abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 9 augustus 2017 @ 17:03:12 #201
43556 miss_dynastie
pi_173022754
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Of eerder, als het geld op is. Ik noem geen namen... O-)

Zoals het er nu uitziet vraag ik me af of ze niet allemaal terug zullen gaan. Misschien niet meteen na een jaar, maar ik zie ze ook geen jaren en jaren daar blijven. De familie Van Kooij zou waarschijnlijk wel kunnen blijven, maar die willen niet. De familie Pos zou wellicht wel willen blijven, maar hebben die een stabiele business? Hoeveel wijn gaan die nog exporteren als hun bekendheid wegebt na het programma? En Addy... ach ja, dat is Addy. :P
De Posjes willen blijven denk ik, die hebben nu eindelijk een gezin i.p.v. een losvastverband dat elkaar nooit ziet en de groentejuwelier sponsort. Die jochies zijn leuk opgedroogd zo. Ik denk dat Ilona wel wat verzint om aan geld te komen, die weet wel van aanpakken lijkt het....

Ik vraag me af of Addy nog terug kan :P
pi_173023657
Het verbaast mij nog steeds dat geen van de volwassenen redelijk Spaans sprak bij aankomst, of heeft geleerd in al deze tijd. Dat zou toch wel een van mijn prioriteiten zijn, denk ik.
Mon 'en!
pi_173024914
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:03 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

De Posjes willen blijven denk ik, die hebben nu eindelijk een gezin i.p.v. een losvastverband dat elkaar nooit ziet en de groentejuwelier sponsort. Die jochies zijn leuk opgedroogd zo. Ik denk dat Ilona wel wat verzint om aan geld te komen, die weet wel van aanpakken lijkt het....

Ik vraag me af of Addy nog terug kan :P
Bij de Posjes spelen er twee dingen, denk ik. Het ene is de business. Die leunt heel erg op het tv-programma. Als het programma stopt, wat blijft er dan over van de business? Zakt die in elkaar of zijn ze tegen die tijd een 'gevestigde naam' geworden? Om opeens over te schakelen op iets anders lijkt me heel lastig.

Tweede punt is dat ze nogal slecht integreren, als je af moet gaan op de uitzendingen. Ze zijn inderdaad steeds met het gezin, je ziet ze nooit eens iets gezelligs doen met anderen. Hebben die jongetjes vriendjes? Gaan ze wel eens ergens spelen? Familie van Kooij en in mindere mate Van Wichen lijken wel sociale contacten op te doen.

Het slechte integreren hangt misschien samen met het slechte Spaans. Een soort vicieuze cirkel; lastig contact maken doordat ze de taal niet kennen, de taal niet leren doordat ze weinig met andere mensen omgaan. De kinderen leren snel genoeg Spaans op school, maar waarom sluit geen van de volwassenen zich aan bij een sportclub, of een of andere hobbyvereniging? Ten eerste voor de sociale contacten, ten tweede voor de taal.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 19:16:36 ]
pi_173025051
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Bij de Posjes spelen er twee dingen, denk ik. Het ene is de business. Die leunt heel erg op het tv-programma. Als het programma stopt, wat blijft er dan over van de business? Zakt die in elkaar of zijn ze tegen die tijd een 'gevestigde naam' geworden? Om opeens over te schakelen op iets anders lijkt me heel lastig.

Tweede punt is dat ze nogal slecht integreren, als je af moet gaan op de uitzendingen. Ze zijn inderdaad steeds met het gezin, je ziet ze nooit eens iets gezelligs doen met anderen. Hebben die jongetjes vriendjes? Gaan ze wel eens ergens spelen? Familie van Kooij en in mindere mate Van Wichen lijken wel sociale contacten op te doen.

Het slechte integreren hangt misschien samen met het slechte Spaans. Een soort vicieuze cirkel; lastig contact maken doordat ze de taal niet kennen, de taal niet leren doordat ze weinig met andere mensen omgaan. De kinderen leren snel genoeg Spaans op school, maar waarom sluit geen van de volwassenen zich aan bij een sportclub, of een of andere hobbyvereniging? Ten eerste voor de sociale contacten, ten tweede voor de taal.
Zoals bij de andere gezinnen blijkt, kun je je met Engels ook redelijk redden. Maar ik vind Stee-heef en Ilooona gewoon niet zulke vriendelijke mensen (qua uitstraling).
Mon 'en!
pi_173025569
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:22 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Zoals bij de andere gezinnen blijkt, kun je je met Engels ook redelijk redden. Maar ik vind Stee-heef en Ilooona gewoon niet zulke vriendelijke mensen (qua uitstraling).
Ik vind het nogal tegenvallen met dat Engels. Het blijkt dat veel Chilenen dat niet of nauwelijks spreken. Vooral bij Addy en Astrid heeft dat al diverse keren tot onhandige situaties geleid. De communicatie na z'n aanrijding, het gedoe met vergunningen, het gênante optreden in dat radioprogramma, dat rare gesprekje tussen Astrid en die garagehouder - het gaat maar door. Nu ook weer op vakantie, met die portier.
pi_173025703
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik vind het nogal tegenvallen met dat Engels. Het blijkt dat veel Chilenen dat niet of nauwelijks spreken. Vooral bij Addy en Astrid heeft dat al diverse keren tot onhandige situaties geleid. De communicatie na z'n aanrijding, het gedoe met vergunningen, het gênante optreden in dat radioprogramma, dat rare gesprekje tussen Astrid en die garagehouder - het gaat maar door. Nu ook weer op vakantie, met die portier.
En de 'Posjes' spreken wel lekker Spaans?
"Graaazejas!" is net zo goed beschamend ;)
Mon 'en!
pi_173025799
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:51 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

En de 'Posjes' spreken wel lekker Spaans?
"Graaazejas!" is net zo goed beschamend ;)
Nee, dat zeg ik toch? Van de volwassenen geen van allen. Daarom zouden ze zich bij iets moeten aansluiten. Een of andere club of vereniging.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 20:00:25 ]
  woensdag 9 augustus 2017 @ 20:40:20 #208
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_173026767
Ik denk dat de gezinnen dusdanig vaak met Nederlanders van doen hebben, dat het Spaans spreken in de hectiek van de RLS nauwelijks prangend is. Ze bouwen geen bestaan op in Chili. Ze zijn onderdeel van een televisieprogramma dat zich afspeelt in Chili.

Nagenoeg de godganse dag lopen er mensen van de productie om hen heen. Daarbuiten is er steeds contact over de planning. Ze doen geen buitengewone stap zonder dat ze moeten wachten op het camera-/productieteam. Wat logisch is, anders hadden wij niets om naar te kijken.

Dat team plant ook uitstapjes in, regelt ongetwijfeld de schoolbezoeken van destijds etc. Als je ziet hoe 'gewoon' de Chilenen in winkels en op school ed. het vinden dat ze gefilmd worden, dan weet je ongeveer hoe voorbereid dat allemaal is.

Elke minuut die wij op TV zien, bestaat uit een koppeltje mensen dat om de gezinnen heen rent. Bedenk dan nog even hoeveel minuten we níet zien en je snapt hoe het er ongeveer aan toe gaat op dagelijkse basis.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_173038143
Ik lees hier en daar op facebook dat de grond gehuurd wordt door Talpa van een (of meerdere?) Chileense eigenaren...is dat misschien de reden waarom 2 gezinnen onderdak zoeken buiten het verblijf op La Sirena?
Zijn ze ook echt eigenaar van het stuk grond? Of moeten zij na dat jaar huur betalen aan de eigenaar van de grond? Google mij suf, maar kan zo snel niets vinden hierover...
pi_173058402
Vandaag komen de Pos bubbels! *O* *O*
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:01:46 #211
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_173076703
Eerste fles is al bijna leeg :o Prima te drinken! :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:38:33 #212
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173085322


Ben benieuwd 8-)

[ Bericht 41% gewijzigd door Rene op 12-08-2017 13:46:32 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173086344
Ziet er wel bruut uit.
pi_173086470
PrOoSt :Y)
SOONY
pi_173087599
Proost ^O^

'Elke minuut die wij op TV zien, bestaat uit een koppeltje mensen dat om de gezinnen heen rent. Bedenk dan nog even hoeveel minuten we níet zien en je snapt hoe het er ongeveer aan toe gaat op dagelijkse basis.'

Ik ben het met je eens, maar van het huidige TV aanbod is bijna niets spontaan. Alles tot in de puntjes geregeld.

'Ik lees hier en daar op facebook dat de grond gehuurd wordt door Talpa van een (of meerdere?) Chileense eigenaren...is dat misschien de reden waarom 2 gezinnen onderdak zoeken buiten het verblijf op La Sirena? Zijn ze ook echt eigenaar van het stuk grond? Of moeten zij na dat jaar huur betalen aan de eigenaar van de grond? Google mij suf, maar kan zo snel niets vinden hierover...'

Dit zou me niets verbazen, het scheelt in de kosten en vergunningen. Als je meedoet aan een TV programma, zeker een commerciële, dan kun je verwachten dat het productiebedrijf zo'n beetje alles in beheer heeft.

'Ik vraag me af of Addy nog terug kan :P'

Hahahaha, daar ben ik het benieuwdst naar ;)

Ik ga lekker zelfgemaakte soep eten, Fijne dag nog :Y)
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:40:36 #216
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_173089075
Hoe oud is de jongste van Van der Kooij? (Inez?) jaar of 8? Waarom heeft die nog een speen??

In de nieuwste video waarin ze onderweg zijn naar de Andes zitten ze in de auto, je ziet Inez snel d'r speen uitspugen als ze in beeld komt om wat te zeggen..
Spenen bij kleintjes prima, maar niet bij kinderen boven de vier/vijf...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:44:44 #217
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_173089164
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:40 schreef E.T. het volgende:
Hoe oud is de jongste van Van der Kooij? (Inez?) jaar of 8? Waarom heeft die nog een speen??

In de nieuwste video waarin ze onderweg zijn naar de Andes zitten ze in de auto, je ziet Inez snel d'r speen uitspugen als ze in beeld komt om wat te zeggen..
Spenen bij kleintjes prima, maar niet bij kinderen boven de vier/vijf...
Die speen was vast een cadeautje ;)

Maar idd ik vind het ook niet kunnen. Maar wellicht past het bij de vrije opvoeding oid?
pi_173141898
Die twee gaan loeien?
SOONY
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:13:15 #219
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_173142360
quote:
15s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:48 schreef DKUp het volgende:
Die twee gaan loeien?
???
pi_173142433
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:13 schreef Starlie het volgende:

[..]

???
Twee nieuwe bewoners
SOONY
pi_173142445
Karel en An de Cock
Karel is al lekker aan het schijten in de auto
SOONY
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:26:44 #222
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_173142671
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:17 schreef DKUp het volgende:
Karel en An de Cock
Karel is al lekker aan het schijten in de auto
zit je al te kijken ofzo? :D
  † In Memoriam † maandag 14 augustus 2017 @ 20:42:19 #223
43556 miss_dynastie
pi_173144635
Het is best hilarisch dat Addy de camping heeft en de Posjes de gasten :+

Bij de van Kooijtjes geven ze niks om spullen. Daarom kopen ze hun kinderen om :+

[ Bericht 35% gewijzigd door miss_dynastie op 14-08-2017 20:48:44 ]
pi_173144898
Gezellig met zijn vieren op de achterbank
  maandag 14 augustus 2017 @ 20:51:01 #225
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_173144923
Addy wordt met de aflevering enger...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')