abonnement Unibet Coolblue
pi_172407885
Zoals we (hoop ik) inmiddels allemaal weten, gaat het niet echt goed met de planeet en de diersoorten op aarde. De mensheid op collectieve schaal is als een kaalvretende termietenplaag. En het groeit maar door, met iedere 50 jaar een verdubbeling in populatie. Het gaat helemaal mis, en religies lijken gelijk te gaan krijgen dat het Einde der Tijden is aangebroken.

In plaats van vegetarisme keihard te gaan promoten, is een vegetarische hap nog altijd een heel stuk duurder dan het grote massavlees. Een pakje vegetarische spekjes van de Vegetarische slager (¤3,45) is nog altijd ruim 2¤ duurder dan de goedkoopste vleesvariant ervan. Oké, dit is ook wel de duurste meteen, maar toch. Het verschil is meestal toch wel aardig merkbaar.

Hoe goed zou het zijn als men actief vegetarisch eten gaat stimuleren door het goedkoper te maken? Te beginnen met het goedkoper te maken en vlees juist duurder?

Hoe denken jullie erover?
  vrijdag 14 juli 2017 @ 10:46:58 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172407896
Ik denk dat vegetarisch vlees een pleonasme is.
And so is the past
pi_172408011
Ik zou gaan huilen als echt vlees duurder wordt...... maar dan ook echt janken jongen, maanden, jaren lang.
pi_172408019
Ik denk dat de meeste mensen gewoon zin hebben in vlees en niet in vleesvervangers en dat ze het daarom niet kopen.
pi_172408051
"vegetarisch vlees" :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_172408839
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:53 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen gewoon zin hebben in vlees en niet in vleesvervangers en dat ze het daarom niet kopen.
Ja maar we moeten dus echt een andere kant op dan 'ik dit, ik dat'. We moeten gaan geven om het grotere geheel, en niet om ons zelf. We zijn een te grote massa geworden, en zeer uitputtend voor de aarde. Het moet stoppen dat we ons gedragen als een kwaadaardig virus van voor de aarde.
pi_172408853
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:35 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Ja maar we moeten dus echt een andere kant op dan 'ik dit, ik dat'. We moeten gaan geven om het grotere geheel, en niet om ons zelf. We zijn een te grote massa geworden, en zeer uitputtend voor de aarde. Het moet stoppen dat we ons gedragen als een kwaadaardig virus van voor de aarde.
Mja, maar dat was je vraag niet.
pi_172409604
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 11:35 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Ja maar we moeten dus echt een andere kant op dan 'ik dit, ik dat'. We moeten gaan geven om het grotere geheel, en niet om ons zelf. We zijn een te grote massa geworden, en zeer uitputtend voor de aarde. Het moet stoppen dat we ons gedragen als een kwaadaardig virus van voor de aarde.
Met het oog op de lange termijn is niets diervriendelijker dan tegen de klippen van de hel omhoog vlees te eten. :9

Dit lijkt tegenstrijdig, maar ik zal mijn stelling motiveren:
Als we met z'n allen vlees blijven eten gaat de mensheid (dus niet 'de aarde') ten onder aan overconsumptie.
Met de top predator uit de weg heeft de rest van de dierenwereld (weer) vrij spel.
pi_172411262
Vivera _O_
AH huismerk _O_

Lidl en Aldi hebben ook, max ¤1,70 voor twee stuks, maar minder goed weg te werken.

Valess is pure aids en de Vegetarische Slager veel te duur.
pi_172411322
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:55 schreef spijkerbroek het volgende:
"vegetarisch vlees" :')
Dit :') Ik ben niet voor niks vegetariër, ik hoef niks in m'n mond wat er op lijkt :')
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:16:31 #11
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172411404
Tsjah, de vegetarische slager is goed maar erg duur. 'Huismerk' vega spul is al gauw veel goedkoper.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:11 schreef Poes. het volgende:
Vivera _O_
AH huismerk _O_

Lidl en Aldi hebben ook, max ¤1,70 voor twee stuks, maar minder goed weg te werken.

Valess is pure aids en de Vegetarische Slager veel te duur.
De Lidl heeft nu ook vegetarische BBQ rommel.
pi_172411517
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:16 schreef Erasmo het volgende:
Tsjah, de vegetarische slager is goed maar erg duur. 'Huismerk' vega spul is al gauw veel goedkoper.

[..]

De Lidl heeft nu ook vegetarische BBQ rommel.
Ja die worstjes zijn érg lekker! En een euro goedkoper dan AH huismerk, al vind ik die lekkerder :@

Ik kocht bij de Coop altijd Vivera, regelmatig in de aanbieding voor één euro per pakje. Helaas geen Coop meer nu en de supermarkten die wél Vivera hebben hebben ze nooit in de aanbieding :(
pi_172411635
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:13 schreef Poes. het volgende:
Dit :') Ik ben niet voor niks vegetariër, ik hoef niks in m'n mond wat er op lijkt :')
Het boeit me geen ene jota of iets op vlees lijkt of niet.
Het gaat mij erom dat vlees nooit vegetarisch kan zijn. "Vegetarisch vlees" is dan ook 100% fout. En er is gewoon een goed Nederlands woord voor wat TS bedoelt: vleesvervanger.

Daarnaast is mijn voedsel vegetariër, dus dan ben ik indirect ook vegetariër.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_172411659
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het boeit me geen ene jota of iets op vlees lijkt of niet.
Het gaat mij erom dat vlees nooit vegetarisch kan zijn. "Vegetarisch vlees" is dan ook 100% fout. En er is gewoon een goed Nederlands woord voor wat TS bedoelt: vleesvervanger.

Daarnaast is mijn voedsel vegetariër, dus dan ben ik indirect ook vegetariër.
:') Oké.
pi_172411846
Vegetarisch vlees, wat een abominatie is dat. Zonder dat rare bewerkte surrogaatspul kun je veel lekkerder koken, gewoon op basis van groente, peulvruchten, kruiden en specerijen etc, en dan ben je goedkoper uit dan met vlees of vleesvervangers.

Als je vegetarisme wil promoten, moet je mensen goed leren koken. De meeste mensen komen niet veel verder dan een stuk vlees in een pan pleuren, en ja, dan kom je op vegetarisch gebied ook niet verder dan vleesvervangers op dezelfde manier in de pan pleuren. Zo zonde.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:51:27 #16
224960 highender
Travellin' Light
pi_172412330
Eens met flapdrol, met de opbrengsten van een stevige vleestaks een vegetarisch dieet promoten is gewoon een prima plan.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 14:01:20 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172412546
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:51 schreef highender het volgende:
Eens met flapdrol, met de opbrengsten van een stevige vleestaks een vegetarisch dieet promoten is gewoon een prima plan.
Tax, dat werkt altijd zo goed hmm. :').

Enige manier is om met behulp van genetische manipulatie de mens van omnivoor naar herbivoor te veranderen.
And so is the past
  vrijdag 14 juli 2017 @ 14:02:51 #18
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_172412580
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:46 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik denk dat vegetarisch vlees een pleonasme is.
Zoek dan maar even op wat een pleonasme is...
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 14 juli 2017 @ 14:15:34 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172412849
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:02 schreef victorinox het volgende:

[..]

Zoek dan maar even op wat een pleonasme is...
Scherp! Oxymoron uiteraard. :').
And so is the past
pi_172412883
Vegatrische vlees, van dieren die toch minstens 30 dagen per jaar in de wei gras eten?
  vrijdag 14 juli 2017 @ 14:29:32 #21
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_172413173
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:35 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Ja maar we moeten dus echt een andere kant op dan 'ik dit, ik dat'. We moeten gaan geven om het grotere geheel, en niet om ons zelf. We zijn een te grote massa geworden, en zeer uitputtend voor de aarde. Het moet stoppen dat we ons gedragen als een kwaadaardig virus van voor de aarde.
Je wilt dat we afstappen van 'ik dit' en vervolgens vind je dat we allemaal 'moeten' doen wat jij wilt. Waarom 'moet' men 'vegetarisch vlees' gaan eten? Je kunt prima een betaalbaar vegetarisch dieet volgen zonder van dat nepvlees. Koop in plaats van die zogenaamde spekjes eens een kilo kikkererwten en maak daar iets lekkers mee, bijvoorbeeld.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator vrijdag 14 juli 2017 @ 16:54:57 #22
138438 crew  Pizzakoppo
pi_172416895
*feit* Wist je dat de vegetarische slager de man is van Marianne Thieme? *feit*
pi_172416995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
*feit* Wist je dat de vegetarische slager de man is van Marianne Thieme? *feit*
ik wist dit :7
pi_172417102
Het wordt weinig verkocht, dus blijft het duur.
Waar we van af moeten is de vergelijking met vlees, je gaat toch vergelijken.
Tijdje geleden vegetarische gehaktballetjes met satesaus van Unox geprobeerd. Ze hebben hun best gedaan, maar het was het gewoon niet. Als je Unox eet, dan zondig je en zo moet dat ook blijven.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172417115
waarom vegetarische slager zo duur is weet ik niet zeker maar kan me voorstellen dat dat is omdat ze ook veel ontwikkelen.
zo zijn/waren ze bezig met een biefstuk machine, geld moet ergens vandaan komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')