Ik weet het..quote:Op vrijdag 14 juli 2017 12:49 schreef Jordy-B het volgende:
Meestal doe je een prop in de uitlaat als je een brommer wil knijpen, maar is het een idee om gewoon minder hard te rijden? Je hoeft niet altijd vol gas.
En als het om eventuele politiecontrole gaat... Met 70 cc motorinhoud is het al geen brommer.
Hebben ze daar nog echte grote controles mee? Hoor ik nooit meer iets over.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 12:52 schreef Ericvdijk5 het volgende:
[..]
Het gaat meer om de rollenbanken etc.
Je mag bij meer dan 60km/u verplicht met een WOKmelding (Wacht Op Keuren) op je kenteken naar de rdw.. Daar staat oa ook een rollenbank..quote:Op vrijdag 14 juli 2017 16:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hebben ze daar nog echte grote controles mee? Hoor ik nooit meer iets over.
Maar dan gaat ie in overtoeren.. dus moet er ook nog een prop in de uitlaat en/of evt de inlaat begrenzen.. Er is soms ook nog een begrenzer in het luchtfilter.. of via de cdi en het verschilt welke begrenzers of combi daarvan gebruikt worden...quote:Op vrijdag 14 juli 2017 16:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Kun je niet spelen met je tandwielen zodat je topsnelheid omlaag gaat en je koppel omhoog. Helemaal bij een crossmodel is topsnelheid naar mijn bescheiden mening niet echt van belang maar juist explosieve trekkracht.
Vermogen is niet meer van belang tegenwoordig.. Bij harder dan de max constructiesnelheid ben je al niet meer verzekerd..quote:Op zondag 16 juli 2017 11:19 schreef Sounddragon het volgende:
Alles terug naar standaard en alleen snel uitlaatje erop. Blijft 'ie het langst heel ook.
70cc is gewoon niet toegestaan, als er iets gebeurt ben je vreselijk de lul, want je bent onverzekerd en je rijdt eigenlijk zonder rijbewijs..
Ah ok, vroeger kreeg je idd een package dealtje van justitie, je voertuig was verzekerd als brommer maar was voor de wet een motorfiets en dus reed je onverzekerd.. Je reed dus op een motor; heb je geen A? Mooi, prent voor rijden zonder rijbewijs erbij, en dan kreeg je nog een waslijstje van alles wat er mis was met je voertuig am sich, plus kaalplukken door hun TD wat standaard een half jaar duurdequote:Op zondag 16 juli 2017 12:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Vermogen is niet meer van belang tegenwoordig.. Bij harder dan de max constructiesnelheid ben je al niet meer verzekerd..
Vroeger was je het haasje idd.. Tegenwoordig gaat het alleen nog maar om de snelheid.. De inhoud word nergens gechecked..
Al stop je een 70cc cilinder onder je bromfiets dan is en wordt het nog geen motor.
Hij is ooit gekeurd als bromfiets en toegelaten op de weg en dat blijft altijd zo tot een herkeuring van de RDW.
Je blijft voor de wet een bromfiets. Je zult geen boete krijgen voor het niet hebben van een A-rijbewijs.
Het ding is gekeurd als bromfiets dus is een (illegaal aangepaste) bromfiets. Alle wettelijke overtredingen worden gezien vanuit een bromfiets.
Je hebt je als bestuurder ook te gedragen naar de regels van een bromfiets.
Je mag door je 70cc cilinder niet ineens op de snelweg rijden bijvoorbeeld.
Pas als de bromfiets met 70cc cilinder wordt gekeurd door de RDW en als motor terugkomt op de weg heb je als bestuurder een A-rijbewijs nodig.
En pas dan volg je de regels voor een motorfiets
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |