abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 19 juli 2017 @ 12:39:47 #51
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_172524373
Overigens rollen de eerste Model 3'tjes deze maand van de band *O*
N/A
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:07:31 #52
110057 AgLarrr
Rara Temporum Felicitas
pi_172526557
De Duitsers zullen toch wel mee moeten? De Chinezen willen all electric en Macron riep zoiets als "vanaf 2030 alleen nog maar elektrisch van de band" dus de Franse concerns gaan ook rap om. De Duitsers helpen zichzelf om zeep anders..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:55:58 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172527476
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:07 schreef AgLarrr het volgende:
De Duitsers zullen toch wel mee moeten? De Chinezen willen all electric en Macron riep zoiets als "vanaf 2030 alleen nog maar elektrisch van de band" dus de Franse concerns gaan ook rap om. De Duitsers helpen zichzelf om zeep anders..
Gelukkig staat Duitser bekend om hun flexibiliteit.
Im Ernst
Ze zullen wel moeten.
Maar het probleem is de remmende voorsprong. De D autoindustrie is koning van de klassieke auto, en afscheid nemen van die voorsprong, doen wat je kent en waar je goed in bent, terwijl je nog niet door de omstandigheden gedwongen wordt is heel moeilijk.
De verkoop aantallen van electrische autos zijn natuurlijk nog heel erg laag, in vergelijking met brandstof autos.
Als je echte electrische autos gaat bouwen, en niet een golf met een electromotor en accus erin gepropt, moet je een geheel nieuw platform ontwikkelen, nieuwe productiemethode en productie straten.
Dat is duur en moeilijk. En bv Volkswagen heeft enorme problemen op het moment, hun managers worden internationaal gezocht met arrestatiebevelen, men moet miljarden betalen aan schadeclaims.
En hun normale autos verkopen nog steeds erg goed, ze hebben een heel mooi en flexibel platform om ze op te bouwen. Dat moeten ze allemaal weg gaan doen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172768482
Gisteren zijn de 1e Tesla Model 3's afgeleverd. Ondertussen is de duitse auto-industrie opnieuw in een schandaal verwikkelt wegens kartelvorming. In de VS en europa worden 5 grote duitse autofabrikanten aangeklaagt. Een recente rechtelijke uitspraak in Duitsland geeft aanleiding tot een mogelijk rijverbod van diesels in steden.

Brennpunkt: Diesel am Ende?

Mutmaßlichem Auto-Kartell drohen Bußgelder in Milliardenhöhe

Top German Automakers Sued in U.S. Over Two-Decade ‘Cartel’
We can't afford the illusion anymore
  zaterdag 29 juli 2017 @ 22:54:00 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172771334
Duitse Autoindustrie heeft echt grote problemen. Groter dan ze volgens mij realiseren. En laten we wel zijn, de autoindustrie is de motor en het chassie van de D economie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172772075
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:07 schreef AgLarrr het volgende:
De Duitsers zullen toch wel mee moeten? De Chinezen willen all electric en Macron riep zoiets als "vanaf 2030 alleen nog maar elektrisch van de band" dus de Franse concerns gaan ook rap om. De Duitsers helpen zichzelf om zeep anders..
In Duitsland blijft het voorlopig bij een hoop grootspraak en wat concept modelletjes. De verwachting is niet dat ze binnen nu en een paar jaar de productiecapaciteit van Tesla kunnen evenaren. Men maakt niet eens aanstalten om de levering van grote getallen accu's zeker te stellen voor de toekomst.

De e-Golf die ze nu leveren en de productiecapaciteit die ze hebben zijn een lachertje, het gat met Tesla wordt met de dag groter. De komende 5 jaar is het erop of eronder.

Anno 2017 strijden de Duitsers vooralsnog om de Diesel. De verdienmodellen en de investeringen zitten voornamelijk in de ICE . Je ziet duidelijk dat ze daar nog zo lang mogelijk aan vast willen houden.

quote:
Hevig Duits verzet tegen uitfaseren verbrandingsmotor: 'diesel niet verketteren'

De roep om het einde van de verbrandingsmotor wordt in Europa steeds luider: Frankrijk en Groot-Brittanië willen per 2040 geen benzine of diesel meer op hun straten. Duitsland sluit zich hier echter voorlopig niet bij aan.

In westerse landen komt de kwestie luchtkwaliteit steeds hoger op de agenda te staan, niet in de laatste plaats doordat pressiegroepen uit milieuactivistische hoek via de rechterlijke macht hun wil aan anderen proberen (en weten) op te leggen. Met rapporten die heel concrete aantallen aan vroegtijdige sterftes door slechte luchtkwaliteit claimen wordt de publieke opinie op een drammerige manier bespeeld. Aan de andere kant valt niet te ontkennen dat de lucht met name in de grote steden schoner wordt als er geen auto's met uitstoot meer rijden. Dus wat is er op tegen de elektrische auto te pushen zodra dit een volwaardig alternatief is?

Het jaar 2040 ligt ver in de toekomst. In de 23 jaar er naartoe zal er technologisch veel veranderen en lange termijn-plannen kunnen bijgesteld worden. Toch is het uitgangspunt van de tweede en derde automarkt van Europa - het VK en Frankrijk - helder: zodra we een generatie verder zijn moet al het vervoer binnen de landsgrenzen emissieloos zijn. Als tussenstap wordt in veel grote steden al nagedacht over een verbod op bepaalde vervuilende auto's, waarbij de pijlen vooral op diesels worden gericht.

Duitsland, de grootste autoconsument en -producent van Europa, speelt echter voorlopig niet mee met de lange-termijnplannen: het weigert de traditionele auto onder de bus te gooien of een deadline te geven. Daarnaast waarschuwen veel belangrijke Duitsers uit industrie- en regeringskringen tegen het al te hard doordraven met het afschaffen van verbrandingsmotoren.
Reactie Duitse regering

Op federaal niveau wordt vanzelfsprekend nagedacht over manieren om de toekomst milieuvriendelijker in te vullen. Meteen de verbiedreflex vrij baan geven gaat de Duitsers echter te ver: "een verbod op diesel- of benzinevoertuigen staat momenteel niet op de agenda van de regering", aldus een woordvoerster. Het ministerie van Verkeer noemt een verbod fantasieloos: het klimaat heeft er niets aan wanneer elektrische auto's onderweg zijn op stroom die door bruinkool is opgewekt, aldus een woordvoerder.

Op lager niveau wordt geageerd tegen dieselverboden: zo sprak de minister-president van de Duitse deelstaat Baden-Würtemberg zich uit tegen een voorstel om diesels in Stuttgart te verbieden. Op 2 augustus wordt bij de oosterburen een landelijke 'dieseltop' georganiseerd om alle problemen en mogelijke oplossingen rond de verketterde brandstof te bespreken.

Mercedes-baas Dieter Zetsche preekt ondertussen voor eigen parochie, en spreekt zijn onvoorwaardelijke steun voor de dieselmotor uit: "We are convinced, like the rest of the carmaking industry, that we are headed toward electric mobility. Until that happens, further reductions in CO2 will be achieved through combustion engines, and here the diesel will play a significant role." Mercedes heeft flink geld in de dieselmotor zitten, en vervult een leidende rol omtrent de technologie.
En Nederland?

In eigen land komen we vooralsnog niet veel verder dan het formuleren van wat vage doelstellingen omtrent de toekomst van de verbrandingsmotor. Mochten we ooit nog een nieuw kabinet krijgen, dan wordt dit wellicht verder uitgewerkt.
Ik kijk overigens erg uit naar de nieuwe Leaf, vooralsnog lijkt dat samen met de Model 3 de meest potente middensegment EV.

Dit moet de Leaf worden, geheel volgens de nieuwe design taal van Nissan _O_

2018-Nissan-Leaf-Carscoops.jpg

[ Bericht 2% gewijzigd door Revolution-NL op 29-07-2017 23:35:00 ]
pi_172772262
Wat is de Model 3 trouwens een plaatje. De positionering hebben ze heel slim gedaan, een echte game-changer. Ik hoop dat ze snel de productie onder controle hebben en grote aantallen kunnen gaan draaien.

Exclusive: Tesla Model 3 First Drive Review
http://www.motortrend.com(...)-first-drive-review/

Ik moet maar eens gaan lobbyen bij de wagenparkbeheerder c_/

[ Bericht 6% gewijzigd door Revolution-NL op 29-07-2017 23:36:25 ]
  maandag 31 juli 2017 @ 08:48:36 #58
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_172800698
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 23:27 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat is de Model 3 trouwens een plaatje. De positionering hebben ze heel slim gedaan, een echte game-changer. Ik hoop dat ze snel de productie onder controle hebben en grote aantallen kunnen gaan draaien.

Exclusive: Tesla Model 3 First Drive Review
http://www.motortrend.com(...)-first-drive-review/

Ik moet maar eens gaan lobbyen bij de wagenparkbeheerder c_/

*O*
Mooi ding ja.
Zal bij ons wel makkelijk over gedaan worden om er 1 te kunnen rijden hoop ik.
N/A
pi_172841720
Toenemende vrees dat de duitse auto industrie de weg van de Dodo gaat.

Video Tagesschau, Schafft die Automobilindustrie den Strukturwandel?
We can't afford the illusion anymore
pi_172844863
Het gaat blijkbaar vooral om de belangen van de industrie en hun werknemers. De belangen van de consument en degenen die de vuile lucht opsnuiven komen 2e rang :')

Große Inszenierung: Der Dieselgipfel
quote:
Die Nachricht von Kartellabsprachen der Autoindustrie platzt mitten in den Wahlkampf. Die Regierung reagiert und lädt zum Dieselgipfel. Länder und Kommunen suchen mit der Autoindustrie Wege, wie sich Fahrverbote in Städten vermeiden lassen.
Was bringen Diesel-Software-Updates?
We can't afford the illusion anymore
  woensdag 2 augustus 2017 @ 07:57:37 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172846134
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 01:15 schreef Digi2 het volgende:
Het gaat blijkbaar vooral om de belangen van de industrie en hun werknemers. De belangen van de consument en degenen die de vuile lucht opsnuiven komen 2e rang :')

Große Inszenierung: Der Dieselgipfel

[..]

Was bringen Diesel-Software-Updates?
Heerlijk, die arrogantie van de VW chef
"Wij beantwoorden geen vragen!"
Chef Lobby van de auto industrie en de verantwoordelijke minister die interviews weigeren.
De paniek moet groot zijn.

Amerikanen lachen zich slap, die produceren enorm slurpende bakken (nog steeds) maar de D autoindustrie wordt de nek om gedraaid. En de Industrie geeft alle instrumenten om zich aan te laten pakken op een dienblaadje: Sjoemelen met software, kartelvorming..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172847060
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 07:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heerlijk, die arrogantie van de VW chef
"Wij beantwoorden geen vragen!"
Chef Lobby van de auto industrie en de verantwoordelijke minister die interviews weigeren.
De paniek moet groot zijn.

Amerikanen lachen zich slap, die produceren enorm slurpende bakken (nog steeds) maar de D autoindustrie wordt de nek om gedraaid. En de Industrie geeft alle instrumenten om zich aan te laten pakken op een dienblaadje: Sjoemelen met software, kartelvorming..
Emails tussen BKA en Porsche hebben ondertussen de positie van Dobrindt verder verzwakt en het beeld van een old boys network tussen industrie, vakbond en politiek komen ondertussen zo duidelijk naar voren dat men nu zegt daar duidelijk afstand van te nemen. De groenen zouden wel eens flink kunnen profiteren van het gekonkel van de politiek&corporate elite de aanstaande verkiezingen.
We can't afford the illusion anymore
pi_172847078
Moet je dit interview met hem eens lezen: http://www.sz-online.de/n(...)-kaufen-3727932.html

Zo halfhartig, aan de ene kant heeft hij het wel over elektromobiliteit maar hij gelooft duidelijk niet in elektromobiliteit in Duitsland en lijkt te denken dat met een beetje alibi-elektro en wat gereorganiseer het bedrijf in principe zo verder kan als voorheen...

Komt haast een beetje over zoals destijds Steve Ballmer van Microsoft die lachte over de iPhone...
  woensdag 2 augustus 2017 @ 09:31:38 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172847123
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Emails tussen BKA en Porsche hebben ondertussen de positie van Dobrindt verder verzwakt en het beeld van een old boys network tussen industrie, vakbond en politiek komen ondertussen zo duidelijk naar voren dat men nu zegt daar duidelijk afstand van te nemen. De groenen zouden wel eens flink kunnen profiteren van het gekonkel van de politiek&corporate elite de aanstaande verkiezingen.
Mooi toch, dat bij linkse fokkers zo geliefde Rijnlandmodel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 09:33:18 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172847156
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:29 schreef Igen het volgende:
Moet je dit interview met hem eens lezen: http://www.sz-online.de/n(...)-kaufen-3727932.html

Zo halfhartig, aan de ene kant heeft hij het wel over elektromobiliteit maar hij gelooft duidelijk niet in elektromobiliteit in Duitsland en lijkt te denken dat met een beetje alibi-elektro en wat gereorganiseer het bedrijf in principe zo verder kan als voorheen...

Komt haast een beetje over zoals destijds Steve Ballmer van Microsoft die lachte over de iPhone...
De D autoindustrie doet mij vooral denken aan Nokia.
Marktbeheersend, onaanvechtbaar
iPhone
Poef
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172847217
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mooi toch, dat bij linkse fokkers zo geliefde Rijnlandmodel
Het is ook helemaal geinstitutionaliseerd hè. De minister-president en minster van financien van Nedersaksen zitten automatisch ook in de Raad van Toezicht van Volkswagen. Toen ik er voor het eerst van hoorde stond ik echt even perplex.
pi_172847451
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De D autoindustrie doet mij vooral denken aan Nokia.
Marktbeheersend, onaanvechtbaar
iPhone
Poef
Het is niet alsof de industriëlen wachten op een tanende werkgelegenheid en de dreigende werkloosheid van hun werknemers gebruiken om flinke geldinjecties van de overheid op kosten van de belastingbetalers los te krijgen :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 02-08-2017 10:11:28 ]
We can't afford the illusion anymore
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:13:24 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172851854
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is ook helemaal geinstitutionaliseerd hè. De minister-president en minster van financien van Nedersaksen zitten automatisch ook in de Raad van Toezicht van Volkswagen. Toen ik er voor het eerst van hoorde stond ik echt even perplex.
Zijn ook aandeelhouder (niet zij zelf, maar de deelstaat)
Gaat nog terug op de NS tijd en de Britse bezetting na de oorlog
https://de.m.wikipedia.org/wiki/VW-Gesetz
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:15:50 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172851904
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het is niet alsof de industriëlen wachten op een tanende werkgelegenheid en de dreigende werkloosheid van hun werknemers gebruiken om flinke geldinjecties van de overheid op kosten van de belastingbetalers los te krijgen :r
D (auto) industrie krijgt al heel lang subsidies, ook voor electromobiliteit
En maar klagen dat landen als NL lage belasting op Holdings heft, maar ondertussen..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172852383
Ik denk dat de aandeelhouders van de Duitse concerns niet heel erg vrolijk worden als bestaande investering vervroegt afgeschreven moeten worden én er fors geïnvesteerd moet worden in giga-factories en nieuwe productie faciliteiten.

Je hebt het dan over bedragen van tientallen miljarden die opgehoest moeten worden.
Ik zie het somber in voor deze concerns.

Dit geldt overigens niet alleen voor de Duitsers , ook bij PSA zijn ze nog aan het slapen.

De wake-up call komt wel in 2018 als de Model 3, de Leaf en de Ioniq met groter accupakket als warme broodjes over de toonbank gaan.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:50:09 #71
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_172852868
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik denk dat de aandeelhouders van de Duitse concerns niet heel erg vrolijk worden als bestaande investering vervroegt afgeschreven moeten worden én er fors geïnvesteerd moet worden in giga-factories en nieuwe productie faciliteiten.

Je hebt het dan over bedragen van tientallen miljarden die opgehoest moeten worden.
Ik zie het somber in voor deze concerns.

Dit geldt overigens niet alleen voor de Duitsers , ook bij PSA zijn ze nog aan het slapen.

De wake-up call komt wel in 2018 als de Model 3, de Leaf en de Ioniq met groter accupakket als warme broodjes over de toonbank gaan.
Piet zei ook al dat Duitsland met de oplaadinfrastructuur hopeloos achter loopt.

In post #63 heb ik een link naar een interview gepost met de VW-baas. Die zegt ook te denken dat het in zo'n vaart niet laat lopen omdat Duitsland vergrijst en ouwe conservatieve lullen niet elektrisch gaan rijden. Als tegenhanger noemt hij China, waar de bevolking jonger is en wel aan de elektrische auto wil.

De cruciale denkfout die hij daarbij volgens mij maakt is dat hij niet door lijkt te hebben dat landen zoals China óók zijn afzetmarkt zijn.

(Ik geloof dat de econoom Michael Porter ook al eens beschreef dat een cruciaal kenmerk voor internationaal succes is, dat de thuismarkt zodanig is dat die producenten aanmoedigt om datgeen te produceren wat dan ook internationaal het beste is.)
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:37:49 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172857590
Politiek en Milieubeweging zijn trouwens ook niet onschuldig aan het dieselschandaal, jaren en jarenlang al wordt de indruk gewekt CO2 is gelijk aan milieu. Lage CO2 uitstoot was bij autos prioriteit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172871232
quote:
Tesla ontvangt duizenden bestellingen na presentatie Model 3

Tesla, de fabrikant van elektrische auto's, heeft succes met zijn nieuwe Model 3. Sinds de officiële presentatie afgelopen vrijdag kreeg het bedrijf naar eigen zeggen per dag gemiddeld 1.800 bestellingen binnen voor de nieuwe wagen, zo meldde het concern vrijdag bij de publicatie van de cijfers.
Tesla schrijft nog steeds rode cijfers al lopen de verliezen terug. De Model 3 zou voor zwarte cijfers moeten gaan zorgen. We zullen zien of ze dat kunnen waarmaken. De gunfactor t.o.v. de duitse concerns zal nu hevig aan het verschuiven zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 03-08-2017 09:48:09 ]
We can't afford the illusion anymore
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:26:56 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172872329
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Tesla schrijft nog steeds rode cijfers al lopen de verliezen terug. De Model 3 zou voor zwarte cijfers moeten gaan zorgen. We zullen zien of ze dat kunnen waarmaken. De gunfactor t.o.v. de duitse concerns zal nu hevig aan het verschuiven zijn.
Die rode cijfers zijn deel van hun businessmodel, groeien is belangrijker.
Amazon heeft het net zo gedaan, net als veel anderen. Marktaandeel veroveren, concurrentie uitschakelen en daarna cashen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')