abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172413554
Het volgende is het geval;

Sinds 2012 zijn mijn partner en ik fiscaal partner en doen gezamenlijk aangifte. In 2014 kreeg ik een definitieve berekening zorgtoeslag met een toewijzing van zorgtoeslag, terwijl dit niet zou moeten kunnen vanwege het gezamenlijk inkomen. Immers dit was bekend bij de belastingdienst omdat wij sinds 2012 fiscaal partner zijn.

Nu krijg ik zojuist wederom een definitieve berekening over dat jaar omdat de belastingdienst spreekt over een nieuw feit. Echter is dit volgens mij niet het geval omdat al sinds 2012 bekend is bij de belastingdienst dat mijn partner en ik fiscaal partner zijn.

Maak ik kans door bezwaar te maken? Ik heb immers niet verwijtbaar gehandeld en ten tijde van inkomens verandering dit altijd gelijk doorgegeven.

Volgens mij las ik dat wanneer de belastingdienst een fout maakt zij dit binnen 2 jaar moeten corrigeren.

Wij herstellen een fout - termijn navordering
Herstellen wij een fout in een belastingaanslag? Dan kunnen wij u een naheffingsaanslag opleggen:
binnen 2 jaar na het besluit om geen aanslag op te leggen, of
binnen 2 jaar na het vaststellen van de aanslag


Termijn zou in deze dus verjaard zijn.

Kortom maak ik kans met m`n bezwaar of moet ik het gewoon betalen en vergeten?
pi_172413638
Ik kreeg hem ook binnen 5 jaar.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172413745
Vraag ze wat dan precies het nieuwe feit is?
dag
pi_172413807
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:55 schreef Peter het volgende:
Vraag ze wat dan precies het nieuwe feit is?
Het nieuwe feit is volgens hun het inkomen van mijn partner. Maar dit is dus al sinds 2012 bekend bij ze en toch sturen ze in 2014 een definitieve berekening zonder dit inkomen, terwijl dit dus wel bekend was bij de belastingdienst.

Ik vind het daarom geen nieuw feit en wil op basis van dat bezwaar maken
pi_172413878
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:59 schreef Cruzer het volgende:

[..]

Het nieuwe feit is volgens hun het inkomen van mijn partner. Maar dit is dus al sinds 2012 bekend bij ze en toch sturen ze in 2014 een definitieve berekening zonder dit inkomen, terwijl dit dus wel bekend was bij de belastingdienst.

Ik vind het daarom geen nieuw feit en wil op basis van dat bezwaar maken
Wat let je?
dag
pi_172413891
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:59 schreef Cruzer het volgende:

[..]

Het nieuwe feit is volgens hun het inkomen van mijn partner. Maar dit is dus al sinds 2012 bekend bij ze en toch sturen ze in 2014 een definitieve berekening zonder dit inkomen, terwijl dit dus wel bekend was bij de belastingdienst.

Ik vind het daarom geen nieuw feit en wil op basis van dat bezwaar maken
Doe maar. Maar wat wil je weten van ons? Of je kans maakt? Dat weet niemand.
Mij was het meerdere jaren geleden mislukt in een soortgelijke situatie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_172414159
Heb jij zelf aan de afdeling toeslagen doorgegeven dat jullie fiscale partners zijn geworden dan?
pi_172414258
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:14 schreef Victoriaatje het volgende:
Heb jij zelf aan de afdeling toeslagen doorgegeven dat jullie fiscale partners zijn geworden dan?
Nee dat heb ik volgens mij niet. Nu lees ik ook op de site van toeslagen dat je dit zelf moet doorgeven.

kans op bezwaar is dus 0,0
pi_172414308
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:19 schreef Cruzer het volgende:

[..]

Nee dat heb ik volgens mij niet. Nu lees ik ook op de site van toeslagen dat je dit zelf moet doorgeven.

kans op bezwaar is dus 0,0
Dit heb ik ook gehad. De afdeling toeslagen mag niet kijken naar de gegevens van afdeling inkomstenbelasting, is mij toen verteld.
pi_172414337
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:21 schreef erikkll het volgende:
Dit heb ik ook gehad. De afdeling toeslagen mag niet kijken naar de gegevens van afdeling inkomstenbelasting, is mij toen verteld.
Leuker kunnen we het niet maken. Makkelijker .. kennelijk ook niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_172414527
Ik kwam er destijds wel op tijd achter, het gaat inderdaad niet automatisch toeslagen op uit als 't ware.
pi_172414669
Staat er geen alinea in de brief voor bezwaar maken binnen zes weken?
Standaard hoort dat.
In ieder geval zou ik daar werk van maken.
Volgens mij heb je recht op bezwaar, omdat dit een beschikking, een besluit is toch?
Of je kans maakt is een tweede.

Daarna kun je in beroep, maar daar zijn kosten aan verbonden als je verliest.
Je kunt het opzoeken in en de Algemene Wet Bestuursrecht.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 16:15:21 #13
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_172415871
De afdeling Toeslagen en afdeling 'Belasting' bij de Belastingdienst werken los van elkaar. Ze weten van elkaar niet waar ze mee bezig zijn, zeg maar. Het is je eigen verantwoordelijkheid om een wijziging in je inkomen tijdig door te geven aan de juiste afdeling, in dit geval Toeslagen, zodat het voorschot kan worden aangepast. Op de website van Belastingdienst/Toeslagen (inloggen met DigiD) kun je controleren of je dit juist hebt doorgegeven.
Omdat peer.
pi_172416024
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:15 schreef Omdatappel het volgende:
De afdeling Toeslagen en afdeling 'Belasting' bij de Belastingdienst werken los van elkaar. Ze weten van elkaar niet waar ze mee bezig zijn, zeg maar. Het is je eigen verantwoordelijkheid om een wijziging in je inkomen tijdig door te geven aan de juiste afdeling, in dit geval Toeslagen, zodat het voorschot kan worden aangepast. Op de website van Belastingdienst/Toeslagen (inloggen met DigiD) kun je controleren of je dit juist hebt doorgegeven.
Hoe bepalen ze dan of je na afloop teveel of teweinig toeslagen hebt ontvangen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 16:53:55 #15
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172416867
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:15 schreef Omdatappel het volgende:
De afdeling Toeslagen en afdeling 'Belasting' bij de Belastingdienst werken los van elkaar. Ze weten van elkaar niet waar ze mee bezig zijn, zeg maar. Het is je eigen verantwoordelijkheid om een wijziging in je inkomen tijdig door te geven aan de juiste afdeling, in dit geval Toeslagen, zodat het voorschot kan worden aangepast. Op de website van Belastingdienst/Toeslagen (inloggen met DigiD) kun je controleren of je dit juist hebt doorgegeven.
Even heel stom, hoor. Maar moet je het dan ook doorgeven bij een andere baan waar je veel meer gaat verdienen?
Protège moi de mes désirs.
pi_172418219
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:15 schreef Omdatappel het volgende:
De afdeling Toeslagen en afdeling 'Belasting' bij de Belastingdienst werken los van elkaar. Ze weten van elkaar niet waar ze mee bezig zijn, zeg maar. Het is je eigen verantwoordelijkheid om een wijziging in je inkomen tijdig door te geven aan de juiste afdeling, in dit geval Toeslagen, zodat het voorschot kan worden aangepast. Op de website van Belastingdienst/Toeslagen (inloggen met DigiD) kun je controleren of je dit juist hebt doorgegeven.
Dat heb ik dus altijd gedaan alleen heb ik dus schijnbaar niet doorgegeven bij toeslagen dat ik sinds 2012 fiscaalpartner ben.
pi_172418236
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Even heel stom, hoor. Maar moet je het dan ook doorgeven bij een andere baan waar je veel meer gaat verdienen?
Ja als je nu toeslagen ontvangt kan het zijn dat je door een hoger inkomen hier geen recht meer op hebt
  vrijdag 14 juli 2017 @ 20:35:01 #18
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_172422296
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoe bepalen ze dan of je na afloop teveel of teweinig toeslagen hebt ontvangen?
Je bedoelt de definitieve aangifte inkomstenbelasting die ze dan op magische wijze wel in hun systeem krijgen bij Toeslagen? Is ook wel de enige info die ze daar delen, voor zover ik weet. Kan namelijk zelfs zo zijn dat je rekeningnummer bij de één 'niet bekend' is, terwijl er door de ander al jaren op wordt uitbetaald/afgeschreven. Ik heb het systeem ook niet bedacht en vind het ook erg omslachtig. Feit blijft dat er gewoon sprake is van een voorschot en dat je het zelf echt goed in de gaten moet houden. Persoonlijk geef ik zelf ook altijd mijn inkomen door aan Toeslagen als ik mijn IB-aangifte heb ingediend, omdat de lange verwerkingstijd bij de afdeling Belastingen ervoor kan zorgen dat je (ongewild) te veel voorschot ontvangt. Vergeet ook niet de schatting voor het komende jaar aan te passen, want die is vaak ook gebaseerd op zo'n jaar of twee/drie terug.
Omdat peer.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 20:40:25 #19
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_172422447
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Even heel stom, hoor. Maar moet je het dan ook doorgeven bij een andere baan waar je veel meer gaat verdienen?
Is niet stom, gewoon vragen. :)

Dus als je gewoon een heel andere baan hebt, bedoel je? Ja, zeker doorgeven. Zou het überhaupt al doorgeven als er ook maar iets wijzigt. Het bedrag aan toeslagen waar je recht op hebt, kan veranderen als je inkomen wijzigt. Als je niet voor verrassingen wilt komen te staan, is het echt aan te raden om wijzigingen tijdig door te geven. Na een paar weken is dit dan in het systeem verwerkt en is het uit te keren bedrag bijgesteld of kan zelfs worden bepaald dat je geen recht hebt op (een voorschot) toeslagen. Als je dit niet (tijdig) doorgeeft, krijg je vanzelf een brief op de mat/bericht op MijnOverheid dat je mag terugbetalen, wanneer je inkomen over het betreffende jaar definitief is vastgesteld. Als je zoekt in de topics in WGR die over toeslagen gaan, zijn die bedragen vaak niet mis.
Omdat peer.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 20:51:55 #20
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_172422784
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 17:49 schreef Cruzer het volgende:

[..]

Dat heb ik dus altijd gedaan alleen heb ik dus schijnbaar niet doorgegeven bij toeslagen dat ik sinds 2012 fiscaalpartner ben.
Ai, dat is balen. Begrijpelijk dat je dit misschien niet helemaal goed doorhad. Het systeem is ook wel verwarrend. Je fiscaal partner geldt vaak ook als partner voor de toeslagen en dan wordt voor het bedrag waar je recht op hebt gekeken naar het verzamelinkomen. Ook al heb je het niet bewust niet aan Toeslagen doorgegeven, je wist immers niet dat dat moest, dan nog blijft het je eigen verantwoordelijkheid om na te gaan of het voorschot aan toeslagen terecht aan je wordt uitgekeerd. De Belastingdienst/Toeslagen staat dus volledig in het recht om het geld weer bij je terug te vragen. Als het goed is kun je het bedrag wel in termijnen voldoen. Dit zou in de brief moeten staan. Het is pas een ander verhaal als ze echt járen te laat zijn met de definitieve berekening. De Belastingdienst/Toeslagen heeft vijf jaar de tijd om een toeslagenvoorschot te herzien.

Nog voor de liefhebber: ik gok dat ze zich in deze situatie beroepen op artikel 21 AWIR. Correct me if I'm wrong.
Omdat peer.
pi_172446018
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 20:51 schreef Omdatappel het volgende:

[..]

Ai, dat is balen. Begrijpelijk dat je dit misschien niet helemaal goed doorhad. Het systeem is ook wel verwarrend. Je fiscaal partner geldt vaak ook als partner voor de toeslagen en dan wordt voor het bedrag waar je recht op hebt gekeken naar het verzamelinkomen. Ook al heb je het niet bewust niet aan Toeslagen doorgegeven, je wist immers niet dat dat moest, dan nog blijft het je eigen verantwoordelijkheid om na te gaan of het voorschot aan toeslagen terecht aan je wordt uitgekeerd. De Belastingdienst/Toeslagen staat dus volledig in het recht om het geld weer bij je terug te vragen. Als het goed is kun je het bedrag wel in termijnen voldoen. Dit zou in de brief moeten staan. Het is pas een ander verhaal als ze echt járen te laat zijn met de definitieve berekening. De Belastingdienst/Toeslagen heeft vijf jaar de tijd om een toeslagenvoorschot te herzien.

Nog voor de liefhebber: ik gok dat ze zich in deze situatie beroepen op artikel 21 AWIR. Correct me if I'm wrong.
Sterker, een toeslagpartner ben je al heel snel van elkaar. Ook al ben je geen fiscaal partner.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_172449978
Je hebt geld gehad waar je geen recht op hebt. Dus moet je dat terugbetalen.

Zo simpel is het. Waarom probeer je daar onderuit te komen? Vind je dat jij daar meer recht op hebt dan anderen, die het wel nodig hebben?
pi_172452260
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:38 schreef Skv het volgende:

[..]

Sterker, een toeslagpartner ben je al heel snel van elkaar. Ook al ben je geen fiscaal partner.
Je bent dan zowel toeslagpartner als fiscaal partner. Sinds 2013 loopt het partnerbegrip van de IB belastingen gelijk aan de toeslagen.

artikel 5a AWR voor zowel toeslagen als inkomstenbelasting partnerbegrip
art. 3 AWIR aanvulling partnerbegrippen toeslagen
art. 1.2 Wet inkomstenbelasting 2001 voor aanvulling partnerbegrippen inkomstenbelasting
  User die overal opduikt 2022 zondag 16 juli 2017 @ 10:44:52 #24
186611 Haags
pi_172453196
Mooi he. Verder naaien ze je niet hoor die belastingdienst. :r
Zonder wrijving geen glans
pi_172453306
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 10:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mooi he. Verder naaien ze je niet hoor die belastingdienst. :r
Niemand is genaaid, hij had geen recht op dat geld. Hij heeft nooit doorgegeven voor de toeslagen dat hij een partner heeft, de Belastingdienst heeft dit later zelf gecorrigeerd op basis van hun gegevens. Misschien ietwat laat, maar ja.
Facts don't care about your feelings
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')