abonnement Unibet Coolblue
  One tough cookie zaterdag 15 juli 2017 @ 21:21:55 #201
169210 liesje1979
pi_172445566
Post Greavy hier nier meer?
  zaterdag 15 juli 2017 @ 21:24:55 #202
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172445651
OEM gaat in Amsterdam morgen langskomen op de fiets, hij had een 848 gezien. Over 10 jaar. Zei die.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 21:28:47 #203
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172445755
Er zijn dus buschauffeurs die hun eigen tarieven niet kennen?

WTF.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 21:33:37 #204
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172445881
Trololol. Hip hoor (8>

):O
  zaterdag 15 juli 2017 @ 22:15:04 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172447004
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:21 schreef liesje1979 het volgende:
Post Greavy hier nier meer?
Jawel hoor, die komt nog regelmatig langs :)
  One tough cookie zaterdag 15 juli 2017 @ 22:31:42 #206
169210 liesje1979
pi_172447466
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 22:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Jawel hoor, die komt nog regelmatig langs :)
Had hem even nodig voor een vraag in mijn reisverslagtopic, dus heb hem gewoon via FB een berichtje gestuurd. Wilde hem lokquoten maar zag geen post van hem in dit topic, vandaar. ;)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 15 juli 2017 @ 22:50:45 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172448082
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:21 schreef liesje1979 het volgende:
Post Greavy hier nier meer?
Die is even de berm snoeien denk ik :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_172448704
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:28 schreef PluggieOD het volgende:
Er zijn dus buschauffeurs die hun eigen tarieven niet kennen?

WTF.
Plug, tis genoeg geweest hier.
Kom maar terug naar de algemene PTA slowchat. Daar mag je raaskallen over buschauffeurs, treinen en meer.

Hier niet meer.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 juli 2017 @ 23:32:48 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172448917
Strukton heeft de Ravot2 verbouwd tot mobiele werkplaats. Inzetgebied zal de regio Amsterdam zijn.

https://www.parool.nl/ams(...)dstrein-cs~a4506257/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 15 juli 2017 @ 23:34:39 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172448945
:*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 15 juli 2017 @ 23:36:50 #211
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172448985
Vandaag reed er weer een Sonderzug vanuit Duitsland naar Amsterdam en terug. Dit maal was het de '89.0 RTL Partytrip', een feesttrein georganiseerd door de Duitse radiozender 89.0 RTL.

Terwijl het licht al aardig uit is passeert de Railexperts 9901 met de Centralbahn-rijtuigen als trein 13486 Amsterdam-Magdeburg de Farwickweg in De Lutte. Loc 9901 is een maand geleden overgenomen van het inmiddels failliete Locon.

In Bad Bentheim werd de trein voorzien van de voormalige ÖBB-loc 1142 704, nu in dienst van Centralbahn. Bij vertrek iets na 21.30u heeft de trein nog een reis van vier uur voor de boeg naar Magdeburg, waar vanochtend om 4.09u al vertrokken werd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 juli 2017 @ 23:37:39 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172448997
DB Cargo is van plan 100 locs bij Siemens te bestellen

http://app.handelsblatt.c(...)tellen/20057420.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 15 juli 2017 @ 23:43:26 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172449073
Mooie loc die Oostenrijker Dennis ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_172449207
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
Strukton heeft de Ravot2 verbouwd tot mobiele werkplaats. Inzetgebied zal de regio Amsterdam zijn.

https://www.parool.nl/ams(...)dstrein-cs~a4506257/
Dat contract dat ze nog een paar maanden hebben? 😅
pi_172449819
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat contract dat ze nog een paar maanden hebben? 😅
Dat is officieel toch nog niet bekend/openbaar? Ze verliezen toch ook niet alles rond Amsterdam.
  zondag 16 juli 2017 @ 01:14:03 #216
256146 b2py
Beton!
  zondag 16 juli 2017 @ 08:28:57 #217
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172451754
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:21 schreef liesje1979 het volgende:
Post Greavy hier nier meer?
Was ff kort verwaterd, maar ik ga weer meelezen & posten hoor.
  zondag 16 juli 2017 @ 08:29:42 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172451761
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die is even de berm snoeien denk ik :+
Heb ik wel eens gedaan. Maar was beetje verwaterd, zie dat ik meerdere topics gemist heb.
  zondag 16 juli 2017 @ 08:31:58 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_172451775
9 Februari 2017 - Zoals al eerder vertoond, kon ik op 9 februari mijn vrachtwagen vastleggen naast een bedieningstrein op Kallo, dit omdat ik meer dan 2 uur te vroeg bij die klant zou komen, die strikt met tijdsloten werkt.
Na de eerste klik was ik nog een stukje verder gereden, en even de dijk opgelopen voor een andere klik, waarbij er een deel achtergelaten is om één wagen bij het bedrijf hier links te plaatsen.

27 April 2016 - NVBS tracht ieder jaar een Koningsdagrit te rijden, maar in 2017 werd dat door wat foute planningen niet gehaald.
In 2016 werd er via de Moerdijk naar Oss gereden, om later nog Utrecht Lage Weide aan te doen. Hier kwam de trein de bekende slinger bij Oss door om de stamlijn verder op te rijden.

26 April 2014 - De NVBS ging oop 26 april 2014 met de Koningsdagrit op reis richting Limburg met 2 diesel-GTW's van Veolia.
Nadat de trein eerder in Born geweest is, werd nog naar de ZLSM gereden en wordt hier Schin op Geul binnengereden.

26 April 2014 - Uiteraard kon voor deze trein de bekende stek bij het sein bij Wijlre.
  Moderator zondag 16 juli 2017 @ 11:55:18 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172454381
Grgr vanuit Duisburg Hbf.
Genoeg snoeiwerk daar greavy :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172455738
Europa is wel klaar met de HSL: 'De trein staat altijd met 0-1 achter'
De HSL gaat het op tal van Europese bestemmingen niet winnen van de Ryanairs, de EasyJets en andere prijsvechters in de luchtvaart. Met name de toerist kiest voor het vliegtuig.

Nico Schapendonk 16-07-17, 08:42

Jack Doomernik: ,,De trein wordt niet eerlijk behandeld.''

Het is dan ook geen wonder dat vervoersbedrijven niet staan te trappelen om de exploitatie van minder lucratieve hoge snelheidsspoorlijnen in Europa op zich te nemen. Dat zegt Jack Doomernik, lector aan Avans Hogeschool in Breda, die vorige week is gepromoveerd op een onderzoek naar de toekomst van het hoge snelheidsspoor in Europa.

Laten we het maar niet hebben over de Intercity Direct, de lijn die tussen Breda en Amsterdam over hogesnelheidsspoor wordt onderhouden. ,,Een inferieur product. Zulke treinen zijn helemaal niet gebouwd om in te zetten op de HSL-Zuid. Dat spoor stelt heel andere eisen’’, zegt Doomernik over de trein, die bestaat uit opgelapte intercitytreinstellen en Traxx-locomotieven die nog niet half de snelheid halen die een échte HSL-trein kan bereiken. ,,Niet vergelijkbaar met Thalys of Eurostar. Door de beperkte snelheid van de Intercity Direct wordt de beschikbare capaciteit niet optimaal benut. Bovendien zorgt deze trein voor extra slijtage aan het HSL-spoor.’’

In 2009 is de HSL-Zuid in gebruik genomen. Aanlegkosten: 7,2 miljard euro. Op een willekeurige doordeweekse dag rijden op het Nederlands deel van het traject iets meer dan tien treinen op en neer tussen Amsterdam en Parijs. Het zou een reden kunnen zien waarom commerciële vervoerders weinig behoefte voelen om te investeren in de exploitatie van dit soort lijnen.

Eigenlijk is dat vreemd, zegt Doomernik. Want de HSL heeft in vergelijking met het vliegtuig heel wat voordelen. Zeker op de lange afstanden binnen Europa. De trein is milieuvriendelijker, rijdt van centrum naar centrum, is comfortabeler en de security check is beduidend minder ingrijpend. En toch, nog geen een op de vijf keer kiezen reizigers voor de trein.

Hoe komt dat? Simpel, zegt de Avans-lector: ,,Het prijsverschil is te groot. Dat wordt veroorzaakt door de hoge kosten die de aanleg van hogesnelheidslijnen met zich meebrengen.’’

Dat er kan worden gestunt met vliegprijzen komt onder meer omdat er bijvoorbeeld forse kortingen zitten op vliegtuigbrandstof. Daar zou Europa iets aan kunnen doen, denkt Doomernik. ,,De trein wordt niet eerlijk behandeld. De EU zou een prijs kunnen zetten op de uitstoot van CO2. De vervuiler betaalt en dan wordt vliegen duurder. Maar of dat ook gebeurd? Tja, het is een groot politiek spel.’’

Eigenlijk is het vreemd dat Europa de HSL zo stiefmoederlijk behandeld. Tenslotte is duurzaamheid een van de belangrijke redenen waarom er een grensoverschrijdend treinennetwerk is aangelegd. Als directe concurrent voor de middellange vluchten tussen Europese steden.

Zoals de zaken er nu voor staan gaat de HSL het niet winnen van de prijsvechters in de lucht. ,,De trein staat altijd al met 0-1 achter. Al was het alleen maar omdat de aanleg van de infrastructuur zo duur is. Een vliegtuig dat je niet kunt gebruiken, is vrij makkelijk te verkopen. Maar wat doe je met treinstellen die niet gebruikt worden? Daar is veel minder markt voor.’’

Het zijn allemaal redenen die er toe leiden dat vervoersbedrijven geen brood zien in de exploitatie van HSL-lijnen. Het is gewoon een minder renderende business als de telecom- of energiemarkt, sectoren die wel massaal en uitermate succesvol in de markt zijn gezet door landelijke overheden.

Op dit moment zijn het vooral de nationale spoorwegmaatschappijen die de hogesnelheidstreinen laten rijden: Deutsche Bahn in Duitsland, SNCF in Frankrijk, Renfe in Spanje en Trenitalia in Italië. ,,Zij hebben de treinen. Zij zijn direct betrokken geweest bij de aanleg van het spoor. Ze hebben een gevestigde positie. Probeer daar maar eens tussen te komen’’, zegt Doomernik. Als je ziet hoeveel protest de aanleg van de Betuwelijn heeft opgeleverd. Het maatschappelijk draagvlak is weg.

Een uitzondering hierop is het Italiaanse NTV. Dat bedrijf is in 2012 de concurrentie aangegaan met Trenitalia op de hogesnelheidslijn Milaan-Rome-Napels. Dat heeft geleid tot meer aanbod, betere service, betere prijzen en een groter marktaandeel voor de trein. Overigens heeft NTV de eerste drie jaar verlies gedraaid.

Sinds 2010 kan iedereen die dat wil een deel van het Europese HSL-spoor exploiteren. Maar het is al zeven jaar stil. In Brussel lijkt men die situatie voor lief te nemen. Veel liefde voor heel erg snelle treinen straalt de Europese Unie niet uit. ,,Onder de huidige voorwaarden blijft alles bij het oude’’, zegt Doomernik. Dat betekent voor Europa dat er nauwelijks HSL-spoor meer bij komt. ,,De focus ligt nu op het oplossen van knelpunten.’’

,,In Nederland staat de HSL-Oost van Amsterdam via Arnhem naar Duitsland al jaren in de ijskast. Het maatschappelijk draagvlak is weg. Als je ziet hoeveel protest de aanleg van de Betuwelijn heeft opgeleverd. Het maatschappelijk draagvlak is weg. Ook in de rest van Europa zie je steeds meer discussie ontstaan. In Frankrijk worden de laatste lijnen aangelegd. Dan zijn we wel zo’n beetje klaar met de HSL.’’

Waar is de Fyra gebleven? Als er ooit een trein is geweest die het imago van hogesnelheidslijnen heeft beschadigd, dan is het wel de V250 van het Italiaanse bedrijf AnsaldoBreda, beter bekend als de Fyra.

Deze trein is de belichaming van alles dat fout kan gaan met ambitieuze HSL-projecten. Hij was te duur, reed niet vaak genoeg, er konden geen fietsen in en op technisch vlak was de Fyra ook al een ramp. Regelmatig stond hij stil, vaak in een tunnel. De aandrijving was problematisch en de deuren gingen soms niet dicht.

Nadat complete bodemplaten verdwenen tijdens de reis, wisten de Nederlandse en Belgische kopers, respectievelijk High Speed Alliance en NMBS, niet hoe snel ze van de trein af moesten komen.

Na een paar maanden werden de AnsaldoBreda-treinen weer uit de dienstregeling gehaald. De negentien treinen zijn uiteindelijke teruggestuurd naar Italië. Daar zou een aantal in juni van dit jaar worden ingezet op de lijn Rome-Bari.

Maar dat plan loopt ook vertraging op. Eigenlijk zitten de Italiaanse spoorwegen ook niet te wachten op de V250, die in beeld is om de ETR485-trein te vervangen. De Fyra ligt veel slechter in de bochten, dus haalt zelden zijn maximumsnelheid op het bochtige traject. Het gevolg: de reistijd neemt met misschien wel 25 minuten toe.

Om te voorkomen dat de reis langer duurt, is besloten om het aantal tussenstops te verkleinen. Daar zijn de bestuurders van de betrokken plaatsen het helemaal niet mee eens. Ze vinden het een belediging van hun streek Puglia. Intussen bemoeit het Italiaanse parlement zich ook met deze affaire.

De verwachting is dat de Fyra op zijn vroegst volgend jaar tussen Rome en Bari gaat rijden.

bron http://www.ad.nl/buitenla(...)0-1-achter~a37c9fee/
  zondag 16 juli 2017 @ 13:04:36 #222
256146 b2py
Beton!
pi_172455744
Floponderzoek
pi_172456220
Nou ja, volgens die man is 160 minder dan de helft van 300. Wellicht als je vanaf de 300 gaat beredeneren... :+

Overigens: ik wist niet dat er binnenlandse vluchten waren tussen Amsterdam en Breda. Het onderzoek ging toch over concurrentie tussen trein en vliegtuig? Waar zit dan het stukje relevantie met de Icd? Dat ze toevallig hetzelfde spoor gebruiken? Dat is een beetje alsof je roeiboot gaat betrekken in je onderzoek naar vrachtboten op de oceaan, omdat ze nu eenmaal ook op het water varen.

Dit klinkt meer naar goedkoop bashen dan een werkelijk gedegen onderzoek. Heeft iemand toevallig een linkje naar het volledige onderzoek? Wellicht dat het aan de krant ligt die goedkoop koppen moet scoren...
  zondag 16 juli 2017 @ 13:35:43 #225
256146 b2py
Beton!
pi_172456384
Kan er niets over vinden, zelfs de naam vna het onderzoek niet..
pi_172456691
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:35 schreef b2py het volgende:
Kan er niets over vinden, zelfs de naam vna het onderzoek niet..
Ik weet niet hoe productief de beste man is, maar volgens zijn linkedin heeft ie in juli 2016.... oh shit het is al 2017. Nou ja, hier (een deel? van) dat rapport https://www.researchgate.(...)n=publication_detail
pi_172456967
Kijk, dit ziet er al heel anders uit. Er wordt dan ook met geen woord over Icd gerept als ik er even snel doorheen skim.
Zo te zien is de krant op een oud onderzoek gestuit en is het komkommertijd, dus hebben ze de beste man gebeld voor commentaar en wilden ze per se wat woorden over de Fyra om het smeuïg te maken :')
pi_172457153
maaheuve twitterde op maandag 03-07-2017 om 18:46:34 In Mei geïnaugureerd als lector @Avans_EDI, @AvansHogeschool nu ook de doctortitel voor @DoomernikJack in Antwerpen… https://t.co/qa3MbFuHF8 reageer retweet
Als iemand kan lezen wat er op de schermen staat...
  maandag 17 juli 2017 @ 09:39:52 #229
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172478429
Ik vind het altijd wel grappig als gezegd wordt dat de "capaciteit van de HSL niet benut wordt". Ja, op zich is het waar dat er weinig HST's rijden en dat de slijtage hoger is met de huidige langzame treinen. Toch zit er op de markt waar onze HSL op acteert ook ergens een productoptimum. Daar wordt vaak totaal niet over nagedacht. Als je alle kosten van alleen de treinexploitatie 1-op-1 doorberekend naar reizigers en gaat kijken hoe lang ze bereid zijn meer te betalen voor de extra snelheid dan valt op dat dit heel snel scheeftgroeit op deze afstanden als harder gaat dan 160 km/h. 200 km/h lijkt nog goed te gaan maar nog harder levert weinig rijtijdwinst op maar wel fors hogere kosten.

Deze berekening is voor de HSL-zuid nooit uitgevoerd maar bij de Hanzelijn hebben ze dat ooit wel gedaan. Daaruit kwam naar voren dat de 200 km/h-variant ten opzichte van 160 km/h licht negatief uitkwam als je de vergelijking gaat maken tussen de extra opbrengsten en extra kosten die dat geeft.
pi_172478534
Hoe meer treinen er rijden op de HSL, des te goedkoper een treinpad en dus een stoel wordt toch?
  maandag 17 juli 2017 @ 09:54:43 #231
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172478647
Dat speelt nog naast wat ik zeg. Dus dat is verder niet per se relevant.
pi_172478850
Nouja, als je het hebt over niet benutte capaciteit, het opvoeren van het aantal treinen in relatie tot de kosten lijkt me dat wel relevant maar ik kan wat over het hoofd zien.
  maandag 17 juli 2017 @ 10:35:40 #233
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172479319
Het speelt wel in het totale plaatje uiteraard mee maar voor het verschil tussen 200 en 300 maakt het qua prijs van de reiziger niet zoveel uit. Het zit er bij in of niet, dat maakt niet dat het verschil tussen 200 en 300 ineens zoveel groter of kleiner is. Maar je kan het ook omdraaien: Dan is iedere euro die extra moet worden uitgegeven waar weinig extra waarde voor staat er een teveel.
  maandag 17 juli 2017 @ 11:25:30 #234
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172480087
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 09:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig als gezegd wordt dat de "capaciteit van de HSL niet benut wordt". Ja, op zich is het waar dat er weinig HST's rijden en dat de slijtage hoger is met de huidige langzame treinen. Toch zit er op de markt waar onze HSL op acteert ook ergens een productoptimum. Daar wordt vaak totaal niet over nagedacht. Als je alle kosten van alleen de treinexploitatie 1-op-1 doorberekend naar reizigers en gaat kijken hoe lang ze bereid zijn meer te betalen voor de extra snelheid dan valt op dat dit heel snel scheeftgroeit op deze afstanden als harder gaat dan 160 km/h. 200 km/h lijkt nog goed te gaan maar nog harder levert weinig rijtijdwinst op maar wel fors hogere kosten.

Deze berekening is voor de HSL-zuid nooit uitgevoerd maar bij de Hanzelijn hebben ze dat ooit wel gedaan. Daaruit kwam naar voren dat de 200 km/h-variant ten opzichte van 160 km/h licht negatief uitkwam als je de vergelijking gaat maken tussen de extra opbrengsten en extra kosten die dat geeft.
Goed verhaal. Overigens valt die rijtijd wel mee. Wat scheelt het in tijd als je van Eindhoven naar Den Haag over de HSL knalt tov de oude situatie over Dordrecht en je zou daar geen stop maken. 5 tot 8 min. En dat is het dan ook.

Mijn persoonlijke mening is dat die hele HSL en Fyra NS enorme schade heeft toegebracht. En dan de aanbesteding in Limburg. Wat een fiasco.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 17 juli 2017 @ 11:27:40 #235
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_172480126
OvDRail_Joey twitterde op maandag 17-07-2017 om 11:10:00 Ana Paulowna: Soms is de oorzaak van een overwegstoring vrij duidelijk..... https://t.co/dq5OJeWKvx reageer retweet


:X
pi_172480187
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Goed verhaal. Overigens valt die rijtijd wel mee. Wat scheelt het in tijd als je van Eindhoven naar Den Haag over de HSL knalt tov de oude situatie over Dordrecht en je zou daar geen stop maken. 5 tot 8 min. En dat is het dan ook.

Mijn persoonlijke mening is dat die hele HSL en Fyra NS enorme schade heeft toegebracht. En dan de aanbesteding in Limburg. Wat een fiasco.
Dan zeg je volgens mij impliciet dat NS niets te verwijten valt en geen fouten heeft gemaakt, quite the opposite.
  maandag 17 juli 2017 @ 11:35:04 #237
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172480270
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan zeg je volgens mij impliciet dat NS niets te verwijten valt en geen fouten heeft gemaakt, quite the opposite.
Nee juist NS heeft in iedergeval bij die aanbesteding blunders gemaakt. En niet zo weinig ook. Die HSL is ook een overheid die wel 100% aandeelhouder zijn. Maar NS had zich nooit aan die HSL moeten wagen en dat aan andere partijen overlaten. Maar dat is mijn mening.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 17 juli 2017 @ 11:43:07 #238
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172480437
Die aanbesteding geven ze zelfs toe en hebben het zelf naar buiten gebracht. Die HSL heeft een commissie laten zien dat het compleet uit de hand is gelopen. Natuurlijk ook dank zij een ondeskundige overheid.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 juli 2017 @ 11:43:28 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172480448
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:35 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee juist NS heeft in iedergeval bij die aanbesteding blunders gemaakt. En niet zo weinig ook. Die HSL is ook een overheid die wel 100% aandeelhouder zijn. Maar NS had zich nooit aan die HSL moeten wagen en dat aan andere partijen overlaten. Maar dat is mijn mening.
De NS had destijds met IC Max een realistisch bod gedaan met integratie van de HSL in het binnenlandse net en voor het buitenlandse deel samenwerking met de Belgen en Fransen.

Het bod voldeed niet aan de vraag en was in die politieke tijd van zoveel mogelijk geld verdienen 'niet goed genoeg'. Toen is aangestuurd op een aanbesteding en hierdoor is het al 18 jaar kwakkelen doordat fout op fout gestapeld is door allerlei partijen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 juli 2017 @ 11:46:26 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172480509
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:27 schreef boriq het volgende:
OvDRail_Joey twitterde op maandag 17-07-2017 om 11:10:00 Ana Paulowna: Soms is de oorzaak van een overwegstoring vrij duidelijk..... https://t.co/dq5OJeWKvx reageer retweet
[ afbeelding ]

:X
Vrij duidelijk? :? Het enige wat ik denk is "HOE DAN?" :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 juli 2017 @ 11:50:29 #241
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172480586
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De NS had destijds met IC Max een realistisch bod gedaan met integratie van de HSL in het binnenlandse net en voor het buitenlandse deel samenwerking met de Belgen en Fransen.

Het bod voldeed niet aan de vraag en was in die politieke tijd van zoveel mogelijk geld verdienen 'niet goed genoeg'. Toen is aangestuurd op een aanbesteding en hierdoor is het al 18 jaar kwakkelen doordat fout op fout gestapeld is door allerlei partijen.
Inderdaad. En met betrekking op die aanbesteding in Limburg wacht hun nog een boete van meer dan 40 miljoen. Dat zijn toch wel zaken die mij storen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172480593
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:43 schreef Cherna het volgende:
Die aanbesteding geven ze zelfs toe en hebben het zelf naar buiten gebracht. Die HSL heeft een commissie laten zien dat het compleet uit de hand is gelopen. Natuurlijk ook dank zij een ondeskundige overheid.
Ik doelde zelfs niet eens op Limburg, NS heeft ook hopeloos gefaald op het HSL dossier.
  maandag 17 juli 2017 @ 11:52:16 #243
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172480612
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik doelde zelfs niet eens op Limburg, NS heeft ook hopeloos gefaald op het HSL dossier.
Tja als je van een overheid afhankelijk bent maak je ook als NS fouten. Daar waren wel meer partijen niet goed bezig.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 juli 2017 @ 11:52:35 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172480617
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:50 schreef Cherna het volgende:

[..]

Inderdaad. En met betrekking op die aanbesteding in Limburg wacht hun nog een boete van meer dan 40 miljoen. Dat zijn toch wel zaken die mij storen.
maar dat staat compleet los van het gepruts op de HSL
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 juli 2017 @ 11:54:25 #245
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172480638
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

maar dat staat compleet los van het gepruts op de HSL
Het gepruts van NS op die HSL is mede ook veroorzaakt door een overheid.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172480642
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:52 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja als je van een overheid afhankelijk bent maak je ook als NS fouten. Daar waren wel meer partijen niet goed bezig.
Je bedoelt dat belachelijk hoge bod dat NS zelf heeft ingediend?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 juli 2017 @ 11:55:06 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172480658
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:52 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja als je van een overheid afhankelijk bent maak je ook als NS fouten. Daar waren wel meer partijen niet goed bezig.
Als er genoeg kennis bij de overheid had gezeten was er veel minder gepruts geweest, ook van de NS.

Waarom het bij regionale aanbestedingen beter gaat? De lokale en regionale overheden zitten er als concessieverlener veel strakker op.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 juli 2017 @ 11:57:06 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172480687
Hier is iemand een straatje schoon aan het vegen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 juli 2017 @ 11:58:46 #249
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172480725
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Je bedoelt dat belachelijk hoge bod dat NS zelf heeft ingediend?
Waar een overheid al had kunnen bedenken dat dat niet realistisch zou zijn was daar kennis aanwezig geweest. Bovendien als 100% aandeelhouder kun je daar wel iets bij bedenken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172480756
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:58 schreef Cherna het volgende:

[..]

Waar een overheid al had kunnen bedenken dat dat niet realistisch zou zijn was daar kennis aanwezig geweest. Bovendien als 100% aandeelhouder kun je daar wel iets bij bedenken.
"Het is de schuld van de overheid want zij accepteren ons bod waarvan wij wisten dat het absurd hoog was en zij hadden het niet gezien en nu moeten wij op blaren zitten."
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 juli 2017 @ 12:01:03 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172480770
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:58 schreef Cherna het volgende:

[..]

Waar een overheid al had kunnen bedenken dat dat niet realistisch zou zijn was daar kennis aanwezig geweest. Bovendien als 100% aandeelhouder kun je daar wel iets bij bedenken.
Maar de NS deed het onrealistische bod, waardoor er op de treinen bezuinigd moest worden.

Ergo, beide partijen hebben er schuld aan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 17 juli 2017 @ 12:08:26 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172480900
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vrij duidelijk? :? Het enige wat ik denk is "HOE DAN?" :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 juli 2017 @ 12:57:25 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172481775
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:30 schreef b2py het volgende:
Peterselieman in het weekend: http://www.dumpert.nl/med(...)ers_met_koppijn.html
_O-

Ik was mijn handen in onschuld. Ik ben nog nooit over deze overweg heen geweest :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 juli 2017 @ 13:01:50 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172481864
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wauw. Ik bedoel.... Tering.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 juli 2017 @ 13:28:30 #256
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172482343
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Je bedoelt dat belachelijk hoge bod dat NS zelf heeft ingediend?
Allemaal leuk en aardig maar als de treinen waren gaan rijden was het misschien wel verliesgevend geweest maar had er geen haan naar gekraaid. Dat het de schoonheidsprijs niet verdiend maakt niet dat het compleet van de pot is gerukt. Bij falen denk ik eerder aan de V250 de benelux induwen terwijl die nog niet voldoende betrouwbaar was of het kiezen voor een hogesnelheidslijn voor 300 km/h terwijl je van te voren kunt weten dat dat nergens op slaat. Net zoiets is het destijds nog niet volwassen ETCS kiezen zonder fatsoenlijke fall-back. ATB-NG, LZB of TVM had de mogelijkheden voor beter tijdelijk materieel rond 2005 flink vergroot.
  maandag 17 juli 2017 @ 13:29:44 #257
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172482370
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Maar de NS deed het onrealistische bod, waardoor er op de treinen bezuinigd moest worden.

Ergo, beide partijen hebben er schuld aan.
Er is niet op de treinen bezuinigd. TGV's en ICE's waren totaal ongeschikt voor de vraagspecificaties.
  maandag 17 juli 2017 @ 13:57:46 #258
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172482910
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Maar de NS deed het onrealistische bod, waardoor er op de treinen bezuinigd moest worden.

Ergo, beide partijen hebben er schuld aan.
Dat zeg ik dus. Beide partijen. En ook die treinenbouwer speelde daar een rol in.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 17 juli 2017 @ 13:59:55 #259
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172482940
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Er is niet op de treinen bezuinigd. TGV's en ICE's waren totaal ongeschikt voor de vraagspecificaties.
Dat weet ik niet. Dat kan ook het geval zijn. Daarom dat ik zeg dat hier meerdere partijen de fout in zijn gegaan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 17 juli 2017 @ 15:32:36 #260
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_172484531
NS wilde wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Vraagspecificaties waaraan de meeste fabrikanten niet konden of wilden voldoen, in combinatie met de eis dat het zo goedkoop mogelijk moest, leidden er uiteindelijk toe dat het bod van de Italianen als enige overbleef.

Het frappante is dat NS jaren later, toen de Italianen niet meer mee mochten doen, alsnog gekozen heeft voor treinen van Alstom, de nummer 2 destijds in 2004. Hadden ze dat toen gelijk maar gedaan...
pi_172484839
Dat zijn treinen met hele andere specs dan in eerste instantie voor de HSL was bedacht.
  maandag 17 juli 2017 @ 16:29:47 #262
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172485756
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 15:47 schreef b2py het volgende:
Dat zijn treinen met hele andere specs dan in eerste instantie voor de HSL was bedacht.
TGV's, V250 en ICNG hebben totaal andere specificaties en eisen. Ik denk dat de laatste functioneel het beste zal uitpakken voor de HSL-Zuid. Dat was nooit gebeurd als de V250 niet mislukt was. Dat het allemaal niet de hoofdprijs verdient is waar maar als je met een paar jaar vertraging een meer functionele lijn voor je belastinggeld terug krijgt is dat alleen maar beter.
pi_172487977
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 15:32 schreef ReisT het volgende:
NS wilde wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Dus daarom hebben ze zo'n achterlijk duur bod gedaan op de HSL.

Verdiep je in hoe een gunning bij een aanbesteding werkt alsjeblieft.
Bier.
  maandag 17 juli 2017 @ 18:36:00 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172488147
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vrij duidelijk? :? Het enige wat ik denk is "HOE DAN?" :o
Zomaar een gokje: de bestuurder kwam veel te hard aangereden vanaf de Provincialeweg, verloor in de bocht de macht over het stuur, en kwam slippend terecht tegen die relaiskast.
  maandag 17 juli 2017 @ 19:39:52 #265
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_172489258
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dus daarom hebben ze zo'n achterlijk duur bod gedaan op de HSL.

Verdiep je in hoe een gunning bij een aanbesteding werkt alsjeblieft.
De aanbesteding van de HSL en de aanbesteding van het materieel zijn twee verschillende zaken.

Verdiep je in wat er bij deze twee aanbestingen allemaal mis is gegaan alsjeblieft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33678-11.html
pi_172489579
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:39 schreef ReisT het volgende:

[..]

De aanbesteding van de HSL en de aanbesteding van het materieel zijn twee verschillende zaken.

Verdiep je in wat er bij deze twee aanbestingen allemaal mis is gegaan alsjeblieft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33678-11.html
Als je ergens gaat plussen zal je ook ergens moeten minnen
pi_172489609
Aldus een berichtje op Somda zal de Benelux zodra deze over de HSL-Zuid gaat rijden verlengd worden naar 9 rijtuigen.
  maandag 17 juli 2017 @ 20:31:54 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172490422
Wel logisch als die zowel reizigers voor Breda als Brussel mee moet kunnen nemen.
  maandag 17 juli 2017 @ 20:49:57 #269
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172490958
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:56 schreef b2py het volgende:
Aldus een berichtje op Somda zal de Benelux zodra deze over de HSL-Zuid gaat rijden verlengd worden naar 9 rijtuigen.
Maar.. dat is wel van iemand die het uit een wat zwakke bron heeft geplukt. De intimi hebben zich er niet over uitgesproken.
pi_172491580
Waar rijden die 9 baks dingen nu dan?
pi_172491592
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:39 schreef ReisT het volgende:

[..]

De aanbesteding van de HSL en de aanbesteding van het materieel zijn twee verschillende zaken.

Verdiep je in wat er bij deze twee aanbestingen allemaal mis is gegaan alsjeblieft.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33678-11.html
Ik weet exact wat er is gebeurd. Jouw eerdere opmerking over voor een dubbeltje op de eerste rang zitten bij materieel is gebaseerd op totaal *niets*. Dat is niet erg want niet iedereen weet hoe aanbesteden en het gunningsproces precies werkt, maar dat is allemaal vastgelegd in wetten en EU-richtlijnen (wat technisch gezien geen richtlijnen maar dingen zijn die verplicht omgezet moeten worden in nationale wetgeving), er wordt een tender uitgeschreven en gepubliceerd en daarin is een scoringssysteem vastgelegd. AnsaldoTilburg was de énige die op papier voldeed, het had niet zoveel met prijs te maken. Dan kan je twee dingen doen; het proces, wat al vertraagd was omdat de overheid de eisen tussentijds aan had gepast, volledig opnieuw doen terwijl op dat moment de opening van de HSL nog redelijk op schema lag en je dus risico loopt op hoge boetes, óf de treinen bestellen bij de enige overgebleven aanbieder. Op dat moment waren de IC4-problemen ook nog helemaal niet bekend en er reden redelijk wat treinen van Ansaldo rond in de wereld.

Dus het heeft geen enkele kak te maken met "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten", het is de enige mogelijke uitkomst geweest.
Bier.
pi_172491675
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:15 schreef Adrie072 het volgende:
Waar rijden die 9 baks dingen nu dan?
In de Benelux zelf
  maandag 17 juli 2017 @ 21:20:25 #273
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172491695
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
Wel logisch als die zowel reizigers voor Breda als Brussel mee moet kunnen nemen.
Breda krijgt de Benelux er ook nog bij? Dus dat is eh, 39 bakken per uur via de HSL vanaf Rotterdam? Had dat tien jaar eerder gedaan verdomme :D
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 17 juli 2017 @ 21:30:53 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172491934
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:20 schreef b2py het volgende:

[..]

In de Benelux zelf
De Benelux is nu 6 bakken. 4 bakken tweede klas, 1 bak eerste klas gedeklasseerd en 1 bak eerste klas. klas.

quote:
11s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:20 schreef JDude het volgende:

[..]

Breda krijgt de Benelux er ook nog bij? Dus dat is eh, 39 bakken per uur via de HSL vanaf Rotterdam? Had dat tien jaar eerder gedaan verdomme :D
Jep, 39 bakken per uur per richting tussen Breda en Rotterdam. :D
pi_172491967
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Benelux is nu 6 bakken. 4 bakken tweede klas, 1 bak eerste klas gedeklasseerd en 1 bak eerste klas. klas.
Ik had wel verwacht dat je wat verder zou nadenken dan dit voorzetje. Lagere rijtijd -> minder omlopen en je spaart wat omlopen Amsterdam - Breda uit dus daar komt ook wat materieel vrij. Easy math.
  maandag 17 juli 2017 @ 21:33:32 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172491993
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik had wel verwacht dat je wat verder zou nadenken dan dit voorzetje. Lagere rijtijd -> minder omlopen en je spaart wat omlopen Amsterdam - Breda uit dus daar komt ook wat materieel vrij. Easy math.
Zo kun je je post ook interpreteren, maar dat deed ik niet. :P
pi_172492002
Luiwammes :D
  maandag 17 juli 2017 @ 21:34:14 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172492016
Bite me :6
pi_172492027
Rawr
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 juli 2017 @ 21:47:26 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172492393
Get a room you two :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_172492564
Jullie gingen allemaal single naar Duitsland
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 juli 2017 @ 21:54:49 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172492611
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:52 schreef b2py het volgende:
Jullie gingen allemaal single naar Duitsland
En dus? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 juli 2017 @ 21:57:25 #283
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_172492677
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik weet exact wat er is gebeurd. Jouw eerdere opmerking over voor een dubbeltje op de eerste rang zitten bij materieel is gebaseerd op totaal *niets*. Dat is niet erg want niet iedereen weet hoe aanbesteden en het gunningsproces precies werkt, maar dat is allemaal vastgelegd in wetten en EU-richtlijnen (wat technisch gezien geen richtlijnen maar dingen zijn die verplicht omgezet moeten worden in nationale wetgeving), er wordt een tender uitgeschreven en gepubliceerd en daarin is een scoringssysteem vastgelegd. AnsaldoTilburg was de énige die op papier voldeed, het had niet zoveel met prijs te maken. Dan kan je twee dingen doen; het proces, wat al vertraagd was omdat de overheid de eisen tussentijds aan had gepast, volledig opnieuw doen terwijl op dat moment de opening van de HSL nog redelijk op schema lag en je dus risico loopt op hoge boetes, óf de treinen bestellen bij de enige overgebleven aanbieder. Op dat moment waren de IC4-problemen ook nog helemaal niet bekend en er reden redelijk wat treinen van Ansaldo rond in de wereld.

Dus het heeft geen enkele kak te maken met "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten", het is de enige mogelijke uitkomst geweest.
De prijs was toch echt het belangrijkste punt in het scoringssysteem van de tender.

Maar ja, dat soort feiten interesseren je natuurlijk geen kak als je toch al exact denkt te weten wat er gebeurt is.
pi_172492695
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar.. dat is wel van iemand die het uit een wat zwakke bron heeft geplukt. De intimi hebben zich er niet over uitgesproken.
Ik weet niet of ik mij een semi-intimi mag noemen, maar ik heb nog niets gehoord over een 9 baks IC Brussel, ook niet in de wandelgangen.
9.4 (tenminste, dat is wat ik het laatste hoorde) zou ook over de hele vloot uitgerold moeten gaan worden, niet alleen de genoemde locs in verband met een aantal verbeteringen die ze toch graag nog willen doorvoeren.
Inmiddels wordt zelfs al over versie 10 gesproken, omdat er schijnbaar toch nog een aantal foutjes in versie 9 zitten en Bombardier het schijnbaar naar versie 10 wil gaan trekken voor een Europese versie (maar goed, dat werd ook al over versie 9 gezegd, dus in hoeverre dat klopt weet ik ook niet).
  maandag 17 juli 2017 @ 22:07:42 #285
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172492958
De meest recente beschikbare bronnen gingen uit van 7 bakken in de Benelux. En ja, versie 10. Beter eerst toch maar starten. Voordat versie 10 goedgekeurd is zijn we zomaar 10 jaar verder. 10 jaar geleden zouden de TRAXX-en met ICR over de HSL naar België gaan rijden. Kijk waar we nu staan.
  maandag 17 juli 2017 @ 22:15:28 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172493228
Tegen die tijd ligt er toch ETCS op Amsterdam - Hoofddorp, rond Rotterdam en rond Breda. Dan kan NMBS de HLE 18 naar Nederland sturen :P
pi_172493322
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

De prijs was toch echt het belangrijkste punt in het scoringssysteem van de tender.
Dat is zo'n beetje zo in iedere tender ooit. Wat is je punt? Je snapt toch ook wel waarom? Als je prijs op 10% zet en er komt iemand die een fan-fucking-tastische trein heeft die het hoogst scoort op alles en dan vervolgens 15 miljoen per treinstel vraagt is er wettelijk geen enkele mogelijkheid om er onder uit te komen. Dat is de reden waarom de prijscomponent bijna altijd minimaal 50% van de weging is.

quote:
Maar ja, dat soort feiten interesseren je natuurlijk geen kak als je toch al exact denkt te weten wat er gebeurt is.
Bij ons worden er tientallen tenders per jaar gedaan, dus ja, ik weet exact hoe het werkt.
Bier.
  maandag 17 juli 2017 @ 23:13:40 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_172495398
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:04 schreef b2py het volgende:
Floponderzoek
Je loopt vooruit op je eigen afstuderen, zie ik?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 17 juli 2017 @ 23:27:27 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172495820
Heej doe eens even lief tegen elkaar ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_172496156
quote:
15s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je loopt vooruit op je eigen afstuderen, zie ik?
:D
  dinsdag 18 juli 2017 @ 01:37:03 #291
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172497384
Vanavond "aanrijding met persoon" tussen Den Bosch en Boxtel, om 18:30 al melding op Sloterdijk.
Ik was met de bus vanaf Den Bosch om 21:15 in Eindhoven.
Trein naar Nijmegen gepakt. Op Utrecht CS overgesprongen naar Venlo.
Die zou tot Eindhoven gaan, maar de conducteurs in Amsterdam wisten het uren ervoor al beter.
Die stopte idd in Den Bosch.

2 weken geleden lag echt heel Nederland plat, dit was goed werk. Pakweg uur en kwartier vertraging.
Netjes gedaan, goede bus service.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 08:25:52 #292
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172498522
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 01:37 schreef PluggieOD het volgende:
Vanavond "aanrijding met persoon" tussen Den Bosch en Boxtel, om 18:30 al melding op Sloterdijk.
Ik was met de bus vanaf Den Bosch om 21:15 in Eindhoven.
Trein naar Nijmegen gepakt. Op Utrecht CS overgesprongen naar Venlo.
Die zou tot Eindhoven gaan, maar de conducteurs in Amsterdam wisten het uren ervoor al beter.
Die stopte idd in Den Bosch.

2 weken geleden lag echt heel Nederland plat, dit was goed werk. Pakweg uur en kwartier vertraging.
Netjes gedaan, goede bus service.
Was dat in de late avonduren. 3 aanrijdingen op ongeveer gelijk tijdstip door het land verspreid.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172498672
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 01:37 schreef PluggieOD het volgende:
Vanavond "aanrijding met persoon" tussen Den Bosch en Boxtel, om 18:30 al melding op Sloterdijk.
Ik was met de bus vanaf Den Bosch om 21:15 in Eindhoven.
Trein naar Nijmegen gepakt. Op Utrecht CS overgesprongen naar Venlo.
Die zou tot Eindhoven gaan, maar de conducteurs in Amsterdam wisten het uren ervoor al beter.
Die stopte idd in Den Bosch.

2 weken geleden lag echt heel Nederland plat, dit was goed werk. Pakweg uur en kwartier vertraging.
Netjes gedaan, goede bus service.
Ik vind persoonlijk 1:15 extra reistijd erg veel als bijna 1.5 uur daarvoor al weet dat er iets is, het is maar 20 min met de trein, dat kan max 40 min met de bus zijn..
pi_172498686
Ja maar hij moet positief doen van Anne :s)
pi_172498731
_O-
  dinsdag 18 juli 2017 @ 13:49:54 #296
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_172503524
Retro blijkt maar weer eens hip te zijn.
quote:
Goed nieuws voor reizigers: op vele verzoek keert het grote klapperbord terug op station Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Amsterdam. Iedereen herinnert zich nog wel het grote klapperbord op het station, waar je van ver kon zien hoe laat de trein vertrok. In één oogopslag was meteen duidelijk of je nog een kop koffie kon halen of dat je haast moest maken. Het klapperbord maakte plaats voor digitale, kleinere informatieschermen.

Het nostalgische klapperbord wordt in een nieuw jasje gegoten, maar het idee blijft hetzelfde. Een centraal punt op het station waar alle vertrektijden van het komende half uur getoond worden. Op dit moment wordt gekeken over de afmeting en de exacte locaties op de stations. Na verwachting komen reizigers vanaf 2018 de reisinformatieschermen tegen op de vier stations.
via nieuws.ns.nl
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 14:21:48 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172504167
"In een nieuw jasje"

Wordt het dan wel een klapperscherm of gewoon een enorm ledscherm? ;(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172504208
Al doende leert men
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:27:10 #299
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172504285
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:21 schreef derLudolf het volgende:
"In een nieuw jasje"

Wordt het dan wel een klapperscherm of gewoon een enorm ledscherm? ;(
Ik gok dat laatste, en niet een of ander mechanisch ding dat onbedoeld D-treinen met toeslag naar Hoorn Kersenboogerd laat zien.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 14:30:52 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172504374
Jammer ;( noem het dan gaan klapperscherm.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')