abonnement Unibet Coolblue
pi_172410263
Hallo,
Laatste heb ik een 4 takt orion rx50 gekocht. Er zit alleen een 70cc blok onder. Nu vind ik dat niet erg mij hij loopt ook 70 kmh.
En dat zou ik liever wat zachter hebben, 55/60 ongeveer. Nu was mijn vraag, hoe doe ik dit. Moet ik er dan gelijk een 50cc onder zetten?
Mvg Eric.
pi_172410527
Meestal doe je een prop in de uitlaat als je een brommer wil knijpen, maar is het een idee om gewoon minder hard te rijden? Je hoeft niet altijd vol gas.

En als het om eventuele politiecontrole gaat... Met 70 cc motorinhoud voldoet het apparaat toch al niet aan de gestelde eisen, ongeacht de topsnelheid. Bromfietsen mogen tot 50cc.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172410616
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:49 schreef Jordy-B het volgende:
Meestal doe je een prop in de uitlaat als je een brommer wil knijpen, maar is het een idee om gewoon minder hard te rijden? Je hoeft niet altijd vol gas.

En als het om eventuele politiecontrole gaat... Met 70 cc motorinhoud is het al geen brommer.
Ik weet het..
Maar 4 takt schakelbrommerschakelbrommer kun je niet dmv een prop begrenzen toch?
Dus daarom denk ik dat je al gauw aan een 50cc vast zit.
En het harde rijden gaat het niet om. Het gaat meer om de rollenbanken etc.
pi_172410957
Een prop zorgt gewoon voor vermogensverlies.

Bij 4-takt schakelbrommers doe je het op/afvoeren meestal met behulp van de ontstekingsunit/bobine.

Als je je zorgen maakt om de rollerbanken, moet je terug naar 50cc, want met een 70cc blok ben je per definitie de pineut, omdat je voertuig dan niet meer aan de keuringseisen voldoet.

Je begrenst hem dan via de ontstekingsunit. Daar heb je kant-en-klare setjes voor, waarbij je een schakelaar of snoertje monteert om hem snel te laten lopen en hem dus ook snel weer kan afvoeren. Nou weet oom agent natuurlijk van het bestaan van zulke kits af, en zal hij er niet intrappen als hij jou met 70 heeft zien rijden, maar de brommer op de rollerbank nipt over de 40 komt. Maar als je toevallig een fuik inrijdt, ben je veilig.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172411012
Een 70cc is voldoende om het een motorfiets te laten zijn die de snelweg op mag. 90 tot 100 km/u is haalbaar met een goede afstelling.

Zelfs een 50cc wordt in Nederland al flink afgeknepen om nog binnen de grenzen van een bromfiets te vallen, want ongeknepen haal je al zo 60-70 km/u met een 50cc.

Enige fatsoenlijke optie is dan ook om een wat geknepen 50cc blokje te monteren.
  Moderator vrijdag 14 juli 2017 @ 16:53:00 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172416850
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:52 schreef Ericvdijk5 het volgende:

[..]

Het gaat meer om de rollenbanken etc.
Hebben ze daar nog echte grote controles mee? Hoor ik nooit meer iets over.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 14 juli 2017 @ 16:56:24 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172416935
Kun je niet spelen met je tandwielen zodat je topsnelheid omlaag gaat en je koppel omhoog. Helemaal bij een crossmodel is topsnelheid naar mijn bescheiden mening niet echt van belang maar juist explosieve trekkracht.
And so is the past
  vrijdag 14 juli 2017 @ 17:00:05 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172417031
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hebben ze daar nog echte grote controles mee? Hoor ik nooit meer iets over.
Je mag bij meer dan 60km/u verplicht met een WOKmelding (Wacht Op Keuren) op je kenteken naar de rdw.. Daar staat oa ook een rollenbank..
Nadat ie opnieuw gekeurd is gaat de WOK weer van je kenteken af.. Tot die tijd (dus vanaf constatering) mag je er geen meter meer mee rijden.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 17:02:13 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172417065
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Kun je niet spelen met je tandwielen zodat je topsnelheid omlaag gaat en je koppel omhoog. Helemaal bij een crossmodel is topsnelheid naar mijn bescheiden mening niet echt van belang maar juist explosieve trekkracht.
Maar dan gaat ie in overtoeren.. dus moet er ook nog een prop in de uitlaat en/of evt de inlaat begrenzen.. Er is soms ook nog een begrenzer in het luchtfilter.. of via de cdi en het verschilt welke begrenzers of combi daarvan gebruikt worden...

Met begrenzers loopt het ding wel altijd slecht en verbruikt veel..
pi_172431821
Met een CDi begrenzer alleen als ie IN de begrenzing loopt toch?
.
pi_172449714
Je hebt 2 keuzes, vertanding aanpassen plus toerenbegrenzer of 50cc en toerenbegrenzer.
life happens while you're pusing the throttle.
  zondag 16 juli 2017 @ 11:19:57 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172453750
Alles terug naar standaard en alleen snel uitlaatje erop. Blijft 'ie het langst heel ook.

70cc is gewoon niet toegestaan, als er iets gebeurt ben je vreselijk de lul, want je bent onverzekerd en je rijdt eigenlijk zonder rijbewijs..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 16 juli 2017 @ 12:05:36 #13
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172454612
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:19 schreef Sounddragon het volgende:
Alles terug naar standaard en alleen snel uitlaatje erop. Blijft 'ie het langst heel ook.

70cc is gewoon niet toegestaan, als er iets gebeurt ben je vreselijk de lul, want je bent onverzekerd en je rijdt eigenlijk zonder rijbewijs..
Vermogen is niet meer van belang tegenwoordig.. Bij harder dan de max constructiesnelheid ben je al niet meer verzekerd..

Vroeger was je het haasje idd.. Tegenwoordig gaat het alleen nog maar om de snelheid.. De inhoud word nergens gechecked..
Al stop je een 70cc cilinder onder je bromfiets dan is en wordt het nog geen motor.
Hij is ooit gekeurd als bromfiets en toegelaten op de weg en dat blijft altijd zo tot een herkeuring van de RDW.
Je blijft voor de wet een bromfiets. Je zult geen boete krijgen voor het niet hebben van een A-rijbewijs.
Het ding is gekeurd als bromfiets dus is een (illegaal aangepaste) bromfiets. Alle wettelijke overtredingen worden gezien vanuit een bromfiets.
Je hebt je als bestuurder ook te gedragen naar de regels van een bromfiets.
Je mag door je 70cc cilinder niet ineens op de snelweg rijden bijvoorbeeld.

Pas als de bromfiets met 70cc cilinder wordt gekeurd door de RDW en als motor terugkomt op de weg heb je als bestuurder een A-rijbewijs nodig.
En pas dan volg je de regels voor een motorfiets
  zondag 16 juli 2017 @ 13:00:15 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172455655
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 12:05 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Vermogen is niet meer van belang tegenwoordig.. Bij harder dan de max constructiesnelheid ben je al niet meer verzekerd..

Vroeger was je het haasje idd.. Tegenwoordig gaat het alleen nog maar om de snelheid.. De inhoud word nergens gechecked..
Al stop je een 70cc cilinder onder je bromfiets dan is en wordt het nog geen motor.
Hij is ooit gekeurd als bromfiets en toegelaten op de weg en dat blijft altijd zo tot een herkeuring van de RDW.
Je blijft voor de wet een bromfiets. Je zult geen boete krijgen voor het niet hebben van een A-rijbewijs.
Het ding is gekeurd als bromfiets dus is een (illegaal aangepaste) bromfiets. Alle wettelijke overtredingen worden gezien vanuit een bromfiets.
Je hebt je als bestuurder ook te gedragen naar de regels van een bromfiets.
Je mag door je 70cc cilinder niet ineens op de snelweg rijden bijvoorbeeld.

Pas als de bromfiets met 70cc cilinder wordt gekeurd door de RDW en als motor terugkomt op de weg heb je als bestuurder een A-rijbewijs nodig.
En pas dan volg je de regels voor een motorfiets
Ah ok, vroeger kreeg je idd een package dealtje van justitie, je voertuig was verzekerd als brommer maar was voor de wet een motorfiets en dus reed je onverzekerd.. Je reed dus op een motor; heb je geen A? Mooi, prent voor rijden zonder rijbewijs erbij, en dan kreeg je nog een waslijstje van alles wat er mis was met je voertuig am sich, plus kaalplukken door hun TD wat standaard een half jaar duurde :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 17 juli 2017 @ 14:15:42 #15
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_172483228
Bij 1km/h te hard op rollerbank krijg je al een WOK.

70cc maakt niks uit, als je maar 45km/h gaat.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')