abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 12 juli 2017 @ 22:17:50 #226
348973 Sunshineboy
Het zonnetje op fok....
pi_172375285
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 22:13 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

2e pakhuis staat al in de stijgers. _O_
Hij heeft twee schermen nodig om tijdens het internetbankieren te kunnen bepalen hoeveel geld er op de bank staat.....
  woensdag 12 juli 2017 @ 22:17:53 #227
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_172375288
quote:
9s.gif Op woensdag 12 juli 2017 21:37 schreef StarGazer het volgende:

[..]

wie poetst muntjes?
Carlo L'Ami ;(
RED ONS HENNIEGOD
pi_172376780
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 22:17 schreef Sunshineboy het volgende:

[..]

Hij heeft twee schermen nodig om tijdens het internetbankieren te kunnen bepalen hoeveel geld er op de bank staat.....
De bank belde hem vanmiddag: 'uw rekening is vol'.
pi_172378395
quote:
9s.gif Op woensdag 12 juli 2017 20:45 schreef PowerLoungen het volgende:
Geldpakhuis begint nu toch wel overvol te raken . Nog even en Netto heeft geen duikplank meer nodig
Maar wat kun je ermee in jullie geval? Of je nou 50 miljoen hebt om uit te geven, of 100 miljoen: je zit nu al redelijk aan je top wat betreft haalbare spelers, door het plafond dat 'de eredivisie' heet.

Een optie zou zijn om het geld te gebruiken om je eigen salarisplafond drastisch te verhogen om de jonge spelers nét 2 jaartjes langer proberen te houden. Maar moet je dat willen?
  donderdag 13 juli 2017 @ 00:32:03 #230
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_172378461
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:27 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Maar wat kun je ermee in jullie geval? Of je nou 50 miljoen hebt om uit te geven, of 100 miljoen: je zit nu al redelijk aan je top wat betreft haalbare spelers, door het plafond dat 'de eredivisie' heet.

Een optie zou zijn om het geld te gebruiken om je eigen salarisplafond drastisch te verhogen om de jonge spelers nét 2 jaartjes langer proberen te houden. Maar moet je dat willen?
Zodat we makkelijker gokjes kunnen wagen als 3,5 uitgeven aan een Deens talent of 2 miljoen voor een Braziliaan die in de A1 begint, om het zo van onderop beter aan te vullen. En je kan af en toe gewoon gokjes nemen als Neres voor een goed bedrag of een Ziyech halen als de nood aan de man is. Ook kan je hogere bedragen vragen voor je eigen spelers omdat je niet hoeft te verkopen.

Allemaal voordelen dus
Oh.
pi_172378610
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:32 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zodat we makkelijker gokjes kunnen wagen als 3,5 uitgeven aan een Deens talent of 2 miljoen voor een Braziliaan die in de A1 begint, om het zo van onderop beter aan te vullen. En je kan af en toe gewoon gokjes nemen als Neres voor een goed bedrag of een Ziyech halen als de nood aan de man is. Ook kan je hogere bedragen vragen voor je eigen spelers omdat je niet hoeft te verkopen.

Allemaal voordelen dus
Zeker mee eens, maar dat is eigenlijk wat Ajax nu ook al kan. Of je daar nu bij wijze van spreke nog 100 miljoen in kas bij hebt: veel beter dan Neres zal je niet kunnen halen. De spelers boven die categorie komen helaas gewoon niet naar de eredivisie. Ook al bied je nog 15 miljoen extra bovenop de vraagprijs.
  donderdag 13 juli 2017 @ 00:47:52 #232
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_172378629
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:46 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Zeker mee eens, maar dat is eigenlijk wat Ajax nu ook al kan. Of je daar nu bij wijze van spreke nog 100 miljoen in kas bij hebt: veel beter dan Neres zal je niet kunnen halen. De spelers boven die categorie komen helaas gewoon niet naar de eredivisie. Ook al bied je nog 15 miljoen extra..
Ja maar dan kan je wel meerdere van die gokken wagen :+ Het feit dat Ajax nu al lachend in één jaar 13 miljoen per speler op tafel kan leggen is al behoorlijke winst. Zeker als ik kijk naar wat de concurrenten bij elkaar moeten schrapen om een speler te kunnen vastleggen.
Oh.
pi_172378783
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 00:47 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar dan kan je wel meerdere van die gokken wagen :+
Dan wordt het eerder een beetje structureel wanbeleid, als je zoveel blijft gokken ;)
quote:
Het feit dat Ajax nu al lachend in één jaar 13 miljoen per speler op tafel kan leggen is al behoorlijke winst. Zeker als ik kijk naar wat de concurrenten bij elkaar moeten schrapen om een speler te kunnen vastleggen.
Het klinkt misschien heel gek, maar wellicht is het zelfs nog het beste om je ook op binnenlandse transfers te richten en niet té moeilijk gaat doen over de transfersommen. Als je de kassen van AZ, Twente en Heerenveen spekt dan hebben die ook meer geld om uit te geven en gaat (als het goed is) het algemene niveau, en dus de aantrekkelijkheid, van de eredivisie vooruit. (Geldt, in iets mindere mate, ook voor PSV en sinds kort een beetje voor Feyenoord hoor, als de top 20-35 miljoen voor een speler vangt, moet je niet met een bod van 2 miljoen voor iemand als Amrabat komen...)
  Moderator donderdag 13 juli 2017 @ 01:04:40 #234
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172378819
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:01 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dan wordt het eerder een beetje structureel wanbeleid, als je zoveel blijft gokken ;)

[..]

Het klinkt misschien heel gek, maar wellicht is het zelfs nog het beste om je ook op binnenlandse transfers te richten en niet té moeilijk gaat doen over de transfersommen. Als je de kassen van AZ, Twente en Heerenveen spekt dan hebben die ook meer geld om uit te geven en gaat (als het goed is) het algemene niveau, en dus de aantrekkelijkheid, van de eredivisie vooruit. (Geldt, in iets mindere mate, ook voor PSV en sinds kort een beetje voor Feyenoord hoor, als de top 20-35 miljoen voor een speler vangt, moet je niet met een bod van 2 miljoen voor iemand als Amrabat komen...)
Je moet je natuurlijk pas op binnenlandse transfers richten als er ook daadwerkelijk versterkingen rondlopen. Ik zie in de subtop momenteel niet echt spelers rondlopen die direct een versterking zouden zijn voor Ajax
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  donderdag 13 juli 2017 @ 01:28:13 #235
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_172379004
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:01 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dan wordt het eerder een beetje structureel wanbeleid, als je zoveel blijft gokken ;)

[..]

Het klinkt misschien heel gek, maar wellicht is het zelfs nog het beste om je ook op binnenlandse transfers te richten en niet té moeilijk gaat doen over de transfersommen. Als je de kassen van AZ, Twente en Heerenveen spekt dan hebben die ook meer geld om uit te geven en gaat (als het goed is) het algemene niveau, en dus de aantrekkelijkheid, van de eredivisie vooruit. (Geldt, in iets mindere mate, ook voor PSV en sinds kort een beetje voor Feyenoord hoor, als de top 20-35 miljoen voor een speler vangt, moet je niet met een bod van 2 miljoen voor iemand als Amrabat komen...)
Ja en als de topclubs gewoon betere spelers uit het buitenland halen wordt de competitie nog interessanter. De top kan beter beter worden dan dat we een hele brede subtop krijgen.

En zolang clubs als AZ 10 miljoen vragen voor middelmaat als Haps kan je beter lekker in het buitenland kijken. Liever een Sanchez uit Colombia dan een van der Hoorn uit Utrecht.
Oh.
pi_172379039
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:04 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Je moet je natuurlijk pas op binnenlandse transfers richten als er ook daadwerkelijk versterkingen rondlopen.
Dat sowieso, ik wil ook niet zeggen dat je moet gaan kopen om het kopen nee.
quote:
Ik zie in de subtop momenteel niet echt spelers rondlopen die direct een versterking zouden zijn voor Ajax
Larsson eventueel. En Amrabat was denk ik ook zeker op z'n minst een goede gok waard geweest. Je kan natuurlijk niet elk seizoen 3 of 4 spelers uit de subtop halen voor 8 miljoen per speler, maar als je dan toch een goede gok neemt, neem hem dan eerst in je eigen land. Om je eigen competitie (lees: weerstand) te versterken.
pi_172379079
Bayer Leverkusen heeft interesse in Nick Viergever. Zouden 5 mln willen bieden

Bron voetbalzone
  donderdag 13 juli 2017 @ 01:37:44 #238
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_172379082
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:32 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dat sowieso, ik wil ook niet zeggen dat je moet gaan kopen om het kopen nee.

[..]

Larsson eventueel. En Amrabat was denk ik ook zeker op z'n minst een goede gok waard geweest. Je kan natuurlijk niet elk seizoen 3 of 4 spelers uit de subtop halen voor 8 miljoen per speler, maar als je dan toch een goede gok neemt, neem hem dan eerst in je eigen land. Om je eigen competitie (lees: weerstand) te versterken.
Dan ben je een extreme laagmikker als je gaat voor dat soort middelmaat.
Oh.
pi_172379099
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:28 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja en als de topclubs gewoon betere spelers uit het buitenland halen wordt de competitie nog interessanter. De top kan beter beter worden dan dat we een hele brede subtop krijgen.

En zolang clubs als AZ 10 miljoen vragen voor middelmaat als Haps kan je beter lekker in het buitenland kijken. Liever een Sanchez uit Colombia dan een van der Hoorn uit Utrecht.
Dat is zeker zo. Maar het is niet of-of natuurlijk. En dat je moet gaan niveleren en 1 hele brede subtop willen, maar het klopt niet als je als topclub zelf spelers voor 20 miljoen verkoopt en je daarna heel moeilijk gaat doen over een transfersom van 4 miljoen. De top moet doorgroeien, maar de verhoudingen met de subtop moeten niet zoek raken.

Maar goed, het is maar een gedachte ;) Ik denk gewoon dat de topclubs er (onder andere) baat bij hebben als de weerstand wat groter is plus de prestaties van o.a. AZ etc. in Europa, dat je hier zelf ook baat bij hebt.

Slaaptijd! ;)
pi_172379127
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:37 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dan ben je een extreme laagmikker als je gaat voor dat soort middelmaat.
Ik zal wat mensen tegen de tenen stoten nu, maar zo'n Nerez heeft me ook nog niet overtuigd dat ie meer dan middelmaat is. En zeker niet die 12 miljoen waard. Kan nog komen natuurlijk..

Je zwaar richten op spelers uit Zuid-Amerika is overigens ook een optie, maar heeft Ajax daar momenteel een netwerk voor daar dat goed genoeg is? (zoals PSV iemand als Piet de Visser had b.v.) Daarvoor heb ik te weinig kennis van jullie scouting :)
  donderdag 13 juli 2017 @ 01:43:49 #241
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_172379134
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:39 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dat is zeker zo. Maar het is niet of-of natuurlijk. En dat je moet gaan niveleren en 1 hele brede subtop willen, maar het klopt niet als je als topclub zelf spelers voor 20 miljoen verkoopt en je daarna heel moeilijk gaat doen over een transfersom van 4 miljoen. De top moet doorgroeien, maar de verhoudingen met de subtop moeten niet zoek raken.

Maar goed, het is maar een gedachte ;) Ik denk gewoon dat de topclubs er (onder andere) baat bij hebben als de weerstand wat groter is plus de prestaties van o.a. AZ etc. in Europa, dat je hier zelf ook baat bij hebt.

Slaaptijd! ;)
Ja maar je kan ook denken dat nu de betere spelers langer bij de subtop blijven en als ze dan verkocht worden het aan buitenlandse clubs zijn die meer betalen. En dan kunnen onze topclubs gewoon de goede spelers halen die echt een versterking zijn.
Oh.
  donderdag 13 juli 2017 @ 01:45:30 #242
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_172379149
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:43 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Ik zal wat mensen tegen de tenen stoten nu, maar zo'n Nerez heeft me ook nog niet overtuigd dat ie meer dan middelmaat is. En zeker niet die 12 miljoen waard. Kan nog komen natuurlijk..

Je zwaar richten op spelers uit Zuid-Amerika is overigens ook een optie, maar heeft Ajax daar momenteel een netwerk voor daar dat goed genoeg is? (zoals PSV iemand als Piet de Visser had b.v.) Daarvoor heb ik te weinig kennis van jullie scouting :)
Bij Neres zie je wel gewoon flitsen van klasse, dat gaat er wel uitkomen. Heeft nu ook al een prima rendement natuurlijk in zijn halfjaar om te wennen, heeft zeker wel meer dan dat je nu een Alireza haalt oid.

En Ajax heeft nu wel een goed netwerk ja, we hebben die scout van Groningen gehaald die daar zit en daar de lijntjes heeft uitgezet en connecties met allemaal bureaus. En we hebben nog Hans van der Zee (die dus verantwoordelijk was voor Neres)
Oh.
pi_172379162
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar je kan ook denken dat nu de betere spelers langer bij de subtop blijven en als ze dan verkocht worden het aan buitenlandse clubs zijn die meer betalen. En dan kunnen onze topclubs gewoon de goede spelers halen die echt een versterking zijn.
Dat is ook een weg idd ja ;) Ik zeg ook niet dat de subtopclubs niet zelf verantwoordelijk zijn voor beter beleid ofzo..
  donderdag 13 juli 2017 @ 01:52:25 #244
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_172379217
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:46 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dat is ook een weg idd ja ;) Ik zeg ook niet dat de subtopclubs niet zelf verantwoordelijk zijn voor beter beleid ofzo..
Je moet toch ook gewoon kijken naar welke spelers je beter maken, niet maar gewoon middelmaat om te hopen dat die subtopclubs dan betere spelers terughalen.

Ik hoop gewoon dat de topclubs zoveel mogelijk goede spelers halen, daardoor houdt de concurrentie elkaar ook scherp en moet Ajax zelf ook creatiever zijn om een kampioenswaardige selectie te krijgen.
Oh.
pi_172379376
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Je moet toch ook gewoon kijken naar welke spelers je beter maken, niet maar gewoon middelmaat om te hopen dat die subtopclubs dan betere spelers terughalen.
Dat wilde ik ook echt niet zeggen hoor. Je moet sowieso geen middelmaat halen, dan krijg je idd een soort van 1 brede subtop.
quote:
Ik hoop gewoon dat de topclubs zoveel mogelijk goede spelers halen, daardoor houdt de concurrentie elkaar ook scherp en moet Ajax zelf ook creatiever zijn om een kampioenswaardige selectie te krijgen.
Dat sowieso en dat staat hier ook los van :)
  donderdag 13 juli 2017 @ 02:13:50 #246
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_172379386
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 02:12 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook echt niet zeggen hoor. Je moet sowieso geen middelmaat halen, dan krijg je idd een soort van 1 brede subtop.

Nja opzich wel nu waar er weinig echt interessante spelers zijn bij de subtop. Dat Ajax spelers als Ziyech mag oppikken daar lijkt me logisch of eerder een Suárez of Huntelaar in de provincie. Maar naar mijn mening krijg je voor elk succesnummer ook 10 miskopen bij de AZ's en Heerenveens van deze wereld.
Oh.
pi_172380442
Bayern koopt gewoon de beste spelers van alle andere Duitse clubs op, zelfs van de concurrentie :P
pi_172380516
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 07:19 schreef PicoMMP het volgende:
Bayern koopt gewoon de beste spelers van alle andere Duitse clubs op, zelfs van de concurrentie :P
Ik denk ook dat Bayern in Duitsland nog veel meer gehaat wordt dan Ajax in Nederland :P
Je hele identiteit zal maar zijn: wij kopen alles op van onze concurrentie. Dan zeg ik, als Feyenoorder, dat Ajax toch een 10 keer mooiere (eigen) identiteit heeft dan dat.. namelijk je eigen jeugd opleiden.
pi_172380517
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 01:37 schreef Toto69 het volgende:
Bayer Leverkusen heeft interesse in Nick Viergever. Zouden 5 mln willen bieden

Bron voetbalzone
Zou mooi zijn als we hem weten te verkopen voor de CL voorrondes beginnen.
pi_172380555
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 02:13 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nja opzich wel nu waar er weinig echt interessante spelers zijn bij de subtop. Dat Ajax spelers als Ziyech mag oppikken daar lijkt me logisch of eerder een Suárez of Huntelaar in de provincie. Maar naar mijn mening krijg je voor elk succesnummer ook 10 miskopen bij de AZ's en Heerenveens van deze wereld.
Overigens bedenk ik me dat wij kampioen werden met 3 basisspelers die rechtstreeks van een subtopper kwamen. En dat jullie er overigens ook met datzelfde aantal basisspelers zitten als ik even tel (Zyech, Viergever, Schone.. of vergeet ik er nog een?).

Het valt dus op zich mee met wat er uit de subtop gehaald wordt. het zijn echter niet de spelers die klappers gaan maken naar grote clubs. Dat zijn onze en jullie jeugdspelers... Maar een Toornstra kan nog best een leuke transfer maken naar de subtop.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')