abonnement Unibet Coolblue
  One tough cookie zaterdag 15 juli 2017 @ 21:21:55 #201
169210 liesje1979
pi_172445566
Post Greavy hier nier meer?
  zaterdag 15 juli 2017 @ 21:24:55 #202
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172445651
OEM gaat in Amsterdam morgen langskomen op de fiets, hij had een 848 gezien. Over 10 jaar. Zei die.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 21:28:47 #203
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172445755
Er zijn dus buschauffeurs die hun eigen tarieven niet kennen?

WTF.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 21:33:37 #204
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172445881
Trololol. Hip hoor (8>

):O
  zaterdag 15 juli 2017 @ 22:15:04 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172447004
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:21 schreef liesje1979 het volgende:
Post Greavy hier nier meer?
Jawel hoor, die komt nog regelmatig langs :)
  One tough cookie zaterdag 15 juli 2017 @ 22:31:42 #206
169210 liesje1979
pi_172447466
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 22:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Jawel hoor, die komt nog regelmatig langs :)
Had hem even nodig voor een vraag in mijn reisverslagtopic, dus heb hem gewoon via FB een berichtje gestuurd. Wilde hem lokquoten maar zag geen post van hem in dit topic, vandaar. ;)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 15 juli 2017 @ 22:50:45 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172448082
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:21 schreef liesje1979 het volgende:
Post Greavy hier nier meer?
Die is even de berm snoeien denk ik :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_172448704
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:28 schreef PluggieOD het volgende:
Er zijn dus buschauffeurs die hun eigen tarieven niet kennen?

WTF.
Plug, tis genoeg geweest hier.
Kom maar terug naar de algemene PTA slowchat. Daar mag je raaskallen over buschauffeurs, treinen en meer.

Hier niet meer.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 juli 2017 @ 23:32:48 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172448917
Strukton heeft de Ravot2 verbouwd tot mobiele werkplaats. Inzetgebied zal de regio Amsterdam zijn.

https://www.parool.nl/ams(...)dstrein-cs~a4506257/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 15 juli 2017 @ 23:34:39 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172448945
:*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 15 juli 2017 @ 23:36:50 #211
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172448985
Vandaag reed er weer een Sonderzug vanuit Duitsland naar Amsterdam en terug. Dit maal was het de '89.0 RTL Partytrip', een feesttrein georganiseerd door de Duitse radiozender 89.0 RTL.

Terwijl het licht al aardig uit is passeert de Railexperts 9901 met de Centralbahn-rijtuigen als trein 13486 Amsterdam-Magdeburg de Farwickweg in De Lutte. Loc 9901 is een maand geleden overgenomen van het inmiddels failliete Locon.

In Bad Bentheim werd de trein voorzien van de voormalige ÖBB-loc 1142 704, nu in dienst van Centralbahn. Bij vertrek iets na 21.30u heeft de trein nog een reis van vier uur voor de boeg naar Magdeburg, waar vanochtend om 4.09u al vertrokken werd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 juli 2017 @ 23:37:39 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172448997
DB Cargo is van plan 100 locs bij Siemens te bestellen

http://app.handelsblatt.c(...)tellen/20057420.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 15 juli 2017 @ 23:43:26 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172449073
Mooie loc die Oostenrijker Dennis ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_172449207
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
Strukton heeft de Ravot2 verbouwd tot mobiele werkplaats. Inzetgebied zal de regio Amsterdam zijn.

https://www.parool.nl/ams(...)dstrein-cs~a4506257/
Dat contract dat ze nog een paar maanden hebben? 😅
pi_172449819
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat contract dat ze nog een paar maanden hebben? 😅
Dat is officieel toch nog niet bekend/openbaar? Ze verliezen toch ook niet alles rond Amsterdam.
  zondag 16 juli 2017 @ 01:14:03 #216
256146 b2py
Beton!
  zondag 16 juli 2017 @ 08:28:57 #217
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172451754
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:21 schreef liesje1979 het volgende:
Post Greavy hier nier meer?
Was ff kort verwaterd, maar ik ga weer meelezen & posten hoor.
  zondag 16 juli 2017 @ 08:29:42 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172451761
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die is even de berm snoeien denk ik :+
Heb ik wel eens gedaan. Maar was beetje verwaterd, zie dat ik meerdere topics gemist heb.
  zondag 16 juli 2017 @ 08:31:58 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172451775
9 Februari 2017 - Zoals al eerder vertoond, kon ik op 9 februari mijn vrachtwagen vastleggen naast een bedieningstrein op Kallo, dit omdat ik meer dan 2 uur te vroeg bij die klant zou komen, die strikt met tijdsloten werkt.
Na de eerste klik was ik nog een stukje verder gereden, en even de dijk opgelopen voor een andere klik, waarbij er een deel achtergelaten is om één wagen bij het bedrijf hier links te plaatsen.

27 April 2016 - NVBS tracht ieder jaar een Koningsdagrit te rijden, maar in 2017 werd dat door wat foute planningen niet gehaald.
In 2016 werd er via de Moerdijk naar Oss gereden, om later nog Utrecht Lage Weide aan te doen. Hier kwam de trein de bekende slinger bij Oss door om de stamlijn verder op te rijden.

26 April 2014 - De NVBS ging oop 26 april 2014 met de Koningsdagrit op reis richting Limburg met 2 diesel-GTW's van Veolia.
Nadat de trein eerder in Born geweest is, werd nog naar de ZLSM gereden en wordt hier Schin op Geul binnengereden.

26 April 2014 - Uiteraard kon voor deze trein de bekende stek bij het sein bij Wijlre.
  Moderator zondag 16 juli 2017 @ 11:55:18 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172454381
Grgr vanuit Duisburg Hbf.
Genoeg snoeiwerk daar greavy :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172455738
Europa is wel klaar met de HSL: 'De trein staat altijd met 0-1 achter'
De HSL gaat het op tal van Europese bestemmingen niet winnen van de Ryanairs, de EasyJets en andere prijsvechters in de luchtvaart. Met name de toerist kiest voor het vliegtuig.

Nico Schapendonk 16-07-17, 08:42

Jack Doomernik: ,,De trein wordt niet eerlijk behandeld.''

Het is dan ook geen wonder dat vervoersbedrijven niet staan te trappelen om de exploitatie van minder lucratieve hoge snelheidsspoorlijnen in Europa op zich te nemen. Dat zegt Jack Doomernik, lector aan Avans Hogeschool in Breda, die vorige week is gepromoveerd op een onderzoek naar de toekomst van het hoge snelheidsspoor in Europa.

Laten we het maar niet hebben over de Intercity Direct, de lijn die tussen Breda en Amsterdam over hogesnelheidsspoor wordt onderhouden. ,,Een inferieur product. Zulke treinen zijn helemaal niet gebouwd om in te zetten op de HSL-Zuid. Dat spoor stelt heel andere eisen’’, zegt Doomernik over de trein, die bestaat uit opgelapte intercitytreinstellen en Traxx-locomotieven die nog niet half de snelheid halen die een échte HSL-trein kan bereiken. ,,Niet vergelijkbaar met Thalys of Eurostar. Door de beperkte snelheid van de Intercity Direct wordt de beschikbare capaciteit niet optimaal benut. Bovendien zorgt deze trein voor extra slijtage aan het HSL-spoor.’’

In 2009 is de HSL-Zuid in gebruik genomen. Aanlegkosten: 7,2 miljard euro. Op een willekeurige doordeweekse dag rijden op het Nederlands deel van het traject iets meer dan tien treinen op en neer tussen Amsterdam en Parijs. Het zou een reden kunnen zien waarom commerciële vervoerders weinig behoefte voelen om te investeren in de exploitatie van dit soort lijnen.

Eigenlijk is dat vreemd, zegt Doomernik. Want de HSL heeft in vergelijking met het vliegtuig heel wat voordelen. Zeker op de lange afstanden binnen Europa. De trein is milieuvriendelijker, rijdt van centrum naar centrum, is comfortabeler en de security check is beduidend minder ingrijpend. En toch, nog geen een op de vijf keer kiezen reizigers voor de trein.

Hoe komt dat? Simpel, zegt de Avans-lector: ,,Het prijsverschil is te groot. Dat wordt veroorzaakt door de hoge kosten die de aanleg van hogesnelheidslijnen met zich meebrengen.’’

Dat er kan worden gestunt met vliegprijzen komt onder meer omdat er bijvoorbeeld forse kortingen zitten op vliegtuigbrandstof. Daar zou Europa iets aan kunnen doen, denkt Doomernik. ,,De trein wordt niet eerlijk behandeld. De EU zou een prijs kunnen zetten op de uitstoot van CO2. De vervuiler betaalt en dan wordt vliegen duurder. Maar of dat ook gebeurd? Tja, het is een groot politiek spel.’’

Eigenlijk is het vreemd dat Europa de HSL zo stiefmoederlijk behandeld. Tenslotte is duurzaamheid een van de belangrijke redenen waarom er een grensoverschrijdend treinennetwerk is aangelegd. Als directe concurrent voor de middellange vluchten tussen Europese steden.

Zoals de zaken er nu voor staan gaat de HSL het niet winnen van de prijsvechters in de lucht. ,,De trein staat altijd al met 0-1 achter. Al was het alleen maar omdat de aanleg van de infrastructuur zo duur is. Een vliegtuig dat je niet kunt gebruiken, is vrij makkelijk te verkopen. Maar wat doe je met treinstellen die niet gebruikt worden? Daar is veel minder markt voor.’’

Het zijn allemaal redenen die er toe leiden dat vervoersbedrijven geen brood zien in de exploitatie van HSL-lijnen. Het is gewoon een minder renderende business als de telecom- of energiemarkt, sectoren die wel massaal en uitermate succesvol in de markt zijn gezet door landelijke overheden.

Op dit moment zijn het vooral de nationale spoorwegmaatschappijen die de hogesnelheidstreinen laten rijden: Deutsche Bahn in Duitsland, SNCF in Frankrijk, Renfe in Spanje en Trenitalia in Italië. ,,Zij hebben de treinen. Zij zijn direct betrokken geweest bij de aanleg van het spoor. Ze hebben een gevestigde positie. Probeer daar maar eens tussen te komen’’, zegt Doomernik. Als je ziet hoeveel protest de aanleg van de Betuwelijn heeft opgeleverd. Het maatschappelijk draagvlak is weg.

Een uitzondering hierop is het Italiaanse NTV. Dat bedrijf is in 2012 de concurrentie aangegaan met Trenitalia op de hogesnelheidslijn Milaan-Rome-Napels. Dat heeft geleid tot meer aanbod, betere service, betere prijzen en een groter marktaandeel voor de trein. Overigens heeft NTV de eerste drie jaar verlies gedraaid.

Sinds 2010 kan iedereen die dat wil een deel van het Europese HSL-spoor exploiteren. Maar het is al zeven jaar stil. In Brussel lijkt men die situatie voor lief te nemen. Veel liefde voor heel erg snelle treinen straalt de Europese Unie niet uit. ,,Onder de huidige voorwaarden blijft alles bij het oude’’, zegt Doomernik. Dat betekent voor Europa dat er nauwelijks HSL-spoor meer bij komt. ,,De focus ligt nu op het oplossen van knelpunten.’’

,,In Nederland staat de HSL-Oost van Amsterdam via Arnhem naar Duitsland al jaren in de ijskast. Het maatschappelijk draagvlak is weg. Als je ziet hoeveel protest de aanleg van de Betuwelijn heeft opgeleverd. Het maatschappelijk draagvlak is weg. Ook in de rest van Europa zie je steeds meer discussie ontstaan. In Frankrijk worden de laatste lijnen aangelegd. Dan zijn we wel zo’n beetje klaar met de HSL.’’

Waar is de Fyra gebleven? Als er ooit een trein is geweest die het imago van hogesnelheidslijnen heeft beschadigd, dan is het wel de V250 van het Italiaanse bedrijf AnsaldoBreda, beter bekend als de Fyra.

Deze trein is de belichaming van alles dat fout kan gaan met ambitieuze HSL-projecten. Hij was te duur, reed niet vaak genoeg, er konden geen fietsen in en op technisch vlak was de Fyra ook al een ramp. Regelmatig stond hij stil, vaak in een tunnel. De aandrijving was problematisch en de deuren gingen soms niet dicht.

Nadat complete bodemplaten verdwenen tijdens de reis, wisten de Nederlandse en Belgische kopers, respectievelijk High Speed Alliance en NMBS, niet hoe snel ze van de trein af moesten komen.

Na een paar maanden werden de AnsaldoBreda-treinen weer uit de dienstregeling gehaald. De negentien treinen zijn uiteindelijke teruggestuurd naar Italië. Daar zou een aantal in juni van dit jaar worden ingezet op de lijn Rome-Bari.

Maar dat plan loopt ook vertraging op. Eigenlijk zitten de Italiaanse spoorwegen ook niet te wachten op de V250, die in beeld is om de ETR485-trein te vervangen. De Fyra ligt veel slechter in de bochten, dus haalt zelden zijn maximumsnelheid op het bochtige traject. Het gevolg: de reistijd neemt met misschien wel 25 minuten toe.

Om te voorkomen dat de reis langer duurt, is besloten om het aantal tussenstops te verkleinen. Daar zijn de bestuurders van de betrokken plaatsen het helemaal niet mee eens. Ze vinden het een belediging van hun streek Puglia. Intussen bemoeit het Italiaanse parlement zich ook met deze affaire.

De verwachting is dat de Fyra op zijn vroegst volgend jaar tussen Rome en Bari gaat rijden.

bron http://www.ad.nl/buitenla(...)0-1-achter~a37c9fee/
  zondag 16 juli 2017 @ 13:04:36 #222
256146 b2py
Beton!
pi_172455744
Floponderzoek
pi_172456220
Nou ja, volgens die man is 160 minder dan de helft van 300. Wellicht als je vanaf de 300 gaat beredeneren... :+

Overigens: ik wist niet dat er binnenlandse vluchten waren tussen Amsterdam en Breda. Het onderzoek ging toch over concurrentie tussen trein en vliegtuig? Waar zit dan het stukje relevantie met de Icd? Dat ze toevallig hetzelfde spoor gebruiken? Dat is een beetje alsof je roeiboot gaat betrekken in je onderzoek naar vrachtboten op de oceaan, omdat ze nu eenmaal ook op het water varen.

Dit klinkt meer naar goedkoop bashen dan een werkelijk gedegen onderzoek. Heeft iemand toevallig een linkje naar het volledige onderzoek? Wellicht dat het aan de krant ligt die goedkoop koppen moet scoren...
  zondag 16 juli 2017 @ 13:35:43 #225
256146 b2py
Beton!
pi_172456384
Kan er niets over vinden, zelfs de naam vna het onderzoek niet..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')