenkomt tijdens haar werk, dus waarschijnlijk valt het haar niet eens op.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 18 juli 2017 @ 18:44:14 #147
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172509724
:* Voor jullie allemaal. Heel erg bedankt voor de lieve berichtjes en voor het meeleven. Heb alles meegelezen, maar vind het moeilijk om te reageren. Nog iets meer dan 24 uur.. :%
Ik verlies nog steeds bloed. Nja, bloed, het is bruin maar ziet er niet uit als (oud) loed. Ruikt ook niet zo. (Too much info, sorry. :P ) Vind het maar raar.

@ Kazy: ik zag de foto vanochtend, wat een schatje! Geniet er van! :*

@ Nanuke: ze zijn het misschien niet gewend, maar zo een ramp is het niet toch? Je hebt tijdens je verlof genoeg tijd om op te ruimen. :*
Protège moi de mes désirs.
pi_172510405
Wij zijn helemaal goed gekeurd, bij de verloskundige en bij de twintig weken echo. Buikje liep een week voor, maar dat was bij L. ook.

Man gaf overal al bij aan waar ik naar aan het kijken was voor de echoscopiste dat deed.

Wel een raar echo centrum dit keer. Midden in de stad, in een kantoorpand met wat plastische chirurgie klinieken. De targets stonden nog op het white board in de wachtkamer. Die overigens bestond uit wat vergadertafels en bureaustoelen. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_172512114
De kraam begrijpt dat echt wel, nanuke ;) ze komen op wel meer plekken en zijn wel wat gewend

Kazy, ik zag 'm nog gelukkig op tijd. Wat een lieve foto O+

Duman & OIT :*
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:40:23 #150
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172512510
Kazy, ik heb hem ook nog gezien O+. Wat een dropje O+

Nanuke, ik geloof niet dat de kraamzorg per se een superstrak opgeruimd huis verwacht. Anders heb ik hier ook nog wel wat te doen :')
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')