abonnement Unibet Coolblue
pi_172331195
Het algemene sim race topic

Welkom in het algemene sim race topic. Hier kan alles besproken worden wat met sim racen te maken heeft. Zoals o.a. ervaringen met verschillende simulatie software en games, ervaringen met hardware, het laatste sim race nieuws of bijvoorbeeld het verloop van je laatste races. Omdat sim racen toch een beetje een niche hobby is, is er nu een algemeen topic, waar alle Fok! racers bij elkaar kunnen komen om te discussiëren over hun sim race hobby.

Wat is sim racen ?

Sim racen is het simuleren van autosport op de PC of consoles. Hierbij staat realisme over het algemeen voorop. Het is uiteraard niet verplicht, maar voor een goede simulatie wordt wel aangeraden een stuur en pedalen te gebruiken. Een goed stuur maakt gebruik van force feedback (ffb). Dit houdt in dat er motors in het stuur zitten die krachten uitoefenen op het stuur tijdens het rijden. Door middel van deze krachten wordt het gedrag van de auto op de baan gesimuleerd. Met goede ffb voel je dus elk moment van overstuur en onderstuur en elke hobbel, kuil of curbstone op de weg.

Hardware



Op het gebied van hardware is er onwijs veel te vinden. Je kunt het hierbij zo gek maken als je zelf wilt. Van enkel een stuur op het bureau tot een complete motion cockpit met 3 schermen, button boxes, gemodificeerde pedalen en alles erop wat je maar kunt bedenken. Er zijn veel kleine bedrijven die mooie op maat gemaakte apparatuur produceren en verkopen. De grote bekende merken op de markt die aan massa productie doen zijn Logitech, Thrustmaster en Fanatec. Deze merken leveren goede hardware op het gebied van sim racen in verschillende prijsklasses.

Software/games



Er zijn veel verschillende games en simulators op de markt. Hieronder een lijst met een paar van de beste en meest bekende simulators en games op de markt.

- Assetto Corsa
- Automobilista (voorheen Game Stock Car)
- Dirt rally
- Codemasters F1 201x
- Project Cars
- Rfactor 1&2
- RaceRoom Racing Experience
- Iracing
- Gran turismo
- Forza Motosport
pi_172344245
Gister geraced tegen Rubens Barrichello in iRacing :D

En ik was sneller :D B-)

Tenminste in de oefensessie was ik 3 tienden sneller dan Rubens. In de kwalificatie was ik 1 tiende langzamer. In de Race starte ik als 4de achter Rubens Barrichello. Hij had een goede start en haalde in bocht 2 de nummer 2 in aan de binnenkant. Diegene die ingehaald werd spinde aan de buitenkant, schoot terug de baan op en knalde vol bij mij naar binnen ik kom hem nooit ontwijken, einde race voor mij :'(

Baalde wel want we hadden ongeveer dezelfde pace, had een mooie race kunnen worden.
pi_172346922
Ik begin hier langzaamaan maar ook eens mee te kijken. Mijn setup is redelijk simpel en ik moet m'n weg er nog in vinden.

Bestaat uit het volgende:
- Playseat (geen idee wat voor merk, tweedehandje die echt aan z'n laatste leven toe is)
- Logitech G920
- Oculus Rift & PC
- Xbox One

Qua spellen komt het eigenlijk neer op het volgende:
PC: Dirt Rally, met de Rift. Dit is nog een zware stap want ben nog niet helemaal gewend aan de heftigheid van VR, maar teringvet is het wel! :)

Xbox One:
Forza 6
F1 2016

Ik speel al wat langere tijd Forza maar nu met stuurtje is het toch wel een heel andere wereld dan de gamepad. Ik moet alleen nog de force feedback fijner afstellen want het hokt en bokt vergeleken met bijvoorbeeld de hele soepele ervaring in F1 2016.

Zolang ik gaten kan vinden in vrije uren slinger ik het eea aan, maar helaas nu nog tijdsgebrek ivm een verbouwing. Wellicht is dit niet helemaal aan de sim kant maar dat komt nog wel ^O^
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_172348418
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik begin hier langzaamaan maar ook eens mee te kijken. Mijn setup is redelijk simpel en ik moet m'n weg er nog in vinden.

Bestaat uit het volgende:
- Playseat (geen idee wat voor merk, tweedehandje die echt aan z'n laatste leven toe is)
- Logitech G920
- Oculus Rift & PC
- Xbox One

Qua spellen komt het eigenlijk neer op het volgende:
PC: Dirt Rally, met de Rift. Dit is nog een zware stap want ben nog niet helemaal gewend aan de heftigheid van VR, maar teringvet is het wel! :)

Xbox One:
Forza 6
F1 2016

Ik speel al wat langere tijd Forza maar nu met stuurtje is het toch wel een heel andere wereld dan de gamepad. Ik moet alleen nog de force feedback fijner afstellen want het hokt en bokt vergeleken met bijvoorbeeld de hele soepele ervaring in F1 2016.

Zolang ik gaten kan vinden in vrije uren slinger ik het eea aan, maar helaas nu nog tijdsgebrek ivm een verbouwing. Wellicht is dit niet helemaal aan de sim kant maar dat komt nog wel ^O^
Hey,

Klinkt toch nog wel als een aardige setup hoor die je daar hebt. Sowieso is die G920 een wel een goed stuurtje. Met seat en Rift erbij moet het idd wel een goede ervaring zijn. Heb het zelf helaas nog niet kunnen ervaren met VR maar dat lijkt me wel heel vet. Ik wacht de ontwikkelingen op dat gebied nog even af maar verwacht wel dat ik uiteindelijk ook over zal gaan naar VR voor het simracen.

Verder doen we hier niet al te moeilijk hoor over arcade/sim dit topic is vrij algemeen dus alles kan/mag hier besproken worden.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 22:08:49 #5
406852 lesleyyb
Northern Lions
pi_172352514
Heb vanmiddag een mail gekregen van codemasters. Ik mag de beta van F1 2017 voor hun gaan testen :D
pi_172352767
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dit is nog een zware stap want ben nog niet helemaal gewend aan de heftigheid van VR, maar teringvet is het wel! :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 19:45 schreef Sjemmert het volgende:
Ik wacht de ontwikkelingen op dat gebied nog even af maar verwacht wel dat ik uiteindelijk ook over zal gaan naar VR voor het simracen.
Ik heb een aandoening aan mijn ogen waardoor ik geen diepte kan zien. Ik kan het wel, maar dan moet ik mij inspannen en dat kost mij shitloads aan energie. Daar wordt ik dus moe van en krijg ik pijn van aan mijn ogen.

Om die reden heb ik heel dat VR ook nog links laten liggen, want ik weet gewoon 100% zeker dat als ik gewoon "normaal" kijk, dus zegmaar zonder moeite te doen, niet een meerwaarde van dat VR ga ervaren wegens het missen van diepte. Ik ga dan 2 afzonderlijke beelden zien wat onmeuïg kut gaat zijn in mijn brein. En dus niet gaat werken.

De 25ste wordt ik geopereerd aan mijn ogen en ik hoop daarna dus wel diepte/3D te kunnen zien en zonder mij enorm in te moeten spannen allebei mn ogen rechtvooruit te kunnen kijken.

Als dat een beetje ok gaat dan denk ik dat ik ook wel eens ga kijken naar dat VR. Als die operatie niet het gewenste resultaat brengt (geen koppijn meer, geen pijn aan mn ogen elke dag en niet meer standaard kapotmoe) dan heeft heel dat VR voor mij geen enkele zin.

Het enige wat ik dan ga zien is het linkerbeeld wat ik kan bewegen met mijn hoofd en een los beeld rechts ernaast wat ook mee beweegt. Ik ga daar geen 1 beeld van kunnen maken momenteel.

Excuus voor de offtopic, maar dat is dus waarom ik nooit VR geprobeerd heb en als die operatie niet 100% slaagt ook nooit zal proberen.

En om eventueel vragen voor te zijn als van WTF kan jij geen diepte zien en niet 3D kijken, is dat niet enorm kut met autorijden dan?! Ja, dat is het. :')

Door ervaring weet ik inmiddels doorgaans wel of inhalen kan als ik een tegenligger zie. Ik kan echter totaal niet inschatten of die netjes 80 rijdt of met 150 aan komt zetten. Ook bij een voorrangsweg oprijden is dat wel eens lastig :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172352843
IB4 ach wat kan jou het schele (8>
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172359218

Iemand die weet welke seat dat is? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172363416
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:17 schreef Geralt het volgende:

[..]


[..]

Ik heb een aandoening aan mijn ogen waardoor ik geen diepte kan zien. Ik kan het wel, maar dan moet ik mij inspannen en dat kost mij shitloads aan energie. Daar wordt ik dus moe van en krijg ik pijn van aan mijn ogen.

Om die reden heb ik heel dat VR ook nog links laten liggen, want ik weet gewoon 100% zeker dat als ik gewoon "normaal" kijk, dus zegmaar zonder moeite te doen, niet een meerwaarde van dat VR ga ervaren wegens het missen van diepte. Ik ga dan 2 afzonderlijke beelden zien wat onmeuïg kut gaat zijn in mijn brein. En dus niet gaat werken.

De 25ste wordt ik geopereerd aan mijn ogen en ik hoop daarna dus wel diepte/3D te kunnen zien en zonder mij enorm in te moeten spannen allebei mn ogen rechtvooruit te kunnen kijken.

Als dat een beetje ok gaat dan denk ik dat ik ook wel eens ga kijken naar dat VR. Als die operatie niet het gewenste resultaat brengt (geen koppijn meer, geen pijn aan mn ogen elke dag en niet meer standaard kapotmoe) dan heeft heel dat VR voor mij geen enkele zin.

Het enige wat ik dan ga zien is het linkerbeeld wat ik kan bewegen met mijn hoofd en een los beeld rechts ernaast wat ook mee beweegt. Ik ga daar geen 1 beeld van kunnen maken momenteel.

Excuus voor de offtopic, maar dat is dus waarom ik nooit VR geprobeerd heb en als die operatie niet 100% slaagt ook nooit zal proberen.

En om eventueel vragen voor te zijn als van WTF kan jij geen diepte zien en niet 3D kijken, is dat niet enorm kut met autorijden dan?! Ja, dat is het. :')

Door ervaring weet ik inmiddels doorgaans wel of inhalen kan als ik een tegenligger zie. Ik kan echter totaal niet inschatten of die netjes 80 rijdt of met 150 aan komt zetten. Ook bij een voorrangsweg oprijden is dat wel eens lastig :P
Zo he, lijkt me onwijs lastig als je niet goed diepte kan zien. Sterkte met de operatie ik hoop met je mee dat het het gewenste effect heeft.
pi_172377469
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 14:04 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Zo he, lijkt me onwijs lastig als je niet goed diepte kan zien. Sterkte met de operatie ik hoop met je mee dat het het gewenste effect heeft.
Thanks, komt vast goed. Volgens de doktoren dan. :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172560526
Nog een klein weekje.. net als Sjemmert hoop ik mee. Als koerier kan ik het mij haast niet voorstellen hoe het moet zijn om geen diepte te zien. Laat staan moeite te moeten doen om diepte te 'willen' zien... Enige associatie die ik daarmee heb, is het het vermoeid achter het stuur zitten en dan gaan turen.. zeg maar als het al te laat is en je nog een stuk moet rijden voor je de auto aan de kant kan zetten. Enorm irritant, maar dat is dan nog altijd zonder pijn.. :{

En VR.. ja ik moet er zelf ook aan wennen hoor.. we hebben hier thuis wel een psvr kit.. maar het is nog best wel wat gedoe om dat ding uit zn koffer t ehalen, camera te installeren etc.. Maar misschien moet ik het zondag toch maar eens proberen in combi met Dirt rally en G29 stuurtje :s)
pi_172560814
Ander iets.. Een tijdje geleden zag ik op de fb page van Bernax simulatoren dat zij een soort zomer aanbieding hebben om met een klein groepje mensen in Zeist te kunnen racen op een willekeurige baan in een willekeurige raceklasse. Wat betreft flow, rondetijden en snelheidsgevoel zal mijn eigen keus liggen op Hungaro Ring of RedBull Ring in een F3 of F2 wagen.. Hiermee haal je denk ik het meeste plezier uit die middag in tegenstelling tot Spa of Zandvoort waar de rondes veel langer zijn..

Ben benieuwd hoe de anderen hier over denken ? Ideetje voor de snelste Fok-meet ooit ? >:)
Edit : Ik heb het even opgevraagd, Het Zomer Race Center staat tot 15 Augustus opgesteld.. Dat word krap dag om er nog wat van te maken.. -O-

[ Bericht 5% gewijzigd door Meike26 op 20-07-2017 21:43:46 ]
pi_172563108
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:29 schreef Meike26 het volgende:
Ander iets.. Een tijdje geleden zag ik op de fb page van Bernax simulatoren dat zij een soort zomer aanbieding hebben om met een klein groepje mensen in Zeist te kunnen racen op een willekeurige baan in een willekeurige raceklasse. Wat betreft flow, rondetijden en snelheidsgevoel zal mijn eigen keus liggen op Hungaro Ring of RedBull Ring in een F3 of F2 wagen.. Hiermee haal je denk ik het meeste plezier uit die middag in tegenstelling tot Spa of Zandvoort waar de rondes veel langer zijn..

Ben benieuwd hoe de anderen hier over denken ? Ideetje voor de snelste Fok-meet ooit ? >:)
Edit : Ik heb het even opgevraagd, Het Zomer Race Center staat tot 15 Augustus opgesteld.. Dat word krap dag om er nog wat van te maken.. -O-
Wat is dat dan precies ? is dat een professionele simulator ofzo ?
pi_172567300
Het zijn deze dingen en dan een stuk of 10 naast elkaar opgesteld;



Ze rijden volgens mij met fanatec stuurtjes en pedalen van een ander bekend merk, naam kwijt. Volgens mij hebben ze diverse spellen waarmee je kan rijden, wel allen op de pc.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:13:35 #15
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_172572383
Iemand bekend met beamers voor racing?
Heb een beamer doek kunnen bemachtigen voor m'n man-cave-to-be-op-zolder maar daar moet een beamer bij.

Iemand enig idee waar ik op moet letten?

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:17 schreef Geralt het volgende:

[..]


[..]

Ik heb een aandoening aan mijn ogen waardoor ik geen diepte kan zien. Ik kan het wel, maar dan moet ik mij inspannen en dat kost mij shitloads aan energie. Daar wordt ik dus moe van en krijg ik pijn van aan mijn ogen.

Om die reden heb ik heel dat VR ook nog links laten liggen, want ik weet gewoon 100% zeker dat als ik gewoon "normaal" kijk, dus zegmaar zonder moeite te doen, niet een meerwaarde van dat VR ga ervaren wegens het missen van diepte. Ik ga dan 2 afzonderlijke beelden zien wat onmeuïg kut gaat zijn in mijn brein. En dus niet gaat werken.

De 25ste wordt ik geopereerd aan mijn ogen en ik hoop daarna dus wel diepte/3D te kunnen zien en zonder mij enorm in te moeten spannen allebei mn ogen rechtvooruit te kunnen kijken.

Als dat een beetje ok gaat dan denk ik dat ik ook wel eens ga kijken naar dat VR. Als die operatie niet het gewenste resultaat brengt (geen koppijn meer, geen pijn aan mn ogen elke dag en niet meer standaard kapotmoe) dan heeft heel dat VR voor mij geen enkele zin.

Het enige wat ik dan ga zien is het linkerbeeld wat ik kan bewegen met mijn hoofd en een los beeld rechts ernaast wat ook mee beweegt. Ik ga daar geen 1 beeld van kunnen maken momenteel.

Excuus voor de offtopic, maar dat is dus waarom ik nooit VR geprobeerd heb en als die operatie niet 100% slaagt ook nooit zal proberen.

En om eventueel vragen voor te zijn als van WTF kan jij geen diepte zien en niet 3D kijken, is dat niet enorm kut met autorijden dan?! Ja, dat is het. :')

Door ervaring weet ik inmiddels doorgaans wel of inhalen kan als ik een tegenligger zie. Ik kan echter totaal niet inschatten of die netjes 80 rijdt of met 150 aan komt zetten. Ook bij een voorrangsweg oprijden is dat wel eens lastig :P
Ik heb eens bij de MediaMarkt die PSvr getest met een racegame maar vond de resolutie nou nog niet echt om over naar huis te schrijven. Daarnaast werd ik onpasselijk van,
En heb de HTC Vive getest in een Microsoft store maar ook die was niet echt geweldig.
Ik wacht nog wel een paar jaar op een goede VR of AR bril.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 21 juli 2017 @ 17:54:40 #16
469846 Ger84
SimRacing
pi_172578670
Goedemiddag allen,

ik zag dat fok! een simrace-topic heeft, dus heb ik even een account aangemaakt. Ik lees en discussier/praat graag mee over deze mooie hobby.

Even kort:

Eind 2016 ben ik DC-SimRacing gestart na in een anderhalf jaar daarvoor definitief opgeslokt te worden door de hobby. DC-SimRacing is een community waar we zo nu en dan Leagues/races organiseren, en op de website info mbt bv ook hardware geven. Vrij jong nog dus, en er kan nog een hoop verbeterd worden op verschillende gebieden, maar dat komt wel. We hebben een hectische en drukke start gehad met ook wel een aantal mooie successen, dus dat is mooi. En dat tot op heden alleen op de PS4. Op de planning staat dat we dit jaar ook eea op de pc gaan doen.

Gr.
pi_172579740
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:13 schreef nils7 het volgende:
Iemand bekend met beamers voor racing?
Heb een beamer doek kunnen bemachtigen voor m'n man-cave-to-be-op-zolder maar daar moet een beamer bij.

Iemand enig idee waar ik op moet letten?

[..]

Ik heb eens bij de MediaMarkt die PSvr getest met een racegame maar vond de resolutie nou nog niet echt om over naar huis te schrijven. Daarnaast werd ik onpasselijk van,
En heb de HTC Vive getest in een Microsoft store maar ook die was niet echt geweldig.
Ik wacht nog wel een paar jaar op een goede VR of AR bril.
Geen idee hoe het zit met inputlag op beamers maar altijd wel belangrijk bij tv's en monitors iig. Verder weinig verstand van beamers.
pi_172579829
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 07:38 schreef Meike26 het volgende:
Het zijn deze dingen en dan een stuk of 10 naast elkaar opgesteld;



Ze rijden volgens mij met fanatec stuurtjes en pedalen van een ander bekend merk, naam kwijt. Volgens mij hebben ze diverse spellen waarmee je kan rijden, wel allen op de pc.
Oke lijkt me opzich wel leuk maar voor de 15de is wel kortdag ja. Ga zelf eerdaags ook nog op vakantie dus wordt erg lastig denk ik. Doen ze dit soort dingen wel vaker of was het een eenmalig iets ?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 19:01:20 #19
469846 Ger84
SimRacing
pi_172580088
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 18:50 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ze rijden volgens mij met fanatec stuurtjes en pedalen van een ander bekend merk, naam kwijt. Volgens mij hebben ze diverse spellen waarmee je kan rijden, wel allen op de pc.
Oke lijkt me opzich wel leuk maar voor de 15de is wel kortdag ja. Ga zelf eerdaags ook nog op vakantie dus wordt erg lastig denk ik. Doen ze dit soort dingen wel vaker of was het een eenmalig iets ?
[/quote]

Ze doen normaal vooral verhuur. Op grote evenementen, ook wel in tv studio's. Ik zag laatst een veiling voor 20 minuten rijden bij ze. Kostte normaal 79 euro, bod stond op 30. Ik vind het veel geld eerlijk gezegd voor 20 minuten.

Excuus voor de vreemde quote, even wennen hier....
pi_172580793
@Ger..

Houdt er rekening mee dat je nu met je onderschift mogelijk snel een waarschuwing krijgt.. het kan als spam ervaren worden. Het is mij alles best hoor, maar dan ben je in iedergeval gewaarschuwd, voor de waarschuwing of erger.. ;)
Wat betreft je site/club is het een leuk medium om aan het racen te blijven. Zelf heb ik van 2010 tot 2014 fanatiek gereden in Gt5 en gt6 met een ander klein clubje. Bijna elke zondag zat ik te racen en op één of andere manier reed ik vaak voor 4e en 5e plaats :D Tegenwoordig niet meer zo vaak tijd (en zin) om aan de online races mee te doen maar eerder tijdritten te rijden en banen (in combinatie met bepaalde auto klasses) te leren. :s)
  vrijdag 21 juli 2017 @ 19:37:04 #21
469846 Ger84
SimRacing
pi_172580880
@meike Dank voor de waarschuwing. Zou je iets specifieker willen zijn wat niet mag/welk 'onderschrift'? Dan kan ik eventueel eea aanpassen.....

Ja ik hou ook van TT's ed om eerlijk te zijn. Zo druk met de site en community naast privé leven dat ik ook moeilijk tijd kan vinden voor de Leagues erbij.... snap je wat dat betreft.
pi_172581002
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 19:37 schreef Ger84 het volgende:
@meike Dank voor de waarschuwing. Zou je iets specifieker willen zijn wat niet mag/welk 'onderschrift'? Dan kan ik eventueel eea aanpassen.....

Ja ik hou ook van TT's ed om eerlijk te zijn. Zo druk met de site en community naast privé leven dat ik ook moeilijk tijd kan vinden voor de Leagues erbij.... snap je wat dat betreft.
Je hebt nu onder je naam direct de website waarbij je betrokken bent.. Dat vinden de moderators en veel gebruikers van forums (in het algemeen) vaak niet prettig, verstoord de objectiviteit.. Ik denk dat er geen bezwaar is om je website in je profiel te vermelden, maar je onderschrift (of hoe dat ook heet) wat neutraler te houden ;)
  vrijdag 21 juli 2017 @ 19:46:43 #23
469846 Ger84
SimRacing
pi_172581073
Oké thnx, zal het aanpassen..... ik zie hem overigens zelf niet onderin staan op het forum. Strenge boel 😅
pi_172581863
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 19:46 schreef Ger84 het volgende:
Oké thnx, zal het aanpassen..... ik zie hem overigens zelf niet onderin staan op het forum. Strenge boel 😅
Mwah.. het is niet streng hoor.. Ik zie het eerder zo.. Als jij met een groep op een terras biertje zit te drinken en 1 van de personen in je groep die blijft met z'n KWF jas aan zitten vraag je hem toch ook zijn jas uit te doen ? :P
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:28:46 #25
469846 Ger84
SimRacing
pi_172582086
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:20 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Mwah.. het is niet streng hoor.. Ik zie het eerder zo.. Als jij met een groep op een terras biertje zit te drinken en 1 van de personen in je groep die blijft met z'n KWF jas aan zitten vraag je hem toch ook zijn jas uit te doen ? :P
KWF jas? 😅 Ken ik niet sorry....


Maar eerlijkheid biedt te zeggen: tuurlijk hopen we op meer leden. De url in m'n naam leek me netjes ipv adverts hier te plaatsen. Deel graag kennis met mekaar, dat is hoofddoel en extra is dan misschien/hopelijk wel nieuwe leden, daar zal ik niet over liegen. Wij bouwen die community in die niche op. Jullie weten net zo goed als ik dat SimRacing een niche markt is. Andere (betaalde) manieren zijn dus heel lastig. Ik kan mij voorstellen dat mensen het niet erg vinden, zeker een simpele url in een post niet, en soms vinden ze he zelfs meer plezierig om een plek te vinden met hij 'niche' hobby. Win-win situatie. Ik zit hier niet alleen om reclame te maken. Een toffe racing community maakt het vanzelf. Misschien dan een mod er even op zou willen/kunnen reageren? Wat mag ik doen? Want commercieel samenwerken met fok! kan ook 😂 Ik sta we open voor hehe..... niche markt enzo....

Nogmaals thnx voor de 'waarschuwing' en info.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:39:22 #26
469846 Ger84
SimRacing
pi_172582355
*ik bedoel dat een url in de handtekening voor een nette hobbyclub me niet zo'n probleem lijkt :).
pi_172582468
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:28 schreef Ger84 het volgende:

[..]

KWF jas? 😅 Ken ik niet sorry....

Maar eerlijkheid biedt te zeggen: tuurlijk hopen we op meer leden. De url in m'n naam leek me netjes ipv adverts hier te plaatsen. Deel graag kennis met mekaar, dat is hoofddoel en extra is dan misschien/hopelijk wel nieuwe leden, daar zal ik niet over liegen. Wij bouwen die community in die niche op. Jullie weten net zo goed als ik dat SimRacing een niche markt is. Andere (betaalde) manieren zijn dus heel lastig. Ik kan mij voorstellen dat mensen het niet erg vinden, zeker een simpele url in een post niet, en soms vinden ze he zelfs meer plezierig om een plek te vinden met hij 'niche' hobby. Win-win situatie. Ik zit hier niet alleen om reclame te maken. Een toffe racing community maakt het vanzelf. Misschien dan een mod er even op zou willen/kunnen reageren? Wat mag ik doen? Want commercieel samenwerken met fok! kan ook 😂 Ik sta we open voor hehe..... niche markt enzo....

Nogmaals thnx voor de 'waarschuwing' en info.
Heb je ook zeker gelijk in, maar op diverse fora word er wel 'streng' op toegezien dat mensen niet alleen op fora komen om hun naam te verspreiden ipv echt ingaan op discussies enzo. Net als dat je op fora vaak van die studenten ziet inschrijven om enquettes vol te krijgen (lui die op het laatste moment wachten en het dan binnen 48 uur de cijfers moeten presenteren) :D
Zoals je het nu hebt is het denk ik netjes en nodigt uit om in je profiel te kijken.. ^O^

Terug naar het simracen.. Wat voor een set heb je staan thuis ? :)
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:46:56 #28
469846 Ger84
SimRacing
pi_172582536
Ja precies. Thnx! Als een mod eea wil melden hoor ik het graag! Zeker als ik m'n url mag terugplaatsen als handtekening. Einde dit verhaal maar, wordt al off-topic ;)

Wat rijdt jij @meike? En anderen? PS4? PC? En welke games?
pi_172583021
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:46 schreef Ger84 het volgende:
Ja precies. Thnx! Als een mod eea wil melden hoor ik het graag! Zeker als ik m'n url mag terugplaatsen als handtekening. Einde dit verhaal maar, wordt al off-topic ;)

Wat rijdt jij @meike? En anderen? PS4? PC? En welke games?
Beetje mijn proefiel nu ;
PC in woonkeuken, zelf bezig een nieuw groter bureau (L-vorm) te maken mbh steigerbuis frame etc. Hierbij moet plaats gemaakt worden voor zowel een Desktop rig (zo noemen ze dat volgens mij) en een hoek waar ik straks kan modelleren en 3D printen.
Heb zowle een DIY sim gehad als een Omega GT (kopie) maar het nadeel daarvan was dat ik stilletjes op slaapkamer speelde en ik de pc telkens omhoog en naar beneden zou moeten slepen als ik deze had willen houden.

Qua gear heb ik een Logitech G29 stuurwiel + pedalen, G25 shifter + Leobodnar mod om deze standalone te gebruiken. Af en toe gebruik ik tablet als dashboardje met een app.

Sinds 2015 rijdt ik RaceRoom Experience. Grafisch niet het beste spel, geluid is verslavend goed. Favoriete auto's om mee te rijden zijn de NSU TT, BMW M1 ProCar en WTCC 2016 en 2017 wagens. Onlangs ook de FR-X2017 gekocht, een F1-achtige wagen volgens de reglementen van dit jaar, echter met V10 ipv V6 motor. Hoop ik komend najaar nog veel meters mee te maken. Favoriete tracks ; Suzuka, Hungaroring en Laguna Seca..

Dat was het wel zo'n beetje. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Meike26 op 21-07-2017 21:15:48 ]
  vrijdag 21 juli 2017 @ 22:01:18 #30
469846 Ger84
SimRacing
pi_172584812
Klinkt goed! Ik heb sinds een paar weken raceroom ook. Zwaar ondergewaardeerde sim in NL, zeker goed! Het is ook de grootste kanshebber om Leagues mee te gaan rijden voor ons. Niemand gebruikt hetvoor zover ik weet, het is underdog maar veel kansen. Als je interesse hebt dan hoor ik dat graag. Dat is het lastige..... je wilt als je een League start een basis groep pc rijders hebben. Ik sta ook in contact met raceroom Benelux om eventueel wat samen te doen.

Kwa rig: ik heb nu een rseat RS1, fanatec csw V2 (2.5 eigenlijk: internals vv na reparatie), v3 pedalen, fanatec 1.5 shifter, v3 pedalen en handrem fanatec. Een budget-gaming laptop van acer die ik sinds kort gebruik voor raceroom. Een dedicated pc staat op de planning.

Ik begon met een t150 op houten constructie :) daarna t300 met T3pa'pros. Het gaat snel 😅
pi_172586763
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:54 schreef Ger84 het volgende:
Goedemiddag allen,

ik zag dat fok! een simrace-topic heeft, dus heb ik even een account aangemaakt. Ik lees en discussier/praat graag mee over deze mooie hobby.

Even kort:

Eind 2016 ben ik DC-SimRacing gestart na in een anderhalf jaar daarvoor definitief opgeslokt te worden door de hobby. DC-SimRacing is een community waar we zo nu en dan Leagues/races organiseren, en op de website info mbt bv ook hardware geven. Vrij jong nog dus, en er kan nog een hoop verbeterd worden op verschillende gebieden, maar dat komt wel. We hebben een hectische en drukke start gehad met ook wel een aantal mooie successen, dus dat is mooi. En dat tot op heden alleen op de PS4. Op de planning staat dat we dit jaar ook eea op de pc gaan doen.

Gr.
Heey Ger84,

Tof dat je een community aan het opzetten bent, je hebt er duidelijk passie voor wat mooi is ! Je bent uiteraard van harte welkom om hier mee te discussiëren over onze hobby. Alleen wel de kanttekening dat enkel berichten over je eigen site om leden te werven misschien als spam ervaren kan worden en dat is hier meestal niet gewenst. Maar zolang je het beperkt tot dit topic en ons er niet mee dood gooit zal het vast geen probleem zijn lijkt me.

Vind het wel tof dat je er een heel project van maakt en er zo veel tijd in stopt. Heb in mijn begin dagen regelmatig met de GTHQ community gereden in GT5/6 en dat was meestal ook erg leuk met goede races.

Je hebt trouwens ook wel een mooie setup staan met al dat Fanatec apparatuur !
pi_172587070
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 22:08 schreef lesleyyb het volgende:
Heb vanmiddag een mail gekregen van codemasters. Ik mag de beta van F1 2017 voor hun gaan testen :D
Al kunnen testen ?
  zaterdag 22 juli 2017 @ 12:17:33 #33
469846 Ger84
SimRacing
pi_172593141
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 23:17 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Al kunnen testen ?
Dank voor het compliment. Zal minimaal spammen ;)

Ik heb de beta ook kunnen spelen van F1 2017. Officieel mag ik er eigenlijk niks over zeggen.....

Maar persoonlijk ben ik niet echt enthousiast over F1 2016 kwa physics, en 2017 is een evolutie van 2016. Bredere banden zoals in de echte reglementen van dit F1 seizoen en dus iets meer grip ed.
pi_172596529
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:17 schreef Ger84 het volgende:

[..]

Dank voor het compliment. Zal minimaal spammen ;)

Ik heb de beta ook kunnen spelen van F1 2017. Officieel mag ik er eigenlijk niks over zeggen.....

Maar persoonlijk ben ik niet echt enthousiast over F1 2016 kwa physics, en 2017 is een evolutie van 2016. Bredere banden zoals in de echte reglementen van dit F1 seizoen en dus iets meer grip ed.
Nee kwa physics valt het vaak een beetje tegen maar dat weet je gewoon met deze serie, dat is ook niet waarvoor ik de F1 games speel. Ik vond 2016 wel de beste uit de serie trouwens. Het is gewoon een mooi totaal pakket geworden zo. Je krijgt toch wel een goede F1 ervaring als je zo'n seizoen doorloopt. Weet nog niet of ik 2017 ook weer ga halen maar ik hou het in de gaten.
pi_172597515
Tot nu toe vind ik F1 2016 ook een van de betere ervaringen in het algemeen. Zo'n volle race rijden is best vermoeiend maar wel hoe zeg je dat.. rewarding, als je het eenmaal uitgereden hebt. ^O^ Ben wel benieuwd naar 2017, al verwacht ik nooit grote verschillen. Grafisch opgepoetst, actuele teams en af en toe wat nieuwe features, daar komt het wel op neer toch?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 22 juli 2017 @ 17:06:31 #36
469846 Ger84
SimRacing
pi_172598800
Ja voor zover bekend komt het daar wel een beetje op neer idd. Ze hebben bv nu een aantal Classic F1 auto's erbij zitten. Voor ons is het vooral hopen dat het online allemaal weer wat stabieler (minder bugs ed) is als bij 2016, maar daar kom je pas echt goed achter met het eindproduct tijdens de leagues zelf.
  zondag 23 juli 2017 @ 21:11:33 #37
406852 lesleyyb
Northern Lions
pi_172629990
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 23:17 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Al kunnen testen ?
zoals gezegd, mag er niet veel over zeggen. tis niet zo dat we de volledige game tot onze beschikking hebben, alleen maar een klein gedeelte waarvan CM wil dat we het uitproberen, en bugs etc op een besloten forum aankaarten
pi_172660929
De Nederlandse Bono Huis zit in de finale om voor McLaren simulatorwerk te mogen doen.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_172661059
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:14 schreef sasquatsch het volgende:
De Nederlandse Bono Huis zit in de finale om voor McLaren simulatorwerk te mogen doen.

Deze man is echt super snel. Zou hem best kunnen winnen.
pi_172661203
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:21 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Deze man is echt super snel. Zou hem best kunnen winnen.
Yep. Hij won ook al de Las Vegas eRace in januari.

http://www.fiaformulae.co(...)in-visa-vegas-erace/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_172674690
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Yep. Hij won ook al de Las Vegas eRace in januari.

http://www.fiaformulae.co(...)in-visa-vegas-erace/
Dat niet alleen.. via via had ik ook al begrepen dat hij al een paar keer samen met Max heeft getraind en dat Max hem niet van zich af kan schudden :D

Edit: Wel raar.. in Team Redline zijn ze dus teammaatjes, maar straks worden ze wellicht *concurrent* van elkaar..
pi_172676647
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 20:31 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat niet alleen.. via via had ik ook al begrepen dat hij al een paar keer samen met Max heeft getraind en dat Max hem niet van zich af kan schudden :D

Edit: Wel raar.. in Team Redline zijn ze dus teammaatjes, maar straks worden ze wellicht *concurrent* van elkaar..
Simracen is niet te vergelijken met het echte racen. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_172679504
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 21:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Simracen is niet te vergelijken met het echte racen. :)
Dit.

Helemaal niet vreemd dat de snelste coureurs in de simulator worden weg gereden door de aller snelste sim racers.

Op iRacing kon ik dezelfde pace rijden als Rubens Barrichello maar in een kart of auto zou hij natuurlijk rondjes om mij heen rijden.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:25:55 #44
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173231844
Kick...
F1 2017 komt over een weekje uit :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173299019
Formula 1 announces eSports ‘World Championship’

quote:
Formula 1 will crown an official eSports Series World Champion for the first time in 2017, it has been confirmed.

The Formula 1 eSports Series will be run as a partnership between Formula 1, game developer Codemasters, and eSports specialists Gfinity.

The inaugural season will kick off in September to coincide with the launch of the F1 2017 game, with a qualification system running through the month to determine the 40 quickest drivers.

They will be invited to the live semifinals, which will be held at the Gfinity Arena in London on October 10 and 11. The Top 20 from the semis will qualify for the finals, which will take place as part of the season-closing Abu Dhabi Grand Prix in November.

A three-race event will see the first-ever F1 eSports World Champion crowned on the same weekend as Formula 1 World Champion proper.

“This launch presents an amazing opportunity for our business: strategically and in the way we engage fans,” said F1 commercial boss Sean Bratches.

“First, it’s a growing category with tremendous fan engagement that we’re entering in a big way; and we are proud to have Codemasters and Gfinity joining us on this ride.

“Of course as we do in Formula 1, we’ll continue to evolve and innovate in the way we run this virtual counterpart to the F1 Championship to ensure we provide the most exciting and enjoyable experience we can for our fans.”

The 2017 eSport Series champ will not only secure automatic qualification to the semifinals of the 2018 World Championship, but will also be named the ‘Formula 1 eSports Champion Expert’ for the following year, and be included as a character in the F1 2018 game.

According to Codemasters CEO Frank Saigner, the eSports concept will take fan engagement to a new level.

“eSports is one of the fastest growing sectors of gaming already attracting audiences in the tens of millions,” he said.

“We are delighted to be announcing this incredible racing series with Formula 1 for our upcoming F1 2017 game. The highly competitive nature and high-speed spectacle of the sport combined with the authenticity of our game will provide a thrilling experience for players and viewers across the world.

“We look forward to engaging more deeply with our loyal and passionate community, and to bring new fans to both our game and the sport itself."

While this is Formula 1’s first official step into the eSports segment, motorsport has been closely aligned to gaming for a number of years through the Nissan GT Academy programme, famous for taking gamers and turning them into factory Nissan GT drivers.

Formula E held a major event in Las Vegas in January with a million-dollar prize fund, while McLaren is also dipping its toe into the eSports water this year with ‘World’s Fastest Gamer’ project, which will see one gamer hired as the team’s Formula 1 simulator driver.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:38:15 #46
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173319774
Ipv een beamer is het een 55" UHD tv geworden :)
Precies groot genoeg. In assetto Corsa en de Formula Hybrid lijkt het net of je precies er in zit :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_174519203
Review van InsideSimRacing over Gran Turismo Sport.

pi_174523207
Servers liggen er steeds uit.. Offline Arcade racen heeft geen zin want hij slaat niets op + livery editor is ook niet offline bereikbaar -O-
Volgens mij weer kwestie van onderschatting en valse bescheidenheid (langer werken aan de game en binnen een week met grote update komen, circa een maand ná laatste build die op schijfjes is komen te staan). Deden ze bij 5 en 6 ook.
pi_174525915
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:41 schreef Meike26 het volgende:
Servers liggen er steeds uit.. Offline Arcade racen heeft geen zin want hij slaat niets op + livery editor is ook niet offline bereikbaar -O-
Volgens mij weer kwestie van onderschatting en valse bescheidenheid (langer werken aan de game en binnen een week met grote update komen, circa een maand ná laatste build die op schijfjes is komen te staan). Deden ze bij 5 en 6 ook.
Dat soort praktijken worden helaas steeds gebruikelijker ja :(
pi_175168655
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:21 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Deze man is echt super snel. Zou hem best kunnen winnen.
Zit bij de laatste 3, samen met nog twee Nederlanders, Rudy van Buren en Freek Schothorst.

https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/361077/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175171019
Bono Huis is alsnog afgevallen. De overige twee Nederlanders strijden om het simulatorcontract bij McLaren.

https://m.gpupdate.net/nl(...)ontract-bij-mclaren/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175171057
Simracen. Ook al te lang niet meer gedaan. Ik wilde eigenlijk zo een stoel kopen, maar mijn pc staat nu op zolder sinds de verhuizing en het is daar koud :(

De overige 2 kamers zijn te klein voor en een bureau en een stoel. :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175172055
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2017 14:21 schreef Geralt het volgende:
Simracen. Ook al te lang niet meer gedaan. Ik wilde eigenlijk zo een stoel kopen, maar mijn pc staat nu op zolder sinds de verhuizing en het is daar koud :(

De overige 2 kamers zijn te klein voor en een bureau en een stoel. :(
Je krijgt het vanzelf wel warm als je wiel aan wiel en bumper aan bumper rijd :P en anders zo'n kacheltje neerzetten ofzo ?

Laatste tijd veel Gran Turismo gespeeld, zit nu op DR A en SR S.


pi_177377222
Weet iemand wat er gebeurt als je besluit om je iracing abbo niet te verlengen?

Natuurlijk verlies je de toegang maar worden al je gegevens en aankopen ook verwijderd?
speak only if it improves the silence.
  donderdag 22 februari 2018 @ 21:05:46 #55
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_177377363
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:01 schreef TjjWester het volgende:
Weet iemand wat er gebeurt als je besluit om je iracing abbo niet te verlengen?

Natuurlijk verlies je de toegang maar worden al je gegevens en aankopen ook verwijderd?
Nee heb een tijdje m’n abo stop gezet en je account wordt gewoon bevroren. Volgens mij kan je er gewoon in zelfs alleen rijden gaat niet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_179640155
Project Cars 2 heeft sinds gisteren weer eens een nieuwe DLC pack uit , (Spirit of Le mans )

met oa 3 (4 ook een extra Fuij auto van Audi)hybrides LMP1,s (Porsche , Audi en Toyota uit 2016), (klassieke Le mans auto,s (2 ferrari,s en een Porsche 917LH) en nog 2 andere porsche,s

en natuurlijk het circuit van Le mans uit 1971 (zonder chicanes)

net even wat races gedaan (klassiek en modern) Is een erg goede DLC, en een mooie aanvulling op de eerder uitgebrachte Porsche pakket) :)

heeft iemand deze DLC ook ?
  woensdag 6 juni 2018 @ 17:49:32 #57
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179640390
Ik wil wel, maar het is gloeiend heet op mijn simracekamer (zolder), dus ik wacht wel even met aanschaffen.
Don't let my username fool you...
pi_183674365
Kick :)

Hoorde dat er een F3 auto aan iRacing was toegevoegd. De FR2.0 was altijd mijn favoriet dus een F3 met iets meer power sprak me wel aan en moest ik wel even proberen.

Is wel weer even wennen als je het afgelopen jaar alleen Gran Turismo hebt gespeeld. Met name het remmen is even omschakelen. Kan echt maar iets van 40% van mijn pedal travel gebruiken voor de wielen blokkeren en kan het in de settings niet echt aanpassen volgens mij. Maakt het trailbraken wel lastig.

De auto rijd verder heerlijk. Heb wat rondjes op Montreal gereden en dat beviel wel. Als ik nog wat kan oefenen van de week en wat constanter kan worden in de remzones misschien weer eens een race doen in iRacing.

pi_183681310
Oke ik lees ook ff mee..

Net 2 weken geleden een ps4 aangeschaft, stuurtje, pedalen en een stand zodat er gewoon op de bank gezeten kan worden.
Huisgenoot heeft Gran Turismo Sport aangeschaft en ik ben daar de trainingen begonnen. Verder speel ik de demo van f1 18

Maar ik ben totaal niet goed (nog). wel erg leuk!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_183682799
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 13:50 schreef ondeugend het volgende:
Oke ik lees ook ff mee..

Net 2 weken geleden een ps4 aangeschaft, stuurtje, pedalen en een stand zodat er gewoon op de bank gezeten kan worden.
Huisgenoot heeft Gran Turismo Sport aangeschaft en ik ben daar de trainingen begonnen. Verder speel ik de demo van f1 18

Maar ik ben totaal niet goed (nog). wel erg leuk!
Er zit wel een leercurve aan ja, gewoon blijven oefenen dan komt het vanzelf. Gran Turismo is een heel mooi spel om mee te beginnen. Wat toegankelijker dan de hardcore sims maar tegelijkertijd genoeg diepgang om je helemaal in te storten als je de top wil bereiken. Er zit een grote competitieve scene achter met wereldwijde toernooien georganiseerd door de FIA voor de serieuzere spelers. Maar voor ons casuals is er ook genoeg lol te beleven imo. Het afgelopen jaar was het mijn go to sim.
pi_183772144
Deze week 2 races gedaan in de nieuwe F3 op iRacing. De eerste race was niet zo'n succes, iemand reed vlak voor me de muur in en ik kom niet meer ontwijken. De 2de race ging beter. Als 6de gekwalificeerd in een veld van 27 rijders. 2 plekken verloren bij de start maar uiteindelijk als 4de weten te finishen.

pi_183787899
Gister ook weer een mooi resultaat gehaald op Montreal. P3 gefinisht in een split met een SOF van 3026 wat goed was voor 164 punten.


En ik heb zojuist nieuwe pedalen besteld :) Fanatec CSL Elite LC pedalen, met een load cell rempedaal dus. Ben erg benieuwd hoe dat rijd, zou een groot verschil moeten zijn tegenover een potentiometer rempedaal.

https://www.fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-lc-eu.html
  maandag 17 december 2018 @ 18:16:39 #63
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_183789578
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 16:41 schreef Sjemmert het volgende:
Gister ook weer een mooi resultaat gehaald op Montreal. P3 gefinisht in een split met een SOF van 3026 wat goed was voor 164 punten.


En ik heb zojuist nieuwe pedalen besteld :) Fanatec CSL Elite LC pedalen, met een load cell rempedaal dus. Ben erg benieuwd hoe dat rijd, zou een groot verschil moeten zijn tegenover een potentiometer rempedaal.

https://www.fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-lc-eu.html
Heb net de update aan gezwengelt hahah.
Heb meteen ook maar die Porsche gt3 gekocht haha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_183790728
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 18:16 schreef nils7 het volgende:

[..]

Heb net de update aan gezwengelt hahah.
Heb meteen ook maar die Porsche gt3 gekocht haha
Ah nice !

Denk dat ik zo even ga oefenen op Donington Park waar deze week wordt gereden met de F3.
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:22:50 #65
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_183801971
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 19:21 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ah nice !

Denk dat ik zo even ga oefenen op Donington Park waar deze week wordt gereden met de F3.
Iets te lang geleden dat ik met iRacing gereden heb.
Waar Assetto Corsa nog smooth draait heb ik moeite met iRacing rond de 60FPS te houden :(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_183803196
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:22 schreef nils7 het volgende:

[..]

Iets te lang geleden dat ik met iRacing gereden heb.
Waar Assetto Corsa nog smooth draait heb ik moeite met iRacing rond de 60FPS te houden :(
Dat is balen man, heb je settings op max performance staan ?

Jimmy Broadbent, een simrace youtuber, werd uitgenodigd door Atze Kerkhof om in een prive sessie een beetje te racen voor de lol met een paar members van Team Red Line, Max Verstappen en Lando Norris.

pi_183831259
Sage Karam al eens tegen gekomen op iRacing?

http://open-wheels.com/sa(...)enges-of-sim-racing/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_183843228
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 16:27 schreef sasquatsch het volgende:
Sage Karam al eens tegen gekomen op iRacing?

http://open-wheels.com/sa(...)enges-of-sim-racing/
Op Montreal wel gezien in een sessie ja, hij zat toen 4 tienden van Max af. Zat gister weer in een practice sessie met Max Verstappen en Lando Norris. Wist op Donington binnen 1 seconde te blijven van die twee :D

Zojuist de nieuwe CSL LC pedalen ontvangen en gemonteerd. Is wel even wennen zo'n load cell rempedaal als je 8 jaar G27 pedalen gebruikt hebt. Kwa snelheid op het moment ongeveer gelijk maar merk wel dat er meer in zit met deze set.
pi_183846315
Rondje Donington Park GP met de nieuwe pedalen :)


1:19.9
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 januari 2019 @ 18:47:02 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184478033
Serieus aan het overwegen om een rig en iracing te fixen, dus tvp :@

Leeft volgens mij ook niet echt hier -O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184511326
Vroeger ook met een Thrustmaster T2 (na menig uurtje keyboarden) flink wat GP2 gespeeld en nog wat andere sims. Nu na zeker 15 jaar niets ga ik de hobby weer oppakken. Heb (na lang vergelijken) een Gameseat.info en (op aanraden) een Fanatec set aangeschaft. Die verwacht ik komende week binnen te krijgen. Als ik die in en aan elkaar geschroeft heb, dan meet ik nog een monitor in. Ik moet eerst even zien hoe zich e.e.a. tot elkaar verhoudt.
Daar heb ik trouwens nog wat advies voor nodig: ik ga starten op de console (PS4), dus kan geen 3 monitoren naast elkaar plaatsen. Ik dacht dus aan een curved monitor van 32 - 40 inch groot (16:9). Er zijn er maar een paar die ingebouwde speakers hebben. Ik hoor daar nooit goede verhalen over qua geluidskwaliteit. Zou ik dan niet beter kunnen gaan voor een monitor zonder speakers, maar dan in combi met een soundbar?
pi_184512616
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 18:47 schreef Nattekat het volgende:
Serieus aan het overwegen om een rig en iracing te fixen, dus tvp :@

Leeft volgens mij ook niet echt hier -O-
Nee klopt inderdaad :P op tweakers is meer belangstelling voor simracen.
pi_184513011
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 13:47 schreef Rory78 het volgende:
Vroeger ook met een Thrustmaster T2 (na menig uurtje keyboarden) flink wat GP2 gespeeld en nog wat andere sims. Nu na zeker 15 jaar niets ga ik de hobby weer oppakken. Heb (na lang vergelijken) een Gameseat.info en (op aanraden) een Fanatec set aangeschaft. Die verwacht ik komende week binnen te krijgen. Als ik die in en aan elkaar geschroeft heb, dan meet ik nog een monitor in. Ik moet eerst even zien hoe zich e.e.a. tot elkaar verhoudt.
Daar heb ik trouwens nog wat advies voor nodig: ik ga starten op de console (PS4), dus kan geen 3 monitoren naast elkaar plaatsen. Ik dacht dus aan een curved monitor van 32 - 40 inch groot (16:9). Er zijn er maar een paar die ingebouwde speakers hebben. Ik hoor daar nooit goede verhalen over qua geluidskwaliteit. Zou ik dan niet beter kunnen gaan voor een monitor zonder speakers, maar dan in combi met een soundbar?
3 monitoren is wel mogelijk geloof ik maar dan heb je ook 3 ps4 en 3 keer hetzelfde spel nodig. Weet niet helemaal zeker of dat nog ondersteund wordt maar ik weet dat het vroeger wel kon met bijv. GT5 en 6. Maarja echt interessant is het daarom niet.

Kwa geluid lijkt een speaker set of soundbar me inderdaad beter. Ik gebruik zelf meestal een koptelefoon.
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 januari 2019 @ 15:48:50 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184513059
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:21 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nee klopt inderdaad :P op tweakers is meer belangstelling voor simracen.
Bij de opening van F1 was een idee om een simrace topic te openen daar, voordat ik deze ontdekte, maar ik vrees dat het daar ook kansloos wordt ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184528996
van het weekend het oude Rfactor weer herontdekt :) Cart factor 1998 wat een leuke mod blijft dat toch :)
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 12:09:10 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184550231
Ik moet bij echt sim racen altijd aan richard burns rally denken, freaking lastig spel was dat, als je op het rechte stuk te hard ging was er nooit meer wat bij te remmen, en je moest vrij veel van de tijd half gas rijden om het ding een beetje op de weg te houden... en geweldige physics... Is er inmiddels al een vergelijkbaar rally spel op de markt?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184569402
Ik hoor goede verhalen over DIRT.
pi_184569440
Is 32 inch trouwens een beetje een fijne maat monitor om op te simracen? Ik zie daar een paar zeer betaalbare opties van voor mij beschikbaar.
Nu ben ik een beetje bang dat dat te klein is, want ik zie op van die halve reclamefilmpjes vaak 55 inch, maar dat lijkt me echt zo veel te groot.. Op welke maat monitor racen jullie?
  woensdag 23 januari 2019 @ 12:16:39 #79
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184570272
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 12:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik moet bij echt sim racen altijd aan richard burns rally denken, freaking lastig spel was dat, als je op het rechte stuk te hard ging was er nooit meer wat bij te remmen, en je moest vrij veel van de tijd half gas rijden om het ding een beetje op de weg te houden... en geweldige physics... Is er inmiddels al een vergelijkbaar rally spel op de markt?
Dirt Rally is qua interface misschien wel wat arcade, maar qua physics eigenlijk niets mis mee, maar er komt deze maand versie 2.0 van uit.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:32 schreef Rory78 het volgende:
Is 32 inch trouwens een beetje een fijne maat monitor om op te simracen? Ik zie daar een paar zeer betaalbare opties van voor mij beschikbaar.
Nu ben ik een beetje bang dat dat te klein is, want ik zie op van die halve reclamefilmpjes vaak 55 inch, maar dat lijkt me echt zo veel te groot.. Op welke maat monitor racen jullie?
Op 3x 24 inch. Een TV is meestal niet zo geschikt om op te racen. Ik heb liever een triple screen dan een hele grote TV. Tenzij je voor een console gaat, maar daarvoor is niet zoveel goed simracemateriaal te krijgen.
Don't let my username fool you...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 januari 2019 @ 12:19:34 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184570322
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dirt Rally is qua interface misschien wel wat arcade, maar qua physics eigenlijk niets mis mee, maar er komt deze maand versie 2.0 van uit.

[..]

Op 3x 24 inch. Een TV is meestal niet zo geschikt om op te racen. Ik heb liever een triple screen dan een hele grote TV. Tenzij je voor een console gaat, maar daarvoor is niet zoveel goed simracemateriaal te krijgen.
Triple TV is echter ook behoorlijk prijzig :P
Ik heb een mooie 4K tv en daar mag ik het mee gaan doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 23 januari 2019 @ 12:20:52 #81
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184570346
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Triple TV is echter ook behoorlijk prijzig :P
Ik heb een mooie 4K tv en daar mag ik het mee gaan doen.
Ik heb het dan ook over monitoren, veel geschikter voor gaming ;)
Don't let my username fool you...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 januari 2019 @ 12:24:05 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184570399
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:20 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over monitoren, veel geschikter voor gaming ;)
Even prijzig :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 23 januari 2019 @ 12:27:16 #83
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184570442
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Even prijzig :P
Mwah, ik gebruik gewoon simpele 24 inch monitoren van LG van 109 euro per stuk.
Don't let my username fool you...
pi_184570464
"Helaas" ben ik gebonden aan een console (PS4), dus maar 1 monitor of tv voor mij..
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 januari 2019 @ 12:31:23 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184570513
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:27 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Mwah, ik gebruik gewoon simpele 24 inch monitoren van LG van 109 euro per stuk.
Ah, valt nog mee.

Nou heb ik al een prachtige tv en geen plek voor dedicated monitors, dus t gaat hem sowieso niet worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator woensdag 23 januari 2019 @ 12:33:03 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184570545
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:16 schreef Metalfreak het volgende:
Dirt Rally is qua interface misschien wel wat arcade, maar qua physics eigenlijk niets mis mee, maar er komt deze maand versie 2.0 van uit.
Is dat niet de opvolger van colin mcRea rally, wat mij bij heel veel spellen opvalt is dat er best wel vaak vanuit het centrum van auto gedacht wordt, daar krijg je echt hele rare bewegingen van...

Maar ik heb al lang niet meer gespeeld...

Moet trouwens ook zeggen dat ik richard burns rally zelf ook gewoon te moeilijk vond, mijn broer was er redelijk in. Op een gegeven moment maak je die sims natuurlijk ook zo goed dat je gewoon bijna een racecoureur moet zijn om er nog normaal in te kunnen rijden :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184571125
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:28 schreef Rory78 het volgende:
"Helaas" ben ik gebonden aan een console (PS4), dus maar 1 monitor of tv voor mij..
Ik gebruik een 32 inch tv. Zou nog een keer een monitor willen kopen maar kwa maat is het prima. Die rig die jij bestelt hebt (ziet er nice uit trouwens) heeft zo te zien ook een standaard om het scherm op te monteren. Dat is goed want je wilt je scherm in principe altijd zo dicht mogelijk achter je stuur hebben. Dat heeft weer te maken met fov enzo.
pi_184701400
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:01 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik gebruik een 32 inch tv. Zou nog een keer een monitor willen kopen maar kwa maat is het prima.
Thans. Het zetje dat ik nodig had.
Morgen vloertje leggen op zolder en met wat geluk heb ik tijd om de seat in elkaar te zetten..
  woensdag 30 januari 2019 @ 07:20:07 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184705194
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:22 schreef nils7 het volgende:

[..]

Iets te lang geleden dat ik met iRacing gereden heb.
Waar Assetto Corsa nog smooth draait heb ik moeite met iRacing rond de 60FPS te houden :(
CPU upgraden dan, iRacing is enorm CPU afhankelijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 30 januari 2019 @ 12:03:24 #90
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_184708844
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2019 07:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

CPU upgraden dan, iRacing is enorm CPU afhankelijk.
Had het gevonden.
Mijn laptop heeft 2 videokaarten 1 intel en 1 nvidea apart en hij stond ingesteld op de Intel. De wizard bood uiteindelijk een oplossing.
Nu bijna alles op max en rond de 60 FPS :7
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 30 januari 2019 @ 17:53:28 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184714995
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:03 schreef nils7 het volgende:

[..]

Had het gevonden.
Mijn laptop heeft 2 videokaarten 1 intel en 1 nvidea apart en hij stond ingesteld op de Intel. De wizard bood uiteindelijk een oplossing.
Nu bijna alles op max en rond de 60 FPS :7
Top!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184728861
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:30 schreef Rory78 het volgende:
Ik hoor goede verhalen over DIRT.
Dirt is ook erg goed :) en best lastig soms :)
pi_184858836
Even showen...


Mijn setup:
- Gameseat.info
- Fanatec CSL Elite F1
- BenQ ex3200r
pi_184861430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:03 schreef Rory78 het volgende:
Even showen...
[ afbeelding ]

Mijn setup:
- Gameseat.info
- Fanatec CSL Elite F1
- BenQ ex3200r
Ziet er heel goed uit man dikke settup om mee te beginnen dacht ik zo :) Heb je er al mee gereden ?
pi_184862381
Yes. Paar rondjes Assetto Corsa, maar ik heb mijn knie kapot. Als dat wat geheeld is, zou ik wel de 24 uur kunnen volbrengen....
  donderdag 7 februari 2019 @ 23:27:23 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184887969


Cool. Ik doe zelf niet aan de Bathurst 12H, ik heb een NEO Endurance race dit weekend.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184913152
Livestream voor de top split van 12h van Bathurst. Stream start om 14:30.

pi_184917235
En team redline ligt al uit de race... Noobs :')
pi_184917736
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 15:43 schreef Sjemmert het volgende:
En team redline ligt al uit de race... Noobs :')
Allebei of alleen 4K?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_184919519
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:13 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Allebei of alleen 4K?
Of ik ben echt scheel maar ik zie hun andere team niet terug in de timing.

http://racespot.tv/live/
  zaterdag 9 februari 2019 @ 19:23:18 #101
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_184921670
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 10 februari 2019 @ 17:04:59 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184939746
Alweer een NEO race met een crash terwijl we 4e reden. Het wordt traditie inmiddels ;(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 11 februari 2019 @ 10:13:44 #103
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_184951266
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_184988661
Nu ik al een paar keer wat uurtjes gehotlapt heb, zou ik wel eens willen weten waar je "record"-lijsten kan vinden van Assetto Corsa of F1 2018.. Als ik google kom ik niet verder dan wat fora. Dat moet toch ergens bijgehouden kunnen worden, niet?
  woensdag 13 februari 2019 @ 11:12:29 #105
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_184989468
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 10:26 schreef Rory78 het volgende:
Nu ik al een paar keer wat uurtjes gehotlapt heb, zou ik wel eens willen weten waar je "record"-lijsten kan vinden van Assetto Corsa of F1 2018.. Als ik google kom ik niet verder dan wat fora. Dat moet toch ergens bijgehouden kunnen worden, niet?
F1 2018 kun je toch zien als je een time attack doet?

Assetto geen idee eigenlijk.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_184991343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 10:26 schreef Rory78 het volgende:
Nu ik al een paar keer wat uurtjes gehotlapt heb, zou ik wel eens willen weten waar je "record"-lijsten kan vinden van Assetto Corsa of F1 2018.. Als ik google kom ik niet verder dan wat fora. Dat moet toch ergens bijgehouden kunnen worden, niet?
Voor AC kan je deze app/addon installeren:
http://www.radiators-champ.com/RSRLiveTiming/

Die houd een database bij met snelste ronden. Dan kan je ook in game die tijden zien en tijden van jou toevoegen. Als je alleen de snelste tijden wil zien kan je de combo ook hier op hun site invoeren en bekijken.

http://www.radiators-cham(...)nity=all&friends=all

[ Bericht 12% gewijzigd door Sjemmert op 13-02-2019 13:23:11 ]
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 15:06:29 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185519460
Haha mijn broer heeft deze week dirt 2.0 en een logitec G29 stuur/pedalen/schakelpook gekocht :P snel een keer bij hem uitproberen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185773254
Verstappen en consorten staan dit weekend aan de start van de virtuele 12 uur van Sebring. De race is zaterdag vanaf 11 uur te volgen op de kanalen van rFactor.

https://nl.motorsport.com(...)van-sebring/4356606/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_186248322
Geïnspireerd door F1 cafe heb ik zelf even wat op Zandvoort gereden met de ACFL F1 2019 mod. Weet alleen niet helemaal zeker of ze exact dezelfde mod gebruiken in F1 cafe, weet iemand welke mod dat is ?

In ieder geval ter referentie een 1:10.042 gereden. Rudy van Buren heeft in het programma de snelste tijd met een 1:13.1.

  dinsdag 16 april 2019 @ 11:33:17 #110
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186248364
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:29 schreef Sjemmert het volgende:
Geïnspireerd door F1 cafe heb ik zelf even wat op Zandvoort gereden met de ACFL F1 2019 mod. Weet alleen niet helemaal zeker of ze exact dezelfde mod gebruiken in F1 cafe, weet iemand welke mod dat is ?

In ieder geval ter referentie een 1:10.042 gereden. Rudy van Buren heeft in het programma de snelste tijd met een 1:13.1.

Dan denk ik dat ze een andere mod gebruiken ;) Ik was eigenlijk ook al benieuwd, maar volgens mij gebruiken ze sowieso niet de 2019 variant aangezien ze dat al deden voor het begin van het seizoen en die toen volgens mij nog niet uit was.
Don't let my username fool you...
pi_186248419
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:33 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dan denk ik dat ze een andere mod gebruiken ;) Ik was eigenlijk ook al benieuwd, maar volgens mij gebruiken ze sowieso niet de 2019 variant aangezien ze dat al deden voor het begin van het seizoen en die toen volgens mij nog niet uit was.
Ah ja het zal waarschijnlijk al een oudere mod zijn dan. Misschien de 2018 ACFL ? Heb ook een paar rondjes gereden in de RSS 2019 Hybrid mod en daarmee zat ik op 1:10.9 voorlopig maar dat is sowieso niet de mod die ze daar gebruiken.
  dinsdag 16 april 2019 @ 11:47:10 #112
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186248528
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:39 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ah ja het zal waarschijnlijk al een oudere mod zijn dan. Misschien de 2018 ACFL ? Heb ook een paar rondjes gereden in de RSS 2019 Hybrid mod en daarmee zat ik op 1:10.9 voorlopig maar dat is sowieso niet de mod die ze daar gebruiken.
Volgens mij zei iemand op Tweakers dat het de ACFL 2018 mod was inderdaad, maar geen idee, want die heb ik zelf niet geïnstalleerd.
Don't let my username fool you...
pi_186248830
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:47 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Volgens mij zei iemand op Tweakers dat het de ACFL 2018 mod was inderdaad, maar geen idee, want die heb ik zelf niet geïnstalleerd.
Ik ook niet helaas. Misschien als iemand het zeker weet dat ik die mod ook nog eens probeer. Maar sowieso is de vergelijking met de gasten niet helemaal eerlijk natuurlijk want je weet niet wat voor setup ze gebruiken en of ze wel goed gebruik maken van de ERS systemen wat ook een hoop tijd kan schelen. Kwam gister het topic tegen op Tweakers waar ze een TT competitie houden in de RSS Hybrid 2018/2019 op Zandvoort en op circuits parallel aan de F1 kalender. Dat is wel leuk zal daar eens wat posten af en toe.
pi_186761332
Laatste weken af en toe in de de RSS 2019 Hybrid gereden voor een TT competitie op Tweakers. Als iemand het leuk lijkt om mee te doen neem dan eens een kijkje hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1912976/0




pi_186925905
Heb een monitor gekocht voor op mijn rig 8-) Gekozen voor de LG 32gk650f een 32 inch, 144hz, 5ms response, 1440p freesync monitor met VA paneel. Er zit nu een goedkope 32 inch tv op dus verwacht wel een stap voorwaarts kwa beeld kwaliteit. Vanmiddag even installeren :)
pi_187986184
Nu ik eindelijk weer een beetje hersteld ben van die rot pfeiffer en mijn energie en concentratie niveau weer op peil komen kan ik weer een beetje gaan racen. Deze week al een paar races gedaan in iRacing in de FR2.0 op Laguna Seca. Misschien later in de week ook nog de F3 rijden op COTA :)

pi_187987648
Wat zou het nu kosten als ik een stand-alone computer met stoel, stuurtje en 1 grote monitor kosten en dat ie dan 150 fps ofzo draait in perfecte kwaliteit.
En kom je ook wel eens 2e hands setjes tegen van hobby mensen die zoiets compleet verkopen.

Ik vond F1 2018 grappig enzo, maar alles weggedaan.
Maar dat I-racing is wel heel tof, echter met mijn laptop trok het amper.
Hell To The Liars
pi_187989237
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 15:27 schreef Droopie het volgende:
Wat zou het nu kosten als ik een stand-alone computer met stoel, stuurtje en 1 grote monitor kosten en dat ie dan 150 fps ofzo draait in perfecte kwaliteit.
En kom je ook wel eens 2e hands setjes tegen van hobby mensen die zoiets compleet verkopen.

Ik vond F1 2018 grappig enzo, maar alles weggedaan.
Maar dat I-racing is wel heel tof, echter met mijn laptop trok het amper.
Als je alles in 1 keer wil kopen wordt het wel een aardige som.

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor eisen je stelt. Maar als voorbeeld kan ik mijn setup geven die kwa prijs/kwaliteit ongeveer in het midden van het spectrum zit. Je kan in de prijs range eronder gaan zitten maar dan lever je wat in aan kwaliteit, je kan er ook boven gaan zitten maar dan wordt het gauw heel veel duurder.

Mijn setup:
PC - 5 jaar geleden 2de hands gekocht voor 1000 euro. Nog nooit wat geupgrade en draait iRacing nog op 84 FPS met hoge settings in 1440p. Specs 4GB R290x, 8GB ram, CPU i7-4790 @ 3,6 GHz.

Stoel - GT Omega rig met monitor stand 430 eu.
https://www.gtomega.eu/co(...)riant=14009912229943

https://www.gtomega.eu/co(...)single-monitor-mount

Monitor - 32 inch 1440p 144hz VA monitor van LG, 370 ongeveer. Kan ook goedkoper als je kleiner gaat of geen 1440p 144hz eist.
https://tweakers.net/pric(...)-32gk650f-zwart.html


Stuur - T300 RS 265 eu ongeveer.
https://shop.thrustmaster(...)g-wheels/t300rs.html

Pedalen (pedalen die bij het stuur komen zijn crap, als je een beetje serieus wil rijden zijn goede pedalen belangrijk, met name het rempedaal). Fanatec CSL Elite LC pedalen, 230 eu.
https://www.fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-lc-eu.html


Dus even op een rijtje, en dan zonder PC want dat ligt echt aan je eigen eisen.

Stoel 430
Monitor 370
Stuur 265
Pedalen 230

Totaal 1295

Als je al een monitor hebt of een goedkopere neemt kan er wat af, maar er moet ook nog een PC bij natuurlijk.

Kwa prijs/kwaliteit is Logitech het onder segment, Thrustmaster zit een in het midden en Fanatec zit daar weer boven. Daarnaast is nog een wereld met heel goed custom spul maar dan moet je wel heel serieus zijn of gewoon geld te veel hebben.
pi_187996210
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 16:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Als je alles in 1 keer wil kopen wordt het wel een aardige som.

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor eisen je stelt. Maar als voorbeeld kan ik mijn setup geven die kwa prijs/kwaliteit ongeveer in het midden van het spectrum zit. Je kan in de prijs range eronder gaan zitten maar dan lever je wat in aan kwaliteit, je kan er ook boven gaan zitten maar dan wordt het gauw heel veel duurder.

Mijn setup:
PC - 5 jaar geleden 2de hands gekocht voor 1000 euro. Nog nooit wat geupgrade en draait iRacing nog op 84 FPS met hoge settings in 1440p. Specs 4GB R290x, 8GB ram, CPU i7-4790 @ 3,6 GHz.

Stoel - GT Omega rig met monitor stand 430 eu.
https://www.gtomega.eu/co(...)riant=14009912229943

https://www.gtomega.eu/co(...)single-monitor-mount

Monitor - 32 inch 1440p 144hz VA monitor van LG, 370 ongeveer. Kan ook goedkoper als je kleiner gaat of geen 1440p 144hz eist.
https://tweakers.net/pric(...)-32gk650f-zwart.html


Stuur - T300 RS 265 eu ongeveer.
https://shop.thrustmaster(...)g-wheels/t300rs.html

Pedalen (pedalen die bij het stuur komen zijn crap, als je een beetje serieus wil rijden zijn goede pedalen belangrijk, met name het rempedaal). Fanatec CSL Elite LC pedalen, 230 eu.
https://www.fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-lc-eu.html


Dus even op een rijtje, en dan zonder PC want dat ligt echt aan je eigen eisen.

Stoel 430
Monitor 370
Stuur 265
Pedalen 230

Totaal 1295

Als je al een monitor hebt of een goedkopere neemt kan er wat af, maar er moet ook nog een PC bij natuurlijk.

Kwa prijs/kwaliteit is Logitech het onder segment, Thrustmaster zit een in het midden en Fanatec zit daar weer boven. Daarnaast is nog een wereld met heel goed custom spul maar dan moet je wel heel serieus zijn of gewoon geld te veel hebben.
Volgend jaar ps5 kopen en nieuwe tv
Kan de Sony Bravia 50" inch dienen voor monitor en jaar later de rest :P
Hell To The Liars
pi_187996390
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 13:57 schreef Sjemmert het volgende:
Nu ik eindelijk weer een beetje hersteld ben van die rot pfeiffer en mijn energie en concentratie niveau weer op peil komen kan ik weer een beetje gaan racen. Deze week al een paar races gedaan in iRacing in de FR2.0 op Laguna Seca. Misschien later in de week ook nog de F3 rijden op COTA :)

paar vragen,

heeft die auto traction control?
die chicane neem je gruwelijk strak, is dat de auto die het je makkelijker maakt of heel veel oefenen?
die spiegels, zie je die ingame wel helemaal compleet (want bij ronde 3 haal je auto in en je ziet die auto amper meer)

en in welke klasse rij je momenteel (competitie), zijn de coureurs daar oplettend genoeg voor blauwe vlaggen

Ik raakte altijd in paniek op een baan, omdat ik amper controle kreeg over mijn auto 🤣
Hell To The Liars
pi_188006792
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 23:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

Volgend jaar ps5 kopen en nieuwe tv
Kan de Sony Bravia 50" inch dienen voor monitor en jaar later de rest :P
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 23:36 schreef Droopie het volgende:

[..]

Volgend jaar ps5 kopen en nieuwe tv
Kan de Sony Bravia 50" inch dienen voor monitor en jaar later de rest :P
Dat kan ook natuurlijk. Ik ben ook begonnen met alleen een G27, een wheelstand en een PS3. Over de jaren is er steeds wat bij gekomen :P Ik kan Gran Turismo Sport ook wel aanraden op de PS4. De physics in GTS zijn misschien iets minder realistisch dan in iRacing bv maar de force feedback is oke en de online competitie is minstens zo hardcore. Ik noem het ook wel iRacing light :P kwa online racen vind je geen betere games op de markt dan deze twee.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 23:44 schreef Droopie het volgende:

[..]

paar vragen,

heeft die auto traction control?
die chicane neem je gruwelijk strak, is dat de auto die het je makkelijker maakt of heel veel oefenen?
die spiegels, zie je die ingame wel helemaal compleet (want bij ronde 3 haal je auto in en je ziet die auto amper meer)

en in welke klasse rij je momenteel (competitie), zijn de coureurs daar oplettend genoeg voor blauwe vlaggen

Ik raakte altijd in paniek op een baan, omdat ik amper controle kreeg over mijn auto 🤣
Haha nee, geen traction control of ABS in deze formule wagens. Maar er zit ook niet zo veel power in de 2.0 liter motor dus op de exits is de wagen redelijk makkelijk onder controle te houden imo. Het is vooral turn-in en mid-corner die je moet nailen in deze auto en waar je ook uit moet kijken om hem niet te verliezen.

Ik neem de corkscrew wel express in zijn 3 voor wat meer stabiliteit. In zijn 2 is mogelijk iets sneller, maar als je in 3 genoeg snelheid mee kan nemen die bocht door verlies je niet veel en is de kans om te spinnen een stuk kleiner.

Veel oefenen ligt een beetje aan je niveau en ervaring, er zit wel een steile leercurve aan vast alvorens je een wagen op de limiet over een circuit kan krijgen zonder te crashen, maar als die eenmaal overwonnen is valt het mee. Met een nieuwe baan/auto combo zit ik na een uurtje oefenen meestal wel tegen de limiet en ben ik op snelheid voor een eerste race. Vanaf dan is voor de rest van de week 15 minuten rijden voor een race genoeg om weer in het ritme en op snelheid te komen en dan vind je vaak nog een tiende hier een paar honderdsten daar.

In game heb ik gewoon een virtuele spiegel boven in het scherm. Ik heb dat filmpje opgenomen van een replay en dan kan je die spiegel er helaas niet in krijgen voor zo ver ik weet.

Het liefst rij ik openwheelers. Formule Renault 2.0 of F3 bijvoorbeeld, en anders GT3 o.i.d. Doe niet echt een competitie of kampioenschap ofzo, speel ik ook niet vaak genoeg voor, soms rij ik ook weken niet, ligt er ook net aan of ik tijd/zin heb en er een leuke combo beschikbaar is.

Over het algemeen hebben mensen in iRacing wel respect voor de blauwe vlaggen en meestal gaat het goed maar het blijft altijd een risico natuurlijk. Toevallig gebeurde me dit gister avond, gast rijd 40km/u op de race lijn :'(

  zaterdag 20 juli 2019 @ 19:35:27 #122
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_188028155
https://www.twitch.tv/landonorris

Lando en 3 Maxen in redline team
Verstappen gaat zo rijden
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_188221801
Gister een F3 race gewonnen op Monza in iRacing. Als 2de gekwalificeerd, in de eerste bocht de leiding kunnen pakken maar voor het einde van de eerste ronde weer teruggevallen tot P5. Vervolgens vrij vlot weer opgeklommen tot P1 en een gaatje kunnen slaan om te ontsnappen aan de slipstream.

En ik heb een nieuwe livery gevonden voor de F3. De 2014 Van Amersfoort Racing livery van Verstappen. 8-)

pi_188516526
@Sjemmert

Gisteren mijn computer zover om Assetto Corsa te installeren. Inmiddels zo lang geleden dat ik geen idee meer had op welke settings ik dat kon spelen.

Blijkt dat alles op ultra prima draait. Maar toen was het al laat en alleen even een rondje met het toetsenbord geprobeerd.

Deze week ga ik mijn stuurtje aansluiten :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 19 augustus 2019 @ 09:55:44 #125
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_188516902
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2019 09:22 schreef vosss het volgende:
@:Sjemmert

Gisteren mijn computer zover om Assetto Corsa te installeren. Inmiddels zo lang geleden dat ik geen idee meer had op welke settings ik dat kon spelen.

Blijkt dat alles op ultra prima draait. Maar toen was het al laat en alleen even een rondje met het toetsenbord geprobeerd.

Deze week ga ik mijn stuurtje aansluiten :9
Je hebt echt zoveeeeeeel mods voor Assetto.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_188516932
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 09:55 schreef nils7 het volgende:

[..]

Je hebt echt zoveeeeeeel mods voor Assetto.
Geen idee. Ik ben een paar jaar geleden compleet gestopt met pc gamen.

Heb je wellicht een goeie site voor een overzicht van beschikbare mods? Zitten daar alleen auto's bij of ook andere circuits en alles?

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 19 augustus 2019 @ 10:05:34 #127
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_188517027
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2019 09:57 schreef vosss het volgende:

[..]

Geen idee. Ik ben een paar jaar geleden compleet gestopt met pc gamen.

Heb je wellicht een goeie site voor een overzicht van beschikbare mods? Zitten daar alleen auto's bij of ook andere circuits en alles?

:)
Je kan auto's en tracks los downloaden.

Gratis
Meest betrouwbare:
https://www.racedepartmen(...)ies/assetto-corsa.1/

Als je facebook hebt:
https://www.facebook.com/ACaddons/
Veel nieuwe dingen die niet op RaceDepartment komen.

Hier staat wel veel (maar wordt niet vaak bijgewerkt) maar de bron is soms dubieus:
http://assetto-db.com/

Betaalde mods
https://vrc-modding-team.net/

https://www.acfligue.fr/

https://racesimstudio.com/
Deze laatste gebruiken ze bij het F1 cafe.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 19 augustus 2019 @ 11:40:16 #128
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_188518233
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb je ook zo'n kek stuurtje.
Uiteraard.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_188518923
@nils7 Nice die assetto-db.com kon ik nog niet. Racedepartement is inderdaad ook een goede site daar staat heel veel op voor AC.

@vosss AC draait inderdaad niet zo zwaar. Ik doe ongeveer 100 fps @1440p op medium/high settings met de R9 290.

Voor het instellen van je stuurtje moet je er op letten dat je niet te veel FFB clipping hebt. Clipping is even simpel gezegd dat je meer kracht vraagt dan je stuur kan leveren. Deze app schijnt het automatisch te voorkomen en de juiste settings voor je in te stellen.
https://www.racedepartment.com/downloads/ffbclip-app.7910/

Ik zal die app ook eens proberen want ik doe het nu steeds handmatig per auto/baan combinatie instellen.
pi_188518953
Ok top! Ik heb een R290x Vapor-x en op 1920x1200 op ultra gaat dat prima. Ik ben in de running voor een nieuwe monitor achter een tijdje, dus goed om te lezen dat die videokaart ook op 1440p nog wel kan. Eerst monitor upgraden en daarna de videokaart :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188712026
@vosss er nog aan toe gekomen deze week ?

Heb even op Spa gereden in de RSS 2019 Hybrid F1. Zit nu met 1:42.3 aardig tegen de limiet met deze auto, de ACFL kan wel wat sneller nog op Spa. Benieuwd hoe hard ze in echt zullen gaan morgen.



[ Bericht 5% gewijzigd door Sjemmert op 30-08-2019 19:56:29 ]
pi_188728858
Pole tijd vanmiddag van 1:42.5 voor Charles Leclerc. Redelijk in de buurt dus van de tijd hierboven. Maar heb vanmiddag door de banden druk wat te verhogen nog wat tijd kunnen vinden en mijn tijd kunnen verbeteren naar een 1:41.775

pi_188767657
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 19:51 schreef Sjemmert het volgende:
@:vosss er nog aan toe gekomen deze week ?

Hoi,

Nee, was er niet meer aan toegekomen. Had wel nog een vraag gesteld over linkjes die je eerder gaf in het F1 topic, maar die heb ik inmiddels gevonden, dus daar hoef je geen antwoord meer op te geven :)

Gisteravond "even" mijn stuurtje (T300 Ferrari 599xx Alcantara) willen installeren.

Dat ging lekker. Not. Blijkt dat mijn nieuwe bureau te diep is (100cm) om de kabel van de pedalen naar mn stuur te krijgen. Ofja, het kan net, maar dan staat er superveel spanning op de kabel wat niet gezond lijkt. Dus maar gewoon langs het bureau over de grond. Niet optimaal, maar soit.

Vervolgens kom ik erachter dat mijn bureau tegen de muur staat waar een verwarming hangt. Voorheen zetten ik mijn pedalen altijd gewoon tegen de achterwand aan, maar als ik dat nu doe dan kan ik de pedalen niet indrukken omdat ze tegen de verwarming komen :')

Plus ze staan dan te ver weg. Dus daar moet ik even kijken hoe ik dat oplos, pedalen vastzetten op een houten plankje of iets erachter leggen ofzo, dat komt wel goed.

Vervolgens de drivers installeren. Dat ging prima tot de software aangaf dat ik een firmware update moest doen. Die halverwege vastliep. Waarna heel mn stuur niks meer deed, geen power, geen kalibreren, helemaal niks, werd niet herkend etc etc. Ik dacht dat ie stuk was. Had me nog niks verbaasd ook, want sinds ik mn pc van zolder gehaald heb (waar ik hem niet gebruikte) zijn inmiddels 2 harde schijven en mijn versterker kapot 8)7

Ook met een handmatig geforceerde firmware upgrade werkte het niet.

Uiteindelijk na uren klooien het stuur aan de laptop gehangen, installeren, werd niet herkend, maar daar werkte de handmatige firmware update wel. En toen was het inmiddels 1 uur 's nachts, dus nog niet kunnen testen verder. Maar het stuur doet het :') :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188770356
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2019 10:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoi,

Nee, was er niet meer aan toegekomen. Had wel nog een vraag gesteld over linkjes die je eerder gaf in het F1 topic, maar die heb ik inmiddels gevonden, dus daar hoef je geen antwoord meer op te geven :)

Gisteravond "even" mijn stuurtje (T300 Ferrari 599xx Alcantara) willen installeren.

Dat ging lekker. Not. Blijkt dat mijn nieuwe bureau te diep is (100cm) om de kabel van de pedalen naar mn stuur te krijgen. Ofja, het kan net, maar dan staat er superveel spanning op de kabel wat niet gezond lijkt. Dus maar gewoon langs het bureau over de grond. Niet optimaal, maar soit.

Vervolgens kom ik erachter dat mijn bureau tegen de muur staat waar een verwarming hangt. Voorheen zetten ik mijn pedalen altijd gewoon tegen de achterwand aan, maar als ik dat nu doe dan kan ik de pedalen niet indrukken omdat ze tegen de verwarming komen :')

Plus ze staan dan te ver weg. Dus daar moet ik even kijken hoe ik dat oplos, pedalen vastzetten op een houten plankje of iets erachter leggen ofzo, dat komt wel goed.

Vervolgens de drivers installeren. Dat ging prima tot de software aangaf dat ik een firmware update moest doen. Die halverwege vastliep. Waarna heel mn stuur niks meer deed, geen power, geen kalibreren, helemaal niks, werd niet herkend etc etc. Ik dacht dat ie stuk was. Had me nog niks verbaasd ook, want sinds ik mn pc van zolder gehaald heb (waar ik hem niet gebruikte) zijn inmiddels 2 harde schijven en mijn versterker kapot 8)7

Ook met een handmatig geforceerde firmware upgrade werkte het niet.

Uiteindelijk na uren klooien het stuur aan de laptop gehangen, installeren, werd niet herkend, maar daar werkte de handmatige firmware update wel. En toen was het inmiddels 1 uur 's nachts, dus nog niet kunnen testen verder. Maar het stuur doet het :') :P
Haha lekker bezig geweest dus. Wel vaag van die drivers hoor, dat heb jij weer :P

Als goed is zitten er bevestigings gaten onder in je pedalen. Die zou je dus inderdaad met bouten aan een plank oid. kunnen monteren. Even googlen op diy pedal mount dan vind je wel een paar creatieve oplossingen :P Zo iets bijvoorbeeld: https://www.reddit.com/r/(...)and_for_my_desk_rig/
pi_188770815
Als je nog mods zoekt voor meer functionaliteit in Assetto Corsa kan ik deze allemaal erg aanraden.

Content Manager (andere UI interface. Vraagt om een donatie om de volle versie te unlocken maar je mag zelf kiezen welk bedrag je doneert.)
https://assettocorsa.club/content-manager.html

Setup Market App (in-game setups downloaden)
https://www.racedepartment.com/downloads/the-setup-market.10149/

CrewChief (Engineer en spotter die je info geeft tijdens het rijden, werkt met heel veel sims)
http://thecrewchief.org/forum.php

Heliocorsa (Radar)
https://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/

SOL (verbeterde graphics en weer effecten, wel wat lastiger installeren)
https://www.racedepartment.com/downloads/sol.24914/

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjemmert op 03-09-2019 14:49:10 ]
  Moderator zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:30:12 #136
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_189518248
TVP

Hier ook de RSS Formua Hybrid. Pak 1:12 op Zandvoort en 1:45 nogwat op Spa.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_189552283
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 18:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
TVP

Hier ook de RSS Formua Hybrid. Pak 1:12 op Zandvoort en 1:45 nogwat op Spa.
Ik heb nog een setup voor Spa die je kan proberen als je wil. Hiermee reed ik 1:41.7 met ambient temperature 14°C

https://gofile.io/?c=ljbfLJ

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 21-10-2019 20:16:32 ]
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:52:35 #138
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_189563988
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:01 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik heb nog een setup voor Spa die je kan proberen als je wil. Hiermee reed ik 1:41.7 met ambient temperature 14°C

https://gofile.io/?c=ljbfLJ
Ah thanks. Zo even proberen.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:11:55 #139
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_189616222
1:44.3 Nu op spa met die set up |:)

Maar we blijven proberen.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_189618423
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
1:44.3 Nu op spa met die set up |:)

Maar we blijven proberen.
Is al weer wat sneller. Gebruik je de ERS systemen ook ? Met volle batterij je rondje starten en dan MGU-K deployment op hotlap en MGU-H mode op Motor zetten.

De snelste tijd die ik ooit gezien heb op RSR en YouTube is een 1:41.1
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:49:48 #141
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_189618624
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Is al weer wat sneller. Gebruik je de ERS systemen ook ? Met volle batterij je rondje starten en dan MGU-K deployment op hotlap en MGU-H mode op Motor zetten.

De snelste tijd die ik ooit gezien heb op RSR en YouTube is een 1:41.1
Helaas wel hehe. MGU-K staat standaard in Hotlap op die set up.

Dan zal de limiet wel bij 41 liggen ergens.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_189986741
Ik vind in Assetto Corsa de Tatuus FA01 echt een fijne auto om mee online te racen. Er is ook bijna altijd wel een FA01 lobby online. Helaas is het niveau vaak niet zo hoog in die lobby's, wat ik dan meestal doe is achteraan starten en zien hoe ver ik naar voren kan komen. Dat levert soms leuke en chaotische races op. Zoals deze: van P23 naar P1 in 7 rondjes.

  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 november 2019 @ 10:49:00 #143
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190165128
Nieuweling meldt zich.

Gisteren mijn eerste stuur gekocht (G29), morgen komt mijn Wheel Stand Pro V2 en als stoel gebruik ik voorlopig de IKEA Poang die al in de woonkamer staat.

Gisteren al met stuur op los tafeltje aangekloot en het is toch echt een leuke ervaring. Gigantische leercurve volgens mij, dus voorlopig aan GT Sport wep genoeg. Ben benieuwd :)
  Moderator donderdag 28 november 2019 @ 12:23:55 #144
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_190166267
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 15:42 schreef Sjemmert het volgende:
Ik vind in Assetto Corsa de Tatuus FA01 echt een fijne auto om mee online te racen. Er is ook bijna altijd wel een FA01 lobby online. Helaas is het niveau vaak niet zo hoog in die lobby's, wat ik dan meestal doe is achteraan starten en zien hoe ver ik naar voren kan komen. Dat levert soms leuke en chaotische races op. Zoals deze: van P23 naar P1 in 7 rondjes.

Vind het motorgeluid van dat ding zo zwaar voor zo’n soort auto. Maar rijdt lekker ja.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  zaterdag 18 januari 2020 @ 11:19:31 #145
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191085160
Max gaat dit weekend de 24 uur van Daytona rijden voor Team Redline. De race is vanaf 14.00 uur te zien op iRacing.com

No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator zaterdag 18 januari 2020 @ 11:22:41 #146
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_191085189
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:19 schreef Starflyer het volgende:
Max gaat dit weekend de 24 uur van Daytona rijden voor Team Redline. De race is vanaf 14.00 uur te zien op iRacing.com

[ afbeelding ]
Leuke tip bedankt!
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator zaterdag 18 januari 2020 @ 11:48:16 #147
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_191085447
Heb zelf de T150 Thrustmaster waar de pedalen kut van schijnen te zijn (ben zelf niks beters gewend :T) maar ze verkopen ook een losse pedalenset die beter schijnt te zijn genaamd TP3A. Iemand hier ervaring met dat ding?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:43:06 #148
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191340643
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator woensdag 5 februari 2020 @ 22:02:28 #150
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_191367858
quote:
Zou er wel met F1 wagen doorheen willen rossen.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator woensdag 5 februari 2020 @ 22:03:48 #151
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_191367884
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb zelf de T150 Thrustmaster waar de pedalen kut van schijnen te zijn (ben zelf niks beters gewend :T) maar ze verkopen ook een losse pedalenset die beter schijnt te zijn genaamd TP3A. Iemand hier ervaring met dat ding?
[ afbeelding ]
Zag dus op reddit iemand die ipv dit een Fanatac CSL aanraadde.

Nu stuitte ik op de CSL Elite Pedals.



Die rem kan je instellen op 90 kg. Voegt dat veel toe?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  donderdag 6 februari 2020 @ 00:41:14 #152
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191370858
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 22:02 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Zou er wel met F1 wagen doorheen willen rossen.
Dat kan met Assetto Corsa :-D
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191370960
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 22:03 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Zag dus op reddit iemand die ipv dit een Fanatac CSL aanraadde.

Nu stuitte ik op de CSL Elite Pedals.

[ afbeelding ]
Die rem kan je instellen op 90 kg. Voegt dat veel toe?
Die pedalen heb ik ook. Kan idd tot 90kg.

Hiervoor altijd potentiometer pedalen gehad.

Het verschil tussen load cell en potentiometer is dat je op pedaal kracht remt ipv pedaal afstand. Ik heb mijn pedaal zo stijf ingesteld dat er bijna geen travel meer in zit, gaat puur op hoeveel kracht je op het pedaal zet. Is even wennen in het begin maar daarna zeker een voordeel.

T3PA is idd beter dan de normale pedalen omdat er een rubberen cone inzit die progressie op het pedaal simuleert. Maar de CSL Elite LC is nog beter daar die een loadcel rem heeft.

Als je van plan bent te upgraden zou ik ook zeker de CSL elite LC aanraden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sjemmert op 06-02-2020 01:17:54 ]
  Moderator donderdag 6 februari 2020 @ 15:15:06 #154
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_191377533
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 00:52 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Die pedalen heb ik ook. Kan idd tot 90kg.

Hiervoor altijd potentiometer pedalen gehad.

Het verschil tussen load cell en potentiometer is dat je op pedaal kracht remt ipv pedaal afstand. Ik heb mijn pedaal zo stijf ingesteld dat er bijna geen travel meer in zit, gaat puur op hoeveel kracht je op het pedaal zet. Is even wennen in het begin maar daarna zeker een voordeel.

T3PA is idd beter dan de normale pedalen omdat er een rubberen cone inzit die progressie op het pedaal simuleert. Maar de CSL Elite LC is nog beter daar die een loadcel rem heeft.

Als je van plan bent te upgraden zou ik ook zeker de CSL elite LC aanraden.
Nadeel is wel dat ik op een bureaustoel speel, dan is 90kg indrukken misschien wat te veel. Is op een playseat net iets makkelijker vermoed ik zo :T Als ik hem minder sterk zou afstellen zou het dan te doen zijn denk je?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator donderdag 6 februari 2020 @ 15:16:24 #155
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_191377541
Zit ook een beetje met m'n scherm. 1080p plat, begint soms wel te irriteren. Twijfel nu een beetje tussen 27" curved, of ik doe heel gek en zet een triple monitor setup neer.

Hoe heb jij dat geregeld Sjemmert?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_191382701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 15:15 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nadeel is wel dat ik op een bureaustoel speel, dan is 90kg indrukken misschien wat te veel. Is op een playseat net iets makkelijker vermoed ik zo :T Als ik hem minder sterk zou afstellen zou het dan te doen zijn denk je?
Ik speel ook met bureaustoel en moet mijn hoekje nog verder afwerken. Zit ook wel eens te denken aan een extra veer achter het rempedaal, maar belangrijker nog is betere remmen op mijn bureaustoel aangezien ik nu al wegrol bij een beetje actief racen :D
  Moderator donderdag 6 februari 2020 @ 21:34:33 #157
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_191383286
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 21:05 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik speel ook met bureaustoel en moet mijn hoekje nog verder afwerken. Zit ook wel eens te denken aan een extra veer achter het rempedaal, maar belangrijker nog is betere remmen op mijn bureaustoel aangezien ik nu al wegrol bij een beetje actief racen :D
Mijn pedalen zijn vrij licht dus ik rol nu niet gauw weg. Da's op zich wel een voordeel. Waar ik soms last van heb is als ik stevig rem dat ik om een of andere reden mijn stuur (en dus mijn ganse bureau) naar me toe trek af en toe :')

En als ik een beetje fanatiek zit te rijden wil ik ook af en toe wel eens ergens tegenaan stoten als ik grip verlies en snel moet tegensturen.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_191383732
Je bureau heeft dus als eerste een upgrade nodig :D Dat is alsof je met een winkelwagentje aan het scheuren bent.. mijn bureau weegt een kilootje of 200 gok ik.. dat gaat nergens heen :D
pi_191385269
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 15:15 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nadeel is wel dat ik op een bureaustoel speel, dan is 90kg indrukken misschien wat te veel. Is op een playseat net iets makkelijker vermoed ik zo :T Als ik hem minder sterk zou afstellen zou het dan te doen zijn denk je?
Ah ja, 90kg is aardig wat kracht daar zul je je setup wel een beetje voor moeten inrichten. Bij mij zitten de pedalen vastgebout op de pedalen plaat van mijn 'playseat'. Die kan dus niet verschuiven maar die plaat is niet zo heel dik dus als ik flink trap dan voel ik wel wat flex in die plaat.

Er komen wel verschillende weerstanden mee met de pedalen waarmee je de benodigde kracht in kunt stellen. Ik weet even niet uit me hoofd tot hoe licht je kan maar deze is dus wel wat te verstellen. Hoe dan ook zal je wel iets moeten bedenken om de boel enigszins vast te zetten denk ik.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 15:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zit ook een beetje met m'n scherm. 1080p plat, begint soms wel te irriteren. Twijfel nu een beetje tussen 27" curved, of ik doe heel gek en zet een triple monitor setup neer.

Hoe heb jij dat geregeld Sjemmert?
Een triple setup is wel erg mooi ja :9~

Ik heb zelf een enkele platte monitor, deze is 32 inch 1440p 144hz. Deze zit vast aan mijn 'playseat' d.m.v. een monitor stand add-on die beschikbaar is voor mijn seat.
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 20:41:01 #160
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_191446311
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 21:54 schreef Meike26 het volgende:
Je bureau heeft dus als eerste een upgrade nodig :D Dat is alsof je met een winkelwagentje aan het scheuren bent.. mijn bureau weegt een kilootje of 200 gok ik.. dat gaat nergens heen :D
Valt op zich mee, gebeurt ongeveer eens per sessie. Achter even 10 terug schuiven. Maar wel beetje irri, dus moet het wel oplossen.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 22:57 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ah ja, 90kg is aardig wat kracht daar zul je je setup wel een beetje voor moeten inrichten. Bij mij zitten de pedalen vastgebout op de pedalen plaat van mijn 'playseat'. Die kan dus niet verschuiven maar die plaat is niet zo heel dik dus als ik flink trap dan voel ik wel wat flex in die plaat.

Er komen wel verschillende weerstanden mee met de pedalen waarmee je de benodigde kracht in kunt stellen. Ik weet even niet uit me hoofd tot hoe licht je kan maar deze is dus wel wat te verstellen. Hoe dan ook zal je wel iets moeten bedenken om de boel enigszins vast te zetten denk ik.
[..]

Een triple setup is wel erg mooi ja :9~

Ik heb zelf een enkele platte monitor, deze is 32 inch 1440p 144hz. Deze zit vast aan mijn 'playseat' d.m.v. een monitor stand add-on die beschikbaar is voor mijn seat.
Single monitor is in elk opzicht wel praktischer. Triple is mooi, maar geen idee of ik veel gebruik zou maken van die twee schermen aan de zijkant, al mis ik met m'n platte monitor heel soms wat peripheral vision. Speel nu een 24 inch op 1080p, wat sowieso al tegen begint te vallen, qua scherpte ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChevyCaprice op 11-02-2020 01:47:55 ]
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_191470467
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 20:41 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Valt op zich mee, gebeurt ongeveer eens per sessie. Achter even 10 terug schuiven. Maar wel beetje irri, dus moet het wel oplossen.
[..]

Single monitor is in elk opzicht wel praktischer. Triple is mooi, maar geen idee of ik veel gebruik zou maken van die twee schermen aan de zijkant, al mis ik met m'n platte monitor heel soms wat peripheral vision. Speel nu een 24 inch op 1080p, wat sowieso al tegen begint te vallen, qua scherpte ook.
Ja het extra zicht kan wel voordelig zijn lijkt me. Ik weet alleen niet of mijn PC het ook zou trekken om 2 extra schermen te bedienen. Voor nu ben ik met een single 32 inch tevreden.

Wat wel kan helpen met de situational awareness is de Crew Chief app. Daarmee kan je in tal van sims een spotter nemen vergelijkbaar met zoals in iRacing.

Carlos Sainz is deze winter ook aan het simracen gegaan. De installatie van zijn setup:

Lando en Carlos aan het spelen:
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 00:30:50 #162
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_191481571
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 12:50 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ja het extra zicht kan wel voordelig zijn lijkt me. Ik weet alleen niet of mijn PC het ook zou trekken om 2 extra schermen te bedienen. Voor nu ben ik met een single 32 inch tevreden.

Wat wel kan helpen met de situational awareness is de Crew Chief app. Daarmee kan je in tal van sims een spotter nemen vergelijkbaar met zoals in iRacing.
Dat hoorde ik toevallig ook laatst in een stream van Norris. Word je daar niet gillend gek van vraag ik me dan af :P. Daarvoor zijn die pijltjes wmb wel afdoende. Maar bij open cockpit Racing verder de bocht in kunnen kijken lijkt me wel erg nuttig met twee extra panelen.
quote:
Carlos Sainz is deze winter ook aan het simracen gegaan. De installatie van zijn setup:

Lando en Carlos aan het spelen:
Die eerste zag ik een tijdje geleden ook ja. Voordeel van die dingen is totaal geen flex in wel onderdeel dan ook. Mag ook wel voor rond de 25K pond.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChevyCaprice op 13-02-2020 02:36:22 ]
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_191481610
Tvp.
Ik heb een trustmaster tr300 set met pendalen. Samen met de th8s .
Waar ik niet tevreden over ben is de rem
pi_191481633
ik gebruik een Pimax 8K (2x4k) voor sims. Dan heb je veel meer het gevoel van snelheid. het is ook veel makkelijker de apex te vinden in een bocht.
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 15:38:30 #165
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_191504831
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 00:40 schreef totalvamp het volgende:
ik gebruik een Pimax 8K (2x4k) voor sims. Dan heb je veel meer het gevoel van snelheid. het is ook veel makkelijker de apex te vinden in een bocht.
Schijnt wel te irriteren na een tijdje omdat zo’n headset vrij zwaar is. Benieuwd hoe jij daarover denkt. Maar wel tof :)
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 15:39:37 #166
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_191504850
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 00:36 schreef Tailless het volgende:
Tvp.
Ik heb een trustmaster tr300 set met pendalen. Samen met de th8s .
Waar ik niet tevreden over ben is de rem
Wat is een th8s?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_191504875
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 15:38 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Schijnt wel te irriteren na een tijdje omdat zo’n headset vrij zwaar is. Benieuwd hoe jij daarover denkt. Maar wel tof :)
het zweten is het ergste, hij is niet heel zwaar. kan gerust uren rijden
pi_191504915
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 15:39 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Wat is een th8s?
sorry TH8A
pi_191504991
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 00:40 schreef totalvamp het volgende:
ik gebruik een Pimax 8K (2x4k) voor sims. Dan heb je veel meer het gevoel van snelheid. het is ook veel makkelijker de apex te vinden in een bocht.
Heb even gegoogled wat een Primax 8K is maar dat is een best VR brilletje zo te zien. Lijkt me ook wel gaaf. Heb eens geprobeerd mijn PSVR werkend te krijgen op de PC maar dat werkte niet echt optimaal.
pi_191505043
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 15:52 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Heb even gegoogled wat een Primax 8K is maar dat is een best VR brilletje zo te zien. Lijkt me ook wel gaaf. Heb eens geprobeerd mijn PSVR werkend te krijgen op de PC maar dat werkte niet echt optimaal.
Specs zeggen niet alles. jammer dat die allen kan upscalen,
pi_191505321
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 00:36 schreef Tailless het volgende:
Tvp.
Ik heb een trustmaster tr300 set met pendalen. Samen met de th8s .
Waar ik niet tevreden over ben is de rem
Speel je op PC of op console ?

Als je op PC speelt zou je kunnen kijken of je ergens een tweedehands G25/27 pedalen set ergens los kan vinden. Als je daar een GTEYE rem veer in stopt is dat ook een aardige set en met die veer heb je al een stuk meer gevoel in je rem pedaal. Zo heb ik ook jaren gereden. Schijnt alleen wel minder goed te passen op de nieuwe G29/920 sets dus ik zou dan wel echt kijken voor een G25/27 set

http://www.gteye.com.au/p(...)e-spring-for-g25-g27

De T3PA pro pedalen set heb ik zelf geen ervaring mee maar die heeft een rubberen cone (en/of een veer geloof ik) in het rempedaal dat de progressie simuleert en zou je daarmee ook wat meer gevoel moeten geven. Deze set kost 150 ongeveer.
http://mobile.thrustmaster.com/node/6324

Ik heb zelf nu de Fanatec CSl Elite LC pedalen. Deze heeft een loadcell rem en werkt dus op hard je op het pedaal drukt in plaats van hoe diep je het pedaal in trapt. Dat is toch wel een flink voordeel imo. Merk dat ik hiermee minder tijd nodig heb om op snelheid te komen en daarna ook een stuk constanter ben onder het remmen. Deze set kost ongeveer 230.

https://fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-lc

TH8A heb ik ook maar ik gebruik hem zelden eigenlijk :@

[ Bericht 3% gewijzigd door Sjemmert op 14-02-2020 16:46:17 ]
pi_191506040
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 16:16 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Speel je op PC of op console ?

Als je op PC speelt zou je kunnen kijken of je ergens een tweedehands G25/27 pedalen set ergens los kan vinden. Als je daar een GTEYE rem veer in stopt is dat ook een aardige set en met die veer heb je al een stuk meer gevoel in je rem pedaal. Zo heb ik ook jaren gereden. Schijnt alleen wel minder goed te passen op de nieuwe G29/920 sets dus ik zou dan wel echt kijken voor een G25/27 set

http://www.gteye.com.au/p(...)e-spring-for-g25-g27

De T3PA pro pedalen set heb ik zelf geen ervaring mee maar die heeft een rubberen cone (en/of een veer geloof ik) in het rempedaal dat de progressie simuleert en zou je daarmee ook wat meer gevoel moeten geven. Deze set kost 150 ongeveer.
http://mobile.thrustmaster.com/node/6324

Ik heb zelf nu de Fanatec CSl Elite LC pedalen. Deze heeft een loadcell rem en werkt dus op hard je op het pedaal drukt in plaats van hoe diep je het pedaal in trapt. Dat is toch wel een flink voordeel imo. Merk dat ik hiermee minder tijd nodig heb om op snelheid te komen en daarna ook een stuk constanter ben onder het remmen. Deze set kost ongeveer 230.

https://fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-lc

TH8A heb ik ook maar ik gebruik hem zelden eigenlijk :@
Ik slee op pc. Ik denk dat ik gewoon een loadcell ga kopen in inbouwen
pi_191506088
Ik heb T3 pendalen (non pro)
pi_191506366
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 17:17 schreef Tailless het volgende:

[..]

Ik slee op pc. Ik denk dat ik gewoon een loadcell ga kopen in inbouwen
Dat is ook nog een optie inderdaad.

Die T3PA hebben ook al zo'n rubberen cone toch ? Dan heeft een pro inderdaad niet zoveel voordeel lijkt me.
pi_191507982
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 17:40 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat is ook nog een optie inderdaad.

Die T3PA hebben ook al zo'n rubberen cone toch ? Dan heeft een pro inderdaad niet zoveel voordeel lijkt me.
Of die kone zit er niet. Of is veelste zwak. Maar hij remt echt niet zoals een auto. Dus ik denk gewoon een loadcell in ga bouwen. Goedkoper dan een nieuwe set.
Als ik toch bezig ben gooi ik er ook rumble in.
Zeker voor de koppeling
pi_191508003
Ik rij meeste Dirt 2,0, kartkraft , Forza (ja ik weet) en project cars 2.

Heb nog meer spellen maar begin nu eerst met 4
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 21:26:49 #177
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_191510459
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 19:23 schreef Tailless het volgende:
Ik rij meeste Dirt 2,0, kartkraft , Forza (ja ik weet) en project cars 2.

Heb nog meer spellen maar begin nu eerst met 4
Ik Assetto Corsa en F1 2019.

Dirt rally lijkt me ook nog wel mooi.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_191512333
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 21:26 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik Assetto Corsa en F1 2019.

Dirt rally lijkt me ook nog wel mooi.
Is F1 wat?
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 23:01:56 #179
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_191512618
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:47 schreef Tailless het volgende:

[..]

Is F1 wat?
Als je van F1 houdt zeker wel. Wel een beetje Arcade maar als je op de F1 circuits met F1 auto’s wil rijden is het best vermakelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChevyCaprice op 14-02-2020 23:10:08 ]
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_191630701
Toevallig iemand hier die Assetto Corsa Competizione speelt ?

Ik overweeg het te proberen, begreep dat deze in het begin nogal matig was maar sinds recente updates flink verbeterd is. Ben vooral benieuwd hoe de online ervaring is.
pi_192302297
Zo nu we toch voor de meeste tijd thuis zitten ook maar een Logitech G29 besteld :) vorige was een Logitech driving force EX dacht ik , in de tussentijd nog vrij ver kunnen komen met controller, maar je mist dat beetje extra..
pi_192302351
Ik baal dat mijn trustmaster nog bij fabrikant ligt
pi_192311443
Hmm morgen trainen en kijken of ik me kan kwalificeren voor de volgende the Race evenement :)
pi_192311536
Oh heeft iemand ervaring met Iracing ? Wat zijn precies de kosten ? Er wordt gezegd dat het bekoorlijk duur is , maar voor mn gevoel is 10 euro per maand niet zo heel erg veel (kosten voor circuits en auto,s zijn eenmalig)
pi_192311593
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:25 schreef King_Merc het volgende:
Oh heeft iemand ervaring met Iracing ? Wat zijn precies de kosten ? Er wordt gezegd dat het bekoorlijk duur is , maar voor mn gevoel is 10 euro per maand niet zo heel erg veel (kosten voor circuits en auto,s zijn eenmalig)
Ik ben geen fan van subscriptions
pi_192312724
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:25 schreef King_Merc het volgende:
Oh heeft iemand ervaring met Iracing ? Wat zijn precies de kosten ? Er wordt gezegd dat het bekoorlijk duur is , maar voor mn gevoel is 10 euro per maand niet zo heel erg veel (kosten voor circuits en auto,s zijn eenmalig)
10 eu p.m. is alleen om in te kunnen loggen plus een paar starters auto's en circuits om mee te beginnen. Zodra je wat serieuzer wil rijden en een seizoen (12 weken) wil vol maken zou je dus een auto + 12 circuits moeten aanschaffen a 10-15 eu ps.

Dus ja die kosten zijn eenmalig maar reken wel op ongeveer 200-400 eu aan content voor je een beetje compleet bent.

Ik heb laatste weken wat Assetto Corsa Competizione gespeeld. Is wel alleen GT3 maar het online racen is wel leuk. Doe af en toe de competition races. Dat zijn meestal wat langere races van 3 kwartier tot meerdere uren per race. Inclusief dag/nacht en weer simulatie geeft dat erg toffe races.

Zie bv. deze openings ronden van zo'n race op Suzuka, in het donker, starten in lichte regen waarna de baan snel op droogt;


[ Bericht 19% gewijzigd door Sjemmert op 27-03-2020 23:38:55 ]
pi_192316369
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 23:21 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

10 eu p.m. is alleen om in te kunnen loggen plus een paar starters auto's en circuits om mee te beginnen. Zodra je wat serieuzer wil rijden en een seizoen (12 weken) wil vol maken zou je dus een auto + 12 circuits moeten aanschaffen a 10-15 eu ps.

Dus ja die kosten zijn eenmalig maar reken wel op ongeveer 200-400 eu aan content voor je een beetje compleet bent.

Ik heb laatste weken wat Assetto Corsa Competizione gespeeld. Is wel alleen GT3 maar het online racen is wel leuk. Doe af en toe de competition races. Dat zijn meestal wat langere races van 3 kwartier tot meerdere uren per race. Inclusief dag/nacht en weer simulatie geeft dat erg toffe races.

Zie bv. deze openings ronden van zo'n race op Suzuka, in het donker, starten in lichte regen waarna de baan snel op droogt;
Ik heb echt niks met ac en acc.
Zag dat er een nieuwe game op de project cars 2 engine komt daar heb ik zin in
  Moderator zaterdag 28 maart 2020 @ 10:04:11 #188
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192316441
Over AC gesproken, de RSS formule 1 auto van 2018 is gratis tot eind van de maand. https://sellfy.com/p/sIoZ/
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_192323473
Verstappen heeft een Twitch account gemaakt.

http://www.twitch.tv/maxverstappen?sr=a
pi_192334967
Iemand ervaring met een subpack voor racen? Wil er een kopen voor muziek maken en buren niet storen maar als ik het ook kan gebruiken om de auto te voelen schiet dat wel op.
pi_192395478
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:57 schreef Tailless het volgende:

[..]

Ik heb echt niks met ac en acc.
Zag dat er een nieuwe game op de project cars 2 engine komt daar heb ik zin in
Automobilista 2 Early acces is uit, ik herhaal AMS2 EARLY ACCESS is uit op Steam

Voor de onwetenden Early acces betekent, niet ze*ken dat dit of dat nog niet werkt, komt nog
pi_192395501
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:58 schreef Kickstart het volgende:

[..]

Automobilista 2 Early acces is uit, ik herhaal AMS2 EARLY ACCESS is uit op Steam

Voor de onwetenden Early acces betekent, niet ze*ken dat dit of dat nog niet werkt, komt nog
zin in. Ziet er goed uit. Schijnt betere FFB te hebben dan PC2 *O*

En ja die bedoelde ik

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2020 18:00:25 ]
pi_192396824
Ga de Sim vanavond kopen
zal wel net zo'n pareltje worden als ACC nu is >:) , die was in EA ook niet perfect

Heb geen ervaring met een subpack
Ik had deze willen kopen maar is er niet van gekomen

je dient wel het programma "SimShaker" erbij te kopen anders werkt het niet
https://andres.shop/


schijnt ook voor music gebruikt te kunnen worden

quote:
Additionally, if a game doesn't natively support the jetseat, it can be put into sound mode and the low frequency signals output by the game's sound will make the transducers rumble. In other words, you'll feel explosions and other low frequency effects. This can also be used to enhance movies and music - when the bass kicks in so does the jetseat. Finally, it also has a massage mode.
https://www.isrtv.com/for(...)no-longer-available/

[ Bericht 4% gewijzigd door Kickstart op 01-04-2020 20:12:45 ]
pi_192398237
Heb automobilista 2 gekocht. Nu mijn stuur nog ooit terug :+
pi_192407805
Heb automobilista 1/stock car extreme ook. Die draait op de oude rfactor 1 engine. Prima sim hoewel ondertussen wel wat verouderd. Die nieuwe draait volgens mij op de PC engine ? Ik vond PC1 erg matig, PC2 overgeslagen. Wel benieuwd hoe Automobilista 2 uit zal pakken op die engine.
pi_192407949
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 11:17 schreef Sjemmert het volgende:
Heb automobilista 1/stock car extreme ook. Die draait op de oude rfactor 1 engine. Prima sim hoewel ondertussen wel wat verouderd. Die nieuwe draait volgens mij op de PC engine ? Ik vond PC1 erg matig, PC2 overgeslagen. Wel benieuwd hoe Automobilista 2 uit zal pakken op die engine.
Hij draait op de zelfde engine als pc2.

Mijn favo sim op moment.
pi_192408014
Maar zelfde engine zegt niet heel veel behalve dat menu’s zelfde zullen lijken
pi_192409878
Ik blijf toch wel trouw aan RaceRoom denk ik. In het verleden een aantal auto's/pakketten gekocht met discounts, stel dat ik nou naar andere sim zou overstappen kan ik weer opnieuw beginnen !

Binnenkort schijnt er een grote update te komen, wordt verwacht dat er dag nacht cyclus komt (eindelijk) en wat updates van de eerder gereleasde circuits, niet alles is laser scanned.
Ben nu vooral leaderboards aan het rijden, van dat ghost hunten leer je wel veel :P

En om ook maar af te sluiten met een fillempje, de FR90 V10 (jaren 90 F1) klinkt gewoonweg geil :9~

pi_192532196
Gister Dirt rally 2.0 gedownload (gratis plus game deze maand).

Had al heel lang niet meer op de PS4 geraced omdat mijn CSL elite LC pedalen niet ondersteund worden op de PlayStation. Had nog een drivehub (adapter/converter) liggen die ik ooit besteld had hiervoor maar die kreeg ik destijds niet goed werkend. Gister weer wat zitten rommelen met die drivehub en met de nieuwste drivers erop heb ik het eindelijk werkend gekregen :)

Dirt Rally 2.0 is wel gaaf met een stuurtje. Wel erg moeilijk :P rally rijden is niet mijn expertise en vereist wel een wat andere aanpak dan op het circuit.

Ook Gran Turismo maar weer eens aangeslingerd en wat sport races gedaan. Kwam Super GT ook nog tegen in een van de races. 8-)
  Moderator vrijdag 10 april 2020 @ 02:32:17 #201
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192547525
Goed om te horen dat Dirt Rally bevalt. Herinnerde me er ook aan dat ik het zelf nog wilde proberen zoals ik eerder in dit topic aangaf.

Morgen maar even op Steam kijken.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_192597389
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2020 02:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Goed om te horen dat Dirt Rally bevalt. Herinnerde me er ook aan dat ik het zelf nog wilde proberen zoals ik eerder in dit topic aangaf.

Morgen maar even op Steam kijken.
Ja ik vermaak me er prima mee. Wel een heel andere discipline dan ik gewend ben maar het gaat steeds beter, begin de Scandinavian flick ook steeds beter onder controle te krijgen :P

Gister een poging gedaan een knappe tijd te rijden op een wat langere gravel stage in Nieuw-Zeeland. Uiteindelijk de 179e tijd gereden op de leaderboard maar met +39.0 seconden valt er nog genoeg tijd de winnen :)

pi_192613994
Gister op een andere stage in Polen in de top 100 (P76) weten te rijden 8-)

  donderdag 16 april 2020 @ 14:00:21 #204
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192648405
Midden/eind jaren 90 veel Grand prix 2 en 3 gespeeld toen ook met een stuurtje van Logitech. Laatste tijd begint 'het racebloed' weer te kruipen dus heb me F1 2019 aangeschaft op de pc. Nu ik merk dat het met een controller stuk lastiger is (en het racestuur zeer waarschijnlijk niet meer compatibel is) ben ik me ook aan het oriënteren op een nieuw stuur. Gezien ik 1 pc heb die ik ook voor werk gebruik, en ik niet altijd sim races kan spelen wil ik beginnen met een instapmodel stuur. Was aan het denken aan de hori. Iemand daar ervaring mee? https://www.mediamarkt.nl(...)el-apex-1473104.html
Net efkes anges
pi_192649358
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Midden/eind jaren 90 veel Grand prix 2 en 3 gespeeld toen ook met een stuurtje van Logitech. Laatste tijd begint 'het racebloed' weer te kruipen dus heb me F1 2019 aangeschaft op de pc. Nu ik merk dat het met een controller stuk lastiger is (en het racestuur zeer waarschijnlijk niet meer compatibel is) ben ik me ook aan het oriënteren op een nieuw stuur. Gezien ik 1 pc heb die ik ook voor werk gebruik, en ik niet altijd sim races kan spelen wil ik beginnen met een instapmodel stuur. Was aan het denken aan de hori. Iemand daar ervaring mee? https://www.mediamarkt.nl(...)el-apex-1473104.html
Zonde van je geld, ga je geen plezier mee beleven, zeker door gebrek aan (goede) force feedback.

Van de Logitech G29 weet ik dat er soms acties zijn rond de 170 euro. Ja het is twee keer zo duur, maar je doet er 4 keer zo lang mee + veel meer plezier van !
  donderdag 16 april 2020 @ 15:36:46 #206
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192649896
Dan is Even afwachten op een aanbieding. Vind 299 iets te gortig (of anders gezegd daar speel ik te weinig voor) zie ook deze nog staan. Maar valt dan ook te hopen op een aanbieding

https://www.coolblue.nl/p(...)50-rs-pro.html#video

[ Bericht 54% gewijzigd door Sjoerd102 op 16-04-2020 15:44:36 ]
Net efkes anges
  Moderator donderdag 16 april 2020 @ 15:49:17 #207
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192650046
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 20 april 2020 @ 08:36:35 #208
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192709192
Zijn er mensen die NASCAR Heat 4 spelen. Gisteren via steam voor paar euro gekocht. Ziet er goed uit. Enige nadeel is dat (zoals ik nu kan zien) dat je geen wedstrijd halverwege kan opslaan
Net efkes anges
pi_192709762
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 08:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zijn er mensen die NASCAR Heat 4 spelen. Gisteren via steam voor paar euro gekocht. Ziet er goed uit. Enige nadeel is dat (zoals ik nu kan zien) dat je geen wedstrijd halverwege kan opslaan
Je moet de race ook wel uitrijden natuurlijk.. _O-

Dit is bij veel simracing programma's zo en ook wel wat spellen. Pas als je de wedstrijd op wat voor een manier dan ook afsluit, heb je pas de mogelijkheid om je replay op te slaan. Of anders
via OBS scherm opname maken.
  maandag 20 april 2020 @ 09:26:18 #210
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192709896
Nee bedoel geen videoopname. Maar wedstrijd zelf. Bij formule1 season 2019. Kun je wedstrijd halverwege opslaan (als je bv plots weg moet en wedstrijd later wil afmaken). Dit is bij NASCAR niet het geval. Heb helaas te weinig tijd om 2u achter elkaar te gamen
Net efkes anges
pi_192712173
Geen ervaring mee met wedstrijd halverwege pauzeren.

Kan het mij van vroeger nog wel herinneren, ook in Nascar spel, om een volledige race te rijden met pijltjes toetsen. Mooie was wel dat je deze zo kon programmeren dat de mate van aantal toetsaanslagen ingesteld kon worden. Zo kreeg je toch nog een natuurlijke reactie op het sturen tov het aantal x indrukken van de pijltjestoetsen.

Bristol was mijn favoriete baan, daarna Las Vegas en Talladega Superspeedway 8-)
pi_192712856
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dan is Even afwachten op een aanbieding. Vind 299 iets te gortig (of anders gezegd daar speel ik te weinig voor) zie ook deze nog staan. Maar valt dan ook te hopen op een aanbieding

https://www.coolblue.nl/p(...)50-rs-pro.html#video
Die T150 is een knap instap model inderdaad. Alles daaronder is weggegooid geld zoals @Meike26 al zei want dan heb je geen force feedback en dat is echt wel essentieel voor de ervaring.
  woensdag 22 april 2020 @ 08:23:17 #213
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192746554
Nou zojuist de T150 pro besteld wordt vanavond al geleverd
Net efkes anges
pi_192748865
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:23 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nou zojuist de T150 pro besteld wordt vanavond al geleverd
Nice!

"Vroeger" in de GP3 tijd ook van het Nederlandse GP3 forum lid geweest ?
GP3Gamers dacht ik

Tip: Sluit je stuurtje eerst niet aan via USB, eerst de drivers installeren
tijdens het proces geeft de software aan wanneer het stuur aan te sluiten
pi_192750222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:23 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nou zojuist de T150 pro besteld wordt vanavond al geleverd
Nice !

Goede keuze om mee in te stappen. ^O^
  woensdag 22 april 2020 @ 14:55:34 #216
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192751456
Nee nooit op zo'n forum gezeten zo ver ik me herinner.
En inderdaad leuke set om mee te beginnen. Door tijdgebrek helaas geen mogelijkheden om dagelijks te racen dus mede daardoor ook geen enorm bedrag uitgegeven. En helaas geen ruimte voor stoel en dergelijke. Moet je noodgedwongen aan buro doen. De bureaustoel zet ik wel blok/gewicht achter zodat hij niet gaat schuiven
Net efkes anges
  woensdag 22 april 2020 @ 20:50:13 #217
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192756796
Stuur zojuist geleverd. en even F1 Season 2019 opgestart. eerste indruk positief.
wel even de kunststof pedaalsteunen gedraaid zodat pedalen iets platter liggen.
Verder zag ik dat er een conische begrenzer meegeleverd werd voor de remmen.
Kan iemand me uitleggen waar dat precies voor dient. Vind hetr remmen nu al zwaar aanvoelen.
Verder heb ik de rotatie van het stuur tot 360 terug gezet. Is dit voldoende, of adviseren jullie deze meer of minder in te stellen?
Net efkes anges
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 22:44:39 #218
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192759169
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
Stuur zojuist geleverd. en even F1 Season 2019 opgestart. eerste indruk positief.
wel even de kunststof pedaalsteunen gedraaid zodat pedalen iets platter liggen.
Verder zag ik dat er een conische begrenzer meegeleverd werd voor de remmen.
Kan iemand me uitleggen waar dat precies voor dient. Vind hetr remmen nu al zwaar aanvoelen.
Verder heb ik de rotatie van het stuur tot 360 terug gezet. Is dit voldoende, of adviseren jullie deze meer of minder in te stellen?
Ik zou de rotatie dusdanig instellen dat je fysieke stuur correspondeert met het stuur op je beeld. Volgens mij is dat 360 graden ja.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 22:55:22 #219
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192759379
In het spel kan het stuur (op het beeld) maar 1 heel rondje draaien, wat niet overeenkomt met de werkelijkheid volgens mij, dat is wel jammer op zich. Maar je kan het wel naar je smaak inrichten, heeft dus ook te maken met persoonlijke voorkeur.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_192759483
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
Verder zag ik dat er een conische begrenzer meegeleverd werd voor de remmen.Kan iemand me uitleggen waar dat precies voor dient. Vind hetr remmen nu al zwaar aanvoelen.
Dat is zodat remmen naarmate je harder remt meer kracht kost om het pedaal in te trappen zegmaar.

Geen idee hoe de remmen van de T150 zijn zonder dat ding, maar op mijn T300 heb ik hem er tussen gezet en dat is wel een verbetering. Al blijft het een beetje behelpen; er zijn veel betere opties om het realistischer te maken. En die kosten van een beetje tot een godsvermogen. :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192760227
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
In het spel kan het stuur (op het beeld) maar 1 heel rondje draaien, wat niet overeenkomt met de werkelijkheid volgens mij, dat is wel jammer op zich. Maar je kan het wel naar je smaak inrichten, heeft dus ook te maken met persoonlijke voorkeur.
Heb ik mij ook erg lang aan lopen irriteren in RaceRoom :D
Totdat ik er achterkwam dat er een optie is die de visuele omwenteling overneemt met "match settings". Sindsdien veel minder storend, welke graden hoek ik ook kies, meestal 270, maar bij Formule wagens meer richting de 210 wat ik prettiger vind.

Vanavond wat online races gedaan met de NSU 'Prinz' TTS in RaceRoom.
Echt ik begin verliefd te worden op dit wagentje, heerlijk de bochten in smijten, momentum houden, remmen zoveel mogelijk vermijden en driftend de bochten uitkomen :D
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 23:57:22 #222
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192760305
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:49 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Heb ik mij ook erg lang aan lopen irriteren in RaceRoom :D
Totdat ik er achterkwam dat er een optie is die de visuele omwenteling overneemt met "match settings". Sindsdien veel minder storend, welke graden hoek ik ook kies, meestal 270, maar bij Formule wagens meer richting de 210 wat ik prettiger vind.
Ik had in Assetto Corsa daar gekut mee toen ik die RSS Formule Hybrid wilde gebruiken. Mijn stuur draait 1080 graden en ik moest die hele 1080 graden dus ook echt draaien :') Terwijl die auto zich gewoon hoort aan te passen. Ergens in een txt bestand iets gewijzigd toen, daarna werkte het. Op een gegeven moment werkte het niet meer, dus heb ik dat bestandje weer gedaan zoals die oorspronkelijk was en nu heb ik er godzijdank nooit meer problemen mee.
quote:
Vanavond wat online races gedaan met de NSU 'Prinz' TTS in RaceRoom.
Echt ik begin verliefd te worden op dit wagentje, heerlijk de bochten in smijten, momentum houden, remmen zoveel mogelijk vermijden en driftend de bochten uitkomen :D
Veel vermogen in dat ding? :P
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_192761857
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:57 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik had in Assetto Corsa daar gekut mee toen ik die RSS Formule Hybrid wilde gebruiken. Mijn stuur draait 1080 graden en ik moest die hele 1080 graden dus ook echt draaien :') Terwijl die auto zich gewoon hoort aan te passen. Ergens in een txt bestand iets gewijzigd toen, daarna werkte het. Op een gegeven moment werkte het niet meer, dus heb ik dat bestandje weer gedaan zoals die oorspronkelijk was en nu heb ik er godzijdank nooit meer problemen mee.
Dat zelf aanpassen met txt en ini bestanden kan ik mij ook nog wel herinneren van NFS 1 t/m 4. Zo had je ook een bestand per baan waarmee je de ruwheid van het asfalt/oppervlak kon aanpassen. Heel verleidelijk om er zo mee te klooien zodat je auto alle kanten op gleed of niet vooruit kwam omdat het asfalt aanvoelde als schuurpapier. Dat modden heb ik nu geen zin meer in, zoals ik begrijp dat het wel nodig is wat te pielen in Assetto Corsa en rFactor 2 om meer content te hebben om mee en op te rijden?

quote:
Veel vermogen in dat ding? :P
Nee juist niet. Dat is het leukste er aan en waarom je hem echt aan de gang moet houden. Zoals in haarspeld bochten pas laat naar je apex toe, snelheid zo lang mogelijk vast houden, de auto insturen, even terugschakelen voor de drift, gelijk weer gas er op en auto oplijnen voor volgende rechte stuk of bocht. De Senna S's in Suzuka zijn al leuk, maar met de NSU zwiep je de NSU van de ene naar de andere bocht. Macau ga ik binnenkort ook proberen met dit ding :D
Misschien dat ik er wel een opname van maak. Ik ken Macau ook nog niet zo goed, maar de NSU is wel een autootje waarin je door gebrek aan vermogen meer tijd heb om de baan te leren (vooral de lay-out, de racelijnen zijn soms wat anders dan normaal). _O-

[ Bericht 16% gewijzigd door Meike26 op 23-04-2020 08:57:01 ]
  donderdag 23 april 2020 @ 14:29:57 #224
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192767304
Straks even conische begrenzer geplaatst. Maar pedalen set glijdt dan weg. Even kijken of ik tussen set en de muur wat latjes of blokjes leg zodat hij daar tegenaan rust
Net efkes anges
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 15:14:57 #225
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192767889
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 06:59 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat zelf aanpassen met txt en ini bestanden kan ik mij ook nog wel herinneren van NFS 1 t/m 4. Zo had je ook een bestand per baan waarmee je de ruwheid van het asfalt/oppervlak kon aanpassen. Heel verleidelijk om er zo mee te klooien zodat je auto alle kanten op gleed of niet vooruit kwam omdat het asfalt aanvoelde als schuurpapier. Dat modden heb ik nu geen zin meer in, zoals ik begrijp dat het wel nodig is wat te pielen in Assetto Corsa en rFactor 2 om meer content te hebben om mee en op te rijden?
[..]

Nee juist niet. Dat is het leukste er aan en waarom je hem echt aan de gang moet houden. Zoals in haarspeld bochten pas laat naar je apex toe, snelheid zo lang mogelijk vast houden, de auto insturen, even terugschakelen voor de drift, gelijk weer gas er op en auto oplijnen voor volgende rechte stuk of bocht. De Senna S's in Suzuka zijn al leuk, maar met de NSU zwiep je de NSU van de ene naar de andere bocht. Macau ga ik binnenkort ook proberen met dit ding :D
Misschien dat ik er wel een opname van maak. Ik ken Macau ook nog niet zo goed, maar de NSU is wel een autootje waarin je door gebrek aan vermogen meer tijd heb om de baan te leren (vooral de lay-out, de racelijnen zijn soms wat anders dan normaal). _O-
Is met gebrek aan vermogen soms ook makkelijker om consistent te blijven. Heb ik bijvoorbeeld ook met de Toyota GT86 waar bijvoorbeeld veel mee geraced wordt op AC, in een online lobby. Op een klein circuit wel leuk, op grotere dan begin ik me wel te vervelen eerlijk gezegd :P

Ben benieuwd naar je opname
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  donderdag 23 april 2020 @ 20:56:43 #226
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192773174
via Steam Raceroom Race Experience binnenhalen. Was toch gratis, dus verwacht er niet teveel van.
Net efkes anges
pi_192774837
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
via Steam Raceroom Race Experience binnenhalen. Was toch gratis, dus verwacht er niet teveel van.
De software is sowieso gratis. Altijd al geweest. Via de store koop je je auto's, tracks of pakketten waar je interesse in hebt. Standaard heb je een auto of vijf gratis en 2 of 3 banen. Anders dan iRacing heb je geen abonnementen p.m. maar puur alleen de 'hardware' binnen de software die je nodig hebt om de auto of circuits van je wensen te rijden. Met multiplayer en challenges Kan je wel soms auto's en banen rijden die je zelf niet hebt en zijn er regelmatig acties (meestal in weekend) met grote discounts. Sowieso zijn alle auto's gratis te test-rijden op het fictieve (gratis) RaceRoom Raceway.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Meike26 op 23-04-2020 22:47:09 ]
pi_192774944
Opname komt er aan één dezer dagen.
Macau had ik blijkbaar nog niet en die wil ik pas kopen in de discount. Scheelt wel een paar euro per circuit, nu koop je voor ca 10 euro 2 circuits met eventueel meerdere lay-outs, in de discount koop je er mogelijk 4 + meerdere lay-outs.
Nu zijn er bijvoorbeeld ook een aantal oude GT wagens in de discount (90% korting = circa 30 cent per auto) en had ik nog 1.58 op mijn steam staan. Dus net 4 oude bakkies gekocht :D
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 17:10:17 #229
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192830523
Iemand hier ervaring met de multiplayer van rFactor 2?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 20:04:01 #230
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192833037
Net trouwens even Dirt Rally 2.0 geinstalleerd. Heb 2 ritjes achter de rug, is wel vermoeiend zeg :P
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:12:05 #231
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192840260
Heb voor raceroom wel de DTM pack van 2015 gedownload. Valt me alleen op dat als je bocht mist je echt bijna stil moet staan (en soms ook nog versnelling in achter moet zetten) om weer in juiste spoor te komen.
Net efkes anges
pi_192845502
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:12 schreef Sjoerd102 het volgende:
Heb voor raceroom wel de DTM pack van 2015 gedownload. Valt me alleen op dat als je bocht mist je echt bijna stil moet staan (en soms ook nog versnelling in achter moet zetten) om weer in juiste spoor te komen.
De GT3 wagens, WTCR toerwagens en DTM's zijn zover ik weet getest en gefinetuned door echte coureurs uit de verschillende klasses. Ik weet alleen niet of dat ook geld voor de oudere wagens van voor 2018.

Misschien kan je een paar test-drives maken met de nieuwere DTM wagens om die physics te vergelijken? Zelf vind ik de jongere WTCC en WTCR's erg lekker rijden, zit mooi verschil in de verschillende modellen. Mijn favoriet de Hyundai i30 ^O^
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:38:11 #233
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192851049
Ik zat met het probleem dat mijn burostoel verschoof als ik remde. De pedalen set heb ik al vast kunnen zetten door 2 latjes erachter te maken die tussen muur en set staan. Voor de burostoel kwam iemand bij Tweakers met deze oplossing https://www.amazon.nl/dp/(...)91_404437601_TE_item wordt morgen geleverd. Tsja gebrek aan ruimte maakt creatief
Net efkes anges
pi_192851342
Goeie tip dat van die coasters.. :D ^O^
pi_192866205
Vanavond vanaf 20:00 ruim twee uur lang genoten van 3 races op YouTube met dat zelfde gebakkie, de NSU TT O+

Van Knøtstorp, maar Mid Ohio en de laatste race op de Nordschleife heeft Michel Kasperink erg sterke races gereden ^O^


Zaterdag gaat Tom Coronel trouwens voor het eerst mee doen aan een officiële sim race/kampioenschap. Ben wel benieuwd hoe hij het er vanaf gaat brengen.
  zondag 3 mei 2020 @ 00:21:01 #236
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192918423
Ben in Raceroom met DTM 2015 aan het rondrijden.
Heb op dit moment deze hulpmiddelen aan/uit staan.



Iemand een idee of in DTM destijds koppeling met voetpedaal was of semi automaat?
ABS en traction control aan of uit? Wil het natuurlijk wel beetje realistisch houden ;)
Net efkes anges
pi_192921446
Ben niet zo'n DTM rijder/kenner om daar een antwoord op te geven. Zelf hoeft het van mij niet zo realistisch mogelijk maar houdt ik er gewoon van om mijzelf uit te dagen en er plezier in te houden.
9/10 keer dat ik dus zonder TC rijdt, maar met ABS. Dat is in sommige auto's al een opgave op zich. Ook ben ik begonnen om te rijden zonder ideale lijn aan, puur remmen op zicht en niet meer op nep-markers. Dat is ook wel even anders :o
  zondag 3 mei 2020 @ 11:01:54 #238
407026 Sjemmert
sjemmert
pi_192922808
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 00:21 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ben in Raceroom met DTM 2015 aan het rondrijden.
Heb op dit moment deze hulpmiddelen aan/uit staan.

[ afbeelding ]

Iemand een idee of in DTM destijds koppeling met voetpedaal was of semi automaat?
ABS en traction control aan of uit? Wil het natuurlijk wel beetje realistisch houden ;)
Vanaf 2012 hebben ze een semi automatische bak met flippers op het stuur en gebruiken ze geen voetpedaal meer. Althans misschien dat ze nog ergens een koppeling pedaal of hendel hebben voor de start maar gewoon tijdens het rijden hoef je niet te koppelen i.i.g.

Als het lukt zou ik stability control en counter steer assist uitzetten en dan eventueel TC en ABS nog even aan laten.
pi_192923118
Counter steer en stability assists vind ik echt zwaar irritant. Gaat echt tegen de natuur in en je mist controle.

Wat ik wel prettig vind is dat je bij het sturen de camera meer naar de apex kan laten kijken en je soort van snelheidsgevoel kan versterken door ook de pitch (hoogteverschillen) en roll (g-krachten) wat meer kan visualiseren.. deze heb ik nu alle 3 op 35% staan. ^O^
  zondag 3 mei 2020 @ 13:28:54 #240
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192924930
heb hem nu op 'get real'gezet. dan is stability control en counter steer assist uit.
Rij overigens redelijk arcade (dus camera achter auto) en en niet de cockpit view. Vind het nu al moeilijk zat. :D
Net efkes anges
  maandag 4 mei 2020 @ 11:41:14 #241
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_192939037
Ik vind soms de motorkapcamera een beter snelheidsgevoel geven dan de cockpitview en aangezien ik toch alk een stuur + dashboardje voor me heb, is dat niet per se nodig.

Maar gezien mijn verhuizing is mijn sim nog niet opgebouwd, mijn hobbykamer moet nog half geschilderd worden. Komende dagen maar eens mee verder gaan, dan een heerlijke dedicated ruimte voor mijn sim inclusief split-unit airco :D
Don't let my username fool you...
pi_192939051
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:28 schreef Sjoerd102 het volgende:
heb hem nu op 'get real'gezet. dan is stability control en counter steer assist uit.
Rij overigens redelijk arcade (dus camera achter auto) en en niet de cockpit view. Vind het nu al moeilijk zat. :D
Cockpitview is makkelijker dan achter de auto hoor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 4 mei 2020 @ 11:50:46 #243
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192939159
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Cockpitview is makkelijker dan achter de auto hoor.
Ik doe meestal de dak of rollbar cam :)
Heb je net iets meer overzicht.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_192939243
Ik wil nog altijd een keer overstappen naar VR.

Iemand in deze reeks daar ervaringen mee? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:06:05 #245
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_192940452
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:56 schreef vosss het volgende:
Ik wil nog altijd een keer overstappen naar VR.

Iemand in deze reeks daar ervaringen mee? :)
Nee, want mijn videokaart trekt dat niet en ik was al heel blij met mijn triple screens en dedicated rig :P Maar ik hoor eigenlijk alleen maar lovende ervaringen daarover. Dat diepte veel beter in te schatten is waardoor je dus ook je rempunten ook consistenter worden en je rondetijden dus ook. Alleen moet je dus niet de pech hebben dat je er misselijk van wordt, sommige mensen kunnen er echt niet tegen.
Don't let my username fool you...
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:09:03 #246
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192940515
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:06 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nee, want mijn videokaart trekt dat niet en ik was al heel blij met mijn triple screens en dedicated rig :P Maar ik hoor eigenlijk alleen maar lovende ervaringen daarover. Dat diepte veel beter in te schatten is waardoor je dus ook je rempunten ook consistenter worden en je rondetijden dus ook. Alleen moet je dus niet de pech hebben dat je er misselijk van wordt, sommige mensen kunnen er echt niet tegen.
Je trekt wel triple screens maar geen VR?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:13:56 #247
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192940615
Sommigen zijn juist helemaal niet te spreken over VR. Kijk naar Norris en Verstappen, die spelen alleen op triple monitors. Wellicht mede doordat zij vele uren achter elkaar spelen, wat op VR volgens sommigen vrij zwaar is.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_192941339
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
Sommigen zijn juist helemaal niet te spreken over VR. Kijk naar Norris en Verstappen, die spelen alleen op triple monitors. Wellicht mede doordat zij vele uren achter elkaar spelen, wat op VR volgens sommigen vrij zwaar is.
Zou het ook niet een soort van bewuste keuze zijn ivm ogen en de mogelijke schade die zo'n VR set zou kunnen veroorzaken.. ?
  maandag 4 mei 2020 @ 14:05:30 #249
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192941422
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:56 schreef vosss het volgende:
Ik wil nog altijd een keer overstappen naar VR.

Iemand in deze reeks daar ervaringen mee? :)
Ik weet dat t ver voor je is maar in AMS is er een VR game room met ook een race seat voor Project Cars2.
https://vrgh-arcade.nl/

Ik heb dat een uur gedaan en was blij dat ie af mocht.
Ik kreeg het warm en werd misselijk.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 4 mei 2020 @ 14:23:57 #250
407026 Sjemmert
sjemmert
pi_192941660
Ik heb in PSVR wat rondjes gereden in Gran Turismo maar die VR mode is meer een demo en PSVR is niet geweldig.

Met een goede headset en een goede PC lijkt het me wel erg gaaf. Ik heb persoonlijk weinig last van motion sickness maar het zal wel warm worden op je kop lijkt me.

Voor competitief rijden lijkt triples screens me nog wel het beste. Dat heeft voornamelijk te maken met de uren die je erin moet stoppen op dat niveau ik denk niet dat er uiteindelijk echt veel verschil in snelheid in zal zitten.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 14:24:01 #251
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192941661
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zou het ook niet een soort van bewuste keuze zijn ivm ogen en de mogelijke schade die zo'n VR set zou kunnen veroorzaken.. ?
Dat idee heb ik niet, ik weet wel dat Verstappen zijn voorkeur gewoon niet heeft.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 4 mei 2020 @ 14:37:22 #252
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_192941793
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:09 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Je trekt wel triple screens maar geen VR?
Ja, VR trekt echt veel meer van je videokaart hoor.
Don't let my username fool you...
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 14:44:10 #253
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192941906
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:37 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, VR trekt echt veel meer van je videokaart hoor.
Welke resolutie heb je per scherm?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 4 mei 2020 @ 15:34:03 #254
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_192942585
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
Welke resolutie heb je per scherm?
Full HD
Don't let my username fool you...
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 15:38:52 #255
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192942654
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:34 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Full HD
Welke kaart heb je?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_192942784
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:23 schreef Sjemmert het volgende:

Met een goede headset en een goede PC lijkt het me wel erg gaaf. Ik heb persoonlijk weinig last van motion sickness maar het zal wel warm worden op je kop lijkt me.
In een echte raceauto wordt het ook warm :+

quote:
Voor competitief rijden lijkt triples screens me nog wel het beste. Dat heeft voornamelijk te maken met de uren die je erin moet stoppen op dat niveau ik denk niet dat er uiteindelijk echt veel verschil in snelheid in zal zitten.
Ik speel voor het vermaak en niet per se zo competitief mogelijk. :)

Ik ga me daar toch eens in verdiepen. Pas nog eens mijn pc aangezet en de resolutie van 1920x1200 viel me meteen op in negatieve zin. Ik ben nu mn xbox one x gewend met 4k.

Geen idee wat voor pc je nodig hebt om qua resolutie daar in de buurt te komen in VR en of er überhaupt headsets zijn die dat aan kunnen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 16:01:39 #257
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192943043
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:47 schreef vosss het volgende:

[..]

In een echte raceauto wordt het ook warm :+
[..]

Ik speel voor het vermaak en niet per se zo competitief mogelijk. :)

Ik ga me daar toch eens in verdiepen. Pas nog eens mijn pc aangezet en de resolutie van 1920x1200 viel me meteen op in negatieve zin. Ik ben nu mn xbox one x gewend met 4k.

Geen idee wat voor pc je nodig hebt om qua resolutie daar in de buurt te komen in VR en of er überhaupt headsets zijn die dat aan kunnen?
Er was hier laatst iemand die speelde op een Primax VR headset, maar die is helaas verloren gegaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 00:40 schreef #ANONIEM het volgende:
ik gebruik een Pimax 8K (2x4k) voor sims. Dan heb je veel meer het gevoel van snelheid. het is ook veel makkelijker de apex te vinden in een bocht.
RIP
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 4 mei 2020 @ 16:14:04 #258
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_192943260
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:38 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Welke kaart heb je?
Een wat oudere R9 290. Ja, die moet eens een upgrade krijgen, maar helaas met een verhuizing ligt daar nu niet de prioriteit. En van wat ik overal lees is die niet voldoende voor VR.
Don't let my username fool you...
pi_192943961
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:14 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Een wat oudere R9 290. Ja, die moet eens een upgrade krijgen, maar helaas met een verhuizing ligt daar nu niet de prioriteit. En van wat ik overal lees is die niet voldoende voor VR.
Ik heb een 290x, dat gaat niet voldoende zijn voor beetje deftig VR nee.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 4 mei 2020 @ 17:16:12 #260
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192944399
Welke game kun je beste als 'beginner' instappen met online races? zit nu in Raceroom maar nog niet online geracet. nivo lijkt me ook gelijk erg hoog daar.
Net efkes anges
pi_192944456
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 17:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
Welke game kun je beste als 'beginner' instappen met online races? zit nu in Raceroom maar nog niet online geracet. nivo lijkt me ook gelijk erg hoog daar.
Vind het wel meevallen hoor.. heb vorige week een paar leuke online races gereden met de Tatuus F4. Het is juist erg leerzaam omdat je mee kan kijken met anderen, wat hun snelheid is, ronde tijden etc. En anders de semi-online leaderboard challenges ^O^
  maandag 4 mei 2020 @ 17:27:07 #262
407026 Sjemmert
sjemmert
pi_192944578
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:47 schreef vosss het volgende:

[..]

In een echte raceauto wordt het ook warm :+
Haha ja dat is wel zo :P

quote:
Ik speel voor het vermaak en niet per se zo competitief mogelijk. :)

Ik ga me daar toch eens in verdiepen. Pas nog eens mijn pc aangezet en de resolutie van 1920x1200 viel me meteen op in negatieve zin. Ik ben nu mn xbox one x gewend met 4k.

Geen idee wat voor pc je nodig hebt om qua resolutie daar in de buurt te komen in VR en of er überhaupt headsets zijn die dat aan kunnen?
Ik ben ook niet echt thuis in die hardware. Kwa immersie is het wel helemaal super natuurlijk zo'n headset.

Hier ook nog een oude R9 290 in de kast. Misschien even afwachten hoe de PS5 en PSVR2 het gaan doen. Als dat een hele verbetering wordt zal ik dat eens overwegen en anders wordt het misschien wel gewoon tijd voor een nieuwe/upgrade PC.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 17:31:21 #263
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192944634
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 17:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
Welke game kun je beste als 'beginner' instappen met online races? zit nu in Raceroom maar nog niet online geracet. nivo lijkt me ook gelijk erg hoog daar.
Maakt niet uit denk ik. Gewoon het spel dat jij het fijnste/leukste vindt lijkt me.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 4 mei 2020 @ 18:04:35 #264
407026 Sjemmert
sjemmert
pi_192945184
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 17:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
Welke game kun je beste als 'beginner' instappen met online races? zit nu in Raceroom maar nog niet online geracet. nivo lijkt me ook gelijk erg hoog daar.
Mijn ervaring is dat je de beste online races zult vinden in georganiseerde (leagues) races en in racegames/sims die over een ranking systeem beschikken.

Leagues zijn er voor bijna elke game wel te vinden. Games met goede ranking systemen zijn bv iRacing of Gran Turismo Sport. Assetto Corsa Competizione en ik geloof Project Cars 2 (?) hebben ook zulke systemen maar die zitten net wat minder goed in elkaar.

Publieke open lobby's zijn echt hit or mis wat betreft online racen. Als je mazzel hebt en in een goede lobby terecht komt kan het leuke races opleveren maar het kan ook heel goed alleen maar drama zijn :P Selecteren op wat langzamere en makkelijker te besturen auto's kan een hoop schelen wat betreft de kwaliteit van het racen.

Dus ja, ik zou gewoon eens beginnen in een open lobby op RRE3 in een niet al te snelle auto en kijken hoe dat gaat.
  maandag 4 mei 2020 @ 18:28:02 #265
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192945491
Net eens het starterspakket gedownload in raceroom 2. Dacht even rondje met de NSU. Koppeling en schakelen op handmatig gezet. Vind raceroom wel het gas en rempedaal maar niet het koppelingspedaal. Betreft een T150 RS PRO stuur + pedalen. Driver opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat. Nu een poging doen om het spel te verwijderen en opnieuw te installeren.

[ Bericht 21% gewijzigd door Sjoerd102 op 04-05-2020 21:41:11 ]
Net efkes anges
pi_192950326
Ik race af en toe Project Cars 2 met mijn Rift S maar trek dat niet te lang omdat ik toch misselijk word, waarschijnlijk omdat mijn FPS net te laag is. Ik kan wel de settings enorm naar beneden schroeven maar dat is zonde.

Ik blijf nog even bij mijn triple screens tot de nieuwe Nvidia kaarten uitkomen later dit jaar en dan probeer ik de VR in PR2 wel weer opnieuw.
In the coolest little capital of the world
  maandag 4 mei 2020 @ 22:16:49 #267
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_192950472
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 17:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
Welke game kun je beste als 'beginner' instappen met online races? zit nu in Raceroom maar nog niet online geracet. nivo lijkt me ook gelijk erg hoog daar.
iRacing en dan de MX-5 cup, maar budgettechnisch is dat zeker niet de meest aantrekkelijke optie :P

Je leert er wel clean van rijden moet ik zeggen toen ik het destijds deed. En soms hielp het kijken van Youtube instructies ook, soms moet je andere lijnen rijden dan je eerste ingeving zegt.
Don't let my username fool you...
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 22:30:53 #268
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_192950774
Project Cars voor 11,99 op Steam nu trouwens
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_192954171
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

iRacing en dan de MX-5 cup, maar budgettechnisch is dat zeker niet de meest aantrekkelijke optie :P

Je leert er wel clean van rijden moet ik zeggen toen ik het destijds deed. En soms hielp het kijken van Youtube instructies ook, soms moet je andere lijnen rijden dan je eerste ingeving zegt.
Dat is ook eigenlijk de reden dat ik bij RR blijf. Bij iRacing bepaal je je carrière door middel van abonnementen wat je wil rijden. Bij R3E betaal je voor één auto, track of pakket en dat is dan gewoon van jou.

En ja, het geluid van sommige auto's + effecten is gewoon grandioos O+
  dinsdag 5 mei 2020 @ 11:28:22 #270
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_192955919
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 08:36 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat is ook eigenlijk de reden dat ik bij RR blijf. Bij iRacing bepaal je je carrière door middel van abonnementen wat je wil rijden. Bij R3E betaal je voor één auto, track of pakket en dat is dan gewoon van jou.

En ja, het geluid van sommige auto's + effecten is gewoon grandioos O+
Maar het licentiemodel met strafpunten voor schades en tracklimits en scores bij het behalen van bepaalde resultaten is nergens zo goed als iRacing. Dat zorgt in de officiële races wel voor heel clean rijden. Bocht 1 crashes zie je daar dan ook veel minder dan in andere sims die niet met zo'n rating werken.

Raceroom heb ik al lang niet meer gedaan, sowieso is mijn sim nu al bijna een half jaar buiten gebruik vanwege scheiding en verhuizing, dus het begint echt weer hard te kriebelen. Nog een beetje verven en dan kan ik weer beginnen met opbouwen :)
Don't let my username fool you...
pi_192957493
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 11:28 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar het licentiemodel met strafpunten voor schades en tracklimits en scores bij het behalen van bepaalde resultaten is nergens zo goed als iRacing. Dat zorgt in de officiële races wel voor heel clean rijden. Bocht 1 crashes zie je daar dan ook veel minder dan in andere sims die niet met zo'n rating werken.

Raceroom heb ik al lang niet meer gedaan, sowieso is mijn sim nu al bijna een half jaar buiten gebruik vanwege scheiding en verhuizing, dus het begint echt weer hard te kriebelen. Nog een beetje verven en dan kan ik weer beginnen met opbouwen :)
Geen problemen mee ervaren in R3E. Nog géén één startcrash gehad en de enige crash die ik had was sportief opgelost doordat de persoon die mij buiten de baan duwde mijn plekje weer terug gaf. Daarom dat ik niet meer online in GTsport rijdt, teveel pretletters op de baan die dive bombs uitvoeren. Krijgen ze 1 av2 seconden straf voor terwijl je dan zelf tegen muur schiet en er 5 seconden penalty krijgt :{w
  dinsdag 5 mei 2020 @ 20:22:35 #272
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192962717
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:58 schreef Meike26 het volgende:
Goeie tip dat van die coasters.. :D ^O^
Zijn helaas nog steeds niet geleverd.
Zouden 30-4 geleverd worden toen 1-5. Op Amazon stond vermeld dat indien ze 3 dagen na originele datum nog niet geleverd werden ik contact moest opnemen.
Zaterdag gebeld, was het vertraagd omdat nu medische artikelen voorrang hebben (begrijpelijk).
Via track and trace op DHL site staat al vanaf 27-4 23:33u Zendinggegevens ontvangen door DHL. Wacht tot zaterdag en anders weer een belletje plegen.
Ben het geschuif van de stoel bij hard remmen inmiddels moe.
Net efkes anges
pi_192969683
Kan je de stoel dan niet uitrusten met nieuwe wielen + rem op elk wiel?
pi_192978424
RaceRoom Update change log

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 mei 2020 @ 22:54:11 #275
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_193004401
Heb eergisteren ook Koppelingspedaal aan de gang gekregen, en ook wat rondjes in DTM Mercedes 1992 en NSU gereden, maar ik vloog alle kanten op, behalve de goede. :D dus nu meer even op semi automaat spelen

Laatste dagen met Audi TT Cup 2016 aan het rijden.
Stability control en Counter steer assist uit. TC en ABS op factory. Werkt prima. En kan lekker meerijden (al rij ik nu meer tegen AI en nog niet online).
Net efkes anges
pi_193011928
Races tegen de AI met de AI ingesteld op Adaptive zijn soms echt leuk.. Had RR opnieuw geinstalleerd dus de AI moest zich weer even aan mijn skills meten.. maar dat zie je gedurende een race ook gebeuren, begin van een race haal je de één na de ander in, na 4 a 5 rondjes worden ze al competitiever en na 10 ronden zit je constant op 1 a 2 seconden op de bumber van de ander en zit de rest achter je ook behoorlijk te pushen.. :D Met de Tatuus F4 op Hongarije een erg mooi gevecht gehad om een positie in de top 10.. :D

Binnenkort weer racen, momenteel is sim niet in gebruik (gedemonteerd van bureaublad af).
  zondag 10 mei 2020 @ 22:18:59 #277
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_193055555
Vrijdag is mijn pc gechrasht dus probeer me nu net YouTube beetje in te leren. Is er eigenlijk een overzicht van de diversen simrace games en de voors en tegens per Game? Zij voor een beginner erg handig zijn
Net efkes anges
pi_193067787
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 22:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vrijdag is mijn pc gechrasht dus probeer me nu net YouTube beetje in te leren. Is er eigenlijk een overzicht van de diversen simrace games en de voors en tegens per Game? Zij voor een beginner erg handig zijn
Hier moet je wel even mee zoet zijn lijkt me :P
https://www.youtube.com/p(...)kgowNADOqnZKf2z5QRPQ

Deze is ook goed trouwens


[ Bericht 22% gewijzigd door Sjemmert op 11-05-2020 17:11:32 ]
pi_193075848
en check out the new kids in town want die missen in de bovenstaande YT clip die ik anders ook had willen posten :)

Automobilsta2 is nog in beta fase maar nu al goed, (wel vandaag een tientje duurder geworden)
Assetto Corsa Competizione alleen BlancPain GT3 wagens, (tot dat modding los gaat)

KartKraft ook nog in beta fase daarom 18 euro

Games staan in steam
pi_193095442
Was vergeten dat dit topic bestond :P

Wel weer actueel nu ;)

PC voor het Simracen heeft een 3900X processor en een 2080ti videokaart dus die kan prima meekomen. Hoofd monitor is een relatief goedkope iiyama G-Master 27 inch.

Dit is mijn setup:



De CSL Elite wordt ergens volgende maand nog vervangen door de ClubSport v2.5 maar die was nu even niet op voorraad. Deze schuif ik dan weer door.

En de pedalen passen niet echt goed op de base aangezien je geen ruimte hebt om ze naar links te schuiven (stuurstang zit in de weg voor het rempedaal).
Daarom een goedkope mod uitgevoerd met een stukje betonplex (45x45cm) en een balkje eronder omdat de plaat de krachten van het remmen niet aankon (loadcell pedaal).

Ben verder niet heel goed in sim-racen maar het is wel leuk :)

Momenteel in een F1 2019 league met wat ex-collega's en hopelijk spoedig op Zandvoort in F1 2020 *O*



pi_193095476
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 01:42 schreef Kickstart het volgende:
en check out the new kids in town want die missen in de bovenstaande YT clip die ik anders ook had willen posten :)

Automobilsta2 is nog in beta fase maar nu al goed, (wel vandaag een tientje duurder geworden)
Assetto Corsa Competizione alleen BlancPain GT3 wagens, (tot dat modding los gaat)

KartKraft ook nog in beta fase daarom 18 euro

Games staan in steam
Automobilista 2 zie ik wel positieve dingen over, force feedback schijnt ook een stop voorwaarts gemaakt te hebben.
  woensdag 13 mei 2020 @ 08:31:46 #282
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_193097930
Mijn pc is afgelopen vrijdag gechrashd. Zo als het er nu uitziet zou videokaart (R7 260X AMD HIS R7 260X iPower IceQ)overleden zijn. Blijkbaar iets teveel simracen gedaan. Gelijk maar een goede kaart straks terug erin laten zetten.
Net efkes anges
  Eindredactie Games vrijdag 15 mei 2020 @ 22:10:23 #283
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_193149552
Misschien leuk om hier ook even te droppen:

F1 racegamecentrum Utrecht opent deuren op 1 juni



Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 16:14:50 #284
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_193193292
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:10 schreef 2dope het volgende:
Misschien leuk om hier ook even te droppen:

F1 racegamecentrum Utrecht opent deuren op 1 juni

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er mooi uit.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 18:39:44 #285
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_193195073
Wie hebben hier allemaal F1 2019? Lijkt me wel leuk om even samen met een groep FOK!kers een avondje te racen op multiplayer. Kan op een andere sim ook natuurlijk.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_193195619
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wie hebben hier allemaal F1 2019? Lijkt me wel leuk om even samen met een groep FOK!kers een avondje te racen op multiplayer. Kan op een andere sim ook natuurlijk.
Lijkt me dan handiger om een keer naar dat F1 gebeuren te gaan in Utrecht ;)
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 19:26:41 #287
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_193195683
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:20 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Lijkt me dan handiger om een keer naar dat F1 gebeuren te gaan in Utrecht ;)
Alsof FOK!kers buiten komen :')
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 19:38:48 #288
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_193195903
Op zich een leuk idee hoor, maar online lijkt mij juist praktischer.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_193198683
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:26 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Alsof FOK!kers buiten komen :')
Ik heb vanochtend een uurtje buiten gezeten :@
  maandag 18 mei 2020 @ 22:35:53 #290
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193198918
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Was vergeten dat dit topic bestond :P

Wel weer actueel nu ;)

PC voor het Simracen heeft een 3900X processor en een 2080ti videokaart dus die kan prima meekomen. Hoofd monitor is een relatief goedkope iiyama G-Master 27 inch.

Dit is mijn setup:

[ afbeelding ]

De CSL Elite wordt ergens volgende maand nog vervangen door de ClubSport v2.5 maar die was nu even niet op voorraad. Deze schuif ik dan weer door.

En de pedalen passen niet echt goed op de base aangezien je geen ruimte hebt om ze naar links te schuiven (stuurstang zit in de weg voor het rempedaal).
Daarom een goedkope mod uitgevoerd met een stukje betonplex (45x45cm) en een balkje eronder omdat de plaat de krachten van het remmen niet aankon (loadcell pedaal).

Ben verder niet heel goed in sim-racen maar het is wel leuk :)

Momenteel in een F1 2019 league met wat ex-collega's en hopelijk spoedig op Zandvoort in F1 2020 *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ping me even als het zover is wie weet heb ik tegen die tijd interesse (als de baas hier mee beweegt heb wat te veel aan Lego uit gegeven de afgelopen Corona tijd)?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 19 mei 2020 @ 23:06:01 #291
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_193216574
Hopelijk krijg ik Raceroom weer in beweging.
Afgelopen weekend mijn pc terug ontvangen.
Eerst Raceroom opnieuw moeten downloaden, en toen ik hem zojuist wilde spelen kreeg ik eerst een foutmelding dat hij bepaalde map niet kon vinden.
Na herstart pc kan ik raceroom starten maar alleen in een pop-up scherm :X :X
Nu maar weer gedelete en hem opnieuw downloaden (wat uren gaat duren)
Net efkes anges
pi_193217022
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hopelijk krijg ik Raceroom weer in beweging.
Afgelopen weekend mijn pc terug ontvangen.
Eerst Raceroom opnieuw moeten downloaden, en toen ik hem zojuist wilde spelen kreeg ik eerst een foutmelding dat hij bepaalde map niet kon vinden.
Na herstart pc kan ik raceroom starten maar alleen in een pop-up scherm :X :X
Nu maar weer gedelete en hem opnieuw downloaden (wat uren gaat duren)
Kon je niet gewoon borderless selecteren ergens in de settings bij resolutie ? :P
pi_193217087
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hopelijk krijg ik Raceroom weer in beweging.
Afgelopen weekend mijn pc terug ontvangen.
Eerst Raceroom opnieuw moeten downloaden, en toen ik hem zojuist wilde spelen kreeg ik eerst een foutmelding dat hij bepaalde map niet kon vinden.
Na herstart pc kan ik raceroom starten maar alleen in een pop-up scherm :X :X
Nu maar weer gedelete en hem opnieuw downloaden (wat uren gaat duren)
Heb je wel de goede versie? Ik dacht steeds dat ik een Windows 32x versie had, maar moest dus de Windows 64x versie hebben.
  woensdag 20 mei 2020 @ 11:51:44 #294
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_193221961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:24 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Kon je niet gewoon borderless selecteren ergens in de settings bij resolutie ? :P
Ja dit, bij het opnieuw installeren van de PC was dat voor mij ook de standaardoptie. Meteen naar fullscreen gezet en probleem is opgelost.

Laatste paar dagen weer eens een paar keer geracet, voor het eerst sinds een half jaar of zo. Dus was weer even leuk. Viel me niet tegen, zat minder vaak naast de baan dan voorheen. Diverse sims nog eens geprobeerd, Raceroom, ACC, Project CARS 2. Alleen Assetto Corsa wil nog niet opstarten na het opnieuw installeren van mijn PC, die moet ik nog even opnieuw binnenhalen.
Don't let my username fool you...
pi_193222114
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Was vergeten dat dit topic bestond :P

Wel weer actueel nu ;)

PC voor het Simracen heeft een 3900X processor en een 2080ti videokaart dus die kan prima meekomen. Hoofd monitor is een relatief goedkope iiyama G-Master 27 inch.

Dit is mijn setup:

[ afbeelding ]

De CSL Elite wordt ergens volgende maand nog vervangen door de ClubSport v2.5 maar die was nu even niet op voorraad. Deze schuif ik dan weer door.

En de pedalen passen niet echt goed op de base aangezien je geen ruimte hebt om ze naar links te schuiven (stuurstang zit in de weg voor het rempedaal).
Daarom een goedkope mod uitgevoerd met een stukje betonplex (45x45cm) en een balkje eronder omdat de plaat de krachten van het remmen niet aankon (loadcell pedaal).

Ben verder niet heel goed in sim-racen maar het is wel leuk :)

Momenteel in een F1 2019 league met wat ex-collega's en hopelijk spoedig op Zandvoort in F1 2020 *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat vraag je voor die CSL elite?
En is dat alleen de base, of verkoop je je stuurtje ook mee?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193300455
quote:
5s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:10 schreef vosss het volgende:
Iemand van de simracers hier toevallig ervaring met een buttkicker?

Is dat echt ècht toegevoegde waarde of vergelijkbaar met een totaal niets toevoegende controller van je xbox of playstation die trilt? :@

Deze vraag even hier omdat ik na de verhuizing die hobby weer een beetje ga oppakken, simlab rig, fanatec clubsport stuur en wielen etc aanschaffen.

Ook hier maar even deze vraag. Op YouTube staan wel diverse filmpjes, maar omdat het lastig is om dat via beeld over te brengen vroeg ik me dus af of dit daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft of meer een gimmick is zoals het imo compleet nutteloos trillen van een controller zoals ik al zei.

Iemand? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193300496
Persoonlijk vind ik zo'n buttkicker veel fijner en van betere toegevoegde waarde zijn dan een motion simulator. Op basis van de trillingen kan je je auto beter positioneren op de apex en het uitrijden van een bocht over de laatste meters van de curbstones.
Het is dat ik een semi permanente rig heb die ik monteer op mijn bureau. De FFB trilt al behoorlijk door soms op het bureau, dus een buttkicker zal er waarschijnlijk voor zorgen dat de helft er af lazerd tijdens het racen :D

Vosss, mocht je nou een keer in de buurt zijn van Utrecht, ga een keer racen bij RacingHub, zijn vanaf 1 Juni ook weer open. Zij hebben VR én buttkickers, kan je van alles uitproberen ;)
pi_193300530
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:36 schreef Meike26 het volgende:
Persoonlijk vind ik zo'n buttkicker veel fijner en van betere toegevoegde waarde zijn dan een motion simulator. Op basis van de trillingen kan je je auto beter positioneren op de apex en het uitrijden van een bocht over de laatste meters van de curbstones.
Het is dat ik een semi permanente rig heb die ik monteer op mijn bureau. De FFB trilt al behoorlijk door soms op het bureau, dus een buttkicker zal er waarschijnlijk voor zorgen dat de helft er af lazerd tijdens het racen :D
Jij hebt er wel eens mee gereden begrijp ik? Ik niet namelijk en om lukraak zonder te proberen even een paar honderd euro stuk te slaan en dan er achter komen dat ik het niks zou vinden is zonde van het geld natuurlijk :@

Verhuizing staat gepland voor eind juli. Misschien dat ik voor die tijd al een setje clubsport pedalen van Fanatec haal, mijn stuur kan dan nog even mee, vervolgens na de verhuizing een Simlab GT1 Evo en dan op termijn daarna een clubsport 2.5 wheelbase. En dus misschien zo een buttkicker.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193300535
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:36 schreef Meike26 het volgende:
Vosss, mocht je nou een keer in de buurt zijn van Utrecht, ga een keer racen bij RacingHub, zijn vanaf 1 Juni ook weer open. Zij hebben VR én buttkickers, kan je van alles uitproberen
Ik kom daar echt nooit! :@

Zit in de buurt van limburg niet zoiets ergens? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193300691
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik kom daar echt nooit! :@

Zit in de buurt van limburg niet zoiets ergens? :)
Vast wel :)
pi_193300731
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Jij hebt er wel eens mee gereden begrijp ik? Ik niet namelijk en om lukraak zonder te proberen even een paar honderd euro stuk te slaan en dan er achter komen dat ik het niks zou vinden is zonde van het geld natuurlijk :@

Verhuizing staat gepland voor eind juli. Misschien dat ik voor die tijd al een setje clubsport pedalen van Fanatec haal, mijn stuur kan dan nog even mee, vervolgens na de verhuizing een Simlab GT1 Evo en dan op termijn daarna een clubsport 2.5 wheelbase. En dus misschien zo een buttkicker.
Ja meerdere keren bij RacingHub dus, maar ook bijvoorbeeld in zo'n huur sim van Bernax.. je hebt echt snel het idee dat je echt over curbs rijdt, het is opzwepend en naar wat ik gemerkt heb, bijvoorbeeld met een echte rijtraining in Engeland, dat zo'n buttkicker veel realistischer is dan zo'n motion sim die g krachten moet nabootsen, maar rijden met je kont doe je dan nog steeds niet :')

[Edit]

Sjit, laatste post.. kan iemand anders even de nieuwe openen? :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')