Misschien was dat een S Works met 240 pk? Dat red je zelfs met een 320 CDi nietquote:Op dinsdag 11 juli 2017 22:15 schreef hoechst het volgende:
[..]
vandaag had ik moeite met een mini cooper inhaal manoeuvre.
en morgen heb je datzelfde probleem bij een tesla, porsch, audi 2.8 liter enzovoorts enzovoorts.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 22:15 schreef hoechst het volgende:
[..]
vandaag had ik moeite met een mini cooper inhaal manoeuvre.
moet toch compenseren.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 22:18 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
en morgen heb je datzelfde probleem bij een tesla, porsch, audi 2.8 liter enzovoorts enzovoorts.
daarbij, als je moeite hebt met inhalen dan zal die cooper ook wel flink gas gegeven hebben... moet je nu echt de dikste pik in het verkeer hebben?
In dat geval kan ie beter zn leuter laten chippenquote:Op dinsdag 11 juli 2017 22:18 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
en morgen heb je datzelfde probleem bij een tesla, porsch, audi 2.8 liter enzovoorts enzovoorts.
daarbij, als je moeite hebt met inhalen dan zal die cooper ook wel flink gas gegeven hebben... moet je nu echt de dikste pik in het verkeer hebben?
10 tot 30cm in 2,3 seconden hierquote:Op dinsdag 11 juli 2017 22:19 schreef Rookierookie het volgende:
[..]
In dat geval kan ie beter zn leuter laten chippen
Ligt aan je rijkunde, zelfs met 68pk en een aanhanger kon ik inhalen, gewoon op 80km n weg.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 22:15 schreef hoechst het volgende:
[..]
vandaag had ik moeite met een mini cooper inhaal manoeuvre.
Stond die Mini geparkeerd langs de weg?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 22:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Ligt aan je rijkunde, zelfs met 68pk en een aanhanger kon ik inhalen, gewoon op 80km n weg.
1 seconde is serieus rapper hoor, klinkt weinig maar voel je zeker wel.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 22:08 schreef CarltonBanks het volgende:
persoon D zegt: besteed je geld liever aan iets nuttigs.... je bent 0.9seconde sneller bij de 100. who gives a fuck
Gewoon doen. Ik denk dat je gelijk hebt dat de C200 en C220 hetzelfde blok hebben, maar gewoon vanuit de fabriek een andere chip. Denk dat de kans, dat het blok daardoor minder lang meegaat, verwaarloosbaar is. En laat al die fokkers die het over de grootte van je plasser hebben, maar zeuren. Want de realiteit is simpel: size does matter!quote:Op dinsdag 11 juli 2017 22:05 schreef hoechst het volgende:
Hallo mensen op fok.
ik heb een achterlijke vraag: Is het verstandig om mijn auto te chippen?
Betreft een Mercedes Benz uit 2006 C200 2.2 met 200.000 op de teller.
C200 en C220 schijnen motorisch exact het zelfde te zijn dus in feite maak je dan van een 200 een 220.
de vent van de garage zei:
ik zou het niet doen want die Mercedes is niet berekend op 155pk
(vermoedelijk zegt hij dat omdat hij het sowieso moet maken als het verrot is i.v.m. garantie)
autotuner B zegt weer: ik zou het doen. want dan loopt het blokje beter en zuiniger...
persoon C zegt weer: ik zou het doen, kan geen kwaad zolang je er maar niet overdreven mee gaat gassen.
persoonlijk wil ik het doen omdat die dan net dat ene beetje meer heeft maar ik wil niet dat die daardoor minder lang mee gaat.
Eensch inderdaad, als je standaard elke dag dezelfde woon werk route op de cc rijdt zou het best kunnen dat je 5 - 10% minder verbruik hebt voor zover je dat niet kunt toeschrijven aan 'windje mee'.. In de regel worden auto's gechipt om de cijfertjes vwb PK/Nm's, en dan ga je die ook gebruiken, en paardjes hebben dorst.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 22:42 schreef CarltonBanks het volgende:
overigens dat fabeltje over besparing met chipping is maar deels waar.
Ja als je nu van 1 naar 100 gaat in 13 seconde
en straks van 1 nara 100 in 12 seconde dan kost dat meer brandstof
ga je na het chippen nog steeds van 1 naar 100 in 13 seconde dan bespaar je brandstof (wat je niet doet, want je trapt hem toch in tot de bodem )
reken eens uit hoeveel je daarwerkelijk zou besparen en hoeveel km je kan rijden voordat je die investering eruit hebt, ik gok zomaar dat je minimaal 75k km's mag wegrijden voordat je uberhaupt een besparing hebt, nogmaals er vanuit gaande dat je niet harder optrekt dan dat je nu doet.
Overigens, is een C220 heel vaak gewoon een 200 met andere software, dus dat kan gewoon wél, Bij BMW hadden ze dat vroeger ook met de 4 cilinders.. was gewoon een software geintje, zelfde blok..quote:Op dinsdag 11 juli 2017 22:05 schreef hoechst het volgende:
Hallo mensen op fok.
ik heb een achterlijke vraag: Is het verstandig om mijn auto te chippen?
Betreft een Mercedes Benz uit 2006 C200 2.2 met 200.000 op de teller.
C200 en C220 schijnen motorisch exact het zelfde te zijn dus in feite maak je dan van een 200 een 220.
de vent van de garage zei:
ik zou het niet doen want die Mercedes is niet berekend op 155pk
(vermoedelijk zegt hij dat omdat hij het sowieso moet maken als het verrot is i.v.m. garantie)
autotuner B zegt weer: ik zou het doen. want dan loopt het blokje beter en zuiniger...
persoon C zegt weer: ik zou het doen, kan geen kwaad zolang je er maar niet overdreven mee gaat gassen.
persoonlijk wil ik het doen omdat die dan net dat ene beetje meer heeft maar ik wil niet dat die daardoor minder lang mee gaat.
Zoveel pk's erbij?quote:Op woensdag 12 juli 2017 10:32 schreef delano.888 het volgende:
Kan prima.
Ik heb mijn Saab met 250k gechipt van 154pk naar 240pk. Loopt heerlijk, soepeler en zelfs iets zuiniger.
Grote motoren kunnen dat blijkbaar prima aan, want ik heb geen lichte rechtervoet maar de auto is er zeker niet slechter op geworden.
prik-in chip of individueel?quote:Op woensdag 12 juli 2017 15:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
Gewoon doen. Ik heb het bij al mn auto's (turbo diesels) gedaan tot nu toe. Als je idd maar niet als een achterlijke gaat gassen maar je blok loopt er efficienter en zuiniger door. En het extra Koppel is heerlijk. Maar chippen is eigenlijk alleen maar leuk bij een turbo motor.
Ik heb nu een BMW 530d met standard 218 pk en 500nm Koppel. Die laat ik binnenkort chippen naar 260 pk en 600 nm
de ECU wordt herschreven. Laten doen bij VVT Marum (op maat) en Scholtmeijer Tuning (standard progje)quote:Op woensdag 12 juli 2017 16:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
prik-in chip of individueel?
Ik zoek nog een goed adresje, want die explorer1 durft het niet aan
Dat vinnik een beetje ver voor een sjippiequote:Op woensdag 12 juli 2017 16:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
de ECU wordt herschreven. Laten doen bij VVT Marum (op maat) en Scholtmeijer Tuning (standard progje)
Jazeker.quote:
Jij had toch een w211 320? Is toch snel zat?quote:Op woensdag 12 juli 2017 17:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat vinnik een beetje ver voor een sjippie
W203 320cdi, en ja, maar alles went hequote:Op donderdag 13 juli 2017 00:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij had toch een w211 320? Is toch snel zat?
Komt misschien binnenkort verandering in, zit steeds te kijken naar een s211 320cdi, en dat chippen ga ik natuurlijk niet uitbesteden heaquote:Op woensdag 12 juli 2017 16:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
prik-in chip of individueel?
Ik zoek nog een goed adresje, want die explorer1 durft het niet aan
Schiet es en beetje op dan jongehquote:Op zaterdag 15 juli 2017 14:55 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Komt misschien binnenkort verandering in, zit steeds te kijken naar een s211 320cdi, en dat chippen ga ik natuurlijk niet uitbesteden hea
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |