abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_173169577
registreer om deze reclame te verbergen
Hoi Dorpsgenoot O+. Mooie woning! Succes met klussen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173169825
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:30 schreef Samzz het volgende:
Hoi Dorpsgenoot O+. Mooie woning! Succes met klussen.
:W Thanks :)
pi_173170199
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:36 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

:W Thanks :)
Laat me weten wanneer de housewarming is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173170439
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Laat me weten wanneer de housewarming is.
Ja met al m'n vrienden :') Maar volgend jaar ooit ergens :P
pi_173170566
Wat voor onderblok heb je?
Je hebt inderdaad knelkoppelingen 3/4 euroconus naar 15 knel, daar moet je bij kunnen als de muur al gesmeerd is als het goed is.
Ik doe het altijd met flex, ter hoogte waar de flex een bocht gaat maken hak ik het iets dieper uit en dan laat ik 2x 16 uit de muur komen die direct het onderblok in gaan.
Scheelt een koppeling en je ziet het toch niet meer.

Daarna zoiets erop:

872829.jpg

Welke perskoppelingen gebruik je?

Let er wel op dat er verschillende profiel bekken zijn, voor Henco en Comap TH profiel enz.
Weet je misschien al maar is wel belangrijk ;)
Je moet gewoon kijken hoe de baas het doet h
pi_173170947
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:01 schreef junkiexp het volgende:
Danfoss VHS-X Haaks
Danfoss-VHS-X-onderblok.jpg
quote:
Je hebt inderdaad knelkoppelingen 3/4 euroconus naar 15 knel, daar moet je bij kunnen als de muur al gesmeerd is als het goed is.
Yes, denk ook dat het net gaat hoor :) Op die manier aansluiten is iig de bedoeling :Y Had een mockup gemaakt zonder alle koppelingen aan te halen, toen kwam ik 2mm te kort. Dat win ik weer door het aandraaien van de koppelingen.
quote:
Ik doe het altijd met flex, ter hoogte waar de flex een bocht gaat maken hak ik het iets dieper uit en dan laat ik 2x 16 uit de muur komen die direct het onderblok in gaan.
Klopt, maar ik ben net iets te bang om de boel te knikken. Dit is ook de eerste keer dat ik met dit spul werk ;)

quote:
Daarna zoiets erop:

[ afbeelding ]
Ah die dingen bestaan ook kant en klaar. Goed om te weten :+

quote:

Let er wel op dat er verschillende profiel bekken zijn, voor Henco en Comap TH profiel enz.
Voornamelijk APE, zelfde als GielioVD. Die radiatorbochten en m'n overgangsstukken van 22mm naar 20x2 is Comap. Is idd allemaal TH profiel ;)
pi_173171805
Top, goed bezig!
Maar dan woon je ook in de buurt van Rdam neem ik aan, of laat je alles opsturen?
Je moet gewoon kijken hoe de baas het doet h
pi_173171970
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 22:38 schreef junkiexp het volgende:
Top, goed bezig!
Maar dan woon je ook in de buurt van Rdam neem ik aan, of laat je alles opsturen?
Opsturen :+

Anders was ik al verder geweest :') Ze zijn soms niet zo snel met verzenden, maar nagenoeg altijd wel op 3 werkdagen.

Ik heb overigens ook al m'n voetventielen van Danfoss. En zo'n vul/aftap koppeling erbij gekocht. Dan kan ik radiatoren drainen zonder 't systeem droog te zetten :Y Radiatorkranen zijn Comap, heb geen behoefte aan thermostaatkranen, al kan de knop later altijd vervangen worden voor een thermostaatknop :)

[ Bericht 5% gewijzigd door FranticDJ op 15-08-2017 22:58:06 ]
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:12:50 #84
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173172671
Wat een mooi huis kerel. Ziet er echt heel netjes uit.

Ik kan niet wachten tot ik mijn topic kan openen, maar ik krijg pas 2 oktober de sleutel. Ik heb een hele sloot foto's al, maar, de inrichting daar etc is daar nog van de huidige eigenaren, dus dat vind ik te persoonlijk om hier te plaatsen als zijnde 'van mij'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173172824
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:12 schreef CoolGuy het volgende:
Wat een mooi huis kerel. Ziet er echt heel netjes uit.

Ik kan niet wachten tot ik mijn topic kan openen, maar ik krijg pas 2 oktober de sleutel. Ik heb een hele sloot foto's al, maar, de inrichting daar etc is daar nog van de huidige eigenaren, dus dat vind ik te persoonlijk om hier te plaatsen als zijnde 'van mij'.
Ken het, daarom dat ik ook pas foto's heb gedeeld toen het huis leeg en van mij was ;) Ben benieuwd naar je topic!
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:21:59 #86
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173172873
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:20 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ken het, daarom dat ik ook pas foto's heb gedeeld toen het huis leeg en van mij was ;) Ben benieuwd naar je topic!
Ja, ik zelf ook! :P Ik kan wel een topic openen met een lijstje met dingen die gepland zijn om te gaan doen, maar zonder foto's is dat geen porem natuurlijk :P

Ik ben dan 1 week eigenaar van 2 huizen, maar goed, dat moet dan maar.

Heb jij nog meer foto's van je huis? Of post je foto's zodra je ze hebt? :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173173224
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, ik zelf ook! :P Ik kan wel een topic openen met een lijstje met dingen die gepland zijn om te gaan doen, maar zonder foto's is dat geen porem natuurlijk :P

Ik ben dan 1 week eigenaar van 2 huizen, maar goed, dat moet dan maar.
Nja daar had/heb ik geen last van.
quote:
Heb jij nog meer foto's van je huis? Of post je foto's zodra je ze hebt? :)
Ik heb nog meer foto's. Maar ik post alleen wat ik zelf boeiend vind. Mocht je specifieke dingen willen zien dan hoor ik 't graag.
pi_173173904
quote:

Daarna zoiets erop:

[ afbeelding ]

Zo heb ik het ook gedaan. Alupex is toch wit dus niet heel lelijk. Bedankt voor de tip vwb afdekraam, die kon ik nog niet.
pi_173180454
IMG_4193.jpg
De eindstand van gisteren. De bovenste latten zijn waterpas in alle richtingen. De vloer zelf verloopt 1 cm over een lengte van 2.6m. De wand aan de rechterkant verloopt 0.7cm op zo'n 50 cm. Maar dat houdt het allemaal interessant :Y

IMG_4194.jpg
Het houten rolluik mechanisme. Best wel mooi spul eigenlijk. Eens kijken of ik dat kan hergebruiken voor iets. Heb straks in totaal 4 van die units. (en misschien wel meer, want volgens mij zitten er boven de ramen in de slaapkamer ook nog van die rolluikbakken).

quote:

Daarna zoiets erop:

[ afbeelding ]

Naar aanleiding van deze post nog eens bij de warmteservice binnen gestapt. En verrek:

IMG_4195.jpg
IMG_4196.jpgZij hadden kleinere koppeldingetjes van 3/4" naar 15mm dan ik had. Dus ik kan wellicht mn design radiator alsnog dicht op de muur hangen. Ik moet alleen ff kijken of ik dezelfde boorgaten kan gebruiken. Opnieuw boren dichtbij andere boorgaten is niet zo'n succes met de muren in mijn huis. Als het niet gaat omdat ik opnieuw zou moeten boren: jammer maar helaas.

Overigens ook nog een dikke +1 voor Arsenius. Ik had 3 bestellingen gedaan (allemaal kleine dingetjes, don't ask :')) Hebben ze alles in 1 pakketje verzonden en krijg dus het teveel aan verzendkosten terug ^O^
Dat is nog eens wat anders dan de grotere webshops als Toolstation e.d. Waarbij je 3 schoenendozen krijgt (ook 3 afzonderlijke bestellingen) met slechts een of twee kleinigheidjes per doos.

[ Bericht 1% gewijzigd door FranticDJ op 16-08-2017 12:25:41 ]
pi_173181895
Gewoon interesse hoor, maar wat voor perstang gebruik je (handmatig/accut) en merk koppelingen?
In eigen bezit of mogelijk via je werk oid?
pi_173185364
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:13 schreef Sintesi1 het volgende:
Gewoon interesse hoor, maar wat voor perstang gebruik je (handmatig/accut) en merk koppelingen?
In eigen bezit of mogelijk via je werk oid?
De goedkoopste accu perstang van Arsenius (kost je alsnog dik een rug)
De rest staat allemaal reeds in eerdere posts ;) Maar komt ook allemaal bij Arsenius weg: APE.

[ Bericht 0% gewijzigd door FranticDJ op 16-08-2017 15:33:16 ]
pi_173185926
quote:
Wat is dat voor een apparaat linksonderin?

quote:
De eindstand van gisteren. De bovenste latten zijn waterpas in alle richtingen. De vloer zelf verloopt 1 cm over een lengte van 2.6m. De wand aan de rechterkant verloopt 0.7cm op zo'n 50 cm. Maar dat houdt het allemaal interessant :Y
Ah, dat ga je volgens mij helemaal niet merken en/of zien toch? ^O^
pi_173185993
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:44 schreef Atmoz het volgende:
Op woensdag 16 augustus 2017 12:15 schreef FranticDJ het volgende:

[ afbeelding ]
Een multitool met het blad omhoog staan. ;)
pi_173186115
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:46 schreef Sintesi1 het volgende:

Een multitool met het blad omhoog staan. ;)
Ahja, nu zie ik 't ook. Thanks :)
pi_173187500
quote:

[..]

Nou, met een beetje oog zie je dat best wel!

Goed bezig Frantic!
pi_173188448
quote:

[..]

Fein Multimaster met het blad idd haaks :)

quote:
[..]

Dat is wel het idee ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:43 schreef Sjoerdfoto het volgende:

[..]

Nou, met een beetje oog zie je dat best wel!

Goed bezig Frantic!

Eindstand van vanmiddag:
IMG_4198.jpg
IMG_4199.jpg
Licht leek een beetje kut op 't scherm van mn telefoon. Dus nog maar 1tje met de rolluik dicht en licht van de brennenstuhl erbij :)

Frezen blijft niet m'n sterkste kant, dus de chamfer is niet 100% strak. Maar dat werk ik wel bij met plamuur en schuurpapier. Het blad laat ik op maat maken, maar dat zal er niet meer op komen voor ik weer moet gaan werken. Dat wordt dus deze winter. Ik kan nu in ieder geval wel doorvoeringen boren voor de leidingen naar de radiator welke er voor komt. Dat is 't plan voor morgen :) M'n laatste benodigde koppelingen zijn binnen gekomen om 1 fuckup te herstellen en om leidingen naar de laatste radiator (in de hal) te leggen (had te weinig haakse bochtjes vanwege die mispersing :+).

Edit: de foto's daadwerkelijk uploaden voor je linkjes maakt is wel zo handig :7
pi_173190830
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:30 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Fein Multimaster met het blad idd haaks :)

[..]

Dat is wel het idee ;)

[..]

Eindstand van vanmiddag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Licht leek een beetje kut op 't scherm van mn telefoon. Dus nog maar 1tje met de rolluik dicht en licht van de brennenstuhl erbij :)

Frezen blijft niet m'n sterkste kant, dus de chamfer is niet 100% strak. Maar dat werk ik wel bij met plamuur en schuurpapier. Het blad laat ik op maat maken, maar dat zal er niet meer op komen voor ik weer moet gaan werken. Dat wordt dus deze winter. Ik kan nu in ieder geval wel doorvoeringen boren voor de leidingen naar de radiator welke er voor komt. Dat is 't plan voor morgen :) M'n laatste benodigde koppelingen zijn binnen gekomen om 1 fuckup te herstellen en om leidingen naar de laatste radiator (in de hal) te leggen (had te weinig haakse bochtjes vanwege die mispersing :+).

Edit: de foto's daadwerkelijk uploaden voor je linkjes maakt is wel zo handig :7
ziet er keurig uit!
mocht je daar nog stopcontacten nodig hebben, kan je die ook gelijk inbouwen
pi_173192218
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:10 schreef akatar het volgende:

[..]

ziet er keurig uit!
mocht je daar nog stopcontacten nodig hebben, kan je die ook gelijk inbouwen
Thanks! Kan idd, maar ik heb voorlopig genoeg stopcontacten in de slaapkamer :P Aan beide overstaande wanden zitten er 4.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 21:13:27 #99
63722 z80
von nichts kommt nichts
pi_173194063
Je hebt ook de lagers en metalen beugels van de rolluiken uit de kasten geschroefd?
Als je de assen wil gaan hergebruiken voor iets dat draait heb je deze weer nodig.
Statistieken zijn als bikinis: ze tonen het voornaamste,maar bedekken het essentiele.
Der Gesunde wei nicht, wie reich er ist.
I fink you freaky and I like you a lot
pi_173194530
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:13 schreef z80 het volgende:
Je hebt ook de lagers en metalen beugels van de rolluiken uit de kasten geschroefd?
Als je de assen wil gaan hergebruiken voor iets dat draait heb je deze weer nodig.
Lagers :')? Die zaten er niet in hoor :P En als ze er in zaten, waren ze al aardig weggerot. Maar heb alleen de assen er uit. Het hoeft niet meer te draaien ;)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')