abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172414070
nog meer vastgoed;

Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16661
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Lees verder over crowdfunding via http://bit.ly/2igaysN

Naam: Aankoop beleggingspanden Schiedam
Leendoel: Overig
Bedrag: 250.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 84 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating:

Inmiddels de 4de lening voor deze meneer 5783 (afgelost??) 8268 & 11411
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 15:12:32 #102
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_172414100
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:10 schreef CaLeX het volgende:
nog meer vastgoed;

Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16661
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Lees verder over crowdfunding via http://bit.ly/2igaysN

Naam: Aankoop beleggingspanden Schiedam
Leendoel: Overig
Bedrag: 250.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 84 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating:

Inmiddels de 4de lening voor deze meneer 5783 (afgelost??) 8268 & 11411
Wel mooie rating en rente
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_172414227
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Wel mooie rating en rente
Het ziet er op papier wederom allemaal netjes uit.
Aan een positieve/negatieve hypotheekverklaring heb je natuurlijk niets en de bank wil geen 2e hypotheek laten vestigen. Ze willen dus niks met eventuele andere schuldeisers te maken hebben. Mmmm (ik laat hem lopen).
pi_172414277
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:57 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

En het is opgelost. Ik heb net meer geinvesteerd.
Ik heb de nieuwe SiG ook meegepakt.
pi_172414287
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:59 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wow E 1900 huur voor een eenvoudige hoekappartementen op de 1e, 2e en 4e verdieping, gelegen in de Rotterdamse wijk Spangen met een waarde van 150k.

2e hypotheek is trouwens iets interessanter omdat "maar" 73,4% ipv 80% wordt gefinancierd.
Is dus 1900 voor 3 appartementen tesamen.
A2 58m²
A4 28m²
B 55m²

Dit zou bijv 760, 380 en 760 euro kunnen zijn. Lijken mij geen bijzondere prijzen voor particuliere huur.

Geen idee hoe het verder verdeeld is. Ook qua WOZ waarde wordt alles helaas op 1 hoop gegooid.
pi_172414400
https://investeren.sameni(...)9a4-29b-te-rotterdam

Positief is wat mij betreft de financiële situatie van deze man.
Hij heeft de panden met eigen geld aangekocht. Het geld van de CF lening wordt gebruikt om nog meer panden aan te kopen. Je hebt dus iemand die en geld en panden heeft als vermogen. Verder krijg je een 1e hypotheekrecht op deze 3 panden.

Hoeveel zekerheid wil je hebben?
pi_172414420
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:20 schreef dyna18 het volgende:

[..]

I

Geen idee hoe het verder verdeeld is. Ook qua WOZ waarde wordt alles helaas op 1 hoop gegooid.
29-B heeft een WOZ van 68k
29-A2 + A4 heeft een WOZ van 80k
  vrijdag 14 juli 2017 @ 15:26:40 #108
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172414459
Te laat voor de slagerij op ccf. Zag er wel interessant uit!
pi_172414584
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:26 schreef leolinedance het volgende:
Te laat voor de slagerij op ccf. Zag er wel interessant uit!
Wat vond je er interessant aan?
Zie mijn reactie namelijk wat naar boven voor mijn visie.
WGR / [Crowdfunding] #153 CF met Zomeracties en slechte Projecten
pi_172414705
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:07 schreef Certeco het volgende:

[..]

Edit: Daarnaast begin ik me af te vragen of ik niet ook wat panden moet aankopen om te verhuren.
Misschien samen met wat FOKkers wat opzetten? :D
pi_172414721
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het ziet er op papier wederom allemaal netjes uit.
Aan een positieve/negatieve hypotheekverklaring heb je natuurlijk niets en de bank wil geen 2e hypotheek laten vestigen. Ze willen dus niks met eventuele andere schuldeisers te maken hebben. Mmmm (ik laat hem lopen).
Wat ik mis is info over de resterende looptijd van de huurcontracten. Is toch wel belangrijk bij zulke grote objecten in zijn portefeuille.
Pecunia non olet
pi_172415078
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:24 schreef dyna18 het volgende:
https://investeren.sameni(...)9a4-29b-te-rotterdam

Positief is wat mij betreft de financiële situatie van deze man.
Hij heeft de panden met eigen geld aangekocht. Het geld van de CF lening wordt gebruikt om nog meer panden aan te kopen. Je hebt dus iemand die en geld en panden heeft als vermogen. Verder krijg je een 1e hypotheekrecht op deze 3 panden.

Hoeveel zekerheid wil je hebben?
Het grootste risico is leegstand (minder huuropbrengst en negatieve consequenties voor de waarde), maar ik denk dat hij in dat geval wel uit andere potjes kan aanvullen.
Ik doe in beide schijven mee.
Pecunia non olet
pi_172415117
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:24 schreef dyna18 het volgende:
https://investeren.sameni(...)9a4-29b-te-rotterdam

Positief is wat mij betreft de financiële situatie van deze man.
Hij heeft de panden met eigen geld aangekocht. Het geld van de CF lening wordt gebruikt om nog meer panden aan te kopen. Je hebt dus iemand die en geld en panden heeft als vermogen. Verder krijg je een 1e hypotheekrecht op deze 3 panden.

Hoeveel zekerheid wil je hebben?
Na al geruime tijd meegelezen te hebben en een positie opgebouwd bij diverse projecten ben ik ook op zoek naar zekerheid. Echter:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand een compleet verslagje?
pi_172415385
De beleggingspanden in Schiedam lopen mooi vol. Dat is weer extra zekerheidje voor de oudere projecten van hem waar ik destijds in heb geïnvesteerd. Al 1,5 jaar geen nieuwe investeringen meer gedaan. Geld stroomt nu mooi terug. Blij dat ik toen al ben gestopt met nieuwe investeringen
pi_172415499
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:48 schreef slakrop het volgende:

[..]

Na al geruime tijd meegelezen te hebben en een positie opgebouwd bij diverse projecten ben ik ook op zoek naar zekerheid. Echter:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand een compleet verslagje?
Dat ga ik dus even navragen.
pi_172415561
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:01 schreef Certeco het volgende:

[..]

Dat ga ik dus even navragen.
We horen de bijzonderheden graag O-)
pi_172416345
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:50 schreef Frandderouw het volgende:
nieuwe SG Mathenesserweg 29A2, 29A4, 29B te Rotterdam

https://investeren.sameni(...)9a4-29b-te-rotterdam
Gezien het overschot van 13k per jaar, had schijf 2 makkelijk in 5jr afgelost kunnen worden ipv 30jr
pi_172416497
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:31 schreef djh77 het volgende:

[..]

Gezien het overschot van 13k per jaar, had schijf 2 makkelijk in 5jr afgelost kunnen worden ipv 30jr
In dit geval zou dat zeker ruimschoots kunnen. Daarmee zou de rente van de 2e schijf zelfs 0,1 of 0,2% omlaag kunnen en neemt het risico voor de investeerder in deze 2e schijf ook af.
pi_172417513
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:31 schreef djh77 het volgende:

[..]

Gezien het overschot van 13k per jaar, had schijf 2 makkelijk in 5jr afgelost kunnen worden ipv 30jr
Klopt, maar je zou er ook voor kunnen kiezen om met dat geld andere panden op te kopen en het opknappen te financieren. Het is maar net waar je als ondernemer voor kiest. Investeren of aflossen.
pi_172417561
-

[ Bericht 51% gewijzigd door dyna18 op 14-07-2017 17:21:15 ]
pi_172418611
Hierbij een overzicht van alle zomer acties van GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)e-investeerders.aspx
pi_172418835
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:07 schreef djh77 het volgende:
Hierbij een overzicht van alle zomer acties van GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)e-investeerders.aspx
Het idee is wel leuk.
pi_172418986
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het idee is wel leuk.
het idee is leuk, maar had liever dat ze afspraken nakomen :)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_172419277
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:27 schreef komrad het volgende:

[..]

het idee is leuk, maar had liever dat ze afspraken nakomen :)
Ik denk dat je nu op GvE doelt? Ik moet zeggen dat ik weinig problemen heb met het nakomen van afspraken. In het enkele geval dat dit toch voorkomt zorg ik er uiteraard voor dat met mij gemaakte afspraken alsnog nagekomen gaan worden.
Tot op heden is dat altijd goed gekomen.

Dit staat overigens los van meningsverschillen of andere inzichten die er op een aantal punten zijn ;)
pi_172419505
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu op GvE doelt? Ik moet zeggen dat ik weinig problemen heb met het nakomen van afspraken. In het enkele geval dat dit toch voorkomt zorg ik er uiteraard voor dat met mij gemaakte afspraken alsnog nagekomen gaan worden.
Tot op heden is dat altijd goed gekomen.

Dit staat overigens los van meningsverschillen of andere inzichten die er op een aantal punten zijn ;)
dit gaat verder via DM :)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_172420199
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu op GvE doelt? Ik moet zeggen dat ik weinig problemen heb met het nakomen van afspraken. In het enkele geval dat dit toch voorkomt zorg ik er uiteraard voor dat met mij gemaakte afspraken alsnog nagekomen gaan worden.
Tot op heden is dat altijd goed gekomen.

Dit staat overigens los van meningsverschillen of andere inzichten die er op een aantal punten zijn ;)
Mijn ervaring is dat ze toezeggingen doen over informatieverstrekkingen en die elke keer niet na komen; na 5 toezegging dat ik binnen 2 dagen meer zou horen ben ik er wel een beetje klaar mee.
pi_172424317
problemen bij GVE project

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Heb nog niks van GVE vernomen.
pi_172424850
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 21:48 schreef Kwartje79 het volgende:
problemen bij GVE project

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Heb nog niks van GVE vernomen.
Dat is mooi waardeloos want volgens mij loopt dat project pas ongeveer een goed jaar. Kan je ook nog de overige specificaties van het project geven zoals looptijd, aantal betaalde termijnen, leenbedrag en classificatie?
  vrijdag 14 juli 2017 @ 22:21:12 #129
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172425136
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:31 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Wat vond je er interessant aan?
Zie mijn reactie namelijk wat naar boven voor mijn visie.
WGR / [Crowdfunding] #153 CF met Zomeracties en slechte Projecten
Zag er met een snelle blik interessant uit qua looptijd en rente. Maar bij nader inzien inderdaad niet zo geweldig.
pi_172425162
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is mooi waardeloos want volgens mij loopt dat project pas ongeveer een goed jaar. Kan je ook nog de overige specificaties van het project geven zoals looptijd, aantal betaalde termijnen, leenbedrag en classificatie?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172425208
quote:
Dat is mooi waardeloos want volgens mij loopt dat project pas ongeveer een goed jaar. Kan je ook nog de overige specificaties van het project geven zoals looptijd, aantal betaalde termijnen, leenbedrag en classificatie?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwartje was me net voor
pi_172425402
Beide bedankt, dan kunnen de statistieken weer worden bijgewerkt. Hopelijk gaat die 65k nog terugkomen maar hoe dan ook gaat dit een duur avontuur worden... :(
pi_172426360
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:29 schreef Horsemen het volgende:
Beide bedankt, dan kunnen de statistieken weer worden bijgewerkt. Hopelijk gaat die 65k nog terugkomen maar hoe dan ook gaat dit een duur avontuur worden... :(
"Jaarlijkse winsten zijn immer toegevoegd aan het Eigen Vermogen. Hierdoor is er sprake van een uitzonderlijk hoge solvabiliteit van ruim 80%. In bedragen is het Eigen Vermogen ¤ 1.036.000,- op een balanstotaal van ¤ 1.220.000,-.
Ook de holding heeft een hoge solvabiliteit van 52% op een balanstotaal van ¤ 1.637.000,-."


En dan nu op de fles@#$#@? Dit stinkt als een beerput. En die borg is niet noodzakelijkerwijs materieel....... :(
Pecunia non olet
pi_172426649
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

"Jaarlijkse winsten zijn immer toegevoegd aan het Eigen Vermogen. Hierdoor is er sprake van een uitzonderlijk hoge solvabiliteit van ruim 80%. In bedragen is het Eigen Vermogen ¤ 1.036.000,- op een balanstotaal van ¤ 1.220.000,-.
Ook de holding heeft een hoge solvabiliteit van 52% op een balanstotaal van ¤ 1.637.000,-."


En dan nu op de fles@#$#@? Dit stinkt als een beerput. En die borg is niet noodzakelijkerwijs materieel....... :(
Nu mogen de heren van GVE hun kwaliteiten laten zien;
1. Communicatie( uitspraak Rechtbank 23 mei maar tot op heden geen communicatie vanuit GVE)!!
2. Er is 29% afgelost dus nog 71% staat open, de borg van ¤ 65.000 is 33%. Hoeveel weten ze werkelijk hiervan te innen
3. Kunnen zij wel in Duitsland en Frankrijk de debiteuren tot betalen krijgen

[ Bericht 3% gewijzigd door ML45 op 14-07-2017 23:33:02 ]
pi_172426727
Uit het faillissementsverslag:

Oorzaak faillissement
Op 24 mei 2017 heeft de curator een eerste bespreking gevoerd met de
(middellijk)bestuurder van failliet. De bestuurder van failliet heeft inzake de oorzaak van
het faillissement het navolgende verklaard:
In het jaar 2015 heeft failliet nog winst gemaakt. In 2016 ging het echter minder met
failliet. Dit met name doordat minder courante partijen goederen werden ingekocht.
Uiteindelijk liepen de zaken in eind 2016/begin 2017 dusdanig slecht, dat de bestuurder
heeft besloten een interim manager aan te stellen en samen met hem een saneringsplan
op te stellen. Er zijn toen vijf personeelsleden afgevloeid en betalingsregelingen met
diverse crediteuren getroffen. De bestuurder is hierna zelf ook meer op de voorgrond
getreden, waardoor het eerste kwartaal van 2017 failliet goed gedraaid heeft. In april
kwam er evenwel nog een hoge factuur binnen van circa ¤ 300.000,00 van
jaar oud, die failliet niet meer had verwacht. De betreffende factuur kon ook niet meer in
het saneringsplan worden betrokken. De maand april 2017 geldt volgens de bestuurder
dan ook als het omslagpunt van failliet. Het ging toen heel snel bergafwaarts met failliet
waardoor failliet haar verplichtingen uit het saneringsplan niet meer kon nakomen.

Voorts kreeg failliet in 2016 te kampen met een tweetal grote debiteuren die niet
betaalden. Failliet heeft volgens de bestuurder thans nog een vordering van ¤
837.000,00 op een Duitse debiteur. Failliet heeft de incasso van deze vordering
uitbesteed aan Incassobureau "Plan B". Plan B heeft echter aangegeven dat de Duitse
debiteur geen verhaal biedt. De vordering op de Duitse debiteur is ontstaan door
verkoop van een substantieel deel van de voorraad goederen. Achteraf bezien zijn er
met de Duitse afnemer geen goede afspraken gemaakt en zijn . De Duitse debiteur heeft
de openstaande facturen betwist.

Failliet heeft daarnaast thans nog een vordering op een Franse debiteur van circa ¤
400.000,00. Via een incassobureau (Incassokamer Nederland) is er actie ondernomen
om deze factuur alsnog te innen. Vooralsnog zonder succes.
Tot slot wijt de bestuurder van failliet het faillissement aan interne strubbelingen met
een zelfstandig werkend partner met wie hij binnen failliet een samenwerking had.
Uiteindelijk heeft deze partner failliet in januari 2017 verlaten.

Curator heeft de gestelde oorzaken van het faillissement in onderzoek.
Pecunia non olet
pi_172426876
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

"Jaarlijkse winsten zijn immer toegevoegd aan het Eigen Vermogen. Hierdoor is er sprake van een uitzonderlijk hoge solvabiliteit van ruim 80%. In bedragen is het Eigen Vermogen ¤ 1.036.000,- op een balanstotaal van ¤ 1.220.000,-.
Ook de holding heeft een hoge solvabiliteit van 52% op een balanstotaal van ¤ 1.637.000,-."


En dan nu op de fles@#$#@? Dit stinkt als een beerput. En die borg is niet noodzakelijkerwijs materieel....... :(
Een woord: bizar. Gelukkig zit ik er niet in. Normaal investeer ik altijd in categorie 1 projecten, mits ik de kans krijg.
pi_172426905
Ons geld zit dus blijkbaar in Duitsland en Frankrijk en deze willen/kunnen niet betalen.
Pecunia non olet
pi_172427092
Mi lijkt de zaak op vooropgezet bedrog.
Ik lees is het verslag: "In 2016 ging het echter minder met
failliet. Dit met name doordat minder courante partijen goederen werden ingekocht." Dus op het moment dat de aanvraag voor de lening bij GVE was gedaan en deze aanvraag een beoordeling 1 gekregen heeft ging het al minder goed door de slechte inkoop.
Het idee dat er in Duitsland en/of Frankrijk nog geld te halen is zou ik maar uit het hoofd halen gezien het verslag( de slechte afspraken die dus betwiste worden). Wanneer het harde afspraken waren dan was het geld er al geweest.
Zojuist GVE een bericht gestuurd.
pi_172427265
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:29 schreef ML45 het volgende:Het idee dat er in Duitsland en/of Frankrijk nog geld te halen is zou ik maar uit het hoofd halen gezien het verslag( de slechte afspraken die dus betwiste worden). Wanneer het harde afspraken waren dan was het geld er al geweest.
Zojuist GVE een bericht gestuurd.
Slechte afspraken.....daar heb ik nogal moeite mee. Als je spullen koopt moet je betalen, klaar. Ik zou wel eens willen weten om wat voor geldige reden iemand 837K aan geleverde goederen, niet zou hoeven betalen..........idem Frankrijk.
Pecunia non olet
pi_172427436
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

Slechte afspraken.....daar heb ik nogal moeite mee. Als je spullen koopt moet je betalen, klaar. Ik zou wel eens willen weten om wat voor reden iemand 837K aan geleverde goederen, niet zou hoeven betalen..........
Weet jij wat er geleverd is en wat de afspraken waren? Kennelijk waren deze niet zo duidelijk dat deze inbaar waren. Ik denk bijvoorbeeld aan klasse 1 spullen verkopen doch klasse 3 spullen leveren, een andere optie is dat de klanten/debiteuren niet zo sterk waren. Verkopen is gemakkelijk en staat goed op de W&V rekening, maar innen is een ander verhaal.
PS: Ik zag dat er destijds twee investeerders waren van ieder ¤ 30.000!!!
pi_172427539
De curator heeft het in onderzoek, dus wordt vervolgd.

Gelukkig waren die 30K niet van mij, wat zullen die 2 mannen een slecht weekend hebben als ze hier meelezen.

Crowdfunding wordt wel heel erg gokken zo. OK, het was stapelfinanciering en de borg was niet volledig dekkend en misschien niet materieel, maar met zulke balansratio's wordt de investeerder wel heel erg verleid tot een investering. Ook suggereert een dergelijke balans een professionaliteit die er achteraf helemaal niet blijkt te zijn. Blunders en geruzie wisselden elkaar af. Maar goed, of het daadwerkelijk slechts blunders waren, dat moet uit het onderzoek van de curator blijken.

[ Bericht 29% gewijzigd door obligataire op 14-07-2017 23:52:27 ]
Pecunia non olet
pi_172428074
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:15 schreef ML45 het volgende:

[..]

Nu mogen de heren van GVE hun kwaliteiten laten zien;
1. Communicatie( uitspraak Rechtbank 23 mei maar tot op heden geen communicatie vanuit GVE)!!
2. Er is 29% afgelost dus nog 71% staat open, de borg van ¤ 65.000 is 33%. Hoeveel weten ze werkelijk hiervan te innen
3. Kunnen zij wel in Duitsland en Frankrijk de debiteuren tot betalen krijgen
Die Franse debiteuren hebben wel wat recensies achtergelaten op google. Die gaan echt geen stuiver betalen.

Praktisch alles wat was opgestuurd was troep.
pi_172430895
Het waren ook restjes:
Dutch Electronics zoekt funding voor groei! Class 1, rente 5,5%, 48 mnd, ¤ 200.000
Dutch Electronics is partner van grote merken in consumenten elektronica, zoals Apple, Amazon, Samsung, Whirlpool en LG. We ontzorgen deze bedrijven door hun restpartijen op te kopen en die weer op een verantwoorde manier d.m.v. remarketing terug in de internationale markt te brengen. Het gaat daarbij om overjarige en nieuwe producten plus de retouren. Daarnaast kopen we ook schadepartijen op (beschadigde verpakkingen).

Verhaar kan ook weer los: Horsemen
Vooropgesteld dat je mij niet hoort zeggen dat het Verhaar is, dat weet ik namelijk niet, klopt het niet helemaal dat Verhaar zich nooit positief uitlaat over GvE.
Maar ook met bijvoorbeeld Dutch Electronics doet hij mee.

[ Bericht 17% gewijzigd door djh77 op 15-07-2017 06:58:31 ]
pi_172430899
https://www.geldvoorelkaa(...)l_13326_1_165940.pdf

Erg oude cijfers in de pitch destijds. En ook niet erg positief.
pi_172430906
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:46 schreef obligataire het volgende:
De curator heeft het in onderzoek, dus wordt vervolgd.

Gelukkig waren die 30K niet van mij, wat zullen die 2 mannen een slecht weekend hebben als ze hier meelezen.

Crowdfunding wordt wel heel erg gokken zo. OK, het was stapelfinanciering en de borg was niet volledig dekkend en misschien niet materieel, maar met zulke balansratio's wordt de investeerder wel heel erg verleid tot een investering. Ook suggereert een dergelijke balans een professionaliteit die er achteraf helemaal niet blijkt te zijn. Blunders en geruzie wisselden elkaar af. Maar goed, of het daadwerkelijk slechts blunders waren, dat moet uit het onderzoek van de curator blijken.
Zeker gokken. Geen zekerheden en lage rente. Zekerheden worden steeds belangrijker
quote:
donderdag 4 februari 2016 @ 23:39 • 33
obligataire
Dutch Electronics en Contini zijn uitstekende projecten deze maand. Ze zijn er echt wel.
pi_172430910
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 06:53 schreef djh77 het volgende:
Het waren ook restjes:
Dutch Electronics zoekt funding voor groei! Class 1, rente 5,5%, 48 mnd, ¤ 200.000
Dutch Electronics is partner van grote merken in consumenten elektronica, zoals Apple, Amazon, Samsung, Whirlpool en LG. We ontzorgen deze bedrijven door hun restpartijen op te kopen en die weer op een verantwoorde manier d.m.v. remarketing terug in de internationale markt te brengen.
Zo zie je maar weer wat toch de risico's kunnen zijn bij dergelijke classificaties. Gelukkig zit ik er niet in maar het classificatie systeem heeft wel weer een deuk opgelopen. En dat risico allemaal voor 5,5% ;(
Met dergelijke lage percentages wil ik echte zekerheden zoals een hypotheek.
pi_172431569
Op de website van SiG is investeren even niet mogelijk: 'Applicatiefout (500)'.
pi_172431922
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 07:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer wat toch de risico's kunnen zijn bij dergelijke classificaties. Gelukkig zit ik er niet in maar het classificatie systeem heeft wel weer een deuk opgelopen. En dat risico allemaal voor 5,5% ;(
Met dergelijke lage percentages wil ik echte zekerheden zoals een hypotheek.
Correct. Maar bij gebrek aan hypothecaire zekerheid (ik denk dat die mogelijkheid er bij GvE destijds nog niet was) kun je ook op andere criteria sturen. Dit bedrijf had een goede winstgevendheid en zeer goede solvabiliteit. Dan kun je als kredietnemer ook eisen stellen aan de leningsvoorwaarden.
Maar goed achteraf gezien had een procentje méér rente de schade niet veel kleiner gemaakt. En risico's schat je nu eenmaal vooraf in, niet achteraf......
Pecunia non olet
pi_172432022
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Correct. Maar bij gebrek aan hypothecaire zekerheid (ik denk dat die mogelijkheid er bij GvE destijds nog niet was) kun je ook op andere criteria sturen. Dit bedrijf had een goede winstgevendheid en zeer goede solvabiliteit. Dan kun je als kredietnemer ook eisen stellen aan de leningsvoorwaarden.
Maar goed achteraf gezien had een procentje méér rente de schade niet veel kleiner gemaakt. En risico's schat je nu eenmaal vooraf in, niet achteraf......
Klopt dat GvE dat destijds nog niet aanbood. Het is ook zeker geen aanmerking op diegene die wel hebben geïnvesteerd. Het zag er door elkaar genomen gewoon goed uit en het blijft altijd weer de afweging die je moet maken. Helaas kunnen we wel naar de bedrijven kijken maar niet er in....
pi_172432298
Heeft iemand nog iets kunnen achterhalen over het oude faillissement van de initiatiefnemer achter de SIG/Mathenesserweg?
Op zich moet het niet zoveel uitmaken met het geboden recht van hypotheek, maar het houdt je wel bezig.....

Op SIG kun je slechts binnen 24 uur cancellen trouwens.
Pecunia non olet
pi_172432845
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:08 schreef obligataire het volgende:
Heeft iemand nog iets kunnen achterhalen over het oude faillissement van de initiatiefnemer achter de SIG/Mathenesserweg?
Op zich moet het niet zoveel uitmaken met het geboden recht van hypotheek, maar het houdt je wel bezig.....
Ik ben hier ook benieuwd naar, maar het bedrag dat ik maximaal wil investeren rechtvaardigd het niet om veel kosten te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172432958
M.i. gaat het hier om een aankoop in privé en niet vanuit een bedrijf. Mocht hij het pand na 5jr niet kunnen herfinancieren, kunnen de panden worden verkocht. Voor schijf 1 ben ik dan niet bang dat het niet zal lukken om het totale bedrag terug te ontvangen. Voor schijf 2 zou het beter zijn dat een groter deel wordt afgelost gedurende de looptijd. Qua overschot van 13k kan dit gemakkelijk. Ook voor schijf 2 verwacht ik eigenlijk niet dat de huizenprijzen in Rotterdam nog lager kunnen dalen dat het lening bedrag.Ook gezien de hoge huurinkomsten irt het aankoopbedrag zullen de panden aantrekkelijk zijn om aan te kopen met huurders.
pi_172433214
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:08 schreef obligataire het volgende:
Heeft iemand nog iets kunnen achterhalen over het oude faillissement van de initiatiefnemer achter de SIG/Mathenesserweg?
Op zich moet het niet zoveel uitmaken met het geboden recht van hypotheek, maar het houdt je wel bezig.....

Op SIG kun je slechts binnen 24 uur cancellen trouwens.
Hoezo alleen maar binnen 24 uur?
Ik heb wel eens later bij hun gecancelled. Gewoon opbellen.

Daarnaast kies ik bij SiG voor pas overmaken bij 100% funding. Ook dan kun je natuurlijk nog weigeren.
pi_172433392
In hun mail:

De toezichthouder AFM vindt het belangrijk dat u als consument voldoende bedenktijd krijgt. SamenInGeld biedt u de mogelijkheid om binnen 24 uur na het doen van een investering deze te annuleren. Gebeurt dat niet, dan is uw deelname definitief. U kunt genoemde annulering per mail sturen naar info@sameningeld.nl

Maar goed de soep zal inderdaad niet zo heet gegegeten worden en al helemaal niet bij een startend platform dat nog blij is met iedere nieuwe investeerder.
Pecunia non olet
pi_172468915
....
Pecunia non olet
pi_172469689
Nieuw opiniebijdrage in het FD van Lex van Teeffelen:

Zonder ingrepen zal crowdfunding een niet ingeloste belofte blijven

Banken bouwen al jaren de kredietverstrekking af aan het kleinbedrijf. Met miljarden tegelijk, terwijl de economie groeit. Crowdfunding is een belangrijk alternatief financieringskanaal voor ondernemers om aan kapitaal te komen. Toch komt crowdfunding in Nederland onvoldoende tot wasdom.

In het FD van 1 juli stond een juichend artikel met de kop 'Rendement tot 7,8% bij crowdfunding'. Ik vind het onverstandig om een dergelijke hoge verwachting te wekken. Temeer omdat meer dan de helft van de aangesloten platforms bij Nederland Crowdfuning niet eens (kloppende) nettorendementsberekeningen geeft. De grootste platforms in Nederland halen een effectief rendement (IRR) van 3% tot 4%. De uitschieters hierboven zijn zonder uitzondering platforms die kort actief zijn. Hun rendementen zullen nog terugvallen.

Een uitzondering is FundingCircle dat 6% rendement haalt, omdat het aanmerkelijk hogere rentes biedt aan investeerders. Maar ook dit rendement is dalende. De effectieve rente, de gemiddelde rente over de ingelegde hoofdsom, is nog lager, omdat er steeds wordt afgelost over de hoofdsom. Die ligt doorgaans tussen de 2% en 3%. De kosten nemen toe, de outlook voor bad loans zijn stijgend. Dit alles maant tot bescheidenheid in de verwachte rendementen.

Zulke lage rendementen zijn niet interessant voor professionele en institutionele partijen. Om een aantrekkelijk rendement te kunnen bieden, zullen de aangeboden rentes moeten stijgen. Bij een niveau van 9% tot 12% is een IRR tussen de 6% tot 8% mogelijk.

De mededeling van Douw & Koren dat crowdfunding groeit, moet met een korreltje zout worden genomen. De huidige groei is laag. Fundwijzer becijfert 5%, Douw & Koren 15% voor het eerste halfjaar van 2017. Een groei met honderd procent of meer, voor 2016 normaal in Nederland, is niet meer aan de orde. Wel bij vele platforms in het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en de Baltische staten. Hoewel de potentie van crowdfunding groot is, is de transparantie nog onder de maat. Professionele en institutionele partijen hanteren hogere eisen dan particulieren. Daarom stappen zij nauwelijks in.

Ook overheidsinstanties en toezichthouder AFM kijken mee met de armen over elkaar. Hun actieve betrokkenheid is nodig. Nu geven zij een signaal af van wantrouwen naar de markt. Zij zouden co-investeerder of garantieverstrekker moeten zijn. Van de AFM mag worden verwacht dat zij de hoeder is van de transparantie en eenduidige rapportages over nettorendementen.

Ook de brancheorganisatie Nederland Crowdfunding zal hardere eisen moeten stellen aan de transparantie van platforms. Openbaarheid is nodig over gemiddelde aangeboden rentes, gemiddelde looptijd, bad loans, kosten en nettorendement naar risicoklasse. Daarnaast behoren platforms inzicht te geven in hun eigen solvabiliteit, rentabiliteit en liquiditeit. Immers het risico dat een platform omvalt is verreweg het grootste risico voor adviseurs, investeerders en ondernemers. Goedwillende ondernemers kunnen met de beste wil van de wereld hun investeerders niet terugbetalen als een platform omvalt. Funders zijn anoniem.

Nu lopen de belangen van investeerders en platforms meestal niet parallel.Te veel platforms pakken hun succesfee en beheerskosten upfront, waardoor er geen geld overblijft voor Stichtingen Derdengelden of externe beheerders als een platform omvalt. Er zouden doorlopend beheerskosten aan ondernemers en investeerders gerekend moeten worden over lopende leningen, zonder betalingsachterstanden. Dat is een extra stimulans voor platforms om het financieel beheer goed in te richten.

Tot slot zal de overheid over de brug moeten komen met een taxshelter voor particuliere investeerders net zoals in België en het Verenigd Koninkrijk. Durfkapitaal is moeilijk te krijgen in Nederland. Stimuleer eigen vermogen financiering (achtergesteld kapitaal, convertibles en aandelen) door deze direct fiscaal aftrekbaar te maken. Juist ook via crowdfundingplatforms. Zij bieden de mogelijkheid van een marktvalidatie, uniek in de financiële wereld. Voor groeikapitaal en obligaties zonder onderpand zijn overheidsgaranties op zijn plaats zijn.

Zonder deze ingrepen blijft crowdfunding een niet ingeloste belofte. Pas als professionele partijen, institutionele investeerders en de overheid werkelijk mee gaan doen, zal de groei sterk aantrekken.

Dr. Lex van Teeffelen is lector Financiële en Economische Advisering bij de Hogeschool Utrecht. Zijn onderzoekgroep richt zich op financiering, groei, governance en overnames in het mkb.
pi_172471190
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

"Jaarlijkse winsten zijn immer toegevoegd aan het Eigen Vermogen. Hierdoor is er sprake van een uitzonderlijk hoge solvabiliteit van ruim 80%. In bedragen is het Eigen Vermogen ¤ 1.036.000,- op een balanstotaal van ¤ 1.220.000,-.
Ook de holding heeft een hoge solvabiliteit van 52% op een balanstotaal van ¤ 1.637.000,-."


En dan nu op de fles@#$#@? Dit stinkt als een beerput. En die borg is niet noodzakelijkerwijs materieel....... :(
Waardeloos. Hier zit ik ook in, gelukkig niet zo fors als alle andere defaults tot nu toe. Maar hierdoor zal mijn waardeloze overall rendement van -10,3% nog verder kelderen... Deze leek me nog wel veilig. Ik investeer niks meer in CF, ben er helemaal klaar mee....
pi_172471479
Ben het met dhr. Van Teeffelen eens dat vele,platformen alleen upfront werken. De enige die een jaarlijkse beheersfee voor de investeerders heeft is collin bij mijn weten.
pi_172471725
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 21:40 schreef snoopy40 het volgende:
Ben het met dhr. Van Teeffelen eens dat vele,platformen alleen upfront werken. De enige die een jaarlijkse beheersfee voor de investeerders heeft is collin bij mijn weten.
De fee-structuur van FNC garandeert ook blijvende inkomsten voor het platform.
pi_172473327
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 21:48 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

De fee-structuur van FNC garandeert ook blijvende inkomsten voor het platform.
Te overwegen bij GVE, hun verdienfee model aan te passen bij nieuwe pitches conform CCF of FNC , nu de aandelen weer in 'eigen handen' zijn, en er kapitaal van de aandeelhouders beschikbaar is / komt.
pi_172476681
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 21:40 schreef snoopy40 het volgende:
Ben het met dhr. Van Teeffelen eens dat vele,platformen alleen upfront werken. De enige die een jaarlijkse beheersfee voor de investeerders heeft is collin bij mijn weten.
SiG heeft ook een jaarlijkse beheersfee.
pi_172476703
quote:
12s.gif Op zondag 16 juli 2017 22:54 schreef peterc het volgende:

[..]

Te overwegen bij GVE, hun verdienfee model aan te passen bij nieuwe pitches conform CCF of FNC , nu de aandelen weer in 'eigen handen' zijn, en er kapitaal van de aandeelhouders beschikbaar is / komt.
Mee eens! Dit is een uitgelezen moment om dit, al dan niet gefaseerd, nu in te voeren.
pi_172477321
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 18:03 schreef Certeco het volgende:

[..]

Jammer, zit vol. Deze had perfect in mn strategie gepast. Als iemand zich bedenkt houd ik me aanbevolen.
Voor de geïnteresseerden. Het VDZ project van IVM staat weer even open (E 900):
https://www.investormatch(...)-vdz-care-solutions/
  maandag 17 juli 2017 @ 08:29:48 #164
454405 escortmk2
petrolhead
pi_172477523
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 08:09 schreef djh77 het volgende:

[..]

Voor de geïnteresseerden. Het VDZ project van IVM staat weer even open (E 900):
https://www.investormatch(...)-vdz-care-solutions/
je was me net voor
(maar ik wilde eerst zelf nog even instappen ;) )

er staat nog 300 open.

edit:
toch nog even wat gegoogled, kom ik dit tegen:
http://www.rijnmond.nl/ni(...)ethouder-Vlaardingen

Voor de terugbetaling zie ik hierin geen risico, maar wel gek dat Google dit mij moet vertellen.

edit 2: bericht van 10 jaar oud

[ Bericht 9% gewijzigd door escortmk2 op 17-07-2017 08:51:24 ]
pi_172477629
quote:
12s.gif Op maandag 17 juli 2017 08:29 schreef escortmk2 het volgende:
edit:
toch nog even wat gegoogled, kom ik dit tegen:
http://www.rijnmond.nl/ni(...)ethouder-Vlaardingen

Voor de terugbetaling zie ik hierin geen risico, maar wel gek dat Google dit mij moet vertellen.
Waarom is dit interessant? Bericht is van 10 jaar geleden. 2010 is hij al afgetreden. Of investeer je liever niet in CDA'ers? ;)
  maandag 17 juli 2017 @ 08:50:25 #166
454405 escortmk2
petrolhead
pi_172477733
Oeps, verkeerd gezien.
pi_172478193
En weer te laat...

Nog geen reactie van SiG inzake het failissement.
pi_172479095
Problemen bij KoM na 0 betaalde termijnen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 17 juli 2017 @ 10:32:40 #169
469389 InvestorW
Crowdfunder
pi_172479287
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:18 schreef djh77 het volgende:
Problemen bij KoM na 0 betaalde termijnen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit vind ik wel één van de meest shocking defaults tot nu toe. Ik weet niet of dit gastouderbureau een website of FB page gehad heeft. Niet meer in elk geval.
pi_172479385
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:32 schreef InvestorW het volgende:

[..]

Dit vind ik wel één van de meest shocking defaults tot nu toe. Ik weet niet of dit gastouderbureau een website of FB page gehad heeft. Niet meer in elk geval.
Is dat niet die dame die dag en nacht opvang wilde bieden en die dat in haar eentje wilde gaan doen? Zo ja, dan begrijp ik wel dat ze geen tijd heeft om betalingen te doen... ;)
pi_172479561
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:18 schreef djh77 het volgende:
Problemen bij KoM na 0 betaalde termijnen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon even langsgaan lijkt mij?
pi_172483888
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:18 schreef djh77 het volgende:
Problemen bij KoM na 0 betaalde termijnen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik mag hopen dat het alleen met de vakantie te maken heeft.....
pi_172483907
Voor het archief:

Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/brownies-downies-bergen-op-zoo

Doel van de lening: Opstart nieuwe vestiging
Leningbedrag: ¤ 125.000
Rente: 8,00 %
Looptijd: 60 maanden
pi_172485016
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat het alleen met de vakantie te maken heeft.....
Volgens mij heeft ze een reis van 40.000 ¤ geboekt bij Reisbureau de Noorderzon...
pi_172486319
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:15 schreef ML45 het volgende:

[..]

Nu mogen de heren van GVE hun kwaliteiten laten zien;
1. Communicatie( uitspraak Rechtbank 23 mei maar tot op heden geen communicatie vanuit GVE)!!
2. Er is 29% afgelost dus nog 71% staat open, de borg van ¤ 65.000 is 33%. Hoeveel weten ze werkelijk hiervan te innen
3. Kunnen zij wel in Duitsland en Frankrijk de debiteuren tot betalen krijgen
Vandaag zowel een mail met een uitgebreide toelichting alsmede een telefoontje van GvE gekregen over deze zaak. In beide geeft GvE aan actie te ondernemen.
  maandag 17 juli 2017 @ 17:24:40 #176
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_172486883
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:52 schreef Horsemen het volgende:
Voor het archief:

Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/brownies-downies-bergen-op-zoo

Doel van de lening: Opstart nieuwe vestiging
Leningbedrag: ¤ 125.000
Rente: 8,00 %
Looptijd: 60 maanden
Was er niet één failliet gegaan laatst?
pi_172487047
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:24 schreef xzaz het volgende:

[..]

Was er niet één failliet gegaan laatst?
Ja, die in Arnhem.
  maandag 17 juli 2017 @ 17:39:49 #178
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_172487142
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:56 schreef ML45 het volgende:

[..]

Vandaag zowel een mail met een uitgebreide toelichting alsmede een telefoontje van GvE gekregen over deze zaak. In beide geeft GvE aan actie te ondernemen.
Net ook de mail gehad.. zit nu al op 10 defaults.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_172487362
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

We horen de bijzonderheden graag O-)
Antwoord van SiG inzake:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het blijft een beetje vaag, maar voor mij voldoende info om toch te investeren (in de 1e schijf).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172487729
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat het alleen met de vakantie te maken heeft.....
ze had vorige aangegeven dat de termijn voldaan was via de update functie van KoM. dit zou wel eens heel erg foute boel kunnen zijn :X
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_172487995
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:12 schreef komrad het volgende:

[..]

ze had vorige aangegeven dat de termijn voldaan was via de update functie van KoM. dit zou wel eens heel erg foute boel kunnen zijn :X
Is het de kinderopvang die hier besproken is en twijfelde tussen verbouwen en verhuizen ?
pi_172488068
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:26 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Is het de kinderopvang die hier besproken is en twijfelde tussen verbouwen en verhuizen ?
ja
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 17 juli 2017 @ 18:45:56 #183
454405 escortmk2
petrolhead
pi_172488314
Dat huis in gemeente D. staat nog steeds te koop op Funda.
pi_172488524
Ohoh KoM heeft weer een keer een financiering verstrekt voordat de zekerheden zijn vastgelegd (en 2mnd later nog steeds niet):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 17-07-2017 19:13:27 ]
pi_172488744
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:45 schreef escortmk2 het volgende:
Dat huis in gemeente D. staat nog steeds te koop op Funda.
dat is redelijk belachelijk. KoM had moeten eisen dat het pand uit de verkoop gehaald zou worden omdat het pand direct verband houdt met de bedrijfsactiviteiten waar de financiering voor verstrekt is. Er is wel een pandakte getekend dus dat is nog iets mits de goederen straks ook al niet weg zijn :X

Hoop maar dat het een misverstand is en dat het goed komt
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_172488806
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:10 schreef komrad het volgende:

[..]

dat is redelijk belachelijk. KoM had moeten eisen dat het pand uit de verkoop gehaald zou worden omdat het pand direct verband houdt met de bedrijfsactiviteiten waar de financiering voor verstrekt is. Er is wel een pandakte getekend dus dat is nog iets mits de goederen straks ook al niet weg zijn :X

Hoop maar dat het een misverstand is en dat het goed komt
Ik zou me echt zorgen maken als het pand al verkocht was. Nu is het nog gewoon een onderpand. Raar verhaal wel verder.
pi_172488837
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:56 schreef djh77 het volgende:
Ohoh KoM heeft weer een keer een financiering verstrekt voordat de zekerheden zijn vastgelegd (en 2mnd later nog steeds niet):

KOM is hét crowdfundingplatform dat volgens mij iedere maand serieus bekijkt of en hoe ze nog verder kunnen gaan alvorens er echt helemaal niemand meer in projecten bij ze investeert.
pi_172488905
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:16 schreef mike79_n het volgende:

[..]

KOM is hét crowdfundingplatform dat volgens mij iedere maand serieus bekijkt of en hoe ze nog verder kunnen gaan alvorens er echt helemaal niemand meer in projecten bij ze investeert.
Ik verwacht eerder dat:
- investeerders KoM aansprakelijk zullen stellen voor geleden schade (via Kifid of de rechter)
- de AFM na berichten in de media geen andere keus heeft dan de ontheffing voor KoM in te trekken (alternatief scenario: directiewisseling bij KoM (na stille aandrang van de AFM, maar dat zullen we nooit te horen krijgen))
pi_172489238
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:21 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ik verwacht eerder dat:
- investeerders KoM aansprakelijk zullen stellen voor geleden schade (via Kifid of de rechter)
- de AFM na berichten in de media geen andere keus heeft dan de ontheffing voor KoM in te trekken
Om KOM succesvol aansprakelijk te stellen denk ik dat investeerders zich dan moeten verenigen en dat is vaak erg moeilijk. Veel, zo niet alles, is dichtgetimmerd in hun algemene voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan. Je zult het dus moeten doen met wetgeving die prevaleert boven die voorwaarden en ze bijvoorbeeld betichten van dwaling, onrechtmatig handelen of bedrog. Allemaal erg ingewikkeld, kostbaar en tijdrovend. Zie ik dan ook niet gauw gebeuren.

De AFM verwacht ik ook buitengewoon weinig van. Intrekken zullen ze waarschijnlijk niet gauw doen immers hebben ze dan bij het afgeven zitten slapen of hebben ze hun eigen handhaving en toezicht niet op orde.

Het belangrijkste wat je als investeerder kunt doen, is gewoon wegblijven van rommel. En KOM is in 2017 behoorlijk goed in het creëren van rommel.
pi_172489569
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:45 schreef escortmk2 het volgende:
Dat huis in gemeente D. staat nog steeds te koop op Funda.
Reacties ondernemer:
quote:
Mijn vrouw is bij haar ouders. Haar vader ligt slecht. Kreeg via de mail mee wat er aan de hand is. Bij deze zal ik er persoonlijk op toezien dat de termijn voldaan wordt. Wil haar er nu niet mee lastig vallen. Zal er ook zorg voor dragen dat de volgende termijn de volgende week wordt voldaan. Dan ga ik er vanuit dat het opgelost wordt. Ons huis gaat binnenkort uit de verkoop. Er waren geïnteresseerden die in onderhandeling waren met de makelaar. Maar de verkoop is afgeblazen. Hoop iedereen voldoende geïnformeerd te hebben.
quote:
Ik verzeker u dat het goed komt. Geef het nog uiterlijk een week de tijd.
quote:
Sorry, maar daar heb ik geen pas klare antwoorden op wat er is mis gegaan. Ik hou me daar niet zo mee bezig. Weet wel dat ik het in orde ga maken.
quote:
Ik kan u daar zelf geen reactie op geven . Kan alleen zeggen dat ik er persoonlijk mee bezig ga.


[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 17-07-2017 21:10:13 ]
pi_172489647
quote:
12s.gif Op maandag 17 juli 2017 08:29 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

je was me net voor
(maar ik wilde eerst zelf nog even instappen ;) )

er staat nog 300 open.

edit:
toch nog even wat gegoogled, kom ik dit tegen:
http://www.rijnmond.nl/ni(...)ethouder-Vlaardingen

Voor de terugbetaling zie ik hierin geen risico, maar wel gek dat Google dit mij moet vertellen.

edit 2: bericht van 10 jaar oud
http://www.funda.nl/koop/(...)9179008-hogewerf-38/

ter info, mogelijk ook een reden om 22k te moeten lenen, ¤ in de hut gestopt,
pi_172489979
quote:
12s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:58 schreef peterc het volgende:

[..]

http://www.funda.nl/koop/(...)9179008-hogewerf-38/

ter info, mogelijk ook een reden om 22k te moeten lenen, ¤ in de hut gestopt,
De slottermijn van de lease zal hem het zwaarst op de maag gelegen hebben. Dat kan zomaar 7 á 10 mille geweest zijn. Hopelijk krijgt hij met de IVM lening weer een beetje rust en regelmaat in zijn financiën.
Pecunia non olet
pi_172490767
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:56 schreef djh77 het volgende:
Ohoh KoM heeft weer een keer een financiering verstrekt voordat de zekerheden zijn vastgelegd (en 2mnd later nog steeds niet):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat meen je niet 8)7
Ik ken het project niet maar dit is aangeboden met een (2e?) Hypotheek? Geld dus niet overgemaakt naar/via de notaris begrijp ik. Echt, het zal toch weer niet waar zijn :(
Hoe dom kun je zijn.... :'(
pi_172491215
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hoe dom kun je zijn.... :'(
Dit heeft volgens mij niets met dom zijn te maken, maar met kortzichtig eigenbelang, waarbij ze volledig voorbij gaan aan de belangen van investeerders.
pi_172491650
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Reacties ondernemer:

[..]

[..]

[..]

[..]

ik vind het tamelijk bizar. Lijkt er trouwens op de ondernemer hier mee leest omdat er ook ingegaan wordt op de melding van het te koop staan van de woning.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 17 juli 2017 @ 21:44:40 #196
469389 InvestorW
Crowdfunder
pi_172492276
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:19 schreef komrad het volgende:

[..]

ik vind het tamelijk bizar. Lijkt er trouwens op de ondernemer hier mee leest omdat er ook ingegaan wordt op de melding van het te koop staan van de woning.
Dat zijn antwoorden op reacties op het project op de site van kom
pi_172492430
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

De slottermijn van de lease zal hem het zwaarst op de maag gelegen hebben. Dat kan zomaar 7 á 10 mille geweest zijn. Hopelijk krijgt hij met de IVM lening weer een beetje rust en regelmaat in zijn financiën.
Yep structuur, dan komt het wel goed hiermee, en misschien nog wel overwaarde in het app als backup.
pi_172492525
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:44 schreef InvestorW het volgende:

[..]

Dat zijn antwoorden op reacties op het project op de site van kom
zie het, had alleen het update tabblad bekeken
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_172496011
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:44 schreef InvestorW het volgende:

[..]

Dat zijn antwoorden op reacties op het project op de site van kom
Reactie KoM:
quote:
Beste Karin en/of echtgenoot, dit is niet de plek om contact met KOM op te nemen. Tevergeefs proberen wij via allerlei kanalen in contact te komen, zelfs via Facebook. Wij willen graag weten waarom er niet is afgelost. Als er geen contact tot stand komt zijn wij genoodzaakt het Deurwaardersbureau in te schakelen. Dat is de procedure en is inmiddels gebeurd.
pi_172497748
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

Reactie KoM:

[..]

En daar hebben ze natuurlijk ook gelijk in. Schofterig gedrag om niet te reageren op verzoeken van KoM om in contact te komen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')