abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 13 juli 2017 @ 00:22:27 #26
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_172378330
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:01 schreef boriq het volgende:
Arjan_Spoormans twitterde op woensdag 12-07-2017 om 14:06:10 Onze 6 treinen per uur is nieuws in Noord-Korea. Ik moest er om lachen 😁 https://t.co/RoumKeOE3d reageer retweet

_O_ _O_
Ennn alweer weggehaald.
pi_172378471
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 23:10 schreef Cherna het volgende:
Ga er maar vanuit dat je bij een auto zelden veel mensen moet evacueren. Je kunt treinverkeer over sporen totaal niet vergelijken met wegverkeer.

Bij tunnels is het dus van belang dat je weet hoe het werkt. Ik kan je nog een voorbeeld geven. De Willemspoort tunnel. Van Rotterdam Zuid naar Rotterdam Centraal. Het inrijsein staat kort bij die tunnel uitgang. Het loopt stijl omhoog. Een loc met rijtuigen met een motor buiten dienst komt die tunnel niet meer uit als het glad is en het sein toont rood waardoor je dus op die helling stil staat.

Door wegkennis neem je contact op met de TRDL om je niet voor rood te laten staan op dat punt.

Dit heeft alles te maken met ervaring en wegkennis.


Zijn daar niet eigenlijk ook de H/L-seinen voor gemaakt?
  donderdag 13 juli 2017 @ 00:38:55 #28
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172378533
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Zijn daar niet eigenlijk ook de H/L-seinen voor gemaakt?
Voor zware/goederen treinen. Die gelden niet voor personen vervoer. Ik weet wat ze betekenen maar gelden nooit voor mij als NSR Mcn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 juli 2017 @ 00:46:00 #29
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172378602
registreer om deze reclame te verbergen
Overigens heb je bij tunnels dan een x regime bij goederen. Ook daar hebben wij niets mee van doen.

Combinatie van knipperende X daarna volgende vaste X is stoppen of G is go.

[ Bericht 30% gewijzigd door Cherna op 13-07-2017 00:54:42 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172378737
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:46 schreef Cherna het volgende:
Overigens heb je bij tunnels dan een x regime bij goederen. Ook daar hebben wij niets mee van doen.

Combinatie van knipperende X daarna volgende vaste X is stoppen of G is go.
X/G regime kan, in theorie, wel voorkomen bij reizigerstreinen.
  donderdag 13 juli 2017 @ 01:00:12 #31
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172378771
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:57 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

X/G regime kan, in theorie, wel voorkomen bij reizigerstreinen.
Als men dat aanwijst bij een speciale trein. Maar in al die jaren en dat zijn er 10 bij NSR nog nooit meegemaakt. Dat zou ook kunnen voor L/H bij een opdracht. L dan H voor halt bij hellingen. Maar nog nooit meegemaakt en niet een collega zover ik weet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherna op 13-07-2017 02:15:47 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172378775
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:21 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat je als leek daar totaal anders naar kijkt.
Ik maakte deze post ook omdat hier neem ik aan, liefhebbers zijn die mogelijk ooit zelf Mcn willen worden. Voor hun is die info dan wel eens leuk om in te lezen.
Ja goed bezig!
Of hier echt liefhebbers zijn voor dat mooie vak betwijfel ik, volgens mij zitten hier voornamelijk voorstanders van die robotmeuk. Een echt positief ge´nteresseerd bericht zie ik niet vaak, of ik kijk alleen op de verkeerde momenten natuurlijk.. :p
pi_172378891
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 23:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik kijk uit naar 2020.. met Hybride treinen _O-!
?
Bier.
pi_172378904
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:00 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja goed bezig!
Of hier echt liefhebbers zijn voor dat mooie vak betwijfel ik, volgens mij zitten hier voornamelijk voorstanders van die robotmeuk. Een echt positief ge´nteresseerd bericht zie ik niet vaak, of ik kijk alleen op de verkeerde momenten natuurlijk.. :p
Wat een onzin. Dat automatisering de boel op termijn gaat overnemen is gewoon een gegeven. Dat het tot die tijd een machtig mooi vak is ook. Het een sluit het ander niet uit en je moet niet dom gaan lopen doen over dat dat iets disrespectvols ofzo zou zijn.
Bier.
  donderdag 13 juli 2017 @ 01:30:21 #35
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172379019
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dat automatisering de boel op termijn gaat overnemen is gewoon een gegeven. Dat het tot die tijd een machtig mooi vak is ook. Het een sluit het ander niet uit en je moet niet dom gaan lopen doen over dat dat iets disrespectvols ofzo zou zijn.
Die automatisering daar zullen zeker nog 2 generaties overheen gaan. Althans dat is zo mijn schatting. Dat kost een vermogen, testen, complete aanpassing infrastructuur, etc. En dan nog heb je personeel nodig op die trein. Want zonder personeel een ic met 1500 reizigers zul je toch moeten begeleiden als die trein in het veld staat ect. Bij metro vervoer is dat iets eenvoudiger omdat de afstand tussen stations vaak maar om 1 tot 3 km gaat en er keerlussen etc aanwezig zijn en daarmee sneller hulp aanwezig kan zijn. Ooit zal het inderdaad geheel geautomatiseerd zijn. Maar de eerste 30 tot 40 jaar zie ik dat nog niet gebeuren. Ben nu 55 en toen ik 8 was dacht men al rond de eeuwwisseling compleet automatisch te rijden. Althans dat verhaal speelde al tijdens mijn zeer jonge jeugd.

Maar dat geld natuurlijk voor veel meer beroepen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 juli 2017 @ 01:57:42 #36
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172379260
Maar wegkennis is noodzakelijk om je zeker te voelen en de uitzonderlijke situaties te kunnen inschatten. Het gaat ook om bepaalde seinbeelden die Je kunt krijgen. Als ik met een sprinter rij van Vucht naar Boxtel en krijg geen geel 8 maar hoog groen dan kom ik nooit langs het perron. Nu is dat niet erg want ik maak immers de fout niet. Maar als ik hoog groen krijg terwijl ik langs het perron moet komen dan haal ik mij een hoop werk op de hals met de nodige vertraging tot gevolg. Zie ik hoog groen rem ik en stop voor het volgende sein dat groen knipper 8 zou moeten tonen om door te wisselen. Dan kan een treindienstleider het sein herroepen en een nieuwe rijweg instellen. Dat bespaart mij en de trdl een hoop werk en vertragingen. Het zijn allemaal uitzonderingen en komen zelden voor. Maar juist daarom is wegkennis van belang. Dan de stations die bekend staan als bladeren vallen die extreme gladheid vertonen. Dan bepaal je een compleet ander rempunt. Vucht, Heeze en Rosmalen zijn een voorbeeld.

Voor de liefhebbers: Groen knipper 8. Groen knipper omdat groen knipper 40 km behelst
Word de acht door een defect niet getoond dan zie je dus groen knipper en niet hoog groen.

Bij geel 8 kan(bij doorwisselen) het daarop volgende sein groen knipper 8 tonen. Is de acht defect dan toont het sein dus geel. En ga je dat als geel behandelen.

Dit heeft dus te maken dat bij een defect van het cijfer(gedoofd) altijd de veilige weg gekozen word.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherna op 13-07-2017 03:02:56 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 juli 2017 @ 05:50:01 #37
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172380002
James, die grote hal in je voortuin is zo lek als een mandje.
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
  donderdag 13 juli 2017 @ 07:04:21 #38
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172380375
Deze trein stopt ook op "Den Haag Laan van Nieuw Oost Indy". Goed om te weten.
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
#teamfriet
  donderdag 13 juli 2017 @ 07:31:51 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172380510
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die automatisering daar zullen zeker nog 2 generaties overheen gaan. Althans dat is zo mijn schatting.
Nee, de automatisering van main line treinen is al een feit. In Parijs rijden de treinen van RER A al zelfstandig door het stadscentrum, in Londen gaat vergelijkbare functionaliteit volgend jaar in dienst (Thameslink en Crossrail).

DB is aan het experimenteren met zelfrijdende goederentreinen en SNCF wil tegen 2023 zelfs zelfrijdende TGVs hebben. De rol van machinist op die treinen verandert in het toezicht houden op de machine.
We are shaping the future.
pi_172380524
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die automatisering daar zullen zeker nog 2 generaties overheen gaan.[/qupte]
Dat heb ik ook nooit ontkend. Je moet alleen niet doen alsof het iets ergs is. 100 jaar geleden waren er mensen wiens beroep lantaarnpaalaansteker was en dat was vast ook een mooi beroep. Nou en.

[quote]Althans dat is zo mijn schatting. Dat kost een vermogen, testen, complete aanpassing infrastructuur, etc. En dan nog heb je personeel nodig op die trein.
Nou jah, dat gaat vanzelf. En nee valt wel mee. Maar je begeeft je met dat soort uitspraken op glad ijs, ik ben dßßr specialist in en jij niet. Als jij een beroep op autoriteit kan doen dan kan ik het hier ook doen lijkt me; valt wel mee, gaat vanzelf.

quote:
Want zonder personeel een ic met 1500 reizigers zul je toch moeten begeleiden als die trein in het veld staat ect.
Ja, vast, waar zijn ze nu dan? Let wel bij deze automatiseringsslag gaat het om de machinist, niet om het personeel dat door de trein loopt.

quote:
Bij metro vervoer is dat iets eenvoudiger omdat de afstand tussen stations vaak maar om 1 tot 3 km gaathoe
Bullshit. Afstand maakt geen enkel verschil. Het verschil zit hem in hoe het afgebakend is van de rest van de omgeving.

quote:
en er keerlussen etc aanwezig zijn en daarmee sneller hulp aanwezig kan zijn. Ooit zal het inderdaad geheel geautomatiseerd zijn. Maar de eerste 30 tot 40 jaar zie ik dat nog niet gebeuren. Ben nu 55 en toen ik 8 was dacht men al rond de eeuwwisseling compleet automatisch te rijden. Althans dat verhaal speelde al tijdens mijn zeer jonge jeugd.

Maar dat geld natuurlijk voor veel meer beroepen.
Het argument "toen ik X was dacht men dat rond Y Z gebeurde" is natuurlijk je reinste kolder. Ik kan je ook een serie plaatjes van sciencefictionprenten uit Frankrijk van de eeuwwisseling 1900 laten zien met dingen die nu heel normaal zijn in een vergelijkbare vorm die destijds voorspeld waren. NOU EN. Waar het om gaat is dat het die kant uitgaat.
Bier.
pi_172380551
Zoals ik vaker heb gezegd; mijn baan bestaat over 10 jaar niet meer; NOU EN. Ga gewoon wat anders doen. Het is niet alsof ik niet een mooi vak heb. Doe godverdomme niet zo paniekerig, dingen zijn vergankelijk en je moet je afvragen of je dit soort relatief simpele dingen (laten we eerlijk zijn, een opleiding boven MBO niveau heb je niet nodig) wel aan mensen over wil laten.

Ik weet dat ik met die opmerking over veel mensen hun hoofd aan het pissen of kotsen ben, maar de mensen die dit niet serieus nemen zijn ook de mensen die over een jaar of 20 triest halve liters aan het hakken zijn om 10:00 op het balkon van hun appartement in Emmen.
Bier.
pi_172380690
'Boven MBO niet nodig', al die jaren studeren 😭😭
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 08:07:00 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172380709
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 23:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik kijk uit naar 2020.. met Hybride treinen _O-!
Die rijden er al jaren. Maar op grote delen van het spoortraject dikke onzin omdat er waslijn hangt.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  donderdag 13 juli 2017 @ 08:38:32 #44
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172381030
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zoals ik vaker heb gezegd; mijn baan bestaat over 10 jaar niet meer; NOU EN. Ga gewoon wat anders doen. Het is niet alsof ik niet een mooi vak heb. Doe godverdomme niet zo paniekerig, dingen zijn vergankelijk en je moet je afvragen of je dit soort relatief simpele dingen (laten we eerlijk zijn, een opleiding boven MBO niveau heb je niet nodig) wel aan mensen over wil laten.

Ik weet dat ik met die opmerking over veel mensen hun hoofd aan het pissen of kotsen ben, maar de mensen die dit niet serieus nemen zijn ook de mensen die over een jaar of 20 triest halve liters aan het hakken zijn om 10:00 op het balkon van hun appartement in Emmen.
HŔ. Maak je niet zo druk. Ik geef alleen mijn menig. Eerlijk gezegd zal het mij een rotzorg zijn. Ik vind het een mooi vak. Maar als volgend jaar treinen zonder machinist rijden ben ik gewoon weer hoofd constructeur/projectengineer piping. Heb ik nog behoorlijk meer salaris ook. Voordat ik machinist werd heb ik 17 jaar in de engineering gewerkt. Jonge jonge en dan noem je mij paniekerig 😁 triest halve liters drinken. Die drink ik inderdaad zo nu en dan als ik ga stappen. Althans een triple. En zo zal een chirurg ook ooit geautomatiseerd worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherna op 13-07-2017 11:06:04 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172381068
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:03 schreef b2py het volgende:
'Boven MBO niet nodig', al die jaren studeren 😭😭
School. Studeren doe je op de universiteit, niet op HBO of MBO.
Bier.
pi_172381075
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:38 schreef Cherna het volgende:

[..]

HŔ. Maak je niet zo druk. Ik geef alleen mijn menig. Eerlijk gezegd zal het mij een rotzorg zijn. Ik vind het een mooi vak. Maar als volgend jaar treinen zonder machinist rijden ben ik gewoon weer hoofd constructeur/projectengineer piping. Heb ik nog behoorlijk meer salaris ook. Voordat ik machinist werd heb ik 17 jaar in de engineering gewerkt. Jonge jonge en dan noen je mij paniekerig 😁
Ik maak me niet druk, ik probeer me wel sterk uit te drukken. Tijd voor bed nu. Trusten Nederland.
Bier.
  donderdag 13 juli 2017 @ 08:43:13 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172381097
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik maak me niet druk, ik probeer me wel sterk uit te drukken. Tijd voor bed nu. Trusten Nederland.
Nachtdienstje gehad?
We are shaping the future.
pi_172381104
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nachtdienstje gehad?
Het is net 0:43 joh. Groetjes uit Utah ;)
Bier.
  donderdag 13 juli 2017 @ 08:44:54 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_172381116
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het is net 0:43 joh. Groetjes uit Utah ;)
Ah joh, ik wist niet dat je daar zat :D

Slaap lekker :)
We are shaping the future.
  donderdag 13 juli 2017 @ 08:49:39 #50
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172381180
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:38 schreef Cherna het volgende:

[..]

Voor zware/goederen treinen. Die gelden niet voor personen vervoer. Ik weet wat ze betekenen maar gelden nooit voor mij als NSR Mcn.
Je kan ze natuurlijk gewoon gebruiken als ze op een bepaald moment relevant zijn.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')