abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172357057
De tegenhanger van Big Pharma ontbreekt hier nog en dat is de homeopatische scam waar men in een groot deel van de wereld als een blok voor valt. Lekker veel betalen voor een bezoek aan de kwakzalver die je een drankje aanbiedt dat door non-concentratie en geloof een effect zou moeten hebben. Als een patient ziek is, kan het ipv door BigPharma net zo goed door deze slimme marketeers een paar ruggen worden uitgeklopt.


Wie zijn de grote spelers op dit gebied? Welke ""doktoren"" of producenten zijn er rijk mee geworden en klikt het wereldwijd ook niet fijn lepeltje lepeltje tot een grotere bende.

Santanera zal iig een klein goudmijntje aan z'n Biostabil 2000 hebben verdient.

pi_172357095
Voorkomen is beter dan genezen. Daarom is het belangrijke een gezond dieet te volgen dat het lichaam positief beïnvloedt, waardoor je de kwaaltjes en ziektes ontwijkt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_172357170
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 05:30 schreef Metalfrost het volgende:
Voorkomen is beter dan genezen. Daarom is het belangrijke een gezond dieet te volgen dat het lichaam positief beïnvloedt, waardoor je de kwaaltjes en ziektes ontwijkt.
Ook belangrijk en tegen een simpel griepje zal t ook wel iets doen.

Maar iedereen zal t er wel mee eens zijn dat de indianen gezond aten. Toch hebben we daar voor de grootste pandemie in de geschiedenis gezorgd door ze simpelweg met onze ziektes te confronteren. Het gezonde menu bood daar echt geen weerstand tegen. Dik over de 90% van de populatie weg.
  woensdag 12 juli 2017 @ 07:28:37 #4
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_172357404
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 05:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ook belangrijk en tegen een simpel griepje zal t ook wel iets doen.

Maar iedereen zal t er wel mee eens zijn dat de indianen gezond aten. Toch hebben we daar voor de grootste pandemie in de geschiedenis gezorgd door ze simpelweg met onze ziektes te confronteren. Het gezonde menu bood daar echt geen weerstand tegen. Dik over de 90% van de populatie weg.
Dat was meer met ons bajonetten dan met virussen.

Daarnaast als die virussen en bacterien daar regulier waren geweest was er niet zo geen aan de hand.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_172358005
Vriend van me doet tegenwoordig aan "reconnective healing." Fucking kierewiet. Je moet dan op een matje staan, en dan gaat hij van een afstand met z'n armen zwaaien om je aura weer een beetje bij te spijkeren ofzo. Kost dan 50¤ voor een half uur, maar hij gelooft er zelf ook echt in. Dat is overigens dezelfde jandoedel die in Flat Earth gelooft.

Heb ook ooit eens een website gemaakt voor zo'n zweefteef, die doet het in persoon, maar ook via Skype, dat kan namelijk gewoon allemaal, en je kan dan met PayPal betalen. Gelooft er zelf ook heilig in. Hier heb je d'r:



[ Bericht 2% gewijzigd door illusions op 12-07-2017 08:58:46 ]
pi_172358007
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 07:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat was meer met ons bajonetten dan met virussen.

Daarnaast als die virussen en bacterien daar regulier waren geweest was er niet zo geen aan de hand.
Ten eerste, schrijf in vredesnaam eens correct Nederlands, je bent amper te volgen. Ten tweede betwijfel ik of jij de autoriteit op dit gebied bent.
pi_172358032
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 07:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat was meer met ons bajonetten dan met virussen.
In je dromen.
pi_172358157
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 08:52 schreef illusions het volgende:
Vriend van me doet tegenwoordig aan "reconnective healing." Fucking kierewiet. Je moet dan op een matje staan, en dan gaat hij van een afstand met z'n armen zwaaien om je aura weer een beetje bij te spijkeren ofzo. Kost dan 50¤ voor een half uur, maar hij gelooft er zelf ook echt in. Dat is overigens dezelfde jandoedel die in Flat Earth gelooft.

Heb ook ooit eens een website gemaakt voor zo'n zweefteef, die doet het in persoon, maar ook via Skype, dat kan namelijk gewoon allemaal, en je kan dan met PayPal betalen. Gelooft er zelf ook heilig in. Hier heb je d'r:

Het is een beetje 'baat het niet dan schaad het niet'.

Mensen houden van alle vormen van persoonlijke aandacht. Als ze daar nu in de klei, de olie of in de paturain liggen met twee bakstenen op de rug. Het maakt ze niet uit. Als er nu nog iemand wat verbale invulling aan geeft is het helemaal top.
pi_172358189
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is een beetje 'baat het niet dan schaad het niet'.

Mensen houden van alle vormen van persoonlijke aandacht. Als ze daar nu in de klei, de olie of in de paturain liggen met twee bakstenen op de rug. Het maakt ze niet uit. Als er nu nog iemand wat verbale invulling aan geeft is het helemaal top.
Inderdaad, het placebo-effect. Ik vind dat zolang je er niemand mee schaadt, je lekker moet doen waar je zin in hebt. Echter zijn er veel gevallen van mensen die puur uit domheid normale behandelingen weigeren, en vol op de sjamaan-manier gaan. Lekker hard spacen op een beetje peyote in een zweethut en de kanker is ook weer verdwenen - en dan tegen al je vrienden zeggen dat vaccins onzin zijn.
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 09:43:56 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172358626
Een bekend en kwalijk voorbeeld vind ik wel het hele visolie en andere olie gebeuren. Er zijn nogal wat mensen die dat naast chemo's nemen en zich dan een stuk beter voelen. Nou wil het dat een aantal van die oliën er aantoonbaar voor zorgen dat de chemo zich sneller uit je lijf werkt. En ja dan voel je je beter wat chemo is rotspul maar het is zo rot omdat het een taak heeft. Hoe sneller de chemo uit je lijf hoe minder het werkt, en dan is homeopatische of alternatieve geneeskunde ineens een stuk schadelijker.

Het kan dus goed zijn dat de patient zich wel een stuk beter voelt maar de kanker ook.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172358851
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Een bekend en kwalijk voorbeeld vind ik wel het hele visolie en andere olie gebeuren. Er zijn nogal wat mensen die dat naast chemo's nemen en zich dan een stuk beter voelen. Nou wil het dat een aantal van die oliën er aantoonbaar voor zorgen dat de chemo zich sneller uit je lijf werkt. En ja dan voel je je beter wat chemo is rotspul maar het is zo rot omdat het een taak heeft. Hoe sneller de chemo uit je lijf hoe minder het werkt, en dan is homeopatische of alternatieve geneeskunde ineens een stuk schadelijker.

Het kan dus goed zijn dat de patient zich wel een stuk beter voelt maar de kanker ook.
Dat is inderdaad een goed voorbeeld, daar heb ik nog nooit over gehoord eerlijk gezegd. Heb je daar wat meer informatie over misschien?
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 10:04:45 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172358920
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:59 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goed voorbeeld, daar heb ik nog nooit over gehoord eerlijk gezegd. Heb je daar wat meer informatie over misschien?
http://time.com/3768842/fish-oil-chemo/
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 11:24:35 #13
249559 crew  Lavenderr
pi_172360319
Piet Verdriet in 5 4 3 2...
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 11:26:21 #14
249559 crew  Lavenderr
pi_172360363
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 08:52 schreef illusions het volgende:
Vriend van me doet tegenwoordig aan "reconnective healing." Fucking kierewiet. Je moet dan op een matje staan, en dan gaat hij van een afstand met z'n armen zwaaien om je aura weer een beetje bij te spijkeren ofzo. Kost dan 50¤ voor een half uur, maar hij gelooft er zelf ook echt in. Dat is overigens dezelfde jandoedel die in Flat Earth gelooft.

Heb ook ooit eens een website gemaakt voor zo'n zweefteef, die doet het in persoon, maar ook via Skype, dat kan namelijk gewoon allemaal, en je kan dan met PayPal betalen. Gelooft er zelf ook heilig in. Hier heb je d'r:

Dat is even snel 50 euro verdienen :o Nou ja, niet verdienen maar meer ontfutselen.
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 11:27:18 #15
249559 crew  Lavenderr
pi_172360385
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is een beetje 'baat het niet dan schaad het niet'.

Mensen houden van alle vormen van persoonlijke aandacht. Als ze daar nu in de klei, de olie of in de paturain liggen met twee bakstenen op de rug. Het maakt ze niet uit. Als er nu nog iemand wat verbale invulling aan geeft is het helemaal top.
Dat zal het wel zijn idd. Aandacht.
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 11:28:07 #16
249559 crew  Lavenderr
pi_172360403
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Een bekend en kwalijk voorbeeld vind ik wel het hele visolie en andere olie gebeuren. Er zijn nogal wat mensen die dat naast chemo's nemen en zich dan een stuk beter voelen. Nou wil het dat een aantal van die oliën er aantoonbaar voor zorgen dat de chemo zich sneller uit je lijf werkt. En ja dan voel je je beter wat chemo is rotspul maar het is zo rot omdat het een taak heeft. Hoe sneller de chemo uit je lijf hoe minder het werkt, en dan is homeopatische of alternatieve geneeskunde ineens een stuk schadelijker.

Het kan dus goed zijn dat de patient zich wel een stuk beter voelt maar de kanker ook.
Is dat ook zo met wietolie? Daar hoor ik heel enthousiaste verhalen over.
pi_172360459
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is even snel 50 euro verdienen :o Nou ja, niet verdienen maar meer ontfutselen.
Nouja, die gast is geen foute peer, hij gelooft er zelf ook echt in en zijn klanten ook, die voelen zich nadien dus ook geholpen, dus ik zie er niet zoveel kwaad in.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Is dat ook zo met wietolie? Daar hoor ik heel enthousiaste verhalen over.
Wietolie geloof ik wel in. Of nou, "geloven," ik heb het echt zien werken. Vooral bij huidkanker heeft het mensen in mijn omgeving echt geholpen, en voor mensen met tremors enzo zoals bij parkinson werkt het ook zeker weten.
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 13:11:14 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172362311
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Is dat ook zo met wietolie? Daar hoor ik heel enthousiaste verhalen over.
Ik ook maar ik heb geen idee. Ben wel wat meer huiverig geworden als het pijn/ongemak verlicht tijdens de chemo wat dat kan dus duiden om slechtere werking van diezelfde chemo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 13:32:00 #19
249559 crew  Lavenderr
pi_172362747
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juli 2017 13:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ook maar ik heb geen idee. Ben wel wat meer huiverig geworden als het pijn/ongemak verlicht tijdens de chemo wat dat kan dus duiden om slechtere werking van diezelfde chemo.
Als dat zo is, werkt het idd de chemo tegen en dan schiet de patient er dus niet mee op.
  woensdag 12 juli 2017 @ 13:43:22 #20
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172362967
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juli 2017 13:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ook maar ik heb geen idee. Ben wel wat meer huiverig geworden als het pijn/ongemak verlicht tijdens de chemo wat dat kan dus duiden om slechtere werking van diezelfde chemo.
Dat het ontspannend en pijnstillend werkt lijkt me op zich nog wel plausibel.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 13:44:36 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172362994
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 13:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat het ontspannend en pijnstillend werkt lijkt me op zich nog wel plausibel.
Tja idd ik heb zelf geen idee maar het is een goed idee om dit soort middelen goed te testen in ieder geval.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172364361
Legalize it. :7 Dat is dus ook een hele goede reden om wiet te legaliseren. Het is bijna achterlijk dat er nog zo'n stigma op berust.
pi_172366079
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 14:51 schreef illusions het volgende:
Legalize it. :7 Dat is dus ook een hele goede reden om wiet te legaliseren. Het is bijna achterlijk dat er nog zo'n stigma op berust.
Eens.

En medische Mariuana is toch al een redelijke tijd onderdeel van de mainstream behandelingen, iig als alternatief voor andere pijnstillers.
pi_172367543
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Eens.

En medische Mariuana is toch al een redelijke tijd onderdeel van de mainstream behandelingen, iig als alternatief voor andere pijnstillers.
Waar ik woon zijn ook steeds meer "clubs de fumadores" (smokers clubs) waar je ook medicinale wiet en THC/CBD olie kan halen. Goede ontwikkeling IMHO. Legaal en gereguleerd. Hoewel de echte uitvoering nog wat te wensen over laat, iedereen weet dat ze net als in NL de zooi bij de achterdeur naar binnen brengen.
pi_172370534
Deze ook maar ff toevoegen :')

https://www.ahealthylife.(...)delen-van-kokosolie/

Een website die ongefundeerde wonderen aan kokosolie toeschrijft, iets dat bijna gelijkstaat aan frituurvet. Leuk voor in 't haar als je naar kokos wil stinken maar voor de rest alles behalve gezond.
pi_172371072
quote:
3s.gif Op woensdag 12 juli 2017 05:22 schreef Beathoven het volgende:
De tegenhanger van Big Pharma ontbreekt hier nog en dat is de homeopatische scam waar men in een groot deel van de wereld als een blok voor valt. Lekker veel betalen voor een bezoek aan de kwakzalver die je een drankje aanbiedt dat door non-concentratie en geloof een effect zou moeten hebben. Als een patient ziek is, kan het ipv door BigPharma net zo goed door deze slimme marketeers een paar ruggen worden uitgeklopt.


Wie zijn de grote spelers op dit gebied? Welke ""doktoren"" of producenten zijn er rijk mee geworden en klikt het wereldwijd ook niet fijn lepeltje lepeltje tot een grotere bende.

Santanera zal iig een klein goudmijntje aan z'n Biostabil 2000 hebben verdient.

[ afbeelding ]
Goed topic! Ik moet er eigenlijk ook eentje over organisch voedsel beginnen -- dat is net zo'n scam als dit. Veel meer betalen voor hocus-pocus.
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 21:43:05 #27
249559 crew  Lavenderr
pi_172374191
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 14:51 schreef illusions het volgende:
Legalize it. :7 Dat is dus ook een hele goede reden om wiet te legaliseren. Het is bijna achterlijk dat er nog zo'n stigma op berust.
Het is geen gewone wiet. Er mist een bepaald bestanddeel wat wel in de gewone wiet zit. Dus niet verslavend.
CBD reduceert het high-effect van THC en maakt het zo mogelijk dat patienten meer THC kunnen verdragen en dat is de sleutel tot mogelijk succes.
pi_172380006
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 20:00 schreef Broomer het volgende:

[..]

Goed topic! Ik moet er eigenlijk ook eentje over organisch voedsel beginnen -- dat is net zo'n scam als dit. Veel meer betalen voor hocus-pocus.
Kan hier ook wel bij.
pi_172380186
Deze beste man heeft oa een compleet vliegtuig door z'n maag-darmkanaal gehad en is in de 60 geworden, en wij maar moeilijk doen over goede en slechte voeding.

pi_172380263
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 05:30 schreef Metalfrost het volgende:
Voorkomen is beter dan genezen. Daarom is het belangrijke een gezond dieet te volgen dat het lichaam positief beïnvloedt, waardoor je de kwaaltjes en ziektes ontwijkt.
Ziektes 'ontwijken' is niet bepaald een teken van gezond-zijn.

In tegenstelling tot wat je bij die uitspraak lijkt te denken is 'ziek-zijn niet het tegenbeeld van 'gezond-zijn.


Een goede definitie van 'gezondheid' is:
"Het eigen lichamelijk vermogen he herstellen van fysieke inperkingen of infecties en andere externe inwerking"

Een persoon kan een zeer sterke gezondheid hebben, en op dat moment ziek zijn (hij zal wel snel daarvan herstellen)

Andersom kunnen mensen absoluut niet ziek zijn, maar wel een zwakke gezondheid hebben.

Vaak wordt door ziek te zijn en bv contact met ziekteverwekkers te hebben, je afweersysteem sterker en jij als persoon gezonder
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_172380277
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 07:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat was meer met ons bajonetten dan met virussen.

Daarnaast als die virussen en bacterien daar regulier waren geweest was er niet zo geen aan de hand.
Er zijn hele stammen uitgeroeid door de griep... hadden ze toen maar homeopathische middelen gehad..
pi_172380392
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 06:08 schreef Beathoven het volgende:
Deze beste man heeft oa een compleet vliegtuig door z'n maag-darmkanaal gehad en is in de 60 geworden, en wij maar moeilijk doen over goede en slechte voeding.

Dit heeft te maken met een bepaalde conditionering van het lichaam.. niet direct met voedingsgewoonten.
pi_172380640
Toch zie je wel goede berichten over zaken als de turkey tail mushroom bij kanker, of paddo's bij depressie.

Zaken die nooit verkocht zullen worden als medicijn in het reguliere circuit en er dus ook zelden een breed gedragen onderzoek naar gedaan wordt, waardoor het altijd als schimmig te boek staat.

[ Bericht 34% gewijzigd door _I op 13-07-2017 08:14:38 ]
pi_172380953
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:57 schreef Jopie78 het volgende:
Toch zie je wel goede berichten over zaken als de turkey tail mushroom bij kanker, of paddo's bij depressie.

Zaken die nooit verkocht zullen worden als medicijn in het reguliere circuit en er dus ook zelden een breed gedragen onderzoek naar gedaan wordt, waardoor het altijd als schimmig te boek staat.
:? Kun je ďat onderbouwen?

Veel medicatie is gebaseerd op natuurlijke stoffen en daarnaar doen medicijnfabrikanten nu juist continue onderzoek.

Hooguit verkopen ze het daarna onder een 'eigen' productnaam (die ze dan kunnen laten beschermen en registreren)...

Een Voorbeeld is bv Aspirine, dat eigenlijk gebaseerd is op extracten uit Wilgenbasten, dat als natuurmedicijn al duizenden jaren gebruikt werd
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_172380978
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 06:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ziektes 'ontwijken' is niet bepaald een teken van gezond-zijn.
Hoe één woord op verdomme het einde van de zin, bepalend is voor één hele reactie.
Only op FOK! .
Google is your friend, abuse your friends
pi_172380981
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:32 schreef RM-rf het volgende:

:? Kun je ďat onderbouwen?

Veel medicatie is gebaseerd op natuurlijke stoffen en daarnaar doen medicijnfabrikanten nu juist continue onderzoek.

Hooguit verkopen ze het daarna onder een 'eigen' productnaam (die ze dan kunnen laten beschermen en registreren)...

Een Voorbeeld is bv Aspirine, dat eigenlijk gebaseerd is op extracten uit Wilgenbasten, dat als natuurmedicijn al duizenden jaren gebruikt werd
In het geval van de laatste zullen ze niet langer als drugs gezien moeten worden. De onderzoeken liepen jaren geleden al, maar zijn stopgezet.

Van turkey tail weet ik dat je het kan kopen in reformzaken, volgens mij nog niet als medicijn.

Was niet bedoeld als een BNW opmerking dat de hele farmacie om geld draait, meer uit frustratie dat er zaken zijn die helpen, maar niet vrij gebruikt worden, omdat men het aangemerkt heeft als drugs. :@
pi_172381058
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:34 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

In het geval van de laatste zullen ze niet langer als drugs gezien moeten worden.
Er is geen absoluut verschil tussen medicatie en drugs
(In het Engels is het woord zelfs gelijk)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_172381084
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:40 schreef RM-rf het volgende:
Er is geen absoluut verschil tussen medicatie en drugs
(In het Engels is het woord zelfs gelijk)
Poeh, vermoeiend.

Illegaal aangemerkte drugs.

Punt was.. Er zijn dus zaken die wel echt blijken te werken, ook al wordt het gezien als homeopathisch of spiritueel geneuzel.
pi_172381085
quote:
18s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:34 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Hoe één woord op verdomme het einde van de zin, bepalend is voor één hele reactie.
Only op FOK! .
Het gaat gewoon om je hele reactie dat gezond-zijn gelijk zou zijn aan 'ziektes ontwijken, een imho erg fout idee welk ik poog onderbouwd te weerleggen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_172381100
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het gaat gewoon om je hele reactie dat gezond-zijn gelijk zou zijn aan 'ziektes ontwijken, een imho erg fout idee welk ik poog onderbouwd te weerleggen.
Oké, dus als er in plaats van 'ontwijkt', 'ontloopt' stond, zou je dan ook zo'n reactie afgeven?
Google is your friend, abuse your friends
pi_172381160
quote:
8s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:43 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Oké, dus als er in plaats van 'ontwijkt', 'ontloopt' stond, zou je dan ook zo'n reactie afgeven?
Als je mm uitleg begrepen had zou je inzien dat dat idd zo is...

Niet ziek worden is niet noodzakelijk een teken van 'gezond zijn.

In veel gevallen is juist het 'ziek worden' en alle negatieve en rotgevoelens die dat opwekt een teken dat je lichaam in staat is zich te herstellen en juist dat doet...


Als je doel is om 'ziektes te ontlopen is de beste methode te sterven; overleden mensen worden niet ziek
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_172381167
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Als je mm uitleg begrepen had zou je inzien dat dat idd zo is...

Niet ziek worden is niet noodzakelijk een teken van 'gezond zijn.

In veel gevallen is juist het 'ziek worden' en alle negatieve en rotgevoelens die dat opwekt een teken dat je lichaam in staat is zich te herstellen en juist dat doet...

Als je doel is om 'ziektes te ontlopen is de beste methode te sterven; overleden mensen worden niet ziek
Oké, nou drie woorden dan.
Google is your friend, abuse your friends
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 09:33:50 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172381743
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:57 schreef Jopie78 het volgende:
Toch zie je wel goede berichten over zaken als de turkey tail mushroom bij kanker, of paddo's bij depressie.

Zaken die nooit verkocht zullen worden als medicijn in het reguliere circuit en er dus ook zelden een breed gedragen onderzoek naar gedaan wordt, waardoor het altijd als schimmig te boek staat.
Ik liep ooit stage in wageningen en mijn huisgenoot ook, hij deed onder andere onderzoek naar ginseng en bepaalde paddestoelen, op zoek naar werkzame stoffen. De grap was de chinezen waarvan en waarvoor ze deze middelen testten verklaarde ze voor gek omdat ze zoiets hadden van je moet het juist niet uit elkaar halen. En bleek ook zo te zijn welke fractie ze ook probeerden het had nooit het effect van het hele product.

Deze huisgenoot is later gepromoveerd op en doet nog steeds onderzoek naar medicinaal gebruik van cannabis.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172381789
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:

Ik liep ooit stage in wageningen en mijn huisgenoot ook, hij deed onder andere onderzoek naar ginseng en bepaalde paddestoelen, op zoek naar werkzame stoffen. De grap was de chinezen waarvan en waarvoor ze deze middelen testten verklaarde ze voor gek omdat ze zoiets hadden van je moet het juist niet uit elkaar halen. En bleek ook zo te zijn welke fractie ze ook probeerden het had nooit het effect van het hele product.

Deze huisgenoot is later gepromoveerd op en doet nog steeds onderzoek naar medicinaal gebruik van cannabis.
Dank! Leuk om te horen. :)
Eigenlijk ergens ook wel logisch dat het effect verandert als je de vrucht om zou zetten in poedervorm oid.

Dan nemen we het maar zoals het komt. :Y)
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 09:47:50 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172381945
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:37 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Dank! Leuk om te horen. :)
Eigenlijk ergens ook wel logisch dat het effect verandert als je de vrucht om zou zetten in poedervorm oid.

Dan nemen we het maar zoals het komt. :Y)
poeder is het probleem niet... het is meer dat er zo'n ontzettende hoeveelheid aan werkzame stoffen in zit en dat die blijkbaar gezamelijk een effect hebben... Wij (in het westen) willen het liefst één werkzame stof hebben die we zo goed mogelijk begrijpen, bij 10 stoffen wordt het begrip al een heel stuk minder. Ik denk trouwens dat dat in wel eens de next generation aan medicijnen kan gaan worden... niet meer één stof maar een goed afgewogen mengsel. (daar worden zaken wel veel complexer van)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172382025
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
poeder is het probleem niet... het is meer dat er zo'n ontzettende hoeveelheid aan werkzame stoffen in zit en dat die blijkbaar gezamelijk een effect hebben... Wij (in het westen) willen het liefst één werkzame stof hebben die we zo goed mogelijk begrijpen, bij 10 stoffen wordt het begrip al een heel stuk minder. Ik denk trouwens dat dat in wel eens de next generation aan medicijnen kan gaan worden... niet meer één stof maar een goed afgewogen mengsel. (daar worden zaken wel veel complexer van)
Ah zo. Tja, bij onderzoeken naar paddo's reduceren ze het inderdaad tot psilocybine. Ze geven volgens mij niet het verse product.

En zal er bij iedereen ook niet een afwijkende optimale verhouding zijn? Bereinteressant allemaal! Maar ga er niet op wachten, leg zelf wel wat boomstammen neer en koop wel wat sporen. :P
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 09:58:05 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172382100
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:53 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ah zo. Tja, bij onderzoeken naar paddo's reduceren ze het inderdaad tot psilocybine. Ze geven volgens mij niet het verse product.

En zal er bij iedereen ook niet een afwijkende optimale verhouding zijn? Bereinteressant allemaal! Maar ga er niet op wachten, leg zelf wel wat boomstammen neer en koop wel wat sporen. :P
Wat natuurlijk het lastige is is dat die paddestoelen het zelf gebruiken voor hele andere zaken, het is voornamelijk verweer voor parasieten en andere belagers. Er is geen reden dat zo'n paddestoel een gunstige verhouding voor ons maakt :P Eigenlijk zijn het een beetje de lulletjes rozewater van de paddestoel wereld je gaat er niet eens dood aan :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172382153
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat natuurlijk het lastige is is dat die paddestoelen het zelf gebruiken voor hele andere zaken, het is voornamelijk verweer voor parasieten en andere belagers. Er is geen reden dat zo'n paddestoel een gunstige verhouding voor ons maakt :P Eigenlijk zijn het een beetje de lulletjes rozewater van de paddestoel wereld je gaat er niet eens dood aan :D
Haha, nou zo voelt het anders soms wel. O-)

Maar ik geloof wel in de theorie dat schimmels en bacteriën van grote invloed zijn op je gestel. Al zijn het dan de kneuzen onder de paddestoelen, mijn stem hebben ze!

Doe jij hier ook onderzoek naar, of zit je in een andere hoek?
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 10:05:17 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172382208
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:01 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Haha, nou zo voelt het anders soms wel. O-)

Maar ik geloof wel in de theorie dat schimmels en bacteriën van grote invloed zijn op je gestel. Al zijn het dan de kneuzen onder de paddestoelen, mijn stem hebben ze!

Doe jij hier ook onderzoek naar, of zit je in een andere hoek?
Ik zit in een iets andere hoek maar ben wel geïnteresseerd ( :D ) Sowieso zijn stoffen uit de planten wereld erg boeiend. Er is een erg giftige paddestoel de groene knol ameniet waar onder andere een stofje in zit die aan actine (een eiwit waaruit het celskelet bestaat) dat stofje heeft phalloidine en dat gebruik ik wel om mooie plaatjes mee te maken. En zo zijn er heel wat bestanddelen die wij kunnen gebruiken voor ons onderzoek.



Dat groene is dus een kleurstofje wat aan een toxine uit een paddestoel hangt... (niet mijn foto)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172382294
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:

Ik zit in een iets andere hoek maar ben wel geïnteresseerd ( :D ) Sowieso zijn stoffen uit de planten wereld erg boeiend. Er is een erg giftige paddestoel de groene knol ameniet waar onder andere een stofje in zit die aan actine (een eiwit waaruit het celskelet bestaat) dat stofje heeft phalloidine en dat gebruik ik wel om mooie plaatjes mee te maken. En zo zijn er heel wat bestanddelen die wij kunnen gebruiken voor ons onderzoek.

[ afbeelding ]

Dat groene is dus een kleurstofje wat aan een toxine uit een paddestoel hangt... (niet mijn foto)
Ben officieel jaloers. _O_ Had ik maar nooit mijn biologie en scheikunde ingeruild voor economie I en II. :@
Het is net een waterstofatoom in een vortex, of een vortex in een vortex. hoe vet!

Fascinerende wereld waarin u zich begeeft, meneer Bosbeetle. :Y
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 10:15:50 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172382390
quote:
11s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:10 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ben officieel jaloers. _O_ Had ik maar nooit mijn biologie en scheikunde ingeruild voor economie I en II. :@
Het is net een waterstofatoom in een vortex, of een vortex in een vortex. hoe vet!

Fascinerende wereld waarin u zich begeeft, meneer Bosbeetle. :Y
:X meneer :X

Ik moet zeggen dat ik een erg leuke baan heb, omdat ik zoveel zaken door een microscoop mag bekijken en proberen te begrijpen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172382453
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:

:X meneer :X

Ik moet zeggen dat ik een erg leuke baan heb, omdat ik zoveel zaken door een microscoop mag bekijken en proberen te begrijpen :)
Ja, schrok er ook van. Blijkbaar is er ook ineens een vorm van respect bij me ontstaan. :+

Je ziet een wereld die voor anderen onzichtbaar blijft. Vind het ook wel tof dat je gevonden hebt wat je echt interesseert, minstens zo fascinerend. Maar das allemaal best off-topic.

Nogmaals dank. Je hebt een prettige jij bent ok/ik ben ok manier van posten. ^O^
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 10:21:07 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172382472
idd terug naar kwakzalvers
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172426908
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 05:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ook belangrijk en tegen een simpel griepje zal t ook wel iets doen.

Maar iedereen zal t er wel mee eens zijn dat de indianen gezond aten. Toch hebben we daar voor de grootste pandemie in de geschiedenis gezorgd door ze simpelweg met onze ziektes te confronteren. Het gezonde menu bood daar echt geen weerstand tegen. Dik over de 90% van de populatie weg.
Kan je daar bewijs van leveren? Dat het zo is gegaan mbt de indianen en de pandemie?

His Story?
pi_172426965
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 20:00 schreef Broomer het volgende:

[..]

Goed topic! Ik moet er eigenlijk ook eentje over organisch voedsel beginnen -- dat is net zo'n scam als dit. Veel meer betalen voor hocus-pocus.
:')

Steeds meer mensen komen tot de conclusie dat organisch (bio) voedsel juist beter voor het milieu is, gezonder en een beter leven voor dieren biedt. Maar jij noemt het een scam? Bijzonder.
pi_172427648
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:24 schreef YourBrother het volgende:

[..]

:')

Steeds meer mensen komen tot de conclusie dat organisch (bio) voedsel juist beter voor het milieu is, gezonder en een beter leven voor dieren biedt. Maar jij noemt het een scam? Bijzonder.
Steeds meer mensen betekent niet zoveel voor mij -- maar gedegen analyse wel:

Beter voor het milieu? Als we grootschalig organisch voedsel gaan verbouwen, zou dat rampzalig voor het milieu zijn. Het probleem is dat organsiche landbouw minder opbrengt (vb https://www.forbes.com/si(...)ld-gap/#7d46c0785e0e) -- dus heb je meer landbouw areaal nodig. Dat moet ergens vandaan komen, en dat betekent meestal natuur. Dit is maar een facet, maar wel een hele belangrijke. Verder is iorganische landbouw helemaal niet optimaal wat betreft eutrofiëring als je de lagere opbrengst meeneemt, en gebruikt het ook pesticiden. Het sluit verder milieutechnisch goede nieuwe ontwikkelingen, zoals sommige GMOs volledig uit.

Beter voor je gezondheid? Daar zijn 4 metastudies aan gewijd. Drie zeggen dat het niks uitmaakt, een wel (een beetje). Rara wie die laatste financierde? De organische industrie natuurlijk! Verder is het veel, veel belangrijker dat je genoeg fruit en veggies eet, en dat wordt juist tegengewerkt door al die anti-pesticide verhalen die uit de organische hoek komen, Mensen worden onnodig bang gemaakt voor conventioneel fruit, terwijl organisch fruit soms te duur voor ze is. Heel kwalijk!

Qua benefit voor dieren: daar kan conventionele landbouw in een aantal gevallen waarschijnlijk veel beter, maar daar hoef je geen verouderd systeem (organische landbouw) voor te omarmen. Wat trouwens ook problemen heeft, want er is een sterke financieel reden om zieke dieren geen antibiotica te geven.

Zomaar wat gedachten. Ik ben overigens niet zozeer tegen de organische landbouw, want er zitten ook goede kanten aan-- meer tegen de organische marketing, die is zeer kwalijk.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 00:04:08 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172428009
Over Homeopatie

Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400 dat is een verdunning van 1 op 10 de de macht 400, een 1 met vierhonderd nullen erachter. Dit verzin ik niet, die zijn de formele homeopatische verdunningen.
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.

Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10 -400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen

1. Hoe weet je dat je werkzame stof degene is die de werking doet, en niet een van de verontreinigingen die je mee verdunt?
2. Hoe is kwaliteitscontrole mogelijk bij de fabricage van homeopatische middelen, als de verdunningen zo groot zijn dat er van je werkzame stof niets meer inzit?
3. Waarom is de werking nooit aangetoond bij gedegen dubbelblind onderzoek?
4. Hoe weet je objectief dat het werkt en wat er werkt als je daar geen onderzoek naar doet?

Bij homeopatie hebben we het over oplossingen van 10 -60 tot 10 -400
Een oplossing van 10 -60 is een verdunning die een even grote verdunning als 1 molecule actieve stof in 20.000.000.000.000 keer de inhoud van alle oceanen.

Oscillococcinum is een mooi voorbeeld van een homeopatisch middel, verdunde eendenhart en lever met een verdunning van 1 tot 10 -400
Hoe verdunt is dat?
Nu, als je 1 atoom van een eendenhart en lever zou nemen en je verdunt dat op het gehele universum is dat een verdunning van 1 op 10 -80

Dus, Oscillococcinum is volgens eigen opgave van de fabrikant, eendenhart en eendenlever zodanig verdunt dat het 1atoom is op 10 320 keer het universum

Dat is een 1 met 320 nullen erachter maal alle atomen in het universum, en 1 daarvan is van het eendenextract.

Geloof je werkelijk dat dit de werkzame stof is?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172428218
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:50 schreef Broomer het volgende:

[..]

Steeds meer mensen betekent niet zoveel voor mij -- maar gedegen analyse wel:

Beter voor het milieu? Als we grootschalig organisch voedsel gaan verbouwen, zou dat rampzalig voor het milieu zijn. Het probleem is dat organsiche landbouw minder opbrengt (vb https://www.forbes.com/si(...)ld-gap/#7d46c0785e0e) -- dus heb je meer landbouw areaal nodig. Dat moet ergens vandaan komen, en dat betekent meestal natuur. Dit is maar een facet, maar wel een hele belangrijke. Verder is iorganische landbouw helemaal niet optimaal wat betreft eutrofiëring als je de lagere opbrengst meeneemt, en gebruikt het ook pesticiden. Het sluit verder milieutechnisch goede nieuwe ontwikkelingen, zoals sommige GMOs volledig uit.

Beter voor je gezondheid? Daar zijn 4 metastudies aan gewijd. Drie zeggen dat het niks uitmaakt, een wel (een beetje). Rara wie die laatste financierde? De organische industrie natuurlijk! Verder is het veel, veel belangrijker dat je genoeg fruit en veggies eet, en dat wordt juist tegengewerkt door al die anti-pesticide verhalen die uit de organische hoek komen, Mensen worden onnodig bang gemaakt voor conventioneel fruit, terwijl organisch fruit soms te duur voor ze is. Heel kwalijk!

Qua benefit voor dieren: daar kan conventionele landbouw in een aantal gevallen waarschijnlijk veel beter, maar daar hoef je geen verouderd systeem (organische landbouw) voor te omarmen. Wat trouwens ook problemen heeft, want er is een sterke financieel reden om zieke dieren geen antibiotica te geven.

Zomaar wat gedachten. Ik ben overigens niet zozeer tegen de organische landbouw, want er zitten ook goede kanten aan-- meer tegen de organische marketing, die is zeer kwalijk.
De "gedegen" analyse waar jij het over hebt is gewoon niet waar. Er is al heel lang een debat gaande mbt of bio gezonder voor de mens is en beter voor het milieu is. En er is geen concreet bewijs voor het een of het ander. Er zijn wel aanwijzingen voor zowel voor als tegenstanders. Dus om hier te verkondigen dat hetgeen jij gelooft een feit is en biologisch voedsel een scam is is gewoon belachelijk.

Zo maar even een paar punten:


De werkelijke kosten van gangbare landbouw zijn vele malen hoger dan biologische landbouw aangezien alle troep die in ons grondwater komt, bijen die uit sterven, extra ziektekosten door gifresten op ons voedsel wat mensen binnen krijgen etc.

De grootste onderzoeken die er zijn gedaan naar of bio nou gezonder is of niet concluderen:

*Dat er 20% meer massa zit in biologisch voedsel. Wat erg goed verklaarbaar is aangezien gangbaar voedsel enorm opgejaagd wordt met kunstmest e.d. en dus niet de natuurlijke tijd krijgt om te groeien.
*Er veel meer polyfenolen in bio zit aangezien bio planten zich moeten beschermen tegen aanvallen van onkruid en insecten wat ervoor zorgt dat ze verdedigingsmechanismen moeten bedenken wat zorgt voor de aanmaak van deze polyfenolen. Deze stoffen zijn onwijs gezond voor de mens.
*Er veel meer essentiele mineralen gevonden worden in bio voedsel.
*Er geen gif gebruikt wordt (bio dynamisch) en je dus ook geen gifresten binnen krijgt.

En dan heb je nog het hele verhaal van de monoculturen die heel slecht zijn voor de biodiversiteit. De enorme landbouwmachines die de grond als het ware dichtdrukken als ook de mest die in de bodem gepompt wordt wat zorgt voor afsluiting van de bovenste laag van de grond.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 00:15:43 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172428349
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 00:11 schreef YourBrother het volgende:

[..]

De "gedegen" analyse waar jij het over hebt is gewoon niet waar. Er is al heel lang een debat gaande mbt of bio gezonder voor de mens is en beter voor het milieu is. En er is geen concreet bewijs voor het een of het ander. Er zijn wel aanwijzingen voor zowel voor als tegenstanders. Dus om hier te verkondigen dat hetgeen jij gelooft een feit is en biologisch voedsel een scam is is gewoon belachelijk.

Zo maar even een paar punten:


De werkelijke kosten van gangbare landbouw zijn vele malen hoger dan biologische landbouw aangezien alle troep die in ons grondwater komt, bijen die uit sterven, extra ziektekosten door gifresten op ons voedsel wat mensen binnen krijgen etc.

De grootste onderzoeken die er zijn gedaan naar of bio nou gezonder is of niet concluderen:

*Dat er 20% meer massa zit in biologisch voedsel. Wat erg goed verklaarbaar is aangezien gangbaar voedsel enorm opgejaagd wordt met kunstmest e.d. en dus niet de natuurlijke tijd krijgt om te groeien.
*Er veel meer polyfenolen in bio zit aangezien bio planten zich moeten beschermen tegen aanvallen van onkruid en insecten wat ervoor zorgt dat ze verdedigingsmechanismen moeten bedenken wat zorgt voor de aanmaak van deze polyfenolen. Deze stoffen zijn onwijs gezond voor de mens.
*Er veel meer essentiele mineralen gevonden worden in bio voedsel.
*Er geen gif gebruikt wordt (bio dynamisch) en je dus ook geen gifresten binnen krijgt.

En dan heb je nog het hele verhaal van de monoculturen die heel slecht zijn voor de biodiversiteit. De enorme landbouwmachines die de grond als het ware dichtdrukken als ook de mest die in de bodem gepompt wordt wat zorgt voor afsluiting van de bovenste laag van de grond.
Het is onzin dat er in de biologisch dynamische landbouw geen gif wordt gebruikt. Lees je eens in zou ik zeggen. Middelen als rotenon en kopersulfaat worden in de bio landbouw gewoon gebruikt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietverdriet op 15-07-2017 00:20:54 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172429680
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 00:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is onzin dat er in de biologisch dynamische landbouw geen gif wordt gebruikt. Lees je eens in zou ik zeggen. Middelen als rotenon en kopersulfaat worden in de bio landbouw gewoon gebruikt.

Lees jij je eens in zou ik zeggen:

Omdat rotenon een van nature voorkomende stof is, is het doorgaans toegestaan als bestrijdingsmiddel in de biologische landbouw. In de Nederlandse biologische landbouw is het middel echter niet toegestaan.[4]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rotenon

De grootste vijand van Van Beek blijft Phytophtora in aardappelen. Daar is geen biologisch bestrijdingsmiddel tegen dat in Nederland is toegelaten. Buitenlandse biologische aardappelboeren mogen daar wel kopersulfaat tegen inzetten.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)uit-11861549-a160711

Daarnaast gebruiken sommige bio boeren helemaal niks en het word alleen in nood situaties gebruikt. Itt de gangbare landbouw waar gewoon alles word plat gespoten door veel boeren.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 08:51:40 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172431464
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 01:42 schreef YourBrother het volgende:

[..]

Lees jij je eens in zou ik zeggen:

Omdat rotenon een van nature voorkomende stof is, is het doorgaans toegestaan als bestrijdingsmiddel in de biologische landbouw. In de Nederlandse biologische landbouw is het middel echter niet toegestaan.[4]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rotenon

De grootste vijand van Van Beek blijft Phytophtora in aardappelen. Daar is geen biologisch bestrijdingsmiddel tegen dat in Nederland is toegelaten. Buitenlandse biologische aardappelboeren mogen daar wel kopersulfaat tegen inzetten.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)uit-11861549-a160711

Daarnaast gebruiken sommige bio boeren helemaal niks en het word alleen in nood situaties gebruikt. Itt de gangbare landbouw waar gewoon alles word plat gespoten door veel boeren.
Nope, in de kassen bijvoorbeeld wordt bij voorkeur met sluipwespen gewerkt, alleen als het niet anders kan gebruikt men gif. 8-)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 09:38:03 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172431898
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:24 schreef YourBrother het volgende:

[..]

:')

Steeds meer mensen komen tot de conclusie dat organisch (bio) voedsel juist beter voor het milieu is, gezonder en een beter leven voor dieren biedt. Maar jij noemt het een scam? Bijzonder.
https://www.vn.nl/groene-sprookjes-5-mythen-over-biologisch-eten/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172432134
Waar ik me zo over verbaas.. Mensen uit de alternatieve hoek klagen zoveel over BigPharma.. over dat het alleen maar over geld gaat etc..

Waarom denken die mensen dat het bij Small"Pharma" niet zo is.. Als ik kijk wat bijv al die voedingssupplementen kosten etc..

Heb ook ooit van alles geprobeerd in de alternatieve hoek om beter te kunnen slapen maar die shit is serieus duurder dan wat BigPharma heeft en het werkt ook nog niet eens..

Daarintegen was BigPharma eerlijk over de bijwerkingen en kans op verslaving etc.. Bij Valeriaan en melatonine kwam ik er bijv via internet en tv achter dat het allemaal toch niet zo onschuldig is als men in de winkel zegt :).
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  zaterdag 15 juli 2017 @ 10:01:37 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172432192
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:57 schreef MatthijsDJ het volgende:
Waar ik me zo over verbaas.. Mensen uit de alternatieve hoek klagen zoveel over BigPharma.. over dat het alleen maar over geld gaat etc..

Waarom denken die mensen dat het bij Small"Pharma" niet zo is.. Als ik kijk wat bijv al die voedingssupplementen kosten etc..

Heb ook ooit van alles geprobeerd in de alternatieve hoek om beter te kunnen slapen maar die shit is serieus duurder dan wat BigPharma heeft en het werkt ook nog niet eens..

Daarintegen was BigPharma eerlijk over de bijwerkingen en kans op verslaving etc.. Bij Valeriaan en melatonine kwam ik er bijv via internet en tv achter dat het allemaal toch niet zo onschuldig is als men in de winkel zegt :).
Bovendien is er geen verplichting objectief aan te tonen dat het werkt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 12:12:36 #66
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172434101
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juli 2017 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik zit in een iets andere hoek maar ben wel geïnteresseerd ( :D ) Sowieso zijn stoffen uit de planten wereld erg boeiend. Er is een erg giftige paddestoel de groene knol ameniet waar onder andere een stofje in zit die aan actine (een eiwit waaruit het celskelet bestaat) dat stofje heeft phalloidine en dat gebruik ik wel om mooie plaatjes mee te maken. En zo zijn er heel wat bestanddelen die wij kunnen gebruiken voor ons onderzoek.

[ afbeelding ]

Dat groene is dus een kleurstofje wat aan een toxine uit een paddestoel hangt... (niet mijn foto)
Een significant gedeelte van de medicijnen zijn dan ook op basis van plantaardige grondstoffen en nog meer zijn gebaseerd op stoffen uit planten die nu in het lab worden gemaakt. Het was nog niet zo heel lang geleden dat aspirine nog uit wilgenbast werd gemaakt.
  Moderator zaterdag 15 juli 2017 @ 12:39:28 #67
249559 crew  Lavenderr
pi_172434554
quote:
Wel beetje ver fietsen ;(
pi_172434595
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wel beetje ver fietsen ;(
In Nederland kun je het ook in de apotheek krijgen op doktersrecept. Veel mensen zijn daar niet van op de hoogte, maar je krijgt het keurig in zo'n medisch geelbruin potje met een mooi labeltje en een bijsluiter. :9
  Moderator zaterdag 15 juli 2017 @ 13:01:17 #69
249559 crew  Lavenderr
pi_172434935
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 12:42 schreef illusions het volgende:

[..]

In Nederland kun je het ook in de apotheek krijgen op doktersrecept. Veel mensen zijn daar niet van op de hoogte, maar je krijgt het keurig in zo'n medisch geelbruin potje met een mooi labeltje en een bijsluiter. :9
En wietolie kun je ook gewoon bestellen via internet.
pi_172449966
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 00:11 schreef YourBrother het volgende:

[..]

De "gedegen" analyse waar jij het over hebt is gewoon niet waar. Er is al heel lang een debat gaande mbt of bio gezonder voor de mens is en beter voor het milieu is. En er is geen concreet bewijs voor het een of het ander. Er zijn wel aanwijzingen voor zowel voor als tegenstanders. Dus om hier te verkondigen dat hetgeen jij gelooft een feit is en biologisch voedsel een scam is is gewoon belachelijk.
Ik zeg niet dat biologisch minder gezond is. Ik zeg alleen dat het niet bewezen is dat het beter is. Dat geef je dus ook toe. Dan is het van de daken schreeuwen dat het gezonder is, door die industrie, en dan hun spul duurder verkopen toch gewoon een scam?
pi_172451259


[ Bericht 100% gewijzigd door Broomer op 16-07-2017 06:13:19 ]
pi_172451361
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 00:11 schreef YourBrother het volgende:

[..]

De "gedegen" analyse waar jij het over hebt is gewoon niet waar. Er is al heel lang een debat gaande mbt of bio gezonder voor de mens is en beter voor het milieu is. En er is geen concreet bewijs voor het een of het ander. Er zijn wel aanwijzingen voor zowel voor als tegenstanders. Dus om hier te verkondigen dat hetgeen jij gelooft een feit is en biologisch voedsel een scam is is gewoon belachelijk.

Zo maar even een paar punten:


De werkelijke kosten van gangbare landbouw zijn vele malen hoger dan biologische landbouw aangezien alle troep die in ons grondwater komt, bijen die uit sterven, extra ziektekosten door gifresten op ons voedsel wat mensen binnen krijgen etc.

De grootste onderzoeken die er zijn gedaan naar of bio nou gezonder is of niet concluderen:

*Dat er 20% meer massa zit in biologisch voedsel. Wat erg goed verklaarbaar is aangezien gangbaar voedsel enorm opgejaagd wordt met kunstmest e.d. en dus niet de natuurlijke tijd krijgt om te groeien.
*Er veel meer polyfenolen in bio zit aangezien bio planten zich moeten beschermen tegen aanvallen van onkruid en insecten wat ervoor zorgt dat ze verdedigingsmechanismen moeten bedenken wat zorgt voor de aanmaak van deze polyfenolen. Deze stoffen zijn onwijs gezond voor de mens.
*Er veel meer essentiele mineralen gevonden worden in bio voedsel.
*Er geen gif gebruikt wordt (bio dynamisch) en je dus ook geen gifresten binnen krijgt.

En dan heb je nog het hele verhaal van de monoculturen die heel slecht zijn voor de biodiversiteit. De enorme landbouwmachines die de grond als het ware dichtdrukken als ook de mest die in de bodem gepompt wordt wat zorgt voor afsluiting van de bovenste laag van de grond.
OK. Als antwoord op mijn "gedegen analyse" post, verschaf je geen enkele backup voor je beweringen, behalve een propaganda video van de organische industrie. Zie je daar de ironie van in?

En je doet nog al een aantal beweringen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik ga ze niet allemaal ontkrachten, tenzij je op een aantal claims wil focussen, maar dan moet je ze wel beter onderbouwen. Anders geldt: dat wat zonder bewijs beweerd wordt, kan zonder bewijs tegengesproken worden (HItchen's razor). Overigens besef ik wel dat ik ook claims heb gedaan zonder bewijs -- laat me weten of je bepaalde van die claims bewijs wil zien.

Verder qua gezondheid van organisch voedsel: zo'n claim als 20% meer (bio)massa, daar geloof ik helemaal niks van. Dat zal vast wel een keer gevonden zijn, maar het zal niet altijd gelden. En dat is het gevaar met dit soort onderzoek: groenten en fruit kunnen ontzettend verschillende resultaten opleveren, afhankelijk van of de zon op een bepaald veldje stond, of dat er net meer regen op dat andere veld viel.

Daarom zijn metastudies ook zo belangrijk. De meesten vinden geen noemenswaardige verschillen, eentje wel. Laat die nou net uit de organische hoek komen!

Hier een artikel over de metastudies:
New Organic Farming Meta-analysis – What Does it Really Show?

Hier een studie zonder verschil:
Little evidence of health benefits from organic foods, study finds

Hier de (door organische industrie betaalde) met verschil:
Is Organic More Nutritious? New Study Adds To The Evidence

Dit lijkt toch wel heel sterk op een stukje propaganda zo.

Verder qua blootstelling aan gif. Besef je wel dat:

a) Onze blootstelling aan synthetische pesticiden erg laag, sterk beneden conservatieve grenzen valt?
"Findings for the FY 2014 FDA pesticide regulatory program indicate pesticide residue
levels in foods are generally well below EPA tolerances. The elevated violation rate of
import samples confirms the effectiveness of the regulatory program to target imported
commodities and countries that are anticipated to contain violative pesticide residues, and
the comprehensiveness of FDA’s pesticide analytical protocols. "

b) Onze blootstelling aan pesticiden voor 99.99% bestaat uit natuurlijke, door de plant gemaakte pesticiden, die, wanneer ze getest worden, net zoveel kans hebben giftig te zijn als synthetische pestciciden?
Dietary pesticides (99.99% all natural)*

Dus dat we massaal extra kosten door gifresten op ons voedsel hebben, daar is m.i. geen enkele basis voor. Dat is gewoon bangmakerij en propaganda van de organische industrie.

Daarom vind ik de marketing van de organische industrie verderfelijk. En het leidt er niet toe dat mensen gezonder gaan eten -- in tegendeel, arme mensen gaan daar waarschijnlijk minder groente en fruit door eten.
pi_172451382
Het is inderdaad een geneuzel hier wat het topic al zegt . Alleen maar trollen of users die geen idee waar ze het over hebben.

Cheers
pi_172451429
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 06:38 schreef YourBrother het volgende:
Het is inderdaad een geneuzel hier wat het topic al zegt . Alleen maar trollen of users die geen idee waar ze het over hebben.

Cheers
Wat? Over wie heb je het?
  zondag 16 juli 2017 @ 11:18:56 #75
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172453734
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 06:38 schreef YourBrother het volgende:
Het is inderdaad een geneuzel hier wat het topic al zegt . Alleen maar trollen of users die geen idee waar ze het over hebben.

Cheers
Als je inhoudelijke reacties en onderbouwing ziet als trollen dan moet je echt even bij jezelf te rade gaan.
pi_172453888
quote:
4s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:18 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Als je inhoudelijke reacties en onderbouwing ziet als trollen dan moet je echt even bij jezelf te rade gaan.
Toch moet ik het wel met hem eens zijn dat de insteek, en de reacties daarop, nou niet echt 'open' zijn als er in de TT al over 'geneuzel' gesproken wordt.
  zondag 16 juli 2017 @ 11:31:42 #77
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172453951
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Toch moet ik het wel met hem eens zijn dat de insteek, en de reacties daarop, nou niet echt 'open' zijn als er in de TT al over 'geneuzel' gesproken wordt.
Hm goede opmerking. Ik zit mobiel dus ik zag maar de halve TT. :@

De reacties op de poster zijn echter gewoon inhoudelijk.
pi_172454394
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 08:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope, in de kassen bijvoorbeeld wordt bij voorkeur met sluipwespen gewerkt, alleen als het niet anders kan gebruikt men gif. 8-)
Verder zie je dat er gewassen gekweekt worden die minder vatbaar zijn voor aantasting en ziektes, waardoor er minder gif nodig is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 16 juli 2017 @ 13:33:25 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172456344
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Verder zie je dat er gewassen gekweekt worden die minder vatbaar zijn voor aantasting en ziektes, waardoor er minder gif nodig is.
Wat niets meer of minder zegt dan dat de gewassen zelf meer gif produceren, of hoe denk jij dat planten zichzelf beschermen tegen aantasting?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172458671
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 11:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Toch moet ik het wel met hem eens zijn dat de insteek, en de reacties daarop, nou niet echt 'open' zijn als er in de TT al over 'geneuzel' gesproken wordt.
Als inhoudelijke posts als getroll en onkunde worden weggezet, zonder ook maar enig bewijs, wie staat er dan niet open? Dat is dan gewoon een wassen neus redenering van yourbrother.
pi_172461289
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 14:45 schreef Broomer het volgende:

[..]

Als inhoudelijke posts als getroll en onkunde worden weggezet, zonder ook maar enig bewijs, wie staat er dan niet open? Dat is dan gewoon een wassen neus redenering van yourbrother.
Ja prima, het ging mij meer om de TT.
  zondag 16 juli 2017 @ 16:18:35 #82
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172461344
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 16:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja prima, het ging mij meer om de TT.
Klopt die heb ik ook aangepast.
pi_172461362
quote:
14s.gif Op zondag 16 juli 2017 16:18 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Klopt die heb ik ook aangepast.
Daarom ^O^. Dus kan het nu weer ontopic :).
pi_172461427
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat niets meer of minder zegt dan dat de gewassen zelf meer gif produceren, of hoe denk jij dat planten zichzelf beschermen tegen aantasting?
Ze gaan hard schreeuwen ;)
Anyway, natuurlijke bescherming van de plant uit lijkt me beter dan herbiciden / pesticiden, ook als het om dezelfde stof gaat als dat de plant aanmaakt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_172472656


[ Bericht 100% gewijzigd door Broomer op 16-07-2017 22:23:58 ]
pi_172472731
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 16:21 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ze gaan hard schreeuwen ;)
Anyway, natuurlijke bescherming van de plant uit lijkt me beter dan herbiciden / pesticiden, ook als het om dezelfde stof gaat als dat de plant aanmaakt.
Waarom? Als je het gaat onderzoeken, blijkt dat die natuurlijke stoffen helemaal niet zo super zijn. Net zo schadelijk als synthetische pesticiden.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC54831/

Wij, zoogdieren, zijn natuurlijk ook een pest voor veel plannen, evolutionair gezien. Er kunnen ook mensen dood aan gaan aan die natuurlijke pesticiden.

In Duitsland ging iemand dood omdat courgettes te veel natuurlijke toxines hadden; waarschijnlijk waren die planten resistenter tegen bepaalde pesten.
https://www.google.com/am(...)n-poison/82315%3Famp

Lenape aardappel zorgde al voor problemen door natuurlijke pesticide productie; gelukkig geen doden.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lenape_(potato)

Cassava heeft veel cyanide in de plant, en dat werkt als pesticide. Levert ook flinke problemen op.
https://www.mnn.com/food/healthy-eating/phot
  zondag 16 juli 2017 @ 22:36:11 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172472957
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 16:21 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ze gaan hard schreeuwen ;)
Anyway, natuurlijke bescherming van de plant uit lijkt me beter dan herbiciden / pesticiden, ook als het om dezelfde stof gaat als dat de plant aanmaakt.
Wat broomer zegt hierboven.
Gif wat de plant zelf aanmaakt kan zomaar dodelijk zijn voor mensen. Geval in D is een mooie, courgettes zijn door veredeling niet meer giftig, maar een man maakte zijn eigen zaadgoed. Plant produceerde weer de toxines die courgettes voor de veredeling maakten en de man overleed daaraan toen hij zijn oh zo biologische zelf gekweekte courgettes at.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 17 juli 2017 @ 09:35:47 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172478341
Inderdaad dat fabeltje dat alles uit de natuur goed voor je is, snap niet dat mensen daar nog in trappen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172478659
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat broomer zegt hierboven.
Gif wat de plant zelf aanmaakt kan zomaar dodelijk zijn voor mensen. Geval in D is een mooie, courgettes zijn door veredeling niet meer giftig, maar een man maakte zijn eigen zaadgoed. Plant produceerde weer de toxines die courgettes voor de veredeling maakten en de man overleed daaraan toen hij zijn oh zo biologische zelf gekweekte courgettes at.
Ja, verhaal ken ik.
Maar doelde meer op het feit dat productie van pesticide dan niet meer nodig is en dat natuurlijke varianten en stoffen vaak toch net iets beter zijn dan hun kunstmatige evenknieen.
Bijv triglyceride is in margarine een probleem, maar niet in roomboter.
Zelfde met mononatriumglutaminaat : de kunstmatige variant geeft meer allergische reacties dan de natuurlijke, waardoor deze stof een slechte naam heeft gekregen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_172479225
Het is toch wel tenenkrommend om te zien dat hier nu gewoon gesteld wordt dat polyfenolen gif zijn voor mensen en synthetisch gif prima is. :')

[ Bericht 17% gewijzigd door ChrisCarter op 17-07-2017 10:30:51 (Doe eens normaal) ]
  maandag 17 juli 2017 @ 10:58:12 #91
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172479645
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:28 schreef YourBrother het volgende:
Het is toch wel tenenkrommend om te zien dat hier nu gewoon gesteld wordt dat polyfenolen gif zijn voor mensen en synthetisch gif prima is. :')

Wie doet dat?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 17 juli 2017 @ 15:37:32 #92
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_172484656
http://www.infowarsshop.com

DNA force

120 pilletjes voor $120,- normaal $149.95
is toch een koopje voor een bullshit middel van Alex Jones!

DNA Force is een geavanceerde formule die ontworpen is om de mitochondriale functie te stimuleren en gezonde celcycli te behouden. Het kan ook helpen om de natuurlijke intracellulaire antioxidanten van het lichaam te regenereren.

ow er staat nog tig meer op zijn site!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_172485041
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 15:37 schreef theguyver het volgende:

DNA Force is een geavanceerde formule die ontworpen is om de mitochondriale functie te stimuleren en gezonde celcycli te behouden. Het kan ook helpen om de natuurlijke intracellulaire antioxidanten van het lichaam te regenereren.
Conscience do cost.
  maandag 17 juli 2017 @ 15:58:51 #94
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_172485102
quote:
:D geweldig ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ _O- _O- _O- _O- _O_ _O_ _O_
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_172485391
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:28 schreef YourBrother het volgende:
Het is toch wel tenenkrommend om te zien dat hier nu gewoon gesteld wordt dat polyfenolen gif zijn voor mensen en synthetisch gif prima is. :')

Mocht je dat uit mijn post gehaald hebben, dan heb ik dat niet goed duidelijk gemaakt. Zowel aardappel, curcubits, als cassave maken zelf gif aan, als ik het wel heb solanine, curcurbitacins, en cyanide. Daar krijgen mensen problemen mee. Dat heeft verder niet zo veel met polyfenolen te maken.

Wat synthetische pesticiden betreft: natuurlijk kunnen die schadelijk zijn. Daarom zijn ze ook streng gereguleerd, en dat moet ook vooral zo blijven. Net zoals we moeten blijven letten op de concentraties van natuurlijke pesticiden in gewassen.
  maandag 17 juli 2017 @ 19:35:40 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172489178
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 09:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, verhaal ken ik.
Zelfde met mononatriumglutaminaat : de kunstmatige variant geeft meer allergische reacties dan de natuurlijke, waardoor deze stof een slechte naam heeft gekregen...
Wat volledige onzin is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172545661
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 09:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Bijv triglyceride is in margarine een probleem, maar niet in roomboter.
Het zijn toch niet de triglyceriden die het probleem zijn, maar specifiek de trans vetten? Dat is wel bijna volledig een probleem met de synthese.
quote:
Zelfde met mononatriumglutaminaat : de kunstmatige variant geeft meer allergische reacties dan de natuurlijke, waardoor deze stof een slechte naam heeft gekregen...
Daar zou ik wel een link van willen hebben. Kan natuurlijk een probleem met een verontreiniging zijn, maar daar zou ik wel bewijs van willen zien.
pi_172546571
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:00 schreef Broomer het volgende:

[..]

Het zijn toch niet de triglyceriden die het probleem zijn, maar specifiek de trans vetten? Dat is wel bijna volledig een probleem met de synthese.

[..]

Ah ja, ik haal 2 termen door elkaar...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_172546692
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 15:37 schreef theguyver het volgende:
http://www.infowarsshop.com

DNA force
[ afbeelding ]
120 pilletjes voor $120,- normaal $149.95
is toch een koopje voor een bullshit middel van Alex Jones!

DNA Force is een geavanceerde formule die ontworpen is om de mitochondriale functie te stimuleren en gezonde celcycli te behouden. Het kan ook helpen om de natuurlijke intracellulaire antioxidanten van het lichaam te regenereren.

ow er staat nog tig meer op zijn site!
Wow, mooi prijs hoor. :D
  donderdag 20 juli 2017 @ 16:08:47 #100
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172552268
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 15:37 schreef theguyver het volgende:
http://www.infowarsshop.com

DNA force
[ afbeelding ]
120 pilletjes voor $120,- normaal $149.95
is toch een koopje voor een bullshit middel van Alex Jones!

DNA Force is een geavanceerde formule die ontworpen is om de mitochondriale functie te stimuleren en gezonde celcycli te behouden. Het kan ook helpen om de natuurlijke intracellulaire antioxidanten van het lichaam te regenereren.

ow er staat nog tig meer op zijn site!
Mitochondriale functie stimuleren.... oftewel het is gewoon suiker?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')