abonnement Unibet Coolblue
pi_172369490
In het noordwesten van Antarctica is een van de grootste ijsschollen ooit afgebroken van het continent. Het gaat om een berg met een oppervlakte van 5800 vierkante kilometer - iets groter dan de provincies Noord-Holland en Utrecht.

De ijsberg dreigt al maanden af te breken. Er liep een grote scheur over de plaat heen, veroorzaakt door smeltend ijs aan de onder- en bovenkant van de plaat. Het ijs smelt door de warmere atmosfeer en warmere oceaan bij Antarctica.

De zeespiegel zal niet direct stijgen als gevolg van het afbreken van de ijsberg, omdat de berg al op het water dreef.

bron: http://nos.nl/artikel/218(...)pool-afgebroken.html
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juli 2017 @ 18:47:03 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
  woensdag 12 juli 2017 @ 18:49:06 #3
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_172369561
quote:
Even ter verduidelijking: dat topic staat tijdelijk in NWS (voor de views :9 ) en hoort eigenlijk in WKN. Het is dus niet nodig hier nog een topic te openen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_172369822
Ik had niet gekeken bij NWS en vond het al raar het topic hier weg was. Dus vandaar ik het had geplaatst. Maar dan kan deze hier wel weer weggehaald worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')