abonnement Unibet Coolblue
pi_172376911
Bij hevige regenval loopt mijn brandpad volledig onder water. Vandaag was het zelfs zo erg dat ondanks het flinke hoogte verschil met het brandpad, het water terug mijn tuin in liep.

Ik heb een vereniging van eigenaren. Die zegt dat het bijhouden van de putten ons eigen 'pakkie an' is. Prima, we hebben een man van de TOS laten komen en die zegt dat het een verstopping is. Of dat het verzakte buizen zijn, meters verder dan mijn huis, ter hoogte van een speelpleintje.

De VVE wil niets doen want eigen kosten. De gemeente stuurt mij terug naar de VVE.

Klassiek kastje muur verhaal, maar ik moest bijna a la 1953 in de weer met zandzakken.
Wie kan ik nu tot vervelends toe lastig vallen zodat het gerepareerd gaat worden?

Plaatje bij het praatje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 12 juli 2017 @ 23:20:38 #2
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_172377010
Meester Visser kom er maar bij. _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door PandaDrop op 12-07-2017 23:34:09 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_172377139
Het verstopte deel is nog niet van de gemeente? Potje maken met de bewoners en laten afgraven.
.
pi_172377219
Overal ook tegels!
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 12 juli 2017 @ 23:33:39 #5
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_172377334
Tegels tegels en nog meer tegels.

Zonder groen loopt er weinig weg.

Verder regende het vandaag zoveel dat enige overlast waarschijnlijk is.

Je moet uitzoeken waar de leiding stuk of verstopt is. Dan uitzoeken wie de eigenaar is van dat stuk grond + de leiding. En die dan gaan motiveren de zooi op te lossen.

Blijft die naar een andere partij wijzen, dan is het advocaten werk (of gewoon zelf ff op zaterdag een leiding opgraven en fixen)
Dum de dum
  woensdag 12 juli 2017 @ 23:34:01 #6
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
  donderdag 13 juli 2017 @ 00:08:37 #7
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172378100
Ligt het nou aan mij of ligt de bestrating een flink stuk lager dan de tuinen tegels van iedereen?
Hoe vaak heb je overlast? En hoe lang?
Hier staat er ook een paar cm water bij een stortbui.. maar dat stroomt gewoon direct het gras op of de sloot in..

Heeft dat mannetje dat gewoon gegokt of heeft ie het gezien/gecontroleerd?
Bij hevige regenval wil de boel ook wel eens gewoon overbelast raken namelijk.. Helemaal op plekken waar geen stukje grond onbedekt is..

In dat geval zou ik gewoon een rubberboot en wat visjes kopen.. leuk joh!
pi_172380504
Je ziet het bij het groene hek de steeg in stromen, je ziet het nog beter bij het hek tegenover het groene hek de steeg in stromen.

Als die bewoners hun tuin goed op orde hebben met een eigen waterafvoer in de vorm van een goed geverticuteerd grasveld of grind, heb je geen problemen in de steeg.

Maar dat is waarschijnlijk het antwoord wat je niet wil horen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_172380609
Het is het achterpad waar alle achtertuinen op uitkomen. Dat pad is idd nogal verzakt, maar mijn tuin naar het achterpad heeft een afstapje van ommernabij 10cm.

De TOS man is met een camera naar binnen gegaan. Hij komt niet verder dan een meter of 5 buiten het tuinpad. Dus vanaf de put is dit ongeveer 15 meter? Camera blokkeert. Het is er zo vies dat hij jiet kan zien of het een verstopping betreft of een verzakte buis.

Het regenwater loopt nooit denderend weg. Maar met regenval zoals gisteren wordt het een zwembad.

Rubberboot hebben we niet zo veel aan want het achterpad is te smal voor een boot :'( Visjes erbij wordt een dure hobby want die zullen ook wel wegspoelen op ten duur.

En de tuinen die niet op orde zouden zijn klopt ook niet helemaal, want alle tuinen, op die van mij na, eerlijk is eerlijk. Hebben gras en grote borders met planten. Ik niet, want ik verafschuw tuinieren. Het stroomt dus niet de steeg in, de steeg is ontzettend verzakt.

En mijn broek is vies omdat het een klus broek is. Iets met verven enzo :)
pi_172380681
Vraag 1: van wie is het pad. Kennelijk niet van de gemeente, maar van wie dan wel?
pi_172380731
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:02 schreef Ivo1985 het volgende:
Vraag 1: van wie is het pad. Kennelijk niet van de gemeente, maar van wie dan wel?
dit. Is het van de vve, een hoofdsplitsing of mandelig van de aanliggende eigenaren?
dag
pi_172380871
Volgens VVE is het pad van de gemeente maar moet je zelf zorgdragen voor het schoonhouden van de put zelf.
pi_172380886
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:49 schreef Hilzillah het volgende:
De TOS man is met een camera naar binnen gegaan. Hij komt niet verder dan een meter of 5 buiten het tuinpad. Dus vanaf de put is dit ongeveer 15 meter? Camera blokkeert. Het is er zo vies dat hij jiet kan zien of het een verstopping betreft of een verzakte buis.
Als dus het punt van blokkade bekend is, kan je daar de zaak opengraven en bekijken & de buis vernieuwen o.i.d.?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_172380974
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:26 schreef blomke het volgende:

[..]

Als dus het punt van blokkade bekend is, kan je daar de zaak opengraven en bekijken & de buis vernieuwen o.i.d.?
Dat zou ik idd kunnen doen. Maar waarom zou ik dat moeten doen als dat de taak van de gemeente is?
pi_172381029
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:34 schreef Hilzillah het volgende:
Dat zou ik idd kunnen doen. Maar waarom zou ik dat moeten doen als dat de taak van de gemeente is?
De gemeente verwijst je toch naar de VvE?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 13 juli 2017 @ 08:43:55 #16
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172381102
Misschien eerst eens opzoeken wie nou de eigenaar van het pad is?
De vve of de gemeente.
Tot nooit .......
pi_172381916
Contact mevrouw van de VVE is aan de deur geweest. Pad is van de gemeente en die is ook verantwoordelijk voor evt verstoppingen buiten de brandgang. Sterker nog, gemeente is al jaren op de hoogte en zelfs al een aantal maal wezen kijken. Maar ze verdommen het om er wat aan te doen. (Haar woorden)

Maargoed, ik heb een naam. Dus die man gaan we de aankomende tijd maar eens flink stalken
pi_172381930
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:45 schreef Hilzillah het volgende:
Pad is van de gemeente en die is ook verantwoordelijk voor evt verstoppingen buiten de brandgang. Sterker nog, gemeente is al jaren op de hoogte en zelfs al een aantal maal wezen kijken. Maar ze verdommen het om er wat aan te doen. (Haar woorden)
ls de betreffende HWA afvoer ook door de gemeente aangelegd?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 13 juli 2017 @ 09:47:55 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172381948
Zou je dan als VVE niet aan de bel moeten trekken bij de gemeente? Zo te zien hebben jullie allemaal last van het water.
Tot nooit .......
  donderdag 13 juli 2017 @ 09:48:30 #20
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_172381958
Meestal heeft een VVE ook een rechtsbijstandverzekering. Daarmee zouden ze na overleg ook een procedure tegen de gemeente kunnen aanspannen.

Vechten tegen de gemeente - veel succes.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_172382116
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:25 schreef Hilzillah het volgende:
Volgens VVE is het pad van de gemeente maar moet je zelf zorgdragen voor het schoonhouden van de put zelf.
Uit interesse: waarom zou jij putten moeten schoonhouden die niet van jou zijn?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 13 juli 2017 @ 10:00:57 #22
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172382144
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:59 schreef baskick het volgende:
Uit interesse: waarom zou jij putten moeten schoonhouden die niet van jou zijn?
Dat is je burgerplicht!
Ik ben van de week weer met een paar dozen lampen de straten doorgegaan om kapotte lantaarnpalen te repareren. Volgende week ga ik in de speeltuin de speeltoestellen schilderen.
Tot nooit .......
pi_172382548
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:00 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat is je burgerplicht!
Ik ben van de week weer met een paar dozen lampen de straten doorgegaan om kapotte lantaarnpalen te repareren. Volgende week ga ik in de speeltuin de speeltoestellen schilderen.
Bedankt.

Nog iemand die mijn retorische bedoelde vraag wellicht juridisch kan onderbouwen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 13 juli 2017 @ 11:05:11 #24
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_172383466
Schoonhouden is wat anders dan een verstopping verhelpen. Dat mag toch zelfs een ambtenaar duidelijk zijn.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_172384247
Kijk eerst maar eens van wie dat achterpad is. Wat de juf van de VVE zegt, dat zou ik niet zomaar geloven. Op PDOK.nl kan je de kadastrale kaart bekijken. Dan zie je zo of het gemeentegrond is of niet.

Het goedkoopste voor jou is een hogedrukreiniger met een rioolslang. Als het een kleine leiding is, dan krijg je de verstopping wel los. Maar als het pad verzakt is, dan is het riool ook verzakt. De hogedrukreiniger werkt dan tijdelijk.
pi_172385312
Inderdaad even kadastrale kaart erbij pakken. Want als de gemeente zegt dat de VvE het moet oplossen, denken ze bij de gemeente kennelijk dat het eigendom van de VVE is. Terwijl ze bij de VvE beheerder denken dat het van de gemeente is.

Simpelweg uitzoeken, en dan met de officiële documenten in je hand aankloppen bij de partij die het tot nu toe fout heeft. In je aankoopdocumenten MOET een kadastrale kaart zijn opgenomen van de percelen waarvan je (mede)eigenaar bent geworden. De kaart heb je dus al in bezit.

De eigenaar van de grond is in beginsel ook verantwoordelijk voor het onderliggende riool. Waarbij een private eigenaar wel kosten van onderhoud en herstel mag doorberekenen aan de perceeleigenaren die op dezelfde buis zijn aangesloten.
pi_172486030
Vraag een uitspraak,waarin staat dat de gemeente een onderzoek instelt en desnoods de staat openmaakt en kijkt of de riolering verzakt is en of dat deel van de riolering van de VVE is of van de gemeente,de eigenaar van de grond waar de verzakking heeft plaatsgehad moet de rekening betalen alsmede de herstelkosten van het pad.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_172762773
quote:
6s.gif Op woensdag 12 juli 2017 23:20 schreef PandaDrop het volgende:
Meester Visser kom er maar bij. _O_
Ik denk dat of de Rijdende Rechter of dat sbs6 programma van Meester Visser zeker interesse hebben in deze zaak.
Gewoon doen.
pi_172763359
Vergeet niet dat jij ook de VvE bent. Jij kan je aanmelden als bestuurder op de volgende ALV zodat je ook meer kracht hebt :-)
x
  zaterdag 29 juli 2017 @ 17:54:51 #30
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_172763935
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 17:35 schreef Trolling-ego het volgende:
Vergeet niet dat jij ook de VvE bent. Jij kan je aanmelden als bestuurder op de volgende ALV zodat je ook meer kracht hebt :-)
Waarom is er een VvE bij een stel rijtjeswoningen met een gemeentelijke brandgang?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_172764445
Ik kan mij niet anders herinneren dan dat de brandgangen achter de huizen behoren bij het perceel van de aanwonenden die recht van overpad moeten verlenen.
Als er, blijkbaar, een VvE is opgericht, zal deze de brandgang moeten onderhouden, te beginnen met de verzakking van 10 centimeter (jouw bewoordingen) op te heffen door de bestrating opnieuw aan te laten leggen. Dit zal waarschijnlijk al voorkomen dat het water überhaupt de brandgang inloopt.
Indien toch, en ligt de obstructie duidelijk buiten jullie terrein, is het een zaak voor de gemeente. Indien binnen jullie terrein, moet de VvE aktie ondernemen.
“The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a force beyond calculation.”
– Leo Cherne
  zaterdag 29 juli 2017 @ 18:26:07 #32
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_172764670
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 18:16 schreef BekiekUtMoar het volgende:
Ik kan mij niet anders herinneren dan dat de brandgangen achter de huizen behoren bij het perceel van de aanwonenden die recht van overpad moeten verlenen.
Als er, blijkbaar, een VvE is opgericht, zal deze de brandgang moeten onderhouden, te beginnen met de verzakking van 10 centimeter (jouw bewoordingen) op te heffen door de bestrating opnieuw aan te laten leggen. Dit zal waarschijnlijk al voorkomen dat het water überhaupt de brandgang inloopt.
Indien toch, en ligt de obstructie duidelijk buiten jullie terrein, is het een zaak voor de gemeente. Indien binnen jullie terrein, moet de VvE aktie ondernemen.
Bij ons behoren de brandgangen bij de middelste huizen in het blok met verplichte recht van overpad.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_172765552
Het kan ook mandelig van alle aangrenzende eigenaren zijn zonder dat er een VvE is of (delen van) het pad van één eigenaar is.
dag
pi_172769144
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 18:26 schreef trigt013 het volgende:
Bij ons behoren de brandgangen bij de middelste huizen in het blok met verplichte recht van overpad.
Delen van de gang die achter "hoekhuizen" liggen zijn dus van "middelste" huizen? Merkwaardig.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 21:42:07 #35
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_172769596
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 21:20 schreef blomke het volgende:

[..]

Delen van de gang die achter "hoekhuizen" liggen zijn dus van "middelste" huizen? Merkwaardig.
Ja, het is een raar gezicht op de kadasterkaart.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:53:02 #36
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_172828134
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 17:12 schreef tralalala het volgende:

[..]

Ik denk dat of de Rijdende Rechter of dat sbs6 programma van Meester Visser zeker interesse hebben in deze zaak.
Gewoon doen.
Zoiets is al geweest tussen woningbouwvereniging en bewoner koophuis
http://www.sbs6.nl/progra(...)sser-doet-uitspraak/
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:59:34 #37
3542 Gia
User under construction
pi_172828257
Vraagje: Is het regenwater op het pad rechtstreeks afkomstig van boven, of loopt het water van jouw tuin daar ook naar af?
Nog een vraagje: Is je hele tuin betegeld? Want dan kan het water ook niet weg.
Slotvraag: Is het zo erg dat er wat water naar je tuin loopt? Zo te zien staat er geen 10 cm op je tegels. Vind het raar om met zandzakken in de weer te gaan als je water op je plaats krijgt. Als het nou in huis binnenkwam!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:59:53 #38
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172828264
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:53 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Zoiets is al geweest tussen woningbouwvereniging en bewoner koophuis
http://www.sbs6.nl/progra(...)sser-doet-uitspraak/
Ik kan het je nog sterker vertellen. Frank Visser heeft in 2009 al eens uitspraak gedaan in een zaak tussen een familie en de gemeente hellevoetsluis aangaande de verantwoordelijkheid voor de riolering. Ik heb zojuist de gemeente hellevoetsluis gemaild daarover.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:24:23 #39
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_172828759
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ik kan het je nog sterker vertellen. Frank Visser heeft in 2009 al eens uitspraak gedaan in een zaak tussen een familie en de gemeente hellevoetsluis aangaande de verantwoordelijkheid voor de riolering. Ik heb zojuist de gemeente hellevoetsluis gemaild daarover.
Maar wat had de VVE nu te maken met het huizenblok (maw wat is er nu gemeenschappelijk) en zoek eerst eens uit van wie de brandgang is.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_172828820
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:24 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Maar wat had de VVE nu te maken met het huizenblok (maw wat is er nu gemeenschappelijk) en zoek eerst eens uit van wie de brandgang is.
Brandgang is van de bewoners (dus vve) maar de obstructie zit ergens anders, buiten de brandgang (gemeente)
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:28:41 #41
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_172828871
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:26 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Brandgang is van de bewoners (dus vve) maar de obstructie zit ergens anders, buiten de brandgang (gemeente)
Zoals ik lees zou de VVE de claim neer moeten leggen bij de gemeente. Dus dat de gemeente de betrokkene naar de VVE stuurt is wel de correcte weg. Dus betrokkene verwijt dus de VVE van een gebrek aan daadkracht?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:35:25 #42
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172829023
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:28 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Zoals ik lees zou de VVE de claim neer moeten leggen bij de gemeente. Dus dat de gemeente de betrokkene naar de VVE stuurt is wel de correcte weg. Dus betrokkene verwijt dus de VVE van een gebrek aan daadkracht?
Volgens mij heeft ze het duidelijk genoeg uitgelegd. De gemeente blijft zeggen dat het voor de VvE is, omdat het achterpad onder hun beheer valt, terwijl de obstructie dus niet in het achterpad zit, maar erbuiten.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:37:00 #43
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_172829059
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:35 schreef DJMO het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ze het duidelijk genoeg uitgelegd. De gemeente blijft zeggen dat het voor de VvE is, omdat het achterpad onder hun beheer valt, terwijl de obstructie dus niet in het achterpad zit, maar erbuiten.
Kwestie van rechtsbijstand van de VVE aanspreken en hun een mooie brief laten schrijven. Samen met het verslag van de deskundige zal dit snel opgelost zijn.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:49:57 #44
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172833477
quote:
6s.gif Op woensdag 12 juli 2017 23:20 schreef PandaDrop het volgende:
Meester Visser kom er maar bij. _O_
Meester Visser kwam 2 weken en 3 dagen later langs. Gisteren een vrijwel identiek geval op SBS6 dus :D
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:51:15 #45
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172833504
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ik kan het je nog sterker vertellen. Frank Visser heeft in 2009 al eens uitspraak gedaan in een zaak tussen een familie en de gemeente hellevoetsluis aangaande de verantwoordelijkheid voor de riolering. Ik heb zojuist de gemeente hellevoetsluis gemaild daarover.
Wow, jij bent van alle markten thuis!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:54:23 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172833566
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 16:51 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Wow, jij bent van alle markten thuis!
Nah. ben wel goed in zoeken :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:56:24 #47
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172833599
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 16:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

Nah. ben wel goed in zoeken :P
Ja, dat blijkt. Zomaar het emailadres van de gemeente gevonden :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:59:54 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_172833651
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 16:56 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ja, dat blijkt. Zomaar het emailadres van de gemeente gevonden :D
Daar heb ik niet naar hoeven zoeken 8-)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')