Jawel hoor, die komt nog regelmatig langsquote:
Had hem even nodig voor een vraag in mijn reisverslagtopic, dus heb hem gewoon via FB een berichtje gestuurd. Wilde hem lokquoten maar zag geen post van hem in dit topic, vandaar.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jawel hoor, die komt nog regelmatig langs
Die is even de berm snoeien denk ikquote:
Plug, tis genoeg geweest hier.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 21:28 schreef PluggieOD het volgende:
Er zijn dus buschauffeurs die hun eigen tarieven niet kennen?
WTF.
Dat contract dat ze nog een paar maanden hebben? 😅quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
Strukton heeft de Ravot2 verbouwd tot mobiele werkplaats. Inzetgebied zal de regio Amsterdam zijn.
https://www.parool.nl/ams(...)dstrein-cs~a4506257/
Dat is officieel toch nog niet bekend/openbaar? Ze verliezen toch ook niet alles rond Amsterdam.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 23:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat contract dat ze nog een paar maanden hebben? 😅
Was ff kort verwaterd, maar ik ga weer meelezen & posten hoor.quote:
Heb ik wel eens gedaan. Maar was beetje verwaterd, zie dat ik meerdere topics gemist heb.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die is even de berm snoeien denk ik
Ik weet niet hoe productief de beste man is, maar volgens zijn linkedin heeft ie in juli 2016.... oh shit het is al 2017. Nou ja, hier (een deel? van) dat rapport https://www.researchgate.(...)n=publication_detailquote:Op zondag 16 juli 2017 13:35 schreef b2py het volgende:
Kan er niets over vinden, zelfs de naam vna het onderzoek niet..
Als iemand kan lezen wat er op de schermen staat...twitter:maaheuve twitterde op maandag 03-07-2017 om 18:46:34 In Mei geïnaugureerd als lector @Avans_EDI, @AvansHogeschool nu ook de doctortitel voor @DoomernikJack in Antwerpen… https://t.co/qa3MbFuHF8 reageer retweet
Goed verhaal. Overigens valt die rijtijd wel mee. Wat scheelt het in tijd als je van Eindhoven naar Den Haag over de HSL knalt tov de oude situatie over Dordrecht en je zou daar geen stop maken. 5 tot 8 min. En dat is het dan ook.quote:Op maandag 17 juli 2017 09:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig als gezegd wordt dat de "capaciteit van de HSL niet benut wordt". Ja, op zich is het waar dat er weinig HST's rijden en dat de slijtage hoger is met de huidige langzame treinen. Toch zit er op de markt waar onze HSL op acteert ook ergens een productoptimum. Daar wordt vaak totaal niet over nagedacht. Als je alle kosten van alleen de treinexploitatie 1-op-1 doorberekend naar reizigers en gaat kijken hoe lang ze bereid zijn meer te betalen voor de extra snelheid dan valt op dat dit heel snel scheeftgroeit op deze afstanden als harder gaat dan 160 km/h. 200 km/h lijkt nog goed te gaan maar nog harder levert weinig rijtijdwinst op maar wel fors hogere kosten.
Deze berekening is voor de HSL-zuid nooit uitgevoerd maar bij de Hanzelijn hebben ze dat ooit wel gedaan. Daaruit kwam naar voren dat de 200 km/h-variant ten opzichte van 160 km/h licht negatief uitkwam als je de vergelijking gaat maken tussen de extra opbrengsten en extra kosten die dat geeft.
twitter:OvDRail_Joey twitterde op maandag 17-07-2017 om 11:10:00 Ana Paulowna: Soms is de oorzaak van een overwegstoring vrij duidelijk..... https://t.co/dq5OJeWKvx reageer retweet
Dan zeg je volgens mij impliciet dat NS niets te verwijten valt en geen fouten heeft gemaakt, quite the opposite.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Goed verhaal. Overigens valt die rijtijd wel mee. Wat scheelt het in tijd als je van Eindhoven naar Den Haag over de HSL knalt tov de oude situatie over Dordrecht en je zou daar geen stop maken. 5 tot 8 min. En dat is het dan ook.
Mijn persoonlijke mening is dat die hele HSL en Fyra NS enorme schade heeft toegebracht. En dan de aanbesteding in Limburg. Wat een fiasco.
Nee juist NS heeft in iedergeval bij die aanbesteding blunders gemaakt. En niet zo weinig ook. Die HSL is ook een overheid die wel 100% aandeelhouder zijn. Maar NS had zich nooit aan die HSL moeten wagen en dat aan andere partijen overlaten. Maar dat is mijn mening.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan zeg je volgens mij impliciet dat NS niets te verwijten valt en geen fouten heeft gemaakt, quite the opposite.
De NS had destijds met IC Max een realistisch bod gedaan met integratie van de HSL in het binnenlandse net en voor het buitenlandse deel samenwerking met de Belgen en Fransen.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:35 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee juist NS heeft in iedergeval bij die aanbesteding blunders gemaakt. En niet zo weinig ook. Die HSL is ook een overheid die wel 100% aandeelhouder zijn. Maar NS had zich nooit aan die HSL moeten wagen en dat aan andere partijen overlaten. Maar dat is mijn mening.
Vrij duidelijk? Het enige wat ik denk is "HOE DAN?"quote:Op maandag 17 juli 2017 11:27 schreef boriq het volgende:[ afbeelding ]twitter:OvDRail_Joey twitterde op maandag 17-07-2017 om 11:10:00 Ana Paulowna: Soms is de oorzaak van een overwegstoring vrij duidelijk..... https://t.co/dq5OJeWKvx reageer retweet
Inderdaad. En met betrekking op die aanbesteding in Limburg wacht hun nog een boete van meer dan 40 miljoen. Dat zijn toch wel zaken die mij storen.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS had destijds met IC Max een realistisch bod gedaan met integratie van de HSL in het binnenlandse net en voor het buitenlandse deel samenwerking met de Belgen en Fransen.
Het bod voldeed niet aan de vraag en was in die politieke tijd van zoveel mogelijk geld verdienen 'niet goed genoeg'. Toen is aangestuurd op een aanbesteding en hierdoor is het al 18 jaar kwakkelen doordat fout op fout gestapeld is door allerlei partijen.
Ik doelde zelfs niet eens op Limburg, NS heeft ook hopeloos gefaald op het HSL dossier.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:43 schreef Cherna het volgende:
Die aanbesteding geven ze zelfs toe en hebben het zelf naar buiten gebracht. Die HSL heeft een commissie laten zien dat het compleet uit de hand is gelopen. Natuurlijk ook dank zij een ondeskundige overheid.
Tja als je van een overheid afhankelijk bent maak je ook als NS fouten. Daar waren wel meer partijen niet goed bezig.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik doelde zelfs niet eens op Limburg, NS heeft ook hopeloos gefaald op het HSL dossier.
maar dat staat compleet los van het gepruts op de HSLquote:Op maandag 17 juli 2017 11:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
Inderdaad. En met betrekking op die aanbesteding in Limburg wacht hun nog een boete van meer dan 40 miljoen. Dat zijn toch wel zaken die mij storen.
Het gepruts van NS op die HSL is mede ook veroorzaakt door een overheid.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar dat staat compleet los van het gepruts op de HSL
Je bedoelt dat belachelijk hoge bod dat NS zelf heeft ingediend?quote:Op maandag 17 juli 2017 11:52 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja als je van een overheid afhankelijk bent maak je ook als NS fouten. Daar waren wel meer partijen niet goed bezig.
Als er genoeg kennis bij de overheid had gezeten was er veel minder gepruts geweest, ook van de NS.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:52 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja als je van een overheid afhankelijk bent maak je ook als NS fouten. Daar waren wel meer partijen niet goed bezig.
Waar een overheid al had kunnen bedenken dat dat niet realistisch zou zijn was daar kennis aanwezig geweest. Bovendien als 100% aandeelhouder kun je daar wel iets bij bedenken.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Je bedoelt dat belachelijk hoge bod dat NS zelf heeft ingediend?
"Het is de schuld van de overheid want zij accepteren ons bod waarvan wij wisten dat het absurd hoog was en zij hadden het niet gezien en nu moeten wij op blaren zitten."quote:Op maandag 17 juli 2017 11:58 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waar een overheid al had kunnen bedenken dat dat niet realistisch zou zijn was daar kennis aanwezig geweest. Bovendien als 100% aandeelhouder kun je daar wel iets bij bedenken.
Maar de NS deed het onrealistische bod, waardoor er op de treinen bezuinigd moest worden.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:58 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waar een overheid al had kunnen bedenken dat dat niet realistisch zou zijn was daar kennis aanwezig geweest. Bovendien als 100% aandeelhouder kun je daar wel iets bij bedenken.
quote:Op maandag 17 juli 2017 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vrij duidelijk? Het enige wat ik denk is "HOE DAN?"
quote:Op maandag 17 juli 2017 12:30 schreef b2py het volgende:
Peterselieman in het weekend: http://www.dumpert.nl/med(...)ers_met_koppijn.html
Wauw. Ik bedoel.... Tering.quote:
Allemaal leuk en aardig maar als de treinen waren gaan rijden was het misschien wel verliesgevend geweest maar had er geen haan naar gekraaid. Dat het de schoonheidsprijs niet verdiend maakt niet dat het compleet van de pot is gerukt. Bij falen denk ik eerder aan de V250 de benelux induwen terwijl die nog niet voldoende betrouwbaar was of het kiezen voor een hogesnelheidslijn voor 300 km/h terwijl je van te voren kunt weten dat dat nergens op slaat. Net zoiets is het destijds nog niet volwassen ETCS kiezen zonder fatsoenlijke fall-back. ATB-NG, LZB of TVM had de mogelijkheden voor beter tijdelijk materieel rond 2005 flink vergroot.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Je bedoelt dat belachelijk hoge bod dat NS zelf heeft ingediend?
Er is niet op de treinen bezuinigd. TGV's en ICE's waren totaal ongeschikt voor de vraagspecificaties.quote:Op maandag 17 juli 2017 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar de NS deed het onrealistische bod, waardoor er op de treinen bezuinigd moest worden.
Ergo, beide partijen hebben er schuld aan.
Dat zeg ik dus. Beide partijen. En ook die treinenbouwer speelde daar een rol in.quote:Op maandag 17 juli 2017 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar de NS deed het onrealistische bod, waardoor er op de treinen bezuinigd moest worden.
Ergo, beide partijen hebben er schuld aan.
Dat weet ik niet. Dat kan ook het geval zijn. Daarom dat ik zeg dat hier meerdere partijen de fout in zijn gegaan.quote:Op maandag 17 juli 2017 13:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er is niet op de treinen bezuinigd. TGV's en ICE's waren totaal ongeschikt voor de vraagspecificaties.
TGV's, V250 en ICNG hebben totaal andere specificaties en eisen. Ik denk dat de laatste functioneel het beste zal uitpakken voor de HSL-Zuid. Dat was nooit gebeurd als de V250 niet mislukt was. Dat het allemaal niet de hoofdprijs verdient is waar maar als je met een paar jaar vertraging een meer functionele lijn voor je belastinggeld terug krijgt is dat alleen maar beter.quote:Op maandag 17 juli 2017 15:47 schreef b2py het volgende:
Dat zijn treinen met hele andere specs dan in eerste instantie voor de HSL was bedacht.
Dus daarom hebben ze zo'n achterlijk duur bod gedaan op de HSL.quote:Op maandag 17 juli 2017 15:32 schreef ReisT het volgende:
NS wilde wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Zomaar een gokje: de bestuurder kwam veel te hard aangereden vanaf de Provincialeweg, verloor in de bocht de macht over het stuur, en kwam slippend terecht tegen die relaiskast.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vrij duidelijk? Het enige wat ik denk is "HOE DAN?"
De aanbesteding van de HSL en de aanbesteding van het materieel zijn twee verschillende zaken.quote:Op maandag 17 juli 2017 18:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dus daarom hebben ze zo'n achterlijk duur bod gedaan op de HSL.
Verdiep je in hoe een gunning bij een aanbesteding werkt alsjeblieft.
Als je ergens gaat plussen zal je ook ergens moeten minnenquote:Op maandag 17 juli 2017 19:39 schreef ReisT het volgende:
[..]
De aanbesteding van de HSL en de aanbesteding van het materieel zijn twee verschillende zaken.
Verdiep je in wat er bij deze twee aanbestingen allemaal mis is gegaan alsjeblieft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33678-11.html
Maar.. dat is wel van iemand die het uit een wat zwakke bron heeft geplukt. De intimi hebben zich er niet over uitgesproken.quote:Op maandag 17 juli 2017 19:56 schreef b2py het volgende:
Aldus een berichtje op Somda zal de Benelux zodra deze over de HSL-Zuid gaat rijden verlengd worden naar 9 rijtuigen.
Ik weet exact wat er is gebeurd. Jouw eerdere opmerking over voor een dubbeltje op de eerste rang zitten bij materieel is gebaseerd op totaal *niets*. Dat is niet erg want niet iedereen weet hoe aanbesteden en het gunningsproces precies werkt, maar dat is allemaal vastgelegd in wetten en EU-richtlijnen (wat technisch gezien geen richtlijnen maar dingen zijn die verplicht omgezet moeten worden in nationale wetgeving), er wordt een tender uitgeschreven en gepubliceerd en daarin is een scoringssysteem vastgelegd. AnsaldoTilburg was de énige die op papier voldeed, het had niet zoveel met prijs te maken. Dan kan je twee dingen doen; het proces, wat al vertraagd was omdat de overheid de eisen tussentijds aan had gepast, volledig opnieuw doen terwijl op dat moment de opening van de HSL nog redelijk op schema lag en je dus risico loopt op hoge boetes, óf de treinen bestellen bij de enige overgebleven aanbieder. Op dat moment waren de IC4-problemen ook nog helemaal niet bekend en er reden redelijk wat treinen van Ansaldo rond in de wereld.quote:Op maandag 17 juli 2017 19:39 schreef ReisT het volgende:
[..]
De aanbesteding van de HSL en de aanbesteding van het materieel zijn twee verschillende zaken.
Verdiep je in wat er bij deze twee aanbestingen allemaal mis is gegaan alsjeblieft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33678-11.html
Breda krijgt de Benelux er ook nog bij? Dus dat is eh, 39 bakken per uur via de HSL vanaf Rotterdam? Had dat tien jaar eerder gedaan verdommequote:Op maandag 17 juli 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
Wel logisch als die zowel reizigers voor Breda als Brussel mee moet kunnen nemen.
De Benelux is nu 6 bakken. 4 bakken tweede klas, 1 bak eerste klas gedeklasseerd en 1 bak eerste klas. klas.quote:
Jep, 39 bakken per uur per richting tussen Breda en Rotterdam.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Breda krijgt de Benelux er ook nog bij? Dus dat is eh, 39 bakken per uur via de HSL vanaf Rotterdam? Had dat tien jaar eerder gedaan verdomme
Ik had wel verwacht dat je wat verder zou nadenken dan dit voorzetje. Lagere rijtijd -> minder omlopen en je spaart wat omlopen Amsterdam - Breda uit dus daar komt ook wat materieel vrij. Easy math.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Benelux is nu 6 bakken. 4 bakken tweede klas, 1 bak eerste klas gedeklasseerd en 1 bak eerste klas. klas.
Zo kun je je post ook interpreteren, maar dat deed ik niet.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik had wel verwacht dat je wat verder zou nadenken dan dit voorzetje. Lagere rijtijd -> minder omlopen en je spaart wat omlopen Amsterdam - Breda uit dus daar komt ook wat materieel vrij. Easy math.
En dus?quote:Op maandag 17 juli 2017 21:52 schreef b2py het volgende:
Jullie gingen allemaal single naar Duitsland
De prijs was toch echt het belangrijkste punt in het scoringssysteem van de tender.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik weet exact wat er is gebeurd. Jouw eerdere opmerking over voor een dubbeltje op de eerste rang zitten bij materieel is gebaseerd op totaal *niets*. Dat is niet erg want niet iedereen weet hoe aanbesteden en het gunningsproces precies werkt, maar dat is allemaal vastgelegd in wetten en EU-richtlijnen (wat technisch gezien geen richtlijnen maar dingen zijn die verplicht omgezet moeten worden in nationale wetgeving), er wordt een tender uitgeschreven en gepubliceerd en daarin is een scoringssysteem vastgelegd. AnsaldoTilburg was de énige die op papier voldeed, het had niet zoveel met prijs te maken. Dan kan je twee dingen doen; het proces, wat al vertraagd was omdat de overheid de eisen tussentijds aan had gepast, volledig opnieuw doen terwijl op dat moment de opening van de HSL nog redelijk op schema lag en je dus risico loopt op hoge boetes, óf de treinen bestellen bij de enige overgebleven aanbieder. Op dat moment waren de IC4-problemen ook nog helemaal niet bekend en er reden redelijk wat treinen van Ansaldo rond in de wereld.
Dus het heeft geen enkele kak te maken met "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten", het is de enige mogelijke uitkomst geweest.
Ik weet niet of ik mij een semi-intimi mag noemen, maar ik heb nog niets gehoord over een 9 baks IC Brussel, ook niet in de wandelgangen.quote:Op maandag 17 juli 2017 20:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar.. dat is wel van iemand die het uit een wat zwakke bron heeft geplukt. De intimi hebben zich er niet over uitgesproken.
Dat is zo'n beetje zo in iedere tender ooit. Wat is je punt? Je snapt toch ook wel waarom? Als je prijs op 10% zet en er komt iemand die een fan-fucking-tastische trein heeft die het hoogst scoort op alles en dan vervolgens 15 miljoen per treinstel vraagt is er wettelijk geen enkele mogelijkheid om er onder uit te komen. Dat is de reden waarom de prijscomponent bijna altijd minimaal 50% van de weging is.quote:Op maandag 17 juli 2017 21:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
De prijs was toch echt het belangrijkste punt in het scoringssysteem van de tender.
Bij ons worden er tientallen tenders per jaar gedaan, dus ja, ik weet exact hoe het werkt.quote:Maar ja, dat soort feiten interesseren je natuurlijk geen kak als je toch al exact denkt te weten wat er gebeurt is.
Je loopt vooruit op je eigen afstuderen, zie ik?quote:
quote:Op maandag 17 juli 2017 23:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je loopt vooruit op je eigen afstuderen, zie ik?
Was dat in de late avonduren. 3 aanrijdingen op ongeveer gelijk tijdstip door het land verspreid.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 01:37 schreef PluggieOD het volgende:
Vanavond "aanrijding met persoon" tussen Den Bosch en Boxtel, om 18:30 al melding op Sloterdijk.
Ik was met de bus vanaf Den Bosch om 21:15 in Eindhoven.
Trein naar Nijmegen gepakt. Op Utrecht CS overgesprongen naar Venlo.
Die zou tot Eindhoven gaan, maar de conducteurs in Amsterdam wisten het uren ervoor al beter.
Die stopte idd in Den Bosch.
2 weken geleden lag echt heel Nederland plat, dit was goed werk. Pakweg uur en kwartier vertraging.
Netjes gedaan, goede bus service.
Ik vind persoonlijk 1:15 extra reistijd erg veel als bijna 1.5 uur daarvoor al weet dat er iets is, het is maar 20 min met de trein, dat kan max 40 min met de bus zijn..quote:Op dinsdag 18 juli 2017 01:37 schreef PluggieOD het volgende:
Vanavond "aanrijding met persoon" tussen Den Bosch en Boxtel, om 18:30 al melding op Sloterdijk.
Ik was met de bus vanaf Den Bosch om 21:15 in Eindhoven.
Trein naar Nijmegen gepakt. Op Utrecht CS overgesprongen naar Venlo.
Die zou tot Eindhoven gaan, maar de conducteurs in Amsterdam wisten het uren ervoor al beter.
Die stopte idd in Den Bosch.
2 weken geleden lag echt heel Nederland plat, dit was goed werk. Pakweg uur en kwartier vertraging.
Netjes gedaan, goede bus service.
via nieuws.ns.nlquote:Goed nieuws voor reizigers: op vele verzoek keert het grote klapperbord terug op station Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Amsterdam. Iedereen herinnert zich nog wel het grote klapperbord op het station, waar je van ver kon zien hoe laat de trein vertrok. In één oogopslag was meteen duidelijk of je nog een kop koffie kon halen of dat je haast moest maken. Het klapperbord maakte plaats voor digitale, kleinere informatieschermen.
Het nostalgische klapperbord wordt in een nieuw jasje gegoten, maar het idee blijft hetzelfde. Een centraal punt op het station waar alle vertrektijden van het komende half uur getoond worden. Op dit moment wordt gekeken over de afmeting en de exacte locaties op de stations. Na verwachting komen reizigers vanaf 2018 de reisinformatieschermen tegen op de vier stations.
Ik gok dat laatste, en niet een of ander mechanisch ding dat onbedoeld D-treinen met toeslag naar Hoorn Kersenboogerd laat zien.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 14:21 schreef derLudolf het volgende:
"In een nieuw jasje"
Wordt het dan wel een klapperscherm of gewoon een enorm ledscherm?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |