abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 juli 2017 @ 08:55:03 #51
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172381237
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:46 schreef Cherna het volgende:
Overigens heb je bij tunnels dan een x regime bij goederen. Ook daar hebben wij niets mee van doen.

Combinatie van knipperende X daarna volgende vaste X is stoppen of G is go.
Het X/G-regime is zowel qua betekenis als qua werking totaal anders dan L/H. L/H kent namelijk geen veiligheidsfunctie en mag in principe gepasseerd worden hoewel dat bij zware goederentreinen niet handig is. Bij X/G is het passeren van een X met een goederentrein verboden. Dit is omdat in het G-regime allemaal randvoorwaarden van toepassing zijn op de voorwaarden voor een rijweg. Waaronder dat de tunnel niet meer wordt vrijgegeven voordat de goederentrein er volledig uit is, en de tunnelentreesnelheid kan onder X/G in de ATB worden afgedwongen. L/H is slechts het doorlussen van de seinen naar een positie waar je in principe altijd weg kan komen. Bij tunnels waar slechts één blok aanwezig is, is geen X/G gemaakt. Zoals bij de Drontermeertunnel en de Hemtunnel.
  donderdag 13 juli 2017 @ 08:56:14 #52
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172381255
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:03 schreef b2py het volgende:
'Boven MBO niet nodig', al die jaren studeren 😭😭
Nee met lagere school kun je dat ook. Het is ook niet moeilijk. Zo heb je als engineer ook geen hts nodig. Dat zou je ook met een mbo makkelijk kunnen met wat aanleg in pratischse zaken. Ook dat stelt geen reet voor met wat ervaring.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172381256
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dat automatisering de boel op termijn gaat overnemen is gewoon een gegeven. Dat het tot die tijd een machtig mooi vak is ook. Het een sluit het ander niet uit en je moet niet dom gaan lopen doen over dat dat iets disrespectvols ofzo zou zijn.
Mijn mening is niet dom omdat jij het er niet mee eens bent, leer zelf eerst maar eens wat respectvollere reacties te geven blaaskaak.
pi_172381371
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik weet dat ik met die opmerking over veel mensen hun hoofd aan het pissen of kotsen ben, maar de mensen die dit niet serieus nemen zijn ook de mensen die over een jaar of 20 triest halve liters aan het hakken zijn om 10:00 op het balkon van hun appartement in Emmen.
Fles woont toch niet in Emmen?
  donderdag 13 juli 2017 @ 09:09:42 #55
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172381385
Toch denk ik wel dat automatisering best vlot een hoge vlucht gaat nemen als ERTMS eenmaal is ingevoerd. De informatie die dan makkelijk leesbaar voor een computer aanwezig is, is zo groot dat die prima de trein kan rijden. Wat blijft is dat personeel op de trein niet overbodig is voor kleine storingen en ongevallen maar er is niets wat de techniek tegenhoud om de trein zelfstandig te rijden.

Toch vraag ik me wel af hoe groot het voordeel daadwerkelijk is zolang het personeel wel nodig blijft. Ja, er is slechts materieelbekendheid noodzakelijk en daarmee is de planning voor reguliere situaties en bij verstoringen eenvoudiger en daarnaast vervalt het veiligheidsargument tegen rondjes rond de kerk maar daar houdt het wel mee op.
pi_172381786
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

School. Studeren doe je op de universiteit, niet op HBO of MBO.
Ik doe toch universiteit flapdrol 😅
  donderdag 13 juli 2017 @ 09:40:23 #57
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172381842
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik doe toch universiteit flapdrol 😅
Het ging om de machinistenopleidingen in de discussie chef! De universiteit heeft je kennelijk nog niet leren lezen. :'(
pi_172381857
Klopt, ik heb ook geen veterstrikdiploma
  donderdag 13 juli 2017 @ 10:39:15 #59
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172382903
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Toch denk ik wel dat automatisering best vlot een hoge vlucht gaat nemen als ERTMS eenmaal is ingevoerd. De informatie die dan makkelijk leesbaar voor een computer aanwezig is, is zo groot dat die prima de trein kan rijden. Wat blijft is dat personeel op de trein niet overbodig is voor kleine storingen en ongevallen maar er is niets wat de techniek tegenhoud om de trein zelfstandig te rijden.

Toch vraag ik me wel af hoe groot het voordeel daadwerkelijk is zolang het personeel wel nodig blijft. Ja, er is slechts materieelbekendheid noodzakelijk en daarmee is de planning voor reguliere situaties en bij verstoringen eenvoudiger en daarnaast vervalt het veiligheidsargument tegen rondjes rond de kerk maar daar houdt het wel mee op.
Ze kunnen nu al treinen automatisch laten rijden. Dat is het probleem dan ook niet. Het is de infrastructuur en materieel en huidige seinenstelsel dat daar niet geschikt voor is zoals het er nu bij ligt. Het implementeren van ERTMS over het gehele spoor in NL zullen nog jaren overheen gaan. Het huidige stelsel is daar nu niet geschikt voor. En dan de KOSTEN en testfases.

Rangeerterreinen en het daarbij behorende rangeerwerk is een hele kluif om dat totaal geheel automatisch zonder machinist te laten gebeuren.


En voordat er echt niet een enkel stuks personeel meer op die trein aanwrzig geef ik gewoon een schatting. Niet meer dan dat. Mogelijk zit er alsnog een engineer/machinst/ service verlener op die trein. Want zolang je de sporen niet ontoegankelijk maakt heb je met aanrijdingen te maken etc. Storingen aan materieel etc. En zelfs de directie gaf al aan dat het de eerste 15 jaar niet mogelijk is.

2028 geeft men aan om dat ERTMS ingevoerd te hebben op de belangrijkste lijnen. En dat is dan een onderdeel dat noodzakelijk om geheel. Automatisch te kunnen rijden. ATO is er al in veel landen bij metro vervoer. Daar zit alsnog personeel op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 13-07-2017 11:44:59 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 juli 2017 @ 10:45:44 #60
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172383062
Bovendien heb ik nooit beweert dat het rijden van een trein moeilijk is. Wegkennis is dat ook niet. Je moet het alleen weten. Niet meer dan dat. En je moet bepaalde eigenschappen bezitten. Je zou in principe zelfs alleen met een lagere school en wat levenservaring en verantwoordelijkheidsgevoel en bepaalde gezondheid en wat andere karakter eigenschappen een trein kunnen rijden. Maar zo kan het ook zijn dat een hbo er niet geschikt is. Meer is het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 13-07-2017 11:01:55 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 juli 2017 @ 10:46:28 #61
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172383077
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het X/G-regime is zowel qua betekenis als qua werking totaal anders dan L/H. L/H kent namelijk geen veiligheidsfunctie en mag in principe gepasseerd worden hoewel dat bij zware goederentreinen niet handig is. Bij X/G is het passeren van een X met een goederentrein verboden. Dit is omdat in het G-regime allemaal randvoorwaarden van toepassing zijn op de voorwaarden voor een rijweg. Waaronder dat de tunnel niet meer wordt vrijgegeven voordat de goederentrein er volledig uit is, en de tunnelentreesnelheid kan onder X/G in de ATB worden afgedwongen. L/H is slechts het doorlussen van de seinen naar een positie waar je in principe altijd weg kan komen. Bij tunnels waar slechts één blok aanwezig is, is geen X/G gemaakt. Zoals bij de Drontermeertunnel en de Hemtunnel.
Mooie toevoeging.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 juli 2017 @ 11:17:13 #62
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172383682
quote:
12s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:08 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Fles woont toch niet in Emmen?
😁 hier ging iets fout.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 juli 2017 @ 12:26:54 #63
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172384985
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, de automatisering van main line treinen is al een feit. In Parijs rijden de treinen van RER A al zelfstandig door het stadscentrum, in Londen gaat vergelijkbare functionaliteit volgend jaar in dienst (Thameslink en Crossrail).

DB is aan het experimenteren met zelfrijdende goederentreinen en SNCF wil tegen 2023 zelfs zelfrijdende TGVs hebben. De rol van machinist op die treinen verandert in het toezicht houden op de machine.
De RER A en dat zou ook prima gaan bij de RER B en mogelijk de E lijn zolang die niet tot Mantes la Jolie is door getrokken.
Maar je geeft het zelf al aan. Onder het stadscentrum door. Dat is geheel in tunnels met op zeer korte afstand stations waarbij plaatselijke hulp zo aanwezig is.
En dan nog zit er personeel op. Natuurlijk zal de functie anders ingevuld worden. Dan noem ik het een combinatie van machinist/technicus/service verlener. En zou er helemaal geen personeel meer aanwezig zijn op mainline, zal je toch iemand nodig moeten hebben die de trein constant moet monitoren. Er hoeft maar iemand onwel te worden moet je toch kunnen ingrijpen als je afstanden hebt tussen stations die groter zijn dan bij metro verkeer in het veld. Aki/Ahob etc zal compleet moeten verdwijnen wil je echt zonder personeel een trein door het landschap willen jagen. Ook een voordeel van metroverkeer.

Persoonlijk zou ik juichen als al die overwegen worden gesaneerd. Dit zijn vaak de grootste bronnen van ellende. Dan net zoals bij hoge snelheidslijnen een hoge wal/afrastering langs het spoor om idioten niet de ruimte te geven om in de buurt van de sporen te komen.

Bovendien noem ik die drie lijnen niet echt mainline. De RER C en D vind ik persoonlijk meer weg hebben van mainline.

Alles is mogelijk. Maar dat kost nog jaren en een grote zak met geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 13-07-2017 12:35:44 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 juli 2017 @ 12:43:01 #64
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172385348
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:07 schreef GlenSpey het volgende:
Wat een hoop gezeur, wat is nou eigenlijk de essentie van je verhaal? Waarom ben je zo anti-wegleren, wat heb JIJ er verder mee van doen? :')
De essentie van het verhaal is dat in tegenstelling tot andere vervoersbranches het spoorwegvervoer de afgelopen 50 jaar op veel vlakken stil heeft lijken te staan. De veiligheidsprincipes gaan er nog steeds vanuit dat het onmogelijk is om te detecteren dat een sein defect is en er afwijkende situaties kunnen bestaan, waardoor er vertrouwd moet worden de wegbekendheid (en dus het geheugen) van de machinst.

En nogmaals, ik wil hiermee niet de aanval openen op machinisten en al helemaal niet zeggen dat ze hun werk verkeerd doen, maar ik ben gewoon heel erg verbaasd dat het nodig dat ze op deze manier hun werk moeten doen. Zeker in een tijd waarin we zoveel mogelijkheden hebben om machinisten te informeren en fouten in systemen te detecteren.

Rijkswaterstaat is in staat om automobilisten die met een snelheid van 130/140 km/h rijden langs de weg te informeren wat er gaat gebeuren, waarom zou ProRail dat niet langs het spoor kunnen doen voor machinisten die met dezelfde rijden?

Rijkswaterstaat weet ook precies van matrixbord langs de weg wat het toont en heeft een systeem dat fouten kan detecteren. Is er iets stuk, dan start er een proces om een monteur te sturen of worden automatisch veiligheidsmaatregelen getroffen. Belangrijke lampen zijn altijd dubbel uitgevoerd en zeker nu overal zo veel mogelijk LED wordt toegepast is de kans dat beide lampen niet meer werken uiterst klein geworden. Als je dat langs het spoor zou doen is de kans op seinstoringen opeens een stuk kleiner.

In mijn beleving maken we al jaren het werk van machinisten veel te moeilijk en dat is ook nog eens vicieuze cirkel: de baan wordt ingericht zoals die nu wordt ingericht, omdat de machinist nog wegbekend moet zijn en er dus geen enkele noodzaak is om te investeren in het verbeteren van de baan.
Ondertussen kost het wel allemaal geld: Machinisten hebben veel meer opleidingstijd nodig en treinbewegingen moeten met vertraging worden uitgevoerd omdat geen machinist met wegbekendheid beschikbaar is.
Dat geld mag ik als reiziger en belastingbetaler iedere keer weer ophoesten. In mijn ogen kan daar flink op bespaard worden als de baan veiliger wordt ingericht en er minder vertrouwd hoeft te worden op het geheugen van de machinist, zonder dat daarbij de veiligheid op het spoor in gevaar komt.
So we just called him Fred
  donderdag 13 juli 2017 @ 12:59:02 #65
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172385737
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:26 schreef Cherna het volgende:
De RER A en dat zou ook prima gaan bij de RER B en mogelijk de E lijn zolang die niet tot Mantes la Jolie is door getrokken.
Maar je geeft het zelf al aan. Onder het stadscentrum door. Dat is geheel in tunnels met op zeer korte afstand stations waarbij plaatselijke hulp zo aanwezig is.
En dan nog zit er personeel op. Natuurlijk zal de functie anders ingevuld worden. Dan noem ik het een combinatie van machinist/technicus/service verlener. En zou er helemaal geen personeel meer aanwezig zijn op mainline, zal je toch iemand nodig moeten hebben die de trein constant moet monitoren. Er hoeft maar iemand onwel te worden moet je toch kunnen ingrijpen als je afstanden hebt tussen stations die groter zijn dan bij metro verkeer in het veld.
Alles vervangen door leuke stewardessen in korte rokjes :9
Die gaan dan ook geen plaatsbewijzen controleren, genoeg mogelijkheden om er voor te zorgen dat iemand niet zonder kaartje aan boord komt.

quote:
Aki/Ahob etc zal compleet moeten verdwijnen wil je echt zonder personeel een trein door het landschap willen jagen. Ook een voordeel van metroverkeer.

Persoonlijk zou ik juichen als al die overwegen worden gesaneerd. Dit zijn vaak de grootste bronnen van ellende. Dan net zoals bij hoge snelheidslijnen een hoge wal/afrastering langs het spoor om idioten niet de ruimte te geven om in de buurt van de sporen te komen.
Kan toch ook prima met overwegen? Ieder weldenkend mens weet dat je dood gaat van een trein die met volle vaart tegen je aanrijdt. En als er geen machinist op de trein zit, weet ook niemand in de trein dat de trein tegen een mens is aan geraden, dus wat is dan nog het nut van de trein stil zetten in het open veld? De mens die geraakt is, is toch niet meer te redden en de mensen in de trein hadden ook niks kunnen doen.
Zo'n trein kan automatisch detecteren dat-ie iets geraakt heeft en zijn positie doorgeven. Hulpdiensten kunnen dan automatisch geïnformeerd worden en naar de juiste plek worden gestuurd en bij het eerstvolgende station kan iemand worden klaar gezet om de trein visueel te inspecteren.

Ja, ik zet het hier bewust zo plastisch neer en ethisch gezien zullen er vast wel haken en ogen aan vast zitten, maar ik zie niet in waarom honderden mensen psychisch belast moeten worden door de keuze van een individu om rode lichten te negeren.
So we just called him Fred
  donderdag 13 juli 2017 @ 13:03:33 #66
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172385859
Waar ik Hemtunnel schreef, Velsertunnel. Stop.
  donderdag 13 juli 2017 @ 13:09:58 #67
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172386038
Het spoor en dan praat ik over Nederland is veiliger dan wegverkeer. Als de systemen onveilig zouden zijn zou ik niet eens een trein rijden. Wegleren dat zijn 3 tot 4 dagen afhankelijk van de lengte van een traject. En zolang je minimaal 1 maal per jaar over dat traject rijd blijft het geldig. 3 maanden van tevoren geeft een systeem aan met geel dat je nog drie maanden de tijd hebt om een dienst te draaien op dat traject. Is het vervallen ook geen drama, dan doe je een dag wegonderhoud en het is weer geldig. En ik herhaal nog maar eens dat het allemaal niet zo moeilijk is.

Ik heb 6 jaar bij de DB gewerkt en hun paradepaardje de ice dat geweldig is kan ik je vertellen dat juist het NL spoor moderner is dan het lokaal net van de DB die nog op veel plaatsen posten hebben en zich nog op plaatsen armseinen bevinden en diverse soorten variaties van lichtseinen ook. En vergeet de hele kast niet met roze boeken een complete bibliotheek aan boord voor plaatsgebonden regelgeving van alle stations en baanvakken. Over België nog maar niet te spreken. Als er een land is waar het makkelijk en veilig treinen rijden is dan is het Nederland wel binnen de EU.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 juli 2017 @ 13:19:55 #68
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172386329
Ik ben nog een beetje op zoek naar wat het exacte voordeel van automatisch rijden is zolang er wel personeel aanwezig moet zijn op een trein. Als je op korte treinen terug kan naar één personeelslid zou het voordeel kunnen hebben maar dat hebben de regionale vervoerders momenteel ook al op een andere manier bereikt. Het verbeteren van het vertrekproces is denk ik een groter winstpunt dan automatisch rijden. Zeker omdat dat op lange sprintertrajecten tijd scheelt. Tussen Weesp en Almere Oostvaarders scheelt zoiets al gauw meer dan een minuut rijtijd. Dat soort winsten zie ik niet komen van het verdwijnen van een machinist.
  donderdag 13 juli 2017 @ 13:19:58 #69
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172386332
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Alles vervangen door leuke stewardessen in korte rokjes :9
Die gaan dan ook geen plaatsbewijzen controleren, genoeg mogelijkheden om er voor te zorgen dat iemand niet zonder kaartje aan boord komt.

[..]

Kan toch ook prima met overwegen? Ieder weldenkend mens weet dat je dood gaat van een trein die met volle vaart tegen je aanrijdt. En als er geen machinist op de trein zit, weet ook niemand in de trein dat de trein tegen een mens is aan geraden, dus wat is dan nog het nut van de trein stil zetten in het open veld? De mens die geraakt is, is toch niet meer te redden en de mensen in de trein hadden ook niks kunnen doen.
Zo'n trein kan automatisch detecteren dat-ie iets geraakt heeft en zijn positie doorgeven. Hulpdiensten kunnen dan automatisch geïnformeerd worden en naar de juiste plek worden gestuurd en bij het eerstvolgende station kan iemand worden klaar gezet om de trein visueel te inspecteren.

Ja, ik zet het hier bewust zo plastisch neer en ethisch gezien zullen er vast wel haken en ogen aan vast zitten, maar ik zie niet in waarom honderden mensen psychisch belast moeten worden door de keuze van een individu om rode lichten te negeren.
Als jij het leuk vind dan trek ik voor U wel een rokje aan. 😁
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172386459
Oh, gaan we de Kilt in het kledingpakket krijgen? :+
  donderdag 13 juli 2017 @ 13:24:44 #71
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172386471
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik ben nog een beetje op zoek naar wat het exacte voordeel van automatisch rijden is zolang er wel personeel aanwezig moet zijn op een trein. Als je op korte treinen terug kan naar één personeelslid zou het voordeel kunnen hebben maar dat hebben de regionale vervoerders momenteel ook al op een andere manier bereikt. Het verbeteren van het vertrekproces is denk ik een groter winstpunt dan automatisch rijden. Zeker omdat dat op lange sprintertrajecten tijd scheelt. Tussen Weesp en Almere Oostvaarders scheelt zoiets al gauw meer dan een minuut rijtijd. Dat soort winsten zie ik niet komen van het verdwijnen van een machinist.
Zo zie ik dat ook. Het vertrekporces is enorm belangrijk. Daar valt heel veel uit te halen. Daarom zijn er nu ook proeven met aftellers etc.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 juli 2017 @ 13:34:55 #72
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172386822
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:24 schreef MTL het volgende:
Oh, gaan we de Kilt in het kledingpakket krijgen? :+
Wie weet. Busschauffeurs in Frankrijk hebben immers demonstratief een rok gedragen tijdens het warme weer. 😁
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Redactie Sport donderdag 13 juli 2017 @ 13:58:01 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172387450
Nu we het toch over buschauffeurs hebben, zal ik me er dan ook maar even in mengen? O-)

Als buschauffeur in het openbaar vervoer mag ik theoretisch overal rijden. Dat lukt ook wel, maar het is verdomd handig als je de route al een keer eerder gezien hebt, zodat je weet wat je waar kunt verwachten. En dat is niet alleen de weg kennen (over 200 meter rechts afslaan) maar ook weten welke halte je moet stoppen op een busstation en hoe een enkelbaans busbaan functioneert (dat verschilt van geval tot geval). Daarnaast weet je als je er vaker komt hoe een bepaald verkeerslicht reageert (en ja, ik weet dat dat bij machinisten juist niet de bedoeling is, maar als chauffeur is het wel fijn om niet onnodig te stoppen).

Verder is het heel erg handig als je het lijnennet van het gebied goed kent, waardoor je reizigers (zonder eerst tijdrovend opzoekwerk) naar de juiste bus kunt sturen. Daarnaast werden er tot 1 juli nog sterabonnementen verkocht: het is dan wel handig om de zones grofweg te kennen, waardoor je de zwartrijder met zijn 4527 2* in Almelo een mooi kaartje naar Oldenzaal kunt laten kopen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 13 juli 2017 @ 14:51:26 #74
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_172388726
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik ben nog een beetje op zoek naar wat het exacte voordeel van automatisch rijden is zolang er wel personeel aanwezig moet zijn op een trein.
Een voordeel is bijvoorbeeld dat treinen dan altijd exact op de juiste plaats stoppen. Wat nu niet het geval is aangezien het afhangt van wegkennis en inzicht van de machinist.
pi_172389021
Uniformiteit is altijd goed. Maar er zijn ook uitzonderingen. Als bijvoorbeeld het voorste gedeelte propvol zit, terwijl het achterste gedeelte nog vrij leeg is, dan wil ik ook wel eens de trein een stukje verder rijden, om zo de opstappende reizigers in het achterste gedeelte te krijgen.
  donderdag 13 juli 2017 @ 15:21:25 #76
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172389363
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

Een voordeel is bijvoorbeeld dat treinen dan altijd exact op de juiste plaats stoppen. Wat nu niet het geval is aangezien het afhangt van wegkennis en inzicht van de machinist.
Die lichtbalk in Hertogenbosch die een lange tijd proef draaide in combinatie met een blauwe lamp was voor reizigers best interessant. Hoop dat daar meer naar toe word gewerkt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 juli 2017 @ 15:24:27 #77
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_172389445
Precies, als reizigers voor de trein binnenkomt al weten waar ze in moeten stappen dan zijn uitzonderingen zoals in het voorbeeld van MTL ook niet nodig.
  donderdag 13 juli 2017 @ 15:30:31 #78
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172389584
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:05 schreef MTL het volgende:
Uniformiteit is altijd goed. Maar er zijn ook uitzonderingen. Als bijvoorbeeld het voorste gedeelte propvol zit, terwijl het achterste gedeelte nog vrij leeg is, dan wil ik ook wel eens de trein een stukje verder rijden, om zo de opstappende reizigers in het achterste gedeelte te krijgen.
Heb ik ook allemaal wel vaker gedaan. Maar dat word je in deze tijd niet meer in dank afgenomen als er iemand in burger staat te controleren. Laat ik het zo zeggen. Het werken in het grijze gebied word steeds moeilijker. Zo heb ik ooit zelf eens een wissel vrij gemaakt met een vlaggenstok. Eenmaal maar nooit meer. Prorail had daar ook nog een mening over. En je zou zeggen dat ondanks alles prima verlopen was en de trdl het wissel kon bedienen etc en ik wist waar ik mee bezig was zou ik dat in deze tijd niet meer doen. En volgens mij heeft ook de trdl daar wel iets over te horen gekregen. Maar dat heb ik nooit nagevraagd.
Nu blijf ik staan en wacht op de monteurs die dan de steen verwijderen. Al duurt het een hele dag.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172389606
Die komt op Schiphol spoor 1. Het karkas hangt er al.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 16:31:22 #80
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172391491
quote:
12s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:08 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Fles woont toch niet in Emmen?
Over een jaar of 20 misschien wel :P Maar tot die tijd gebeurt het ergens anders :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 juli 2017 @ 16:38:47 #81
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_172391659
NS verkoopt Qbuzz aan Italianen, en wel aan Busitalia, wat weer een onderdeel is van de Italiaanse spoorwegen (Ferrovie dello Stato Italiane, ofwel FS Group).

Nieuwsbericht van NS in de spoiler hieronder en op nieuws.ns.nl:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 13 juli 2017 @ 16:40:44 #82
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172391701
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

Een voordeel is bijvoorbeeld dat treinen dan altijd exact op de juiste plaats stoppen. Wat nu niet het geval is aangezien het afhangt van wegkennis en inzicht van de machinist.
Er zit wel eens verschil in maar naar mijn idee is dat vooral het geval op stations waar de weinig bordjes staan of ze niet goed staan.
pi_172391843
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:56 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Mijn mening is niet dom omdat jij het er niet mee eens bent, leer zelf eerst maar eens wat respectvollere reacties te geven blaaskaak.
Oh okay dan! Alleswetende IT-expert.
Bier.
pi_172391946
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:39 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ze kunnen nu al treinen automatisch laten rijden. Dat is het probleem dan ook niet. Het is de infrastructuur en materieel en huidige seinenstelsel dat daar niet geschikt voor is zoals het er nu bij ligt. Het implementeren van ERTMS over het gehele spoor in NL zullen nog jaren overheen gaan. Het huidige stelsel is daar nu niet geschikt voor. En dan de KOSTEN en testfases.
Daarom ben ik het ook best eens met de 2 generaties. Maar nogmaals; dat betekent niet dat het niet gaat gebeuren.

Waar het vooral in zit is de complexiteit. Het spoor, zoals nu opgezet, is een NP-compleet probleem en dat is niet op te lossen door AI. Als je de boel inricht zoals de RER of de metro in Kopenhagen dan neem je zoveel factoren weg dat het met de huidige hardware en software eenvoudig te doen is. Dat schijnen de meeste mensen zich niet te realiseren. We hebben geen openbaar vervoer omdat het leuk is voor het rijdend personeel maar omdat het handig is voor de mensen die vervoerd moeten worden.

Als we slechts beperkt moeilijkheidsfactoren weg gaan nemen dan kijken we naar een technische oplossing binnen 2 generaties als de hardware en software mee blijven groeien, niet uitgaande van het bereiken van singulariteit uiteraard.
Bier.
  donderdag 13 juli 2017 @ 17:20:05 #85
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172392859
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 16:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Daarom ben ik het ook best eens met de 2 generaties. Maar nogmaals; dat betekent niet dat het niet gaat gebeuren.

Waar het vooral in zit is de complexiteit. Het spoor, zoals nu opgezet, is een NP-compleet probleem en dat is niet op te lossen door AI. Als je de boel inricht zoals de RER of de metro in Kopenhagen dan neem je zoveel factoren weg dat het met de huidige hardware en software eenvoudig te doen is. Dat schijnen de meeste mensen zich niet te realiseren. We hebben geen openbaar vervoer omdat het leuk is voor het rijdend personeel maar omdat het handig is voor de mensen die vervoerd moeten worden.

Als we slechts beperkt moeilijkheidsfactoren weg gaan nemen dan kijken we naar een technische oplossing binnen 2 generaties als de hardware en software mee blijven groeien, niet uitgaande van het bereiken van singulariteit uiteraard.
Ik ben het met je eens dat het gaat gebeuren net zoals ik denk dat chirurgen ook hiermee te maken gaan krijgen en een zeer groot deel door robots word overgenomen. En wat is leuk. Alle beroepen kun je zien als maatschappelijk nut. Ik ga ervanuit dat het schrijven van een programma nut moet hebben en niet voor de fun geschreven moet worden omdat programma ontwikkelaars het leuk vinden. Maar ook daar zie je mensen praten hoe leuk en moeilijk het moet zijn. Dat is alleen maar positief. Iemand die zijn werk niet leuk vind verwacht ik uiteindelijk geen kwaliteit van.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 juli 2017 @ 17:44:26 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172393397
Nieuwe vertrekborden voor SBB, de flappenbakken gaan verdwijnen.
  donderdag 13 juli 2017 @ 22:54:49 #87
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_172401576
Er was een tijdje geleden toch een film uitgebracht waarin de gevaren voor spoorwegmedewerkers te zien waren? Ging over een aannemersbedrijf op het spoor die slecht presteerde en het onderste uit de kan wou halen? Uiteindelijk stond er één iemand op een vrij baanvak waarna die werd aangereden.

Hoe heette dat filmpje ook alweer?
pi_172402171
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 22:54 schreef Claude_Viole het volgende:
Er was een tijdje geleden toch een film uitgebracht waarin de gevaren voor spoorwegmedewerkers te zien waren? Ging over een aannemersbedrijf op het spoor die slecht presteerde en het onderste uit de kan wou halen? Uiteindelijk stond er één iemand op een vrij baanvak waarna die werd aangereden.

Hoe heette dat filmpje ook alweer?
Deze ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 13 juli 2017 @ 23:45:15 #89
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_172403235
quote:
Die was het inderdaad :)
  vrijdag 14 juli 2017 @ 08:32:46 #90
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172405837
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Heb ik ook allemaal wel vaker gedaan. Maar dat word je in deze tijd niet meer in dank afgenomen als er iemand in burger staat te controleren. Laat ik het zo zeggen. Het werken in het grijze gebied word steeds moeilijker. Zo heb ik ooit zelf eens een wissel vrij gemaakt met een vlaggenstok. Eenmaal maar nooit meer. Prorail had daar ook nog een mening over. En je zou zeggen dat ondanks alles prima verlopen was en de trdl het wissel kon bedienen etc en ik wist waar ik mee bezig was zou ik dat in deze tijd niet meer doen. En volgens mij heeft ook de trdl daar wel iets over te horen gekregen. Maar dat heb ik nooit nagevraagd.
Nu blijf ik staan en wacht op de monteurs die dan de steen verwijderen. Al duurt het een hele dag.
Ik vind dat dit soort dingen gewoon moeten kunnen. Wat dat betreft kan je beter rijgedrag permanent monitoren en naar 90-percentielwaardes kijken. Dan zitten de gekke uitschieters er niet bij, die zullen vast wel een reden gehad hebben.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:16:46 #91
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_172409749
Volgens mij is iedereen hier live de Benelux-Hondekop overdracht langs het spoor aan het bekijken :P
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:40:38 #92
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172410320
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 08:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik vind dat dit soort dingen gewoon moeten kunnen. Wat dat betreft kan je beter rijgedrag permanent monitoren en naar 90-percentielwaardes kijken. Dan zitten de gekke uitschieters er niet bij, die zullen vast wel een reden gehad hebben.
Ben het met je eens. Helaas denkt de theoreticus daar anders over. Ik laat mij er verder niet overuit. Maar zie het combineren maar eens. Zoals ik het graag en veilig wil doen mag ook niet meer. Ook daar zijn al diverse machinisten over aangesproken. Het grote probleem is dat de controle op je werkzaamheden enorm zijn toegenomen. 2e remstand VIRM is daar ook een voorbeeld van waar ik ook een mening over heb maar als je het niet erg vind laat ik mij daar niet over uit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:10:09 #93
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172411199
Eem mooi voorbeeld is Sittard. Als ik recht binnenkom met 10 bakken virm en ik hou de bordjes aan zoals het moet, dan moeten reigers voor de aansluiting naar Heerlen een behoorlijke wandeling maken terwijl de aansluiting erg krap is. Trek ik hem door wat ik altijd deed konden de reizigers zo oversteken. Maar ja als je eenmaal door een controle word aangesproken dan krijg je mooi uitgelegd dat je dat niet moet doen. Je snapt natuurlijk dat je daarna niet nog een keer gesnapt moet worden. Je hebt immers tekst en uitleg gekregen hoe je behoort te halteren.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 14 juli 2017 @ 13:27:48 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172411751
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:10 schreef Cherna het volgende:
dan moeten reigers voor de aansluiting naar Heerlen een behoorlijke wandeling maken terwijl de aansluiting erg krap is.
Dan is het maar goed dat ze kunnen vliegen he :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:44:32 #95
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172412182
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan is het maar goed dat ze kunnen vliegen he :Y
😁😁 Het snel tikken met zelf gevormde woorden door een mobieltje zijn zo nu en dan inderdaad wel hilarisch.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Redactie Sport vrijdag 14 juli 2017 @ 16:34:57 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172416437
Ik had ze inderdaad al bijna door elkaar gehaald:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 14 juli 2017 @ 20:45:32 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172422605
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:34 schreef dennistd het volgende:
Ik had ze inderdaad al bijna door elkaar gehaald:
[ afbeelding ]
O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 juli 2017 @ 20:49:50 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172427341
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:40 schreef Cherna het volgende:
2e remstand VIRM
Dat is er helemaal uitgegaan toch? Of is het de bedoeling dat het uiteindelijk op grote schaal terugkeert?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')