abonnement Unibet Coolblue
pi_172336165
En toch hé, na al dat diepe zielswerk van de laatste jaren moet er toch iets van m'n hart. Ik krijg die Madonna en de Hoer bij elkaar zeg maar, dat betekent zoveel als dat je de vrouw als een geheel van de delen weet te herkennen en haar dus accepteert zoals ze werkelijk is, en uiteraard ook bij mezelf. Tot zover lukt het aardig.

Probleem is alleen een erg hardnekkig persoonlijk ideaal van de liefde, en hoe die er in mijn binnenwereld uitziet, acceptatie van al die menselijk kwaaltjes maakt dat ik eigenlijk helemaal geen zin meer in liefde begin te krijgen, paradoxaal allemaal... I know.

Wel alles hebben weten te voelen, begrijpen en het waarom te analyseren én weten te integreren in mijzelf, en dan toch ergens niet willen uiten. Zo van ja, nu ik het beestje ken ben ik wel genezen..

Herkenbaar, tips iemand?
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172336194
Que?
Ja doei.
pi_172336214
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
Que?
Post Doc materiaal dit :P
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172336261
Eerder badtripbobmateriaal...
Ja doei.
pi_172336306
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 10:00 schreef motorbloempje het volgende:
Eerder badtripbobmateriaal...
Als je de vraag of de materie niet kan volgen waarom ben je hier dan?
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172336323
Niet herkenbaar maar als vrouw dergelijke taal uit gaat slaan weet je dat je je uit de voeten moet maken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172336754
niet nadenken maar doen
pi_172336757
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 09:55 schreef Satori-Amori het volgende:

Herkenbaar, tips iemand?
Ik denk niet dat deze tekst voor veel mensen hier _herkenbaar_ is, omdat de meesten niet begrijpen waarover je het hebt.
De tekst komt erg over alsof je zelf heel goed weet waarover je schrijft, maar vergeet het begrijpbaar te maken aan mensen die niet jouw gedachtes kunnen lezen.

Wat betreft het "een ideaal van Liefde nastreven, en daardoor de 'zin' in die Liefde verliezen":

Volgens mij is wel belangrijk te realiseren dat die ideale en romantische Liefde vaak een fantasie is die eerder ver van de realiteit staat...
Streven naar de 'Ideale Liefde' is imho iets voor mensen die altijd alleen willen blijven.

Waarbij ik weer terugkom bij mn eerste zin; het 'communiceren' op een wijze die je misschien zelf wel begrijpt maar vor anderen moilijk te volgen is; Betekent dat misschien dat je redelijk vaak alleen bent en niet zo heel veel sociale contacten met anderen hebt? Wat kan veroorzaken dat het ook steeds moeilijker wordt je op andere mensen 'in te stellen'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_172336772
Je antipsychotica vergeten in te nemen deze week?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_172336915
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 10:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik denk niet dat deze tekst voor veel mensen hier _herkenbaar_ is, omdat de meesten niet begrijpen waarover je het hebt.
De tekst komt erg over alsof je zelf heel goed weet waarover je schrijft, maar vergeet het begrijpbaar te maken aan mensen die niet jouw gedachtes kunnen lezen.

Wat betreft het "een ideaal van Liefde nastreven, en daardoor de 'zin' in die Liefde verliezen":

Volgens mij is wel belangrijk te realiseren dat die ideale en romantische Liefde vaak een fantasie is die eerder ver van de realiteit staat...
Streven naar de 'Ideale Liefde' is imho iets voor mensen die altijd alleen willen blijven.

Waarbij ik weer terugkom bij mn eerste zin; het 'communiceren' op een wijze die je misschien zelf wel begrijpt maar vor anderen moilijk te volgen is; Betekent dat misschien dat je redelijk vaak alleen bent en niet zo heel veel sociale contacten met anderen hebt? Wat kan veroorzaken dat het ook steeds moeilijker wordt je op andere mensen 'in te stellen'
Klopt zeker, en daar is wel winst te behalen ja :) Maar het is zo'n gedoe om alles te moeten uitschrijven om het begrijpelijk te maken voor iedereen en daarom gok ik altijd op de mind readers om eventueel antwoord te geven.

40 jaar praktisch alleen door het leven doet dat met iemand, en dan meer gevoelsmatig nog dan dat er helemaal niemand in mijn leven is/was, al is dat ook niet ver van de waarheid af.

Heel toevallig kwam wat jij nu zegt van de week al eerder voorbij via andere kanalen. Wel een mooie bevestiging om hier eens iets mee te doen, in plaats van slechts aannemen.. Bedankt!
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172336934
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 10:24 schreef Seam het volgende:
Je antipsychotica vergeten in te nemen deze week?
Ik doe niet meer aan ontwijken..
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172337178
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 09:55 schreef Satori-Amori het volgende:
En toch hé, na al dat diepe zielswerk van de laatste jaren moet er toch iets van m'n hart. Ik krijg die Madonna en de Hoer bij elkaar zeg maar, dat betekent zoveel als dat je de vrouw als een geheel van de delen weet te herkennen en haar dus accepteert zoals ze werkelijk is, en uiteraard ook bij mezelf. Tot zover lukt het aardig.
Waar merk je dat aan dat je dat wel aardig zou lukken dan?

quote:
Probleem is alleen een erg hardnekkig persoonlijk ideaal van de liefde, en hoe die er in mijn binnenwereld uitziet, acceptatie van al die menselijk kwaaltjes maakt dat ik eigenlijk helemaal geen zin meer in liefde begin te krijgen, paradoxaal allemaal... I know.
Je bedoelt dat je geen trek meer hebt in een liefdesrelatie met een ander persoon? Beperkt beeld van de liefde heb je dan en geeft te denken over wat je dan als bovengenoemde acceptatie beschouwt.
Zou je liefde ook buiten zo een relatie kunnen vinden misschien?

quote:
Wel alles hebben weten te voelen, begrijpen en het waarom te analyseren én weten te integreren in mijzelf, en dan toch ergens niet willen uiten. Zo van ja, nu ik het beestje ken ben ik wel genezen..

Herkenbaar, tips iemand?
Ik zou op de enigszins beperkte informatie bijna suggereren dat je de liefde beter eerst in je zelf terug zou kunnen vinden. Maar dat is wat pedant vergezocht zweefteverig misschien..

Want wat wil je nou eigenlijk? Wel berusting in een liefdesrelatie kunnen vinden zonder struggles of concessies?
pi_172337425
Ik neem al je suggesties mee voor nader onderzoek, Mary, hartelijk dank :)
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172337703
Je bent niet de enige die na lange tijd alleen/eenzaam geweest te zijn vergeten dat er gewerkt moet worden aan/voor een gulden middenweg...

Dat je concessies moet doen en dat je maar menselijk bent en dat het eigenlijk absurd is om het beeld dat je door de jaren hebt opgebouwd nergens (!) op is gestaafd.

Met je fucking ideale beeld van liefde terwijl je "40 jaar praktisch alleen" bent geweest... Waar the fuck baseer je dat ideale beeld dan op, je hebt geen ervaring om te weten hoe en wat het is...

Doe gewoon ff normaal.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 11:26:31 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172337751
Klinkt als een gevalletje overanalyseren.
And so is the past
pi_172337852
Dus je bent erachter gekomen dat een vrouw meerdere kanten kan hebben, dat past vervolgens niet bij je ideaal van de liefde en bent daar dermate teleurgesteld in dat je er liever maar helemaal vanaf ziet?
pi_172337855
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:23 schreef zarGon het volgende:
Je bent niet de enige die na lange tijd alleen/eenzaam geweest te zijn vergeten dat er gewerkt moet worden aan/voor een gulden middenweg...

Dat je concessies moet doen en dat je maar menselijk bent en dat het eigenlijk absurd is om het beeld dat je door de jaren hebt opgebouwd nergens (!) op is gestaafd.

Met je fucking ideale beeld van liefde terwijl je "40 jaar praktisch alleen" bent geweest... Waar the fuck baseer je dat ideale beeld dan op, je hebt geen ervaring om te weten hoe en wat het is...

Doe gewoon ff normaal.
Waarom raakt dit jou zo? Daar maak ik mij zorgen om dan om mijzelf op dit moment, ik kan heel goed omgaan met dit soort thema's en gevoelens, en ik vind het verder niet erg dat je zo uitvalt richting mij.
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
  dinsdag 11 juli 2017 @ 11:35:30 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172337915
Zie hier waar veertig jaar eenzaamheid toe leidt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_172338018
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:32 schreef Polenbatser het volgende:
Dus je bent erachter gekomen dat een vrouw meerdere kanten kan hebben, dat past vervolgens niet bij je ideaal van de liefde en bent daar dermate teleurgesteld in dat je er liever maar helemaal vanaf ziet?
Nee, dat is weer te gemakkelijk... De keuze om bij iemand te willen zijn blijft een persoonlijke afweging, en moet geen reactie zijn op, of een oordeel over.
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
  Moderator dinsdag 11 juli 2017 @ 11:43:24 #20
441859 crew  Lenny77
pi_172338037
Zoals jij het wil hebben, ga je het niet snel vinden. Misschien in een ashram ergens in India ofzo waar mensen op retraite gaan. Het is een heel zweverige manier van liefde en eigenlijk gewoon niet gebaseerd op de realiteit.
Vroeger heb ik zo ook even gedacht, een paar jaartjes. Maar je komt van een kale markt thuis. Ten eerste is het niet zo simpel om zo iemand tegen te komen. En als het dan wel lukt dan merk je al snel dat die personen heel passief zijn en eigenlijk verwachten dat alles vanzelf komt of hoort te komen. Vaak zijn dit soort mensen die dit willen ook mensen met een flinke rugzak en een gekwetste ziel die eigenlijk hun vlucht in de esoterie zoeken maar die niet hun problemen willen oplossen. Ze willen ze bedekken met de deken van het machtige universum.
Nuja, hoe dan ook... Als je eenmaal terug met de voetjes op de aarde komt en je begint je pad op te ruimen dan kom je vanzelf achter een paar zaken en is het leven veel mooier en simpeler.
Als je nog steeds blij bent om je partner te zien, hem of haar de kop niet wil inslaan als die iets doet wat je niet zint, hun foutjes gewoon aanvaard, wetende dat jij er ook maakt en je lekker vrij kan praten over alles: dan heb je in mijn ogen al een hele mooie relatie.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_172338045
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:35 schreef Copycat het volgende:
Zie hier waar veertig jaar eenzaamheid toe leidt.
Een hoop vragen waarop je zelfs antwoord krijgt, en dat had je dan liever weer niet gehad :P
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172338091
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:43 schreef Lenny77 het volgende:
Zoals jij het wil hebben, ga je het niet snel vinden. Misschien in een ashram ergens in India ofzo waar mensen op retraite gaan. Het is een heel zweverige manier van liefde en eigenlijk gewoon niet gebaseerd op de realiteit.
Vroeger heb ik zo ook even gedacht, een paar jaartjes. Maar je komt van een kale markt thuis. Ten eerste is het niet zo simpel om zo iemand tegen te komen. En als het dan wel lukt dan merk je al snel dat die personen heel passief zijn en eigenlijk verwachten dat alles vanzelf komt of hoort te komen. Vaak zijn dit soort mensen die dit willen ook mensen met een flinke rugzak en een gekwetste ziel die eigenlijk hun vlucht in de esoterie zoeken maar die niet hun problemen willen oplossen. Ze willen ze bedekken met de deken van het machtige universum.
Nuja, hoe dan ook... Als je eenmaal terug met de voetjes op de aarde komt en je begint je pad op te ruimen dan kom je vanzelf achter een paar zaken en is het leven veel mooier en simpeler.
Als je nog steeds blij bent om je partner te zien, hem of haar de kop niet wil inslaan als die iets doet wat je niet zint, hun foutjes gewoon aanvaard, wetende dat jij er ook maakt en je lekker vrij kan praten over alles: dan heb je in mijn ogen al een hele mooie relatie.
Zolang je maar wel snapt dat dit jouw versie is op mijn kijk op de liefde.. Dan zijn we een heel eind op weg :P
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172338123
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:32 schreef Satori-Amori het volgende:

[..]

Waarom raakt dit jou zo? Daar maak ik mij zorgen om dan om mijzelf op dit moment, ik kan heel goed omgaan met dit soort thema's en gevoelens, en ik vind het verder niet erg dat je zo uitvalt richting mij.
Ja, dat viel mij zelf ook op, dat ik agressief reageerde. Hm.

In ieder geval, om een antwoord te geven: om een paar redenen...

Je topictitel. Het doet je klinken als een puber.

De inhoud van je openingspost. De manier waarop het is geschreven. En wanneer men aangeeft of je het niet wat begrijpelijk moet maken voor de rest, zeg jij "het is zo'n gedoe om alles te moeten uitschrijven om het begrijpelijk te maken voor iedereen". Dat is echt zo'n mindset dat bij iemand past die er vooral over wil praten, maar de ander moet moeite doen voor jou. Ugh.

En dan heb je nog de daadwerkelijke inhoud, waar het echt om gaat. De manier waarop je je erover uit en erover praat, je doet het alsof het iets bijzonders is. Alsof het onuitlegbaar, iets complex is. Zeg gewoon waar het op slaat, het is helemaal niet zo ingewikkeld.

"Hallo, ik ben 40 jaar oud en alleen. Ik heb geen/weinig ervaring, maar heb wel hoge/bepaalde specifeke eisen waneer het aankomt op de liefde. Dit werkt mij tegen, want ik maak het te moeilijk voor mezelf door die eisen en heb daardoor geen zin meer in de liefde. Help."

Tadaa.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2017 11:48:24 ]
pi_172338156
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:47 schreef zarGon het volgende:
"Hallo, ik ben 40 jaar oud en alleen. Ik heb geen/weinig ervaring, maar heb wel hoge/bepaalde specifeke eisen waneer het aankomt op de liefde. Dit werkt mij tegen, want ik maak het te moeilijk voor mezelf door die eisen en heb daardoor geen zin meer in de liefde. Help."
Dat is dus wat ik van je openingspost heb gemaakt, omdat jij er geen moeite voor wil doen.

Als je daar niet tevreden mee bent: dat is dus wat er gebeurd als je anderen voor je laat denken.
pi_172338288
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, dat viel mij zelf ook op, dat ik agressief reageerde. Hm.

In ieder geval, om een antwoord te geven: om een paar redenen...

Je topictitel. Het doet je klinken als een puber.

De inhoud van je openingspost. De manier waarop het is geschreven. En wanneer men aangeeft of je het niet wat begrijpelijk moet maken voor de rest, zeg jij "het is zo'n gedoe om alles te moeten uitschrijven om het begrijpelijk te maken voor iedereen". Dat is echt zo'n mindset dat bij iemand past die er vooral over wil praten, maar de ander moet moeite doen voor jou. Ugh.

En dan heb je nog de daadwerkelijke inhoud, waar het echt om gaat. De manier waarop je je erover uit en erover praat, je doet het alsof het iets bijzonders is. Alsof het onuitlegbaar, iets complex is. Zeg gewoon waar het op slaat, het is helemaal niet zo ingewikkeld.

"Hallo, ik ben 40 jaar oud en alleen. Ik heb geen/weinig ervaring, maar heb wel hoge/bepaalde specifeke eisen waneer het aankomt op de liefde. Dit werkt mij tegen, want ik maak het te moeilijk voor mezelf door die eisen en heb daardoor geen zin meer in de liefde. Help."

Tadaa.
Opgelost :P

Ik neem iedereen zijn advies en ervaringen wel mee, alleen heb ik heel andere vragen en intenties over het hoe en waarom. Het is niet alleen een persoonlijk iets maar ook een soort kennis zoeken om iets helder te krijgen voor mijzelf.
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172338303
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:56 schreef Satori-Amori het volgende:
Ik neem iedereen zijn advies en ervaringen wel mee, alleen heb ik heel andere vragen en intenties over het hoe en waarom.
Je bent vermoeiend.
pi_172338469
Entanglement O+
pi_172339741
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je bent vermoeiend.
Jij ook met je opmerkingen.
Life becomes boringly interesting when you give up on life all together
pi_172339910
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 13:18 schreef Satori-Amori het volgende:

[..]

Jij ook met je opmerkingen.
Ik zeg net dat je door kortaf te zijn wil dat de ander moeite voor je gaat doen, en vervolgens doe je het weer door te zeggen dat je intenties en vragen hebt, zonder daar wat verder over te zeggen.

Maar goed, succes in je zoektocht naar helderheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2017 18:34:37 ]
pi_172346375
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:06 schreef Satori-Amori het volgende:
Ik neem al je suggesties mee voor nader onderzoek, Mary, hartelijk dank :)
Topickill, jammer. Maar graag gedaan. Verder eens met RM-rf en zarGon.

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 11:56 schreef Satori-Amori het volgende:
Ik neem iedereen zijn advies en ervaringen wel mee, alleen heb ik heel andere vragen en intenties over het hoe en waarom. Het is niet alleen een persoonlijk iets maar ook een soort kennis zoeken om iets helder te krijgen voor mijzelf.
Prima, maar dan kan het zijn dat de kwalitatieve reacties hierna enigszins terug gaan lopen. In ieder geval succes op je zoektocht verder..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')