abonnement Unibet Coolblue
pi_172376817
Dag vrienden

Ik ben geregistreerd op een aantal fora, waar ik af en toe eens foto's post (meerdere fora). Ik werk ook met iemand samen die over dezelfde foto's beschikt.
Als de informatie geupdated moest worden, was het voor mij zeer eenvoudig.

Ik pastte de afbeelding aan en uploadde het bestand naar Photobucket, waar het onmiddellijk ook aangepast werd op alle fora en bij die persoon.
Helaas is het nu bij Photobucket verboden om nog extern te linken, tenzij je 300 euro/jaar aftikt.

Daarom mijn vraag:
Zijn er sites (genre: Photobucket) die het toelaten om foto's te uploaden waarbij je zelf de linknaam kan instellen?
In de zin van www . websitenaam . com/ einzeinz.jpg

Zodat ik op de oude manier kan verder werken, éénmaal updaten en overal aangepast.



Zijn er goeie fotohostingsites waarop je foto's kunt posten waarvan de policy niet zo radicaal is om dit te verbieden?
2GB volstaat wel, maar de inhoud moet te zien zijn op een forum.
Cindy De Vuyst
pi_172378585
imgur, tinypic zijn beide prima geschikt voor plaatjes hosten op fora..

ja ze scrambelen de filenames, maar van een gratis host kan je niet echt meer verwachten..
als de bestandsnaam zo heilig is: ga zelf plaatjes hosten, dan heb je er de volledige controle over.

Waarom zou je zelf de url/bestandsnaam willen instellen?
pi_172379186
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:44 schreef mschol het volgende:
Waarom zou je zelf de url/bestandsnaam willen instellen?
Zodat je het plaatje kunt blijven updaten en de update overal zichtbaar is (zonder aanpassingen aan bijvoorbeeld forumposts).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2017 01:50:06 ]
pi_172380632
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zodat je het plaatje kunt blijven updaten en de update overal zichtbaar is (zonder aanpassingen aan bijvoorbeeld forumposts).
Dit ja.

En buiten Photobucket is er geen enkele (bij mijn weten) die dit toestaat.
Cindy De Vuyst
pi_172380685
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zodat je het plaatje kunt blijven updaten en de update overal zichtbaar is (zonder aanpassingen aan bijvoorbeeld forumposts).
tja, daar zijn gratis image hosts imho niet echt voor bedoeld, Flickr biedt dat ook alleen voor betalende klanten

zelf hosting nemen is dan de enige goede oplossing imho
  donderdag 13 juli 2017 @ 08:08:01 #6
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172380721
Zou bijv. een Wordpress.com dit toestaan? Niet een echte image hoster, maar heeft wel een gemakkelijke upload functie.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_172383809
Zelf een apache servertje neergooien met ftp en apart domeinnaampje registreren voor het gemak?

Nadeel is dan wel dat er een pc of raspberry 24/7 aan moet staan.
  donderdag 13 juli 2017 @ 12:15:01 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172384737
Of voor een paar euro per maand een VPS huren met apache waar je je plaatjes op dumpt.
Voor 9 euro per jaar heb je er ook nog een leuk .nl of .be domein bij.
So we just called him Fred
pi_172483978
Wat zien jullie als een goeie fotohost? Rekening houdend dat je mag blijven doorlinken naar een forum.

Bij die naamskeuze van de foto's zal ik me moeten neerleggen vrees ik.
Cindy De Vuyst
pi_172487575
Het is weer even wennen aan een nieuwe fotohost en de opties verkennen.
Nu heb ik imgur en dropbox erbij.
Met de laatste een linkje geplaatst in tuintopic. F&F / Bloemen en Planten in Eigen Tuin #23: Alle kleuren van de regenboog!
Dat zijn dus linkjes en niet pics geworden. -O-

Met imgur nog zeer onwennig, ook om de linkjes uberhaupt te vinden 8)7
En ik heb helemaal geen zin in de troep die andere mensen plaatsen.

Wie betere opties heeft, dan hoor ik het (ook) graag.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 juli 2017 @ 18:24:26 #11
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_172487946
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:05 schreef AnneX het volgende:
Het is weer even wennen aan een nieuwe fotohost en de opties verkennen.
Nu heb ik imgur en dropbox erbij.
Met de laatste een linkje geplaatst in tuintopic. F&F / Bloemen en Planten in Eigen Tuin #23: Alle kleuren van de regenboog!
Dat zijn dus linkjes en niet pics geworden. -O-

Met imgur nog zeer onwennig, ook om de linkjes uberhaupt te vinden 8)7
En ik heb helemaal geen zin in de troep die andere mensen plaatsen.

Wie betere opties heeft, dan hoor ik het (ook) graag.
IMGUR is juist super makkelijk als je wil sharen op een forum, want dat biedt gewoon forumopties: als je met je muis over de foto gaat, staat er een pijltje met een menutje, daaronder zit Get Share Links waar je de code voor een forum zo kan kiezen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_172489274
@Tokus...ook op de ipad? want ik zie het muis - pijltje- menu niet..

Menu ja. Alleen geen share links.
pi_172490217
Ik zou evt. wel Flickr willen gebruiken. Maar ik wil weer niet hebben dat ook Flickr zijn policy gaat wijzigen en forums gaat verbieden. Dat schiet niets op...
Cindy De Vuyst
  maandag 17 juli 2017 @ 21:20:32 #14
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_172491698
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:15 schreef FredvZ het volgende:
Of voor een paar euro per maand een VPS huren met apache waar je je plaatjes op dumpt.
Voor 9 euro per jaar heb je er ook nog een leuk .nl of .be domein bij.
Waarom een vps huren?

Gewoon shared hosting is meer dan genoeg voor wat plaatjes op fora te kunnen plempen. voor een vps betaal je al snel 4 a 5 euro per maand Voor shared hosting betaal je een fractie voor onder de 20 euro kan je al klaar zijn.
Plus dat je voor een vps kennis moet hebben hoe te beheren. Shared Hosting is rap genoeg, domeintje erbij, Kan je gelijk afstappen van dat emailadres van je provider.
pi_172491832
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:20 schreef versterker het volgende:

[..]

Waarom een vps huren?

Gewoon shared hosting is meer dan genoeg voor wat plaatjes op fora te kunnen plempen. voor een vps betaal je al snel 4 a 5 euro per maand Voor shared hosting betaal je een fractie voor onder de 20 euro kan je al klaar zijn.
Plus dat je voor een vps kennis moet hebben hoe te beheren. Shared Hosting is rap genoeg, domeintje erbij, Kan je gelijk afstappen van dat emailadres van je provider.
de vraag is of het dataverbruik voldoende is bij een shared hosting, zeker als je er een beetje serieus plaatjes mee plaatst
dit is een leuk stukje voor dit onderwerp:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=437989

[ Bericht 6% gewijzigd door mschol op 17-07-2017 21:33:52 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 mei 2018 @ 07:34:19 #16
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_179394210
Het aantal mensen dat voor $40 per maand een abonnement nam, is hard tegengevallen...




maar ze hebben wel gelijk al hostingproblemen. Gister en vandaag zijn de albums praktisch onbereikbaar.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 26 mei 2018 @ 11:09:22 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179396437
Als er in dit soort advertenties de term "new management team" staat dan weet je eigenlijk al dat het einde verhaal is.

Het probleem met imagehosting is dat iedereen verwacht dat het gratis is en er geen reclame in het plaatje zelf wordt geplaatst. De enige manier om zo te verdienen is reclame te plaatsen op de pagina waar de plaatjes geüpload kunnen worden.
En daar valt dan weer niks mee te verdienen: Die pagina wordt immers maar 1x opgevraagd, terwijl het plaatje dat is geüpload misschien wel duizenden of miljoenen keren wordt opgevraagd. Dan moet je maar net geluk hebben dat iemand ook nog eens naar de ads kijkt op die pagina én daarna er ook nog op eens klikt.

Het is dan ook niet verrassend dat alle grote partijen (zoals Google, Amazon, Apple, etc) geen gratis uploaddienst hebben voor plaatjes (of er in elk geval niet mee te koop lopen): die weten dondersgoed dat je er niks mee kan verdienen.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')