abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 juli 2017 @ 12:01:03 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172480770
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:58 schreef Cherna het volgende:

[..]

Waar een overheid al had kunnen bedenken dat dat niet realistisch zou zijn was daar kennis aanwezig geweest. Bovendien als 100% aandeelhouder kun je daar wel iets bij bedenken.
Maar de NS deed het onrealistische bod, waardoor er op de treinen bezuinigd moest worden.

Ergo, beide partijen hebben er schuld aan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 17 juli 2017 @ 12:08:26 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172480900
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vrij duidelijk? :? Het enige wat ik denk is "HOE DAN?" :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 juli 2017 @ 12:57:25 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172481775
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:30 schreef b2py het volgende:
Peterselieman in het weekend: http://www.dumpert.nl/med(...)ers_met_koppijn.html
_O-

Ik was mijn handen in onschuld. Ik ben nog nooit over deze overweg heen geweest :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 juli 2017 @ 13:01:50 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172481864
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wauw. Ik bedoel.... Tering.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 juli 2017 @ 13:28:30 #256
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172482343
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Je bedoelt dat belachelijk hoge bod dat NS zelf heeft ingediend?
Allemaal leuk en aardig maar als de treinen waren gaan rijden was het misschien wel verliesgevend geweest maar had er geen haan naar gekraaid. Dat het de schoonheidsprijs niet verdiend maakt niet dat het compleet van de pot is gerukt. Bij falen denk ik eerder aan de V250 de benelux induwen terwijl die nog niet voldoende betrouwbaar was of het kiezen voor een hogesnelheidslijn voor 300 km/h terwijl je van te voren kunt weten dat dat nergens op slaat. Net zoiets is het destijds nog niet volwassen ETCS kiezen zonder fatsoenlijke fall-back. ATB-NG, LZB of TVM had de mogelijkheden voor beter tijdelijk materieel rond 2005 flink vergroot.
  maandag 17 juli 2017 @ 13:29:44 #257
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172482370
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Maar de NS deed het onrealistische bod, waardoor er op de treinen bezuinigd moest worden.

Ergo, beide partijen hebben er schuld aan.
Er is niet op de treinen bezuinigd. TGV's en ICE's waren totaal ongeschikt voor de vraagspecificaties.
  maandag 17 juli 2017 @ 13:57:46 #258
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172482910
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Maar de NS deed het onrealistische bod, waardoor er op de treinen bezuinigd moest worden.

Ergo, beide partijen hebben er schuld aan.
Dat zeg ik dus. Beide partijen. En ook die treinenbouwer speelde daar een rol in.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 17 juli 2017 @ 13:59:55 #259
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172482940
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Er is niet op de treinen bezuinigd. TGV's en ICE's waren totaal ongeschikt voor de vraagspecificaties.
Dat weet ik niet. Dat kan ook het geval zijn. Daarom dat ik zeg dat hier meerdere partijen de fout in zijn gegaan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 17 juli 2017 @ 15:32:36 #260
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_172484531
NS wilde wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Vraagspecificaties waaraan de meeste fabrikanten niet konden of wilden voldoen, in combinatie met de eis dat het zo goedkoop mogelijk moest, leidden er uiteindelijk toe dat het bod van de Italianen als enige overbleef.

Het frappante is dat NS jaren later, toen de Italianen niet meer mee mochten doen, alsnog gekozen heeft voor treinen van Alstom, de nummer 2 destijds in 2004. Hadden ze dat toen gelijk maar gedaan...
pi_172484839
Dat zijn treinen met hele andere specs dan in eerste instantie voor de HSL was bedacht.
  maandag 17 juli 2017 @ 16:29:47 #262
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172485756
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 15:47 schreef b2py het volgende:
Dat zijn treinen met hele andere specs dan in eerste instantie voor de HSL was bedacht.
TGV's, V250 en ICNG hebben totaal andere specificaties en eisen. Ik denk dat de laatste functioneel het beste zal uitpakken voor de HSL-Zuid. Dat was nooit gebeurd als de V250 niet mislukt was. Dat het allemaal niet de hoofdprijs verdient is waar maar als je met een paar jaar vertraging een meer functionele lijn voor je belastinggeld terug krijgt is dat alleen maar beter.
pi_172487977
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 15:32 schreef ReisT het volgende:
NS wilde wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Dus daarom hebben ze zo'n achterlijk duur bod gedaan op de HSL.

Verdiep je in hoe een gunning bij een aanbesteding werkt alsjeblieft.
Bier.
  maandag 17 juli 2017 @ 18:36:00 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172488147
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vrij duidelijk? :? Het enige wat ik denk is "HOE DAN?" :o
Zomaar een gokje: de bestuurder kwam veel te hard aangereden vanaf de Provincialeweg, verloor in de bocht de macht over het stuur, en kwam slippend terecht tegen die relaiskast.
  maandag 17 juli 2017 @ 19:39:52 #265
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_172489258
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dus daarom hebben ze zo'n achterlijk duur bod gedaan op de HSL.

Verdiep je in hoe een gunning bij een aanbesteding werkt alsjeblieft.
De aanbesteding van de HSL en de aanbesteding van het materieel zijn twee verschillende zaken.

Verdiep je in wat er bij deze twee aanbestingen allemaal mis is gegaan alsjeblieft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33678-11.html
pi_172489579
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:39 schreef ReisT het volgende:

[..]

De aanbesteding van de HSL en de aanbesteding van het materieel zijn twee verschillende zaken.

Verdiep je in wat er bij deze twee aanbestingen allemaal mis is gegaan alsjeblieft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33678-11.html
Als je ergens gaat plussen zal je ook ergens moeten minnen
pi_172489609
Aldus een berichtje op Somda zal de Benelux zodra deze over de HSL-Zuid gaat rijden verlengd worden naar 9 rijtuigen.
  maandag 17 juli 2017 @ 20:31:54 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172490422
Wel logisch als die zowel reizigers voor Breda als Brussel mee moet kunnen nemen.
  maandag 17 juli 2017 @ 20:49:57 #269
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172490958
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:56 schreef b2py het volgende:
Aldus een berichtje op Somda zal de Benelux zodra deze over de HSL-Zuid gaat rijden verlengd worden naar 9 rijtuigen.
Maar.. dat is wel van iemand die het uit een wat zwakke bron heeft geplukt. De intimi hebben zich er niet over uitgesproken.
pi_172491580
Waar rijden die 9 baks dingen nu dan?
pi_172491592
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:39 schreef ReisT het volgende:

[..]

De aanbesteding van de HSL en de aanbesteding van het materieel zijn twee verschillende zaken.

Verdiep je in wat er bij deze twee aanbestingen allemaal mis is gegaan alsjeblieft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33678-11.html
Ik weet exact wat er is gebeurd. Jouw eerdere opmerking over voor een dubbeltje op de eerste rang zitten bij materieel is gebaseerd op totaal *niets*. Dat is niet erg want niet iedereen weet hoe aanbesteden en het gunningsproces precies werkt, maar dat is allemaal vastgelegd in wetten en EU-richtlijnen (wat technisch gezien geen richtlijnen maar dingen zijn die verplicht omgezet moeten worden in nationale wetgeving), er wordt een tender uitgeschreven en gepubliceerd en daarin is een scoringssysteem vastgelegd. AnsaldoTilburg was de énige die op papier voldeed, het had niet zoveel met prijs te maken. Dan kan je twee dingen doen; het proces, wat al vertraagd was omdat de overheid de eisen tussentijds aan had gepast, volledig opnieuw doen terwijl op dat moment de opening van de HSL nog redelijk op schema lag en je dus risico loopt op hoge boetes, óf de treinen bestellen bij de enige overgebleven aanbieder. Op dat moment waren de IC4-problemen ook nog helemaal niet bekend en er reden redelijk wat treinen van Ansaldo rond in de wereld.

Dus het heeft geen enkele kak te maken met "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten", het is de enige mogelijke uitkomst geweest.
Bier.
pi_172491675
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:15 schreef Adrie072 het volgende:
Waar rijden die 9 baks dingen nu dan?
In de Benelux zelf
  maandag 17 juli 2017 @ 21:20:25 #273
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172491695
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
Wel logisch als die zowel reizigers voor Breda als Brussel mee moet kunnen nemen.
Breda krijgt de Benelux er ook nog bij? Dus dat is eh, 39 bakken per uur via de HSL vanaf Rotterdam? Had dat tien jaar eerder gedaan verdomme :D
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 17 juli 2017 @ 21:30:53 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172491934
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:20 schreef b2py het volgende:

[..]

In de Benelux zelf
De Benelux is nu 6 bakken. 4 bakken tweede klas, 1 bak eerste klas gedeklasseerd en 1 bak eerste klas. klas.

quote:
11s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:20 schreef JDude het volgende:

[..]

Breda krijgt de Benelux er ook nog bij? Dus dat is eh, 39 bakken per uur via de HSL vanaf Rotterdam? Had dat tien jaar eerder gedaan verdomme :D
Jep, 39 bakken per uur per richting tussen Breda en Rotterdam. :D
pi_172491967
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Benelux is nu 6 bakken. 4 bakken tweede klas, 1 bak eerste klas gedeklasseerd en 1 bak eerste klas. klas.
Ik had wel verwacht dat je wat verder zou nadenken dan dit voorzetje. Lagere rijtijd -> minder omlopen en je spaart wat omlopen Amsterdam - Breda uit dus daar komt ook wat materieel vrij. Easy math.
  maandag 17 juli 2017 @ 21:33:32 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172491993
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik had wel verwacht dat je wat verder zou nadenken dan dit voorzetje. Lagere rijtijd -> minder omlopen en je spaart wat omlopen Amsterdam - Breda uit dus daar komt ook wat materieel vrij. Easy math.
Zo kun je je post ook interpreteren, maar dat deed ik niet. :P
pi_172492002
Luiwammes :D
  maandag 17 juli 2017 @ 21:34:14 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172492016
Bite me :6
pi_172492027
Rawr
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 juli 2017 @ 21:47:26 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172492393
Get a room you two :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_172492564
Jullie gingen allemaal single naar Duitsland
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 juli 2017 @ 21:54:49 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172492611
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:52 schreef b2py het volgende:
Jullie gingen allemaal single naar Duitsland
En dus? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 juli 2017 @ 21:57:25 #283
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_172492677
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik weet exact wat er is gebeurd. Jouw eerdere opmerking over voor een dubbeltje op de eerste rang zitten bij materieel is gebaseerd op totaal *niets*. Dat is niet erg want niet iedereen weet hoe aanbesteden en het gunningsproces precies werkt, maar dat is allemaal vastgelegd in wetten en EU-richtlijnen (wat technisch gezien geen richtlijnen maar dingen zijn die verplicht omgezet moeten worden in nationale wetgeving), er wordt een tender uitgeschreven en gepubliceerd en daarin is een scoringssysteem vastgelegd. AnsaldoTilburg was de énige die op papier voldeed, het had niet zoveel met prijs te maken. Dan kan je twee dingen doen; het proces, wat al vertraagd was omdat de overheid de eisen tussentijds aan had gepast, volledig opnieuw doen terwijl op dat moment de opening van de HSL nog redelijk op schema lag en je dus risico loopt op hoge boetes, óf de treinen bestellen bij de enige overgebleven aanbieder. Op dat moment waren de IC4-problemen ook nog helemaal niet bekend en er reden redelijk wat treinen van Ansaldo rond in de wereld.

Dus het heeft geen enkele kak te maken met "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten", het is de enige mogelijke uitkomst geweest.
De prijs was toch echt het belangrijkste punt in het scoringssysteem van de tender.

Maar ja, dat soort feiten interesseren je natuurlijk geen kak als je toch al exact denkt te weten wat er gebeurt is.
pi_172492695
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar.. dat is wel van iemand die het uit een wat zwakke bron heeft geplukt. De intimi hebben zich er niet over uitgesproken.
Ik weet niet of ik mij een semi-intimi mag noemen, maar ik heb nog niets gehoord over een 9 baks IC Brussel, ook niet in de wandelgangen.
9.4 (tenminste, dat is wat ik het laatste hoorde) zou ook over de hele vloot uitgerold moeten gaan worden, niet alleen de genoemde locs in verband met een aantal verbeteringen die ze toch graag nog willen doorvoeren.
Inmiddels wordt zelfs al over versie 10 gesproken, omdat er schijnbaar toch nog een aantal foutjes in versie 9 zitten en Bombardier het schijnbaar naar versie 10 wil gaan trekken voor een Europese versie (maar goed, dat werd ook al over versie 9 gezegd, dus in hoeverre dat klopt weet ik ook niet).
  maandag 17 juli 2017 @ 22:07:42 #285
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172492958
De meest recente beschikbare bronnen gingen uit van 7 bakken in de Benelux. En ja, versie 10. Beter eerst toch maar starten. Voordat versie 10 goedgekeurd is zijn we zomaar 10 jaar verder. 10 jaar geleden zouden de TRAXX-en met ICR over de HSL naar België gaan rijden. Kijk waar we nu staan.
  maandag 17 juli 2017 @ 22:15:28 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172493228
Tegen die tijd ligt er toch ETCS op Amsterdam - Hoofddorp, rond Rotterdam en rond Breda. Dan kan NMBS de HLE 18 naar Nederland sturen :P
pi_172493322
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

De prijs was toch echt het belangrijkste punt in het scoringssysteem van de tender.
Dat is zo'n beetje zo in iedere tender ooit. Wat is je punt? Je snapt toch ook wel waarom? Als je prijs op 10% zet en er komt iemand die een fan-fucking-tastische trein heeft die het hoogst scoort op alles en dan vervolgens 15 miljoen per treinstel vraagt is er wettelijk geen enkele mogelijkheid om er onder uit te komen. Dat is de reden waarom de prijscomponent bijna altijd minimaal 50% van de weging is.

quote:
Maar ja, dat soort feiten interesseren je natuurlijk geen kak als je toch al exact denkt te weten wat er gebeurt is.
Bij ons worden er tientallen tenders per jaar gedaan, dus ja, ik weet exact hoe het werkt.
Bier.
  maandag 17 juli 2017 @ 23:13:40 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_172495398
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:04 schreef b2py het volgende:
Floponderzoek
Je loopt vooruit op je eigen afstuderen, zie ik?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 juli 2017 @ 23:27:27 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172495820
Heej doe eens even lief tegen elkaar ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_172496156
quote:
15s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je loopt vooruit op je eigen afstuderen, zie ik?
:D
  dinsdag 18 juli 2017 @ 01:37:03 #291
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172497384
Vanavond "aanrijding met persoon" tussen Den Bosch en Boxtel, om 18:30 al melding op Sloterdijk.
Ik was met de bus vanaf Den Bosch om 21:15 in Eindhoven.
Trein naar Nijmegen gepakt. Op Utrecht CS overgesprongen naar Venlo.
Die zou tot Eindhoven gaan, maar de conducteurs in Amsterdam wisten het uren ervoor al beter.
Die stopte idd in Den Bosch.

2 weken geleden lag echt heel Nederland plat, dit was goed werk. Pakweg uur en kwartier vertraging.
Netjes gedaan, goede bus service.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 08:25:52 #292
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172498522
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 01:37 schreef PluggieOD het volgende:
Vanavond "aanrijding met persoon" tussen Den Bosch en Boxtel, om 18:30 al melding op Sloterdijk.
Ik was met de bus vanaf Den Bosch om 21:15 in Eindhoven.
Trein naar Nijmegen gepakt. Op Utrecht CS overgesprongen naar Venlo.
Die zou tot Eindhoven gaan, maar de conducteurs in Amsterdam wisten het uren ervoor al beter.
Die stopte idd in Den Bosch.

2 weken geleden lag echt heel Nederland plat, dit was goed werk. Pakweg uur en kwartier vertraging.
Netjes gedaan, goede bus service.
Was dat in de late avonduren. 3 aanrijdingen op ongeveer gelijk tijdstip door het land verspreid.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172498672
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 01:37 schreef PluggieOD het volgende:
Vanavond "aanrijding met persoon" tussen Den Bosch en Boxtel, om 18:30 al melding op Sloterdijk.
Ik was met de bus vanaf Den Bosch om 21:15 in Eindhoven.
Trein naar Nijmegen gepakt. Op Utrecht CS overgesprongen naar Venlo.
Die zou tot Eindhoven gaan, maar de conducteurs in Amsterdam wisten het uren ervoor al beter.
Die stopte idd in Den Bosch.

2 weken geleden lag echt heel Nederland plat, dit was goed werk. Pakweg uur en kwartier vertraging.
Netjes gedaan, goede bus service.
Ik vind persoonlijk 1:15 extra reistijd erg veel als bijna 1.5 uur daarvoor al weet dat er iets is, het is maar 20 min met de trein, dat kan max 40 min met de bus zijn..
pi_172498686
Ja maar hij moet positief doen van Anne :s)
pi_172498731
_O-
  dinsdag 18 juli 2017 @ 13:49:54 #296
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_172503524
Retro blijkt maar weer eens hip te zijn.
quote:
Goed nieuws voor reizigers: op vele verzoek keert het grote klapperbord terug op station Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Amsterdam. Iedereen herinnert zich nog wel het grote klapperbord op het station, waar je van ver kon zien hoe laat de trein vertrok. In één oogopslag was meteen duidelijk of je nog een kop koffie kon halen of dat je haast moest maken. Het klapperbord maakte plaats voor digitale, kleinere informatieschermen.

Het nostalgische klapperbord wordt in een nieuw jasje gegoten, maar het idee blijft hetzelfde. Een centraal punt op het station waar alle vertrektijden van het komende half uur getoond worden. Op dit moment wordt gekeken over de afmeting en de exacte locaties op de stations. Na verwachting komen reizigers vanaf 2018 de reisinformatieschermen tegen op de vier stations.
via nieuws.ns.nl
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 14:21:48 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172504167
"In een nieuw jasje"

Wordt het dan wel een klapperscherm of gewoon een enorm ledscherm? ;(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172504208
Al doende leert men
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:27:10 #299
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172504285
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:21 schreef derLudolf het volgende:
"In een nieuw jasje"

Wordt het dan wel een klapperscherm of gewoon een enorm ledscherm? ;(
Ik gok dat laatste, en niet een of ander mechanisch ding dat onbedoeld D-treinen met toeslag naar Hoorn Kersenboogerd laat zien.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 14:30:52 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172504374
Jammer ;( noem het dan gaan klapperscherm.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')