abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 14 juli 2017 @ 07:40:17 #1
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172405396
registreer om deze reclame te verbergen
Van de week heb ik in een grote Belgische webwinkel een bestelling geplaatst. Afleveren op een DPD-punt in Belgie, omdat verzending naar Nederland nogal duur was.

Vlak na de bestelling zag ik echter dat ik een verkeerd artikel besteld had. Direct contact opgenomen met de klantenservice om mijn bestelling te annuleren, en het verzoek mijn paypal-betaling terug te draaien.

Echter hebben ze het toch verzonden en kreeg ik een mailtje dat het bij het DPD-punt klaarligt.

Wat kan ik nu het beste doen? Als ik het terugstuur, moet ik de verzendkosten voor mijn rekening nemen, waar ik ook weinig zin in heb.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  vrijdag 14 juli 2017 @ 07:40:58 #2
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172405399
Uiteraard bel ik dadelijk nog een keer, maar ik wil graag weten wat mijn rechten zijn.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  vrijdag 14 juli 2017 @ 07:41:36 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_172405403
Niets afhalen, en bellen naar die toko. Ik neem aan dat je een mailtje hebt waarin de annulering bevestigd wordt? Of een screenshot ervan?
Dum de dum
pi_172405405
registreer om deze reclame te verbergen
Edit
  vrijdag 14 juli 2017 @ 07:42:39 #5
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172405413
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 07:41 schreef Fe2O3 het volgende:
Niets afhalen, en bellen naar die toko. Ik neem aan dat je een mailtje hebt waarin de annulering bevestigd wordt? Of een screenshot ervan?
Neen, want op de mail werd niet gereageerd. Dus geen zwart-op-wit bevestiging.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 07:41 schreef Hiddendoe het volgende:
Edit
Dat retourkosten voor mijn rekening komen? Ja
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_172405422
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 07:42 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Neen, want op de mail werd niet gereageerd. Dus geen zwart-op-wit bevestiging.

[..]

Dat retourkosten voor mijn rekening komen? Ja
Sorry, ik was te laat met het wijzigen.
Tja, als het in het reglement staat, dan moet je betalen.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 07:43:51 #7
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172405423
registreer om deze reclame te verbergen
De site is trouwens ook actief in Nederland onder een .nl domein, maar daar was het uitverkocht.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  vrijdag 14 juli 2017 @ 07:44:35 #8
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172405431
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 07:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Sorry, ik was te laat met het wijzigen.
Tja, als het in het reglement staat, dan moet je betalen.
Ik laat liever mijn pakje liggen en automatisch retour gaan en m'n geld terugclaimen via paypal, maar ik vraag me dus af of dat gaat.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  vrijdag 14 juli 2017 @ 08:03:38 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172405556
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 07:44 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Ik laat liever mijn pakje liggen en automatisch retour gaan en m'n geld terugclaimen via paypal, maar ik vraag me dus af of dat gaat.
https://www.dpdwebparcel.be/Ontvangen/veelgesteldevragen

Pakket blijft 8 dagen bij DPD liggen en daarna gaat het retour afzender, hoe de webwinkel er dan mee omgaat weet ik niet. Bij de grote Nederlandse webwinkels is het dan gewoon een normale retouropdracht. Tevens als je een pakket weigert hoef je geen verzendkosten te betalen.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 08:04:16 #10
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172405559
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 08:03 schreef Twiitch het volgende:

[..]

https://www.dpdwebparcel.be/Ontvangen/veelgesteldevragen

Pakket blijft 8 dagen bij DPD liggen en daarna gaat het retour afzender, hoe de webwinkel er dan mee omgaat weet ik niet.
Ja dat weet ik, dat het na 8 dagen retour gaat :) Wil dan echter wel m'n geld terug uiteraard.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  vrijdag 14 juli 2017 @ 08:05:37 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172405564
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 08:04 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, dat het na 8 dagen retour gaat :) Wil dan echter wel m'n geld terug uiteraard.
Dan zou ik even contact opnemen met de betreffende webshop, lijkt me niet dat je hier iemand gaat vinden met kennis van hun retourbeleid.
pi_172405670
Waarschijnlijk moet je gewoon betalen omdat je te laat geannuleerd hebt
There are only 151 Pokmon.
pi_172405680
Officieel heb je het niet eens geannuleerd zie ik
There are only 151 Pokmon.
pi_172405903
Je kan het ophalen, terugsturen en dan de retourkosten claimen bij Paypal.
pi_172405926
Je kunt het gewoon terugsturen. De retourkosten zijn voor PayPal.
pi_172406042
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 08:16 schreef Eenskijken het volgende:
Waarschijnlijk moet je gewoon betalen omdat je te laat geannuleerd hebt
zichttermijn koop op afstand is Europese regelgeving toch?
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_172406752
De Nederlandse wetgeving is gebaseerd op een Europese richtlijn. Zie informatie over Belgische wetgeving op http://economie.fgov.be/n(...)jken/Ventes_distance

Termijn begint, als ik het goed interpreteer, te lopen als jij of een door jou aangewezen derde, het pakket in ontvangst neemt. Even herroepingsformulier invullen en mailen. Bewijslast ligt bij jou.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 14 juli 2017 @ 09:52:45 #18
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172406895
Hang al vanaf 9:05 in de wacht.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  vrijdag 14 juli 2017 @ 09:56:42 #19
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172406961
Stoeme Waal aan de lijn :( Nog niks wijzer want hij kon me niet verstaan en sprak amper Nederlands.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_172407060
Dat het door de webshop toch verzonden is klopt wel: bij de meeste shops wordt na een binnengekomen bestellen deze meteen (automatisch) verwerkt en klaargemaakt voor verzending. Bij sommige shops staat het er ook bij dat je niet kunt annuleren omdat alles automatisch gaat. Denk dat je het gewoon moet terug gaan sturen.

voorbeeldje van een willekeurige webwinkel
quote:
Om je bestelling zo snel mogelijk te kunnen leveren, wordt deze direct in behandeling genomen en verwerkt en kan daarom helaas niet meer worden gewijzigd of geannuleerd.
Je kunt het pakket bij aflevering direct mee teruggeven aan de bezorger.
Zit er geen sticker met antwoordnummer bij?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 14 juli 2017 @ 10:17:20 #21
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172407306
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 10:04 schreef Karina het volgende:
Dat het door de webshop toch verzonden is klopt wel: bij de meeste shops wordt na een binnengekomen bestellen deze meteen (automatisch) verwerkt en klaargemaakt voor verzending. Bij sommige shops staat het er ook bij dat je niet kunt annuleren omdat alles automatisch gaat. Denk dat je het gewoon moet terug gaan sturen.

voorbeeldje van een willekeurige webwinkel

[..]

Zit er geen sticker met antwoordnummer bij?
Weet ik nog niet, want het ligt dus in Belgie op een afhaalpunt... weinig zin om daarheen te rijden enkel om te retourneren als het niet hoeft.

Ik bel straks nog een keer in de hoop een Nederlandstalige aan de lijn te krijgen.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  maandag 17 juli 2017 @ 19:53:08 #22
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_172489538
Ik zie het probleem niet echt, gewoon het pakket niet afhalen en dan wordt het automatisch teruggestuurd.
Waarom zou je je geld niet terugkrijgen als je het product niet hebt afgenomen?
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 17 juli 2017 @ 20:08:30 #23
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_172489912
Je hebt het toch zlf fout besteld? Waarom neem je dan niet gewoon de verzendkosten voor je rekening?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Fr dich und mich, sicherlich fr dich und mich
pi_172490331
Je bent nu al een paar uur hier mee bezig, nu denk ik dat je al na 3/4 uur met werken meer had verdiend dat dat de verzendkosten je zouden hebben gekost.
  maandag 17 juli 2017 @ 21:50:04 #25
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_172492470
Nu krijg ik een email dat er helemaal geen bestelling gevonden is over mijn naam. Terwijl ik een ordernummer en bewijs van levering heb.

Ik probeer het nu maar met het klachtencentrum van paypal te regelen.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')