abonnement Unibet Coolblue
pi_172357525
Ik heb een excelsheet in Sharepoint staan, omdat mijn team dat ieder moment moet kunnen raadplegen. De sheet is onderdeel van een uitgebreider bestand (gewoon Excel) dat op mijn schijf staat en (alleen) door mij gedurende de dag wordt bijgewerkt. Is er een manier om mijn aanpassingen automatisch te synchroniseren met de versie op Sharepoint? Ik gebruik Office 365 (zakelijke versie als dat verschil maakt).
pi_172357631
Uh het hele idee van sharepoint is dat je aan hetzelfde document werkt als je collega's. Je opent het, past het aan, en het is gesynchroniseerd. Dus ik snap je vraag niet
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_172358030
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 08:08 schreef ._HAAK_. het volgende:
Uh het hele idee van sharepoint is dat je aan hetzelfde document werkt als je collega's. Je opent het, past het aan, en het is gesynchroniseerd. Dus ik snap je vraag niet
Ik heb een excel file op mijn schijf staan waarin ik dagelijks data verwerk. Een werkblad van dat bestand is een rapportageweergave die ik deel met mijn team via sharepoint (de rest van het bestand staat gevoelige info die ik niet zo kan delen). Ik deel het nu door het werkblad te kopiëren in een nieuw bestand en dat te uploaden op sharepoint, maar dat is een terugkerende handeling die ik wil elimineren. Mijn vraag is dus: hoe kan ik zorgen dat aanpassingen die ik maak aan mijn excelbestand op de schijf, automatisch worden geüpdatet in de gedeelde sheet op sharepoint.
pi_172358099
bestand op je onedrive account plaatsen en dan delen met alleen jezelf.
dan de link opnieuw aanmaken in sharepoint zodat deze verwijst naar onedrive.

weet niet of dit werkt maar zou onderling moeten kunnen koppelen
pi_172358964
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:02 schreef kovenant het volgende:
bestand op je onedrive account plaatsen en dan delen met alleen jezelf.
dan de link opnieuw aanmaken in sharepoint zodat deze verwijst naar onedrive.

weet niet of dit werkt maar zou onderling moeten kunnen koppelen
dat werkt alleen voor het hele bestand, hij wil slechts 1 tabblad delen..
pi_172359215
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:02 schreef kovenant het volgende:
bestand op je onedrive account plaatsen en dan delen met alleen jezelf.
dan de link opnieuw aanmaken in sharepoint zodat deze verwijst naar onedrive.

weet niet of dit werkt maar zou onderling moeten kunnen koppelen
Dankjewel, ik zal er zo naar kijken.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:07 schreef mschol het volgende:

[..]

dat werkt alleen voor het hele bestand, hij wil slechts 1 tabblad delen..
Ik kan het werkblad dat ik wil delen ook wel in een eigen bestand plaatsen, als de koppelingen maar intact blijven. Zo even naar kijken.
pi_172359264
ik heb even een test gedaan,
als ik mijn onedrive files synchroniseer naar mijn PC, en vandaar uit een excel document open in office2016 heb ik de mogelijkheid om onderdelen van het document te kunnen sharen met gebruikers.
is dan wel niet via SharePoint maar je kan wel een link naar het document op sharepoint zetten.
in "Browser view options"
als het word geopend in Excel kan trouwens wel alles bekeken worden ;(
pi_172371815
Ik heb gekozen om het bestand te splitsen en het rapportagegedeelte via onedrive te delen. Bedankt voor het meedenken.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2017 20:29:46 ]
pi_172375573
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 20:29 schreef Drug het volgende:
Ik heb gekozen om het bestand te splitsen en het rapportagegedeelte via onedrive te delen. Bedankt voor het meedenken.
Lijkt me inderdaad de beste oplossing. Of je moet op de andere tabbladen wachtwoorden zetten en de complete file op sharepoint zetten, wellicht dat dat mogelijk is. Maar scheiden lijkt me het meest praktisch.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')