abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 00:08:49 #1
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_172378106


Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager is hčt spel als het gaat om realistisch managen.

Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten! Vergeet dan niet te zeggen welk team je bent én in welke versie van Football Manager je dit hebt bereikt.

Handige sites
ManagersUnited
FMInside
FM Base
FM Scout
Sortitoutsi
Sports Interactive Community

Voorgaande topics
Bekijk de topicchain.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_172379995
TT slaat hierop:

quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 02:52 schreef DeHovenier het volgende:
Kerel met z'n managernaam Destroy Messi wordt manager van Barca met de intentie om Messi geen enkele wedstrijd te laten spelen, omdat ie t niet leuk vindt dat ie steeds de Ballon d'Or wint _O-

http://imgur.com/a/OO4P9#0
Children of the night. What music they make.
pi_172379996
Hodfr, m'n beste (en enige) keeper is transfervrij weg :r
Children of the night. What music they make.
pi_172388262
:'( m'n grootste verdedigende talent weg, omdat ik niet op aan het letten was...
Blijkbaar sluit de spaanse transfermarkt in de winter eerder dan de engelse, dus buiten de transferperiode om heeft city z'n clausule afgekocht die nog op 2,5m stond :'(

Gelijk al m'n spelers maar even doorgelopen en hun contract opengebroken... mar man, wat kut, was echt even vergeten dat die clausules er in spanje in zitten.. zijn vervanger was een overbodige verdediger, die in 2 seizoenen maar 1 wedstrijd had gespeeld.
ivm blessures opgesteld tegen de nr 18(valencia) en 5 cruciale fouten waardoor ik met 7-1 eraf ging :S

maargoed, hij rot daar maar lekker weg in het -23 team ipv basis in de primera division :W
PSN: Metal_Akilla
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 15:54:29 #5
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_172390315
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 05:43 schreef DeHovenier het volgende:
Hodfr, m'n beste (en enige) keeper is transfervrij weg :r
:D genaaid!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_172397702
Ok dan de Belgische Proximus League (eerste divisie) is echt heel raar. Je speelt dus 4x tegen mekaar, 2x in periode 1 en 2x in periode 2. Wie aan het einde van periode 2 de nr1 is van beide periodes opgeteld die is kampioen en promoveert, de nrs 2,3,4 speelt promotie wedstrijden met clubs van de eredivisie, de nrs 5,6,7,8 spelen met gehalveerde punten nog een degradatie poule (er zijn dus maar 8 teams in de Belgische eerste divisie)

So far so good. Nu ben ik dus kampioen geworden (zowel periode 1 en 2 gewonnen) met cercle Brugge, totaal 6 ptn voorsprong op de nr2. Dan ben je dus klaar EIND FEBRUARI! Dan hoef je dus niks meer te doen tot ergens begin augustus. Wtf, dus dan maar oefenwedstrijden plannen maar het gaat nergens over. Goed voor je spelers ontwikkeling ook.

Word wel een pittig seizoen straks, want ook na promotie totaal geen budget, maar een ton ofzo. Dus toch maar weer huren, gelukkig is Monaco een partner club en daar zit aardig wat talent en ook in mijn eigen jeugd zitten wat pareltjes, maar met alleen 17/18/19 jarige ga ik het niet redden denk ik
pi_172426639
Wat is dit dan weer :')



Voorhoofd much :P
Feyenoord-
pi_172441456
Vorige week fm17 gekocht ergens voor 20 euro en ik moet zeggen dat dit wel een uitdaging is.

Mijn laatste fm was deel 15 en hiet won ik gewoon alles met mijn 433 balbezit en controle. Ik kocht natuurlijk mijn vaste talenten Vallejo, Ruben Neves, Zivkovic etc en kon zo met West Brom kampioen worden en domineren.

In deel 17 krijg ik gewoon bijna geen doelpunt gemaakt. Ik ben een een beetje aan het rommelen met de tactiek en niks voelt gewoon goed. Zie ik iets over het hoofd?
Speel met West Bromwich ALbion en ik probeer gewoon vanalles, maar het werkt niet.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 19:42:09 #9
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_172443063
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 18:07 schreef the_legend_killer het volgende:
Vorige week fm17 gekocht ergens voor 20 euro en ik moet zeggen dat dit wel een uitdaging is.

Mijn laatste fm was deel 15 en hiet won ik gewoon alles met mijn 433 balbezit en controle. Ik kocht natuurlijk mijn vaste talenten Vallejo, Ruben Neves, Zivkovic etc en kon zo met West Brom kampioen worden en domineren.

In deel 17 krijg ik gewoon bijna geen doelpunt gemaakt. Ik ben een een beetje aan het rommelen met de tactiek en niks voelt gewoon goed. Zie ik iets over het hoofd?
Speel met West Bromwich ALbion en ik probeer gewoon vanalles, maar het werkt niet.
Post eens je tactiek, dan is het voor ons makkelijker om tips te geven. Niet dat ik er heel veel verstand van heb, maar zijn er hier wel een paar die je wat feedback kunnen geven ;)
pi_172459829
Met de Steam Summer Sale toch maar Fm 2017 gekocht voor iets minder dan 20 euro. Heb eigelijk al sinds Fm 2008 niet meer gespeeld, wel een aantal keren geprobeerd maar het trok me niet echt. Hoe dan ook nu toch het spel gekocht en begonnen met een LLM spel. Ik heb Italy - 11 levels, 4993 clubs (Sangue Blu) geinstalleerd en ben dus begonnen op het laagste niveau in Italie op level 10.
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
  zondag 16 juli 2017 @ 15:31:59 #11
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_172460095
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 15:25 schreef bobjuh het volgende:
Met de Steam Summer Sale toch maar Fm 2017 gekocht voor iets minder dan 20 euro. Heb eigelijk al sinds Fm 2008 niet meer gespeeld, wel een aantal keren geprobeerd maar het trok me niet echt. Hoe dan ook nu toch het spel gekocht en begonnen met een LLM spel. Ik heb Italy - 11 levels, 4993 clubs (Sangue Blu) geinstalleerd en ben dus begonnen op het laagste niveau in Italie op level 10.
Levels? Wat houdt dat in m.b.t. FM? Nog nooit iets van gezien :+
pi_172460710
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 15:31 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Levels? Wat houdt dat in m.b.t. FM? Nog nooit iets van gezien :+
http://www.fmscout.com/a-(...)gues-to-level-9.html

Divisies dus
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator zondag 16 juli 2017 @ 15:58:42 #13
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_172460910
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 15:25 schreef bobjuh het volgende:
Met de Steam Summer Sale toch maar Fm 2017 gekocht voor iets minder dan 20 euro. Heb eigelijk al sinds Fm 2008 niet meer gespeeld, wel een aantal keren geprobeerd maar het trok me niet echt. Hoe dan ook nu toch het spel gekocht en begonnen met een LLM spel. Ik heb Italy - 11 levels, 4993 clubs (Sangue Blu) geinstalleerd en ben dus begonnen op het laagste niveau in Italie op level 10.
Tof :D

Ik begon een keer op het 12e niveau van Engeland, werd kampioen, kreeg als doelstelling ook maar meteen kampioen van het 11e niveau te worden en werd bij mijn zelfgemaakte club ontslagen omdat we na een duel of 15 ergens in de middenmoot stonden :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_172462406




In de oude FM was dit gewoon goud. Soms ga ik voor 351, maar veel doe ik niet aan de tactiek veranderen. Soms speel ik op balbezit en zet ik temporiseren uit.
pi_172464148
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 15:31 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Levels? Wat houdt dat in m.b.t. FM? Nog nooit iets van gezien :+
10e level in the voetbal pyramide van Italie, 10 divisie what ever

quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 15:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Tof :D

Ik begon een keer op het 12e niveau van Engeland, werd kampioen, kreeg als doelstelling ook maar meteen kampioen van het 11e niveau te worden en werd bij mijn zelfgemaakte club ontslagen omdat we na een duel of 15 ergens in de middenmoot stonden :')
Heb al een testje gedaan met een andere club in 10e niveau in Italie. Moest in de bovenste helft eindigen en werd kampioen en moest het seizoen daarna in de hogere divisie ook meteen kampioen worden. Ging goed, ik stond bovenaan na 12 duels ofzo. Maar toch maar even opnieuw begonnen met een andere club

[ Bericht 24% gewijzigd door bobjuh op 16-07-2017 17:55:39 ]
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
  zondag 16 juli 2017 @ 22:22:19 #16
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_172472712
Nieuwe game gestart, werkeloos begonnen en uiteindelijk aangenomen bij TEC vv in de Tweede Divisie. Ben benieuwd wat ik hiervan ga bakken :D Het is ook een amateurclub, dus geen contracten. De selectie die er nu staat is ook wel behoorlijk uit balans :')



Tevens ben ik het enige staflid _O-
  zondag 16 juli 2017 @ 23:09:09 #17
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_172473650
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 22:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Nieuwe game gestart, werkeloos begonnen en uiteindelijk aangenomen bij TEC vv in de Tweede Divisie. Ben benieuwd wat ik hiervan ga bakken :D Het is ook een amateurclub, dus geen contracten. De selectie die er nu staat is ook wel behoorlijk uit balans :')

[ afbeelding ]

Tevens ben ik het enige staflid _O-
:D

Ben benieuwd. Succes _O_
pi_172475441
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 22:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Nieuwe game gestart, werkeloos begonnen en uiteindelijk aangenomen bij TEC vv in de Tweede Divisie. Ben benieuwd wat ik hiervan ga bakken :D Het is ook een amateurclub, dus geen contracten. De selectie die er nu staat is ook wel behoorlijk uit balans :')

[ afbeelding ]

Tevens ben ik het enige staflid _O-
Dat is over het algemeen zo bij lagere divisies.
Maar success
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
pi_172483138
Ben ook weer begonnen met PSV. Beetje mijn standaard game :P

Valt me op dat PSV veel grote talenten in de jeugd heeft. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik handenvol met 4 ster+ talenten heb. Een aantal daarvan zitten inmiddels al bij de A-selectie.

Speel op het moment met Zoet, Troupee, st. Juste, Luckassen, Willems, Rigo, Hendrix, Ramselaar, Bergwijn, Lozano en Locadia (afwisselend met een 18-jarig Argentijns talent).

Gaat heel aardig. 2 wedstrijden tot nu toe verloren in de competitie (nu winterstop) en in de EL door (2de achter Hertha).
pi_172483255
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:10 schreef nickhguitar het volgende:
Ben ook weer begonnen met PSV. Beetje mijn standaard game :P

Valt me op dat PSV veel grote talenten in de jeugd heeft. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik handenvol met 4 ster+ talenten heb. Een aantal daarvan zitten inmiddels al bij de A-selectie.

Speel op het moment met Zoet, Troupee, st. Juste, Luckassen, Willems, Rigo, Hendrix, Ramselaar, Bergwijn, Lozano en Locadia (afwisselend met een 18-jarig Argentijns talent).

Gaat heel aardig. 2 wedstrijden tot nu toe verloren in de competitie (nu winterstop) en in de EL door (2de achter Hertha).
Heb je een screen van je ingaande en uitgaande transfers? Ik ben benieuwd.

Ik ben met Shefffield Wednesday tweede geworden. Praktisch zonder budget de Premier league in. Nu nul uit twee...wordt een topseizoen (not), ik hoop dat een rijkere ploeg me wil hebben, zodat ik eens wat kan verrichten op de transfermarkt.
  maandag 17 juli 2017 @ 14:37:36 #21
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_172483634
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:16 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Heb je een screen van je ingaande en uitgaande transfers? Ik ben benieuwd.

Ik ben met Shefffield Wednesday tweede geworden. Praktisch zonder budget de Premier league in. Nu nul uit twee...wordt een topseizoen (not), ik hoop dat een rijkere ploeg me wil hebben, zodat ik eens wat kan verrichten op de transfermarkt.
Je krijgt toch een giga bak geld als je promoveert?
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_172484185
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:16 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Heb je een screen van je ingaande en uitgaande transfers? Ik ben benieuwd.

Ik ben met Shefffield Wednesday tweede geworden. Praktisch zonder budget de Premier league in. Nu nul uit twee...wordt een topseizoen (not), ik hoop dat een rijkere ploeg me wil hebben, zodat ik eens wat kan verrichten op de transfermarkt.
Ben nu helaas niet bij de PC waar ik ook FM mee speel. Luckassen en Lozano waren dus al aanwezig (laatste update v.d. database). Verder heb ik St. Juste voor 10 miljoen gekocht, Trouppee voor 2,8 en Maximiliano Romero voor 5.

Verder heb ik Arias voor 12,5 verkocht en de Jong verhuurd aan RB Salzburg met optie tot koop.

Uit de jeugd zijn de belangrijkste spelers (met de meeste minuten): Rigo, Obispo, Carolina, Lammers, Duarte en ik laat soms Jayden Braaf van 14 jaar al meeballen gewoon omdat het kan :P Ook gewoon 5 sterren potentie trouwens.

Wat ik alleen jammer vind is dat de ED binnen 5 jaar onherkenbaar is. Ajax haalt op de een of andere manier alleen maar 34 jarige Argentijnen. De echte visie van bepaalde clubs ontbreekt totaal.
  maandag 17 juli 2017 @ 15:19:07 #23
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_172484289
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 15:11 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ben nu helaas niet bij de PC waar ik ook FM mee speel. Luckassen en Lozano waren dus al aanwezig (laatste update v.d. database). Verder heb ik St. Juste voor 10 miljoen gekocht, Trouppee voor 2,8 en Maximiliano Romero voor 5.

Verder heb ik Arias voor 12,5 verkocht en de Jong verhuurd aan RB Salzburg met optie tot koop.

Uit de jeugd zijn de belangrijkste spelers (met de meeste minuten): Rigo, Obispo, Carolina, Lammers, Duarte en ik laat soms Jayden Braaf van 14 jaar al meeballen gewoon omdat het kan :P Ook gewoon 5 sterren potentie trouwens.

Wat ik alleen jammer vind is dat de ED binnen 5 jaar onherkenbaar is. Ajax haalt op de een of andere manier alleen maar 34 jarige Argentijnen. De echte visie van bepaalde clubs ontbreekt totaal.
Bizar, in mijn game met Twente ben ik nu 5 jaar op weg en daar worden er juist door vrijwel alle Nederlandse clubs veel Nederlanders gekocht. PSV, Ajax en Feyenoord handelen ook gigantisch veel onderling :')
Brenet heeft bij alle 3 de clubs gespeeld (zit nu bij FC Groningen), Sinkgraven is na een half jaartje huurbasis bij Anderlecht naar Feyenoord gegaan, Tapia zit nu bij PSV en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ook FC Groningen en Heerenveen handelen enorm veel onderling.

De algehele tendens is in ieder geval echt ruim in het voordeel van binnenland. Denk dat hoogstens 15% buitenlands is. Waar Ajax overigens de kroon spande, die hadden op een gegeven moment 5 keepers onder contract die ze elk 2 miljoen per jaar betaalden en alle 5 hadden ze een contract als belangrijke basisspeler :')
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 11:07:05 #24
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_172500508
Bij mij zit Ajax op een gegeven moment vol Brazilianen, net als PSV. Feyenoord haalt oostblokkers en Twente een mengelmoesje met een voorkeur voor Egyptenaren :') Mijn Telvanni haalt spelers van over de hele wereld, al blijft de kern Nederlands, maar ik heb om de een of andere reden een zwak voor Tsjechische spelers :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:23:57 #25
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_172500798
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 15:11 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ben nu helaas niet bij de PC waar ik ook FM mee speel. Luckassen en Lozano waren dus al aanwezig (laatste update v.d. database). Verder heb ik St. Juste voor 10 miljoen gekocht, Trouppee voor 2,8 en Maximiliano Romero voor 5.

Verder heb ik Arias voor 12,5 verkocht en de Jong verhuurd aan RB Salzburg met optie tot koop.

Uit de jeugd zijn de belangrijkste spelers (met de meeste minuten): Rigo, Obispo, Carolina, Lammers, Duarte en ik laat soms Jayden Braaf van 14 jaar al meeballen gewoon omdat het kan :P Ook gewoon 5 sterren potentie trouwens.

Wat ik alleen jammer vind is dat de ED binnen 5 jaar onherkenbaar is. Ajax haalt op de een of andere manier alleen maar 34 jarige Argentijnen. De echte visie van bepaalde clubs ontbreekt totaal.
Romero had ik in mijn Feyenoord game ook. Die kan wel voetballen.

Rigo staat in 2030 bij mijn Sochaux-Montbelliard in de basis.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_172501986
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:37 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Je krijgt toch een giga bak geld als je promoveert?
De club had schulden. Ik heb dus geen grote investeringen kunnen doen en ben maar voor jonge talenten gegaan. Ik ga er vanuit dat ik er net in blijf, en dat het seizoen erop mijn vertrouwen in die jonkies wordt uitbetaald.

Ik had die verwachting overigens ook..
pi_172540790
Ik zit altijd een beetje te staggelen wat betreft het salaris van bepaalde gasten. Spelers zoals Arias en Willems bijv. In principe goed genoeg, maar je weet dat ze een bepaald plafond hebben wat potentie betreft welke andere spelers zullen overtreffen.

Ik dacht dus even te kijken bij Ajax, wat die nu precies betalen. Dolberg net verlengd en die stond redelijk bovenaan zag ik al in een oogopslag. Vervolgens op sorteren geklikt en zie ik tot mijn verbazing dat ze Anita hebben teruggehaald en Andre Almeida. Staan beiden voor 4 mil per jaar op de loonlijst (4x zoveel dan de nr 3 :') ).

Ik had dus verlengd met Zoet en Willems. Zoet verdiend 1 mil per jaar nu en Willems 1,2. Brenet werd op de laatste speeldag gekocht door AC Milan. Die boden 8. Ik wilde ze gewoon afschrikken met 25 miljoen en dat vonden ze eigenlijk geen probleem. Fuck. :P
pi_172551893
Kijken jullie wel eens FM stories op Youtube? I.p.v. de geschreven verhalen maken die gasten video's over hun avonturen als manager in FM.

Ik zit met een ideetje in m'n hoofd dat best geinig klinkt als ik eraan denk haha. Zal hem hier even verklappen, kijken wat jullie ervan vinden.

Jaren geleden (2000?) Football World Manager (met Co Adriaanse op het hoesje). Een beetje een FM tegenhanger, maar dan anders. Het leuke daarin, vond ik, was dat er een 'prive' deeltje in zat. Je sloot als manager een contract af, kreeg betaald en van dat geld kon je je prive situatie een beetje uitbouwen. Dat stukje mis ik bij FM een beetje, het maakt volgens mij als manager namelijk niet uit hoeveel je verdiend, je kunt er niets mee.

Nu kwam ik op het idee om zo'n video story te maken, waarbij ik de verdiensten aan salaris bij houd en dan aan de andere kant m'n manager in The Sims maak om zo het prive leven ernaast te houden (en dan met cheats gewoon z'n budget managen). Dus als je klein begint kun je sparen voor een groter huis, tv, etc. en als je het eenmaal gemaakt heb kun je groooooots. I.p.v. manager kun je bijv ook een speler maken en zijn carričre volgen.

Iemand al zoiets tegen gekomen en lijkt dat je mogelijk leuk om naar te kijken?
pi_172560889
Iemand een idee of ik dit kan veranderen? Zo word doorgroeien als club wel erg moeilijk...

Feyenoord-
pi_172587092
Vraagje: ik zit nu dus in seizoen 2 bij PSV en volgens mij word ik leip. Ik heb een paar goede spelers gescout (4 gele sterren met mogelijk nog meer (1 zwarte ster)). Op het moment dat ik op 'bevestig' klik zijn deze spelers ineens nog maar 3 ster potentieel. WTF?
pi_172591101
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 23:18 schreef nickhguitar het volgende:
Vraagje: ik zit nu dus in seizoen 2 bij PSV en volgens mij word ik leip. Ik heb een paar goede spelers gescout (4 gele sterren met mogelijk nog meer (1 zwarte ster)). Op het moment dat ik op 'bevestig' klik zijn deze spelers ineens nog maar 3 ster potentieel. WTF?
Je hebt waardeloze scouts
pi_172594561
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 23:18 schreef nickhguitar het volgende:
Vraagje: ik zit nu dus in seizoen 2 bij PSV en volgens mij word ik leip. Ik heb een paar goede spelers gescout (4 gele sterren met mogelijk nog meer (1 zwarte ster)). Op het moment dat ik op 'bevestig' klik zijn deze spelers ineens nog maar 3 ster potentieel. WTF?
Je scouts zijn zwaar kut dus. Je moet sowieso langer scouten dan 1 wedstrijd, dan krijg je al een beter beeld. Maar als je scouts erg matig zijn krijg je dus ook niet altijd de juiste beoordeling
pi_172594999
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:53 schreef JapieGijs het volgende:
Kijken jullie wel eens FM stories op Youtube? I.p.v. de geschreven verhalen maken die gasten video's over hun avonturen als manager in FM.

Ik zit met een ideetje in m'n hoofd dat best geinig klinkt als ik eraan denk haha. Zal hem hier even verklappen, kijken wat jullie ervan vinden.

Jaren geleden (2000?) Football World Manager (met Co Adriaanse op het hoesje). Een beetje een FM tegenhanger, maar dan anders. Het leuke daarin, vond ik, was dat er een 'prive' deeltje in zat. Je sloot als manager een contract af, kreeg betaald en van dat geld kon je je prive situatie een beetje uitbouwen. Dat stukje mis ik bij FM een beetje, het maakt volgens mij als manager namelijk niet uit hoeveel je verdiend, je kunt er niets mee.

Nu kwam ik op het idee om zo'n video story te maken, waarbij ik de verdiensten aan salaris bij houd en dan aan de andere kant m'n manager in The Sims maak om zo het prive leven ernaast te houden (en dan met cheats gewoon z'n budget managen). Dus als je klein begint kun je sparen voor een groter huis, tv, etc. en als je het eenmaal gemaakt heb kun je groooooots. I.p.v. manager kun je bijv ook een speler maken en zijn carričre volgen.

Iemand al zoiets tegen gekomen en lijkt dat je mogelijk leuk om naar te kijken?
Ik vind het een leuk idee, ik zeg doen! ^O^
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
pi_172599742
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 09:21 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Je hebt waardeloze scouts
Of een waardeloze assistent
  Moderator zaterdag 22 juli 2017 @ 18:22:30 #35
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_172600742
In 14 zorg ik er voor dat mijn scouts van wereldklasse zijn, maar dat ik ook niet moeilijk bij powerhouse Telvanni :P Ik ging eerder altijd op zoek naar assistenten en scouts die minstens 15 punten in het beoordelen van CA en PA hebben zitten, laat ze een wedstrijdje scouten, heel soms twee, en dan maak ik een beslissing.

Meestal pakt het goed uit, soms niet, en als het niet goed komt kan ik zo'n knul altijd nog voor een dik bedrag aan Europese subtoppers en middenmoters kwijt :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_172600893


Hoezo de competitie loopt een beetje scheef, heb maar 8 duels gespeeld terwijl de meeste andere clubs al 14 keer hebben gespeeld. Speel in de Gibraltar 3rd Division, vorig seizoen de 4th division gewonnen maar ze willen dat ik nu weer kampioen word wat wel zou moeten lukken. Zal je zien dat ik zo word ontslagen omdat ik het niet goed genoeg doe omdat ik 10+ punten achter sta op de nummer 1 :X.

Edit:
En weer twee duels verplaatst naar beker duels :X

[ Bericht 14% gewijzigd door bobjuh op 22-07-2017 18:35:58 ]
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
pi_172601471
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:37 schreef BlaBla87 het volgende:

[..]

Of een waardeloze assistent
Ligt eraan wie hij stuurde he
  Moderator zaterdag 22 juli 2017 @ 20:07:50 #38
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_172603143
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:29 schreef bobjuh het volgende:
[ afbeelding ]

Hoezo de competitie loopt een beetje scheef, heb maar 8 duels gespeeld terwijl de meeste andere clubs al 14 keer hebben gespeeld. Speel in de Gibraltar 3rd Division, vorig seizoen de 4th division gewonnen maar ze willen dat ik nu weer kampioen word wat wel zou moeten lukken. Zal je zien dat ik zo word ontslagen omdat ik het niet goed genoeg doe omdat ik 10+ punten achter sta op de nummer 1 :X.

Edit:
En weer twee duels verplaatst naar beker duels :X
Absurd :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_172622114


Zo CL is weer voorbij :')

Op de een of andere manier, had ik 9 spelers niet ingeschreven _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_172624726
Mijn save loopt opeens een stuk beter. Spelers smal op elkaar, balbezit en centrum benutten.
Controleren en counteren wissel ik met elkaar af. Nu lukt het om te domineren ^O^ en zelfs uit met 1-2 bij Liverpool te winnen.
pi_172625195
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Absurd :D
Loop nogsteeds 5 wedstrijden achter maar toch sta ik al 11 punten voor *)
Het seizoen is 46 duels gaat dus goed

"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
pi_172628171


Kampioen zijn we iig alvast :D
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_172631039
Hebben jullie nog tips voor een goede vervanger voor Hendrix? Begin seizoen 2 en hij gaat voor 25 mil naar L'pool.
  Moderator zondag 23 juli 2017 @ 21:58:16 #44
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_172631302
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 20:12 schreef Nick-GizMo het volgende:
[ afbeelding ]

Kampioen zijn we iig alvast :D
Twente, wtf :o
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_172632229
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Twente, wtf :o
Ze hebben nog een paar wedstrijden ;)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_172645256
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 21:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Twente, wtf :o
Tja, dan zal je deze ook leuk vinden :D!

Seizoen 2 zit er op :




CL was heel snel klaar na de groepsronde, Volgend jaar beter :P

Transfers :

Flinke lijst, maar er zitten ook een hoop jeugd spelers bij

Zoals Tomas Iazzetta, die eigenlijk voor de toekomst kwam. Maar staat toch gewoon in de basis :


Wel bang dat er dit jaar een hoop spelers vertrekken
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator maandag 24 juli 2017 @ 16:29:58 #47
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_172645385
Neeeee, Twente :'(

Wat voor een onmeunig pauperteam zit daar dat Excelsior, Volendam en Emmen al hoger eindigen? _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_172645468
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Neeeee, Twente :'(

Wat voor een onmeunig pauperteam zit daar dat Excelsior, Volendam en Emmen al hoger eindigen? _O-

Dit is de selectie op dit moment :D
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator maandag 24 juli 2017 @ 16:35:22 #49
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_172645519
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:33 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit is de selectie op dit moment :D
Verschilt haast niks van de echte selectie, beangstigend :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 24 juli 2017 @ 16:41:11 #50
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_172645627
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 16:22 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Tja, dan zal je deze ook leuk vinden :D!

Seizoen 2 zit er op :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
CL was heel snel klaar na de groepsronde, Volgend jaar beter :P

Transfers :
[ afbeelding ]
Flinke lijst, maar er zitten ook een hoop jeugd spelers bij

Zoals Tomas Iazzetta, die eigenlijk voor de toekomst kwam. Maar staat toch gewoon in de basis :
[ afbeelding ]

Wel bang dat er dit jaar een hoop spelers vertrekken
Holy shit wat een waslijst. :D

Romero gewoon in je basis plempen joh. Die wordt zo briljant goed.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  maandag 24 juli 2017 @ 16:43:09 #51
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_172645658
Ik zit inmiddels ergens in 2030 geloof ik. Twee jaar gebouwd aan een fijne selectie en tactiek en nu keurig 3 keer op rij kampioen geworden met Heerenveen, zal vanavond (als ik eraan denk) eens wat screentjes posten. Eerste drie openingswedstrijden van het seizoen zijn 5-0, 6-3 en 7-2 geloof ik. :P Komt inmiddels ook een nieuw stadion, nu alleen nog wat Europees succes zou mooi zijn. _O_
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_172645756


Dit gaat helemaal goed komen _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_172728194
Doelstelling: ontloop degradatie. (werkloos begonnen)



Bovenaan _O_ _O_
pi_172732234


Nog 166 miljoen transferbudget over, maar ik heb echt geen spelers meer nodig. Nou ja, bestuur in ieder geval blij.
Demain, on roule
  Moderator vrijdag 28 juli 2017 @ 11:28:21 #55
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_172733661
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:17 schreef Mykonos het volgende:
[ afbeelding ]

Nog 166 miljoen transferbudget over, maar ik heb echt geen spelers meer nodig. Nou ja, bestuur in ieder geval blij.
Zo, goeie verkoop en leegloop bij jou :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_172765510
Vraagje :Hoe zorg je dat je spelers contracten kunt aanbieden zonder een gelimiteerde afkoopsom? Ik heb nu een Argentijnse speler met een contract voor nog 18 maanden. Ik kan alleen een contract aanbieden waar een maximale afkoopsom van 15 mil bepaald door de zaakwaarnemer in kan (niet onderhandelbaar). hoe kan ik dit omzijlen?
pi_172792558


We beginnen weer eens prima _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zondag 30 juli 2017 @ 20:34:00 #58
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_172792661
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:01 schreef nickhguitar het volgende:
Vraagje :Hoe zorg je dat je spelers contracten kunt aanbieden zonder een gelimiteerde afkoopsom? Ik heb nu een Argentijnse speler met een contract voor nog 18 maanden. Ik kan alleen een contract aanbieden waar een maximale afkoopsom van 15 mil bepaald door de zaakwaarnemer in kan (niet onderhandelbaar). hoe kan ik dit omzijlen?
Niet, denk ik. Ik weet tenminste niet hoe. Misschien dat die op een later moment het niet meer erin wil.
pi_172801139
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:34 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Niet, denk ik. Ik weet tenminste niet hoe. Misschien dat die op een later moment het niet meer erin wil.
Hm dat is mooi kut. Ik betaal sommige jongens een salaris waar je misselijk van wordt en toch hebben ze dan maar een afkoopsom van 12.5 miljoen ofzo. Terwijl in Engeland soortgelijke spelers voor 50mil+ weg gaan..
  maandag 31 juli 2017 @ 10:12:32 #60
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_172801808
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:30 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Hm dat is mooi kut. Ik betaal sommige jongens een salaris waar je misselijk van wordt en toch hebben ze dan maar een afkoopsom van 12.5 miljoen ofzo. Terwijl in Engeland soortgelijke spelers voor 50mil+ weg gaan..
Je kan ze dan ook maar beter direct verkopen wanneer ze zo'n clausule erin willen. Als ze goed presteren zijn ze dan toch weg.
  maandag 31 juli 2017 @ 10:31:27 #61
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_172802219
Je kan vragen of ze hun zaakwaarnemer willen ontslaan. Ik heb dat nog nooit gevraagd aan 1 van mijn spelers, dus ik heb geen idee hoe daar over het algemeen op gereageerd wordt en of dat überhaupt iets veranderd aan hun contracteisen :D

Verder zijn er eigenlijk geen opties.
pi_172802505
quote:
14s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:12 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Je kan ze dan ook maar beter direct verkopen wanneer ze zo'n clausule erin willen. Als ze goed presteren zijn ze dan toch weg.
Ja ik merk het. De goede tijd dat ik spelers voor 80mil+ verkocht is dus voorbij :P

quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Je kan vragen of ze hun zaakwaarnemer willen ontslaan. Ik heb dat nog nooit gevraagd aan 1 van mijn spelers, dus ik heb geen idee hoe daar over het algemeen op gereageerd wordt en of dat überhaupt iets veranderd aan hun contracteisen :D

Verder zijn er eigenlijk geen opties.
Ja al vaker gevraagd. Vervolgens ruzie met de gehele selectie. Nee bedankt :P
  maandag 31 juli 2017 @ 10:55:16 #63
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_172802698
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:45 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja al vaker gevraagd. Vervolgens ruzie met de gehele selectie. Nee bedankt :P
Oh, laat maar dan :')
Ik heb regelmatig dat als er clubs geďnteresseerd zijn in mijn spelers en ik boden afwijs, spelers aan me vragen om hun contract open te breken om "me te laten zien dat je me belangrijk genoeg vindt om het bod af te wijzen". Dan staat er ook altijd een optie bij om te vragen of ze hun zaakwaarnemer willen ontslaan, maar daar ben ik altijd huiverig voor, dus dat heb ik nog nooit gedaan en dat hou ik dan ook maar zo :D

Overigens wijs ik dan altijd het verzoek af, dan willen ze een gesprek, dan zeg ik "je contract loopt nog lang niet af dus we gaan het niet openbreken" en dan is het altijd weer goed _O- Nog nooit gehad dat er negatief werd gereageerd om dat antwoord. Net zoals ik tegen spelers die zeuren om speeltijd altijd zeg "<speler X> is in topvorm, dus die passeer ik niet", dan binden ze ook altijd gelijk weer in :D
pi_172854255
Hebben jullie ook het idee dat FM moeilijker is geworden? Zelfs met clubs als Bayern, Man City en PSG slaag ik er deze versie in om slechts 3e of lager te eindigen. Hebben de succesvollen onder jullie nog wat algemene tips om resultaten te halen?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 16:00:50 #65
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_172855280
Blijf niet te lang vasthouden aan een tactiek die niet werkt, of spelers die niet presteren. De meeste van mijn verloren seizoenen worden veroorzaakt doordat ik weiger een niet scorende spits uit de basis te halen, omdat sentimentele waarde en kind van de club en ditdatalles.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_172858470
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 15:07 schreef FokPoster het volgende:
Hebben jullie ook het idee dat FM moeilijker is geworden? Zelfs met clubs als Bayern, Man City en PSG slaag ik er deze versie in om slechts 3e of lager te eindigen. Hebben de succesvollen onder jullie nog wat algemene tips om resultaten te halen?
Nee.
pi_172858550
Ik speel overigens veelal op de counter. En dan 442 in een ruit of 4312. Ik heb nu wel een strikerless variant met 3 centrale verdedigers, 2 aanvallende halfbacks, 2 centrale middenvelders en 3 schaduwspitsen. Die is wat aanvallender en wijder.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:45:06 #68
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_172874028
Mijn idee is trouwens dat met het juiste materiaal fel aanvallend pressievoetbal wordt beloond. Gewoon vol erop durven klappen, heeft me al veel prijzen binnengeharkt. Sta ook altijd in de toplijst qua kaarten, maar ook qua goals voor. :P

Mijn tactiek met Heerenveen is nu op het moment ongeveer dit:


1 tank achterin, 2 sobere backs, een stofzuiger die een goede pass in de benen heeft, een koppelspeler als CM, daarvóór nog een vooruitgeschoven spelmaker, een hangende linksbuiten icm een diepe spits op links en een klassieke rechtsbuiten met een complete spits aan de rechterkant. :D Absurd aanvallend maar werkt als een tierelier. Soms haal ik er een spits af voor een extra cv, maar dat is vaak niet eens nodig. Oh en soms speel ik met een klassieke linksbuiten erbij.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_172875949
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:45 schreef Lindgren. het volgende:
Mijn idee is trouwens dat met het juiste materiaal fel aanvallend pressievoetbal wordt beloond. Gewoon vol erop durven klappen, heeft me al veel prijzen binnengeharkt. Sta ook altijd in de toplijst qua kaarten, maar ook qua goals voor. :P

Mijn tactiek met Heerenveen is nu op het moment ongeveer dit:
[ afbeelding ]

1 tank achterin, 2 sobere backs, een stofzuiger die een goede pass in de benen heeft, een koppelspeler als CM, daarvóór nog een vooruitgeschoven spelmaker, een hangende linksbuiten icm een diepe spits op links en een klassieke rechtsbuiten met een complete spits aan de rechterkant. :D Absurd aanvallend maar werkt als een tierelier. Soms haal ik er een spits af voor een extra cv, maar dat is vaak niet eens nodig. Oh en soms speel ik met een klassieke linksbuiten erbij.
Klopt, dat doe ik ook. Resulteert (bij mij) ook wel in redelijk wat tegengoals, maarja zo lang ik er meer blijf maken :)

Vorig seizoen had mijn spits 46 competitiegoals in 38 wedstrijden _O_
  donderdag 3 augustus 2017 @ 23:12:34 #70
416657 SlechteWoordgrappen
Voormalig keelgrijper A Lewis
pi_172893500
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:45 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja al vaker gevraagd. Vervolgens ruzie met de gehele selectie. Nee bedankt :P
Toevalligerwijs wilde m'n beste talent gisteren een gelimiteerde, niet onderhandelbare afkoopsom van 8 miljoen, dus toen dacht ik YOLO, laat ik eens kijken of ie zn zaakwaarnemer wil ontslaan.

Ik kreeg als antwoord 'Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik zal het gelijk doen.' of iets in die richting _O-. Zal wel een beetje geluk zijn.

En een nieuw contract zonder gelimiteerde afkoopsom :).
Ik had toch even het idee, het valt lekker, het valt goed. Ja en daarna, gaan ze zoals altijd bovenaards gooien tegen mij en dan missen ze gewoon niks meer.
pi_172900478


Iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zondag 6 augustus 2017 @ 01:00:26 #72
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_172939017
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:29 schreef PSVCL het volgende:
Doelstelling: ontloop degradatie. (werkloos begonnen)

[ afbeelding ]

Bovenaan _O_ _O_
Worcester City _O_
pi_172939849
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 01:00 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Worcester City _O_
Bazen club _O_
Uiteindelijk 2e geworden op doelsaldo (moest degradatie voorkomen).de play offs helaas niet overleefd.



Ondertussen een save met Man City begonnen..lekkere voorbereiding gehad:



  Moderator zondag 6 augustus 2017 @ 02:48:35 #74
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_172939898
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 01:00 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Worcester City _O_
Vergeet steeds of het Wooster City of Wurster City is :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 6 augustus 2017 @ 03:37:46 #75
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_172940109
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 02:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Vergeet steeds of het Wooster City of Wurster City is :P
Woertsjester natuurlijk :P
  zondag 6 augustus 2017 @ 11:03:53 #76
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_172942403
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 02:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Vergeet steeds of het Wooster City of Wurster City is :P
Jan Boskamp: "Ja weet ik veel, die Engelsen spreken alles verkeerd uit!"
  Moderator zondag 6 augustus 2017 @ 11:49:59 #77
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_172943283
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 11:03 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Jan Boskamp: "Ja weet ik veel, die Engelsen spreken alles verkeerd uit!"
:D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_172946551
Is FM17 nu nog de moeite om te kopen of kan ik beter wachten op FM18? Die komt ergens in november uit volgens mij?
[P]otverdorie
pi_172947039
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 15:06 schreef NatteBever het volgende:
Is FM17 nu nog de moeite om te kopen of kan ik beter wachten op FM18? Die komt ergens in november uit volgens mij?
Als je niet veel te besteden hebt is FM17 wellicht iets aantrekkelijker, er zijn ook onofficiële zomertransfer updates. Dus dan heb je de database deels geüpdate. FM18 is nog niet officieel aangekondigd, dus nieuwe features en dergelijke zijn nog niet bekend gemaakt. Dus lastig om je een goed advies te geven, er zullen ook mensen zijn die FM16 weer beter vinden dan FM17 bv :9
pi_172972308




_O_
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_172972386
Gebruiken jullie eigenlijk standaard taktieken van één van de fora's of bedenken jullie steeds zelf een taktiek bij een club?
Heb het spel ook maar eens aangeschaft in de aanbieding en vroeg me daarnaast af of ik altijd met dezelfde taktiek kan blijven spelen of dat ik steeds moet wisselen. Vroeger kon je hele seizoen met bijv. 4-3-3 ballen en kon je zo alles winnen. Ik had ergens gelezen dat dit veranderd was, klopt dat?
U MAD?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:25:18 #82
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_173018972
Ben eindelijk nu aan het spelen, nu 2018 alweer komt, ;)
Op de Imac werkt het prima, lekker snel.

Via het forum van Man UTD stond een link naar een data update, die iedere dag geupdate wordt.
Was vrijdag al aan het spelen met Neymar bij psg. :9
pi_173026560
Watford kondigt een nieuwe speler aan dmv FM :D

https://twitter.com/WatfordFC/status/895302346649022464
Children of the night. What music they make.
pi_173026677
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 15:43 schreef de_boswachter het volgende:
Gebruiken jullie eigenlijk standaard taktieken van één van de fora's of bedenken jullie steeds zelf een taktiek bij een club?
Heb het spel ook maar eens aangeschaft in de aanbieding en vroeg me daarnaast af of ik altijd met dezelfde taktiek kan blijven spelen of dat ik steeds moet wisselen. Vroeger kon je hele seizoen met bijv. 4-3-3 ballen en kon je zo alles winnen. Ik had ergens gelezen dat dit veranderd was, klopt dat?
Heel seizoen met dezelfde tactiek gaat nog wel, maar na een paar seizoenen merk je wel dat het minder kan gaan werken. Als een nieuwe FM uitkomt probeer ik zelf altijd wel iets aan te klooien met een tactiek, maar uiteindelijk bij een 2e-3e etc save zoek ik toch een tactiek, via FMScout ofzo, die mij leuk lijkt. Al pas ik dan af en toe wel een rol van een speler aan of iets tijdens de wedstrijd. Hoe de rollen van een speler precies samen werken met de instellingen van de tactiek weet ik vaak niet.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:11:05 #85
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_173083721
Spits schiet er 16 in het netje tijdens de voorbereiding; 4 maanden geblesseerd in de laatste oefenpot :r :r zulke dingen gebeuren elke keer als ik terug kom naar dit spelletje
pi_173083890
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:29 schreef DeHovenier het volgende:
Watford kondigt een nieuwe speler aan dmv FM :D

https://twitter.com/WatfordFC/status/895302346649022464
FM is ook niet heel toevallig de sponsor van Watford
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:20:32 #87
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_173083920
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 12:11 schreef zzzzud het volgende:
Spits schiet er 16 in het netje tijdens de voorbereiding; 4 maanden geblesseerd in de laatste oefenpot :r :r zulke dingen gebeuren elke keer als ik terug kom naar dit spelletje
Karma. Had je FM maar niet moeten verlaten. o|O
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:32:14 #88
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_173086218
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 12:20 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Karma. Had je FM maar niet moeten verlaten. o|O
Als het echt karma is; dan heb ik een te lange pauze gehouden: 2e spits ook geblesseerd :').
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:48:11 #89
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_173086528
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 14:32 schreef zzzzud het volgende:

[..]

Als het echt karma is; dan heb ik een te lange pauze gehouden: 2e spits ook geblesseerd :').
_O-

Ik heb ook al even niet meer gespeeld. Ik zit te twijfelen; verder gaan met Twente waar ik in seizoen 5 zit of een nieuwe game en dan een keer buitenland. Ik speel echt 90% van m'n games in Nederland omdat ik daar veel bekenden ben met de spelers en ik het leuk vind om met een smalle selectie te beginnen en direct te moeten gaan bouwen ipv een selectie met 3 spelers per positie waar gigantisch in moet worden gesneden en waar je 20 contractspelers met eerste elftslstatus hebt. En in het buitenland heb ik vrijwel nergens zo'n krappere selectie aangetroffen, dus wellicht tips? :D

Anders wordt het toch Twente.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:56:47 #90
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_173086678
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 14:48 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

_O-

Ik heb ook al even niet meer gespeeld. Ik zit te twijfelen; verder gaan met Twente waar ik in seizoen 5 zit of een nieuwe game en dan een keer buitenland. Ik speel echt 90% van m'n games in Nederland omdat ik daar veel bekenden ben met de spelers en ik het leuk vind om met een smalle selectie te beginnen en direct te moeten gaan bouwen ipv een selectie met 3 spelers per positie waar gigantisch in moet worden gesneden en waar je 20 contractspelers met eerste elftslstatus hebt. En in het buitenland heb ik vrijwel nergens zo'n krappere selectie aangetroffen, dus wellicht tips? :D

Anders wordt het toch Twente.
Je kunt altijd in lagere leagues gaan spelen, daar moet je vooral bouwen aan je team en hopen dat je een zak met geld krijgt als je promoveert. Je kunt zelfs zo ver gaan om een amateur/semi-prof team te kiezen en daarmee te gaan bouwen. Bij de amateurs trainen ze maar 1 of 2 keer per week, dus duurt het ook veel langer voordat je vooruit gaat. Belangrijk is dat je de lange termijn in je achterhoofd houdt, maar wel plezier probeert te halen uit het seizoen waar je mee bezig bent.

LLM team selector: http://lowerleaguemanager.com/paco-team-selector/
Guidelines voor LLM: http://lowerleaguemanager.com/llm/guidelines/
LLM guide: www.fmscout.com/a-basic-guide-to-lower-league-management-llm.html
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:19:47 #91
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_173087193
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 14:56 schreef zzzzud het volgende:

[..]

Je kunt altijd in lagere leagues gaan spelen, daar moet je vooral bouwen aan je team en hopen dat je een zak met geld krijgt als je promoveert. Je kunt zelfs zo ver gaan om een amateur/semi-prof team te kiezen en daarmee te gaan bouwen. Bij de amateurs trainen ze maar 1 of 2 keer per week, dus duurt het ook veel langer voordat je vooruit gaat. Belangrijk is dat je de lange termijn in je achterhoofd houdt, maar wel plezier probeert te halen uit het seizoen waar je mee bezig bent.

LLM team selector: http://lowerleaguemanager.com/paco-team-selector/
Guidelines voor LLM: http://lowerleaguemanager.com/llm/guidelines/
LLM guide: www.fmscout.com/a-basic-guide-to-lower-league-management-llm.html
LLM hou ik op een of andere manier nooit vol.. In deze editie heb ik het mrt TEC en op aanraden van wie anders dan Drizzt met Mansfield Town geprobeerd, maar met beide games ben ik nauwelijks de voorbereiding uit gekomen..

En zo ging het in eerdere edities ook altijd als ik LLM probeerde. Ik vind het lastig om in te schatten welke spelers nou goed zijn of niet, een tactiek bouwen die simpel genoeg is voor zulke slechte spelers vind ik moeilijk, zo goed als geen staf hebben...

Het tweede niveau van een land vind ik altijd nog wel leuk, maar lager is me echt nog nooit gelukt.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:20:12 #92
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_173087204
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 14:32 schreef zzzzud het volgende:

[..]

Als het echt karma is; dan heb ik een te lange pauze gehouden: 2e spits ook geblesseerd :').
FM kan zo genadeloos zijn. Krijg gelijk ook weer zin om een game te starten. :@
pi_173087617
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 14:48 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

_O-

Ik heb ook al even niet meer gespeeld. Ik zit te twijfelen; verder gaan met Twente waar ik in seizoen 5 zit of een nieuwe game en dan een keer buitenland. Ik speel echt 90% van m'n games in Nederland omdat ik daar veel bekenden ben met de spelers en ik het leuk vind om met een smalle selectie te beginnen en direct te moeten gaan bouwen ipv een selectie met 3 spelers per positie waar gigantisch in moet worden gesneden en waar je 20 contractspelers met eerste elftslstatus hebt. En in het buitenland heb ik vrijwel nergens zo'n krappere selectie aangetroffen, dus wellicht tips? :D

Anders wordt het toch Twente.
Als je FM15 of 16 hebt: Blackpool, die hadden een week of twee voordat het seizoen begon maar 8 spelers onder contract :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:29:50 #94
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_173094073
De keuze is gevallen op Parma. Acteren nu op het derde niveau in Italië, hebben een dramatische financiële situatie en is zelfs een semi-profclub.

Daarentegen hebben ze een paar fantastische spelers voor het niveau en is de voorspelling van de media een 2e plek. Ikzelf ga uiteraard direct voor de titel.
  zondag 13 augustus 2017 @ 18:34:02 #95
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_173116352
Ik heb het ook gekocht afgelopen week, vroeger wel aardig vaak gedaan.
Maar jezus wat een drama :') was even vergeten dat het toch wel aardig wat uitgebreider is dan de een Fifa career mode :D even wennen weer dus.
Ajacied.
  maandag 14 augustus 2017 @ 13:35:42 #96
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_173134780
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 20:29 schreef Irritatie100 het volgende:
De keuze is gevallen op Parma. Acteren nu op het derde niveau in Italië, hebben een dramatische financiële situatie en is zelfs een semi-profclub.

Daarentegen hebben ze een paar fantastische spelers voor het niveau en is de voorspelling van de media een 2e plek. Ikzelf ga uiteraard direct voor de titel.
Succes en veel plezier! Mij helpt het vaak om een to-do lijstje te maken in de notities en me echt aan één punt vast te zuigen. Hierdoor voorkom je dat je het overzicht verliest en minder zin krijgt in je save, omdat je niet weet waar je moet beginnen.

quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 18:34 schreef Liftdeur het volgende:
Ik heb het ook gekocht afgelopen week, vroeger wel aardig vaak gedaan.
Maar jezus wat een drama :') was even vergeten dat het toch wel aardig wat uitgebreider is dan de een Fifa career mode :D even wennen weer dus.
Hehe, ik had tijdens mijn eerste aantal saves altijd 2 schermen aanstaan; eentje met FM en eentje met Google, want ik snapte er niets van :').
pi_173146003
milesSI twitterde op maandag 14-08-2017 om 20:57:22 Some news will come out, tomorrow. Bet your bottom dollar that tomorrow, there'll be news. @FootballManager #FM18 reageer retweet
pi_173147059
Speel met PSV in 2021. Tot op heden alle jaren kampioen en ook de groepsfase CL overleefd(3x 1e KO ronde, 1x QF en 1x SF).

Ben me daarnaast gaan toeleggen op transfers puur om geld aan te verdienen.
Dit is voortgekomen uit de transfer van Oxlade-Chamberlain. Die was transfervrij en die heb ik aangetrokken, maar niet goed gekeken, speelde helemaal niet met wingers en hij was dus eigenlijk overbodig. Heb hem met 1 duel op zak en welgeteld 50 dagen bij de club weten te verkopen voor 6,5 miljoen.

Dus dit ben ik meer gaan doen. Ook na het lezen van een blog artikel van Guido Merry.
Zo had ik Lewis Baker aangetrokken. Deze kwam transfervrij binnen is na 6 dagen uitgeleend aan Heerenveen. Heerenveen betaalde zijn volledige salaris en daarnaast ca. 60.000 euro per maand.
11 dagen nadat hij terug kwam van zijn uitleenbeurt verkocht ik hem voor 1,6 miljoen. Heeft dus, qua salaris, tekenbonus en agent, 350 duizend euro gekost. Heeft me echter 2,2m opgeleverd.

Er is een speler die me al 4,5m aan huursommen opgeleverd heeft. In die periode betaalde de hurende club ook zijn salaris.

De klapper heb ik gemaakt met de Zuid Afrikaanse regen Siphiwe Mofokeng.
Die heb ik voor 600 duizend euro gekocht van Sundowns tegen een salaris van 250 duizend per jaar.
Die heb ik 3 keer uitegeleend voor totaal 1,6m en zijn salaris voor die periodes. Na die 3 periodes besloot ik dat hij goed genoeg was voor het eerste, maar na de JCS besloot AS Monaco zijn vaste transferbedrag van 22m te betalen. Heb hem 70 dagen zelf salaris moeten betalen en heb 23 miljoen winst op hem gemaakt.
pi_173161440
FootballManager twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 16:06:46 The season has officially started. Yours begins on November 10th. #FM18 is coming 👉 https://t.co/qh2dzn5CIk https://t.co/9cd0i6vW8P reageer retweet
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:07:02 #100
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_173162775
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:07 schreef lord_bono het volgende:
FootballManager twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 16:06:46 The season has officially started. Yours begins on November 10th. #FM18 is coming 👉 https://t.co/qh2dzn5CIk https://t.co/9cd0i6vW8P reageer retweet
Ik wacht wel tot na de winterupdate. Tot die tijd volstaat FM17 met verve.
Als ik überhaupt FM18 ga kopen. Misschien sla ik eens een jaartje over.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:31:32 #101
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173164648
Ik vraag m altijd voor kerst. Maar krijg m nooit, dus koop m dan zelf in januari :')
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:45:13 #102
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_173166475
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:31 schreef MutedFaith het volgende:
Ik vraag m altijd voor kerst. Maar krijg m nooit, dus koop m dan zelf in januari :')
Ah, tradities in eren houden. :)
pi_173168433
iemand een idee waar de update voor was?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:48:06 #104
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173172042
Ben sinds eergister weer bezig met Telvanni. De datum is 30 januari 2040:



:')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:49:48 #105
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_173172087
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ben sinds eergister weer bezig met Telvanni. De datum is 30 januari 2040:

[ afbeelding ]

:')
Lekker hoor.

Heb zelf ook twee weekjes niet gespeeld. Weekje weggeweest en laptop is weg voor reparatie :(

Heb gelukkig wel nog oude laptop en heb game save op een stickie gezet. Morgenmiddag maar weer eens wat gaan spelen met mijn Liverpool game _O_
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:41:51 #106
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173173316
De wedstrijden sinds eergisteren:



Stand:



PSV :') :')
Feyenoord :') :') :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173174657
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
De wedstrijden sinds eergisteren:

[ afbeelding ]

Stand:

[ afbeelding ]

PSV :') :')
Feyenoord :') :') :')
Leuk zeg! Echt uitdagend en fantastisch om te lezen.
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 01:33:40 #108
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173174744
quote:
99s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 01:18 schreef Typisch het volgende:

[..]

Leuk zeg! Echt uitdagend en fantastisch om te lezen.
JA.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173192346
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ben sinds eergister weer bezig met Telvanni. De datum is 30 januari 2040:

[ afbeelding ]

:')
alweer die meuk
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 22:35:19 #110
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173196696
Zeau, voor de 20e keer op rij kampioen :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173196827
quote:
10s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:07 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

alweer die meuk
Waarom zo haatdragend.
U MAD?
pi_173196967
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:38 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Waarom zo haatdragend.
check de PI 10.gif

het was maar een grapje ;(
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  woensdag 16 augustus 2017 @ 22:47:38 #113
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_173197097
quote:
10s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:07 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

alweer die meuk
_O-

Lekker bezig Drizzt.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 23:28:34 #114
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173198315
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:47 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

_O-

Lekker bezig Drizzt.
Jeboi Lindgren, hoe gaat het met jouw FM?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 23:33:09 #115
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173198461
Wel leuk: superspits Aírton ging 2 jaar geleden voor 80 miljoen van Telvanni naar Lille, werd meteen in het tweede gedumpt en staat nu voor 28 miljoen te koop. Meteen even terughalen :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 00:05:55 #116
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173199208
Even pimpen met een van m'n beste regens ooit:

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 13:11:20 #117
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173207434
De regens dit seizoen zijn wel intens sneu, de beste kreeg 2 sterren :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173207454
Problemen met Steam op mijn oude laptop zetten. Blijft maar updaten en pakketten uitpakken :{

Dus nog geen FM helaasch.
pi_173208090
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 12:19 schreef Doublepain het volgende:

[..]

FM is ook niet heel toevallig de sponsor van Watford
Geinig.

Zag ook het FMlogo staan op de trainersstoelen bij MotD.
Children of the night. What music they make.
pi_173208693


*O*
Children of the night. What music they make.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 14:31:51 #121
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173209370
Kwam zojuist mijn arch nemesis Inter weer eens tegen in de (halve finale) CL. Heftige wedstrijd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 15:53:50 #122
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173210993
Zo, CL met 3-0 gewonnen. Tegenstander was Ajax.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173215350
M'n 2e seizoen in FM17 begint.

Children of the night. What music they make.
pi_173240116
Torres bij PSV :D

Children of the night. What music they make.
pi_173242140


_O_

M'n 17jarige AMC is MotM geworden :D
Heb met 3-2 gewonnen van Concord.
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:55:26 #126
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_173267433
Half seizoen met degradatiekandidaat #1 de Graafschap erop zitten. We staan 10e, met nog oog op de play-offs om Europees voetbal. Na Ajax de meeste doelpunten gemaakt, maar krijg er bijna net zoveel tegen, dus ik hoop dat ik mijn defensie deze winter op 2 a 3 plekken kan verbeteren.
pi_173273007
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:32 schreef DeHovenier het volgende:
Torres bij PSV :D

[ afbeelding ]
Mooi zijn zulk soort dingen.
Speel zelf met PSV en heb in de afgelopen jaren onder andere Ola Toivonen, Mehdi Benatia, Lucas Leiva en Balazs Dzsudzsak (terug)gehaald.
Op dit moment heb ik Marco Asensio en Memphis Depay rondlopen.

Ben inmiddels aangenomen als bondscoach van Nederland. Heb als doel gekregen niet overklast te worden in de Nations League.
Zit in divisie C met Schotland, Israel en Luxemburg :') :') :')
pi_173278325
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:32 schreef DeHovenier het volgende:
Torres bij PSV :D

[ afbeelding ]
Forlan bij Twente :D

  zondag 20 augustus 2017 @ 18:20:20 #129
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_173284552
Jammer dat de fysiek bij die oude gasten altijd zo hard achteruit gaat :P
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:40:34 #130
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_173289376


Goed verhaal dit, zeggen dat de trainersstaf te dun bezet is terwijl het maximale aantal trainers in dienst is :')
pi_173293067
In de kern is het begrijp ik nog steeds redelijk gelijk aan FM2007. Dezelfde metertjes e.a. zijn nog aanwezig, alleen draait het nu op betere resoluties en kan er meer informatie op een scherm.

Als dat allemaal het geval is, lijkt het me ook een spel waar je vooral spelers op de hoofdsleutel snelheid en versnelling moet vastleggen en degenen met deze eigenschappen uit de jeugd omhoog moet zien te krijgen Ik gooide de langzamen altijd op de free transferlist omdat ze met de jaren nauwelijks sneller werden en ze er vaak uitgelopen werden door spelers die wel snel waren en verder redelijk beroerde statistieken hadden. Dat is de logica van de game-wereld, niet de echte wereld, FIFA schijnt er ook een handje van te hebben. Op de rest van de set aan eigenschappen valde altijd wel te trainen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 21-08-2017 00:59:42 ]
pi_173295412
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 00:53 schreef Beathoven het volgende:
In de kern is het begrijp ik nog steeds redelijk gelijk aan FM2007. Dezelfde metertjes e.a. zijn nog aanwezig, alleen draait het nu op betere resoluties en kan er meer informatie op een scherm.

Als dat allemaal het geval is, lijkt het me ook een spel waar je vooral spelers op de hoofdsleutel snelheid en versnelling moet vastleggen en degenen met deze eigenschappen uit de jeugd omhoog moet zien te krijgen Ik gooide de langzamen altijd op de free transferlist omdat ze met de jaren nauwelijks sneller werden en ze er vaak uitgelopen werden door spelers die wel snel waren en verder redelijk beroerde statistieken hadden. Dat is de logica van de game-wereld, niet de echte wereld, FIFA schijnt er ook een handje van te hebben. Op de rest van de set aan eigenschappen valde altijd wel te trainen.
In FIFA wel ja, in FM absoluut niet.
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:30:45 #133
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_173296115
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:53 schreef Jorwol het volgende:

[..]

In FIFA wel ja, in FM absoluut niet.
Dit ja.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  Moderator maandag 21 augustus 2017 @ 13:42:29 #134
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173299629
Zat gister nog eens te kijken om een clubje in Denemarken te bouwen, maar de regels daar zijn afgrijselijk _O-

- minstens 3 spelers bij de wedstrijdselectie die vóór hun 21e tenminste 3 jaar bij de club hebben gezeten;
- minstens 4 spelers met een U21-status op de bank;
- maximaal 2 non-EU spelers bij de wedstrijdselectie;
- minstens 1 doelman op de bank (hou ik niet van, gief 7 veldspelers);
- en nog een of twee regels die ik me niet zo snel kan herinneren

Dat kan even makkelijk zijn als je in de editor een club bouwt waar het gros van de spelers 21 of jonger is, maar hoe moet dat over X jaar? Verplicht kutspelers opstellen omdat je anders niet aan de aftrap kunt verschijnen? :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173310353
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 13:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zat gister nog eens te kijken om een clubje in Denemarken te bouwen, maar de regels daar zijn afgrijselijk _O-

- minstens 3 spelers bij de wedstrijdselectie die vóór hun 21e tenminste 3 jaar bij de club hebben gezeten;
- minstens 4 spelers met een U21-status op de bank;
- maximaal 2 non-EU spelers bij de wedstrijdselectie;
- minstens 1 doelman op de bank (hou ik niet van, gief 7 veldspelers);
- en nog een of twee regels die ik me niet zo snel kan herinneren

Dat kan even makkelijk zijn als je in de editor een club bouwt waar het gros van de spelers 21 of jonger is, maar hoe moet dat over X jaar? Verplicht kutspelers opstellen omdat je anders niet aan de aftrap kunt verschijnen? :')
Stel je voor dat je een uitdaging hebt Drizzt
  Moderator maandag 21 augustus 2017 @ 21:53:08 #136
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173310772
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:40 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Stel je voor dat je een uitdaging hebt Drizzt
Haha, ja.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator maandag 21 augustus 2017 @ 22:32:34 #137
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173312098
Heb het Zweedse Enskede IK even op de schop genomen en ga daar eens een game mee doen. Heb de club professioneel gemaakt en een niveau omhoog gezet, puur omdat ik er echt niet tegen kan dat grotere clubs mijn beste (jeugd)spelers gratis kunnen ophalen.

Shirtjes aangepast, logo opgepoetst, paar duizend euro op de bank gezet en gaan.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173312834
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heb het Zweedse Enskede IK even op de schop genomen en ga daar eens een game mee doen. Heb de club professioneel gemaakt en een niveau omhoog gezet, puur omdat ik er echt niet tegen kan dat grotere clubs mijn beste (jeugd)spelers gratis kunnen ophalen.

Shirtjes aangepast, logo opgepoetst, paar duizend euro op de bank gezet en gaan.
Die naam ook 😎
  Moderator maandag 21 augustus 2017 @ 22:59:21 #139
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173312883
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Die naam ook 😎
:7

Was trouwens meteen een database error, geen idee wat ik verkeerd heb gedaan, kon Zweden gewoon selecteren (geen uitroepteken er achter), en zodra het tijd was om te saven crashte het spel. Tot vier keer toe :') Dan maar wat anders doen, want geen zin om nu nog in de editor te rotzooien.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:34:57 #140
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173320875
Ben intussen bezig met het bouwen van een clubje in Schotland; Teyrn Loghain Mac Tir Football Club.

[ Bericht 3% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 22-08-2017 23:48:40 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:56:48 #141
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173324526
Reuzendoder Loghain _O_ In de eerste ronde van de Challenge Cup stuur ik Morton (Championship) met 3-2 naar huis en weekje later versla ik Partick Thistle (ook Championship) met penalties in de eerste ronde van de League Cup. Genot.

[ Bericht 3% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 22-08-2017 17:09:24 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:46:55 #142
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173334272
Zeu, kwart seizoen gehad:





Gaat opzich aardig, had vaker moeten winnen maar de bal mocht er gewoon niet in :') Speel trouwens 4-4-1-1 gebalanceerd aanvallend.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 01:03:26 #143
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173334935
Bohhh, van 0-3 achter in de rust tegen Arbroath in de beker naar 3-3 in de tweede helft _O_ Vito van Crooij is een held op dit niveau :D

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 01:27:01 #144
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173335056
JAAAAAAA na de 3-3 thuis tegen Arbroath win ik uit met 3-4 na verlenging _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 23-08-2017 01:47:39 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  woensdag 23 augustus 2017 @ 14:31:40 #145
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_173343001
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zeu, kwart seizoen gehad:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Gaat opzich aardig, had vaker moeten winnen maar de bal mocht er gewoon niet in :') Speel trouwens 4-4-1-1 gebalanceerd aanvallend.
Is het nog wel leuk om telkens clubs net iets te goed te maken en alles te winnen? :P
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 14:41:23 #146
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173343187
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:31 schreef zzzzud het volgende:

[..]

Is het nog wel leuk om telkens clubs net iets te goed te maken en alles te winnen? :P
Als ik alles had gewonnen had je niet zoveel geel en rood gezien :P Sta nu na 16 speelronden nog altijd bovenaan, met 9 overwinningen en 7 gelijke spelen. Nummer 2 Montrose komt steeds dichterbij omdat zij hun laatste 3 wedstrijden wčl wisten te winnen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173349763
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:53 schreef Jorwol het volgende:

[..]

In FIFA wel ja, in FM absoluut niet.
En hebben ze het voordeel van het springen icm koppen alwat bijgesteld? Het schijnt dat je daar vooral in oudere versies veel profijt van hebt als je met een targetman werkt.
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 23:02:07 #148
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173352808
En dat was seizoen 2013-14 :P Won net met 2-0 van Annan en Montrose verslikte zich in Elgin City (0-1), waardoor ik met nog zes duels te gaan niet meer in te halen ben:



Op naar de League 1, de assistent mag de rest van de wedstrijden regelen, ik ga naar de Bahama's om zongebruinde vrouwtjes te bevruchten om het succes te vieren :9
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 24 augustus 2017 @ 00:36:49 #149
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_173354105
Ik ben een save gestart als werkloze manager met 0,0 ervaring als voetballer (zogenaamde zondagsamateur) en geen trainersdiploma's. Met andere woorden: deze god was per 1 juli 2016 beschikbaar:



Na enkele afwijzingen na sollicitatiegesprekken bij het Koreaanse Daegu FC en het Poolse GKS Katowice mocht ik wel aan de slag gaan bij Boreham Wood in de Vanarama National League. Het was inmiddels 12 december 2016, dus dat werd tijd. ;)

Een club met rooskleurig perspectief? Nee. De club staat 18e, maar vecht tegen degradatie. De selectie is zeer groot, maar is totaal niet in balans. Voor de aanval en het middenveld kon ik op iedere positie wel 1 redelijke tot goede speler opstellen, maar qua verdedigers en doelmannen was alles onder de maat. Het salarisbudget van 79k wordt met ruim 6k overschreden. Daarnaast staat de club 200k in het rood.

De club had als doelstelling om in de middenmoot te eindigen, maar gezien de financiële situatie en de status van de selectie leek mij dat wat te rooskleurig. Eens te meer omdat ik wel had kunnen vermoeden dat mijn tactiek eerst tot een terugval zou leiden. Mijn doel was om in ieder geval de overschrijding van het salarisbudget z.s.m. terug te dringen om vervolgens met enkele gerichte investeringen handhaving te bereiken.

Gelukkig kreeg ik nogal wat overbodige spelers verkocht, dan wel tegen 100% salarisovername verhuurd. Daarmee kon ik de salarisuitgaven terugdringen naar 57k. Door de verkopen was het salarisbudget opgelopen naar 82k. Uiteindelijk heb ik slechts 2 transfervrije spelers aangetrokken die samen 8k van het salarishuis bezetten. Daarnaast kwam een huurling over waar geen salaris voor overgenomen hoefde te worden.

Sportief gezien zat de club in een achtbaan. Na een enorme dip aan het begin (teruggezakt naar de 23e plek) eindigde de club nog bijna op de door het bestuur verlangde 16e plek:



De tactiek is best simpel, maar toch heb ik in het begin behoorlijk moeten zoeken naar een tactiek die bij deze selectie past:





De tactiek is aanvallend omdat de kwaliteit simpelweg voorin zat. Ik wilde de bal voorin houden. Liefst zelfs met ingeschoven verdedigende linie, maar die was veel te langzaam om met veel ruimte in de rug te kunnen spelen. Bij iedere counter kon de tegenstander met 2/3 spelers vrij voor de keeper komen. De kwetsbaarheid van de verdediging noodzaakte tot een wat teruggetrokken verdedigende linie. Dit was de belangrijkste zet, vanaf dat moment kreeg de tegenstander veel minder kansen.

Andere belangrijke zet was het breed maken van het veld + directe passing. De voorhoede kon daarmee hun snelheid benutten en de verdediging van de tegenstander compleet opentrekken en overrompelen. Tot blessures in de voorhoede aan het einde van het seizoen roet in het eten gooide. :')

Hebben jullie overigens enig idee of dat druk zetten een beetje wilt helpen? Tot nu toe heb ik niet het idee dat de tegenstander daar meer fouten door gaat maken..

De club is financieel nog altijd een ramp. Ondanks de geslaagde bezuinigingen (zonder afkoopsommen, want dat wordt natuurlijk geblokkeerd) staat de club nu bijna 500k in het rood. Dit ondanks de jaarlijkse kapitaalinjectie door Arsenal van 116k. <O)

Enfin. Ik heb toch mijn contract met een seizoen verlengd. Simpelweg omdat ik nu de selectie naar mijn hand kan zetten. Een groep spelers loopt uit het contract waardoor ik toch wel aardig wat salarisbudget over heb, ca. 37,5k. Even puzzelen en hopen dat een aantal leuke spelers naar de club willen komen. :7
  Moderator donderdag 24 augustus 2017 @ 00:59:07 #150
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173354262
De Boreham Bastards _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173354397
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:36 schreef Vriezzer het volgende:

De club is financieel nog altijd een ramp. Ondanks de geslaagde bezuinigingen (zonder afkoopsommen, want dat wordt natuurlijk geblokkeerd) staat de club nu bijna 500k in het rood. Dit ondanks de jaarlijkse kapitaalinjectie door Arsenal van 116k. <O
Wat ik bij versie 2007 altijd bij kloteclubs die tegen degradatie vocht deed was de voltallige selectie van ongetalenteerde jeugd of reservespelers verkopen of een free transfer geven. Dat bespaarde vaak al flink op de uitgaven qua salarissen.

Ook naar de adviezen van de assistent luisteren ivm toekomstperspectief van spelers (behalve als zn stats aangeven dat hij de skill om perspectief in te schatten niet bezit) .

Veel spelers zijn ook ondermaats maar verdienen buitensporig veel en kunnen prima af met een wage cut, gewoon de helft of een derde van het salaris aanbieden afhankelijk van t gemiddelde.

Daarnaast zou je kunnen kijken of er bepaalde spelers op de markt staan die goed zijn en je club bij de favorieten hebben. Het hoeft geen Premier League niveau speler te zijn maar iets beter dan je gemiddelde en je fans vinden t al prachtig, als de supporters van je club uitkijken naar de aankopen gaan de shirtsales omhoog.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 24-08-2017 01:32:58 ]
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:01:33 #152
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_173356810
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:36 schreef Vriezzer het volgende:
Ik ben een save gestart als werkloze manager met 0,0 ervaring als voetballer (zogenaamde zondagsamateur) en geen trainersdiploma's. Met andere woorden: deze god was per 1 juli 2016 beschikbaar:

[ afbeelding ]

Na enkele afwijzingen na sollicitatiegesprekken bij het Koreaanse Daegu FC en het Poolse GKS Katowice mocht ik wel aan de slag gaan bij Boreham Wood in de Vanarama National League. Het was inmiddels 12 december 2016, dus dat werd tijd. ;)

Een club met rooskleurig perspectief? Nee. De club staat 18e, maar vecht tegen degradatie. De selectie is zeer groot, maar is totaal niet in balans. Voor de aanval en het middenveld kon ik op iedere positie wel 1 redelijke tot goede speler opstellen, maar qua verdedigers en doelmannen was alles onder de maat. Het salarisbudget van 79k wordt met ruim 6k overschreden. Daarnaast staat de club 200k in het rood.

De club had als doelstelling om in de middenmoot te eindigen, maar gezien de financiële situatie en de status van de selectie leek mij dat wat te rooskleurig. Eens te meer omdat ik wel had kunnen vermoeden dat mijn tactiek eerst tot een terugval zou leiden. Mijn doel was om in ieder geval de overschrijding van het salarisbudget z.s.m. terug te dringen om vervolgens met enkele gerichte investeringen handhaving te bereiken.

Gelukkig kreeg ik nogal wat overbodige spelers verkocht, dan wel tegen 100% salarisovername verhuurd. Daarmee kon ik de salarisuitgaven terugdringen naar 57k. Door de verkopen was het salarisbudget opgelopen naar 82k. Uiteindelijk heb ik slechts 2 transfervrije spelers aangetrokken die samen 8k van het salarishuis bezetten. Daarnaast kwam een huurling over waar geen salaris voor overgenomen hoefde te worden.

Sportief gezien zat de club in een achtbaan. Na een enorme dip aan het begin (teruggezakt naar de 23e plek) eindigde de club nog bijna op de door het bestuur verlangde 16e plek:

[ afbeelding ]

De tactiek is best simpel, maar toch heb ik in het begin behoorlijk moeten zoeken naar een tactiek die bij deze selectie past:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De tactiek is aanvallend omdat de kwaliteit simpelweg voorin zat. Ik wilde de bal voorin houden. Liefst zelfs met ingeschoven verdedigende linie, maar die was veel te langzaam om met veel ruimte in de rug te kunnen spelen. Bij iedere counter kon de tegenstander met 2/3 spelers vrij voor de keeper komen. De kwetsbaarheid van de verdediging noodzaakte tot een wat teruggetrokken verdedigende linie. Dit was de belangrijkste zet, vanaf dat moment kreeg de tegenstander veel minder kansen.

Andere belangrijke zet was het breed maken van het veld + directe passing. De voorhoede kon daarmee hun snelheid benutten en de verdediging van de tegenstander compleet opentrekken en overrompelen. Tot blessures in de voorhoede aan het einde van het seizoen roet in het eten gooide. :')

Hebben jullie overigens enig idee of dat druk zetten een beetje wilt helpen? Tot nu toe heb ik niet het idee dat de tegenstander daar meer fouten door gaat maken..

De club is financieel nog altijd een ramp. Ondanks de geslaagde bezuinigingen (zonder afkoopsommen, want dat wordt natuurlijk geblokkeerd) staat de club nu bijna 500k in het rood. Dit ondanks de jaarlijkse kapitaalinjectie door Arsenal van 116k. <O)

Enfin. Ik heb toch mijn contract met een seizoen verlengd. Simpelweg omdat ik nu de selectie naar mijn hand kan zetten. Een groep spelers loopt uit het contract waardoor ik toch wel aardig wat salarisbudget over heb, ca. 37,5k. Even puzzelen en hopen dat een aantal leuke spelers naar de club willen komen. :7
_O_ vet. Lekker bezig.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  donderdag 24 augustus 2017 @ 14:13:19 #153
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_173361766
Verlies altijd na 2/3 seizoen mijn interesse in het spelletje. Loopt nu aardig bij de Graafschap, sta 7e, maar het plezier is weer weg :P jullie zien me over een maandje wel weer.
pi_173364010
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:36 schreef Vriezzer het volgende:
Ik ben een save gestart als werkloze manager met 0,0 ervaring als voetballer (zogenaamde zondagsamateur) en geen trainersdiploma's. Met andere woorden: deze god was per 1 juli 2016 beschikbaar:

[ afbeelding ]

Na enkele afwijzingen na sollicitatiegesprekken bij het Koreaanse Daegu FC en het Poolse GKS Katowice mocht ik wel aan de slag gaan bij Boreham Wood in de Vanarama National League. Het was inmiddels 12 december 2016, dus dat werd tijd. ;)

Een club met rooskleurig perspectief? Nee. De club staat 18e, maar vecht tegen degradatie. De selectie is zeer groot, maar is totaal niet in balans. Voor de aanval en het middenveld kon ik op iedere positie wel 1 redelijke tot goede speler opstellen, maar qua verdedigers en doelmannen was alles onder de maat. Het salarisbudget van 79k wordt met ruim 6k overschreden. Daarnaast staat de club 200k in het rood.

De club had als doelstelling om in de middenmoot te eindigen, maar gezien de financiële situatie en de status van de selectie leek mij dat wat te rooskleurig. Eens te meer omdat ik wel had kunnen vermoeden dat mijn tactiek eerst tot een terugval zou leiden. Mijn doel was om in ieder geval de overschrijding van het salarisbudget z.s.m. terug te dringen om vervolgens met enkele gerichte investeringen handhaving te bereiken.

Gelukkig kreeg ik nogal wat overbodige spelers verkocht, dan wel tegen 100% salarisovername verhuurd. Daarmee kon ik de salarisuitgaven terugdringen naar 57k. Door de verkopen was het salarisbudget opgelopen naar 82k. Uiteindelijk heb ik slechts 2 transfervrije spelers aangetrokken die samen 8k van het salarishuis bezetten. Daarnaast kwam een huurling over waar geen salaris voor overgenomen hoefde te worden.

Sportief gezien zat de club in een achtbaan. Na een enorme dip aan het begin (teruggezakt naar de 23e plek) eindigde de club nog bijna op de door het bestuur verlangde 16e plek:

[ afbeelding ]

De tactiek is best simpel, maar toch heb ik in het begin behoorlijk moeten zoeken naar een tactiek die bij deze selectie past:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De tactiek is aanvallend omdat de kwaliteit simpelweg voorin zat. Ik wilde de bal voorin houden. Liefst zelfs met ingeschoven verdedigende linie, maar die was veel te langzaam om met veel ruimte in de rug te kunnen spelen. Bij iedere counter kon de tegenstander met 2/3 spelers vrij voor de keeper komen. De kwetsbaarheid van de verdediging noodzaakte tot een wat teruggetrokken verdedigende linie. Dit was de belangrijkste zet, vanaf dat moment kreeg de tegenstander veel minder kansen.

Andere belangrijke zet was het breed maken van het veld + directe passing. De voorhoede kon daarmee hun snelheid benutten en de verdediging van de tegenstander compleet opentrekken en overrompelen. Tot blessures in de voorhoede aan het einde van het seizoen roet in het eten gooide. :')

Hebben jullie overigens enig idee of dat druk zetten een beetje wilt helpen? Tot nu toe heb ik niet het idee dat de tegenstander daar meer fouten door gaat maken..

De club is financieel nog altijd een ramp. Ondanks de geslaagde bezuinigingen (zonder afkoopsommen, want dat wordt natuurlijk geblokkeerd) staat de club nu bijna 500k in het rood. Dit ondanks de jaarlijkse kapitaalinjectie door Arsenal van 116k. <O)

Enfin. Ik heb toch mijn contract met een seizoen verlengd. Simpelweg omdat ik nu de selectie naar mijn hand kan zetten. Een groep spelers loopt uit het contract waardoor ik toch wel aardig wat salarisbudget over heb, ca. 37,5k. Even puzzelen en hopen dat een aantal leuke spelers naar de club willen komen. :7
Top verhaal! Altijd leuk dit ^O^
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_173385939
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:36 schreef Vriezzer het volgende:
Ik ben een save gestart als werkloze manager met 0,0 ervaring als voetballer (zogenaamde zondagsamateur) en geen trainersdiploma's. Met andere woorden: deze god was per 1 juli 2016 beschikbaar:

[ afbeelding ]

Na enkele afwijzingen na sollicitatiegesprekken bij het Koreaanse Daegu FC en het Poolse GKS Katowice mocht ik wel aan de slag gaan bij Boreham Wood in de Vanarama National League. Het was inmiddels 12 december 2016, dus dat werd tijd. ;)

Een club met rooskleurig perspectief? Nee. De club staat 18e, maar vecht tegen degradatie. De selectie is zeer groot, maar is totaal niet in balans. Voor de aanval en het middenveld kon ik op iedere positie wel 1 redelijke tot goede speler opstellen, maar qua verdedigers en doelmannen was alles onder de maat. Het salarisbudget van 79k wordt met ruim 6k overschreden. Daarnaast staat de club 200k in het rood.

De club had als doelstelling om in de middenmoot te eindigen, maar gezien de financiële situatie en de status van de selectie leek mij dat wat te rooskleurig. Eens te meer omdat ik wel had kunnen vermoeden dat mijn tactiek eerst tot een terugval zou leiden. Mijn doel was om in ieder geval de overschrijding van het salarisbudget z.s.m. terug te dringen om vervolgens met enkele gerichte investeringen handhaving te bereiken.

Gelukkig kreeg ik nogal wat overbodige spelers verkocht, dan wel tegen 100% salarisovername verhuurd. Daarmee kon ik de salarisuitgaven terugdringen naar 57k. Door de verkopen was het salarisbudget opgelopen naar 82k. Uiteindelijk heb ik slechts 2 transfervrije spelers aangetrokken die samen 8k van het salarishuis bezetten. Daarnaast kwam een huurling over waar geen salaris voor overgenomen hoefde te worden.

Sportief gezien zat de club in een achtbaan. Na een enorme dip aan het begin (teruggezakt naar de 23e plek) eindigde de club nog bijna op de door het bestuur verlangde 16e plek:

[ afbeelding ]

De tactiek is best simpel, maar toch heb ik in het begin behoorlijk moeten zoeken naar een tactiek die bij deze selectie past:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De tactiek is aanvallend omdat de kwaliteit simpelweg voorin zat. Ik wilde de bal voorin houden. Liefst zelfs met ingeschoven verdedigende linie, maar die was veel te langzaam om met veel ruimte in de rug te kunnen spelen. Bij iedere counter kon de tegenstander met 2/3 spelers vrij voor de keeper komen. De kwetsbaarheid van de verdediging noodzaakte tot een wat teruggetrokken verdedigende linie. Dit was de belangrijkste zet, vanaf dat moment kreeg de tegenstander veel minder kansen.

Andere belangrijke zet was het breed maken van het veld + directe passing. De voorhoede kon daarmee hun snelheid benutten en de verdediging van de tegenstander compleet opentrekken en overrompelen. Tot blessures in de voorhoede aan het einde van het seizoen roet in het eten gooide. :')

Hebben jullie overigens enig idee of dat druk zetten een beetje wilt helpen? Tot nu toe heb ik niet het idee dat de tegenstander daar meer fouten door gaat maken..

De club is financieel nog altijd een ramp. Ondanks de geslaagde bezuinigingen (zonder afkoopsommen, want dat wordt natuurlijk geblokkeerd) staat de club nu bijna 500k in het rood. Dit ondanks de jaarlijkse kapitaalinjectie door Arsenal van 116k. <O)

Enfin. Ik heb toch mijn contract met een seizoen verlengd. Simpelweg omdat ik nu de selectie naar mijn hand kan zetten. Een groep spelers loopt uit het contract waardoor ik toch wel aardig wat salarisbudget over heb, ca. 37,5k. Even puzzelen en hopen dat een aantal leuke spelers naar de club willen komen. :7
Nice, lekker bezig!!

Drizz ook weer, as usual ;)

Hier bij Twente gaat het ook best goed. Verdediging is solide en de gratis opgehaalde spelers doen het uitstekend. Net ook deze topper voor niks op kunnen pikken:

  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:22:42 #156
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173389138
Sta na 20 ronden een keertje bovenaan in de Scottish League One maar verloor net met 2-1 van Stranraer. Niet dat dat erg is, want favoriete Schotse club, en mikte oorspronkelijk op een plek voor playoffs (2e t/m 4e) :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:38:04 #157
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_173389443
Na 3 weken eindelijk mijn laptop terug. Zo maar FM aanslingeren :D
pi_173402147
Na drie seizoenen Feyenoord vond ik het wel welletjes. Aanbieding aanvaard van Leicester. Stonden 15e na 6 speelrondes en uiteindelijk zeer fraai tweede mee geworden. :) Dus nu de CL in en ik heb opzich ook wel een leuke selectie, opperbaas Jamie Vardy maakte er zelfs 40 in de PL dit seizoen. _O_ Wel een nadeel dat de club financieel niet zo sterk is en ik maar 35% van de transfer inkomsten mag gebruiken. Twijfel hierdoor toch om verder te kijken.
  Moderator zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:31:03 #159
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173402192
Nog 3 potjes te gaan, en het gaat er helaas op lijken dat ik direct naar de Scottish Championship promoveer :')



Zoals je ziet heb ik 35 verliespunten en was de concurrentie ook niet al te goed bezig, en dus is het nog steeds spannend. Ik moet zo tegen Airdrie, Brechin en East Fife, vooral de eerste twee hebben me het leven aardig zuur gemaakt door plat 4-5-1 te spelen, iets waar mijn team niet mee om kan gaan. dus moet maar zien of ik kampioen word of alsnog playoffs moet gaan spelen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:37:32 #160
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173402267
Joy, ik win met 5-2 van Airdrie (de sukkels gingen 4-4-2 spelen) en Dunfermline speelt gelijk. Op naar de Championship.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173403183
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 14:43 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Nice, lekker bezig!!

Drizz ook weer, as usual ;)

Hier bij Twente gaat het ook best goed. Verdediging is solide en de gratis opgehaalde spelers doen het uitstekend. Net ook deze topper voor niks op kunnen pikken:

[ afbeelding ]
Had hem ook transfervrij kunnen halen en geen moment spijt van gehad
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:32:45 #162
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173403602


*O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zondag 27 augustus 2017 @ 00:25:52 #163
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173412972
Ik was Schotland alweer beu, niet omdat het kut ging, in tegendeel, maar omdat je elke tegenstander 4x tegenkomt, dat werd nogal saai. Ik heb het team aangehouden en verplaatst naar Windermere in Engeland, alwaar ik de Windermere Rovers FC stichtte en deel ging nemen aan de League Two. Ik moet wel vermelden dat ik enkele gerichte aankopen van Teyrn Loghain Mac Tir FC in de editor naar Windermere heb gestuurd, en de start in de League Two gaat netjes:



Ook hier speel ik 4-4-1-1 (zowel aanvallend als counterend) en heb de volgende officiële potjes gespeeld (eigen score eerst):
- League Two: Dag & Red 2-1
- Capital One Cup: Barnsley 0-3
- League Two: Cheltenham 2-1
- League Two Bristol Rovers 1-0
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zondag 27 augustus 2017 @ 13:29:09 #164
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173420414
Inmiddels sta ik na 9 duels 11e met 12 punten :') Dra-ma-tisch!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zondag 27 augustus 2017 @ 16:15:06 #165
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173424794
Pfff, na 20 duels sta ik 18e... dat ik nog niet ontslagen ben, zeg :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 31 augustus 2017 @ 13:59:15 #166
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173502392
25 duels gespeeld en ik sta 15e. Het bestuur begint te morren, de spelers beginnen te morren, het voetbal is kut, verlies vaak heel lullig met 1-0 terwijl ik de bovenliggende partij ben... heb nu al 3 verschillende opstellingen geprobeerd (4-4-1-1, 4-5-1 met de punt naar achteren en nu 4-4-2) en het blijft bagger. Hopelijk mag ik blijven en krijg ik voor komend seizoen een mindere doelstelling, want directe promotie zit er al lang niet meer in _O-

edit: paar wedstrijden en overwinningen later sta ik 8e en zijn de playoffplekken ineens binnen handbereik _O_

[ Bericht 3% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 31-08-2017 18:33:36 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 31 augustus 2017 @ 18:30:17 #167
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173507540
Het reguliere seizoen zit er bijna op voor m'n Windermere FC, en wat een comeback zeg _O_









De laatste pot van het seizoen is tegen Wycombe. Als de goden me gunstig gezind zijn speel ik Playoffs. Zo niet, dan eindig ik 8e en moet ik het volgend seizoen maar weer proberen. Heb gelukkig een contract gekregen na de uitstekende reeks van 25 januari tot 19 april :9
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 31 augustus 2017 @ 18:41:32 #168
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173507723
Olé *O*

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 31 augustus 2017 @ 19:17:57 #169
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173508442
OP NAAR DE LEAGUE ONE! *O*



*O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173509779
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 19:17 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
OP NAAR DE LEAGUE ONE! *O*

[ afbeelding ]

*O*
*O* _O_
Children of the night. What music they make.
  Moderator vrijdag 1 september 2017 @ 00:18:53 #171
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173518174
Aaaaand we're off to a reasonably shite start:



:+

Zo'n 15 uur later gaat het alweer stukken beter:



7e met 22 uit 13, kan slechter voor een promovendus :9

[ Bericht 19% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 01-09-2017 14:58:46 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 1 september 2017 @ 22:48:49 #172
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173534533
Halverwege de competitie, es geht gut:

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173541625
Speel zelf nu met een World League. Beste clubs in 1 divisie en dat tot een aantal niveaus. In totaal 680 clubs met als laatste league onderverdeeld in 6 divisies een club uit elk land ter wereld dat zich ooit misschien ontwikkeld en kan promoveren tot de echte divisies
Volg me op Trakt voor het bijhouden van series en films
https://trakt.tv/users/nigelwestland
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 13:14:12 #174
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173541634
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 13:12 schreef Nigel_ het volgende:
Speel zelf nu met een World League. Beste clubs in 1 divisie en dat tot een aantal niveaus. In totaal 680 clubs met als laatste league onderverdeeld in 6 divisies een club uit elk land ter wereld dat zich ooit misschien ontwikkeld en kan promoveren tot de echte divisies
Dat is erg tof, heb het vaker voorbij zien komen :D Betaal je je echter niet blauw aan reiskosten als je de hele wereld over moet?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173545016
[Gemiddeld 1 toeschouwer per wedstrijd over het hele seizoen

"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 16:51:20 #176
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173545165
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 16:44 schreef bobjuh het volgende:
[Gemiddeld 1 toeschouwer per wedstrijd over het hele seizoen

[ afbeelding ]
Doe even een groter plaatje aub :P

Wel hilarisch _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 20:51:35 #177
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173550366
Zeu, playoffs zijn een feit. Denk niet dat ik promoveer aangezien ik nog niet van de nummers 4, 5 en 6 heb weten te winnen:

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 2 september 2017 @ 22:34:00 #178
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173552714
Helaas, verlies in de halve finale playoffs over twee wedstrijden met 1-4 van Leyton Orient.

edit: gezien de laatste posts is dit voortaan de Drizzt Manager-reeks :7
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173571587
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:34 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Helaas, verlies in de halve finale playoffs over twee wedstrijden met 1-4 van Leyton Orient.

edit: gezien de laatste posts is dit voortaan de Drizzt Manager-reeks :7
Ja als die transfer updates een beetje rap komen, dan start ik weer nieuwe game :9
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator zondag 3 september 2017 @ 21:09:38 #180
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173572110
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:34 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Helaas, verlies in de halve finale playoffs over twee wedstrijden met 1-4 van Leyton Orient.

edit: gezien de laatste posts is dit voortaan de Drizzt Manager-reeks :7
I wasn't lying 8-)
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173572150
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

I wasn't lying 8-)
Kapsones jonguh
pi_173572174
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:11 schreef Leonos het volgende:

[..]

Kapsones jonguh
kom popo spelen jonguh
Children of the night. What music they make.
  Moderator zondag 3 september 2017 @ 21:12:39 #183
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173572193
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 21:11 schreef Leonos het volgende:

[..]

Kapsones jonguh
:7
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173572621
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:34 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Helaas, verlies in de halve finale playoffs over twee wedstrijden met 1-4 van Leyton Orient.

edit: gezien de laatste posts is dit voortaan de Drizzt Manager-reeks :7
_O_
pi_173572728
Waar is die game van Destroy Messi te volgen trouwens?
  Moderator zondag 3 september 2017 @ 21:32:38 #186
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173572809
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:30 schreef Ciscus het volgende:
Waar is die game van Destroy Messi te volgen trouwens?
http://imgur.com/a/OO4P9#0

Maar volgens mij was 'ie inmiddels klaar met de game.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 3 september 2017 @ 22:55:38 #187
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_173574965
Heerlijke TT _O_
pi_173576040
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

http://imgur.com/a/OO4P9#0

Maar volgens mij was 'ie inmiddels klaar met de game.
Thanks. Grappig
  Moderator dinsdag 5 september 2017 @ 14:16:35 #189
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173599971
Halverwege seizoen 3:

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 7 september 2017 @ 00:14:48 #190
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_173631790
Heb hier ook wel een redelijk spelletje gaande. :+



Geen idee waarom Cercle nog een keer boven WBA staat, klopt niet.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_173631943
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2017 00:14 schreef Lindgren. het volgende:
Heb hier ook wel een redelijk spelletje gaande. :+

[ afbeelding ]

Geen idee waarom Cercle nog een keer boven WBA staat, klopt niet.
Mooie carričre
pi_173639619
Is er nou al iets bekend over FM 18? Kan er niks over vinden :(
  Moderator vrijdag 8 september 2017 @ 23:10:03 #193
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173668235
Yes, dit baasje komt aan het einde van z'n contract gratis naar Windermere:



*O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 8 september 2017 @ 23:52:27 #194
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173668996
Nog 7 te gaan :9

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 9 september 2017 @ 09:10:49 #195
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173671240
quote:
4s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:14 schreef Leonos het volgende:
Is er nou al iets bekend over FM 18? Kan er niks over vinden :(
Als ik op FM18 google krijg ik echt busladingen hits.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_173672192
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2017 09:10 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Als ik op FM18 google krijg ik echt busladingen hits.
Maar nog geen nieuwe informatie over features en dergelijke.. Die komen waarschijnlijk eind september pas. Best laat aangezien de release half november is met een beta die 2 weken eerder start.
  Moderator zaterdag 9 september 2017 @ 16:07:23 #197
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173676851
Zo, ben 3e geëindigd en versloeg Hartlepool net over twee wedstrijden met 5-1. Op naar de finale tegen Rotherham en hopelijk speel ik komend seizoen in de Championship *O*

edit: JAAAAAAAAAA! Win met 1-3 van Rotherham, op naar de Championship! *O*

[ Bericht 25% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 09-09-2017 16:23:28 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173815998
Boys :W
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_173857939
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:42 schreef Nick-GizMo het volgende:
Boys :W
:W

koekoek

Children of the night. What music they make.
pi_173857958
:W

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2017 19:47:19 ]
  Moderator maandag 18 september 2017 @ 19:52:37 #201
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173858106
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 19:47 schreef Leonos het volgende:
:W
Eén smiley posten, en dat moest nog geëdit worden :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173860072
Ik ben er via youbuis wel achter dat de Fifa-manager een klotesimulatie heeft. Daarmee kun je zelfs met 1 man in de verdediging en 9 in de aanval (zonder middenveld) nog kampioen van de PL worden. Kortom, formaties spelen geen rol. Alles behalve realistisch.
pi_173865949
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 19:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Eén smiley posten, en dat moest nog geëdit worden :D
Mobiel he :P
pi_173865952
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 21:03 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben er via youbuis wel achter dat de Fifa-manager een klotesimulatie heeft. Daarmee kun je zelfs met 1 man in de verdediging en 9 in de aanval (zonder middenveld) nog kampioen van de PL worden. Kortom, formaties spelen geen rol. Alles behalve realistisch.
joh
  vrijdag 22 september 2017 @ 14:33:44 #205
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_173930144
Spelertjeruil gedaan met PSG :P Boden even 114 miljoen voor mijn spits die ik 3 seizoenen terug voor 30 miljoen uit België heb gehaald.



Voor dat geld wel leuk twee spitsen terug kunnen halen :+





Denk dat ik er niet heel veel slechter van ben geworden :D
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 15:55:46 #206
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173931623
Allejezus wat een voorhoofden hebben die laatste twee _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 22 september 2017 @ 17:11:00 #207
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_173932771
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 15:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Allejezus wat een voorhoofden hebben die laatste twee _O-
Die laatste mag van mij een voorhoofd van drie meter als hij elk seizoen zo begint _O-







3 wedstrijden, 10 goals. _O_
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  Moderator vrijdag 22 september 2017 @ 17:12:02 #208
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173932786
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 17:11 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Die laatste mag van mij een voorhoofd van drie meter als hij elk seizoen zo begint _O-

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

3 wedstrijden, 10 goals. _O_
Koekoek _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 23 september 2017 @ 10:33:02 #209
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_173942807
Binnenkort ook maar eens een update plaatsen van mijn game.

Inmiddels ben ik manager van Cardiff City in de Championship. Hoe zou het mij vergaan zijn bij Boreham Wood?

Oh jongens wat een cliffhanger. _O-
  Moderator zaterdag 23 september 2017 @ 22:20:14 #210
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173955450
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 10:33 schreef Vriezzer het volgende:
Binnenkort ook maar eens een update plaatsen van mijn game.

Inmiddels ben ik manager van Cardiff City in de Championship. Hoe zou het mij vergaan zijn bij Boreham Wood?

Oh jongens wat een cliffhanger. _O-
Gezien alle reacties was iedereen zeer benieuwd naar je game bij Boreham :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173996723
Lekker begin van de competitie zo , tegen lastige tegenstanders:



Had in de breedte wel wat meer kwaliteit willen hebben, alleen had ik maar 7 miljoen te besteden :')

  Moderator maandag 25 september 2017 @ 22:10:15 #212
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173996754
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:09 schreef PSVCL het volgende:
Lekker begin van de competitie zo , tegen lastige tegenstanders:

[ afbeelding ]

Had in de breedte wel wat meer kwaliteit willen hebben, alleen had ik maar 7 miljoen te besteden :')

[ afbeelding ]
Ik zie toch een bijzonder lekkere selectie hoor :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173996785
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik zie toch een bijzonder lekkere selectie hoor :P
Als iedereen fit blijft kan het er wel mee door ja.
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 22:15:08 #214
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173996889
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:11 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Als iedereen fit blijft kan het er wel mee door ja.
Wat is de doelstelling?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173997066
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Wat is de doelstelling?
Kwalificeren voor de CL ,,moet geen probleem zijn met deze selectie.
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 22:44:58 #216
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173997670
quote:
14s.gif Op maandag 25 september 2017 22:21 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Kwalificeren voor de CL ,,moet geen probleem zijn met deze selectie.
^O^
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_174002238
Nog niks bekend over 18 :( :(
pi_174071676
Dikke videokaart nodig zeker :')
U MAD?
pi_174072948
quote:
Wat een kut hipster filmpje. Nog niks bekend :P
pi_174073085
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 september 2017 14:34 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wat een kut hipster filmpje. Nog niks bekend :P
Wel als je de screenshots op het eind bekijkt: https://imgur.com/a/B3SlJ

Ik was groot voorstander van ingrijpende veranderingen, en vooral meer data analyse ben ik groot fan van. Ik hoop alleen wel dat ze bepaalde frustraties die al 5+ jaar leven (tactics maken wat verwarring zaait, onduidelijkheid over bepaalde rollen, saaie persconferenties, veel klikken zonder verder te komen) ook aanpakken.
Een nieuw jasje om bepaalde dingen gieten maakt het niet gelijk een beter spel.

Ziet er veelbelovend uit, maar wacht nog even verdere filmpjes en de demo af voor ik hem ga bestellen.
  Moderator zaterdag 30 september 2017 @ 23:19:00 #222
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174102928
Hmm, mijn eerste seizoen in de Championship, het vierde in totaal, gaat zoals ik het verwachtte: karig :+



Sta dan ook na 17 duels op de 18e plek, zes punten boven de degradatieplekken. Opzich niet slecht na 1/3e seizoen, maar ik wil graag veilig in de middenmoot eindigen. De computer lijkt mijn 4-4-1-1 te hebben gekraakt (zie de laatste potjes), dus ik ga maar weer 4-4-2 spelen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 30 september 2017 @ 23:51:20 #223
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174103395
Hopla, meteen 1-3 winst op nummer 3 Leicester _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_174190495
Lekker begin van de competitie zo , oa Barca en Real helemaal kapot gecounterd:

  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:12:34 #225
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174209109
Inmiddels 10 seizoen bezig in een werkloos begonnen game met FM2016 die ik weer eens uit de kast trok.

Begonnen bij Bishop's Stortford (Vanarama North) waar ik 2x kampioen geworden ben en daarna gedegradeerd, toen het niet lukte direct te promoveren eieren voor mijn geld gekozen.
Terecht gekomen bij Wexfourd Youths ( Ierse Premiership), hier 1x weten te behoeden voor degradatie en vervolgens 3e geworden (en dus Europa in), helaas ruzie met het bestuur en dus maar vertrokken.

terecht gekomen bij Le Havre in de Ligue 2, halverwege seizoen stonden ze nog 18e, geeindigt als 12e.
Het seizoen erna ben ik op de laatste competitiedag kampioen geworden en gepromoveerd. In de 92e minuut maakte ik de 4-5 in een thriller van een wedstrijd tegen de nummer 1 die 2 punten boven mij stond.

Vervolgens begonnen er best wat successen, een 9e plek en nu al 2 seizoenen op rij 4e geworden,
ik kan alleen niet boven PSG, Lyon en Monaco uit komen tot dusver.
Voor de beker haal ik finales waar ik meestal een van bovenstaande tref helaas. Dus nog geen prijzen gewonnen.
Kwartfinale euro beker gehaald. (AC Milan eruit geknikkerd in 2e knockout)

Het komende seizoen wil ik minimaal 3e worden, selectie is een mooie mix van ervaren internationals en talent dus ik heb goede hoop dat het gaat lukken.
Alleen de clubs met tientallen miljoenen aan begroting beginnen wel wat vervelend te worden. Ik vraag mij af of het überhaupt mogelijk is om PSG van hun troon te stoten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:58:24 #226
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174209908
quote:
14s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:17 schreef PSVCL het volgende:
Lekker begin van de competitie zo , oa Barca en Real helemaal kapot gecounterd:

[ afbeelding ]
Real San Sebastián, Atlético Pamplona wat zijn dat voor namen :')
Oh.
pi_174211928
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:58 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Real San Sebastián, Atlético Pamplona wat zijn dat voor namen :')
Haha apart ja

https://www.reddit.com/r/(...)es_of_clubs_leaguee/

:P
  donderdag 5 oktober 2017 @ 15:02:06 #228
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174212075
quote:
Real Hispalis ook :')
Oh.
  zondag 8 oktober 2017 @ 15:51:24 #230
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174280978
quote:
Dit gaat weer heerlijk veel gezeik worden met die spelers.
Oh.
pi_174311081
Video in de tweet:
milesSI twitterde op maandag 09-10-2017 om 20:12:09 2d or not 2d?For me, it's not a question.Welcome to Data Analyst camera. Coming to #FM18. And multi-zoomable.(Wa… https://t.co/PxMxJeDerx reageer retweet
pi_174381055
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:37 schreef lord_bono het volgende:
Video in de tweet:
milesSI twitterde op maandag 09-10-2017 om 20:12:09 2d or not 2d?For me, it's not a question.Welcome to Data Analyst camera. Coming to #FM18. And multi-zoomable.(Wa… https://t.co/PxMxJeDerx reageer retweet
Ik gebruik nog steeds de 2d cam
pi_174430800


Kreeg ineens een vraag van een journalist of ik de optie zou overwegen om naar Macclesfield Town F.C.te gaan. Krijg je dit soort artikelen :')
Children of the night. What music they make.
pi_174430928
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:12 schreef Rauw. het volgende:
Inmiddels 10 seizoen bezig in een werkloos begonnen game met FM2016 die ik weer eens uit de kast trok.

Begonnen bij Bishop's Stortford (Vanarama North) waar ik 2x kampioen geworden ben en daarna gedegradeerd, toen het niet lukte direct te promoveren eieren voor mijn geld gekozen.
Terecht gekomen bij Wexfourd Youths ( Ierse Premiership), hier 1x weten te behoeden voor degradatie en vervolgens 3e geworden (en dus Europa in), helaas ruzie met het bestuur en dus maar vertrokken.

terecht gekomen bij Le Havre in de Ligue 2, halverwege seizoen stonden ze nog 18e, geeindigt als 12e.
Het seizoen erna ben ik op de laatste competitiedag kampioen geworden en gepromoveerd. In de 92e minuut maakte ik de 4-5 in een thriller van een wedstrijd tegen de nummer 1 die 2 punten boven mij stond.

Vervolgens begonnen er best wat successen, een 9e plek en nu al 2 seizoenen op rij 4e geworden,
ik kan alleen niet boven PSG, Lyon en Monaco uit komen tot dusver.
Voor de beker haal ik finales waar ik meestal een van bovenstaande tref helaas. Dus nog geen prijzen gewonnen.
Kwartfinale euro beker gehaald. (AC Milan eruit geknikkerd in 2e knockout)

Het komende seizoen wil ik minimaal 3e worden, selectie is een mooie mix van ervaren internationals en talent dus ik heb goede hoop dat het gaat lukken.
Alleen de clubs met tientallen miljoenen aan begroting beginnen wel wat vervelend te worden. Ik vraag mij af of het überhaupt mogelijk is om PSG van hun troon te stoten.
Ik ben ook begonnen met Bishop's Stortford, zit nu in mn 2e seizoen. Vorig seizoen eindigde ik op de 10e plek, en ik sta nu 9e na 16 wedstrijden. Maar ik zit in de VNLS, niet VNLN :?

Welke tactiek heb je gebruikt?

Nouble en Corkery naast elkaar _O_

Ben ook werkeloos begonnen met de laagste ervaring, FM17.

[ Bericht 1% gewijzigd door DeHovenier op 15-10-2017 13:49:19 ]
Children of the night. What music they make.
  maandag 16 oktober 2017 @ 08:33:17 #236
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174445397
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:29 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik ben ook begonnen met Bishop's Stortford, zit nu in mn 2e seizoen. Vorig seizoen eindigde ik op de 10e plek, en ik sta nu 9e na 16 wedstrijden. Maar ik zit in de VNLS, niet VNLN :?

Welke tactiek heb je gebruikt?

Nouble en Corkery naast elkaar _O_

Ben ook werkeloos begonnen met de laagste ervaring, FM17.
Geen idee, misschien herindeling na FM16? Ik dacht toch echt dat ik in de North speelde.

De spelers die jij noemt ken ik zo niet volgens mij, zouden ook wel nieuw zijn in dat seizoen.

ik speelde een 4-2-2-2

4 verdedigers, 2 Defensieve middenvelders, 2 vleugelspitsen en 2 hangende spitsen.
Snel combinatievoetbal, vroege voorzetten.

Voordeel van die Vanarama is dat je echt super goede huurspelers kunt krijgen zonder teveel moeite, ik had bijvoorbeeld een linksbuiten van West Bromwich onder -21 die qua niveau in de League 2 ook wel mee kon. En na seizoen 1 worden veel van die jeugspelers gedropt en kun je ze voor een habbekrats binden. _O_
Zo had ik 2 Congolese jeugdinternationals te pakken na seizoen 1 c_/

Heb zelf even FM weer in de ijskast gegooid, na 11 seizoenen waarvan 6 met Le Havre is de lol er een beetje af, geen tactiek werkt meer. PSG, Monaco en Lyon worden alleen maar machtiger en in de boardroom is geen fatsoenlijk gesprek meer te voeren.

Over een tijdje maar weer oppakken en een nieuwe uitdaging aangaan. (1/2. liga in DE? Serie B/A?)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_174455947
quote:
6s.gif Op maandag 16 oktober 2017 08:33 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Geen idee, misschien herindeling na FM16? Ik dacht toch echt dat ik in de North speelde.

De spelers die jij noemt ken ik zo niet volgens mij, zouden ook wel nieuw zijn in dat seizoen.

ik speelde een 4-2-2-2

4 verdedigers, 2 Defensieve middenvelders, 2 vleugelspitsen en 2 hangende spitsen.
Snel combinatievoetbal, vroege voorzetten.

Voordeel van die Vanarama is dat je echt super goede huurspelers kunt krijgen zonder teveel moeite, ik had bijvoorbeeld een linksbuiten van West Bromwich onder -21 die qua niveau in de League 2 ook wel mee kon. En na seizoen 1 worden veel van die jeugspelers gedropt en kun je ze voor een habbekrats binden. _O_
Zo had ik 2 Congolese jeugdinternationals te pakken na seizoen 1 c_/

Heb zelf even FM weer in de ijskast gegooid, na 11 seizoenen waarvan 6 met Le Havre is de lol er een beetje af, geen tactiek werkt meer. PSG, Monaco en Lyon worden alleen maar machtiger en in de boardroom is geen fatsoenlijk gesprek meer te voeren.

Over een tijdje maar weer oppakken en een nieuwe uitdaging aangaan. (1/2. liga in DE? Serie B/A?)
Ik ben niet van plan om nog lang coach te zijn bij Bishop's Stortford, die club is semipro en dat is best irritant qua contracten aanbieden.

Ik speel 4-4-2 ruit, 1 DM, 2 vleugelspelers, 1 AMC en 2 spitsen. Nouble en Corkery zijn mn spitsen, Nouble is m'n TM en Corkery de snelle poacher. En altijd counteren _O_

Soms speel ik met 1 spits en 1 extra DM.

Hiervoor heb ik lang FM13 gespeeld met Cambuur.

Heb nu 1 huurspeler en da's mijn vaste keeper. Gehuurd van m'n moederclub Bradford City. Wat is de naam van die linksbuiten?

En ik sta nu 6e uit 26 wedstrijden.
Children of the night. What music they make.
  maandag 16 oktober 2017 @ 18:58:54 #238
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174456339
Bij promotie naar League 2 werd t een profclub. Super relaxt.

Ik weet niet meer wie die linksbuiten was.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_174457452
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2017 18:58 schreef Rauw. het volgende:
Bij promotie naar League 2 werd t een profclub. Super relaxt.

Ik weet niet meer wie die linksbuiten was.
Ik wil t liefst naar de Juup/Ere. Uiteindelijk wil ik coach van ADO worden.
Children of the night. What music they make.
pi_174473666
Heb net met 3-1 van Bath gewonnen, met nog 10 wedstrijden te gaan sta ik 5e.



En regentijd *O*

Leuk talentje hoor :9


Ik ben van plan om na dit seizoen een andere club te zoeken, tenzij we promoveren en t bestuur prostatus van de club accepteert.
Children of the night. What music they make.
pi_174492309
quote:
Fan travels 6,000 miles from China to visit Runcorn FC - because he fell in love with them on Football Manager
Geinig :P

http://www.independent.co(...)-china-a8006426.html
Children of the night. What music they make.
pi_174494118
Bijna 18 *O*
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_174494169
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 15:16 schreef Nick-GizMo het volgende:
Bijna 18 *O*
Die laat ik liggen, haal FM20 wel.
Children of the night. What music they make.
pi_174494234
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 15:18 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Die laat ik liggen, haal FM20 wel.
:(
pi_174505783
Counteren _O_

Children of the night. What music they make.
pi_174522296
Eindstand:



Op t laatst nog een sprintje getrokken, de laatste 11 wedstrijden ongeslagen _O_
Children of the night. What music they make.
pi_174530866


:')
Children of the night. What music they make.
pi_174531058
Wanneer komt de BETA van FM2018 weet iemand dat ??
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:15:19 #249
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174532078
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:12 schreef DeHovenier het volgende:
Eindstand:

[ afbeelding ]

Op t laatst nog een sprintje getrokken, de laatste 11 wedstrijden ongeslagen _O_
Ebbsfleet was bij mij altijd een geduchte tegenstander, daar heb ik volgens mij 10 wedstrijden mee gelijkgespeeld 1 gewonnen en 1 verloren.

Ook altijd een bron van goede gratis spelers.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_174533081
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 02:49 schreef Karaeski het volgende:
Wanneer komt de BETA van FM2018 weet iemand dat ??
Vanaf 27-10 misschien?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_174540536
*O*





[ Bericht 20% gewijzigd door DeHovenier op 20-10-2017 16:13:17 ]
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:17:40 #252
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174548389
FC Emmen heeft als trainersduo Bruno Martins-Indi en Tom Beugelsdijk bij mij. :')

HELDEN _O_ _O_ _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:29:10 #253
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174548680
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 22:17 schreef Rauw. het volgende:
FC Emmen heeft als trainersduo Bruno Martins-Indi en Tom Beugelsdijk bij mij. :')

HELDEN _O_ _O_ _O_
Wist niet eens dat dat kon :D Of is één van de twee de assistent?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 08:24:07 #254
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174552815
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 22:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Wist niet eens dat dat kon :D Of is één van de twee de assistent?
Tommie is assistent inderdaad. En interim voordat Bruno Martins Indi aangenomen werd.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_174553754
quote:
Hardwareoverzicht:

Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac16,2
Processornaam: Intel Core i5
Processorsnelheid: 3,1 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 4
L2-cache (per core): 256 KB
L3-cache: 4 MB
Geheugen: 8 GB
Opstart-ROM-versie: IM162.0207.B20
SMC-versie (systeem): 2.32f20
Mijn dinnetje heeft dit staan. Maar hier moet FM toch makkelijk opdraaien?
Het is bizar traag terwijl ik maar 3 competities selecter ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2017 10:06:34 ]
pi_174560116
Pfff, m'n eerste 2 wedstrijden bij mn nieuwe club heeft al 3 eigen doelpunten opgeleverd :')
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:24:48 #257
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174560153
quote:
4s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 10:06 schreef Leonos het volgende:

[..]

Mijn dinnetje heeft dit staan. Maar hier moet FM toch makkelijk opdraaien?
Het is bizar traag terwijl ik maar 3 competities selecter ;(
Mijn laptop is veel slechter.
Maar wel windows (mocht dat verschil maken)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_174570349
Net echt!

Children of the night. What music they make.
pi_174570358
t gaat nog niet erg goed met Keciorengucu, ik verlies alles :')
Children of the night. What music they make.
pi_174589762
Wil graag een nieuwe game starten maarja kan ik net zo goed wachten tot 27.10 op de BETA van FM2018.
pi_174606730
Die reacties :')

Children of the night. What music they make.
pi_174608633




Ik verkoop hem in de zomerstop wel :{w
Children of the night. What music they make.
pi_174608691
quote:
4s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 10:06 schreef Leonos het volgende:

[..]

Mijn dinnetje heeft dit staan. Maar hier moet FM toch makkelijk opdraaien?
Het is bizar traag terwijl ik maar 3 competities selecter ;(
Raar, het zou ruim voldoende moeten zijn.
Children of the night. What music they make.
pi_174670933
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 17:38 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Raar, het zou ruim voldoende moeten zijn.
Als ik klik, reageert hij boem traag ;(
pi_174671497
Morgen waarschijnlijk de beta, iemand gepreorderd?
  donderdag 26 oktober 2017 @ 15:42:19 #266
363891 laxus13
Gotta Catch Em' All
pi_174672309
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:58 schreef lord_bono het volgende:
Morgen waarschijnlijk de beta, iemand gepreorderd?
Jazeker, morgen (en het weekend) dus volop spelen :P
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.
pi_174673059
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:42 schreef laxus13 het volgende:

[..]

Jazeker, morgen (en het weekend) dus volop spelen :P
^O^

Morgenmiddag/avond heb ik al wat, maar zaterdag gaan we meteen los :9
pi_174673198
Ik ga niet betalen en dan ook nog het spel voor ze testen.
Dus ik wacht wel tot de goede versie als jullie alle bugs eruit hebben gehaald ;)
pi_174673374
Via cdkeys geen beta. ;(
  donderdag 26 oktober 2017 @ 17:02:34 #270
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_174673822
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:37 schreef Lange_Lans het volgende:
Via cdkeys geen beta. ;(
Ik heb alleen de key gekocht via: https://2game.com/football-manager-2018
Via die website heb je wel toegang tot de beta (staat er althans). Tip voor als je hem daar koopt: koop hem in GBP via een credit card of paypal. Als je de valuta omzet naar euro's wordt het een stuk duurder. Ik heb hem nu voor omgerekend 32 euro inclusief beta *O*

Disclaimer: ik ken de website verder niet dus niet boos worden als het niet werkt (sterker nog, dan ben ik zelf ook 'genaaid')
  donderdag 26 oktober 2017 @ 17:15:18 #271
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_174674014
17 heb ik niet, dus de bčta kriebelt wel heel erg :@

Ben er nog niet helemaal uit though, meestal is het nog lang niet speelbaar _O-
  Moderator donderdag 26 oktober 2017 @ 17:27:59 #272
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174674239
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:15 schreef Irritatie100 het volgende:
17 heb ik niet, dus de bčta kriebelt wel heel erg :@

Ben er nog niet helemaal uit though, meestal is het nog lang niet speelbaar _O-
Standaard zelf geen kans creëeren en de tegenstander wandelt zo door je verdediging heen _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 26 oktober 2017 @ 17:36:10 #273
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_174674373
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Standaard zelf geen kans creëeren en de tegenstander wandelt zo door je verdediging heen _O_
Dat soort grappen ja. Of een rode kaart of 4 per wedstrijd ofzo.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:06:23 #274
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_174674852
Koop hem wel in januari ofzo. Paar dagen geleden weer mijn game met Liverpool opgepakt, zit in 2050 ^O^
pi_174676818
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:58 schreef lord_bono het volgende:
Morgen waarschijnlijk de beta, iemand gepreorderd?
Kreeg net mailtje dat beta vanavond al begint
Alleen helemaal geen tijd nu vanwege de nieuwe Mario ;(
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_174677128
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:44 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Kreeg net mailtje dat beta vanavond al begint
Alleen helemaal geen tijd nu vanwege de nieuwe Mario ;(
Nice! Mario is ook niet verkeerd ;)
pi_174677523
Wanneer komt de nieuwe FM nou uit? 10 November toch. Zijn er hier die rond die tijd open staan voor een netwerkspel?
  Moderator donderdag 26 oktober 2017 @ 20:17:38 #278
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174677582
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:06 schreef Wicky15 het volgende:
Koop hem wel in januari ofzo. Paar dagen geleden weer mijn game met Liverpool opgepakt, zit in 2050 ^O^
Jeus, dan zit je zo'n 10 jaar verder dan ik in m'n Telvannigame :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 26 oktober 2017 @ 20:24:06 #279
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_174677731
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 20:17 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Jeus, dan zit je zo'n 10 jaar verder dan ik in m'n Telvannigame :D
In januari mee begonnen. Een periode echt ziek veel gespeeld :D
pi_174678627
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:06 schreef Wicky15 het volgende:
Koop hem wel in januari ofzo. Paar dagen geleden weer mijn game met Liverpool opgepakt, zit in 2050 ^O^
Hoevaak al de CL gewonnen?
Oh.
pi_174678669
Beta is live!
pi_174678930
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 20:55 schreef lord_bono het volgende:
Beta is live!
Ja! Al 10 minuten aan het downloaden, maar ik moet helaas nog 4 uurtjes werken :(
  donderdag 26 oktober 2017 @ 21:06:40 #283
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_174678998
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 20:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hoevaak al de CL gewonnen?
Moet ik volgende keer even kijken wanneer ik CL opstart :P
  donderdag 26 oktober 2017 @ 21:12:20 #284
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_174679134
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 21:06 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Moet ik volgende keer even kijken wanneer ik CL opstart :P
En de beker hoe vaak de beker? :+
pi_174681120
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:58 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Nice! Mario is ook niet verkeerd ;)
Mario is geweldig! Maar dit weekend ga ik wel wat FM proberen :D
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:06:23 #286
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174692361
Oh.
  Moderator vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:26:58 #287
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174692712
Leuke poule dit :D

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:27:32 #288
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174692720
quote:
Free kick specialist, 4-1-3-2, Ireland.

:{

Op achternaam zou het me beter uitkomen: Loyal to one club, zit nu in seizoen 2040-41 met Telvanni, ben daar inmiddels al ruim 10.000 dagen manager en heb er zo'n 1405 potjes op zitten :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:29:31 #289
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_174692756
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Free kick specialist, 4-1-3-2, Ireland.

:{
Troost jezelf, ik heb Bench warmer, 4-2-4-0, Ireland
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:35:26 #290
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_174692833
Nou ik ben de beta van FM18 aan het spelen.

Zit begin augustus met Ajax, ternauwernood de 3e ronde van de CL kwalificatie overleefd tegen Nice. Nu wil een consortum misschien Ajax overnemen en als dat doorgaat dan zullen ze Hennie Spijkerman aanstellen als manager! :{

Wat een kutspel! :{w
  Moderator vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:37:35 #291
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174692872
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:29 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Troost jezelf, ik heb Bench warmer, 4-2-4-0, Ireland
:D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:38:44 #292
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174692892
Pasgeleden dus jarig geweest? Of moet je nog? iig feli, Irritatie100 *O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:40:42 #293
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174692919
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Free kick specialist, 4-1-3-2, Ireland.

:{

Op achternaam zou het me beter uitkomen: Loyal to one club, zit nu in seizoen 2040-41 met Telvanni, ben daar inmiddels al ruim 10.000 dagen manager en heb er zo'n 1405 potjes op zitten :P
Ik ook Free kick specialist, maar dan met 4-2-4-0 (geen spits jaaaaaaaa) en dan beginnen in Hongarije, ja lekker hoor. Ferencvárosi TC ofzo, wel leuke clubnaam.
Oh.
  Moderator vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:49:16 #294
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174693044
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik ook Free kick specialist, maar dan met 4-2-4-0 (geen spits jaaaaaaaa) en dan beginnen in Hongarije, ja lekker hoor. Ferencvárosi TC ofzo, wel leuke clubnaam.
Videoton komt toch ook uit die hoek? Door de naam dacht ik altijd dat het een Braziliaanse club was.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:52:19 #295
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_174693105
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Pasgeleden dus jarig geweest? Of moet je nog? iig feli, Irritatie100 *O*
10 oktober ja, thanks :D 28 geworden, ouwe lul :P

Maar ik denk dat ik mezelf dus maar FM18 cadeau ga doen, fuck dat het de bčta nog maar is :7
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:53:40 #296
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_174693135
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Videoton komt toch ook uit die hoek? Door de naam dacht ik altijd dat het een Braziliaanse club was.
Ooit opgericht als Vadásztölténygyári SK (probeer dat maar uit te spreken), maar later vernoemd naar de hoofdsponsor (elektronicaproducent, je verwacht het niet)
Oh.
  Moderator vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:06:00 #297
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174694414
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

10 oktober ja, thanks :D 28 geworden, ouwe lul :P

Maar ik denk dat ik mezelf dus maar FM18 cadeau ga doen, fuck dat het de bčta nog maar is :7
Broekie, 5 jaar jonger dan ik, en op 10 december zelfs 6 :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:55:07 #298
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_174695260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 17:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Broekie, 5 jaar jonger dan ik, en op 10 december zelfs 6 :+
Morgen wordt de eerste uit mijn vriendengroep 30, zelfs ik vind dat heel confronterend.
  Moderator vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:03:40 #299
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174695438
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 17:55 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Morgen wordt de eerste uit mijn vriendengroep 30, zelfs ik vind dat heel confronterend.
Leukste is wanneer een vrouw tegen de 30 aan hikt, kunnen ze echt niet hebben _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:28:05 #300
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_174695883
quote:
Fan favourite, 4-2-4-0, Singapore :+
  Moderator vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:40:43 #301
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174696157
En dicht :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')