Maar de NS deed het onrealistische bod, waardoor er op de treinen bezuinigd moest worden.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:58 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waar een overheid al had kunnen bedenken dat dat niet realistisch zou zijn was daar kennis aanwezig geweest. Bovendien als 100% aandeelhouder kun je daar wel iets bij bedenken.
quote:Op maandag 17 juli 2017 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vrij duidelijk? Het enige wat ik denk is "HOE DAN?"
quote:Op maandag 17 juli 2017 12:30 schreef b2py het volgende:
Peterselieman in het weekend: http://www.dumpert.nl/med(...)ers_met_koppijn.html
Wauw. Ik bedoel.... Tering.quote:
Allemaal leuk en aardig maar als de treinen waren gaan rijden was het misschien wel verliesgevend geweest maar had er geen haan naar gekraaid. Dat het de schoonheidsprijs niet verdiend maakt niet dat het compleet van de pot is gerukt. Bij falen denk ik eerder aan de V250 de benelux induwen terwijl die nog niet voldoende betrouwbaar was of het kiezen voor een hogesnelheidslijn voor 300 km/h terwijl je van te voren kunt weten dat dat nergens op slaat. Net zoiets is het destijds nog niet volwassen ETCS kiezen zonder fatsoenlijke fall-back. ATB-NG, LZB of TVM had de mogelijkheden voor beter tijdelijk materieel rond 2005 flink vergroot.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Je bedoelt dat belachelijk hoge bod dat NS zelf heeft ingediend?
Er is niet op de treinen bezuinigd. TGV's en ICE's waren totaal ongeschikt voor de vraagspecificaties.quote:Op maandag 17 juli 2017 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar de NS deed het onrealistische bod, waardoor er op de treinen bezuinigd moest worden.
Ergo, beide partijen hebben er schuld aan.
Dat zeg ik dus. Beide partijen. En ook die treinenbouwer speelde daar een rol in.quote:Op maandag 17 juli 2017 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar de NS deed het onrealistische bod, waardoor er op de treinen bezuinigd moest worden.
Ergo, beide partijen hebben er schuld aan.
Dat weet ik niet. Dat kan ook het geval zijn. Daarom dat ik zeg dat hier meerdere partijen de fout in zijn gegaan.quote:Op maandag 17 juli 2017 13:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er is niet op de treinen bezuinigd. TGV's en ICE's waren totaal ongeschikt voor de vraagspecificaties.
TGV's, V250 en ICNG hebben totaal andere specificaties en eisen. Ik denk dat de laatste functioneel het beste zal uitpakken voor de HSL-Zuid. Dat was nooit gebeurd als de V250 niet mislukt was. Dat het allemaal niet de hoofdprijs verdient is waar maar als je met een paar jaar vertraging een meer functionele lijn voor je belastinggeld terug krijgt is dat alleen maar beter.quote:Op maandag 17 juli 2017 15:47 schreef b2py het volgende:
Dat zijn treinen met hele andere specs dan in eerste instantie voor de HSL was bedacht.
Dus daarom hebben ze zo'n achterlijk duur bod gedaan op de HSL.quote:Op maandag 17 juli 2017 15:32 schreef ReisT het volgende:
NS wilde wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Zomaar een gokje: de bestuurder kwam veel te hard aangereden vanaf de Provincialeweg, verloor in de bocht de macht over het stuur, en kwam slippend terecht tegen die relaiskast.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vrij duidelijk? Het enige wat ik denk is "HOE DAN?"
De aanbesteding van de HSL en de aanbesteding van het materieel zijn twee verschillende zaken.quote:Op maandag 17 juli 2017 18:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dus daarom hebben ze zo'n achterlijk duur bod gedaan op de HSL.
Verdiep je in hoe een gunning bij een aanbesteding werkt alsjeblieft.
Als je ergens gaat plussen zal je ook ergens moeten minnenquote:Op maandag 17 juli 2017 19:39 schreef ReisT het volgende:
[..]
De aanbesteding van de HSL en de aanbesteding van het materieel zijn twee verschillende zaken.
Verdiep je in wat er bij deze twee aanbestingen allemaal mis is gegaan alsjeblieft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33678-11.html
Maar.. dat is wel van iemand die het uit een wat zwakke bron heeft geplukt. De intimi hebben zich er niet over uitgesproken.quote:Op maandag 17 juli 2017 19:56 schreef b2py het volgende:
Aldus een berichtje op Somda zal de Benelux zodra deze over de HSL-Zuid gaat rijden verlengd worden naar 9 rijtuigen.
Ik weet exact wat er is gebeurd. Jouw eerdere opmerking over voor een dubbeltje op de eerste rang zitten bij materieel is gebaseerd op totaal *niets*. Dat is niet erg want niet iedereen weet hoe aanbesteden en het gunningsproces precies werkt, maar dat is allemaal vastgelegd in wetten en EU-richtlijnen (wat technisch gezien geen richtlijnen maar dingen zijn die verplicht omgezet moeten worden in nationale wetgeving), er wordt een tender uitgeschreven en gepubliceerd en daarin is een scoringssysteem vastgelegd. AnsaldoTilburg was de énige die op papier voldeed, het had niet zoveel met prijs te maken. Dan kan je twee dingen doen; het proces, wat al vertraagd was omdat de overheid de eisen tussentijds aan had gepast, volledig opnieuw doen terwijl op dat moment de opening van de HSL nog redelijk op schema lag en je dus risico loopt op hoge boetes, óf de treinen bestellen bij de enige overgebleven aanbieder. Op dat moment waren de IC4-problemen ook nog helemaal niet bekend en er reden redelijk wat treinen van Ansaldo rond in de wereld.quote:Op maandag 17 juli 2017 19:39 schreef ReisT het volgende:
[..]
De aanbesteding van de HSL en de aanbesteding van het materieel zijn twee verschillende zaken.
Verdiep je in wat er bij deze twee aanbestingen allemaal mis is gegaan alsjeblieft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33678-11.html
Breda krijgt de Benelux er ook nog bij? Dus dat is eh, 39 bakken per uur via de HSL vanaf Rotterdam? Had dat tien jaar eerder gedaan verdommequote:Op maandag 17 juli 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
Wel logisch als die zowel reizigers voor Breda als Brussel mee moet kunnen nemen.
De Benelux is nu 6 bakken. 4 bakken tweede klas, 1 bak eerste klas gedeklasseerd en 1 bak eerste klas. klas.quote:
Jep, 39 bakken per uur per richting tussen Breda en Rotterdam.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Breda krijgt de Benelux er ook nog bij? Dus dat is eh, 39 bakken per uur via de HSL vanaf Rotterdam? Had dat tien jaar eerder gedaan verdomme
Ik had wel verwacht dat je wat verder zou nadenken dan dit voorzetje. Lagere rijtijd -> minder omlopen en je spaart wat omlopen Amsterdam - Breda uit dus daar komt ook wat materieel vrij. Easy math.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Benelux is nu 6 bakken. 4 bakken tweede klas, 1 bak eerste klas gedeklasseerd en 1 bak eerste klas. klas.
Zo kun je je post ook interpreteren, maar dat deed ik niet.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik had wel verwacht dat je wat verder zou nadenken dan dit voorzetje. Lagere rijtijd -> minder omlopen en je spaart wat omlopen Amsterdam - Breda uit dus daar komt ook wat materieel vrij. Easy math.
En dus?quote:Op maandag 17 juli 2017 21:52 schreef b2py het volgende:
Jullie gingen allemaal single naar Duitsland
De prijs was toch echt het belangrijkste punt in het scoringssysteem van de tender.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik weet exact wat er is gebeurd. Jouw eerdere opmerking over voor een dubbeltje op de eerste rang zitten bij materieel is gebaseerd op totaal *niets*. Dat is niet erg want niet iedereen weet hoe aanbesteden en het gunningsproces precies werkt, maar dat is allemaal vastgelegd in wetten en EU-richtlijnen (wat technisch gezien geen richtlijnen maar dingen zijn die verplicht omgezet moeten worden in nationale wetgeving), er wordt een tender uitgeschreven en gepubliceerd en daarin is een scoringssysteem vastgelegd. AnsaldoTilburg was de énige die op papier voldeed, het had niet zoveel met prijs te maken. Dan kan je twee dingen doen; het proces, wat al vertraagd was omdat de overheid de eisen tussentijds aan had gepast, volledig opnieuw doen terwijl op dat moment de opening van de HSL nog redelijk op schema lag en je dus risico loopt op hoge boetes, óf de treinen bestellen bij de enige overgebleven aanbieder. Op dat moment waren de IC4-problemen ook nog helemaal niet bekend en er reden redelijk wat treinen van Ansaldo rond in de wereld.
Dus het heeft geen enkele kak te maken met "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten", het is de enige mogelijke uitkomst geweest.
Ik weet niet of ik mij een semi-intimi mag noemen, maar ik heb nog niets gehoord over een 9 baks IC Brussel, ook niet in de wandelgangen.quote:Op maandag 17 juli 2017 20:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar.. dat is wel van iemand die het uit een wat zwakke bron heeft geplukt. De intimi hebben zich er niet over uitgesproken.
Dat is zo'n beetje zo in iedere tender ooit. Wat is je punt? Je snapt toch ook wel waarom? Als je prijs op 10% zet en er komt iemand die een fan-fucking-tastische trein heeft die het hoogst scoort op alles en dan vervolgens 15 miljoen per treinstel vraagt is er wettelijk geen enkele mogelijkheid om er onder uit te komen. Dat is de reden waarom de prijscomponent bijna altijd minimaal 50% van de weging is.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
De prijs was toch echt het belangrijkste punt in het scoringssysteem van de tender.
Bij ons worden er tientallen tenders per jaar gedaan, dus ja, ik weet exact hoe het werkt.quote:Maar ja, dat soort feiten interesseren je natuurlijk geen kak als je toch al exact denkt te weten wat er gebeurt is.
Je loopt vooruit op je eigen afstuderen, zie ik?quote:
quote:Op maandag 17 juli 2017 23:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je loopt vooruit op je eigen afstuderen, zie ik?
Was dat in de late avonduren. 3 aanrijdingen op ongeveer gelijk tijdstip door het land verspreid.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 01:37 schreef PluggieOD het volgende:
Vanavond "aanrijding met persoon" tussen Den Bosch en Boxtel, om 18:30 al melding op Sloterdijk.
Ik was met de bus vanaf Den Bosch om 21:15 in Eindhoven.
Trein naar Nijmegen gepakt. Op Utrecht CS overgesprongen naar Venlo.
Die zou tot Eindhoven gaan, maar de conducteurs in Amsterdam wisten het uren ervoor al beter.
Die stopte idd in Den Bosch.
2 weken geleden lag echt heel Nederland plat, dit was goed werk. Pakweg uur en kwartier vertraging.
Netjes gedaan, goede bus service.
Ik vind persoonlijk 1:15 extra reistijd erg veel als bijna 1.5 uur daarvoor al weet dat er iets is, het is maar 20 min met de trein, dat kan max 40 min met de bus zijn..quote:Op dinsdag 18 juli 2017 01:37 schreef PluggieOD het volgende:
Vanavond "aanrijding met persoon" tussen Den Bosch en Boxtel, om 18:30 al melding op Sloterdijk.
Ik was met de bus vanaf Den Bosch om 21:15 in Eindhoven.
Trein naar Nijmegen gepakt. Op Utrecht CS overgesprongen naar Venlo.
Die zou tot Eindhoven gaan, maar de conducteurs in Amsterdam wisten het uren ervoor al beter.
Die stopte idd in Den Bosch.
2 weken geleden lag echt heel Nederland plat, dit was goed werk. Pakweg uur en kwartier vertraging.
Netjes gedaan, goede bus service.
via nieuws.ns.nlquote:Goed nieuws voor reizigers: op vele verzoek keert het grote klapperbord terug op station Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Amsterdam. Iedereen herinnert zich nog wel het grote klapperbord op het station, waar je van ver kon zien hoe laat de trein vertrok. In één oogopslag was meteen duidelijk of je nog een kop koffie kon halen of dat je haast moest maken. Het klapperbord maakte plaats voor digitale, kleinere informatieschermen.
Het nostalgische klapperbord wordt in een nieuw jasje gegoten, maar het idee blijft hetzelfde. Een centraal punt op het station waar alle vertrektijden van het komende half uur getoond worden. Op dit moment wordt gekeken over de afmeting en de exacte locaties op de stations. Na verwachting komen reizigers vanaf 2018 de reisinformatieschermen tegen op de vier stations.
Ik gok dat laatste, en niet een of ander mechanisch ding dat onbedoeld D-treinen met toeslag naar Hoorn Kersenboogerd laat zien.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 14:21 schreef derLudolf het volgende:
"In een nieuw jasje"
Wordt het dan wel een klapperscherm of gewoon een enorm ledscherm?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |