VW verkoopt beter dan ooit, zelfs in Nederland.quote:Op dinsdag 12 september 2017 15:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tesla heeft direct aangegeven dat er lange levertijden zouden zijn en wat de strategie is. Ik denk dat Musk meer goodwill heeft onder consumenten dan de duitse conglomeraten, zeker na de recente schandalen.
Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.quote:Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.
Jij koopt zeker ook Apple producten?quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.
Ik ben het met je eens he, dus leg het eens beter uitquote:Op dinsdag 12 september 2017 17:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij koopt zeker ook Apple producten?
quote:Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.
Jullie weten wel dat het verwijderen van de rangebeperking tijdelijk was en met een software update weer terug wordt gezet?quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.
Het gaat mij om wie eigenaar is van een apparaat. Ik koop een auto en dan mag ik beslissen wat ik met de auto doe binnen de grenzen van de wet. Als jij een Tesla koopt bepaald Tesla waar jij toegang tot krijgt alsof zij nog de eigenaar zijn. Apple doet precies hetzelfde. Als jij wat wil doen wat Apple niet cool vindt moet je je Iphone jailbreaken. Apple beslist voor jou of je een emulator of thema mag installeren op jouw apparaat. Tesla gaat zelfs nog een stapje verder aangezien haar restricties voor milieuschade zorgen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens he, dus leg het eens beter uit
Je apple-referentie begrijp ik niet helemaal.
Het is dan ook een tijdelijke verwijdering, zaterdag loopt het af.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als Tesla de auto's voor verschillende prijzen verkoopt die dan andere ranges haalt dan is dat op zich niet vreemd. Het is wel een beetje schofferend naar de rest van je klanten als je ineens voor een select gedeelte de beperking verwijderd ja.
Dat stond nog niet in het artikel wat ik erover las en maakt Tesla alleen maar kutter.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
[..]
Jullie weten wel dat het verwijderen van de rangebeperking tijdelijk was en met een software update weer terug wordt gezet?
quote:De Tesla (S) is een auto met een behoorlijke actieradius en een mooie afwerking. En dankzij het subsidiebeleid van de Nederlandse overheid kun je als zakelijke rijder al in deze auto rijden voor minder dan 874 euro netto per maand. De overheid laat per Tesla over een leasetermijn van vijf jaar 95.000 euro (5 maal 19.000 euro) aan inkomsten lopen om dit allemaal mogelijk te maken.
CPU fabrikanten schakelen ook features of cores uit om ze vervolgens als goedkopere modelen te verkopen. Van deze fabrikanten wens je ook geen CPU meer?quote:Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.
Niet vergelijkbaar. De goedkopere CPU's zijn vaak dezelfde modellen als de duurdere versies, maar bepaalde onderdelen werken niet of minder goed. In plaats van de hele processor weg te gooien worden de slechte cores uitgezet of lager geklokt en het geheel verkocht tegen een lagere prijs.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:34 schreef Digi2 het volgende:
[..]
CPU fabrikanten schakelen ook features of cores uit om ze vervolgens als goedkopere modelen te verkopen. Van deze fabrikanten wens je ook geen CPU meer?
Kun je dan concluderen dat ze het pakket dan voor "teveel" verkopen in de volledig operationele vorm? Als ze hetzelfde ook voor minder verkopen in een softwarematig gehandicapte versie dan zou je zeggen van wel. Natuurlijk zijn ze daar vrij in maar helemaal kosjer komt het niet over.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Tesla heeft perfect werkende batterijen die een aanslag zijn op het milieu uitgezet voor de gebruiker.
Weet het niet of dit artikel gelijk heeft, veel elektrische rijders (of dat nu een Model S is of een leaf) rijden ook elektrisch vanwege het imago.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:33 schreef Bart2002 het volgende:
Weer een fijn artikeltje op FTM:
https://www.ftm.nl/artike(...)risch-rijden?share=1
[..]
Ze mogen het verkopen voor wat de gek ervoor over heeft. Maar in de meeste westerse landen komt die Tesla logo tax neer op een verhoging van de prijs voor belastingbetalers die over het algemeen niet genoeg geld voor een Tesla hebben. Dus fuck ze alsnog.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Kun je dan controleren dat ze het pakket dan voor "teveel" verkopen in de volledig operationele vorm? Als ze hetzelfde ook voor minder verkopen in een softwarematig gehandicapte versie dan zou je zeggen van wel. Natuurlijk zijn ze daar vrij in maar helemaal kosjer komt het niet over.
Hoe sta jij tegenover Volkswagen en hun Dieselschandaal?quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze mogen het verkopen voor wat de gek ervoor over heeft. Maar in de meeste westerse landen komt die Tesla logo tax neer op een verhoging van de prijs voor belastingbetalers die over het algemeen niet genoeg geld voor een Tesla hebben. Dus fuck ze alsnog.
Mjah als er onrealistische regels worden ingevoerd gaan mensen daar oplossingen voor bedenken.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoe sta jij tegenover Volkswagen en hun Dieselschandaal?
Ik bedoel als je al zo reageert op dat Tesla een batterijtje softwarematig meer of minder bereik geeft ben ik benieuwd of je je al hebt aangemeld bij Milieu defensie om die schoften uit Wolfsburg eens goed aan te pakken voor hun list en bedrog.
De regels waren wel realistisch maar daardoor zouden de autos duurder worden, grotere ureum-tank en kostbaarder katalisator zijn nodig.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mjah als er onrealistische regels worden ingevoerd gaan mensen daar oplossingen voor bedenken.
Dat de politiek te a-technisch is om fatsoenlijk beleid te voeren kunnen die bedrijven ook niks aan doen
"verlengen".
quote:Kurzerklaert diesel
Lohnt sich Diesel noch?
Und die Stickstoffdioxid-Probleme wollen die Autohersteller mit sauberer Abgastechnik auch in den Griff bekommen. Helfen soll zum Beispiel Chemie: Die SCR-Technologie, also ein System, das Harnstofflösung ins Abgas spritzt, um Stickstoffdioxid zu binden. Und auch der Einbau eines Stickoxid-Speicherkatalysators ist denkbar. Doch das braucht Platz und ist teuer.
Vor allem für kleinere Diesel-Autos lohnt sich das nicht. Zudem steigen die Umweltauflagen in den nächsten Jahren, und gleichzeitig dürften Elektroautos günstiger werden. Da hat sogar VW-Chef Matthias Müller in Interviews schon in Frage gestellt, ob es sich ab einem gewissen Zeitpunkt noch lohne, viel Geld in die Weiterentwicklung des Diesels zu stecken. Nach einer unbegrenzten Zukunft für Diesel-Autos klingt das nicht, 125 Jahre nach der Anmeldung des Diesel-Patents.
ik zou graag zien dat er meer subsidie gegeven zou worden aan de particuliere rijder. dan ga ik het serieus overwegen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:45 schreef nils7 het volgende:
Het verder inperken van de elektrische subsidie zal nou niet echt bijdragen aan het succes.
Geen wegenbelasting en geen bpm zouden ze voor de particulier kunnen behouden. Is ook een soort subsidie.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
ik zou graag zien dat er meer subsidie gegeven zou worden aan de particuliere rijder. dan ga ik het serieus overwegen.
Klopt, maar dat maakt de auto niet ineens heel goedkoop. Verlaging van de BTW zou al een leuke geste zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Geen wegenbelasting en geen bpm zouden ze voor de particulier kunnen behouden. Is ook een soort subsidie.
In Noorwegen zijn volledig elektrische autos vrijgesteld van BTW maar dat zie ik in Nederland nog niet gebeuren.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt de auto niet ineens heel goedkoop. Verlaging van de BTW zou al een leuke geste zijn.
Ja en laat dat nu net een land zijn waar EV's erg populair zijn onder particuliere rijders. Hier geeft de staat alleen voordeeltjes aan zakelijke rijders. En krijg je dat dat gedrocht wat ze hybride noemen heel veel verkocht wordt. Maar als ik in m'n straat kijk zie ik er enkele staan die nog nooit aan huis een stekker hebben gezien.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In Noorwegen zijn volledig elektrische autos vrijgesteld van BTW maar dat zie ik in Nederland nog niet gebeuren.
Volgens mij zijn in Noorwegen al die voordeeltjes ook alweer teruggedraaid.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In Noorwegen zijn volledig elektrische autos vrijgesteld van BTW maar dat zie ik in Nederland nog niet gebeuren.
Zodat iedereen meebetaalt aan de hobby. Ik vind dat geen goed plan eigenlijk. Hobby's dien je zelf te bekostigen. Dat geldt overigens ook voor zakelijke berijders der Tesla S. Die pakken tot 19.000 euro per jaar subsidie. Is ook nergens voor nodig. Als die subsidie er niet was geweest reden er precies 0 Tesla S rond in Nederland. Of een handjevol door hen die het zelf ook wel konden betalen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 18:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
ik zou graag zien dat er meer subsidie gegeven zou worden aan de particuliere rijder. dan ga ik het serieus overwegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |