abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172381695





Ik kopieer even een samenvatting van een weekje geleden:

quote:
Het is een van de meest besproken reünies in de muziekwereld: Guns N’ Roses. De band viel in 1996 na het vertrek van Slash uit elkaar. Sinds dat moment zijn er eigenlijk continu geruchten over een reünie van de ‘originele’ bezetting.

We kunnen een heel artikel wijden aan wat de ‘originele’ bezetting is. Drummer Steve Adler werd immers vervangen door Matt Sorum, en gitarist Izzy Stradlin werd ingeruild voor Gilby Clarke. Ook is Guns N’ Roses als band nooit opgehouden met bestaan. Axl Rose is als enige originele lid doorgegaan, en heeft – na meer dan 10 jaar vertraging – het album ‘Chinese Democracy’ uitgebracht in 2008. Tevens toerde Guns N’ Roses zo af en toe nog, onder andere om bovenstaand album te promoten. In deze hoedanigheid waren ze te zien op Graspop Metal Meeting in 2006 en 2012.

De feiten
We spoelen even door naar 2015. Het internet ontplofte eind augustus toen berichten over Slash en Axl Rose opdoken. Ze zouden weer praten. Er werd zelfs over ‘vriendschap’ gesproken. Slash bevestigde de berichtgeving en gaf aan dat de verzoening jaren eerder had moeten gebeuren. Na twee decennia geruzie bleken de meest vooraanstaande leden van Guns N’ Roses weer zonder problemen in elkaars gezelschap te kunnen verblijven.

Rond dezelfde tijd werd duidelijk dat gitaristen DJ Ashba en Ron ‘Bumblefoot’ Thal de band hadden verlaten, en gaf overgebleven gitarist Richard Fortus aan dat 2016 ‘een groot jaar ging worden voor Guns N’ Roses’.

De geruchten
Speculatie over een reünie nam meteen een vogelvlucht, en links en rechts doken ‘insiders’ op die toch echt zeker wisten dat de band op het beruchte Download festival zou staan in Groot-Brittannië. Ook zouden ze het Soundwave festival in Australië headlinen.

Dat laatste festival is inmiddels failliet verklaard, en het eerste festival heeft met Rammstein, Black Sabbath en Iron Maiden al drie headliners van formaat. Kunnen de geruchten dan weer terug de kast in? Wij denken van niet. Sinds Kerst lijkt het in een stroomversnelling te geraken. Zo was er de kerstkaart naar leden van de fanclub, waar ineens voormalig bassist Duff McKagan op te zien is. Toeval?

In Amerikaanse bioscopen is sinds dit weekend de volgende teaser voorafgaand aan 'Star Wars: The Force Awakens' te zien.


We horen duidelijk Welcome to the Jungle en zien zwart/wit beelden van een uitzinnig publiek. Laat datzelfde publiek nu sinds dit weekend te zien zijn op de – officiële! – social media accounts van de band.

Ook dook er nieuwe merchandising op. Met een oud sausje. Het oude logo werd ineens weer van stal gehaald. Dit logo is jarenlang niet gebruikt aangezien dit door Slash is ontworpen. Ook dit lijkt erop te wijzen dat de oude strijdbijl is begraven.

Over dit logo gesproken, sinds afgelopen weekeinde staat de officiële Guns N’ Roses website ‘op zwart’ en is er alleen – hoe kan het ook anders – het oude logo te zien. Wil je een abonnement op de fanclub nemen? Ook dit kan niet meer en je wordt gemaand tot ‘early 2016’ te wachten.

De toekomst
Wat betekent dit voor ons? In de industrie lijkt men zeker te weten dat de reünie er gaat komen. Nikki Sixx (bassist Motley Crue) riep niet voor niets in november al everybody knows. De verwachting is dat het bekende Amerikaanse festival Coachella op of rond 5 januari met zijn affiche gaat komen, en Guns N’ Roses bovenaan zullen staan.

In welke bezetting is niet geheel duidelijk, maar een Guns N’ Roses reünie zal altijd Slash en Axl Rose moeten bevatten, en de deelname van Duff McKagan op basgitaar lijkt ook aanstaande. Wie er verder een gitaar op zal pakken en achter de drums plaats gaat nemen is op dit moment nog niet duidelijk. Drummer Frank Ferrer maakt officieel nog deel uit van de band, en vanuit de succes-bezetting van de jaren negentig kan immers worden gekozen uit Matt Sorum of Steve Adler. Ditzelfde geldt voor gitaristen Richard Fortus, Izzy Stradlin en Gilby Clarke.

Europa
Ook een oversteek naar Europa is allerminst zeker. Er wordt voor 2016 gesproken over één (Coachella) of enkele grote festivals. Pas in 2017 zou er een wereldtournee volgen, en her en der durft men zelfs te speculeren over nieuwe muziek. Mocht het in 2016 toch tot een Europees avontuur komen zien we direct al een aantal onmogelijkheden: Download UK, Rock am Ring, Rock im Park en Graspop Metal Meeting zijn immers al voorzien qua headliners.

Onder andere Hellfest, Download France, Rockavaria, Rock im Revier, Pinkpop en Rock Werchter missen ieder nog één of meerdere headliners. Vooral Rockavaria (München, Duitsland, 27 – 29 mei) wordt regelmatig genoemd, en ook Hellfest (Clisson, Frankrijk, 17-19 juni) is een voor de hand liggende mogelijkheid.

Voor nu rest nog één ding: geduld. Alle ogen zijn momenteel gericht op Indio, California. Daar zal van 15 – 17 en van 22 – 24 april het ‘Coachella Valley Music and Arts Festival’ plaatsvinden. En dat ze wereldberoemde acts kunnen binnenhalen bleek in het verleden wel: dit jaar speelde AC/DC er zijn enige festivalshow. Ook is het lijstje van reünies imposant, met onder andere: Rage Against the Machine, Pixies, Jane’s Addiction en OutKast. Zet bij 5 januari 2016 dus een kruisje in je agenda.
http://newsmonkey.be/article/62191

Sindsdien zijn er aantal 'updates':

- Axl Rose zit dinsdag bij Jimmy Kimmel Live (Late Night Talkshow)
- Matt Sorum (!) zit dinsdag bij Late Night with Seth Myers
- Kortom; Matt Sorum lijkt ook deel te nemen
- Coachella komt waarschijnlijk dus morgen met zijn poster
- Bild bericht over een show op het circuit van Hockenheim in juli:
http://www.bild.de/unterh(...)g-43979138.bild.html
- Amerikaanse pers heeft het juist over een 25-delige stadiontour in de VS ná Coachella
- Ze krijgen naar verluidt 3 miljoen voor een show, Coachella zou rond de 8 betalen (2 shows en eerste die ze doen na de reünie).

BAM
GUNS N’ ROSES OP 12 JULI 2017 MET DE NOT IN THIS LIFETIME TOUR NAAR HET GOFFERTPARK IN NIJMEGEN
BAND VOEGT IN 2017 MEER DAN 30 GROTE STADIONSHOWS IN EUROPA EN DE VERENIGDE STATEN TOE AAN HUN GROOTSE NOT IN THIS LIFETIME TOUR.

Op woensdag 12 juli komt de legendarische rockband Guns N’ Roses naar het Goffertpark in Nijmegen met hun NOT IN THIS LIFETIME TOUR. De tour verkocht in 2016 al meer dan 2 miljoen tickets en bewijst dat de band en rockmuziek sterker dan ooit is. De voorverkoop voor dit concert start aanstaande vrijdag, 9 december om 10:00 uur.

De comeback van Guns N' Roses en hun succesvolle Not In This Lifetime Tour neemt geen gas terug. De legendarische band kondigt voor 2017 zelfs meer dan 30 stadionshows aan in Europa en de Verenigde Staten. Met ingang van 27 mei 2017 in Dublin Slane Castle, neemt de door Live Nation geproduceerde tour nog 18 steden in het Verenigd Koninkrijk en Europa over, waaronder shows in onder andere Londen, Parijs, Madrid, Wenen, Kopenhagen en Amsterdam. Na deze Europese run van de tour zal de befaamde band weer terugkeren naar de Verenigde Staten voor nog meer stadiondata aldaar. Na de eerste show op 27 juli in de Dome At America’s Center in St. Louis reist de band naar 15 steden in de VS en Canada, waaronder Denver, Vancouver, Edmonton, Montreal en Miami. Tickets voor Canada en Europa gaan op vrijdag 9 december in de verkoop, en de tickets voor de Verenigde Staten op zaterdag 10 december.

De Not In This Lifetime Tour heeft al meer dan 2 miljoen tickets verkocht in heel 2016. Dat maakt het de meest succesvolle rock tour van het jaar en het bewijst onbetwist dat de attitude, geest en invloed van zowel Guns N’ Roses als Rock als genre nog steeds even sterk als altijd is.
De historische Not In This Lifetime Tour, die 21 steden (25 shows) in minder dan 2 maanden bezocht, deed eerst de Verenigde Staten aan voor ze naar Zuid Amerika trok, alwaar de band 15 uitverkochte shows speelde, waarvan 13 stadioshows.

Onderdeel van de Not In This Lifetime tour is de samenwerking tussen Guns N' Roses en American Express Invites®. American Express kaarthouders hebben de mogelijkheid om voor de Europese en Britse data tickets te kopen voor de algemene verkoop van start gaat.
Het gaat hierbij om de volgende shows:

30 mei – Bilbao, Spain – Estadio de San Mames (www.ticketmaster.es/americanexpress)
04 juni – Madrid, Spain – Estadio Vicente Calderon (www.ticketmaster.es/americanexpress)
16 Juni – London, United Kingdom – London Stadium (www.ticketmaster.co.uk/americanexpress)
29 Juni – Stockholm, Sweden – Friends Arena (www.americanexpresstickets.se)
1 July – Hämeenlinna, Finland – Kantolan tapahtumapuisto (www.americanexpressliput.fi)
7 Juli – Paris, France – Stade de France (www.americanexpress.ticketmaster.fr)
12 Juli – Nijmegen, Holland – Goffertpark (www.ticketmaster.nl/americanexpress)
American Express kaarthouders kunnen vanaf 6 december 10 uur al tickets kopen voor bovenstaande shows.

Na het ontstaan van de band in 1985 heeft Guns N' Roses een bepalende richting gegeven aan de ontluikende rock scene van Los Angeles. Hun debuut uit 1987, Appetite for Destruction (het best verkopende Amerikaanse debuut ooit, met meer dan 30 miljoen verkochte exemplaren wereldwijd) had de hele rockwereld in zijn greep. In 1991 bezetten de zevenvoudig platina albums Use Your Illusion I en Use Your Illusion II direct na release de eerste twee plaatsen van de Billboard Top 200.
De afgelopen tien jaar heeft Guns N' Roses overal ter wereld uitverkochte shows gespeeld en festivals geheadlined, in navolging van de veelgeprezen release van het album Chinese Democracy in 2008.

Met zes studioalbums op zak, is Guns N' Roses een van de belangrijkste en meest invloedrijke acts in de muziekgeschiedenis en met legendarische liveoptredens weten ze miljoenen fans over de hele wereld aan zich te binden.

Guns N' Roses is:
Axl Rose (zang, piano),
Duff McKagan (bas),
Slash (lead gitaar),
Dizzy Reed (keyboard) en
Richard Fortus (slaggitaar), Frank Ferrer (drums) en Melissa Reese (keyboard)

GUNS ‘N ROSES – NOT IN THIS LIFETIME TOUR 2017

Europe

Saturday, May 27, 2017 Dublin, Ireland Slane Castle

Tuesday, May 30, 2017 Bilbao, Spain San Mames Stadium

Friday, June 2, 2017 Lisbon, Portugal Passeio Martimo De Alges

Sunday, June 4, 2017 Madrid, Spain Vincente Calderon Stadium

Wednesday, June 7, 2017 Zurich, Switzerland Letzigrund

Saturday, June 10, 2017 Imola, Italy Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrrari

Tuesday, June 13, 2017 Munich, Germany Olympiastadion

Friday, June 16, 2017 London, United Kingdom London Stadium

Tuesday, June 20, 2017 Gdansk, Poland Stadion Energa Gdansk

Thursday, June 22, 2017 Hannover, Germany Messe

Saturday, June 24, 2017 Werchter, Belgium Classic

Tuesday, June 27, 2017 Copenhagen, Denmark Telia Parken

Thursday, June 29, 2017 Stockholm, Sweden Friends Arena

Saturday, July 1, 2017 Hämeenlinna, Finland Kantolan tapahtumapuisto

Tuesday, July 4, 2017 Prague, Czech Republic Letnany Airport

Friday, July 7, 2017 Paris, France Stade de France

Monday, July 10, 2017 Vienna, Austria Ernst Happel Stadion

Wednesday, July 12, 2017 Nijmegen, Holland Goffert Park

Saturday, July 15, 2017 Tel Aviv, Israel Hayarkon Park

North America

Thursday, July 27, 2017 St. Louis, MO The Dome At America’s Center

Sunday, July 30, 2017 Minneapolis, MN U.S. Bank Stadium

Wednesday, August 2, 2017 Denver, CO Sports Authority Field at Mile High

Tuesday, August 8, 2017 Miami, FL Miami Marlins Stadium

Friday, August 11, 2017 Winston-Salem, NC BB&T Field at Wake Forest University

Sunday, August 13, 2017 Hershey, PA Hersheypark Stadium

Wednesday, August 16, 2017 Buffalo, NY New Era Field

Saturday, August 19, 2017 Montreal, QC Parc Jean Drapeau

Monday, August 21, 2017 Ottawa, ON TD Place Stadium

Thursday, August 24, 2017 Winnipeg, MB Investors Group Field

Sunday, August 27, 2017 Regina, SK New Mosaic Stadium at Evraz Place

Wednesday, August 30, 2017 Edmonton, AB Commonwealth Stadium

Friday, September 1, 2017 Vancouver, BC BC Place Stadium

Sunday, September 3, 2017 George, WA The Gorge

Wednesday, September 6, 2017 El Paso, TX Sun Bowl Stadium

Friday, September 8, 2017 San Antonio, TX Alamodome
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_172381700
Slash twitterde op donderdag 13-07-2017 om 00:15:35 Fuckin eh, Nijmegan! THAT was a great fuckin time! & the longest show we have ever performed to date; 3 hrs 22 mns! RnFnR! Cheers! iiii]; )' reageer retweet
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_172382065
Ja ook genoten, dit zijn teminste sets :).
  donderdag 13 juli 2017 @ 10:13:08 #4
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_172382350
3 uur en 22 minuten!!!! :o _O_
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_172382592
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:13 schreef BlackEyedAngel het volgende:
3 uur en 22 minuten!!!! :o _O_
Ik kon er helaas niet bij zijn, hoop dat er een goede bootleg van verschijnt.
  donderdag 13 juli 2017 @ 10:28:14 #6
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172382629
quote:
11s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:11 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Oh ja, echt fantastisch! Eindelijk gezien! O+

Wel weer een domper dat we nu nog steeds fucking Nijmegen niet uit zijn, echt hetzelfde als vanmiddag gewoon :{
Wat heb je gedaan? Ik heb zowel op de heen- als op de terugweg niet in de file gestaan. Geparkeerd in een woonwijk ergens vlakbij waar de touringcars vertrokken en via Malden weer teruggereden. Moest wel richting zuiden, maar 0,0 files gehad. Op de tijd van jouw bericht had ik me al gedoucht en lag ik in bed.

De Golden Circle tickets waren hun geld overigens dubbel en dwars waard, perfect zicht op het podium, niet druk in het voorste vak en goed geluid daar. Je voelde je een beetje als een aapje in het voorste vak daar :P Maar damn, wat een optreden. _O_ Ze stonden gewoon bijna 3,5 uur te knallen op dat podium. Dat zie ik niet veel bands ze nadoen! Dat gastoptreden van Angus Young was ook echt fantastisch. Ik miste alleen Don't Cry nog in hun setlist, maar daar hadden ze misschien geen tijd meer voor ;)
Don't let my username fool you...
pi_172382834
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:28 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan? Ik heb zowel op de heen- als op de terugweg niet in de file gestaan. Geparkeerd in een woonwijk ergens vlakbij waar de touringcars vertrokken en via Malden weer teruggereden. Moest wel richting zuiden, maar 0,0 files gehad. Op de tijd van jouw bericht had ik me al gedoucht en lag ik in bed.

De Golden Circle tickets waren hun geld overigens dubbel en dwars waard, perfect zicht op het podium, niet druk in het voorste vak en goed geluid daar. Je voelde je een beetje als een aapje in het voorste vak daar :P Maar damn, wat een optreden. _O_ Ze stonden gewoon bijna 3,5 uur te knallen op dat podium. Dat zie ik niet veel bands ze nadoen! Dat gastoptreden van Angus Young was ook echt fantastisch. Ik miste alleen Don't Cry nog in hun setlist, maar daar hadden ze misschien geen tijd meer voor ;)
Vooral bij Biffy Clyro was dat erg, toen was voorste vak lang niet vol, maar zag je achter je al hordes met hangende mensen tegen de hekken aan _O_
pi_172382848
Wij hadden op de heenweg een klein beetje file en op de terugweg een beetje, maar niet zo erg als anderen omschrijven :o We waren net op tijd binnen en er na ook vrij rap weg, we hadden de auto in de berm staan voor het Goffertpark _O-

The Godfather theme was voor mij ook een van de hoogtepunten _O_ O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 13 juli 2017 @ 10:46:36 #9
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172383078
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:36 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Vooral bij Biffy Clyro was dat erg, toen was voorste vak lang niet vol, maar zag je achter je al hordes met hangende mensen tegen de hekken aan _O_
Over Biffy Clyro gesproken, wat een kutband blijft dat toch... Heb ze nu voor de tweede keer live gezien, maar ze hebben me al twee keer totaal niet kunnen overtuigen. Vond die eerste band echt vele malen beter.
Don't let my username fool you...
pi_172383114
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:46 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Over Biffy Clyro gesproken, wat een kutband blijft dat toch... Heb ze nu voor de tweede keer live gezien, maar ze hebben me al twee keer totaal niet kunnen overtuigen. Vond die eerste band echt vele malen beter.
Biffy Clyro _O_ O+
  donderdag 13 juli 2017 @ 10:50:20 #11
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_172383147
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:28 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan? Ik heb zowel op de heen- als op de terugweg niet in de file gestaan. Geparkeerd in een woonwijk ergens vlakbij waar de touringcars vertrokken en via Malden weer teruggereden. Moest wel richting zuiden, maar 0,0 files gehad. Op de tijd van jouw bericht had ik me al gedoucht en lag ik in bed.

De Golden Circle tickets waren hun geld overigens dubbel en dwars waard, perfect zicht op het podium, niet druk in het voorste vak en goed geluid daar. Je voelde je een beetje als een aapje in het voorste vak daar :P Maar damn, wat een optreden. _O_ Ze stonden gewoon bijna 3,5 uur te knallen op dat podium. Dat zie ik niet veel bands ze nadoen! Dat gastoptreden van Angus Young was ook echt fantastisch. Ik miste alleen Don't Cry nog in hun setlist, maar daar hadden ze misschien geen tijd meer voor ;)
Wij zijn om 16 uur weggereden uit Amsterdam, eerder ging niet ivm oppas voor ons zoontje. Ging of zich wel goed, af en toe wat file, maar toen werden we ineens over een eenbaanslandweg geleid door de navigatie en dat was 1 lange file :r dat duurde maar en duurde maar. Toen was het al redelijk laat. Toen rond Nijmegen ook steeds file en toen was het al zo laat dat we maar de P-route hebben gevolgd. Ergens op een parkeerterrein geparkeerd en nog een stuk lopen en toen was het dus al kwart voor 8. We waren overigens niet de enigen, we liepen echt met enorm veel mensen die te laat waren.
En de terugweg, we zijn gelijk weggegaan toen het afgelopen was en hebben toen 50 minuten stilgestaan op het parkeerterrein :') alle parkeerterreinen voor ons mochten kennelijk eerst leeg, ritsen werd niet aan gedaan. En toen waren alle wegen afgesloten waar wij heen wilden, dus heel Nijmegen rond ongeveer en toen stuiten we weer op een file op een N-weg. Zowel de heen- als terugweg hebben we zo'n 4 uur over gedaan :') }:|

Maar ja, het concert was wel enorm gaaf!
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:37 schreef rena het volgende:
Wij hadden op de heenweg een klein beetje file en op de terugweg een beetje, maar niet zo erg als anderen omschrijven :o We waren net op tijd binnen en er na ook vrij rap weg, we hadden de auto in de berm staan voor het Goffertpark _O-

The Godfather theme was voor mij ook een van de hoogtepunten _O_ O+
Dat was zo komisch. Ik vond het Godfather theme ook echt gaaf, dus ik had het gefilmd. Toen was het afgelopen en stopte ik met filmen en kwam Sweet Child en om me heen gingen echt álle telefoons in de lucht om te filmen :D Populairste nummer denk ik.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_172383177
Wat een volk trouwens bij concerten. Sta je op 150 meter ofzo van het podium af. Zon staat op de schermen, dus er is geen fuck te zien. En allemaal die kuttelefoons in de lucht.
Bleuh.
  donderdag 13 juli 2017 @ 10:59:40 #13
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_172383339
In 1993 mijn kans gemist, gisteren de herkansing gehad. En hoe.

Estranged, Rocket Queen, zelfs Coma live gehoord. _O_
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_172383616
Onpopulaire mening; ik vind Estranged echt zo veel gaver dan November Rain :@ Heb loeihard mee staan bleren, excuses voor de mensen om me heen :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_172383698
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:46 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Over Biffy Clyro gesproken, wat een kutband blijft dat toch... Heb ze nu voor de tweede keer live gezien, maar ze hebben me al twee keer totaal niet kunnen overtuigen. Vond die eerste band echt vele malen beter.
Ik blijf ze goed vinden, maar de vertraging in het geluid was bij hun wel extreem erg (nog erger dan bij GNR), en ik stond vrij ver vooraan ook.
  donderdag 13 juli 2017 @ 11:28:15 #16
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_172383853
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:28 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Dat was echt zo opvallend _O- Iedereen ook even bier halen of pissen tijdens die nummers waardoor het dan chaos was bij de WC's en bars :')
In Madrid gebeurde dit ook. Je kon zelfs mensen horen die koeien nadeden
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_172384022
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:59 schreef Mr.J het volgende:
In 1993 mijn kans gemist, gisteren de herkansing gehad. En hoe.

Estranged, Rocket Queen, zelfs Coma live gehoord. _O_
Echt heel gaaf dat ze zich er niet met een set van 1.5-2 uur vanaf maken met alleen de grote hits ja :D
Bleuh.
pi_172384205
Mijn vriend was een van de weinige volgens mij die de nummers van Chinese Democracy meezong :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_172385008
Wij hebben eerste voorprogramma gemist en ondanks we golden Circle hadden zagen we geen manier meer om daar te komen zo stond alles al op elkaar gepropt, toen maar bij het hek gaan staan waar de camera's stonden. Wel jammer.
Wat een superoptreden.
pi_172385029
De chemistry tussen de bandleden zelf is er niet echt. Geen back to back van Axl met Slash bijvoorbeeld. Maar de individuele inzet gaat tot de laatste druppel en daarom komt het geheel geloofwaardig over.

Ze pakken allemaal hun momentje en ik vond het vooral mooi hoe Axl op de piano liet te rammen alsof het uit de punt van z'n tenen komt.

Stiekem was Duff wel de ster van de show. Die man straalt een partij charisma uit, niet normaal.

Spijt van het niet extra betalen voor de circle :(

Wat mij betreft doen ze nog een een NL stadionevent in de toekomst
pi_172385086
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:28 schreef pvdplanet het volgende:
Stiekem was Duff wel de ster van de show. Die man straalt een partij charisma uit, niet normaal.
Echt een keiharde baas ja :D

Z'n bio van een paar jaar geleden las ook lekker weg trouwens
Bleuh.
pi_172385094
Ik was om 05.00 pas thuis :'). Ben met een bus van Concertvervoer.com gegaan. Helaas kwam van het 30 minuten na het concert vertrekken weinig terecht, na anderhalf uur wachten op iemand die uiteindelijk de avond ervoor zich netjes afgemeld bleek te hebben sloten we achter in de touringcarfile aan. Denk dat we om kwart over één Nijmegen eindelijk uit waren. In totaal 11,5 uur in een bus gezeten gister. Maar eerlijk is eerlijk: het was me elke fucking minuut waard.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_172385115
Had Duff nou een gitaar van Prince gerecyceld?



:D
pi_172385118
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:28 schreef pvdplanet het volgende:
De chemistry tussen de bandleden zelf is er niet echt. Geen back to back van Axl met Slash bijvoorbeeld. Maar de individuele inzet gaat tot de laatste druppel en daarom komt het geheel geloofwaardig over.
Ik vraag me af wat de rol van die Melissa nou is. Als ik zie dat Dizzy Reed al de helft van de tijd maar een beetje met een tamboerijn of congo's aan het spelen is, waarom dan nog een tweede keyboardspeler erbij? Ze zong hier en daar wat koortjes, maar voor de rest...
Bleuh.
pi_172385122
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:32 schreef pvdplanet het volgende:
Had hij nou een gitaar van Prince gerecyceld?
Nee, gewoon een sticker. Duff is groot fan van Prince.
Bleuh.
  donderdag 13 juli 2017 @ 12:35:36 #26
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172385184
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:27 schreef rats het volgende:
Wij hebben eerste voorprogramma gemist en ondanks we golden Circle hadden zagen we geen manier meer om daar te komen zo stond alles al op elkaar gepropt, toen maar bij het hek gaan staan waar de camera's stonden. Wel jammer.
Wat een superoptreden.
Uhh, je kon heel eenvoudig naar binnen en naar buiten in de Golden Circle hoor... Zelfs tijdens het concert nog eens gedaan om te pissen en drank te halen.
Don't let my username fool you...
pi_172385311
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Uhh, je kon heel eenvoudig naar binnen en naar buiten in de Golden Circle hoor... Zelfs tijdens het concert nog eens gedaan om te pissen en drank te halen.
Waar kon je erin dan? Dat was ons namelijk niet duidelijk. Stonden in middenveld zoveel mensen dat er vanuit achter bijna nergens meer te komen was. Misschien was dat ook het probleem haha
pi_172385378
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 11:14 schreef rena het volgende:
Onpopulaire mening; ik vind Estranged echt zo veel gaver dan November Rain :@ Heb loeihard mee staan bleren, excuses voor de mensen om me heen :P
Ik vind Estranged ook beter. You are not alone.

Al vind ik dat ze live gelijkwaardig zijn aan elkaar.
pi_172385402
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:27 schreef rats het volgende:
Wij hebben eerste voorprogramma gemist en ondanks we golden Circle hadden zagen we geen manier meer om daar te komen zo stond alles al op elkaar gepropt, toen maar bij het hek gaan staan waar de camera's stonden. Wel jammer.
Wat een superoptreden.
Ik ben daar om 7.20u naartoe gelopen, 7.30u waren we in het vak.

Dus hoezo kwam je er niet meer in?
pi_172385422
Slash al vaker solo gezien maar gisteren was erg bijzonder.

Stonden vooraan in het gewone vak, helaas waren we te laat voor de golden circle tickets te bestellen. Was alleen nog meer dan genoeg ruimte zo te zien
pi_172385432
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:32 schreef PimD het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de rol van die Melissa nou is. Als ik zie dat Dizzy Reed al de helft van de tijd maar een beetje met een tamboerijn of congo's aan het spelen is, waarom dan nog een tweede keyboardspeler erbij? Ze zong hier en daar wat koortjes, maar voor de rest...
Ik kan mij wel een rol bedenken. ;)
pi_172385444
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik kan mij wel een rol bedenken. ;)
Ik denk ook dat ze na de show flink wat dwarsfluiten bespeelt ja.
Bleuh.
pi_172385469
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ben daar om 7.20u naartoe gelopen, 7.30u waren we in het vak.

Dus hoezo kwam je er niet meer in?
Wij waren de massa middenin gelopen en vanaf daar kon je bijna geen kant meer op. We wisten ook niet waar we heen moesten om daar te komen. Gemiste kans blijkt nu, jammer, maar alsnog genoten hoor
pi_172385641
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:48 schreef rats het volgende:

[..]

Wij waren de massa middenin gelopen en vanaf daar kon je bijna geen kant meer op. We wisten ook niet waar we heen moesten om daar te komen. Gemiste kans blijkt nu, jammer, maar alsnog genoten hoor
Wij zijn gewoon naar linksvoor gelopen. Het was wel hier en daar dringen, maar op zich viel het mee. Maar één keer meegemaakt dat het echt heel lastig was om er op het eind bij te komen (Prince in Ziggo Dome).
pi_172385673
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wij zijn gewoon naar linksvoor gelopen. Het was wel hier en daar dringen, maar op zich viel het mee. Maar één keer meegemaakt dat het echt heel lastig was om er op het eind bij te komen (Prince in Ziggo Dome).
Dat is dus de fout die we maakten, door naar het midden te lopen i.p.v. de zijkant. Ach ja, moeten ze nog maar keer terug komen :P Kan ik wel in juiste vak gaan staan hahaha
  donderdag 13 juli 2017 @ 13:18:31 #36
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172386288
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:48 schreef rats het volgende:

[..]

Wij waren de massa middenin gelopen en vanaf daar kon je bijna geen kant meer op. We wisten ook niet waar we heen moesten om daar te komen. Gemiste kans blijkt nu, jammer, maar alsnog genoten hoor
Links- en rechtsvooraan had je blauwe bordjes hangen met "Ingang 1e vak", daar dus ;) Je kon er zo doorlopen (uiteraard na securitycheck of je wel een bandje had). Je kon er via de zijkanten vrij makkelijk komen. Beetje zoals het bij alle concerten en festivals met vakken werkt :P
Don't let my username fool you...
pi_172386371
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:28 schreef pvdplanet het volgende:
De chemistry tussen de bandleden zelf is er niet echt. Geen back to back van Axl met Slash bijvoorbeeld. Maar de individuele inzet gaat tot de laatste druppel en daarom komt het geheel geloofwaardig over.

Ze pakken allemaal hun momentje en ik vond het vooral mooi hoe Axl op de piano liet te rammen alsof het uit de punt van z'n tenen komt.

Stiekem was Duff wel de ster van de show. Die man straalt een partij charisma uit, niet normaal.

Spijt van het niet extra betalen voor de circle :(

Wat mij betreft doen ze nog een een NL stadionevent in de toekomst
Dit! Vette show doordat ze allemaal hun best aan het doen waren en lekker aan het spelen waren, een verstandshuwelijk dat werkt zeg maar.

Stonden middenin ter hoogte van de geluidstoren. Tijdens knocking on heavens door (commerciële kut cover) naar achter gelopen en de rest wat dichter bij de bar (handig) bekeken. Er ontstond bij Paradise City zelfs nog een kleine pit achterin :) Daarna meteen vertrokken, hadden de auto ergens in een wijkje gezet waardoor we makkelijk de stad uit konden rijden en niet vast kwamen te staan. Heenweg was wel wat drukker, 4 uur uit Utrecht weg en Tyler dinges en de shakeshack was aan het laatste nummer bezig toen wij munten haalden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172386504
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:18 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Links- en rechtsvooraan had je blauwe bordjes hangen met "Ingang 1e vak", daar dus ;) Je kon er zo doorlopen (uiteraard na securitycheck of je wel een bandje had). Je kon er via de zijkanten vrij makkelijk komen. Beetje zoals het bij alle concerten en festivals met vakken werkt :P
Ah ok, ja die bordjes waren totaal niet te zien haha. Ga verder weinig naar concerten of festivals, dus geen ervaring mee met vakken ;).
Belangrijkste is dat iedereen genoten heeft :)
pi_172386755
Bij de tweede helft waren we iets naar achter gegaan, tegen de linkse geluidstoren aan. Kon je lekker leunen tegen de afzetting.

Voorlaatste nummer zei er een gast tegen me 'wil je wat leuks filmen?' Nee, hoor hoeft niet.

Een minuut later hangt hij 10 meter hoog in de mast de aandachtshoer, met 2 van z'n vriendinnetjes. Waarvan 1 tot de heup in het water rondom de constructie stapte.

Toen die werden afgevoerd probeerde nog 1 triest gastje de toren te beklimmen, zonder succes.

Niets fans, duidelijk aan de pillen en proberen op Dumpert te komen.
pi_172386901
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:32 schreef pvdplanet het volgende:
Bij de tweede helft waren we iets naar achter gegaan, tegen de linkse geluidstoren aan. Kon je lekker leunen tegen de afzetting.

Voorlaatste nummer zei er een gast tegen me 'wil je wat leuks filmen?' Nee, hoor hoeft niet.

Een minuut later hangt hij 10 meter hoog in de mast de aandachtshoer, met 2 van z'n vriendinnetjes. Waarvan 1 tot de heup in het water rondom de constructie stapte.

Toen die werden afgevoerd probeerde nog 1 trieste gastjes de toren te beklimmen, zonder succes.

Niets fans, duidelijk aan de pillen en proberen op Dumpert te komen.
Aan de Pillen bij Guns? :')
pi_172386973
Mijn Guns n Roses periode ging direct over in housemuziek dus pupillen spotten is geen probleem.

Anyhow:

http://www.gelderlander.n(...)emaal-waar~a283799c/

http://www.telegraaf.nl/f(...)-vanouds-in-nijmegen

[ Bericht 36% gewijzigd door pvdplanet op 13-07-2017 13:49:59 ]
pi_172387037
Heb er wel een paar echt loeidronken gezien (oudere mannen) maar pillenvolk is me niet opgevallen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172387053
Zat buiten in het park. Leuk om mee te maken.
pi_172387075
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:42 schreef dexamfetamine het volgende:
Zat buiten in het park. Leuk om mee te maken.
Ah waren die bergen blikjes goedkoop bier van jou :P
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 13 juli 2017 @ 13:43:55 #45
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_172387081
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:42 schreef Karstman het volgende:
Heb er wel een paar echt loeidronken gezien (oudere mannen) maar pillenvolk is me niet opgevallen.
Rook ook erg gezellig zo nu en dan, maar ook dat was wel binnen verwachting. En idd heul veul oude mannetjes die kneiterlam waren :')
pi_172387370
+ 3 uur!
+ Golden Circle zonder gedrang.
+ goed geluid
+ alle bekende hits incl.. Estranged & Rocket Queen!
+ Slash!
+ Duff!
+ hamburgers en patat waren prima.

- de stem van Axl. Aardig bij sommige mummers, slecht en veel te schel bij andere.
- de interactie tussen de bandleden. Die was er gewoon niet.
- 3 uur staan. Dat lukt mij nog amper tegenwoordig.
- de bereikbaarheid van het Goffertpark. Vooral in het begin.

Al met al leuk concert, maar mij zie je niet meer in het Goffertpark met zoveel mensen...
pi_172388507
Ik vond de animaties bij Rocket Queen ook zeer vermakelijk trouwens :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2017 @ 15:02:52 #48
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_172388973
Was echt geweldig!

+Golden Circle, heerlijk en geen gedrang. Mooi dat het niet te vol stond.

+ Slash

+ Angus

+ Axl, positief verrast door zijn stem. Soms klonk het niet zuiver, maar geen enkel moment echt aan gestoord.

+ Hele show was gewoon vet, mooie beelden, prima setlist, vuurwerk, prima sfeer! Zij hadden best makkelijk kunnen cashen door gewoon een show van 90 of 120 minuten te geven. Show van 3h22m is echt netjes en verdient respect.

+ Goffertpark

- Geen interactie tussen bandleden.

Had nog mijn Sony A6000 met zoomlens naar binnen weten te smokkelen. Vanavond even de foto's bekijken en online gooien. De security keek nog in mijn cameratasje en wist niet wat zij er mee moest. Vroeg aan collega of het mocht en die vroeg weer aan mij of het een camera met wisselbare lens was ... *Pokerface* "Nee hoor, simpel cameratje" en mocht doorlopen :D Lens hebben ze nooit gezien, want die zat in mijn vest die ik in mijn hand had ....
pi_172389033
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:42 schreef rena het volgende:
Ik vond de animaties bij Rocket Queen ook zeer vermakelijk trouwens :P

Die van Nighttrain ook

  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 juli 2017 @ 15:08:33 #50
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_172389080
Ging trouwens ook nog iemand plat in eerste vak. Oude vent, teveel gedronken volgens mij. Kwam voorbij gestruikeld en ging meter verder op de grond liggen. Als een idioot proberen te seinen naar de security op podium. Die had het na 30 seconden eindelijk eens door en stuurde wat security + EHBO. ¤135 betalen voor Golden Circle en dan plat gaan (was net aan het einde van Riff Raff).
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')