abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 juli 2017 @ 00:43:46 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172355910
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 00:35 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat waren bar slechte modellen idd.. (diezelfde vriend die nu die custom heeft, had daarvoor een vivaro) Wat een drama ding was dat...

Maarja de Vito viel in dezelfde categorie en was ook de grootste troep..

Die grotere series fransozen vind en vond ik altijd beter dan de duitsers met hun lt/sprinter roesthoop.. De nog oudere ducato's waren ook goed, net als de voorganger van de sprinter.. de TN.. wat waren dat ook retegoede auto's
Ik vind een Ducato dan weer helemaal niks. zit een beetje te kijken naar campers, en de helft is Ducato based, zal best een reden hebben, maar ik vind het niks; tis een Fiat, en italianen kunnen gewoon geen auto's bouwen imo.

Mercedes TN was een prima bus idd, heb ik in mijn dakdekkerstijd nog gereden. Liep niet hard; 125 max ofzo (met oordoppies in ) maar dat liep hij leeg, maar ook met 2 ton aan dakrollen achterin.. Daarna kreeg ik een Sprinter, dat was een kutbak. Liep harder, was moderner, maar bij elke rotonde dacht je dat je omflikkerde met het ding. En als je er meer dan een ton in gooide liep een ouwe TN harder..
Heb de mijne later nog geruild met een collega die graag een sprinter wilde :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Sounddragon op 12-07-2017 00:48:49 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172356090
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 00:07 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ah.. ik zit ook niet zo in de laatste series van de "grote" bussen..

Edit: weet je zeker dat ze gescheiden zijn of moet MB het nieuwe model nog introduceren?
Want er zit enkel een nieuw neusje op voor 2017 bij MB.. het is nog gewoon de oude bus..
Zover ik weet wel ja, MB gaat verder met Renault. Je ziet zeker een duidelijk verschil van de zijkant bij de nieuwe Crafter en een Sprinter. De vorige Crafter en Sprinter waren op de neus na praktisch gelijk (let wel: qua looks, want ze deelden niet de motoren en versnellingsbakken). Wel mooi die nieuwe Crafter, al vind ik 'm in het echt toch wat minder dan op de foto's. Sprinter blijft bij mij nog favoriet, al is het al een wat oudere.

quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 00:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik vind een Ducato dan weer helemaal niks. zit een beetje te kijken naar campers, en de helft is Ducato based, zal best een reden hebben, maar ik vind het niks; tis een Fiat, en italianen kunnen gewoon geen auto's bouwen imo.

Mercedes TN was een prima bus idd, heb ik in mijn dakdekkerstijd nog gereden. Liep niet hard; 125 max ofzo (met oordoppies in ) maar dat liep hij leeg, maar ook met 2 ton aan dakrollen achterin.. Daarna kreeg ik een Sprinter, dat was een kutbak. Liep harder, was moderner, maar bij elke rotonde dacht je dat je omflikkerde met het ding. En als je er meer dan een ton in gooide liep een ouwe TN harder..
Heb de mijne later nog geruild met een collega die graag een sprinter wilde :P
Ik heb veel gereden met z'n broertje, de Jumper. Toen m'n baas overgestapt was van VW/MB's. Moet zeggen dat het wel ok rijdt, maar het is toch gewoon minder dan de Sprinter. Tuurlijk zit er wel een prijsverschil in. Maar met mijn lengte (1.93m) keek ik bijvoorbeeld tegen het opbergvak boven de voorruit aan en zaten m'n knieën een beetje klem. Zonder lading is de achterkant erg stuiterig en die wagens kraakten al vanaf nieuw. Wij hadden destijds de eerste lichting (3.0 HDiF 157pk handgeschakeld) en al vrij snel begonnen er wat lampjes te branden.. Uiteindelijk gingen ze er niet meer voor naar de garage haha. Wel fijne motor, maar gevoelloze handbak. Nu hebben we nog een Jumper met 177pk (met het nieuwe neusje), sterke motor en minder brandende lampjes (al rijd ik daar niet vaak mee). Het zou niet mijn keus zijn voor een camper in ieder geval haha, en anders wel met meer dan 150pk. Ik heb met een 130pk Ducato camper gereden en dat komt amper vooruit. Maar Sprinter campers zijn meteen een stuk duurder natuurlijk.

Ik vond die oude Sprinters en LT's juist fijne wagens. En met de juiste motor trokken ze behoorlijk, ook met lading. We hadden toen de 316CDI (5-pitter) en LT 2.8 TDI 156pk (4-pitter). Allemaal zeer betrouwbaar.

Maar goed, als ik TS was zou ik, zoals ik al zei, voor een jong gebruikte dikke versie kijken. Liever iets ouder maar wel dik, dan nieuw en crappy :D
pi_172357486
quote:
5s.gif Op woensdag 12 juli 2017 00:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik dacht dat je als beperkt mensch wel wat meer vertroeteld werd qua vervoer, of was dat vroegah en is dat veranderd?

Kende een kerel die elke 3 jaar een nieuwe Vito had, en die betaalde er peanuts voor. (zei hij :+ )
Dat was echt vroeger. Volgens mij krijgen volwassenen die rolstoelgebonden zijn tegenwoordig helemaal geen vergoeding meer. Wij hebben een zoontje in een rolstoel en hebben hiervoor echt moet strijden. Aanvraag eerst 3x afgewezen.
  woensdag 12 juli 2017 @ 09:09:46 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172358190
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 07:41 schreef boannan het volgende:

[..]

Dat was echt vroeger. Volgens mij krijgen volwassenen die rolstoelgebonden zijn tegenwoordig helemaal geen vergoeding meer. Wij hebben een zoontje in een rolstoel en hebben hiervoor echt moet strijden. Aanvraag eerst 3x afgewezen.
Wat leven we toch in een fantastisch land he.. :{

Maar goed, Je moet nog steeds een bus, aanpassingen worden gedeeltelijk vergoed en het moet nog restwaarde hebben na verloop van tijd. Die restwaarde gaat hem vooral zitten in de kilometerstand en de aanpassingen in combinatie met het merk van de bus zelf, en ik zou daarom altijd voor premium gaan.. (MB, VW) Als de aanschaf nieuw-nieuw daarvan te hoog is, zou ik daarop mijn concessie doen en naar zo jong mogelijk gebruikt gaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 12 juli 2017 @ 11:16:03 #30
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_172360138
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 00:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik vind een Ducato dan weer helemaal niks. zit een beetje te kijken naar campers, en de helft is Ducato based, zal best een reden hebben, maar ik vind het niks; tis een Fiat, en italianen kunnen gewoon geen auto's bouwen imo.
Ik ben bang dat je er toch aan zal moeten geloven, ducato's zijn eigenlijk best wel goed als camper namelijk :p

OFC is een Mercedes of Ford onderstel vast beter maar ook veel duurder.

En met een ducato kan je bij elke iveco/Fiat professional bedrijfsautocenter terecht als er toch een keer iets is.
  woensdag 12 juli 2017 @ 14:14:02 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172363597
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 11:16 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je er toch aan zal moeten geloven, ducato's zijn eigenlijk best wel goed als camper namelijk :p

OFC is een Mercedes of Ford onderstel vast beter maar ook veel duurder.

En met een ducato kan je bij elke iveco/Fiat professional bedrijfsautocenter terecht als er toch een keer iets is.
Een Fiat is een inferieur plasticmobiel waarvan alles in de cabine sowieso van bijzonder twijfelachtige kwaliteit is, sloten, schakelaars, dash, alles is brak-ish in een Fiat, achterlijke handrem meestal aan de verkeerde kant.. alles is het net niet..
En het is leuk dat je op elke hoek van de straat onderdelen kunt oprapen van je voorganger kopen bij een dealer :P , maar ik heb dan liever een Benz.. Sowieso kun je voor je Benz over 40 jaar nog steeds onderdelen kopen indien nodig, maar met een Mercedes heb je dat niet nodig, want het gaat domweg niet snel stuk. En mocht het onverhoopt dan wél stuk gaan, kun je voor een Merc ook over de hele wereld onderdelen verkrijgen, en dat zal wellicht wel iets duurder zijn, maar ik betaal liever een tientje meer voor iets wat weer 250k vooruit kan, als voor een onderdeel wat er over 50.000km wederom vanaf dondert.

Voordeel van een Fiat is dan weer wel dat je niet snel vastgeroeste bouten tegen zult komen.. alles moet periodiek los en weer vast. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 13 juli 2017 @ 04:08:13 #32
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_172379890
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juli 2017 14:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een Fiat is een inferieur plasticmobiel waarvan alles in de cabine sowieso van bijzonder twijfelachtige kwaliteit is, sloten, schakelaars, dash, alles is brak-ish in een Fiat, achterlijke handrem meestal aan de verkeerde kant.. alles is het net niet..
En het is leuk dat je op elke hoek van de straat onderdelen kunt oprapen van je voorganger kopen bij een dealer :P , maar ik heb dan liever een Benz.. Sowieso kun je voor je Benz over 40 jaar nog steeds onderdelen kopen indien nodig, maar met een Mercedes heb je dat niet nodig, want het gaat domweg niet snel stuk. En mocht het onverhoopt dan wél stuk gaan, kun je voor een Merc ook over de hele wereld onderdelen verkrijgen, en dat zal wellicht wel iets duurder zijn, maar ik betaal liever een tientje meer voor iets wat weer 250k vooruit kan, als voor een onderdeel wat er over 50.000km wederom vanaf dondert.

Voordeel van een Fiat is dan weer wel dat je niet snel vastgeroeste bouten tegen zult komen.. alles moet periodiek los en weer vast. :+
Ja hilarisch dit man. Ga je nu in elk topic op Fiat lopen haten met de meest achterlijke redenen? Handrem aan de verkeerde kant? Stoel te hoog? Dit soort grappen?

OFC is jouw geliefde Mercedes beter maar ook 2x zo duur. En die hebben nooit fouten gemaakt? Roesten weg onder je kont maarja, dan heb je wel je handrem op een plek waar niemand hem verwacht en geweldig nephout in je interieur.

Reageer nou eens een keer fatsoenlijk inhoudelijk, je rant alle topics naar de tering met je persoonlijke gewauwel. Leuke borrelpraat maar kom op man, moet dat nou hier?

Echt joh, waarop baseer je dit "twijfelachtige kwaliteit" verhaal. Iedereen rijdt in die dingen maar jij hebt het als enige écht door. Gefeliciteerd.


Maargoed, de reden dat er veel ducato wordt gebruikt is het lagere gewicht, de flexibiliteit door het aanbieden van verschillende soorten chassis.

Ford geeft achterwielaandrijving maar dit zorgt voor een hoger gewicht en hierdoor heb je (bij grote campers) minder marge voor het gewicht van je opbouw.

[ Bericht 9% gewijzigd door ErkendFokker op 13-07-2017 04:13:29 ]
pi_172380341
Zo'n Mercedes parkeerrem werkt ook niet lekker icm handgeschakeld. Als je stilstaat met je linkerpoot op de koppeling, hoe zet je dat ding dat ding dan op de rem? Moet je eerst de motor afzetten OF in zijn vrij, voordat je de rem aanzet. Werkt in mijn ogen alleen lekker icm een automaat, maar dat hebben veel Vito's, zeker de oudere, niet.
.
pi_172384004
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 04:08 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ja hilarisch dit man. Ga je nu in elk topic op Fiat lopen haten met de meest achterlijke redenen? Handrem aan de verkeerde kant? Stoel te hoog? Dit soort grappen?

OFC is jouw geliefde Mercedes beter maar ook 2x zo duur. En die hebben nooit fouten gemaakt? Roesten weg onder je kont maarja, dan heb je wel je handrem op een plek waar niemand hem verwacht en geweldig nephout in je interieur.

Reageer nou eens een keer fatsoenlijk inhoudelijk, je rant alle topics naar de tering met je persoonlijke gewauwel. Leuke borrelpraat maar kom op man, moet dat nou hier?

Echt joh, waarop baseer je dit "twijfelachtige kwaliteit" verhaal. Iedereen rijdt in die dingen maar jij hebt het als enige écht door. Gefeliciteerd.

Maargoed, de reden dat er veel ducato wordt gebruikt is het lagere gewicht, de flexibiliteit door het aanbieden van verschillende soorten chassis.

Ford geeft achterwielaandrijving maar dit zorgt voor een hoger gewicht en hierdoor heb je (bij grote campers) minder marge voor het gewicht van je opbouw.

Maar nu doe je het zelf toch ook? Een Sprinter is niet 2x zo duur (goedkoopste is 3000 duurder dan goedkoopste Ducato, net even opgezocht) en roesten doen ze ook niet meer zoals paar jaar terug.

Nephout is een optie, de meeste hebben gewoon grijs. Nog daargelaten dat het interieur echt wel een stuk degelijker is afgewerkt van een Sprinter.

Handrem zit op de plek waar hij bij de meeste auto's zit: rechts van de stoel. Bij de Ducato vind ik 'm wel echt irritant zitten. Vaak genoeg met mijn korte broek aan blijven hangen. Daarmee trek je 'm ook krom met als gevolg dat je er nóg vaker aan blijft hangen.

De Ducato is inderdaad een stuk lichter, maar daar moet je dus wel wat dingen voor op de koop toe nemen: meer gekraak, krappere cabine, minder degelijk afgewerkt interieur en inderdaad voorwiel aandrijving.

En ik heb voldoende ervaring met beide. Met de prefacelift Sprinter heb ik denk ik iets van 700.000km ervaring en met de Jumper/Ducato iets van 250.000km. Eerlijk gezegd hebben de Jumpers/Ducato's mij niet heel vaak laten stilstaan, maar wel geregeld brandende lampjes. En dat was al vanaf de 20.000km ofzo. Bij een Ducato wel een keer een massaprobleem gehad, precies toen ik de boot naar Finland moest halen. Gelukkig opgelost door de ANWB.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 06:58 schreef Fer het volgende:
Zo'n Mercedes parkeerrem werkt ook niet lekker icm handgeschakeld. Als je stilstaat met je linkerpoot op de koppeling, hoe zet je dat ding dat ding dan op de rem? Moet je eerst de motor afzetten OF in zijn vrij, voordat je de rem aanzet. Werkt in mijn ogen alleen lekker icm een automaat, maar dat hebben veel Vito's, zeker de oudere, niet.
Sprinter heeft een normale handrem, rechts van de stoel. Maar tegenwoordig met hillhold heb je handrem eigenlijk niet meer nodig tijdens het rijden (of gewoon goed leren hoe de koppeling werkt :P ).
pi_172385491
Met oog op de toekomst, de VW zeker als je van plan bent 10 tot 15 ermee te rijden.

Hier hebben we 2 ford's op de zaak. Beide de versnellingsbak stuk na iets meer dan 2 jaar, geen garantie meer :(
En dan ook nog een reparatie tijd van 2 maanden omdat die bakken niet geleverd werden. (Waarschijnlijk teveel vraag naar).
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 13 juli 2017 @ 13:10:50 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172386067
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 12:49 schreef boegschroef het volgende:
Met oog op de toekomst, de VW zeker als je van plan bent 10 tot 15 ermee te rijden.

Hier hebben we 2 ford's op de zaak. Beide de versnellingsbak stuk na iets meer dan 2 jaar, geen garantie meer :(
En dan ook nog een reparatie tijd van 2 maanden omdat die bakken niet geleverd werden. (Waarschijnlijk teveel vraag naar).
2 bakken stuk.... Dat is wel heel toevallig naar mijn idee...
Hebben beide bussen elke dag dezelfde vaste chauffeurs?
En hoeveel km's hebben ze?
  donderdag 13 juli 2017 @ 14:41:25 #37
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172388480
Ducato's zijn prima bussen.

Maar goed lekker affakkelen omdat het italiaans is en je liever in je duitse bubbel zit.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172389966
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:41 schreef fathank het volgende:
Ducato's zijn prima bussen.

Maar goed lekker affakkelen omdat het italiaans is en je liever in je duitse bubbel zit.
Goed onderbouwd..

Ik 'aftakkel' het niet omdat het Italiaans is. Maar prima toch, meningen verschillen. Nogmaals: ik heb genoeg ervaring met beide (al was het in mijn geval vooral een Jumper) om er een goede mening over te kunnen geven. En ik ben erg blij dat ik een MB in bruikleen heb gekregen.
  donderdag 13 juli 2017 @ 15:54:01 #39
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172390299
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Goed onderbouwd..

Ik 'aftakkel' het niet omdat het Italiaans is. Maar prima toch, meningen verschillen. Nogmaals: ik heb genoeg ervaring met beide (al was het in mijn geval vooral een Jumper) om er een goede mening over te kunnen geven. En ik ben erg blij dat ik een MB in bruikleen heb gekregen.
Ik doelde eigenlijk niet op jou maar je voelt je blijkbaar wel aangesproken. Er wordt gedaan alsof Ducato's van ellende uit elkaar vallen en Italianen kunnen gewoon geen auto's bouwen en meer van dat soort drogredenen en mercedes en volkswagen bussen zijn geweldig, vooral aangetoond door anekdotische bewijsvoering. Meningen, gepresenteerd als feit. En dat staat me nogal tegen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172390838
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:54 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk niet op jou maar je voelt je blijkbaar wel aangesproken. Er wordt gedaan alsof Ducato's van ellende uit elkaar vallen en Italianen kunnen gewoon geen auto's bouwen en meer van dat soort drogredenen en mercedes en volkswagen bussen zijn geweldig, vooral aangetoond door anekdotische bewijsvoering. Meningen, gepresenteerd als feit. En dat staat me nogal tegen.
Ja omdat ik ook voor MB zou kiezen en redelijk negatief was over de Ducato :P Maar ik heb het wel puur over de Ducato (en z'n broertjes). Ik ben juist fan van Italiaanse auto's, vind ze prachtig. Maar ze staan niet echt bekend als kwalitatieve hoogstandjes. Qua personenauto's hoor ik dat alleen van anderen (vriend heeft een 147, ding valt echt bijna uit elkaar, dingen werken niet, etc.) en wij hebben de Giulietta en Giulia getest. Prachtige auto's, maar ondanks dat deze wagens praktisch nieuw waren waren er al wat storingen. Ervaring met de bussen is veel groter, aangezien ik daar heel Europa mee heb doorkruist. Met een Ducato klepwagen ben ik nog op de Poolcirkel geweest zelfs. En het zijn ook prima auto's, mits je geen Sprinter gewend bent :D Ik rijd zo een 150.000km per jaar en vindt het dus wel belangrijk dat het interieur stil is en dat ik ruim kan zitten. En ik was wel duidelijk dat dat mijn mening is uiteraard.
  donderdag 13 juli 2017 @ 16:35:58 #41
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_172391601
Ik zou een Transporter zoeken, of een jong gebruikte Multivan, rijden eigenlijk als grote auto's met toch een lekker hoge zit en bijhorend overzicht.

Over Mercedes VS. Fiat kan ik alleen het volgende zeggen:
De Fiat's vragen onderhoud na 200k, bij ons op het bedrijf doen zowel de Ducato's als de Boxer's dat, tot de facelift, die zijn een stuk beter geworden.
De Mercedes'en hebben naast vast ritje naar de spuiter ieder jaar ivm roest bijwerken (ja, dit zijn facelifts) en het meest idiote navigatie/radio combo (Waarom mag ik geen muziek van mn telefoon afspelen?! Ik heb hem zelfs al via bluetooth gekoppeld, maar muziek spelen, neh, doen we niet).
Moet ik wel toegeven dat ondanks dat ze smaller zijn ze van binnen wel ruimer zijn dan de anderen.
stilte is redelijk vergelijkbaar imo, ze zijn beiden vreselijk luid van binnen.

Het is maar goed dat de nieuwe Crafter een eigen gebouwde bus is ;)
pi_172393388
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 16:35 schreef Misterjack41 het volgende:
Ik zou een Transporter zoeken, of een jong gebruikte Multivan, rijden eigenlijk als grote auto's met toch een lekker hoge zit en bijhorend overzicht.

Over Mercedes VS. Fiat kan ik alleen het volgende zeggen:
De Fiat's vragen onderhoud na 200k, bij ons op het bedrijf doen zowel de Ducato's als de Boxer's dat, tot de facelift, die zijn een stuk beter geworden.
De Mercedes'en hebben naast vast ritje naar de spuiter ieder jaar ivm roest bijwerken (ja, dit zijn facelifts) en het meest idiote navigatie/radio combo (Waarom mag ik geen muziek van mn telefoon afspelen?! Ik heb hem zelfs al via bluetooth gekoppeld, maar muziek spelen, neh, doen we niet).
Moet ik wel toegeven dat ondanks dat ze smaller zijn ze van binnen wel ruimer zijn dan de anderen.
stilte is redelijk vergelijkbaar imo, ze zijn beiden vreselijk luid van binnen.

Het is maar goed dat de nieuwe Crafter een eigen gebouwde bus is ;)
De facelift Sprinters bij ons zijn nog roestvrij voor zover ik weet, ik heb nog een prefacelift (maar wel echt 1 van de allerlaatste) en die heeft helaas wel al een plekje.

Radio/navi is gewoon een optie zover ik weet. Wel handsfree bellen, maar voor muziek moet je weer een andere (dure) optie hebben. De nieuwe Sprinters bij ons op de zaak hebben wel USB aansluiting wat prima werkt verder. Navi vind ik ook prima, maar Sygic op m'n telefoon blijft onovertroffen ;) Multimedia systeem in de Ducato (facelift) werkt wel, maar niet denderend. Plaatjes van de artiest kloppen bijv. geregeld niet. DAB radio valt zo vaak weg, dat ik het dan maar op FM zet. Maar die extra opties maken een Sprinter gewoon een stuk duurder.

Stilte bedoel ik niet zo zeer het buitengeluid, maar meer dat een Jumper etc. flink kraakt als 'ie leeg is. Weet niet of dat bij de facelift is opgelost, want daar heb ik alleen in een klepwagen mee gereden. Mijn Sprinter heeft nog extra isolatie in de cabine, die is sowieso lekker stil (en een V6 loopt ook net even wat lekkerder dan een 4-pitter natuurlijk).

Weet niet hoe het nu met de motoren van VW is, maar bij de eerste lichting Crafters waren er aardig wat problemen en liepen erg duur. We hadden er eerst ook een op de zaak, die was binnen een jaar weg omdat het te duur werd qua onderhoud en brandstofverbruik. Dat was nog een 2.5 TDI 110pk. Inmiddels hebben ze de nieuwe 2.0 TDI's, weet niet hoe het daarmee gaat.
  donderdag 13 juli 2017 @ 18:13:53 #44
452548 Misterjack41
Stelt teveel vragen
pi_172394009
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 17:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

De facelift Sprinters bij ons zijn nog roestvrij voor zover ik weet, ik heb nog een prefacelift (maar wel echt 1 van de allerlaatste) en die heeft helaas wel al een plekje.

Radio/navi is gewoon een optie zover ik weet. Wel handsfree bellen, maar voor muziek moet je weer een andere (dure) optie hebben. De nieuwe Sprinters bij ons op de zaak hebben wel USB aansluiting wat prima werkt verder. Navi vind ik ook prima, maar Sygic op m'n telefoon blijft onovertroffen ;) Multimedia systeem in de Ducato (facelift) werkt wel, maar niet denderend. Plaatjes van de artiest kloppen bijv. geregeld niet. DAB radio valt zo vaak weg, dat ik het dan maar op FM zet. Maar die extra opties maken een Sprinter gewoon een stuk duurder.

Stilte bedoel ik niet zo zeer het buitengeluid, maar meer dat een Jumper etc. flink kraakt als 'ie leeg is. Weet niet of dat bij de facelift is opgelost, want daar heb ik alleen in een klepwagen mee gereden. Mijn Sprinter heeft nog extra isolatie in de cabine, die is sowieso lekker stil (en een V6 loopt ook net even wat lekkerder dan een 4-pitter natuurlijk).

Weet niet hoe het nu met de motoren van VW is, maar bij de eerste lichting Crafters waren er aardig wat problemen en liepen erg duur. We hadden er eerst ook een op de zaak, die was binnen een jaar weg omdat het te duur werd qua onderhoud en brandstofverbruik. Dat was nog een 2.5 TDI 110pk. Inmiddels hebben ze de nieuwe 2.0 TDI's, weet niet hoe het daarmee gaat.
Hmm, die van ons hebben redelijk wat roest, maar dat kan ook komen door het gebruik... maar met hetzelfde gebruik hebben de Ducato's daar veel minder last van.

Ja, dat is waar, maar die optie's zijn zo vreselijk duur tov andere merken en opties, plus, op een bedrijf waar ik ook vaak kom (dat van mn pa) rijden we een Crafter uit 2014, welke wel alle voorbereidingen heeft voor de nav (dus de goede radio ed, inclusief de knop voor de navigatie) maar het aanzetten van de nav kost nog even 500 euro extra, voor een systeem dat er al in zit, een beetje overbodig imo.

Over het kraken moet ik je gelijk geven, maar met de facelift is dat al een stuk verbetert, maar de Sprinter is daar idd nog wel een stukje beter in.

Voor dat we die nieuwe Crafter aanschaften hadden we twee oudere 2.5 liter Crafters, maar daar hadden we apart van roest ook niet echt problemen mee volgens mij, allebei de 3ton gehaald zonder echt grote problemen, maar dat waren de 170pk versies van latere bouwjaren, dus geen idee hoeveel verschil daar tussen zaten.
Overigens is de nieuwe 2.0 wel een stuk zuiniger en stiller in z'n werk, maar een beetje extra isolatie is nooit mis natuurlijk :P
pi_172394805
Maar ik blijf erbij, volgens mij als zo'n bus nieuw koopt en er als een ouwe zak in rijdt, gaat het veel langer mee. Weleens een nieuwe Vito gereden, maar alles gaat loodzwaar, gebouwd op 10 jaar mishandeling door wisselende lompe bestuurders.

Zo'n Frans ding gaat veel soepeler, maar sneller stuk bij lomp gebruik.
.
pi_172395258
Ik heb een keer in zon oudere iveco bedrijfsbus gereden, ideaal met 90 over de drempels aangezien ik een geveerde stoel had O+ Wel jammer dat de binnenkant van de deur los liet van de buitenkant :')
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 13 juli 2017 @ 19:31:29 #47
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_172395712
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 16:35 schreef Misterjack41 het volgende:
Ik zou een Transporter zoeken, of een jong gebruikte Multivan, rijden eigenlijk als grote auto's met toch een lekker hoge zit en bijhorend overzicht.

Over Mercedes VS. Fiat kan ik alleen het volgende zeggen:
De Fiat's vragen onderhoud na 200k, bij ons op het bedrijf doen zowel de Ducato's als de Boxer's dat, tot de facelift, die zijn een stuk beter geworden.
De Mercedes'en hebben naast vast ritje naar de spuiter ieder jaar ivm roest bijwerken (ja, dit zijn facelifts) en het meest idiote navigatie/radio combo (Waarom mag ik geen muziek van mn telefoon afspelen?! Ik heb hem zelfs al via bluetooth gekoppeld, maar muziek spelen, neh, doen we niet).
Moet ik wel toegeven dat ondanks dat ze smaller zijn ze van binnen wel ruimer zijn dan de anderen.
stilte is redelijk vergelijkbaar imo, ze zijn beiden vreselijk luid van binnen.

Het is maar goed dat de nieuwe Crafter een eigen gebouwde bus is ;)
Een VW transporter is inderdaad leuk qua uitstraling, afwerking en restwaarde, de garagerekeningen en de garantieafhandeling van Pon zijn een stuk minder prettig.
pi_172395781
Volkswagen T4, 2.5 TDI 75KW, 2002, Rolstoelbus, Invalideauto
http://link.marktplaats.n(...)&utm_content=app_ios
Ad

Deze! Ziet er strak uit. Laag in aanschaf en kan zeker nog een jaar of 10 mee! Blok is net ingereden! Mijn automonteur rijdt er ook 1 die heeft er al 550xxx op staan. Met niet al te veel onderhoud aldus hem. Beste auto van Volkswagen ooit gemaakt!
pi_172395847
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

2 bakken stuk.... Dat is wel heel toevallig naar mijn idee...
Hebben beide bussen elke dag dezelfde vaste chauffeurs?
En hoeveel km's hebben ze?
Verschillende chauffeurs, wel 9 van de 10x een 'zware' aanhanger erachter.

Km net boven de 100k en 80k
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_172397417
Ik heb ooit begrepen, dat voor mensen met een gevoelige rug, dit kwa comfort echt onovertroffen is.



.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')