abonnement Unibet Coolblue
pi_172340719
Geen idee of dit het juiste plekje is voor deze vraag, maar kon zo direct geen betere plek vinden.

In de fiësta van mijn vrouw (mk4, 2002) hangt de aftermarket autoradio middels zo'n bracket op zijn plekje. Dit blijft allemaal prima op zijn plek zitten, maar af en toe valt het geluid gewoon weg. (via USB, FM of CD maakt niet uit)

Nu kan het zijn dat Pioneer ons een maandag morgen model heeft geleverd, maar kan het ook zijn dat het te maken heeft met gebrek aan aarde? (hij maakt immers enkel contact met de plastic bracket.

of is het met autoradio's net als met de hifi installatie in de huiskamer, dat aarde juist ongewenst is?
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_172341933
Zwart is aarde.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 11 juli 2017 @ 14:57:54 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172342078
Massa maken aan het chassis is altijd goed. Ligt er ook aan hoe het geheel aangesloten is verder.. via de originele DIN stekkers zou het allemaal gewoon goed moeten zijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172346238
Valt alleen het geluid weg of valt heel de radio uit? Als alleen het geluid weg valt is het geen aarde probleem.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_172358811
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:14 schreef boegschroef het volgende:
Valt alleen het geluid weg of valt heel de radio uit? Als alleen het geluid weg valt is het geen aarde probleem.
Alleen het geluid valt uit. De display blijft gewoon verlicht.

Dan denk ik dat ik even terug mag naar de handelaar.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_172359221
Aarde in een auto, dat lijkt me sowieso bijzonder.

Ik denk ook dat je terug mag, ergens zit hij niet lekker in elkaar als ik het zo lees.
pi_172359926
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 10:22 schreef Coritchando het volgende:
Aarde in een auto, dat lijkt me sowieso bijzonder.

Ik denk ook dat je terug mag, ergens zit hij niet lekker in elkaar als ik het zo lees.
'aarde' oftewel het metaal..wat dan vaak weer verbonden is met de negatieve pool op de accu..
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  woensdag 12 juli 2017 @ 14:30:56 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172363910
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:56 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

Alleen het geluid valt uit. De display blijft gewoon verlicht.

Dan denk ik dat ik even terug mag naar de handelaar.
Dan zit het ws IN de radio.. wat evt nog zou kunnen is dat rood en geel verkeerd om zitten en dat de radio op de constante + speelt, die is vaak niet sterk genoeg qua amperage.. Onthoudt hij wel de zenders en instellingen goed? Gebeurt het als je hem hard speelt of gewoon willekeurig?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172364386
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juli 2017 14:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan zit het ws IN de radio.. wat evt nog zou kunnen is dat rood en geel verkeerd om zitten en dat de radio op de constante + speelt, die is vaak niet sterk genoeg qua amperage.. Onthoudt hij wel de zenders en instellingen goed? Gebeurt het als je hem hard speelt of gewoon willekeurig?
zenders worden onthouden, en het maakt niet veel uit hoe hard de radio staat te spelen,

Ik begin steeds meer te denken dat we de radio maar eens terug moeten brengen naar de winkel.

Eigenlijk zou er bij het niet rond hebben van de stroomkring, of het gebrek aan capaciteit in de stroomkring veel meer fout moeten gaan dan alleen het wegvallen van het geluid.

Waarschijnlijk is het 'gewoon' een defect in de radio, en niet in mijn manier van installeren.

Maar ik zal eerdaags (mooi zaterdag ochtend klusje) toch even de boel helemaal los halen, kabels/stekkers nalopen en dan de boel weer op zijn plekje drukken.
Als ik het dan toch los heb, kan ik meteen kijken of een extra stukje koperdraad naar bloot metaal snel te realiseren is. baat het niet, dan schaad het niet.

Bedankt voor het meedenken.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  woensdag 12 juli 2017 @ 15:04:53 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172364671
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 14:52 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

zenders worden onthouden, en het maakt niet veel uit hoe hard de radio staat te spelen,

Ik begin steeds meer te denken dat we de radio maar eens terug moeten brengen naar de winkel.

Eigenlijk zou er bij het niet rond hebben van de stroomkring, of het gebrek aan capaciteit in de stroomkring veel meer fout moeten gaan dan alleen het wegvallen van het geluid.

Waarschijnlijk is het 'gewoon' een defect in de radio, en niet in mijn manier van installeren.

Maar ik zal eerdaags (mooi zaterdag ochtend klusje) toch even de boel helemaal los halen, kabels/stekkers nalopen en dan de boel weer op zijn plekje drukken.
Als ik het dan toch los heb, kan ik meteen kijken of een extra stukje koperdraad naar bloot metaal snel te realiseren is. baat het niet, dan schaad het niet.

Bedankt voor het meedenken.
Als je een stroom of massa probleem zou hebben valt in 9 van de 10 gevallen de hele unit uit, om meteen weer in te schakelen. Het lijkt er inderdaad heel erg op dat het in de unit zelf zit..
Heb je geen andere auto waarin je hem kunt uitproberen?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172364873
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je een stroom of massa probleem zou hebben valt in 9 van de 10 gevallen de hele unit uit, om meteen weer in te schakelen. Het lijkt er inderdaad heel erg op dat het in de unit zelf zit..
Heb je geen andere auto waarin je hem kunt uitproberen?
Jawel, dat is natuurlijk ook een goede manier om een issue te tackelen.

Nu ik er over denk.. Zou de versterker ook even kunnen uitschakelen als bijvoorbeeld de aders van de speakerkabel sluiting maken of contact maken met de massa? Het is natuurlijk een auto met ervaring.. (ja, ik heb de originele bekabeling gebruikt)
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  woensdag 12 juli 2017 @ 15:23:49 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172365127
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:13 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

Jawel, dat is natuurlijk ook een goede manier om een issue te tackelen.

Nu ik er over denk.. Zou de versterker ook even kunnen uitschakelen als bijvoorbeeld de aders van de speakerkabel sluiting maken of contact maken met de massa? Het is natuurlijk een auto met ervaring.. (ja, ik heb de originele bekabeling gebruikt)
Dat kan ook. Niks mis met originele bekabeling op zich, áls het spul in orde is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172479335
Ik ben van het weekend bezig geweest met de radio. Deze unit in mijn auto doet hetzelfde.
Wel bijzonder dat de subwoofer gewoon doorgaat.

Lees trouwens op internet meer van hetzelfde over Pioneer.
Zou een thermische beveiliging zijn. In die fiesta hangt de unit natuurlijk wel precies boven de airco.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')