abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 02:05:18 #1
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_172356504
Etappe 11: Eymet - Pau, 203,5 km

Gelukkig was de omgeving bijzonder mooi, waardoor we toch nog wat hadden om naar te kijken. De kastelen waren een stuk interessanter dan de koers, want op de weg gebeurde er niet veel. Zoals verwacht werd het een massasprint, want de concurrenten van Kittel denken nog steeds dat ze een kans tegen hem maken. Dat bleek vies tegen te vallen, want ondanks de zoveelste zwakke lead-out van Fabio Sabatini reed Marcel Kittel dwars door de wind iedereen lachend voorbij. Mannen als Kristoff, Bouhanni, Greipel en Degenkolb werden door hun ploeggenoten een stuk beter naar voren gebracht, maar ze hebben allemaal de snelheid en de kracht van Kittel niet. Dit was waarschijnlijk de sprint met het grootste verschil tussen Kittel en de rest, terwijl hij dus nog niet eens zo goed werd afgezet. Het is de vierde zege voor Kittel tijdens deze Tour en als de andere ploegen zo inspiratieloos blijven rondrijden gaat hij er minstens zes winnen en waarschijnlijk nog wel meer. Niemand komt in de buurt, alleen Groenewegen lijkt hem op basis van wat cijfertjes te benaderen qua topsnelheid. Daar heeft Groenewegen alleen niets aan, want zijn ploeg leverde weer een wanprestatie. Vanuit de achtergrond mocht hij weer eens naar voren sprinten en dat leverde warempel een derde plaats op. Toch stond hij niet op de foto en de kans is nogal groot dat we tijdens de volgende rit hetzelfde scenario gaan krijgen. Weer een enorm vlakke rit, ideaal voor de zoveelste massasprint. Als de ploegen van de mindere goden onder de sprinters niet snel van plan veranderen, krijgen we weer Kittel aan het feest. Ditmaal in het onvermijdelijke Pau, de stad die ieder jaar weer terugkeert in de Tour. Bij voorbaat al de meest kansloze rit van deze Tour.




Een kilometer of 25 ten zuiden van Bergerac start de rit in Eymet, een dorpje met 2700 inwoners dat debuteert in de Tour. Eymet is een zogenaamde bastide en werd in 1270 gesticht door Alphonse de Poitiers, de man die in deze regio meer van zulke bastides uit de grond liet stampen. In Eymet wonen al sinds de prehistorie mensen, maar in de middeleeuwen trok men vanwege gezondheids- en veiligheidsredenen, voornamelijk de pest, van het platteland naar een beschermde of versterkte omgeving, zoals een kerk of een kasteel. Er werden speciaal voor deze gelegenheid nieuwe versterkingen aangelegd en die werden bastides genoemd. Bastides werden steeds op dezelfde manier aangelegd en bestaan uit een rechthoekig stratenpatroon rond een kerk met een marktplein en in de meeste gevallen een kasteel of een donjon. Aan de rand van zo'n bastide werden dan natuurlijk de stadsmuren opgetrokken. In Eymet is van de omwalling weinig over gebleven, zo staat er bijvoorbeeld nog maar een stadspoort overeind. Ook het kasteel is niet meer helemaal in originele staat, maar alsnog het aanschouwen waard. Bovendien zijn er in het centrumpje nog veel meer oude gebouwen te bewonderen. In de smalle straatjes kom je veel huizen tegen uit de 15e en 16e eeuw, waar tegenwoordig allerlei leuke winkeltjes te vinden zijn. Ook is er nog vaak een levendige markt op het marktplein, waar je alle streekproducten kunt vinden, waaronder veel bloemen en ook de nodige flessen wijn. We zitten immers nog steeds in een wijnstreek, hoewel ze in deze streek ook gespecialiseerd zijn in het conserveren van eten. De potjes jam en dat soort dingen zullen dus wel niet aan te slepen zijn. Buiten Eymet staat een bewijs van het feit dat er hier al sinds de prehistorie mensen hebben geleefd, een heus hunebed. Helaas leveren de lokale hoveniers geen goed werk en derhalve is het geheel bijna volledig overwoekerd door de natuur, maar in betere tijden heeft men hier talloze archeologische vondsten gedaan. Als je in Eymet een van de 15 restaurants bezoekt, dan schijn je voor de foie gras te moeten gaan. De renners starten aan de rand van de bastide, een eindje weg van het mooie centrum.



Vanuit Eymet rijden de renners in een rechte lijn naar beneden, richting de Pyreneeën. De eerste 30 kilometer van de rit wordt er steeds over dezelfde weg gereden, die behoorlijk breed is en ook nog eens vlak. We komen door wat dorpjes, zoals Miramont-la-Guyenne, wat ook weer zo'n typische bastide is. De omgeving is een stuk minder mooi dan tijdens de vorige rit, geen mooie rivieren met kastelen en rotsen, maar vooral veel landbouw. Na 30 kilometer rijdt het peloton door Marmande en hier komen ze pas voor het eerst een paar serieuze bochten tegen. Marmande is ook een van de fraaiere steden in de omgeving, verder valt het voorlopig tegen. Na een rondje door Marmande komen de renners buiten de stad weer op een brede weg terecht en deze weg gaat zowat 70 kilometer volledig rechtdoor richting het zuiden. Er liggen een paar dorpjes langs deze weg, af en toe een rotonde, maar verder is er hier dus echt helemaal niks te beleven. Kaarsrechte, brede wegen, soms door een bos, dan weer langs de weilanden. Ik sluit niet uit dat dit de saaiste rit ooit is. Pas na 94 kilometer, net voorbij het dorpje Estignac slaan de renners linksaf en rijden ze richting Labastide-d'Armagnac. Even voorbij dit dorp staat er een kapel langs de kant van de weg. Niet zomaar een kapel, dit is de kapel van de wielrenners. Notre Dame des Cyclistes, een kapel die al lang bestond voordat er fietsen waren, maar op een bepaalde dag in 1958 kwam ene Joseph Massie hier langs en hij vond het wel een goed idee om een kapel te wijden aan wielrenners, want zoiets hadden ze in Italië ook al. Niet veel later kwam de toenmalige paus langs en werd de kapel heringewijd. Sindsdien is de Tour hier al een aantal keer gepasseerd en in 1989 startte er zelfs een rit bij de kapel. Binnen hangen er meer dan 600 shirts van verschillende grote wielrenners, waaronder Eddy Merckx, Jacques Anquetil, Raymond Poulidor en Bernard Hinault. Luis Ocaña is zelfs getrouwd in de kapel en later was hier ook nog eens zijn begrafenis.



Voorbij de kapel gaat het nog een aantal kilometer rechtdoor, maar daarna moet er zowaar nog een keer daadwerkelijk genavigeerd worden. We rijden door een aantal dorpjes en in deze dorpjes gaat het steeds een andere kant op. De wegen blijven verder wel breed en het is ook zo goed als vlak, maar het is toch al enerverender dan het eerste deel van de rit. Buiten de dorpjes zijn er vooral veel bossen en ook de boeren zijn in dit deel van Frankrijk zeker niet ondervertegenwoordigd. Na wat bochten en rotondes rijden de renners na 142 kilometer door Aire-sur-l'Adour, een niet zo heel bijzonder dorp, waar de tussensprint van de dag is. Buiten dit dorp begint de enige geclassificeerde klim van de dag, de Côte d'Aire-sur-l'Adour. Dit pukkeltje is liefst 1,2 kilometer lang en 4,2% gemiddeld, dat wordt naar het binnenblad schakelen dus. Na dit korte bultje is er verder geen afdaling. Wel gaat het bijna 15 kilometer volledig rechtdoor, met alleen een paar rotondes onderweg. Pas na 160 kilometer koers zijn er weer wat bochten. Een keer naar links, een keer naar rechts en dan gaat het weer een aantal kilometer zo goed als rechtdoor dwars door een gebied vol met mais. De wegen zijn hier iets minder breed, maar alsnog breed genoeg. Het blijft ook vlak, op een incidenteel kort bultje na. De renners komen bijzonder weinig obstakels tegen, alleen wat vluchtheuvels in een verdwaald dorpje dat ze per ongeluk doorkruisen. Na 178 kilometer rijdt het peloton door Escoubès en na dit dorpje worden de wegen wat bochtiger. Na een tijd loopt de weg zelfs nog een halve kilometer wat steviger omhoog, maar daar komt al snel een einde aan als de renners rechtsaf slaan richting een enorm brede weg die ze in licht dalende lijn richting Pau gaat brengen. Het is makkelijk rijden over deze weg, alleen wordt de passage in sommige dorpjes wat bemoeilijkt door een overdaad aan verkeersmeubilair. Een van die dorpjes is Morlaàs, waar de koers na 189 kilometer passeert. In Morlaàs hebben ze een aantal opvallende gebouwen, waaronder de lokale kerk.



Na Morlaàs is het nog maar 14 kilometer tot de streep en dat wil zeggen dat deze mensonterende rit bijna gedaan is. Aan de rand van Morlaàs wordt de weg behoorlijk bochtig. Er is een klein afdaling en deze afdaling kent zelfs nog twee bochten die bijna door kunnen gaan voor haarspeldbochten. De weg is wel lekker breed, dus dit kan allemaal prima met hoge snelheid gedaan worden. Na de tweede bocht wordt de weg wel weer recht en dit blijft tot het binnenrijden van Pau zo. Als de renners bijna in de finishplaats zijn, op zeven kilometer van de streep, krijgen ze nog wel met twee rotondes te maken, maar daarna gaat het weer twee kilometer volledig rechtdoor, tot op vijf kilometer van de streep. Hier ligt weer een rotonde, maar nu gaan de renners niet rechtdoor. Ze slaan rechtsaf en komen vrij snel daarna de volgende rotonde tegen, waar ze dan wel weer rechtdoor gaan. Hier moet echter wel stevig gestuurd worden, want het is een ovalen rotonde. Tijdens de afgelopen rit heb ik geleerd dat je zo'n rotonde ook een ovonde mag noemen, zo steek je zelfs tijdens een saaie rit nog wat op. Na deze ovonde gaat het wel weer twee kilometer zo goed als rechtdoor, tot op iets meer dan twee kilometer van de streep. De wegen in Pau zijn breed, maar er staan nog wel wat irritante vluchtheuvels hinderlijk te zijn. Op iets meer dan twee kilometer van de streep komen de renners dan weer zo'n langgerekte rotonde tegen, die aan de linkerkant genomen moet worden. Vlak na de rotonde volgt er een lopende bocht naar links en na die bocht is het nog twee kilometer tot de meet. Over een brede boulevard gaat het ongeveer 900 meter rechtdoor, pas in de buurt van de boog van de laatste kilometer volgt er een scherpe bocht naar links. Na deze bocht gaat het maar kort rechtdoor. In de laaste kilometer ligt er weer een ovalen rotonde, die aan de linkerkant genomen wordt, waarna er een niet zo scherpe bocht naar rechts volgt. Het gaat dan weer even rechtdoor, maar al snel is er een scherpere bocht naar links. Na deze bocht, op iets meer dan 500 meter van de streep, gaat het bijna volledig rechtdoor tot de finish, terwijl de renners op een smallere weg terechtkomen dwars door een woonwijk. Pas in de laatste meters wordt de weg weer breder, hoewel er op 200 meter van de streep ook nog wel een rotonde ligt die op het kaartje niet vermeldt wordt. Na de rotonde wordt de weg weer breder en komt de finish al snel in zicht, langs een grasveld aan de rechterkant en een gigantische parkeerplaats aan de linkerkant.



Pau. Ik ben helemaal klaar met Pau. Sinds 2014 verdoe ik jullie en mijn tijd met deze onzin en het wordt nu al de vierde keer dat ik iets over Pau moet gaan vertellen. Ieder jaar keren we weer terug naar Pau, hoewel het de laatste jaren vooral een vertrekplaats is. De laatste paar keer dat de Tour in Pau eindigde werd het een rit voor de vluchters. Zowel in 2010 als in 2010 ging Pierrick Fedrigo, de zinksnijder, met de zege aan de haal. Dat waren wel beduidend lastigere ritten dan de onzin die we vandaag voorgeschoteld krijgen. Pau is nog atlidj de hoofdstad van het departement Pyrénées-Atlantiques, regio Aquitanië en het maakt ondertussen voor de 69e keer deel uit van de Tour. Toen ik een aantal jaar geleden begon met schrijven had Pau nog 81.000 inwoners, maar dankzij al mijn haat op de stad zijn er ondertussen toch al meer dan 3.000 verdwenen. Tegenwoordig heeft Pau nog 77.600 inwoners en deze wielerfans onder deze overgebleven bewoners hebben al jaren veel geluk. Alleen in Parijs en Bordeaux is de Tour vaker langsgekomen, hoewel Bordeaux de laatste jaren wat minder aan bod komt. Over een aantal jaar is Pau Bordeaux wel voorbij en daar worden we niet zo vrolijk van, want erg interessant zou ik deze stad niet willen noemen. Wel een stad waar in het verleden bijna alleen maar grote namen hebben gewonnen. Binda, Coppi, Bahamontes, Gimondi, Hinault, Kelly, Delgaco, Chiappucci, Zabel en natuurlijk David Etxebarria. Daarnaast hebben hier ook veel Nederlanders gewonnen, zoals Theo Middelkamp, Van Poppel, Lubberdink, Knetemann Breukink, Van der Poel en Leon van Bon. Verder zou ik graag willen beweren dat Pau niet bestaat.



Het zal tijdens deze rit niet bijzonder warm zijn. In de buurt van de startplaats slechts 23 graden en in finishplaats Pau nog wat minder, amper 21 graden. Er is een kleine kans op neerslag in de middag, maar vermoedelijk blijft het droog. In de omgeving van Eymet wordt er wel wat wind verwacht, maar wat meer in de buurt van Pau is daar geen sprake van. Het is overigens ook niet echt een rit waar de wind vaak vrij spel zal hebben, dus daar hoeven we sowieso geen rekening mee te houden. Deze draak van een etappe begint om 13:00 en na een korte neutralisatie van vijf minuten wordt het startsignaal gegeven. Zou me niet verbazen als er nu helemaal niemand meer zin heeft om in de aanval te gaan. Of dat daadwerkelijk zo is gaan we merken vanaf 14:10, want dan starten de uitzendingen. Hoewel het bij deze rit mijn advies zou zijn om wat anders te gaan doen. We hebben al wat matige ritten gehad, maar dit is met afstand de kutste van allemaal. Zet dat ding lekker aan rond 17:15, want de finish wordt pas verwacht tussen 17:36 en 18:03. Als je dus om 14:10 voor de buis zit mag je genieten van gras dat vier uur lang gaat groeien. Moet je niet willen.

Nu Kittel voor de zoveelste keer met een groot verschil heeft gewonnen mag je hopen dat de andere ploegen wakker worden. Dat ze een andere tactiek gaan verzinnen, iets bedenken om het Quick Step en Kittel wat moeilijker te maken. Maar dan hoor je niet lang na de koers Marc Sergeant, de enige man met minder uitstraling dan Jan Boven, raaskallen en dan weet je hoe laat het is. Volgens de briljante gedachtegang van Marc Sergeant hebben ze Greipel niet voor niets meegenomen en daarom moeten ze voor hem rijden. Zit absoluut niets anders op. Hetzelfde lijkt te gelden voor Katusha. Ze hebben nu eenmaal Kristoff bij en daar moeten ze wel voor werken. Je kan natuurlijk ook een keer een Zabel of een Haller in de aanval sturen, maar de voorkeur gaat nog steeds uit naar een nieuwe kansloze sprint van Kristoff. Greipel en Kristoff worden keer op keer pijnlijk hard vernederd door Kittel. Kristoff mag zijn ploeggenoten eeuwig dankbaar zijn dat hij iedere keer zo goed wordt afgezet, zonder zijn trein zou hij niet eens bij de eerste 20 eindigen. Er is bij alle ploegen een pijnlijk gebrek aan enig tactisch besef en er lijkt geen alternatief plan mogelijk te zijn. Daarom gaat deze rit weer in een sprint eindigen en die gaat natuurlijk weer gewonnen worden door dezelfde man.
1. Kittel. Deze jongen schijnt wel aardig hard te kunnen trappen.
2. Groenewegen. Mijn vertrouwen in Groenewegen werd beloond. Hij reed voor het eerst iets wat leek op een goede sprint, ondanks het epische gefaal van zijn ploeggenoten. We zijn vier sprints ver en de droomtrein is nog niet eens in de buurt gekomen van een voldoende, hoewel het volgens Nico Verhoeven fantastisch gaat. Als Groenewegen een keer in een goede positie aan een sprint weet te beginnen kan hij het Kittel nog lastig maken en zelfs met het amateurniveau van de knechten van Lotto Jumbo moet dat een keer gaan lukken.
3. Degenkolb. Heeft nog steeds overal last van, maar wist er toch nog best een goede sprint uit te persen. Werd goed gebracht en dan ben je al enorm in het voordeel. Nu hij eindelijk weer een goed resultaat heeft weten te behalen zal Koentje de Kort hem wel weer naar voren mogen piloteren en dat kan Koentje best aardig.
4. Kristoff. Hij werd weer perfect gebracht en hij bleek weer de snelheid niet te hebben. Ik heb medelijden met zijn ploeggenoten, maar ze zullen nu vast weer hun ballen eraf moeten draaien voor de matige Noor die ook in deze sprint weer gepasseerd gaat worden en dan weer met een verre ereplaats richting de bus mag. Lekker man.
5. Selig. Jawel, onze Rudi. Sinds de uitsluiting van Sagan is Rudiger de aangewezen man bij Bora en dat doet hij beter dan verwacht. Een knappe vijfde plaats in Bergerac, niks mis mee. Aangezien de concurrentie er ook helemaal niets van kan moet er nu wel weer een nieuwe vijfde plaats mogelijk zijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_172357273
Weer 200+ km aan aids. :')

Respect dat je er nog een voorbeschouwing uit kreeg. Die andere ploegen zijn zo debiel inderdaad, treurig.
Jack does it in real time...
pi_172357286
Heb je het interview van de NOS met de parcours-tekenaar nog gezien R_R? Dan wordt opeens alles duidelijk.
pi_172357295
Bij het algemeen klassement zie je wel soms dat teams gaan samenspannen tegen de sterkste man in koers. Ik ben #teamhilaire in dezen. Als elk team een paar sterke mannen meestuurt, dan vechten die voor de overwinning. Quickstep kan niet elke etappe 100 man controleren.
  woensdag 12 juli 2017 @ 07:07:44 #5
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_172357329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 06:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Heb je het interview van de NOS met de parcours-tekenaar nog gezien R_R? Dan wordt opeens alles duidelijk.
Nee, vertel...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_172357418
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 06:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Bij het algemeen klassement zie je wel soms dat teams gaan samenspannen tegen de sterkste man in koers. Ik ben #teamhilaire in dezen. Als elk team een paar sterke mannen meestuurt, dan vechten die voor de overwinning. Quickstep kan niet elke etappe 100 man controleren.
maar ja nu hebben ze al vier etappes binnen en elke ontsnapping dat het einde haalt brengt Kittel dichter bij de groene trui in Parijs.

Denk dat Quick Step het ook wel gezegend vindt dan.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_172357600
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 07:29 schreef franklop het volgende:

[..]

maar ja nu hebben ze al vier etappes binnen en elke ontsnapping dat het einde haalt brengt Kittel dichter bij de groene trui in Parijs.

Denk dat Quick Step het ook wel gezegend vindt dan.
Dat is toch ook het idee van zo'n ontsnapping? :P

Want dat lijkt me ook, of QS gaat etappes uitzoeken. Maar niet alles controleren
pi_172357602
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 07:07 schreef Bugno het volgende:

[..]

Nee, vertel...
Het ligt allemaal aan de renners, de veiligheid en het materiaal.
  woensdag 12 juli 2017 @ 08:09:03 #9
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_172357632
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 08:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het ligt allemaal aan de renners, de veiligheid en het materiaal.
_O- en dan die afdalingen in de Jura kiezen
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_172357793
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 08:09 schreef Bugno het volgende:

[..]

_O- en dan die afdalingen in de Jura kiezen
Ja, al had 'ie daarover ook nog wel enigszins een punt hoor, in het wielrennen wordt in zo'n situatie het materiaal geenszins aangepast en de renners worden steeds leiper.

(Maar goed, dat gaat niet heel snel veranderen want dan is er altijd wel een gek die een minuut pakt als andere wielrenners op veiliger materiaal gaan rijden.)
pi_172358199
Amador start vandaag niet meer vanwege knieproblemen.
pi_172358253
Flopshow #7
  woensdag 12 juli 2017 @ 09:23:34 #13
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_172358364
Wat gaan jullie vandaag doen tijdens deze rit?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 09:23:45 #14
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_172358368
werken
pi_172358800
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:23 schreef Bugno het volgende:
Wat gaan jullie vandaag doen tijdens deze rit?
Tot dusver doordeweeks nog gewerkt tot een uur of 16.30 en daarmee elke dag ruim op tijd terug. Morgen en overmorgen wel vrij genomen, dus dan reken ik op een topshow.
  woensdag 12 juli 2017 @ 10:09:32 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_172359012
weer 200+km aan flopshow
  woensdag 12 juli 2017 @ 10:09:39 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172359014
Gister alleen de laatste 3 km gezien. Vandaag weer zoiets denk ik.

Gaapshow.
  woensdag 12 juli 2017 @ 10:21:26 #18
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_172359200
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:23 schreef Bugno het volgende:
Wat gaan jullie vandaag doen tijdens deze rit?
Boodschappen doen, wassen draaien..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_172359646
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:23 schreef Bugno het volgende:
Wat gaan jullie vandaag doen tijdens deze rit?
Werken.
Jack does it in real time...
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 10:48:21 #20
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_172359648
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 06:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Heb je het interview van de NOS met de parcours-tekenaar nog gezien R_R? Dan wordt opeens alles duidelijk.
Van de NOS krijg ik bijzonder weinig mee. Samenvatting?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_172359755
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Van de NOS krijg ik bijzonder weinig mee. Samenvatting?
http://nos.nl/tour/artike(...)e-veel-risico-s.html
pi_172360077
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:10 schreef TheArt het volgende:
Amador start vandaag niet meer vanwege knieproblemen.
Amador gaat het dan toch proberen vandaag na intensieve behandeling.
  Moderator woensdag 12 juli 2017 @ 11:17:13 #23
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_172360165
quote:
Deze man kan ik nu al helemaal niet meer serieus nemen. Hij noemt de etappe naar Nuits Saint Georges als voorbeeld. Vanwege veiligheidsredenen was er een lus van 40 kilometer extra nodig, volgens hem.

Voor ze aan die lus beginnen rijden ze over een grote en brede weg rechtsreeks naar Nuits Saint Georges. Op wat vluchtheuvels na is er geen enkel gevaar. Vervolgens slaan ze af en beginnen ze aan die lus, met veel smallere en bochtigere wegen, waarna ze in de slotkilometers weer op die brede en rechte weg uitkomen, maar dan aan de andere kant van het dorp. Hoezo veiligheid? Wat lul je nou?

Of die finish van gisteren, veiligheid? Dit is zo ridicuul.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 12 juli 2017 @ 11:32:07 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_172360508
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Deze man kan ik nu al helemaal niet meer serieus nemen. Hij noemt de etappe naar Nuits Saint Georges als voorbeeld. Vanwege veiligheidsredenen was er een lus van 40 kilometer extra nodig, volgens hem.

Voor ze aan die lus beginnen rijden ze over een grote en brede weg rechtsreeks naar Nuits Saint Georges. Op wat vluchtheuvels na is er geen enkel gevaar. Vervolgens slaan ze af en beginnen ze aan die lus, met veel smallere en bochtigere wegen, waarna ze in de slotkilometers weer op die brede en rechte weg uitkomen, maar dan aan de andere kant van het dorp. Hoezo veiligheid? Wat lul je nou?

Of die finish van gisteren, veiligheid? Dit is zo ridicuul.
Als je de stukjes leest van hem in de ProCycling dan gaan je haren ook recht overeind staan, zoveel onzin bij elkaar. BIj etappe 6 naar Troyes stond dat het zo'n lange etappe was om zo snel mogelijk naar de bergen te gaan, het was verdomme een etappe richting het Westen, weg van de Jura vandaan :')
pi_172360543
Verhoeven vond dat de sprint trein gisteren goed liep :')

Het was alleen pure pech dat er allemaal andere renners tussen kwamen op 4km van de finish :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')