abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173734437
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Tesla heeft direct aangegeven dat er lange levertijden zouden zijn en wat de strategie is. Ik denk dat Musk meer goodwill heeft onder consumenten dan de duitse conglomeraten, zeker na de recente schandalen.
VW verkoopt beter dan ooit, zelfs in Nederland.

De gemiddelde consument interesseert dat hele schandaal geen zier. Laatste verkoopcijfers die ik gezien heb van begin dit jaar bezette VW de gehele top drie van verkochte wagen met de Golf, polo en tiguan.
pi_173734520
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.
Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.
pi_173734579
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.
Jij koopt zeker ook Apple producten?
Weg met de sleepwet.
https://teken.sleepwet.nl/
pi_173734612
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij koopt zeker ook Apple producten?
Ik ben het met je eens he, dus leg het eens beter uit ;)
(het was een oprechte vraag omdat ik geen idee heb hoe tesla zijn auto's aanprijst)
Je apple-referentie begrijp ik niet helemaal.
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:25:38 #155
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173734674
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.
Jullie weten wel dat het verwijderen van de rangebeperking tijdelijk was en met een software update weer terug wordt gezet?
N/A
pi_173734740
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:22 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens he, dus leg het eens beter uit ;)
Je apple-referentie begrijp ik niet helemaal.
Het gaat mij om wie eigenaar is van een apparaat. Ik koop een auto en dan mag ik beslissen wat ik met de auto doe binnen de grenzen van de wet. Als jij een Tesla koopt bepaald Tesla waar jij toegang tot krijgt alsof zij nog de eigenaar zijn. Apple doet precies hetzelfde. Als jij wat wil doen wat Apple niet cool vindt moet je je Iphone jailbreaken. Apple beslist voor jou of je een emulator of thema mag installeren op jouw apparaat. Tesla gaat zelfs nog een stapje verder aangezien haar restricties voor milieuschade zorgen.
Weg met de sleepwet.
https://teken.sleepwet.nl/
pi_173734741
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.
Het is dan ook een tijdelijke verwijdering, zaterdag loopt het af.

https://www.nytimes.com/2(...)ry-irma-upgrade.html
We can't afford the illusion anymore
pi_173734754
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:25 schreef nils7 het volgende:

[..]

[..]

Jullie weten wel dat het verwijderen van de rangebeperking tijdelijk was en met een software update weer terug wordt gezet?
Dat stond nog niet in het artikel wat ik erover las en maakt Tesla alleen maar kutter.
Weg met de sleepwet.
https://teken.sleepwet.nl/
pi_173734828
Weer een fijn artikeltje op FTM:

https://www.ftm.nl/artike(...)risch-rijden?share=1

quote:
De Tesla (S) is een auto met een behoorlijke actieradius en een mooie afwerking. En dankzij het subsidiebeleid van de Nederlandse overheid kun je als zakelijke rijder al in deze auto rijden voor minder dan 874 euro netto per maand. De overheid laat per Tesla over een leasetermijn van vijf jaar 95.000 euro (5 maal 19.000 euro) aan inkomsten lopen om dit allemaal mogelijk te maken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173734862
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.
CPU fabrikanten schakelen ook features of cores uit om ze vervolgens als goedkopere modelen te verkopen. Van deze fabrikanten wens je ook geen CPU meer?
We can't afford the illusion anymore
pi_173734963
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]

CPU fabrikanten schakelen ook features of cores uit om ze vervolgens als goedkopere modelen te verkopen. Van deze fabrikanten wens je ook geen CPU meer?
Niet vergelijkbaar. De goedkopere CPU's zijn vaak dezelfde modellen als de duurdere versies, maar bepaalde onderdelen werken niet of minder goed. In plaats van de hele processor weg te gooien worden de slechte cores uitgezet of lager geklokt en het geheel verkocht tegen een lagere prijs.

Tesla heeft perfect werkende batterijen die een aanslag zijn op het milieu uitgezet voor de gebruiker.
Weg met de sleepwet.
https://teken.sleepwet.nl/
pi_173735088
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Tesla heeft perfect werkende batterijen die een aanslag zijn op het milieu uitgezet voor de gebruiker.
Kun je dan concluderen dat ze het pakket dan voor "teveel" verkopen in de volledig operationele vorm? Als ze hetzelfde ook voor minder verkopen in een softwarematig gehandicapte versie dan zou je zeggen van wel. Natuurlijk zijn ze daar vrij in maar helemaal kosjer komt het niet over. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:45:58 #163
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173735102
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:33 schreef Bart2002 het volgende:
Weer een fijn artikeltje op FTM:

https://www.ftm.nl/artike(...)risch-rijden?share=1

[..]

Weet het niet of dit artikel gelijk heeft, veel elektrische rijders (of dat nu een Model S is of een leaf) rijden ook elektrisch vanwege het imago.
Een nieuwe A4 of C-klasse is ook niet voor de gewone consument maar worden zakelijk wel veel gereden.
Daarnaast ben ik benieuwd wat de regering gaat doen aan de hand van de uitspraak van de rechter in de zaak van milieudefensie. Het verder inperken van de elektrische subsidie zal nou niet echt bijdragen aan het succes.
N/A
pi_173735161
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kun je dan controleren dat ze het pakket dan voor "teveel" verkopen in de volledig operationele vorm? Als ze hetzelfde ook voor minder verkopen in een softwarematig gehandicapte versie dan zou je zeggen van wel. Natuurlijk zijn ze daar vrij in maar helemaal kosjer komt het niet over. :)
Ze mogen het verkopen voor wat de gek ervoor over heeft. Maar in de meeste westerse landen komt die Tesla logo tax neer op een verhoging van de prijs voor belastingbetalers die over het algemeen niet genoeg geld voor een Tesla hebben. Dus fuck ze alsnog.
Weg met de sleepwet.
https://teken.sleepwet.nl/
  dinsdag 12 september 2017 @ 17:53:08 #165
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173735268
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ze mogen het verkopen voor wat de gek ervoor over heeft. Maar in de meeste westerse landen komt die Tesla logo tax neer op een verhoging van de prijs voor belastingbetalers die over het algemeen niet genoeg geld voor een Tesla hebben. Dus fuck ze alsnog.
Hoe sta jij tegenover Volkswagen en hun Dieselschandaal?
Ik bedoel als je al zo reageert op dat Tesla een batterijtje softwarematig meer of minder bereik geeft ben ik benieuwd of je je al hebt aangemeld bij Milieu defensie om die schoften uit Wolfsburg eens goed aan te pakken voor hun list en bedrog.
N/A
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:01:12 #166
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173735422
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:53 schreef nils7 het volgende:

[..]

Hoe sta jij tegenover Volkswagen en hun Dieselschandaal?
Ik bedoel als je al zo reageert op dat Tesla een batterijtje softwarematig meer of minder bereik geeft ben ik benieuwd of je je al hebt aangemeld bij Milieu defensie om die schoften uit Wolfsburg eens goed aan te pakken voor hun list en bedrog.
Mjah als er onrealistische regels worden ingevoerd gaan mensen daar oplossingen voor bedenken.
Dat de politiek te a-technisch is om fatsoenlijk beleid te voeren kunnen die bedrijven ook niks aan doen :D

Overigens zijn alle batterijen begrensd om de levensduur te verlengen. Als je een accu op 100% van zijn capaciteit gebruikt gaat hij bij wijze binnen 1 jaar flink achteruit. Door hem op 60% te begrenzen en het capaciteitsverlies te compenseren door de begrenzer uit te faseren kun je de levensduur
"verlengen".
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_173735484
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:01 schreef daNpy het volgende:

[..]

Mjah als er onrealistische regels worden ingevoerd gaan mensen daar oplossingen voor bedenken.
Dat de politiek te a-technisch is om fatsoenlijk beleid te voeren kunnen die bedrijven ook niks aan doen :D

"verlengen".
De regels waren wel realistisch maar daardoor zouden de autos duurder worden, grotere ureum-tank en kostbaarder katalisator zijn nodig.

quote:
Kurzerklaert diesel

Lohnt sich Diesel noch?

Und die Stickstoffdioxid-Probleme wollen die Autohersteller mit sauberer Abgastechnik auch in den Griff bekommen. Helfen soll zum Beispiel Chemie: Die SCR-Technologie, also ein System, das Harnstofflösung ins Abgas spritzt, um Stickstoffdioxid zu binden. Und auch der Einbau eines Stickoxid-Speicherkatalysators ist denkbar. Doch das braucht Platz und ist teuer.

Vor allem für kleinere Diesel-Autos lohnt sich das nicht. Zudem steigen die Umweltauflagen in den nächsten Jahren, und gleichzeitig dürften Elektroautos günstiger werden. Da hat sogar VW-Chef Matthias Müller in Interviews schon in Frage gestellt, ob es sich ab einem gewissen Zeitpunkt noch lohne, viel Geld in die Weiterentwicklung des Diesels zu stecken. Nach einer unbegrenzten Zukunft für Diesel-Autos klingt das nicht, 125 Jahre nach der Anmeldung des Diesel-Patents.


[ Bericht 6% gewijzigd door Digi2 op 12-09-2017 18:14:26 ]
We can't afford the illusion anymore
pi_173735494
dubbel
We can't afford the illusion anymore
pi_173735649
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:45 schreef nils7 het volgende:

Het verder inperken van de elektrische subsidie zal nou niet echt bijdragen aan het succes.
ik zou graag zien dat er meer subsidie gegeven zou worden aan de particuliere rijder. dan ga ik het serieus overwegen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:15:53 #170
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173735674
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:14 schreef Gunner het volgende:

[..]

ik zou graag zien dat er meer subsidie gegeven zou worden aan de particuliere rijder. dan ga ik het serieus overwegen.
Geen wegenbelasting en geen bpm zouden ze voor de particulier kunnen behouden. Is ook een soort subsidie.
N/A
pi_173735689
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:15 schreef nils7 het volgende:

[..]

Geen wegenbelasting en geen bpm zouden ze voor de particulier kunnen behouden. Is ook een soort subsidie.
Klopt, maar dat maakt de auto niet ineens heel goedkoop. Verlaging van de BTW zou al een leuke geste zijn.
pi_173735753
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

Klopt, maar dat maakt de auto niet ineens heel goedkoop. Verlaging van de BTW zou al een leuke geste zijn.
In Noorwegen zijn volledig elektrische autos vrijgesteld van BTW maar dat zie ik in Nederland nog niet gebeuren.
We can't afford the illusion anymore
pi_173735797
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In Noorwegen zijn volledig elektrische autos vrijgesteld van BTW maar dat zie ik in Nederland nog niet gebeuren.
Ja en laat dat nu net een land zijn waar EV's erg populair zijn onder particuliere rijders. Hier geeft de staat alleen voordeeltjes aan zakelijke rijders. En krijg je dat dat gedrocht wat ze hybride noemen heel veel verkocht wordt. Maar als ik in m'n straat kijk zie ik er enkele staan die nog nooit aan huis een stekker hebben gezien.
pi_173735802
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In Noorwegen zijn volledig elektrische autos vrijgesteld van BTW maar dat zie ik in Nederland nog niet gebeuren.
Volgens mij zijn in Noorwegen al die voordeeltjes ook alweer teruggedraaid.
pi_173735808
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:14 schreef Gunner het volgende:

[..]

ik zou graag zien dat er meer subsidie gegeven zou worden aan de particuliere rijder. dan ga ik het serieus overwegen.
Zodat iedereen meebetaalt aan de hobby. :) Ik vind dat geen goed plan eigenlijk. Hobby's dien je zelf te bekostigen. Dat geldt overigens ook voor zakelijke berijders der Tesla S. Die pakken tot 19.000 euro per jaar subsidie. Is ook nergens voor nodig. Als die subsidie er niet was geweest reden er precies 0 Tesla S rond in Nederland. Of een handjevol door hen die het zelf ook wel konden betalen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')