abonnement Unibet Coolblue
pi_172328865
Je kunt hier al je vragen kwijt over hoe je van A naar B kunt vliegen, varen of rijden in elk mogelijk ander vervoermiddel.

Geef bij je vraag duidelijk aan
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.

Voor het laatste nieuws en aanbiedingen kun je terecht in: TRV / [TRV] Nieuws en aanbiedingen #7: Betaalde ruimbagage bij KLM

Voor je vluchtverslag deze: TRV / Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #9

Voor algemene vragen over vliegen => TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Voor algemene vragen over de trein => TRV / Met de trein door Europa (Interrail enzo) #3

En voor je reisverslag, je persoonlijke reisadvies of epische dilemma's mag je natuurlijk ook een eigen topic openen of in één van de centrale topics posten

Informatie over bestemmingen: http://forum.fok.nl/rde/list_forumfilter/38/360 (en dan zoeken met ctrl+f)

Handige links voor vliegtickets:

http://www.vliegverbindingen.nl/ (voor een wereldkaart met alle verbindingen tussen luchthavens)
http://www.skyscanner.nl (voor random zoeken)
http://www.drungli.com (voor de goedkoopste tickets vanaf een vliegveld ongeacht bestemming)
ITA Software
http://www.kayak.com
http://www.connections.be
Opodo
http://www.budgetair.nl
http://www.expedia.nl (voor combinaties met hotels en autohuur)
http://www.wegolo.nl
http://www.cheaptickets.com
http://www.qfly.nl
http://www.lowcostairlines.nl
http://www.goeuro.be (zoekt in vlieg-, bus- en treinaanbieders)
http://www.planeandtrain.com (zoekt in zowel vlieg- als treinaanbieders)
http://www.travelox.de (kortingscodes voor vnl. Duitse reiswebsites)

Goedkope vliegtickets, vaak zonder belasting, voor de goedkoopste vluchten vanuit Nederland:
www.wizzair.com
www.ryanair.com

www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com

www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...

Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, Budgetair nog zo'n 30 euro, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro.... All-in prijzen zijn absoluut nog geen all-in prijzen. Blijf dus goed opletten totdat je echt bij het betaalvenster bent.

Als je niet bij de maatschappij zelf boekt, maar via andere aanbieders, moet je vaak (misschien niet altijd) een relatief hoog bedrag (20-50¤) aan "administratiekosten" betalen als je iets wil wijzigen. En dat is dan bovenop de de kosten die de luchtvaartmaatschappij zelf rekent.

Via www.haalmeeruitjecard.nl krijg je bij veel boekingsites cashback korting als je betaalt met je Mastercard. Helaas is dat betalen met creditcard vaak net zoveel duurder als met Ideal of overschrijving.

voor de trein kijk je op:

http://www.ns.nl
http://bahn.hafas.de
http://fahrplan.oebb.at
http://www.treinreiswinkel.nl

Een vergelijkingssite a la Kayak/skyscanner voor langeafstandsbussen (plus treinen in Duitsland):

https://www.busliniensuche.de/

En al je overige vragen kun je dus hier posten :)
pi_172348296
quote:
11s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:15 schreef Faux. het volgende:
Ik kan dat goedkoop van A naar B-topic niet vinden :@ Dus hier maar:

We willen graag naar Malta volgende week, maar mijn vader is in de absolute overtuiging dat last-minutes het goedkoopst zijn maar we zien er nog vrij weinig van :') Dus daarom heeft hij nog niet geboekt. We willen zondag/maandag weg en dan vrijdag/zaterdag terug. Onhandige vluchten met tussenstops maakt niet uit, zolang het maar niet heel extreem is. Ik heb deze al gevonden:

[ afbeelding ]
Absolute last minutes goedkoper? Ik denk het niet.En wat is dat een uberkut vlucht zeg - 20uur overstap in Munchen...
Bon. Goedkoper dan dit vind ik niet. Maar ik zou liever een paar tientjes meer betalen voor een betere vlucht. Voor 400 euro vlieg je al direct. Nu duurt het 24 uur tussen vertrek en aankomst.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_172415829
Heb een jaar in Azië gestudeerd en zit beetje met bagage in de knoop. 30 kilo is waarschijnlijk te weinig aangezien ik veel dingen gekocht heb, ook stapel studieboeken die terug moeten etc.. Ben ik nu gewoon genaaid?
pi_172416756
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:13 schreef SocaWarrior het volgende:
Heb een jaar in Azië gestudeerd en zit beetje met bagage in de knoop. 30 kilo is waarschijnlijk te weinig aangezien ik veel dingen gekocht heb, ook stapel studieboeken die terug moeten etc.. Ben ik nu gewoon genaaid?
Lees de voorwaarden van je ticket, zou ik zeggen. Bij JAL kan je bijvoorbeeld 2 koffers meenemen van ieder 23 kilo, maar bij AirAsia betaal je voor elke kilo boven de 15 bij en als je met de trein of bus teruggaat heb je wat meer speelruimte.

En anders versturen DHL, UPS of Singapore Mail waarschijnlijk graag je pakketje...
pi_172424801
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:13 schreef SocaWarrior het volgende:
Heb een jaar in Azië gestudeerd en zit beetje met bagage in de knoop. 30 kilo is waarschijnlijk te weinig aangezien ik veel dingen gekocht heb, ook stapel studieboeken die terug moeten etc.. Ben ik nu gewoon genaaid?
Zoals de anderen zeggen, check de voorwaarden. Ook andere maatschappijen laten 2*23 toe. Zo niet, dan is versturen misschien een optie - zo'n 10 jaar geleden had ik zo een koffer teruggestuurd per post (goedkoop, maar duurde een aantal weken).

Edit: dat was toen in Singapore.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_172430683
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:13 schreef SocaWarrior het volgende:
Heb een jaar in Azië gestudeerd en zit beetje met bagage in de knoop. 30 kilo is waarschijnlijk te weinig aangezien ik veel dingen gekocht heb, ook stapel studieboeken die terug moeten etc.. Ben ik nu gewoon genaaid?
Je kan toch gewoon een piece of luggage bijkopen? Met wie vlieg je ten eerste?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 15 juli 2017 @ 10:21:08 #7
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_172432477
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 16:13 schreef SocaWarrior het volgende:
Heb een jaar in Azië gestudeerd en zit beetje met bagage in de knoop. 30 kilo is waarschijnlijk te weinig aangezien ik veel dingen gekocht heb, ook stapel studieboeken die terug moeten etc.. Ben ik nu gewoon genaaid?
Wel eens van UPS en consorten gehoord? Of gewoon via de lokale post in pakketjes van max 10kg. Duurt iets langer maar gegarandeerd goedkoper.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_172433067
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 10:21 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wel eens van UPS en consorten gehoord? Of gewoon via de lokale post in pakketjes van max 10kg. Duurt iets langer maar gegarandeerd goedkoper.
Waarom van max 10kg? Genoeg postbedrijven die andere limieten hanteren. Bijvoorbeeld bij Singpost is het nog steeds max 30kg.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zaterdag 15 juli 2017 @ 16:18:11 #9
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_172438887
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 11:03 schreef miro86 het volgende:

[..]

Waarom van max 10kg? Genoeg postbedrijven die andere limieten hanteren. Bijvoorbeeld bij Singpost is het nog steeds max 30kg.
De vraag stellen en het antwoord geven ........
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_172444392
Mijn ouders hebben een vlucht geboekt van Eindhoven naar Esposende,Costa Verde, Portugal.

Transfer van OPO (Porto Airport) zit er NIET bij. Via de boekingssite is er ook geen transfer mogelijk om bij te boeken (iig niet naar die locatie).

Nu ben ik zelf aan het zoeken geweest en zie ik alleen maar private transfers en kost een retourtje voor 2 personen van en naar hotel al gauw ¤170.

Iemand een idee waar ik dit kan regelen of is het goedkoopst dit ter plekke te doen? Mijn ouders komen aan rond 22:30 uur dus het zou fijn zijn als ze zeker weten dat ze bij het hotel aankomen.
  zondag 16 juli 2017 @ 11:31:35 #11
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172453946
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:37 schreef colorito86 het volgende:
Mijn ouders hebben een vlucht geboekt van Eindhoven naar Esposende,Costa Verde, Portugal.

Transfer van OPO (Porto Airport) zit er NIET bij. Via de boekingssite is er ook geen transfer mogelijk om bij te boeken (iig niet naar die locatie).

Nu ben ik zelf aan het zoeken geweest en zie ik alleen maar private transfers en kost een retourtje voor 2 personen van en naar hotel al gauw ¤170.

Iemand een idee waar ik dit kan regelen of is het goedkoopst dit ter plekke te doen? Mijn ouders komen aan rond 22:30 uur dus het zou fijn zijn als ze zeker weten dat ze bij het hotel aankomen.
Je opties door het tijdstip van aankomst zijn gelimiteerd, met openbaar vervoer gaat het in ieder geval niets worden op de heenweg. (Terug zou wel kunnen en dat is dan een combinatie bus richting Porto en metro richting airport mochten je ouders daar zin in hebben, want hoewel goedkoper zit je dan met 2 personen nog steeds op zo'n 15 euro).
Nu weet ik niet precies waar je moet zijn, maar Esposende is zo'n 45 kilometer van de luchthaven dus reken op zo'n ¤ 50 voor een taxi.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 16 juli 2017 @ 14:07:45 #12
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_172457324
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:37 schreef colorito86 het volgende:
Mijn ouders hebben een vlucht geboekt van Eindhoven naar Esposende,Costa Verde, Portugal.

Transfer van OPO (Porto Airport) zit er NIET bij. Via de boekingssite is er ook geen transfer mogelijk om bij te boeken (iig niet naar die locatie).

Nu ben ik zelf aan het zoeken geweest en zie ik alleen maar private transfers en kost een retourtje voor 2 personen van en naar hotel al gauw ¤170.

Iemand een idee waar ik dit kan regelen of is het goedkoopst dit ter plekke te doen? Mijn ouders komen aan rond 22:30 uur dus het zou fijn zijn als ze zeker weten dat ze bij het hotel aankomen.
Waarom huren ze geen auto? (desnoods voor een of twee dagen)
It's not a lie, if you believe
pi_173203337
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
Overal in NL/BE/Dusseldorf, misschien zelfs wel Frankfurt, London of Parijs

2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
Flexibel, wanneer het lekker weer is ter plaatse dus maart/april 2018 of liever nog september/oktober 2018 (ben ik te vroeg?)

3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
Australië minimaal 2 weken (familie in Sydney en Melbourne), mogelijk in combinatie met ZO Azië, NZ of Pacific eilanden. Totaal een week of 4. China en Japan staan ook al jaren op mijn lijst dus daar een tussenstop zou ik best mooi vinden, mogelijk 4 dagen Japan heenreis en paar dagen China terugreis of zo? Maar goed, Thailand/Vietnam/Singapore ook geen ramp :P, ik weet alleen niet of ik er een week zou blijven plakken.

4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Liever niet per boot, denk niet dat ik daar genoeg vrije dagen voor heb :+

5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
Langzaam, goedkoop. Toch van plan om van alle overstaps zelf weer een tripje te maken. En ik ben op zoek naar van die zeldzame écht goeie deals (error fares etc)

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Voor AMS-SYD kom ik al gauw op een schrikbarende 1000 euro uit, en dan heb je niet eens een toffe overstap.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 17-08-2017 10:45:57 ]
Resistance is futile.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 10:54:03 #14
414785 sirdanilot
pi_173203945
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:32 schreef Seven. het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
Overal in NL/BE/Dusseldorf, misschien zelfs wel Frankfurt, London of Parijs

2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
Flexibel, wanneer het lekker weer is ter plaatse dus maart/april 2018 of liever nog september/oktober 2018 (ben ik te vroeg?)

3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
Australië minimaal 2 weken (familie in Sydney en Melbourne), mogelijk in combinatie met ZO Azië, NZ of Pacific eilanden. Totaal een week of 4. China en Japan staan ook al jaren op mijn lijst dus daar een tussenstop zou ik best mooi vinden, mogelijk 4 dagen Japan heenreis en paar dagen China terugreis of zo? Maar goed, Thailand/Vietnam/Singapore ook geen ramp :P, ik weet alleen niet of ik er een week zou blijven plakken.

4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Liever niet per boot, denk niet dat ik daar genoeg vrije dagen voor heb :+

5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
Langzaam, goedkoop. Toch van plan om van alle overstaps zelf weer een tripje te maken. En ik ben op zoek naar van die zeldzame écht goeie deals (error fares etc)

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Voor AMS-SYD kom ik al gauw op een schrikbarende 1000 euro uit, en dan heb je niet eens een toffe overstap.
Dit is echt te algemeen. Zelfs als je één city pair hebt (AMS en Sydney) heb je al duizenden mogelijke vluchten. Laat staan als je meerdere mogelijke city pairs hebt en ook nog eens een multi city wil doen, dus met verschillende overstappen, komt het aantal mogelijke vluchten al uit op honderdduizenden. Nog los van dat je geen vaste data hebt. Dit is dus echt niet te doen. Je moet je zoektocht nauwer maken om echt dingen te kunnen vinden, of je moet zelf gewoon hele avonden gaan zoeken naar deals op b.v. skyscanner of google flights.

Voor maart/april 2018 kun je wel zo langzamerhand al beginnen met zoeken. Voor september en oktober ben je echt veel te vroeg nog. Ga je geen leuke deals vinden.

Wat betreft goedkope deals, ga naar secretflying en zoek daar naar deals van Europa naar Australië. Als je een leuke deal vindt (als in, onder de 800 euro), meteen boeken. Werk vanaf daar je verdere reisplannen uit.

Als je naar Pacific eilanden wil, die vluchten zijn vaak duur en accomodatie daar is ook vaak duur. Zelfs vanaf Australië de Pacific in is niet goedkoop, ondanks dat het relatief dichtbij is (al moet je dan ook al gauw uren vliegen). Fiji is nog wel enigszins te doen en veel vluchten naar de onbekendere eilandstaten zullen via Fiji gaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173204179
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dit is echt te algemeen. Zelfs als je één city pair hebt (AMS en Sydney) heb je al duizenden mogelijke vluchten. Laat staan als je meerdere mogelijke city pairs hebt en ook nog eens een multi city wil doen, dus met verschillende overstappen, komt het aantal mogelijke vluchten al uit op honderdduizenden. Nog los van dat je geen vaste data hebt. Dit is dus echt niet te doen. Je moet je zoektocht nauwer maken om echt dingen te kunnen vinden, of je moet zelf gewoon hele avonden gaan zoeken naar deals op b.v. skyscanner of google flights.

Voor maart/april 2018 kun je wel zo langzamerhand al beginnen met zoeken. Voor september en oktober ben je echt veel te vroeg nog. Ga je geen leuke deals vinden.

Wat betreft goedkope deals, ga naar secretflying en zoek daar naar deals van Europa naar Australië. Als je een leuke deal vindt (als in, onder de 800 euro), meteen boeken. Werk vanaf daar je verdere reisplannen uit.

Als je naar Pacific eilanden wil, die vluchten zijn vaak duur en accomodatie daar is ook vaak duur. Zelfs vanaf Australië de Pacific in is niet goedkoop, ondanks dat het relatief dichtbij is (al moet je dan ook al gauw uren vliegen). Fiji is nog wel enigszins te doen en veel vluchten naar de onbekendere eilandstaten zullen via Fiji gaan.
OK OK. Maart/april is me eigenlijk te vroeg. Ik zie wel Perth-Fiji retourtjes voor zo'n 400 euro dus valt mee voor 6 uur vliegen. Maar eigenlijk vlieg je dan beter terug via JP of zoiets. Hmm. Ik wil me ook nog laten leiden door ticketprijzen. Ik zal eerst maar eens checken wat de echt verplichte nummers zijn.
Resistance is futile.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 16:55:23 #16
414785 sirdanilot
pi_173212170
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

OK OK. Maart/april is me eigenlijk te vroeg. Ik zie wel Perth-Fiji retourtjes voor zo'n 400 euro dus valt mee voor 6 uur vliegen. Maar eigenlijk vlieg je dan beter terug via JP of zoiets. Hmm. Ik wil me ook nog laten leiden door ticketprijzen. Ik zal eerst maar eens checken wat de echt verplichte nummers zijn.
Ik vind 400 euro niet echt meevallen voor 6 uur vliegen maar vluchten naar de Pacific zijn simpelweg duur omdat het gewoon kleine eilandjes zijn waar je niet anders komt dan met het vliegtuig, dus veel goedkoper wordt denk ik lastig.

Ik zou me qua geldbesparing vooral richten op de vlucht europa-australie, en je verder laten leiden door welke bestemming je verder nog wil zien.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173656804
Iemand leuke ideeën voor een (mid)week eind september?
Zat te denken aan zuid of oost Europa.
Ben de week van 25 TM 29 september vrij. Weekend ervoor en erna kan erbij gepakt worden. Verschillende aankomst en vertrek luchthaven is geen probleem. :)

Owja, ik wil wel graag met bagage reizen en niet om 6 uur s ochtends vliegen. :O

Doe een gooi! Ik weet het even niet meer. :o
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_173710601
Goed.. meestal vind ik zelf wel goed betaalbare vluchten, maar nu dus ff niet.

Wat ik zoek:
Ik wil met mijn vriendin in de herfst vakantie een weekje weg. Het liefst naar 1 van de eilanden in Zuid Europa. Andere optie is New York... ja, dat is weer ietsjes anders.

1: datum is van zaterdag 21 of zondag 22 oktober tm vrijdag 27 of zaterdag 28 oktober.

2: Canarische eilanden, Griekse eilanden of Athene. Of New York dus. Op New York na, zoeken we geen bestemming buiten Europa.
Andere tips zijn welkom. We willen nog een beetje lekker weer en als het kan plekken waar je ook nog een leuke (actieve) activiteit kan doen.
Alleen de (liefst directe) vlucht is ok, maar als er goeie deals zijn van vlucht + accomodatie is dat ook goed.
Mag hotel, hostel, camping, B&B zijn.. maakt dus niet zoveel uit.

3: Vliegen vanaf Brussel, Eindhoven, Rotterdam of als laatste optie Amsterdam.

4: Tot nu toe alleen maar retourvluchten van boven de 200 euro gevonden naar de eilanden en Athene.
New York meer dan 600 euro..
pi_173710896
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 12:29 schreef Cracker26 het volgende:
Goed.. meestal vind ik zelf wel goed betaalbare vluchten, maar nu dus ff niet.

Wat ik zoek:
Ik wil met mijn vriendin in de herfst vakantie een weekje weg. Het liefst naar 1 van de eilanden in Zuid Europa. Andere optie is New York... ja, dat is weer ietsjes anders.

1: datum is van zaterdag 21 of zondag 22 oktober tm vrijdag 27 of zaterdag 28 oktober.

2: Canarische eilanden, Griekse eilanden of Athene. Of New York dus. Op New York na, zoeken we geen bestemming buiten Europa.
Andere tips zijn welkom. We willen nog een beetje lekker weer en als het kan plekken waar je ook nog een leuke (actieve) activiteit kan doen.
Alleen de (liefst directe) vlucht is ok, maar als er goeie deals zijn van vlucht + accomodatie is dat ook goed.
Mag hotel, hostel, camping, B&B zijn.. maakt dus niet zoveel uit.

3: Vliegen vanaf Brussel, Eindhoven, Rotterdam of als laatste optie Amsterdam.

4: Tot nu toe alleen maar retourvluchten van boven de 200 euro gevonden naar de eilanden en Athene.
New York meer dan 600 euro..
Herfstvakantie. Duh.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_173711841
quote:
2s.gif Op maandag 11 september 2017 12:52 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Herfstvakantie. Duh.
OK, zo ver was ik ook nog ja. Verder nog iets toe te voegen?
pi_173727926
Iemand misschien nog een goede tip?

Van: Amsterdam/Dusseldorf/Brussel (of de vliegvelden daartussen zoals Maastricht, Eindhoven, etc)
Naar:Rovaniemi of Kuusamo in Finland.

Wanneer? 16 of 17 december vertrekken en dan vervolgens 23(indien de 16e heen) of 24 december terug.

Zelf gevonden:
Amsterdam-Rovaniemi Finnair 17-24 voor ¤485,- PP. met 1 tussenstop.

Wel goedkoper gevonden maar dan duurt de terugvlucht meer dan 40 uur.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2017 10:52:48 ]
  dinsdag 12 september 2017 @ 10:53:18 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_173727995
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 10:48 schreef Blue_note het volgende:
Iemand misschien nog een goede tip?

Van: Amsterdam/Dusseldorf/Brussel (of de vliegvelden daartussen zoals Maastricht, Eindhoven, etc)
Naar:Rovaniemi in Finland

Wanneer? 16 of 17 december vertrekken en dan vervolgens 23(indien de 16e heen) of 24 december terug.

Zelf gevonden:
Amsterdam-Rovaniemi Finnair 17-24 voor ¤485,- PP. met 1 tussenstop.

Wel goedkoper gevonden maar dan duurt de terugvlucht meer dan 40 uur.
Met Finnair neem ik aan en de tussenstop in Helsinki? Zal nooit veel goedkoper worden, retourtjes Helsinki zijn vaak rond de 300 euro als je er op tijd bij bent, en een retourtje Rovaniemi wordt ook niet snel goedkoper dan 100 euro p.p. Zeker niet in die periode.
pi_173728016
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 10:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Met Finnair neem ik aan en de tussenstop in Helsinki? Zal nooit veel goedkoper worden, retourtjes Helsinki zijn vaak rond de 300 euro als je er op tijd bij bent, en een retourtje Rovaniemi wordt ook niet snel goedkoper dan 100 euro p.p. Zeker niet in die periode.
Met Finnair met tussenstop Helsinki inderdaad.
Ik ben eens aan het kijken naar de pakketreizen t.o.v. los boeken. Ik ben nooit zo van de pakketreizen eigenlijk...
  dinsdag 12 september 2017 @ 10:58:23 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_173728058
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 10:55 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Met Finnair met tussenstop Helsinki inderdaad.
Ik ben eens aan het kijken naar de pakketreizen t.o.v. los boeken. Ik ben nooit zo van de pakketreizen eigenlijk...
https://imgur.com/a/IFDjJ

Kan dus wel goedkoper, 16de heen en 23ste terug. Uitgegaan van 2 personen
pi_173728130
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 10:58 schreef Blik het volgende:

[..]

https://imgur.com/a/IFDjJ

Kan dus wel goedkoper, 16de heen en 23ste terug. Uitgegaan van 2 personen
Thanks. Waar heb je die gevonden? Alleen als ik de tijden bekijk is dat weer een nadeeltje...
Maargoed dat is een eigen overweging.
  dinsdag 12 september 2017 @ 11:07:11 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_173728188
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:03 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Thanks. Waar heb je die gevonden? Alleen als ik de tijden bekijk is dat weer een nadeeltje...
Maargoed dat is een eigen overweging.
Skyscanner, dus kun je ook nog spelen met de data die je wilt. Gewoon Amsterdam - Rovaniemi ingetikt
pi_173728237
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Skyscanner, dus kun je ook nog spelen met de data die je wilt. Gewoon Amsterdam - Rovaniemi ingetikt
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Skyscanner, dus kun je ook nog spelen met de data die je wilt. Gewoon Amsterdam - Rovaniemi ingetikt
Thanks. Google Matrix komt bij mij vaak goedkoop uit, nu bijna ¤200,- duurder voor dezelfde vluchten. Bizar.
pi_173732284
Is er nog iemand die mij kan adviseren of het misschien nog goedkoper kan:

Van: Amsterdam Naar: St John's (Newfoundland) Canada

Wanneer? 24 Januari vertrekken en op 3 Februari weer retour

Zelf gevonden:
Amsterdam-St John's op bovenstaande datums ¤643 met één lange tussenstop op Heathrow. Vluchttijd is dan heen en terug 10 uur wat opzich schappelijk is.

Specifiek vroeg ik me eigenlijk af of het misschien beter is om nog even te wachten met boeken? Ik verwacht dat vluchten naar Canada in Januari toch wel redelijk laagseizoen zijn en denk dat er misschien nog wel wat te halen valt met wachten?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 12 september 2017 @ 15:42:04 #29
414785 sirdanilot
pi_173732529
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:28 schreef Wann01601 het volgende:
Is er nog iemand die mij kan adviseren of het misschien nog goedkoper kan:

Van: Amsterdam Naar: St John's (Newfoundland) Canada

Wanneer? 24 Januari vertrekken en op 3 Februari weer retour

Zelf gevonden:
Amsterdam-St John's op bovenstaande datums ¤643 met één lange tussenstop op Heathrow. Vluchttijd is dan heen en terug 10 uur wat opzich schappelijk is.

Specifiek vroeg ik me eigenlijk af of het misschien beter is om nog even te wachten met boeken? Ik verwacht dat vluchten naar Canada in Januari toch wel redelijk laagseizoen zijn en denk dat er misschien nog wel wat te halen valt met wachten?
Ik vind 643 euro voor een niet al te populaire bestemming in Canada niet echt een slechte prijs. Maar je kunt het je nog wel veroorloven om nog eventjes te wachten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173736874
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:28 schreef Wann01601 het volgende:
Is er nog iemand die mij kan adviseren of het misschien nog goedkoper kan:

Van: Amsterdam Naar: St John's (Newfoundland) Canada

Wanneer? 24 Januari vertrekken en op 3 Februari weer retour

Zelf gevonden:
Amsterdam-St John's op bovenstaande datums ¤643 met één lange tussenstop op Heathrow. Vluchttijd is dan heen en terug 10 uur wat opzich schappelijk is.

Specifiek vroeg ik me eigenlijk af of het misschien beter is om nog even te wachten met boeken? Ik verwacht dat vluchten naar Canada in Januari toch wel redelijk laagseizoen zijn en denk dat er misschien nog wel wat te halen valt met wachten?
Dat is op zich een best goede deal. Je kan hier nog verder op besparen door losse tickets te kopen met Easyjet van en naar London Gatwick en van daar met Westjet naar St. Johns's. Dan is de overstap wel voor eigen risico, maar je bespaart er een ruime honderd euro mee. En als je meer dan alleen handbagage meeneemt bespaar je minder én moet je in Gatwick ook nog eens opnieuw je bagage inchecken.
pi_173737723
quote:
2s.gif Op maandag 11 september 2017 12:52 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Herfstvakantie. Duh.
Heb al vliegtickets gevonden en geboekt.
Retourtje Brussel Charleroi - Athene. 104 euro p.p.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 12 september 2017 @ 20:24:18 #32
414785 sirdanilot
pi_173738582
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:15 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat is op zich een best goede deal. Je kan hier nog verder op besparen door losse tickets te kopen met Easyjet van en naar London Gatwick en van daar met Westjet naar St. Johns's. Dan is de overstap wel voor eigen risico, maar je bespaart er een ruime honderd euro mee. En als je meer dan alleen handbagage meeneemt bespaar je minder én moet je in Gatwick ook nog eens opnieuw je bagage inchecken.
Ik denk dat je een regio in canada waar het makkelijk -30 kan worden echt niet gaat redden met alleen handbagage. Je hebt toch dikke winterkleren nodig in zo'n klimaat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173739188
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik denk dat je een regio in canada waar het makkelijk -30 kan worden echt niet gaat redden met alleen handbagage. Je hebt toch dikke winterkleren nodig in zo'n klimaat.
Ja zonder ruimbagage is echt geen optie, ik moet ook nog een aantal spullen meenemen voor bij wie ik op bezoek ga.

Bedankt voor het advies beide, ik heb mijn reis ook met prijsalert in de skyscanner app gezet. Misschien dat er nog een paar tientjes af gaan in de komende maanden.
  donderdag 14 september 2017 @ 12:49:17 #34
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_173770738
Hallo hallo,

Ik probeer met een groepje vrienden goedkoop een weekendje naar Kiev te gaan. Maar de prijzen zijn niet erg fijn.

We willen vliegen vanaf ergens in Nederland, of net over de grens als dat veel scheelt. Het liefst op de luchthaven van Kiev zelf.

Donderdag 19 oktober vertrekken en zondag de 22e terug.

Ik kom zelf niet goedkoper uit dan ¤187,- retour, maar dat ligt niet geheel in lijn met 'goedkoop een weekendje weg'. Iemand nog ideeën?
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_173772122
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:49 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Hallo hallo,

Ik probeer met een groepje vrienden goedkoop een weekendje naar Kiev te gaan. Maar de prijzen zijn niet erg fijn.

We willen vliegen vanaf ergens in Nederland, of net over de grens als dat veel scheelt. Het liefst op de luchthaven van Kiev zelf.

Donderdag 19 oktober vertrekken en zondag de 22e terug.

Ik kom zelf niet goedkoper uit dan ¤187,- retour, maar dat ligt niet geheel in lijn met 'goedkoop een weekendje weg'. Iemand nog ideeën?
132 euro vanuit Dusseldorf, direct met UIA. Beter wordt het niet, vrees ik.

Het is een vlucht van zo'n 1800km met relatief weinig directe vluchten en het is over een maand.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_173779202
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:09 schreef miro86 het volgende:

[..]

132 euro vanuit Dusseldorf, direct met UIA. Beter wordt het niet, vrees ik.

Het is een vlucht van zo'n 1800km met relatief weinig directe vluchten en het is over een maand.
Vluchten van en naar Kiev vanaf Nederland zijn niet goedkoop omdat KLM en UIA de enige zijn die dit rechtstreeks doen en ook nog een codeshare hebben.
De 1 stop opties van de Lufthansa groep met relatief ongunstige tijden zijn om die reden ook relatief hoog geprijsd.

Ondanks de afstand staan deze prijzen toch niet helemaal in verhouding, ik vlieg voor 129 euro met KLM retour naar Istanbul wat een vergelijkbare afstand heeft, of eigenlijk zelfs langer is. Dus de afstand is echt niet de bepalende factor voor de prijs.

UIA zit overigens niet specifiek vol met passagiers die Kiev als eindbestemming hebben, ze doen het vooral goed als maatschappij welke via een tussenstop de passagiers naar een eindbestemming brengen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_173786812
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vluchten van en naar Kiev vanaf Nederland zijn niet goedkoop omdat KLM en UIA de enige zijn die dit rechtstreeks doen en ook nog een codeshare hebben.
De 1 stop opties van de Lufthansa groep met relatief ongunstige tijden zijn om die reden ook relatief hoog geprijsd.

Ondanks de afstand staan deze prijzen toch niet helemaal in verhouding, ik vlieg voor 129 euro met KLM retour naar Istanbul wat een vergelijkbare afstand heeft, of eigenlijk zelfs langer is. Dus de afstand is echt niet de bepalende factor voor de prijs.

UIA zit overigens niet specifiek vol met passagiers die Kiev als eindbestemming hebben, ze doen het vooral goed als maatschappij welke via een tussenstop de passagiers naar een eindbestemming brengen.
volledig mee eens hoor. Voor TS, die ook bereid is buiten NL te gaan is er ook een Wizz Air vlucht vanuit CGN, maar die gaan niet elke dag.
Weinig competitie op de route, geen korte afstand (niet te doen met de auto/trein) dus relatief duur.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_173942597
Oke mischien kunnen jullie mij helpen...

Ik zit met het volgende: Een vriend van me woont in Suriname en gezien de vluchten vanuit daar een dilemma zijn komt hij naar Nederland toe in December.

Nu willen we met 3 personen in December een weekje ofzo weg. Plaats boeit niet zoveel, zolang het maar enigzins warm is > 20 graden.

1. Waarvandaan: Amsterdam (voorkeur) of Dusseldorf, of Keulen
2. Periode: 28 Dec tot 11 Januari
3. Waarnaartoe: Zo lang het maar warm is. Ik dacht subsahara (kaapverdie, senegal bijv.) maar andere warme bestemmingen zijn ook goed.
4. Reizen: Vliegtuig
5. Manier van reizen: Het liefst wat goedkoper gezien vriend al ticket van 800 euro heeft moeten aftikken om naar Nederland te reizen. <7 uur vliegen
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Kaapverdie 1100 euro (wel met hotel e.d.)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_173945455
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 10:12 schreef relativity het volgende:
Oke mischien kunnen jullie mij helpen...

Ik zit met het volgende: Een vriend van me woont in Suriname en gezien de vluchten vanuit daar een dilemma zijn komt hij naar Nederland toe in December.

Nu willen we met 3 personen in December een weekje ofzo weg. Plaats boeit niet zoveel, zolang het maar enigzins warm is > 20 graden.

1. Waarvandaan: Amsterdam (voorkeur) of Dusseldorf, of Keulen
2. Periode: 28 Dec tot 11 Januari
3. Waarnaartoe: Zo lang het maar warm is. Ik dacht subsahara (kaapverdie, senegal bijv.) maar andere warme bestemmingen zijn ook goed.
4. Reizen: Vliegtuig
5. Manier van reizen: Het liefst wat goedkoper gezien vriend al ticket van 800 euro heeft moeten aftikken om naar Nederland te reizen. <7 uur vliegen
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Kaapverdie 1100 euro (wel met hotel e.d.)
Amsterdam - Dakar (Senegal) met tussenstop in Lissabon 658 pp
https://www.skyscanner.nl(...)revPrice=432#results
pi_173946939
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 13:20 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Amsterdam - Dakar (Senegal) met tussenstop in Lissabon 658 pp
https://www.skyscanner.nl(...)revPrice=432#results
Bedankt. Ga eens verder zoeken :) Of iemand anders nog tips voor enigzins goedkope (zon) vakantie in december-januari?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_174012138
Vanaf welke luchthavens in Nederland, VK, België of Duitsland is het goedkoop vliegen op Bangkok in november?
pi_174013738
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:38 schreef Xa1pt het volgende:
Vanaf welke luchthavens in Nederland, VK, België of Duitsland is het goedkoop vliegen op Bangkok in november?

voor 360 euro vanaf Heathrow
12 Nov 2017 - 21 Nov 2017
Wel een lange overstap in Beijing(heenweg 80min, terugweg 8 uur wachten in China :') ). Maar je komt om 6:30 in Beijing aan, dus je kan altijd nog even snel de stad in gaan voor een paar uurtjes. (op transit kan je visa-vrij China in voor max 72 uur).

Brussel kom ik voor rond de 440 euro tegen. Dus ligt een beetje aan hoe goedkoop je in London kan komen, of dat rendabeler is :+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2017 21:01:49 (gruwelijk slechte spelfauwdt) ]
pi_174015072
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:38 schreef Xa1pt het volgende:
Vanaf welke luchthavens in Nederland, VK, België of Duitsland is het goedkoop vliegen op Bangkok in november?
Vliegen op een dinsdag is goedkoop.

Zo kan je naast de hier boven genoemde opties ook voor ¤ 464 met Aeroflot op 7 november heen en 28 november terug vanaf Amsterdam met fatsoenlijke overstaptijden.

Daarnaast zit er in de 500-550 euro range alles van Qater, Emirates tot Finnair.

Werkelijk waar geen enkele reden om halsbrekende toeren uit te halen om, als je in Nederland woonachtig bent, vanaf niet Nederlandse luchthavens te vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_174942972
Hoi allemaal,

ik ben weer op zoek naar een zomervakantie en jullie hebben we vorige zo goed geholpen dat ik weer op zoek ben naar raad!

We zijn een familie van 4 (2 volwassenen, 2 kinderen van 12 en 9 jaar).

1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
Nederland (Amsterdam, Eindhoven enz), Duitsland (net over de grens, Düsseldorf, Frankfurt, enz), we wonen in de buurt van Utrecht

2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
Tussen 5 en 23 augustus, 2 - 2,5 week

3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
We willen graag een combi tussen cultuur en natuur en ook aan het strand / zwembad kunnen liggen.
Bestemming hangt vooral af van de prijs van de tickets. Vorig jaar zijn we op aanraden van dit topic naar Sri Lanka geweest en dat is erg goed bevallen!

4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Liefst per vliegtuig iets verder weg.

5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
Goedkoop (hoewel het zomervakantie is), 1 keer overstappen is geen probleem (of met een langere stop over zodat we een stad kunnen zien)

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Gekeken voor zuid-afrika, lijkt erg duur, zelfde geldt voor Bali. We staan open voor eigenlijk wel alles, zolang het weer oké is.

Dank! Dit topic heeft zo goed geholpen vorige keer dat ik hoop dat jullie dat nu weer kunnen!
pi_174943932
Bali en ander bestemmingen in die regio compenseert door belachelijk goedkope hotels en eten/drinken. ZOu me daar niet op vastpinnen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_174954185
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:37 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hoi allemaal,

ik ben weer op zoek naar een zomervakantie en jullie hebben we vorige zo goed geholpen dat ik weer op zoek ben naar raad!

We zijn een familie van 4 (2 volwassenen, 2 kinderen van 12 en 9 jaar).

1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
Nederland (Amsterdam, Eindhoven enz), Duitsland (net over de grens, Düsseldorf, Frankfurt, enz), we wonen in de buurt van Utrecht

2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
Tussen 5 en 23 augustus, 2 - 2,5 week

3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
We willen graag een combi tussen cultuur en natuur en ook aan het strand / zwembad kunnen liggen.
Bestemming hangt vooral af van de prijs van de tickets. Vorig jaar zijn we op aanraden van dit topic naar Sri Lanka geweest en dat is erg goed bevallen!

4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Liefst per vliegtuig iets verder weg.

5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
Goedkoop (hoewel het zomervakantie is), 1 keer overstappen is geen probleem (of met een langere stop over zodat we een stad kunnen zien)

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Gekeken voor zuid-afrika, lijkt erg duur, zelfde geldt voor Bali. We staan open voor eigenlijk wel alles, zolang het weer oké is.

Dank! Dit topic heeft zo goed geholpen vorige keer dat ik hoop dat jullie dat nu weer kunnen!
Heb je een max prijs in gedachten? Maakt het zoeken voor ons ook iets makkelijker :)
pi_174954607
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 08:17 schreef DuW2 het volgende:

[..]

Heb je een max prijs in gedachten? Maakt het zoeken voor ons ook iets makkelijker :)
Vorige keer was het ¤ 500,- pp, dat was wel erg goedkoop (maar als dat nog een keertje kan dan graag ;-) ), maar een max van ¤ 600,- - ¤ 650,- zou mooi zijn!

We staan open voor de hele wereld, ik zou ook nog graag naar midden- of zuid Amerika willen (vooral als je er goed kan snorkelen), dus alles kan!
  donderdag 9 november 2017 @ 09:20:10 #48
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_174954948
In Midden-Amerika zijn de goedkopere tickets vaak naar Cancun (Mexico), San Jose (Costa Rica) of Panama. Vooral naar San Jose kun je vaak voor 300, alleen zie ik nu nog even niets voor die prijzen in de periode augustus.
Gourmetten of steengrillen?
pi_174955048
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 08:55 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Vorige keer was het ¤ 500,- pp, dat was wel erg goedkoop (maar als dat nog een keertje kan dan graag ;-) ), maar een max van ¤ 600,- - ¤ 650,- zou mooi zijn!

We staan open voor de hele wereld, ik zou ook nog graag naar midden- of zuid Amerika willen (vooral als je er goed kan snorkelen), dus alles kan!
Is Thailand een optie? Dat zou moeten lukken voor minder dan ¤550.
Als jullie liever naar het Westen willen dan is Midden Amerika ook een optie. Guatemala en El Salvador zijn nu al te vinden voor minder dan 650 vanaf Amsterdam. Panama is de laatste 2 jaar iets duurder, maar met een beetje geluk zouden ook onder de 650 te vinden kunnen zijn. 4xSJO voor 300 is dan echt iets bijzonders.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_174957062
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 09:30 schreef miro86 het volgende:

[..]

Is Thailand een optie? Dat zou moeten lukken voor minder dan ¤550.
Als jullie liever naar het Westen willen dan is Midden Amerika ook een optie. Guatemala en El Salvador zijn nu al te vinden voor minder dan 650 vanaf Amsterdam. Panama is de laatste 2 jaar iets duurder, maar met een beetje geluk zouden ook onder de 650 te vinden kunnen zijn. 4xSJO voor 300 is dan echt iets bijzonders.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar Midden-Amerika boven Thailand :) En heen naar Costa Rica en terug vanuit Panama is ook een optie.
pi_174959723
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 11:43 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Mijn voorkeur gaat dan uit naar Midden-Amerika boven Thailand :) En heen naar Costa Rica en terug vanuit Panama is ook een optie.
In dat geval heb je op dit moment San Jose vanaf 680 (7-23/8), Guatemala is dan iets goedkoper. Maar houd rekening dat je dan tijden het regenseizoen gaat. Iets moois aan Thailand is juist dat er altijd een deel hebt waar het geen regenseizoen is, maar er zijn ook genoeg redenen waarom je niet beter naar Midden-Amerika kunt.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_174974180
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 14:09 schreef miro86 het volgende:

[..]

In dat geval heb je op dit moment San Jose vanaf 680 (7-23/8), Guatemala is dan iets goedkoper. Maar houd rekening dat je dan tijden het regenseizoen gaat. Iets moois aan Thailand is juist dat er altijd een deel hebt waar het geen regenseizoen is, maar er zijn ook genoeg redenen waarom je niet beter naar Midden-Amerika kunt.
Ow ja, shit ... Daar had ik niet aan gedacht terwijl ik het eigenlijk wel wist, ben ooit in mijn eentje geweest in November en dat was einde regenseizoen ... Misschien toch naar Azië dan ...

En thailand is "oke", maar een ander land zou nog beter zijn, zijn er veel vluchten binnen dat stuk, bijv naar Indonesië, Filepijnen, Vietnam ... Want daar ben ik nog niet geweest en ben ik heen benieuwd naar. Toen ik alleen was kon ik lange reisdagen maken, maar met 2 kinderen wordt dat wat moeilijker ...
pi_174975057
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 07:50 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Ow ja, shit ... Daar had ik niet aan gedacht terwijl ik het eigenlijk wel wist, ben ooit in mijn eentje geweest in November en dat was einde regenseizoen ... Misschien toch naar Azië dan ...

En thailand is "oke", maar een ander land zou nog beter zijn, zijn er veel vluchten binnen dat stuk, bijv naar Indonesië, Filepijnen, Vietnam ... Want daar ben ik nog niet geweest en ben ik heen benieuwd naar. Toen ik alleen was kon ik lange reisdagen maken, maar met 2 kinderen wordt dat wat moeilijker ...
Thailand is verreweg het goedkoopst. Zoals ik eerder al zei, het zou makkelijk onder de 600 kunnen. Eenmaal daar heb je heel veel low cost vluchten. Je zou bv Cambodia aan kunnen doen. De andere bestemmingen die je noemt zijn meestal duurder. Ik kijk zelf richting Indonesie met vergelijkbare data en zou rond de 750 zitten pp.
China kan al vanaf 450, maar daar komen visa kosten bovenop, en het is niet echt vergelijkbaar met Midden Amerika of ZO Azie.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_174975761
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 09:18 schreef miro86 het volgende:

[..]

Thailand is verreweg het goedkoopst. Zoals ik eerder al zei, het zou makkelijk onder de 600 kunnen. Eenmaal daar heb je heel veel low cost vluchten. Je zou bv Cambodia aan kunnen doen. De andere bestemmingen die je noemt zijn meestal duurder. Ik kijk zelf richting Indonesie met vergelijkbare data en zou rond de 750 zitten pp.
China kan al vanaf 450, maar daar komen visa kosten bovenop, en het is niet echt vergelijkbaar met Midden Amerika of ZO Azie.
Dan is dat toch wel een optie! Ik heb even gekeken maar kom boven de 600 euro uit (658 zag ik er eentje), waar kan ik het beste zoeken? 1 keer overstappen met redelijke tijden (of een paar nachten in 1 stad) is geen probleem!
pi_174977183
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 09:59 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Dan is dat toch wel een optie! Ik heb even gekeken maar kom boven de 600 euro uit (658 zag ik er eentje), waar kan ik het beste zoeken? 1 keer overstappen met redelijke tijden (of een paar nachten in 1 stad) is geen probleem!
Ik kijk zelf vaak op Skyscanner.. Kun je volledige maand instellen en vervolgens krijg je een overzichtje met data en prijzen... Zie nu Dusseldorf - Bangkok overstap op Kiev (weet niet of die overstap ideaal is, plek bedoel ik dan) voor ¤449 (5 t/m 19 augustus)
pi_174977446
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:23 schreef DuW2 het volgende:

[..]

Ik kijk zelf vaak op Skyscanner.. Kun je volledige maand instellen en vervolgens krijg je een overzichtje met data en prijzen... Zie nu Dusseldorf - Bangkok overstap op Kiev (weet niet of die overstap ideaal is, plek bedoel ik dan) voor ¤449 (5 t/m 19 augustus)
Die van UIA is alleen goed als je belachelijke overstaptijden kunt voorkomen. Je komt om 18u30 aan in Kiev en je vlucht naar Amsterdam is de volgende dag om 11u. Dat betekent dat je nog de kosten van een hotelovernachting hebt in Kiev, maar niet genoeg tijd hebt om er wat van te zien. Als je een of 2 volle dagen wil hebben in Kiev (best mooi eigenlijk) ben je 560 kwijt.

Als je liever vanuit Amsterdam wil vliegen vind ik 560 met een prima overstap in Moskou (7-23/8).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_174978099
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:37 schreef miro86 het volgende:

[..]

Die van UIA is alleen goed als je belachelijke overstaptijden kunt voorkomen. Je komt om 18u30 aan in Kiev en je vlucht naar Amsterdam is de volgende dag om 11u. Dat betekent dat je nog de kosten van een hotelovernachting hebt in Kiev, maar niet genoeg tijd hebt om er wat van te zien. Als je een of 2 volle dagen wil hebben in Kiev (best mooi eigenlijk) ben je 560 kwijt.

Als je liever vanuit Amsterdam wil vliegen vind ik 560 met een prima overstap in Moskou (7-23/8).
Dan heb ik niet goed gekeken waarschijnlijk... Meende een overstap te zien van ruim een uur, dat is goed te doen.
pi_174978149
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:11 schreef DuW2 het volgende:

[..]

Dan heb ik niet goed gekeken waarschijnlijk... Meende een overstap te zien van ruim een uur, dat is goed te doen.
Op de heenweg heb je 1u15, das idd goed te doen. Die 16u30 in Kiev op de terugweg zijn heel wat minder.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_175037668
Maar dan moet ik met Aeroflot of Ukrain airlines (mijn vriend gaat dat echt niet accepteren ;-) )? Er zijn geen mogelijkheden met andere maatschappijen, klopt dat? Dat is namelijk wat ik zie. KLM/Emirates zoiets?

Vorig jaar was het zo mooi, maar volgens mij valt het dit jaar tegen qua echt mooie prijzen in de zomervakantie ...
pi_175038064
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:20 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Maar dan moet ik met Aeroflot of Ukrain airlines (mijn vriend gaat dat echt niet accepteren ;-) )? Er zijn geen mogelijkheden met andere maatschappijen, klopt dat? Dat is namelijk wat ik zie. KLM/Emirates zoiets?

Vorig jaar was het zo mooi, maar volgens mij valt het dit jaar tegen qua echt mooie prijzen in de zomervakantie ...
Wat is er mis met Aeroflot? Qua kwaliteit is het best te vergelijken met KLM of Brussels Airlines. Moscow-Bangkok wordt gevlogen in 777 en die toestellen zijn max 5 jaar oud.
Als je liever direct vliegt dan be je rond de 900 kwijt met EVA of meer dan 1000 met KLM. Emirates is meer dan 750. Het is jouw keuze, maar ik als je mij zou vragen of ik bereid ben om 800 euro (4x200) meer te betalen om met Emirates te vliegen ipv Aeroflot zou ik weigeren.

Ik vind dat het eigenlijk nog vrij vroeg is om te boeken en denk daarom dat de prijzen nog iets zullen dalen, maar dit is puur op basis van gevoel. Het blijft hoogseizoen, ook in Thailand.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_175038491
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:45 schreef miro86 het volgende:

[..]

Wat is er mis met Aeroflot? Qua kwaliteit is het best te vergelijken met KLM of Brussels Airlines. Moscow-Bangkok wordt gevlogen in 777 en die toestellen zijn max 5 jaar oud.
Als je liever direct vliegt dan be je rond de 900 kwijt met EVA of meer dan 1000 met KLM. Emirates is meer dan 750. Het is jouw keuze, maar ik als je mij zou vragen of ik bereid ben om 800 euro (4x200) meer te betalen om met Emirates te vliegen ipv Aeroflot zou ik weigeren.

Ik vind dat het eigenlijk nog vrij vroeg is om te boeken en denk daarom dat de prijzen nog iets zullen dalen, maar dit is puur op basis van gevoel. Het blijft hoogseizoen, ook in Thailand.
Ik ga het voorleggen thuis. Ik heb er weinig problemen mee, maar mijn vriend is van de meer gevestigde orde en de maatschappijen waar hij een "beter gevoel" bij heeft, ik kan het niet helemaal uitleggen.
  maandag 13 november 2017 @ 18:57:55 #62
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_175049218
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:45 schreef miro86 het volgende:

[..]

Wat is er mis met Aeroflot? Qua kwaliteit is het best te vergelijken met KLM of Brussels Airlines. Moscow-Bangkok wordt gevlogen in 777 en die toestellen zijn max 5 jaar oud.
Als je liever direct vliegt dan be je rond de 900 kwijt met EVA of meer dan 1000 met KLM. Emirates is meer dan 750. Het is jouw keuze, maar ik als je mij zou vragen of ik bereid ben om 800 euro (4x200) meer te betalen om met Emirates te vliegen ipv Aeroflot zou ik weigeren.

Ik vind dat het eigenlijk nog vrij vroeg is om te boeken en denk daarom dat de prijzen nog iets zullen dalen, maar dit is puur op basis van gevoel. Het blijft hoogseizoen, ook in Thailand.
Met Aeroflut op zich zal niet (meer) zoveel mis zijn. Maar om een overstap te maken in een land waar je zonder visum niet in komt bij een vlucht vertraging, vermijd ik toch graag.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_175174926
1 Waarvandaan
Vientiane, Laos (Wattay international airport VTE)

2 Wanneer
Ik moet voor 1 december in Nederland zijn voor een sollicitatie gesprek. Waarschijnlijk wordt dat gesprek op 29 of 30 november gehouden. Dus aankomst in Nederland het liefst op 27 november.
Nog niet duidelijk wanneer ik terug wil. Iemand die weet of bepaalde datums terug goedkoper zijn.

3 Waarnaartoe
Nederland, Verblijfplaats is in West-brabant dus of Schiphol of Brussel lijkt mij het handigst.

4 Welke manier van reizen
Vliegtuig natuurlijk,

5 Op welke manier wil je reizen.
Ik kan niet vertrekken vanaf bijvoorbeeld Udon Thani airport (vlakbij maar wel in Thailand en door de huidige visa regels mag ik Thailand over een lands grens niet in) Vluchten via BKK zijn wel mogelijk, DMK liefst vermijden.
Overstap bij voorkeur geen 20 uur ergens ofzo

6Wat ik zelf al heb gevonden
Heen vertrek op 27 november, terug 15 december met een combinatie van Lao/thai airlines en Turkish. Voor 876 euro.

Ander vraag als ik bijvoorbeeld twee boekingen doe 1 bijvoorbeeld 1 VTE-BKK en dan een aparte boeking BKK-AMS kan je dan je bagage door laten sturen?

Ik kan namelijk voor 90 dollar een enketje VTE-BKK doen op 27 november aankomst 8:35.
Terugweg BKK-VTE kan eventueel zelfs per nacht trein daar geld geen restrictie op.

[ Bericht 7% gewijzigd door baw-pen-nyang op 19-11-2017 17:06:56 ]
pi_175188791
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:43 schreef baw-pen-nyang het volgende:
.
Onder tussen al geboekt.
Voor 76 Dollar VTE naar BKK daar heb ik bijna 6 uur om mijn bagage op te halen en weer in te checken.
Dan voor 580 euro met Etihad via Abu Dhabi en Dublin naar Amsterdam. Terug alleen via Abu Dhabi. Denk dat dit voor mij wel 1 van de goedkopere opties was en nergens een echt lange overstap.
pi_175253955
Hey For!kers ik hoop dat ik hier op het goede adres ben

Ik woon momenteel in Seattle, Wa en ik wil heel graag tijdens de springbreak (vanaf 23 maart) naar Yellowstone national park. Nou ben ik een arme student en wil graag zo min mogelijk geld uitgeven.

Het liefst reis ik zo veel mogelijk met de trein of de vliegtuig, maar de bus is geen probleem (moet sowieso het laatste deel met de bus waarschijnlijk) hoe lag de reis duurt maakt niet uit, maar lopen/fietsen is uiteraard geen optie.

Ik ben 18 jaar en beschik over een rijbewijs, helaas is er zover ik weet op U-haul na geen enkel autoverhuurbedrijf rondom zowel Seattle als Yosemite of Salt Lake City dat aan mij wil verhuren.

Ik verwacht dat ik niet meer dan zo'n twee dagen nodig zal hebben om het park te bezoeken.

Wat ik had gezien als optie is met de trein naar Salt Lake city (151$ enkele reis) Vliegtickets naar Salt Lake city kom ik uit op op zn goedkoopst rond de 150-160$ met Alaska air. Vanuit SLC kan ik met de bus naar West Yellowstone voor zo'n 77$ enkele reis. Daarna wil ik terug naar Nederland vliegen. Ik persoonlijk vind dit nog aan de prijzige kant, dus hoop dat jullie misschien alternatieven weten?

Het probleem is ook dat ik tot West Yellowstone kan komen, maar ik dan pas aan de rand van het park ben. Verplaatsen in het park zonder auto is volgens mij vrij ingewikkeld. Is hitch-hiken eventueel een optie? Of weet iemand andere manieren om in het park te verplaatsen, voor zover ik weet rijden er geen bussen oid
pi_176564905
Hoi allen,

Ik wil vanaf Amsterdam, Brussel, Dusseldorf of Frankfurt naar Bangkok. Ik wil heen vliegen op 14, 15 of 16 juli en terug op 3, 4 of 5 augustus. Ik wil hooguit één keer overstappen en niet langer dan 15 uur onderweg zijn.

Ik heb zelf al gekeken, maar de goedkoopste vlucht is 550 met Ukraine en daar vlieg ik liever niet mee. De andere optie momenteel is 660 euro vanaf Frankfurt met Ethihad.

Ik vind de prijzen momenteel echt heel hoog, ben ik er te vroeg bij misschien? Ik zoek eigenlijk een vlucht met overstap voor onder de 600. Mocht er een rechtstreekse zijn voor onder de 700 dan liever dat. Vorig jaar voor 450 euro rechtstreeks gevlogen en dit jaar lijk ik 200 meer te zijn voor een vlucht met overstap helaas :-( .
pi_176565932
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:39 schreef Charlies het volgende:
Hoi allen,

Ik wil vanaf Amsterdam, Brussel, Dusseldorf of Frankfurt naar Bangkok. Ik wil heen vliegen op 14, 15 of 16 juli en terug op 3, 4 of 5 augustus. Ik wil hooguit één keer overstappen en niet langer dan 15 uur onderweg zijn.

Ik heb zelf al gekeken, maar de goedkoopste vlucht is 550 met Ukraine en daar vlieg ik liever niet mee. De andere optie momenteel is 660 euro vanaf Frankfurt met Ethihad.

Ik vind de prijzen momenteel echt heel hoog, ben ik er te vroeg bij misschien? Ik zoek eigenlijk een vlucht met overstap voor onder de 600. Mocht er een rechtstreekse zijn voor onder de 700 dan liever dat. Vorig jaar voor 450 euro rechtstreeks gevlogen en dit jaar lijk ik 200 meer te zijn voor een vlucht met overstap helaas :-( .
Met deze restricties vind ik momenteel ook even niets goedkoper dan ¤648 met Oman Air vanuit Frankfurt:
https://goo.gl/flights/rAhHJ

Juli en Augustus is hoogseizoen (in Europa) en dan heb je inderdaad te maken met hoge prijzen. Je zou op Google Flights nog een prijsalert kunnen instellen, je krijgt dan een mail als de prijs van een vlucht die je op het oog hebt wijzigt.
  zondag 21 januari 2018 @ 16:12:51 #68
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_176655731
-okee het is mij wel duidelijk nu-

[ Bericht 42% gewijzigd door Sadcopter op 21-01-2018 16:22:26 ]
pi_176763429
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
Berlijn, of evt AMS, HAM, FRA, MUC als er veel verschil in tijd of prijs zit.

2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
rond 19-21 juli heen en 10-11 augustus terug, of beide data 1 week later.

3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
Hawaii,het plan is te hoppen tussen Oahu, Maui en Big Island, dus welk vliegveld maakt niet zoveel uit.

4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Het liefst met oneworld, maar van ondergeschikt belang.

5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
Onder de 30 uur.

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Verschillende vluchten met Air France voor 1300-1500 euro, hopelijk is er wat goedkopers te vinden, maar het schijnt high season te zijn daar...
pi_176785635
vi
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 18:28 schreef Erasmusch het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
Berlijn, of evt AMS, HAM, FRA, MUC als er veel verschil in tijd of prijs zit.

2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
rond 19-21 juli heen en 10-11 augustus terug, of beide data 1 week later.

3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
Hawaii,het plan is te hoppen tussen Oahu, Maui en Big Island, dus welk vliegveld maakt niet zoveel uit.

4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Het liefst met oneworld, maar van ondergeschikt belang.

5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
Onder de 30 uur.

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Verschillende vluchten met Air France voor 1300-1500 euro, hopelijk is er wat goedkopers te vinden, maar het schijnt high season te zijn daar...
via ams is een tikkie goedkoper:
https://www.google.com/flights/#search;f=BER,AMS,HAM,FRA,MUC;t=HNL,KOA;d=2018-07-19;r=2018-08-10
https://www.kayak.nl/flig(...)ht_a&fs=legdur=-1770
pi_176824732
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 21:53 schreef bartos het volgende:
vi

[..]

via ams is een tikkie goedkoper:
https://www.google.com/flights/#search;f=BER,AMS,HAM,FRA,MUC;t=HNL,KOA;d=2018-07-19;r=2018-08-10
https://www.kayak.nl/flig(...)ht_a&fs=legdur=-1770
Thanks, dat scheelt idd al flink, ff kijken of dat tegen de extra reistijd opweegt.
Is er nog een andere site om open jaw flights te checken met flexibele data? Bv heen op HNL en terug vanaf KOA. Dat zou ons ook weer een binnenlandse vlucht schelen...
pi_176825206
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:39 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Thanks, dat scheelt idd al flink, ff kijken of dat tegen de extra reistijd opweegt.
Is er nog een andere site om open jaw flights te checken met flexibele data? Bv heen op HNL en terug vanaf KOA. Dat zou ons ook weer een binnenlandse vlucht schelen...
http://matrix.itasoftware.com/#search:
pi_176834406
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 19:39 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Thanks, dat scheelt idd al flink, ff kijken of dat tegen de extra reistijd opweegt.
Is er nog een andere site om open jaw flights te checken met flexibele data? Bv heen op HNL en terug vanaf KOA. Dat zou ons ook weer een binnenlandse vlucht schelen...
Er is ook nog kiwi.com

Kan je ook de radius waarin de vliegvelden moeten vallen instellen. Maar nog nooit een goed ticket mee gevonden.

Meestal vind ik de data, route en bestemming die ik wil via Kayak, matrix of google flights. En en zoek dan op normale vergelijking site's zoals skyscanner de beste prijs voor die maatschappij/route.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 22:06:03 #74
264234 nexusje
Ik shine als lipgloss
pi_176937342
1 Waarvandaan
Brussel, Dusseldorf, Amsterdam, Rotterdam

2 Wanneer
3-8 augustus iets eerder kan ook - Terug begin september

3 Waarnaartoe
Vietnam, ho chi minh / hanoi

4 Welke manier van reizen
Vliegen

5 Op welke manier wil je reizen.
Geen voorkeur, sta voor alles open

6Wat ik zelf al heb gevonden
Zelf heb ik 560 euro gevonden via brussel -> ho chi minh

Thanks!
pi_176941842
560¤ lijkt me een prima prijs voor een vlucht naar Vietnam.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 4 februari 2018 @ 08:32:19 #76
264234 nexusje
Ik shine als lipgloss
pi_176942054
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 08:11 schreef Jor_Dii het volgende:
560¤ lijkt me een prima prijs voor een vlucht naar Vietnam.
Haha dat leek mij ook maar we blijven nederlanders! Thanks!
pi_176949700
Hoi :D

Reisje richting Oostblok, vertrek 25 februari en moet om 7:35 voor de eerste check en dergelijke op EIndhoven airport zijn. Liever geen nachtje hotel, want zou een goed alternatief zijn, aangezien de treinen en ander ov te laat rijden om mijn tijd te halen?
Ik kom uit Rotterdam. :)
pi_176963028
quote:
7s.gif Op zondag 4 februari 2018 15:59 schreef Vasion het volgende:
Hoi :D

Reisje richting Oostblok, vertrek 25 februari en moet om 7:35 voor de eerste check en dergelijke op EIndhoven airport zijn. Liever geen nachtje hotel, want zou een goed alternatief zijn, aangezien de treinen en ander ov te laat rijden om mijn tijd te halen?
Ik kom uit Rotterdam. :)
De airport shuttle rijd pas vanaf 8.00 (snap eerlijk gezegd niet waarom niet eerder). Dus als je geen nacht naar een hotel oid wilt zul je de laatste trein+ shuttle moeten nemen (aankomst 00:30 op EIN) 7 uur wachten op het vliegveld is alleen niet ideaal, maar ook geen ramp

Anders kan je ook de snelbus vanuit Rotterdam naar Eindhoven station nemen (vertrek 01:07, aankomst 03:22) en dan een UBER/Lyft nemen.
pi_176965348
Mooi voorbeeld van een goedkope vlucht boeken maar niet nadenken hoe je op het vliegveld komt :')
pi_176966355
quote:
7s.gif Op zondag 4 februari 2018 15:59 schreef Vasion het volgende:
Hoi :D

Reisje richting Oostblok, vertrek 25 februari en moet om 7:35 voor de eerste check en dergelijke op EIndhoven airport zijn. Liever geen nachtje hotel, want zou een goed alternatief zijn, aangezien de treinen en ander ov te laat rijden om mijn tijd te halen?
Ik kom uit Rotterdam. :)
- Auto bij het vliegveld parkeren
- Op het vliegveld zelf slapen
- Jezelf weg laten brengen
- Taxi vanaf Rotterdam dan wel Eindhoven Centraal
- Toch een hotel
- Een alternatieve vlucht boeken

Zijn alle opties die ik zo snel kan bedenken.
  Moderator maandag 5 februari 2018 @ 11:14:34 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176967372
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 08:34 schreef MCH het volgende:
Mooi voorbeeld van een goedkope vlucht boeken maar niet nadenken hoe je op het vliegveld komt :')
Dat is inderdaad het jammere van goedkope vluchten, er zit altijd wel een addertje onder het gras ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 5 februari 2018 @ 11:42:24 #82
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176967810
Tulip Inn hotel Eindhoven Airport
pi_176987073
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 08:34 schreef MCH het volgende:
Mooi voorbeeld van een goedkope vlucht boeken maar niet nadenken hoe je op het vliegveld komt :')
Waar haal jij uit dat er niet over nagedacht is? Hotelletje pak ik, alleen als er betere alternatieven zijn, dan neem ik die. Zou een avondje doorhalen in Eindhoven misschien een leuk alternatief zijn :P
pi_176993375
Ik heb een vlucht + hotel gevonden voor 580 euro. Gaat om 7 nachten. Precies in het centrum van Rhodos stad. Dicht bij alle bezienswaardigheden. Kan dit nog goedkoper denken jullie? Gaat om 23 tot en met 31 juli. :P
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_177038990
quote:
Thanks! Helaas krijg ik de prijzen van deze site niet via eind boeking sites, zal dit weekend nog eens gaan puzzlen.
pi_177302804
Ik wil van 7/8/9/10 juli tot 21/22 juli graag naar Glasgow, vanuit Nederland voor één persoon. Enig idee wat hiervoor het goedkoopste is? IK kwam nu uit bij KLM, 105 euro zonder mijn extra bagage check-in. Ryan air vliegt niet vanuit Nederland naar Glasgow. Bussen zie ik zo snel ook niet. Ik zit nog te twijfelen of last minute boeken niet goedkoper uit kan pakken? Suggesties iemand?
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_177302821
quote:
5s.gif Op maandag 19 februari 2018 16:44 schreef Propellerheads het volgende:
Ik wil van 7/8/9/10 juli tot 21/22 juli graag naar Glasgow, vanuit Nederland voor één persoon. Enig idee wat hiervoor het goedkoopste is? IK kwam nu uit bij KLM, 105 euro zonder mijn extra bagage check-in. Ryan air vliegt niet vanuit Nederland naar Glasgow. Bussen zie ik zo snel ook niet. Ik zit nog te twijfelen of last minute boeken niet goedkoper uit kan pakken? Suggesties iemand?
Edinburgh dan? En dan voor paar pond busretour.
pi_177305015
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 16:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Edinburgh dan? En dan voor paar pond busretour.
Zover ik kan vinden gaat die busretour mij minimaal 15 euro kosten en het goedkoopste ticket wat ik voor NL > Edinburgh kan vinden is 88 euro, dus daar schiet ik niet echt iets mee op.. Thanks voor de tip tho ;)
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  One tough cookie maandag 19 februari 2018 @ 23:59:44 #89
169210 liesje1979
pi_177312217
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 02:34 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

De airport shuttle rijd pas vanaf 8.00 (snap eerlijk gezegd niet waarom niet eerder). Dus als je geen nacht naar een hotel oid wilt zul je de laatste trein+ shuttle moeten nemen (aankomst 00:30 op EIN) 7 uur wachten op het vliegveld is alleen niet ideaal, maar ook geen ramp

Anders kan je ook de snelbus vanuit Rotterdam naar Eindhoven station nemen (vertrek 01:07, aankomst 03:22) en dan een UBER/Lyft nemen.
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 09:59 schreef heite het volgende:

[..]

- Auto bij het vliegveld parkeren
- Op het vliegveld zelf slapen
- Jezelf weg laten brengen
- Taxi vanaf Rotterdam dan wel Eindhoven Centraal
- Toch een hotel
- Een alternatieve vlucht boeken

Zijn alle opties die ik zo snel kan bedenken.
Volgens mij zag ik vrijdag dat het vliegveld pas om 4;30 open is. Wilde er nog een foto van maken omdat handige info maar te lui. In ieder geval is het niet 24 uur open en in de nacht een flink aantal uur gesloten.
Wat stom trouwens als die airport shuttle pas vanaf 8 uur gaat rijden. Verder wel een fijne bus, Die in Rotterdam gaat maar eens in het half uur ofzo. :')
  One tough cookie dinsdag 20 februari 2018 @ 00:03:31 #90
169210 liesje1979
pi_177312244
quote:
Openingstijden terminal: Maandag t/m zondag 04.30 - 00.00
4;00 lang buiten wachten lijkt me echt niets. (Als de laatste shuttle om 0:30 aankomt? :?)
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 07:35:27 #91
357044 Budapestenaar
pi_177313871
quote:
5s.gif Op maandag 19 februari 2018 16:44 schreef Propellerheads het volgende:
Ik wil van 7/8/9/10 juli tot 21/22 juli graag naar Glasgow, vanuit Nederland voor één persoon. Enig idee wat hiervoor het goedkoopste is? IK kwam nu uit bij KLM, 105 euro zonder mijn extra bagage check-in. Ryan air vliegt niet vanuit Nederland naar Glasgow. Bussen zie ik zo snel ook niet. Ik zit nog te twijfelen of last minute boeken niet goedkoper uit kan pakken? Suggesties iemand?
Last-minute boeken is sowieso niet goedkoper.
pi_177325895
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 00:03 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

4;00 lang buiten wachten lijkt me echt niets. (Als de laatste shuttle om 0:30 aankomt? :?)
Zeker niet 's nachts, ik zou het niet doen. Ik zou toch een hotel of hostel boeken of iemand charteren die je wegbrengt. En de volgende keer iets beter nadenken. Ik vlieg alleen vanaf Eindhoven als ik zeker weet dat ik de vlucht met de reguliere dienstregeling van de NS kan halen met nog wat speling.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_177325939
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:44 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Zover ik kan vinden gaat die busretour mij minimaal 15 euro kosten en het goedkoopste ticket wat ik voor NL > Edinburgh kan vinden is 88 euro, dus daar schiet ik niet echt iets mee op.. Thanks voor de tip tho ;)
eindhoven Edinburgh is op zijn goedkoopst 18$ ;)
  dinsdag 20 februari 2018 @ 20:44:58 #94
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_177329238
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 00:03 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

4;00 lang buiten wachten lijkt me echt niets. (Als de laatste shuttle om 0:30 aankomt? :?)
Ik heb vorig jaar juli dat één keer moeten doen, nou ja, ik kwam om ongeveer 03:30 uur aan op de luchthaven en vond het bijzonder druk met allemaal mensen die buiten aan het wachten waren totdat de luchthaven open ging.
Ik denk dat het op zich in juli nog wel te doen is omdat het nou niet heel koud was, in deze tijd van het jaar zou ik er inderdaad niet aan denken om dit te doen.

Dat de luchthaven gesloten is begrijp ik weer wel, anders trekt het een bepaald soort type mensen aan die niet goed zijn voor de staat van de terminal.
Beveiliging inschakelen werkt maar gedeeltelijk, en je hebt echt wel meer dan 1 mannetje nodig wil je dat een beetje goed doen, en dan nog zal dat niet alles kunnen voorkomen.

Op Schiphol die wel 24 uur open is komt dat ook omdat men ook vluchten in de nacht heeft of kan hebben. Officieel moet je bewijs hebben dat je gaat vliegen, iemand komt afhalen of een treinticket hebben, maar aan mij is nimmer nog wat gevraagd, maar de beveiliging is wel actief in het wegsturen van bepaalde type personen, al dan niet met hulp van de Marechaussee.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_177337744
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 18:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

eindhoven Edinburgh is op zijn goedkoopst 18$ ;)
En waar heb je dat gevonden?
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_177337772
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 07:35 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Last-minute boeken is sowieso niet goedkoper.
Alright, doe ik dat sowieso niet. Hoe komt dat precies dan? Ik dacht als er zo last-minute één plekje vrijkomt zal dat vast niet prijzig zijn, haha
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_177337781
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:45 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Alright, doe ik dat sowieso niet. Hoe komt dat precies dan? Ik dacht als er zo last-minute één plekje vrijkomt zal dat vast niet prijzig zijn, haha
Omdat mensen die last minute moeten vliegen ook wel willen betalen. Bijvoorbeeld begrafenissen, last minute meetings etc.
pi_177337831
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 18:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

eindhoven Edinburgh is op zijn goedkoopst 18$ ;)
Help men dan op z'n minst wat verder door te vertellen waar, wanneer, welke link enz ipv deze oneliner te plaatsen...
pi_177337928
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:46 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Omdat mensen die last minute moeten vliegen ook wel willen betalen. Bijvoorbeeld begrafenissen, last minute meetings etc.
Ah ja, natuurlijk, goed punt
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_177344437
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Help men dan op z'n minst wat verder door te vertellen waar, wanneer, welke link enz ipv deze oneliner te plaatsen...
Dat is het business model van Yreal, beetje populair doen met spotprijzen.
pi_177348724
Goedkoopste waar ik nu op kom is met KLM van Amsterdam naar Glasgow, voor 94 euro ex. mijn bagage(backpack) (zie: https://www.lowcostairlines.nl/zoeken/e8c44baf4d957884bf4b/) . Goedkoper gaat het de komende weken niet worden vrees ik..?
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_177349647
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:42 schreef Propellerheads het volgende:
Goedkoopste waar ik nu op kom is met KLM van Amsterdam naar Glasgow, voor 94 euro ex. mijn bagage(backpack) (zie: https://www.lowcostairlines.nl/zoeken/e8c44baf4d957884bf4b/) . Goedkoper gaat het de komende weken niet worden vrees ik..?
Jawel, megabus Amsterdam London en daar weer een megabus/nationalexpress naar glasgow, wel teringlangonderweg
pi_177349890
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:35 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is het business model van Yreal, beetje populair doen met spotprijzen.
har har. Ga iemand anders lastig vallen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Help men dan op z'n minst wat verder door te vertellen waar, wanneer, welke link enz ipv deze oneliner te plaatsen...
Sorry hoor, ik zat op mijn mobiel even snel wat topics te checken. Ik nam aan dat mensen zelf wel wisten dat EIN-EDI alleen maar ryanair kon zijn. Vooral types als MCH weten dat dondersgoed maar willen het gewoon even gebruiken om te bashen.

quote:
11s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:43 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

En waar heb je dat gevonden?
Ryanair dus. Ik heb vooral het idee dat ze heel veel moeite hebben om last minute de maandagvluchten te vullen. Vaak genoeg zie je in het weekend voor de opvolgende maandag nog vluchten onder de 10 weg gaan. Verder zijn ze ook niet bijzonder duur hoor, meestal in de 20 euro range.
pi_177349928
Ik heb bij Ryanair ooit eens 360 euro moeten betalen voor een last minute ticket 3 uur van te voren op het airport.
pi_177349978
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:42 schreef Propellerheads het volgende:
Goedkoopste waar ik nu op kom is met KLM van Amsterdam naar Glasgow, voor 94 euro ex. mijn bagage(backpack) (zie: https://www.lowcostairlines.nl/zoeken/e8c44baf4d957884bf4b/) . Goedkoper gaat het de komende weken niet worden vrees ik..?
Trouwens, waar kom je vandaan en neem je bagage mee? Als je uit Amsterdam komt en een ruimkoffer wil zou ik al niet naar Eindhoven gaan om een tientje te besparen.
pi_177350013
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:42 schreef Propellerheads het volgende:
Goedkoopste waar ik nu op kom is met KLM van Amsterdam naar Glasgow, voor 94 euro ex. mijn bagage(backpack) (zie: https://www.lowcostairlines.nl/zoeken/e8c44baf4d957884bf4b/) . Goedkoper gaat het de komende weken niet worden vrees ik..?
Bij tripair is dat ticket 93 euro, maar qua klm retourtjes zit je wel redelijk op de bodem dan. Vergeet niet je in te schrijven bij flying blue, krijg je korting op je ruimbagage.
pi_177350106
quote:
15s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

har har. Ga iemand anders lastig vallen.

[..]

Sorry hoor, ik zat op mijn mobiel even snel wat topics te checken. Ik nam aan dat mensen zelf wel wisten dat EIN-EDI alleen maar ryanair kon zijn. Vooral types als MCH weten dat dondersgoed maar willen het gewoon even gebruiken om te bashen.

[..]

Ryanair dus. Ik heb vooral het idee dat ze heel veel moeite hebben om last minute de maandagvluchten te vullen. Vaak genoeg zie je in het weekend voor de opvolgende maandag nog vluchten onder de 10 weg gaan. Verder zijn ze ook niet bijzonder duur hoor, meestal in de 20 euro range.
Viesmad, gewoon lolletje man.
pi_177350524
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Viesmad, gewoon lolletje man.
Nee, je loopt altijd gewoon kansloos te bashen. Waarom vertel je zelf niet even dat het ryanair was dan?
pi_177352836
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Bij tripair is dat ticket 93 euro, maar qua klm retourtjes zit je wel redelijk op de bodem dan. Vergeet niet je in te schrijven bij flying blue, krijg je korting op je ruimbagage.
Thanks!

quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Trouwens, waar kom je vandaan en neem je bagage mee? Als je uit Amsterdam komt en een ruimkoffer wil zou ik al niet naar Eindhoven gaan om een tientje te besparen.
Ik heb inderdaad een flinke backpack als ruimbaggage, die mag precies mee qua afmetingcriteria van KLM. Last-minute risico ga ik liever niet lopen. Wordt trouwens gebracht door mijn zus, die rekent toch geen benzinekosten >:) . Zonder punten heb ik niks aan die bagage-korting, toch?

quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Jawel, megabus Amsterdam London en daar weer een megabus/nationalexpress naar glasgow, wel teringlangonderweg
Jep, plus een eventuele overnachting in Londen. Dan gaat het verschil van een paar tientjes niet uitmaken voor mij :9
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_177353066
Plus nog 50 euro aan bagage bij m'n vliegreis. Misschien toch de bus overwegen :')
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_177353199
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:29 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Thanks!

[..]

Ik heb inderdaad een flinke backpack als ruimbaggage, die mag precies mee qua afmetingcriteria van KLM. Last-minute risico ga ik liever niet lopen. Wordt trouwens gebracht door mijn zus, die rekent toch geen benzinekosten >:) . Zonder punten heb ik niks aan die bagage-korting, toch?

[..]

Jep, plus een eventuele overnachting in Londen. Dan gaat het verschil van een paar tientjes niet uitmaken voor mij :9
direct na inschrijven krijg je korting op bagage. Voordeeltje van base level. 10e per leg geloof ik.
pi_177353288
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

direct na inschrijven krijg je korting op bagage. Voordeeltje van base level. 10e per leg geloof ik.
Het was ff zoeken, maar ik zie het nu ook staan, tot wel 10 euro korting op eerste stuk betaalde ruimbaggage. Scheelt weer wat, thanks !
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_177353314
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:49 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Het was ff zoeken, maar ik zie het nu ook staan, tot wel 10 euro korting op eerste stuk betaalde ruimbaggage. Scheelt weer wat, thanks !
pi_177355826
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:29 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Thanks!

[..]

Ik heb inderdaad een flinke backpack als ruimbaggage, die mag precies mee qua afmetingcriteria van KLM. Last-minute risico ga ik liever niet lopen. Wordt trouwens gebracht door mijn zus, die rekent toch geen benzinekosten >:) . Zonder punten heb ik niks aan die bagage-korting, toch?

[..]

Jep, plus een eventuele overnachting in Londen. Dan gaat het verschil van een paar tientjes niet uitmaken voor mij :9
Echte diehards doen dat zonder hotelovernachting.

https://www.busliniensuche.de/ is een leuke site

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2018 22:08:36 ]
pi_177356226
quote:
15s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:48 schreef Yreal het volgende:
Ryanair dus. Ik heb vooral het idee dat ze heel veel moeite hebben om last minute de maandagvluchten te vullen. Vaak genoeg zie je in het weekend voor de opvolgende maandag nog vluchten onder de 10 weg gaan. Verder zijn ze ook niet bijzonder duur hoor, meestal in de 20 euro range.
Laagste huidige tarief voor maandag 9 juli is ¤ 58,13 op ryanair.nl
Waar heb je die van $18 gevonden?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177358644
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Laagste huidige tarief voor maandag 9 juli is ¤ 58,13 op ryanair.nl
Waar heb je die van $18 gevonden?
inmiddels is die prijs redelijk weg zie ik ja.
pi_177358656
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:06 schreef MCH het volgende:

[..]

Echte diehards doen dat zonder hotelovernachting.

https://www.busliniensuche.de/ is een leuke site
moet je niet willen joh
pi_177399598
Hoe kom ik met een groep van 15/16 ongeveer nog aan goedkope tickets voor een weekend naar een Europese stad in oktober/november? Ik zie enkel hele dure tickets op vrijdag en moeilijke mogelijkheden om terug te komen. Iemand ideeën over bestemmingen/groepsboekingen?
pi_177399761
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:11 schreef MeesterBier het volgende:
Hoe kom ik met een groep van 15/16 ongeveer nog aan goedkope tickets voor een weekend naar een Europese stad in oktober/november? Ik zie enkel hele dure tickets op vrijdag en moeilijke mogelijkheden om terug te komen. Iemand ideeën over bestemmingen/groepsboekingen?
weekend is sowieso kut voor goedkoop. Ik weet niet wat jullie willen, waar jullie vandaan komen en wat jullie budget is?

Het wisselt namelijk per maatschappij of groepsboekingen goedkoop zijn.
pi_177467154
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

weekend is sowieso kut voor goedkoop. Ik weet niet wat jullie willen, waar jullie vandaan komen en wat jullie budget is?

Het wisselt namelijk per maatschappij of groepsboekingen goedkoop zijn.
Ik merk het. We willen zo goedkoop mogelijk op citytrip, zijn daarom qua vertrek flexibel. AMS, DUS, NRN, EIN, GRQ kijken we nu naar.
pi_177467314
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:17 schreef MeesterBier het volgende:

[..]

Ik merk het. We willen zo goedkoop mogelijk op citytrip, zijn daarom qua vertrek flexibel. AMS, DUS, NRN, EIN, GRQ kijken we nu naar.
Trein Berlijn
  Moderator maandag 26 februari 2018 @ 23:23:38 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177474105
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:11 schreef MeesterBier het volgende:
Hoe kom ik met een groep van 15/16 ongeveer nog aan goedkope tickets voor een weekend naar een Europese stad in oktober/november? Ik zie enkel hele dure tickets op vrijdag en moeilijke mogelijkheden om terug te komen. Iemand ideeën over bestemmingen/groepsboekingen?
Het zou handig zijn als je een aantal steden noemt, Europa is nogal groot :+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_177476024
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:17 schreef MeesterBier het volgende:

[..]

Ik merk het. We willen zo goedkoop mogelijk op citytrip, zijn daarom qua vertrek flexibel. AMS, DUS, NRN, EIN, GRQ kijken we nu naar.
pfoe. November is nog niet eens boekbaar. Ik zou nog even afwachten..
pi_177487202
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 23:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het zou handig zijn als je een aantal steden noemt, Europa is nogal groot :+
Zit te kijken naar Gdansk, Alicante en wat andere bestemmingen waar je momenteel goedkoop heen zou kunnen. Slapen moet ook een beetje betaalbaar blijven, vandaar dat Londen en Dublin inmiddels geschrapt zijn. :9
pi_177491249
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 07:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

pfoe. November is nog niet eens boekbaar. Ik zou nog even afwachten..
Wanneer gaan deze novemberweekenden in de verkoop bij Wizz en Ryanair etc?
pi_177581928
Mijn ouders en ik willen van 27 april tot en met 2 mei (iets in die richting, hoeft niet per se die datums te zijn) naar New York om mijn zus te bezoeken. We kijken wel op CheapTickets e.d., maar echt goede aanbiedingen vinden we vooralsnog niet :P Ik vraag me af of jullie goede tips hebben om naar New York te vliegen voor een niet al te hoge prijs.

Je leest laatste tijd zo veel artikelen op Facebook in de trant van "voor een prikkie naar New York", maar daar zie ik nog niet zo veel van terug :') :P

Thanks alvast! Hoop dat iemand me kan helpen
pi_177581979
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:59 schreef ikbenrond het volgende:
Mijn ouders en ik willen van 27 april tot en met 2 mei (iets in die richting, hoeft niet per se die datums te zijn) naar New York om mijn zus te bezoeken. We kijken wel op CheapTickets e.d., maar echt goede aanbiedingen vinden we vooralsnog niet :P Ik vraag me af of jullie goede tips hebben om naar New York te vliegen voor een niet al te hoge prijs.

Je leest laatste tijd zo veel artikelen op Facebook in de trant van "voor een prikkie naar New York", maar daar zie ik nog niet zo veel van terug :') :P

Thanks alvast! Hoop dat iemand me kan helpen
sowieso nooit naar cheaptickets Gaan, dat zijn oplichters.
pi_177582007
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

sowieso nooit naar cheaptickets Gaan, dat zijn oplichters.
oh, dat is al een goede tip dan iig. thanks
pi_177582102
Je zit daar met allemaal vrije dagen enzo, dan wil iedereen weg en is het dus duur.

Ga je het werkend ervoor kom je op 320 pp. Dit weekend kan je voor 420pp. Is dat Wat?
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 00:28:13 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177591891
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 19:14 schreef MeesterBier het volgende:

[..]

Zit te kijken naar Gdansk, Alicante en wat andere bestemmingen waar je momenteel goedkoop heen zou kunnen. Slapen moet ook een beetje betaalbaar blijven, vandaar dat Londen en Dublin inmiddels geschrapt zijn. :9
Gdánsk kan ik absoluut aanraden! Erg leuke stad en zeer betaalbaar.

Alicante vond ik ook leuk maar dat heb je in een dag wel gezien. Ik zou dan eerder voor een stad als Valencia of Malaga gaan :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 00:30:11 #131
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177591929
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:59 schreef ikbenrond het volgende:
Mijn ouders en ik willen van 27 april tot en met 2 mei (iets in die richting, hoeft niet per se die datums te zijn) naar New York om mijn zus te bezoeken. We kijken wel op CheapTickets e.d., maar echt goede aanbiedingen vinden we vooralsnog niet :P Ik vraag me af of jullie goede tips hebben om naar New York te vliegen voor een niet al te hoge prijs.

Je leest laatste tijd zo veel artikelen op Facebook in de trant van "voor een prikkie naar New York", maar daar zie ik nog niet zo veel van terug :') :P

Thanks alvast! Hoop dat iemand me kan helpen
Kijk eens op weflycheap, daar zijn de laatste tijd mooie dealtjes voor New York.

En probeer skyscanner eens, daar kun je tickets met elkaar vergelijken :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 00:31:27 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177591951
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

sowieso nooit naar cheaptickets Gaan, dat zijn oplichters.
Verklaar jezelf nader? Het zou ook niet mijn eerste keuze zijn maar om nou te zeggen dat het oplichters zijn gaat me wat ver...
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_177614459
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:59 schreef ikbenrond het volgende:
Mijn ouders en ik willen van 27 april tot en met 2 mei (iets in die richting, hoeft niet per se die datums te zijn) naar New York om mijn zus te bezoeken. We kijken wel op CheapTickets e.d., maar echt goede aanbiedingen vinden we vooralsnog niet :P Ik vraag me af of jullie goede tips hebben om naar New York te vliegen voor een niet al te hoge prijs.

Je leest laatste tijd zo veel artikelen op Facebook in de trant van "voor een prikkie naar New York", maar daar zie ik nog niet zo veel van terug :') :P

Thanks alvast! Hoop dat iemand me kan helpen
Dan moet je ook niet precies in de meivakantie weg willen, dan wil iedereen weg en zijn vliegtickets (met name bij Eurowings, Norwegian, WOW etc.) veel duurder dan normaal.

Dus tip: Ga op een ander moment/wees flexibel. Kan dat niet, dan heb je gewoon pech. Als iedereen voor een prikkie naar New York gaat kan het natuurlijk simpelweg niet uit.
pi_177614487
Oh en kijk voor goedkope vluchten niet bij sites van derden als Cheaptickets. Eurowings, Norwegian en WOW (de belangrijkste low-cost maatschappijen tussen Nederland/omstreken en de VS) verkopen volgens mij alleen via hun eigen website, of zijn in elk geval goedkoper op de eigen site.
pi_177614508
WOW air 27 April heen, 3 mei terug kost 450¤. Bij zowel Eurowings (vanaf Düsseldorf) en Norwegian kan je rond die periode nog voor onder 500¤ naar New York, gewoon op de eigen site kijken

edit: 29 April-3 Mei kost bij WOW slecht 380¤

[ Bericht 13% gewijzigd door Jappie_Sea op 05-03-2018 06:43:42 ]
pi_177614530
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 00:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kijk eens op weflycheap, daar zijn de laatste tijd mooie dealtjes voor New York.

En probeer skyscanner eens, daar kun je tickets met elkaar vergelijken :)
Skyscanner is inderdaad een perfecte site om goedkope tickets te vinden. Enige probleem dat ik heb ontdekt is dat de eigen site van Norwegian er op de een of andere manier niet in wordt meegenomen.
pi_177614952
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 06:36 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Skyscanner is inderdaad een perfecte site om goedkope tickets te vinden. Enige probleem dat ik heb ontdekt is dat de eigen site van Norwegian er op de een of andere manier niet in wordt meegenomen.
Hier neemt ie Norwegian wel mee, misschien sta je op de zwarte lijst voor Scandinavië
  maandag 5 maart 2018 @ 08:29:00 #138
258802 Yreal
henk..!
pi_177615214
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 06:36 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Skyscanner is inderdaad een perfecte site om goedkope tickets te vinden. Enige probleem dat ik heb ontdekt is dat de eigen site van Norwegian er op de een of andere manier niet in wordt meegenomen.
skyscanner en momondo naast elkaar draaien als je echt alles wil zien.
  maandag 5 maart 2018 @ 08:34:03 #139
258802 Yreal
henk..!
pi_177615266
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 00:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Verklaar jezelf nader? Het zou ook niet mijn eerste keuze zijn maar om nou te zeggen dat het oplichters zijn gaat me wat ver...
de tickets zelf verkopen ze al voor meer dan de airlines zelf doet.

En dan 30$ boeking rekenen... :')

21 maart. In skyscanner is de goedkoopste vlucht 33$ bij tranaavia met 0$ boeking. Bij cheaptickets 47$ met 27$ boeking. Tjaaa :')
pi_177615282
Ik zou ook wel zo'n bedrijf willen hebben, mensen blijven toch dom en daar dus maar boeken.
pi_177615335
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:59 schreef ikbenrond het volgende:
Mijn ouders en ik willen van 27 april tot en met 2 mei (iets in die richting, hoeft niet per se die datums te zijn) naar New York om mijn zus te bezoeken. We kijken wel op CheapTickets e.d., maar echt goede aanbiedingen vinden we vooralsnog niet :P Ik vraag me af of jullie goede tips hebben om naar New York te vliegen voor een niet al te hoge prijs.

Je leest laatste tijd zo veel artikelen op Facebook in de trant van "voor een prikkie naar New York", maar daar zie ik nog niet zo veel van terug :') :P

Thanks alvast! Hoop dat iemand me kan helpen
Probeer Google flights, ook vanuit Brussel of Düsseldorf. Vanuit Brussel zie ik ¤451 voor die data, maar andere data kunnen zo te zien goedkoper zijn.
pi_177794944
Waarom is een groepsboeking (in mijn ervaring) altijd duurder? Het is voor een vliegmaatschappij toch juist makkelijk en daarbij voor hun goed te weten dat nu al een vliegtuig in november voor een deel vol zit.

En werkt de truc tegenwoordig nog om via twee computers op hetzelfde moment een boeking door te voeren? Zo deed ik het vroeger altijd :9 .
pi_177795136
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:38 schreef MeesterBier het volgende:
Waarom is een groepsboeking (in mijn ervaring) altijd duurder? Het is voor een vliegmaatschappij toch juist makkelijk en daarbij voor hun goed te weten dat nu al een vliegtuig in november voor een deel vol zit.

En werkt de truc tegenwoordig nog om via twee computers op hetzelfde moment een boeking door te voeren? Zo deed ik het vroeger altijd :9 .
Stel: er zijn voor het laagste tarief nog 3 stoelen vrij.
Als je dan voor 6 personen tegelijk boekt, krijgen alle 6 personen het eerstvolgende hogere tarief waarvoor nog genoeg (6 in dit voorbeeld) stoelen vrij zijn.
Als je - in dit voorbeeld - 2 boekingen maakt (één voor 3 personen en één voor de andere 3 personen), dan krijgen de eerste 3 personen het lagere tarief en de andere 3 het hogere tarief.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177795431
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Stel: er zijn voor het laagste tarief nog 3 stoelen vrij.
Als je dan voor 6 personen tegelijk boekt, krijgen alle 6 personen het eerstvolgende hogere tarief waarvoor nog genoeg (6 in dit voorbeeld) stoelen vrij zijn.
Als je - in dit voorbeeld - 2 boekingen maakt (één voor 3 personen en één voor de andere 3 personen), dan krijgen de eerste 3 personen het lagere tarief en de andere 3 het hogere tarief.
Klinkt ergens ook wel heel logisch.
pi_177824386
Hallo mensen,

Ik heb kort geleden gehoord dat ik vanaf augustus een halfjaar in Ontario, Canada mag gaan studeren 8-) De stad waar ik ga studeren ligt tussen Toronto en Montréal in, beiden zijn dus opties voor mij. Derde optie is om op Newark te vliegen en daar in de buurt eerst familie te bezoeken. Wie kan mij helpen zoeken naar een mooi ticket?
Heenreis ligt flexibel in augustus maar uiterlijk 27 augustus; terugreis vanaf 3 januari 2019 tot uiterlijk 10 januari of iets dergelijks. Heen naar Canada, terug vanaf Newark wordt ook zeer verwelkomd :D
Vliegveld waarvandaan ik kan gaan: Schiphol, Groningen, Düsseldorf. Laagste prijzen tot nu toe liggen zo rond de 600 euro van wat ik heb gevonden. Overstap geen probleem, maar weinig ervaring mee dus als het niet hoeft dan niet :+
pi_177863342
Goedemiddag! :W
Ik wil graag op 14/15 of 16 juli naar Gothenburg, Zweden. Maar is allemaal +/- 170 euro.
Jullie nog tips om wat goedkoper heen te gaan? Alvast bedankt! O+
pi_177864138
quote:
4s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:33 schreef Leonos het volgende:
Goedemiddag! :W
Ik wil graag op 14/15 of 16 juli naar Gothenburg, Zweden. Maar is allemaal +/- 170 euro.
Jullie nog tips om wat goedkoper heen te gaan? Alvast bedankt! O+
Vliegtuig: 16 juli 07:15-11:40 Air France AMS - GOT ¤ 139 via kayak
Bus: 14 juli 23:00-15 juli 21:00 Amsterdam via Berlijn naar Gothenburg ¤ 70. CitybusExpres & Comati PSG. 1 keer overstappen; overstaptijd 1 uur.
Trein: 14 juli 11:00-15 juli 08:00 Amsterdam Centraal - Gothenburg ¤54. 6 keer overstappen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177864875
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Vliegtuig: 16 juli 07:15-11:40 Air France AMS - GOT ¤ 139 via kayak
Bus: 14 juli 23:00-15 juli 21:00 Amsterdam via Berlijn naar Gothenburg ¤ 70. CitybusExpres & Comati PSG. 1 keer overstappen; overstaptijd 1 uur.
Trein: 14 juli 11:00-15 juli 08:00 Amsterdam Centraal - Gothenburg ¤54. 6 keer overstappen.
Cool, kan ik wel wat mee! Maar word toch vliegen, duurt allemaal te lang de rest :P
Thanks!
pi_177865149
quote:
4s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 14:33 schreef Leonos het volgende:
Goedemiddag! :W
Ik wil graag op 14/15 of 16 juli naar Gothenburg, Zweden. Maar is allemaal +/- 170 euro.
Jullie nog tips om wat goedkoper heen te gaan? Alvast bedankt! O+
13 juli, eindhoven Gothenburg met wizz 65euro met een overstap van een uurtje in wrocolow.
pi_177865156
quote:
4s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:47 schreef Leonos het volgende:

[..]

Cool, kan ik wel wat mee! Maar word toch vliegen, duurt allemaal te lang de rest :P
Thanks!
Alstu.
Tip voor een volgende keer: beantwoord de vragen in de OP. Dan kunnen we wat gerichter zoeken. Amsterdam was een gok va mij bv.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177865188
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

13 juli, eindhoven Gothenburg met wizz 65euro met een overstap van een uurtje in wrocolow.
Wow, thanks!

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Alstu.
Tip voor een volgende keer: beantwoord de vragen in de OP. Dan kunnen we wat gerichter zoeken. Amsterdam was een gok va mij bv.
OP niet gelezen vriend, maar volgende keer! :P
pi_177865216
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:02 schreef underground1009 het volgende:
Hallo mensen,

Ik heb kort geleden gehoord dat ik vanaf augustus een halfjaar in Ontario, Canada mag gaan studeren 8-) De stad waar ik ga studeren ligt tussen Toronto en Montréal in, beiden zijn dus opties voor mij. Derde optie is om op Newark te vliegen en daar in de buurt eerst familie te bezoeken. Wie kan mij helpen zoeken naar een mooi ticket?
Heenreis ligt flexibel in augustus maar uiterlijk 27 augustus; terugreis vanaf 3 januari 2019 tot uiterlijk 10 januari of iets dergelijks. Heen naar Canada, terug vanaf Newark wordt ook zeer verwelkomd :D
Vliegveld waarvandaan ik kan gaan: Schiphol, Groningen, Düsseldorf. Laagste prijzen tot nu toe liggen zo rond de 600 euro van wat ik heb gevonden. Overstap geen probleem, maar weinig ervaring mee dus als het niet hoeft dan niet :+
20/08: AMS - TORONTO (direct)
07/01: NEWARK - AMS (stop in Parijs, 1u)

Via skyscanner: 626¤

Edit: sorry, niet gelezen dat je al rond die prijs hebt gevonden. Direct boeken zou ik zeggen, veel goedkoper wordt het niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_177880253
Mwaaah dat moet beter kunnen.
pi_177908193
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:02 schreef underground1009 het volgende:
Hallo mensen,

Ik heb kort geleden gehoord dat ik vanaf augustus een halfjaar in Ontario, Canada mag gaan studeren 8-) De stad waar ik ga studeren ligt tussen Toronto en Montréal in, beiden zijn dus opties voor mij. Derde optie is om op Newark te vliegen en daar in de buurt eerst familie te bezoeken. Wie kan mij helpen zoeken naar een mooi ticket?
Heenreis ligt flexibel in augustus maar uiterlijk 27 augustus; terugreis vanaf 3 januari 2019 tot uiterlijk 10 januari of iets dergelijks. Heen naar Canada, terug vanaf Newark wordt ook zeer verwelkomd :D
Vliegveld waarvandaan ik kan gaan: Schiphol, Groningen, Düsseldorf. Laagste prijzen tot nu toe liggen zo rond de 600 euro van wat ik heb gevonden. Overstap geen probleem, maar weinig ervaring mee dus als het niet hoeft dan niet :+
Rond de 450 euro is te doen met Wizzair, maar dan kun je geen bagage meenemen. Uiteindelijk kom je met waarschijnlijk ook rond de 600 uit.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 14:01:20 #155
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_178034653
Ook maar een poging wagen, want ik zoek me een ongeluk.

Waarvandaan: Amsterdam, Brussel, Düsseldorf
Waarheen: Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, evt. San Diego
Wanneer: 15-18 juli heen, 4-7 augustus terug

Aantal keer overstappen maakt eigenlijk niets uit. Vind prijzen voor minstens 850 euro. Op zich geen probleem maar als het kan wil ik er nog wel een paar honderd euro op besparen. Kunnen er nog acties komen voor die (dure) periode of valt dat niet te verwachten?
Gourmetten of steengrillen?
pi_178035021
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:01 schreef Silenus het volgende:
Ook maar een poging wagen, want ik zoek me een ongeluk.

Waarvandaan: Amsterdam, Brussel, Düsseldorf
Waarheen: Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, evt. San Diego
Wanneer: 15-18 juli heen, 4-7 augustus terug

Aantal keer overstappen maakt eigenlijk niets uit. Vind prijzen voor minstens 850 euro. Op zich geen probleem maar als het kan wil ik er nog wel een paar honderd euro op besparen. Kunnen er nog acties komen voor die (dure) periode of valt dat niet te verwachten?
Skyscanner:

DUS - LAS 16/7 - 7/8 met heen 1 en terug 2 tussenstops ¤ 718
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 23 maart 2018 @ 14:56:50 #157
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_178035679
Ah ja, thanks! DUS - LAS is vanaf 12 juli zelfs 580, moet ik alleen m'n vriendin nog even ompraten om haar weekendje weg met vriendinnen te cancellen. :+
Gourmetten of steengrillen?
pi_178483608
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:07 schreef Lidl het volgende:
Ik ben aan het uitzoeken hoe ik een treinreis van Girona naar Barcelona kan maken en het lieft met een hogesnelheidstrein oid. Is er daar ergens een topic voor?
Kijk op renfe.es . Daar kan je voor 16 euro een ticket kopen met de Avant of voor 32 euro met de AVE hogesnelheidstrein. Die zijn op dit traject even snel en maximaal drie kwartier sneller dan de normale trein, afhankelijk van waar je in Barcelona moet zijn.
  vrijdag 13 april 2018 @ 20:08:04 #159
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_178496203
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 06:34 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Kijk op renfe.es . Daar kan je voor 16 euro een ticket kopen met de Avant of voor 32 euro met de AVE hogesnelheidstrein. Die zijn op dit traject even snel en maximaal drie kwartier sneller dan de normale trein, afhankelijk van waar je in Barcelona moet zijn.
Thanks voor de tip, ga straks eens uitzoeken. Het is maar een klein tripje en kan ook met de auto maar de trein leek me wel leuk. ^O^
pi_178498461
Weet iemand toevallig vanaf wanneer de vliegtickets duurder worden?
Ik ga op 4 of 5 mei naar Napels, maar heb nog geen toestemming van mijn werkgever.

Mocht ik dat niet krijgen dan ga ik alleen op zaterdag heen en zondag terug en anders van vrijdag heen en maandag terug.

Is het raadzaam om voor de zekerheid te boeken voor die zaterdag/zondag?

De opties zijn:

Vliegen: Athene - Napels
Ferry Piraeus - Ancona en dan een auto huren om van/naar Napels te rijden. (alleen langweekend) Ook omdat de schepen dagelijks om 17 vertrekken en ik dat niet red op vrijdag en het als ik het zaterdag doe geen zin heeft om te gaan.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_178498687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 22:12 schreef Aiciu het volgende:
Weet iemand toevallig vanaf wanneer de vliegtickets duurder worden?
Ik ga op 4 of 5 mei naar Napels, maar heb nog geen toestemming van mijn werkgever.

Mocht ik dat niet krijgen dan ga ik alleen op zaterdag heen en zondag terug en anders van vrijdag heen en maandag terug.

Is het raadzaam om voor de zekerheid te boeken voor die zaterdag/zondag?

De opties zijn:

Vliegen: Athene - Napels
Ferry Piraeus - Ancona en dan een auto huren om van/naar Napels te rijden. (alleen langweekend) Ook omdat de schepen dagelijks om 17 vertrekken en ik dat niet red op vrijdag en het als ik het zaterdag doe geen zin heeft om te gaan.
"de vliegtickets"? Welke precies?
Volgens mij gaan er geen ferries van Piraeus naar Ancona. Daarvoor moet je in Patras zijn. Maar dan kun je beter naar Bari gaan.
Verder zou het handig zijn als je meldt dat je in Athene woont/vanuit Athene reist. Dat weet niet iedereen en dan gaat men uit van Nederland.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178498737
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 22:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"de vliegtickets"? Welke precies?
Volgens mij gaan er geen ferries van Piraeus naar Ancona. Daarvoor moet je in Patras zijn. Maar dan kun je beter naar Bari gaan.
Verder zou het handig zijn als je meldt dat je in Athene woont/vanuit Athene reist. Dat weet niet iedereen en dan gaat men uit van Nederland.
Ze gaan wel bij Hellenic Seaways, ben daar langs geweest omdat er in de haven ook aangegeven staat dat ze naar Italië gaan, dus ik vroeg waar en vertrektijden etc.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_178498777
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 22:29 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ze gaan wel bij Hellenic Seaways, ben daar langs geweest omdat er in de haven ook aangegeven staat dat ze naar Italië gaan, dus ik vroeg waar en vertrektijden etc.
Staat niet op hun website..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178499046
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 22:31 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Staat niet op hun website..
Klopt, daarom heb ik er ook naar gevraagd bij de service desk.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_178499112
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 22:46 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Klopt, daarom heb ik er ook naar gevraagd bij de service desk.
Weet je zeker dat ze je vraag goed begrepen hebben? Ik bedoel, welke reden hebben ze om die route niet op hun site aan te bieden? Lijkt me een merkwaardige route voor een maatschappij die verder alleen naar Griekse bestemmingen vaart.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178499686
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 22:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze je vraag goed begrepen hebben? Ik bedoel, welke reden hebben ze om die route niet op hun site aan te bieden? Lijkt me een merkwaardige route voor een maatschappij die verder alleen naar Griekse bestemmingen vaart.
Lijkt me wel, want ik kon ter plekke boeken.
En ze kon me ook de tarieven vertellen ¤70,- zonder hut en ¤120,- met hut. Bovendien staat er een bord met Greece - Italy passengers only. Die zal er niet voor de sier staan ookal is het Griekenland.
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 13 april 2018 @ 23:28:36 #167
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178499938
Ferry duurt bijna 16-24 uur enkele reis of zo. Waarom zou je dat doen als je maar 2 of 4 dagen hebt
pi_178500700
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 23:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ferry duurt bijna 16-24 uur enkele reis of zo. Waarom zou je dat doen als je maar 2 of 4 dagen hebt
Ik wilde heel omslachtig via Istanbul, waarbij ik een overstap had van 17 uur, uiteraard geen verkeerde bestemming om een paar uur door te brengen, maar dit zou betekenen dat ik ruim 200 euro zou betalen voor 2 dagen, bovenop de 175 van de vorige reis. (Vliegticket vanuit Amsterdam naar Napels + wedstrijdticket)

En om nou tegen de 450 euro te betalen voor 2 dagen, waarvan ik in totaal niet eens een dag in de stad ben en niet eens de wedstrijd volledig kan bezoeken, moet ik denk ik toch maar een andere keer gaan.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_178502285
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 23:15 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Lijkt me wel, want ik kon ter plekke boeken.
En ze kon me ook de tarieven vertellen ¤70,- zonder hut en ¤120,- met hut. Bovendien staat er een bord met Greece - Italy passengers only. Die zal er niet voor de sier staan ookal is het Griekenland.
in Griekenland is alles rekbaar...
  donderdag 10 mei 2018 @ 16:56:19 #170
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_179065799
Ik heb de volgende vlucht gevonden:

AMS - DUB en DUB - IAD op 15 september en vervolgens
BOS - DUB en DUB - DUS op 30 september.

De prijs is 420 euro. Is dit een nette prijs of kan dit goedkoper?

De vertrekdagen zijn flexibel, alsmede de vertrek en aankomstluchthaven (AMS, BRU of DUS). Het maakt voor mij ook niet uit of ik bij aankomst in Amerika start in Boston of Washington. Kan de route die ik voor mijzelf bedacht heb ook in omgekeerde volgorde afleggen. Overigens vind ik de tussenstop in DUB wel erg prettig voor wat betreft US Pre-clearance.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_179070669
Wij willen rond 2 januari 2019 van Sidney naar Auckland vliegen. Prijzen schommelen nu rond 200 euro per ticket.

Is het verstandig te wachten of juist nu al te boeken ?Iemand idee van de prijsrange in deze periode? :)
Love is in the air!
pi_179071483
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:31 schreef Landgeld het volgende:
Wij willen rond 2 januari 2019 van Sidney naar Auckland vliegen. Prijzen schommelen nu rond 200 euro per ticket.

Is het verstandig te wachten of juist nu al te boeken ?Iemand idee van de prijsrange in deze periode? :)
Slightly offtopic:
Ik neem aan van Sydney, Australië?
Er is namelijk een Sydney in Nova Scotia, Canada en een Sidney in British Colombia, Canada.
http://www.cbc.ca/news/ca(...)rong-sydney-1.975605
;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179082700
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 16:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Ik heb de volgende vlucht gevonden:

AMS - DUB en DUB - IAD op 15 september
BOS - DUB en DUB - DUS op 30 september.

De prijs is 420 euro. Is dit een nette prijs of kan dit goedkoper?

De vertrekdagen zijn flexibel, alsmede de vertrek en aankomstluchthaven (AMS, BRU of DUS). Het maakt voor mij ook niet uit of ik bij aankomst in Amerika start in Boston of Washington. Kan de route die ik voor mijzelf bedacht heb ook in omgekeerde volgorde afleggen. Overigens vind ik de tussenstop in DUB wel erg prettig voor wat betreft US Pre-clearance.
Dat is wel een goede prijs voor die route dan. Je zou nog kunnen zoeken op vluchten naar BWI, de andere luchthaven van Washington. De US clearance bij de overstap is wel handig inderdaad.
pi_179267078
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 20:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Slightly offtopic:
Ik neem aan van Sydney, Australië?
Er is namelijk een Sydney in Nova Scotia, Canada en een Sidney in British Colombia, Canada.
http://www.cbc.ca/news/ca(...)rong-sydney-1.975605
;)
Sydney Australië idd ;)
Love is in the air!
  zondag 20 mei 2018 @ 23:21:42 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179293091
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 16:56 schreef Schuimpjes het volgende:
Ik heb de volgende vlucht gevonden:

AMS - DUB en DUB - IAD op 15 september en vervolgens
BOS - DUB en DUB - DUS op 30 september.

De prijs is 420 euro. Is dit een nette prijs of kan dit goedkoper?

De vertrekdagen zijn flexibel, alsmede de vertrek en aankomstluchthaven (AMS, BRU of DUS). Het maakt voor mij ook niet uit of ik bij aankomst in Amerika start in Boston of Washington. Kan de route die ik voor mijzelf bedacht heb ook in omgekeerde volgorde afleggen. Overigens vind ik de tussenstop in DUB wel erg prettig voor wat betreft US Pre-clearance.
Waar vind je dit soort tickets? Ik kom om 530 euro van Düsseldorf naar Melbourne.
Resistance is futile.
  zondag 20 mei 2018 @ 23:22:53 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179293117
Oh, nevermind...!
Resistance is futile.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 08:30:34 #177
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_179371751
Ik wil naar Noorwegen.
Vaste data: 4 juli 's avonds in Oslo. 5 juli terugreis naar Nederland. Deze twee staan vast, als in: als één van beiden of beiden niet mogelijk is, gaat de reis niet door.
Ik wil graag ook Bergen zien.

Dus:
Nederland - Bergen, Noorwegen
Mogelijke reisdata: 30 juni of 1 juli
Gevonden prijs: ¤147 op 1 juli via CPH
Ik kom liever niet 's avonds laat aan.

Bergen - Oslo, trein
Mogelijke reisdata: liefst 3 juli, of anders 4 juli
Prijs op nsb.no: NOK 759

Oslo - Nederland
Datum: 5 juli (niet flexibel)
Gevonden prijs: ¤111 rechtstreeks

Kan dit beter?
Dank!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 31 mei 2018 @ 21:37:46 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179522955
Februari/maart van Schiphol, Zaventem, Düsseldorf of Heathrow naar Melbourne of Sydney. 3 weken Australië is het plan, gevolgd door een overstapweekje in Japan, China, Korea, Maleisië of zoiets.

Zelf gevonden: 530 euro vanuit Athene maar dat was naar Perth en daar hebben we nou weer geen familie..
Resistance is futile.
pi_180408216
advies voor goedkoopste ticket voor volgende week. bestemming onbelangrijk.
Ik check meestal skyscanner.nl of is er iets beters?
pi_180408346
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:08 schreef fespo het volgende:
advies voor goedkoopste ticket voor volgende week. bestemming onbelangrijk.
Ik check meestal skyscanner.nl of is er iets beters?
Amsterdam CS - Amsterdam Amstel
¤ 2,30

(of je geeft iets meer info over wat je wil..)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180409003
Buitenland met het vliegtuig.
Dus locatie alles buiten Nederland.
Vliegen vanaf Amsterdam, eventueel Eindhoven of Rotterdam.

Gezocht met Skyscanner en kom al snel boven de 150 euro uit.
Datum a.s. 14/15 juli
Terug op 18/19 of 20 (ochtend) juli.
pi_180488967
Wij willen graag in 2019 naar Canada (Toronto)
Datum staat nog niet vast, maar het liefst rond april - juni

Is het dan handig om nu al tickets te boeken of kan ik beter wachten tot volgend jaar? :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 15 juli 2018 @ 14:42:49 #183
375927 Halldor
like a boss
pi_180489669
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wij willen graag in 2019 naar Canada (Toronto)
Datum staat nog niet vast, maar het liefst rond april - juni

Is het dan handig om nu al tickets te boeken of kan ik beter wachten tot volgend jaar? :)
Heb je een voorkeur voor maatschappij en luchthaven?

Ik zie nu prijzen van 336/354 euro retour met een directe Air Canada vlucht of KLM vlucht vanaf Schiphol. Goedkoper dan dit gaat het waarschijnlijk niet worden.
pi_180489777
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:42 schreef Halldor het volgende:

[..]

Heb je een voorkeur voor maatschappij en luchthaven?

Ik zie nu prijzen van 336/354 euro retour met een directe Air Canada vlucht of KLM vlucht vanaf Schiphol. Goedkoper dan dit gaat het waarschijnlijk niet worden.
Bedankt voor je snelle reactie !
Geen voorkeur! Wel geniet een directe vlucht de voorkeur

De prijs valt me mee, dus je raadt aan om nu te boeken en niet af te wachten?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 15 juli 2018 @ 15:32:20 #185
375927 Halldor
like a boss
pi_180491140
quote:
10s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Bedankt voor je snelle reactie !
Geen voorkeur! Wel geniet een directe vlucht de voorkeur

De prijs valt me mee, dus je raadt aan om nu te boeken en niet af te wachten?
Als je de prijs goed vindt zou ik boeken. Let wel even op of ruimbagage is inbegrepen in de prijs.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:13:50 #186
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_181083532
1. waarvandaan je wilt reizen
Schiphol of Düsseldorf
2. wanneer je wilt reizen
Heen op 15/16/17 dec, terug op 23/24/25 jan. 2019
3. waarnaartoe je wilt reizen,
Nieuw Zeeland. Waarschijnlijk heen en terug vanaf Auckland. Heb ook al op Christchurch gezocht maar dat is voor zover ik kan zien altijd duurder dan heen en terug naar Auckland.
4. hoe je wilt reizen
Vliegtuig.
5. op welke manier je wilt reizen
Liefst 1 overstap max.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Ik kom nu steeds op prijzen van 1200-1250, ik weet niet of dit nog goedkoper kan, vandaar deze vraag.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:49:04 #187
375927 Halldor
like a boss
pi_181085087
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:13 schreef T_Killer het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen
Schiphol of Düsseldorf
2. wanneer je wilt reizen
Heen op 15/16/17 dec, terug op 23/24/25 jan. 2019
3. waarnaartoe je wilt reizen,
Nieuw Zeeland. Waarschijnlijk heen en terug vanaf Auckland. Heb ook al op Christchurch gezocht maar dat is voor zover ik kan zien altijd duurder dan heen en terug naar Auckland.
4. hoe je wilt reizen
Vliegtuig.
5. op welke manier je wilt reizen
Liefst 1 overstap max.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Ik kom nu steeds op prijzen van 1200-1250, ik weet niet of dit nog goedkoper kan, vandaar deze vraag.
Kan iets goedkoper met twee keer overstappen:
https://www.google.nl/fli(...)UR.101130*.EUR.98326
pi_181085534
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:13 schreef T_Killer het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen
Schiphol of Düsseldorf
2. wanneer je wilt reizen
Heen op 15/16/17 dec, terug op 23/24/25 jan. 2019
3. waarnaartoe je wilt reizen,
Nieuw Zeeland. Waarschijnlijk heen en terug vanaf Auckland. Heb ook al op Christchurch gezocht maar dat is voor zover ik kan zien altijd duurder dan heen en terug naar Auckland.
4. hoe je wilt reizen
Vliegtuig.
5. op welke manier je wilt reizen
Liefst 1 overstap max.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Ik kom nu steeds op prijzen van 1200-1250, ik weet niet of dit nog goedkoper kan, vandaar deze vraag.
London Gatwick - Auckland met 1 lange stop in Shanghai op 16 december - 23 januari kost ¤562, gevonden via Skyscanner, te boeken via o.a. supersaver of Schipholtickets.

Voor het geld dat je uitspaart moet het wel lukken om in Gatwick te komen en een nachtje in Shanghai te slapen.
pi_181091921
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:12 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

London Gatwick - Auckland met 1 lange stop in Shanghai op 16 december - 23 januari kost ¤562, gevonden via Skyscanner, te boeken via o.a. supersaver of Schipholtickets.

Voor het geld dat je uitspaart moet het wel lukken om in Gatwick te komen en een nachtje in Shanghai te slapen.
Wow goede deal. Heb vaak met Easyjet op Gatwick gevlogen, dat kostte ook niks.
pi_181093341
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:12 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

London Gatwick - Auckland met 1 lange stop in Shanghai op 16 december - 23 januari kost ¤562, gevonden via Skyscanner, te boeken via o.a. supersaver of Schipholtickets.

Voor het geld dat je uitspaart moet het wel lukken om in Gatwick te komen en een nachtje in Shanghai te slapen.
Goed gevonden. Alleen is het 2x een dagje Shanghai ipv een nachtje. ;) Maar dan alsnog denk ik wel prettig om een dagkamer op te zoeken om even te rusten.
Voor Shanghai geldt de Visa-Free Transit policy, dus je kunt zonder visum de stad in (met de Maglev :9 ). Shanghai is best leuk om even rond te kijken op de Bund en bijv. Shanghai Tower.

  maandag 13 augustus 2018 @ 21:07:53 #191
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_181162019
Thanks voor het meezoeken.
Die vlucht vanuit Londen Gatwick is inmiddels al niet meer te vinden voor die prijs. Zit nu rond de 800.
Daarbij komt dat het voor ons lastig is om zo vroeg op Schiphol te zijn zodat we om 12.10 weer in Londen kunnen instappen, rekening houdend met wachttijden en aanwezig zijn op Schiphol etc.
We hebben namelijk een reistijd vanuit hier naar Schiphol van ruim 2uur.

We hebben nu een vlucht gekozen vanuit Schiphol via Shanghai naar Auckland en weer terug. Prijs was iets meer dan 1000. Met alleen op de heenreis een overstap van 18 uur ongeveer zodat we even de stad in kunnen. Dat Visa-free transit in Shanghai sprak ons wel aan om effe de stad in te gaan. Wist niet dat dat bestond. Hoe gaat dat in z'n werk?
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
pi_181164609
Ik ga in oktober / november waarschijnlijk naar Guatemala. Ongeveer drie weken, zeg 19 tot 24 dagen. Hoe zoeken jullie nou een goedkope vlucht? Exacte data maakt me niet uit en de duur komt ook niet heel nauw. Heb een beetje op skyscanner rondgekeken, maar vind het altijd maar lastig om de goedkope dagen te vinden, zonder idiote reistijden 3+ overstappen enz. Daarnaast checkte ik daarna nog een gewoon op klm.com en die bleken goedkoper te zien. :?

Vorig jaar veel te veel betaald voor m'n enkeltje Lima (800) en terug Buenos Aires (550) doordat ik het kort van te voren heb geboekt. Wil het dit keer even wat handiger doen.
pi_181165005
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:17 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ga in oktober / november waarschijnlijk naar Guatemala. Ongeveer drie weken, zeg 19 tot 24 dagen. Hoe zoeken jullie nou een goedkope vlucht? Exacte data maakt me niet uit en de duur komt ook niet heel nauw. Heb een beetje op skyscanner rondgekeken, maar vind het altijd maar lastig om de goedkope dagen te vinden, zonder idiote reistijden 3+ overstappen enz. Daarnaast checkte ik daarna nog een gewoon op klm.com en die bleken goedkoper te zien. :?

Vorig jaar veel te veel betaald voor m'n enkeltje Lima (800) en terug Buenos Aires (550) doordat ik het kort van te voren heb geboekt. Wil het dit keer even wat handiger doen.
Dat is inderdaad een hoop geld. Richting Midden- en Zuid-Amerika heb je regelmatig goede aanbiedingen of errorfares. Zo heb ik de afgelopen jaren de volgende bedragen betaald:

Guatemala ¤400
Bogotá ¤ 314
Lima ¤ 292
Cancun ¤ 275
Managua ¤ 211

Het is alleen afwachten wat er nu gaat komen en of er wat komt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_181165119
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:28 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een hoop geld. Richting Midden- en Zuid-Amerika heb je regelmatig goede aanbiedingen of errorfares. Zo heb ik de afgelopen jaren de volgende bedragen betaald:

Guatemala ¤400
Bogotá ¤ 314
Lima ¤ 292
Cancun ¤ 275
Managua ¤ 211

Het is alleen afwachten wat er nu gaat komen en of er wat komt.
Dat zijn wel goede deals, hoe kom je daar precies aan? Zijn het trouwens enkeltjes of retour en rechtstreeks of in ieder geval een beetje fatsoenlijke overstaptijden?
pi_181165184
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 22:32 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dat zijn wel goede deals, hoe kom je daar precies aan? Zijn het trouwens enkeltjes of retour en rechtstreeks of in ieder geval een beetje fatsoenlijke overstaptijden?
Retourtjes met over het algemeen goede overstaptijden. Volg websites als Weflycheap, Ticketspy en Vakantiepiraten. Wel gelijk boeken als je iets tegenkomt :)
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_181527322
Ligt het aan mij of zijn de ticketprijzen momenteel een stuk duurder dan voorgaande jaren? We willen 22 december richting Azië en op 4 april weer terug. Singapore, Bangkok, Kuala Lumpur, allemaal 800,- euro of meer... Ben gewend 600,- te betalen ofzo.
^ To je nesmysl ^
pi_181548059
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 20:19 schreef TyVole het volgende:
Ligt het aan mij of zijn de ticketprijzen momenteel een stuk duurder dan voorgaande jaren? We willen 22 december richting Azië en op 4 april weer terug. Singapore, Bangkok, Kuala Lumpur, allemaal 800,- euro of meer... Ben gewend 600,- te betalen ofzo.
22 december is zaterdag net voor kerstmis - ultrahoogseizoen door al die mensen die een week of twee met vakantie willen rond kerst en O/N.

*Miro86 zoekt ook iets rond kerst maar heeft het bijna opgegeven.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_181662244
1. waarvandaan je wilt reizen
nederland of Düsseldorf
2. wanneer je wilt reizen
Heen op 22 juli tot 5 aug 2019
3. waarnaartoe je wilt reizen,
een hotel zo dicht bij het strand van blanes
4. hoe je wilt reizen
Vliegtuig.
5. op welke manier je wilt reizen
geen ovcerstap
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
heb al veel verschillende sites doorzocht en kom voor all inclusive met 3 personen en een zeezicht kamer uit op rond de ¤3000
pi_181663582
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:56 schreef Chunees het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen
nederland of Düsseldorf
2. wanneer je wilt reizen
Heen op 22 juli tot 5 aug 2019
3. waarnaartoe je wilt reizen,
een hotel zo dicht bij het strand van blanes
4. hoe je wilt reizen
Vliegtuig.
5. op welke manier je wilt reizen
geen ovcerstap
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
heb al veel verschillende sites doorzocht en kom voor all inclusive met 3 personen en een zeezicht kamer uit op rond de ¤3000
Dit topic heet "Hoe kom ik goedkoop van A naar B" en niet hoe vind ik een goedkope hotelkamer.
Voor jouw data vind ik Weeze-Girona voor 180 euro pp met Ryanair, of Schiphol-Barcelona voor ¤173.

Je bent er behoorlijk vroeg bij btw.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_181971689
Hi iedereen van dit forum

Ik wil vliegen vanaf Nederland op zondag 18 november 2018 naar Marrakech. Dit mag Amsterdam of Eindhoven zijn. Op donderdag 22 november wil ik weer terugvliegen naar Amsterdam of Eindhoven. Dit graag per vliegtuig. Ik wil niet overstappen en het liefste zo snel mogelijk.
Momenteel vond ik gisteren en vanmiddag 2 tickets voor in totaal 208 euro. Momenteel vind ik enkel tickets voor 290 euro totaal.
Kan iemand dit nog goedkoper vinden?
Overigens worden er tijden aangegeven die goedkoper zijn, maar dan vlieg je om 07:00 vanuit Marokko. En dat vindt ik niet fijn, liever wat later rond 10:30 terugvliegen.

Kan iemand mij helpen?

EDIT: Hulp niet meer nodig, heb met behulp van anderen al iets kunnen vinden! :D

[ Bericht 23% gewijzigd door Euroteller op 19-09-2018 11:05:31 ]
pi_182006857
Ik ga voor het eerst ooit vliegtickets kopen, naar Orlando, om Walt Disney World te bezoeken. Ik heb ondertussen al uren besteed aan info zoeken en vergelijken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Hulp zou fijn zijn!

Ik wil het liefst reizen vanaf Schiphol (AMS), maar nabijgelegen luchthavens zouden kunnen als het een fijne reis en (veel) goedkopere prijs is.

Vertrekdatum is 23 februari (evt. 22). Terugkomst 4 maart, dus vertrek uit Orlando op 3 maart.

Uiteraard gaat het om reizen per vliegtuig. Daar huren we dan een auto voor naar het hotel en de parken.

Ik heb de afgelopen dagen op veel sites gekeken, skyscanner vind ik tot nu toe het handigst, maar overal vind ik ongeveer hetzelfde. Afhankelijk van het tijdstip op de dag heb ik tot nu toe als goedkoopst vluchten rond de ¤400 p.p. gevonden, maar met alle bagage en belastingen kom ik alsnog op 1100-1200 voor de gehele reis (2 personen). Dat is bijvoorbeeld met Lufthansa.

Ik wil proberen niet langer dan 17 uur onderweg te zijn.

Het duurt nog lang (22 weken) voordat ik vertrek. Moet ik nu al boeken omdat 1100 een goede prijs is, of kan het nog veel goedkoper worden in de komende tijd en moet ik even wachten?

Anders tips en tricks m.b.t. reizen naar/in Orlando zijn ook welkom, maar het gaat vooral om de vliegtickets.
pi_182006936
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:30 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik wil naar Noorwegen.
Vaste data: 4 juli 's avonds in Oslo. 5 juli terugreis naar Nederland. Deze twee staan vast, als in: als één van beiden of beiden niet mogelijk is, gaat de reis niet door.
Ik wil graag ook Bergen zien.

Dus:
Nederland - Bergen, Noorwegen
Mogelijke reisdata: 30 juni of 1 juli
Gevonden prijs: ¤147 op 1 juli via CPH
Ik kom liever niet 's avonds laat aan.

Bergen - Oslo, trein
Mogelijke reisdata: liefst 3 juli, of anders 4 juli
Prijs op nsb.no: NOK 759

Oslo - Nederland
Datum: 5 juli (niet flexibel)
Gevonden prijs: ¤111 rechtstreeks

Kan dit beter?
Dank!
wanneer wil je heen dan?
pi_182009095
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 15:07 schreef mwaterl91 het volgende:
Ik ga voor het eerst ooit vliegtickets kopen, naar Orlando, om Walt Disney World te bezoeken. Ik heb ondertussen al uren besteed aan info zoeken en vergelijken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Hulp zou fijn zijn!

Ik wil het liefst reizen vanaf Schiphol (AMS), maar nabijgelegen luchthavens zouden kunnen als het een fijne reis en (veel) goedkopere prijs is.

Vertrekdatum is 23 februari (evt. 22). Terugkomst 4 maart, dus vertrek uit Orlando op 3 maart.

Uiteraard gaat het om reizen per vliegtuig. Daar huren we dan een auto voor naar het hotel en de parken.

Ik heb de afgelopen dagen op veel sites gekeken, skyscanner vind ik tot nu toe het handigst, maar overal vind ik ongeveer hetzelfde. Afhankelijk van het tijdstip op de dag heb ik tot nu toe als goedkoopst vluchten rond de ¤400 p.p. gevonden, maar met alle bagage en belastingen kom ik alsnog op 1100-1200 voor de gehele reis (2 personen). Dat is bijvoorbeeld met Lufthansa.

Ik wil proberen niet langer dan 17 uur onderweg te zijn.

Het duurt nog lang (22 weken) voordat ik vertrek. Moet ik nu al boeken omdat 1100 een goede prijs is, of kan het nog veel goedkoper worden in de komende tijd en moet ik even wachten?

Anders tips en tricks m.b.t. reizen naar/in Orlando zijn ook welkom, maar het gaat vooral om de vliegtickets.
Ik vind 'm voor ¤260-280pp vanuit Brussel incl baggage.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182010024
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 17:14 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik vind 'm voor ¤260-280pp vanuit Brussel incl baggage.
Linkje?
pi_182010940
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 18:10 schreef mwaterl91 het volgende:

[..]

Linkje?
https://goo.gl/flights/zgMrX
Hier moet je nog 20e erbij doen voor een bus tussen LHR en LGW. Echt een gevaarlijke overstap vind ik. Er is nog eentje van AA met 2x overstappen voor 274, zonder LHR LGW wissel en nog steeds minder dan 17u
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182011048
1. waarvandaan: Amsterdam
2. wanneer: retour 25 tot 30 dagen tussen maart en april
3. waarnaartoe: Kathmandu
4. hoe: per vliegtuig
5. op welke manier: zo goedkoop mogelijk
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: 520 euro
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_182011934
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:03 schreef MoneyTalks het volgende:
1. waarvandaan: Amsterdam
2. wanneer: retour 25 tot 30 dagen tussen maart en april
3. waarnaartoe: Kathmandu
4. hoe: per vliegtuig
5. op welke manier: zo goedkoop mogelijk
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: 520 euro
Dat klinkt al als een goede prijs. Je zou om nog een paar tientjes te besparen kunnen kijken naar een goedkope vlucht naar Bangkok en dan verder met AirAsia, maar dat wil je eigenlijk niemand aandoen...
pi_182016792
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 15:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

wanneer wil je heen dan?
Staat er duidelijk in, maar kijk eens naar gevraagde data en kijk dan eens welke datum het nu is. Valt je iets op?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182332769
Iemand een optie voor:

24-10 heen 26-10 terug
Vanaf Zuid-Nederland/Belgie/Duitse grens
Naar: Linate of Bergamo (Milaan, NIET Malpensa).

Heen tussen 14:00 en 17:00
Terug tussen 16:00 en 19:00

Alleen direct.
Prijs onbelangrijk.
pi_182333059
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 11:59 schreef Blue_note het volgende:
Iemand een optie voor:

24-10 heen 26-10 terug
Vanaf Zuid-Nederland/Belgie/Duitse grens
Naar: Linate of Bergamo (Milaan, NIET Malpensa).

Heen tussen 14:00 en 17:00
Terug tussen 16:00 en 19:00

Alleen direct.
Prijs onbelangrijk.
Kan gewoon met Ryanair toch?
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:56:01 #211
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_182333788
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 11:59 schreef Blue_note het volgende:
Iemand een optie voor:

24-10 heen 26-10 terug
Vanaf Zuid-Nederland/Belgie/Duitse grens
Naar: Linate of Bergamo (Milaan, NIET Malpensa).

Heen tussen 14:00 en 17:00
Terug tussen 16:00 en 19:00

Alleen direct.
Prijs onbelangrijk.
Inderdaad met Ryanair vanuit Charleroi, andere opties zijn Easyjet vanaf Amsterdam of Brussel Airlines vanaf Zaventem:
Link naar Google Flights
pi_182336891
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 12:14 schreef MCH het volgende:

[..]

Kan gewoon met Ryanair toch?
Vergeten te melden dat ik liever geen low-cost/budget airline gebruik.
Wil in ieder geval een vaste zitplaats en minimaal economy+ optie. (en als het echt niet anders kan de nooduitgang seats kunnen reserveren).
pi_182347724
Ik zoek in Azie naar wat goedkopere vluchten. Bijvoorbeeld van Myanmar naar India en van Thailand naar Auckland.

Hebben jullie een tip welke vliegticket-zoekmachine / site ik hier het handigst voor kan gebruiken?
pi_182349623
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 05:36 schreef GeniusJ het volgende:
Ik zoek in Azie naar wat goedkopere vluchten. Bijvoorbeeld van Myanmar naar India en van Thailand naar Auckland.

Hebben jullie een tip welke vliegticket-zoekmachine / site ik hier het handigst voor kan gebruiken?
Naar mijn weten zijn er geen LCCs die tussen Myanmar en India of Thailand en Nieuw-Zeeland vliegen. Je bent dus aangewezen op de flag carriers. Google Flights, Kayak etc zijn je vrienden.
Voor het stukje Myanmar-India zou je kunnen overwegen om via Thailand te gaan met Air Asia.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184178544
Ik ben op zoek naar betaalbare tickets voor mijn zomervakantie, en vroeg me af of iemand mij op weg kan helpen.

1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
Bij voorkeur vanaf Schiphol, maar ben bereid vanaf elke luchthaven in Europa te vertrekken (dus dingen als Kopenhagen, Praag, Wenen of zelfs Kiev of Istanbul zijn prima), mits het goedkoop met de trein of Flixbus te bereiken is.

2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
Vertrek op zijn vroegst op 13 juli, aankomst in Nederland uiterlijk 1 september. Wil het liefst rond de 4 tot 5 weken op bestemming zijn.

3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
Het liefst heen op Hong Kong (luchthavens als Macau en Guangzhou zijn ook goed), en terug vanaf Da Nang (Elders in Vietnam is ook prima)

4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
Met het vliegtuig, maar ben bereid om in Europa grote afstanden over land of te leggen als daarmee geld te besparen valt. In Azië voel ik daar iets minder voor.

5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
(Lange) overstappen of een luchthaven ver weg zijn voor mij geen probleem, het belangrijkste is dat het betaalbaar is, dus als ik een paar tientjes kan besparen door 24 uur langer onderweg te zijn doe ik dat. Vertrekluchthaven en aankomstluchthaven hoeven ook niet hetzelfde te zijn

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Ik kom zelf uit op een retourtje Amsterdam-Hong Kong met Lufthansa voor ¤588, aangevuld met een enkeltje Da Nang-Hong Kong met Jetstar dat zo'n ¤60 kost. Echter hoop ik onder de ¤500 uit te komen, als dat een beetje realistisch is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jappie_Sea op 03-01-2019 13:27:24 ]
pi_184180461
Volgens mij kan dit ietske goedkoper vanuit Brussel, maar onder de 500 wordt moeilijk. Vanuit Brussel vind ik een retourtje HK bet jouw datums vanaf ¤541 (vrij snel, met overstap in Geneve én Zurich...). Naar Guangzhou kan dit al vanaf ¤483, maar wel met een overstap van 18u in Helsinki.
Vanuit Oslo naar HK kan het ook voor minder dan e500 (namelijk voor ¤468) met overstappen in CPH, en DEL en een totale reisduur van 30u heen en 32u terug... Daarbij komt dat je nog naar Oslo moet geraken...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184213459
Ik vind AMS - HKG voor 492¤ RT met LH op 14 juli - 14 augustus. Zorg wel dat je goed voorbereid op reis gaat, vergeet bijvoorbeeld de forse visumkosten niet als je op CAN wil vliegen.

Vaak genoeg komen er betere deals voorbij, maar in de zomervakantie is het lastig en het betekent dat je dan het risico moet nemen om nu niet te boeken en dat de prijzen straks de pan uitrijzen. Verder zijn de bussen in een land als Vietnam stukken comfortabeler dan de bussen die je over het algemeen in het Oostblok tegenkomt. Als ik in dezelfde schoenen zou staan, zou ik de komende twee-drie maanden ogen openhouden voor leuke aanbiedingen en mocht er niks voorbij komen, over enkele maanden actief gaan zoeken.
pi_184214719
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:03 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

Vergeten te melden dat ik liever geen low-cost/budget airline gebruik.
Wil in ieder geval een vaste zitplaats en minimaal economy+ optie. (en als het echt niet anders kan de nooduitgang seats kunnen reserveren).
vanuit zuid Nederland? Veel succes. Je enige keuze is dan Brussel airlines, maar dat is net zo hard een budget carrier in de eu.

Waarom wel bergamo en niet malpensa?
  maandag 7 januari 2019 @ 21:06:10 #219
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184268536
Ik weet niet zeker of ik dit hier kan vragen, maar heeft iemand ervaring met P&R parkeerplaats bij Duisburg-Rahm? Ik zie dat daar een S-bahn is waar ik eenvoudig mee naar het vliegveld kan komen is zo mijn inschatting.

Normaliter parkeer ik mijn auto op de luchthaven van Düsseldorf zelf, werkgever betaald zolang ik hem maar niet in de duurste parking zo ongeveer naast het vliegtuig zet, echter nu ga ik op eigen gelegenheid en ik gun Düsseldorf Airport die ¤ 44 niet die men wil voor 2,5 dag parkeren.

Ik vertrek op een zaterdag. Openbaar vervoer vanaf Nederland is niet echt een optie gezien de vertrektijd.(En dat zou zeker het goedkoopst zijn omdat ik vrij reizen in Nederland heb).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_184804026
Ik zou graag in de zomer van Amsterdam/Brussel/Frankfurt naar Colombia willen vliegen, data staan relatief vast; 22 juli tot 27 augusts, +/- 2 dagen. Goedkoopste vluchten zijn nu zo'n ¤750. Iemand ervaring met prijsveranderingen voor vluchten naar Colombia? Zouden deze nog omlaag gaan, ookal is het het hoogseizoen, of is dit een relatief normale prijs voor die tijd van het jaar?

Alvast bedankt!
pi_184806053
Ik vind dat een prima prijs voor Colombia, vooral gezien je datums relatief vast staan.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184896115
Ben een vakantie naar de States in september aan het plannen en ben de laatste dagen aan het kijken naar gunstige vluchtprijzen en -tijden… Ga eerst een rondje maken Philad.-Washington-Niagara Falls-NYC en dat wilde ik combineren met aansluitend een aantal dagen in Las Vegas, waar ik al jaren naar terug wil. Best chill dat je tm oktober direct vanuit Las Vegas naar Amsterdam kunt terugvliegen.

Goedkoopste dat ik vind is ¤ 575 voor 2 directe vluchten (Amsterdam). Maar ik heb geen flauw idee of dit een schappelijke prijs is. (Maar oké, schappelijk is best een subjectief begrip.) Op Skyscanner en Momondo vind ik over het algemeen alleen maar hogere prijzen als ik bepaalde opties verander, maar als ik soms fora lees hoe goedkoop andere mensen hun vluchten boeken dan lijkt ¤ 600 weer veel. Maar goed, daar spelen soms aantrekkelijke aanbiedingen mee natuurlijk. Wil niet gierig overkomen, maar het zou natuurlijk sneu geld zijn als je pak 'm beet boekt voor ¤ 600 en het bijv. ¤ 200 goedkoper kan…

Wil ook wel vliegen vanuit Brussel, Dusseldorf, Keulen/Bonn of heel misschien Frankfurt, maar het liefst vlieg ik terug op Amsterdam qua makkelijkheid (moet ook nog daarna naar huis "treinen").

Exacte data: 19/20 september tot en met 1/2 oktober

Hebben jullie nog tips? Of zouden jullie dit direct doen voor ¤ 600?
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_184897003
Direct doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_185186460
In april wil ik naar Bali. Er zijn 2 opties:

1) Naar Jakarta vanaf Amsterdam en dan nog een vlucht vanaf Jakarta naar Bali (rond de 550 euro voor de prijs van Amsterdam naar Jakarta)
2) Amsterdam - Bali (rond de 700 euro of hoger)

Optie 1 is een stuk goedkoper, alleen zie ik voor de vluchten vanaf Jakarta naar Bali rond die tijd alleen prijzen van rond de 100 euro. Zakken die te zijner tijd nog een stuk verder of blijven die prijzen zo? Anders wordt optie 2 een stuk aantrekkelijker.
pi_185193604
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 00:45 schreef Xa1pt het volgende:
In april wil ik naar Bali. Er zijn 2 opties:

1) Naar Jakarta vanaf Amsterdam en dan nog een vlucht vanaf Jakarta naar Bali (rond de 550 euro voor de prijs van Amsterdam naar Jakarta)
2) Amsterdam - Bali (rond de 700 euro of hoger)

Optie 1 is een stuk goedkoper, alleen zie ik voor de vluchten vanaf Jakarta naar Bali rond die tijd alleen prijzen van rond de 100 euro. Zakken die te zijner tijd nog een stuk verder of blijven die prijzen zo? Anders wordt optie 2 een stuk aantrekkelijker.
100 euro retour is een prima prijs. Als je goedkoop wil doen, kun je overwegen om naar Singapore te vliegen (~460 euro) en vanuit daar naar Bali te vliegen (kan onder 100 euro retour),
pi_185193816
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 15:39 schreef exelletor het volgende:

[..]

100 euro retour is een prima prijs. Als je goedkoop wil doen, kun je overwegen om naar Singapore te vliegen (~460 euro) en vanuit daar naar Bali te vliegen (kan onder 100 euro retour),
Top! Thx, ik ga eens kijken vanavond.
pi_185194967
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 15:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Top! Thx, ik ga eens kijken vanavond.
Ik zou het wel afwegen tegen de extra reistijd ongemak en eventueel extra verlof.
pi_185195134
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 17:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik zou het wel afwegen tegen de extra reistijd ongemak en eventueel extra verlof.
Jep, een reistijd van 30 uur is het me niet waard. Dat is een bijna dubbele reistijd om 200 euro te besparen. Dus moet het het even goed na gaan lopen.
pi_185230536
Nederland naar tsjernobyl.
Ik wil een keer een weekendje avontuur. Iemand daar ideeen over?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185230631
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 10:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nederland naar tsjernobyl.
Ik wil een keer een weekendje avontuur. Iemand daar ideeen over?
Ja, kan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185232103
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 10:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nederland naar tsjernobyl.
Ik wil een keer een weekendje avontuur. Iemand daar ideeen over?
Er zijn dagtrips vanuit Kiev. :P
pi_187095760
Even nieuw leven hierin, als deze nog wordt gebruikt:
Deze zomer (week van 22 juli en de daarop volgende 3-4 weken) wil ik een reis van Bali > Jakarta of andersom voor 2 personen. Retour voor bijvoorbeeld Bali is nu rond de 850¤. Maar zoeken met een verschillende aankomst en vertrek lukt mij echt niet. Zoeken jullie met Skyscanner en dan multi stad? Ik zou bijvoorbeeld Eindhoven-Jakarta/Bali en terug Jakarta/Bali-Amsterdam of wat dan ook in Nederland of de Duitse luchthavens aan de grens niet erg vinden. Hoe te zoeken of wat kan iemand vinden?
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  zondag 26 mei 2019 @ 17:53:51 #233
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187101987
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 12:00 schreef ebtravel het volgende:
Even nieuw leven hierin, als deze nog wordt gebruikt:
Deze zomer (week van 22 juli en de daarop volgende 3-4 weken) wil ik een reis van Bali > Jakarta of andersom voor 2 personen. Retour voor bijvoorbeeld Bali is nu rond de 850¤. Maar zoeken met een verschillende aankomst en vertrek lukt mij echt niet. Zoeken jullie met Skyscanner en dan multi stad? Ik zou bijvoorbeeld Eindhoven-Jakarta/Bali en terug Jakarta/Bali-Amsterdam of wat dan ook in Nederland of de Duitse luchthavens aan de grens niet erg vinden. Hoe te zoeken of wat kan iemand vinden?
Je kan zeker niet iets later weg? Want vanaf Augustus worden de tickets weer wat goedkoper.
Daarnaast is een open jaw (Verschillende aankomst en vertrekluchthavens) niet zo heel handig omdat de kosten dan wat hoger uitvallen, je kan beter (gezien je periode maximaal 4 weken is) voor een retour gaan en lokaal met een Air Asia verplaatsen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187107365
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 17:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan zeker niet iets later weg? Want vanaf Augustus worden de tickets weer wat goedkoper.
Daarnaast is een open jaw (Verschillende aankomst en vertrekluchthavens) niet zo heel handig omdat de kosten dan wat hoger uitvallen, je kan beter (gezien je periode maximaal 4 weken is) voor een retour gaan en lokaal met een Air Asia verplaatsen.
Andere data wordt lastig, heb van 22 juli tm 18 augustus iig vakantie (of de mogelijkheid), wellicht kan ik een paar dagen langer maar het zal geen hele week zijn, want mijn partner moet dan weer terug zijn voor voorbereidingen, helaas. Liefste was ik ook buiten de hele schoolvakantie gegaan..
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_187140672
1. waarvandaan: dusseldorf of dortmund
2. wanneer:12-16 juli
3. waarnaartoe: kiev
4. hoe: per vliegtuig
5. op welke manier: zo goedkoop mogelijk
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: 200 per ticket
  dinsdag 28 mei 2019 @ 21:41:18 #236
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187141168
Als je vanaf Dusseldorf kan vertrekken, dan kost een vlucht met overstap in Wenen ¤ 149 euro.

Het is relatief kort voor vertrek en m.i. een goede deal.

Je kan ook goedkoop vanaf diverse steden in Polen naar KBP of IEV op die data, maar dan moet je wel een overnachting hebben in Warschau, Krakau, Katowice, en hoewel je in die steden met Wizz Air ook goedkoop kan komen zal het totaal niet heel veel goedkoper worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187166919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 21:41 schreef ozzietukker het volgende:
Als je vanaf Dusseldorf kan vertrekken, dan kost een vlucht met overstap in Wenen ¤ 149 euro.

Het is relatief kort voor vertrek en m.i. een goede deal.

Je kan ook goedkoop vanaf diverse steden in Polen naar KBP of IEV op die data, maar dan moet je wel een overnachting hebben in Warschau, Krakau, Katowice, en hoewel je in die steden met Wizz Air ook goedkoop kan komen zal het totaal niet heel veel goedkoper worden.
Ik wil een directe vlucht ivm beperkte mobiliteit
  donderdag 30 mei 2019 @ 14:19:25 #238
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_187168054
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 12:51 schreef Chunees het volgende:

[..]

Ik wil een directe vlucht ivm beperkte mobiliteit
Wanneer je zelf al een ticket voor ¤ 200 gevonden hebt voor een directe vlucht, zul je het zonder overstap waarschijnlijk ook niet goedkoper vinden. Ik zou die vlucht maar boeken voordat de prijzen weer stijgen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_188711098
1. Nederland. Het liefste Schiphol,Eindhoven kan eventueel
2. Over een maand ongeveer
3. Taiwan
4. Met vliegtuig
5. Het liefste direct. Maar 1 overstap van 4 uur ofzo is niet erg als dat een stuk goedkoper is.
6. Heb zelf tickets van KLM gevonden. 26 sep heen,14 oktober terug.683 euro incl bagage (maar nog zonder fiets)

Voor een nieuwste fietsvakantie zat ik aan Taiwan te denken. Bovenstaande prijs is zonder fiets als bagage,ik kon zo snel niet vinden hoeveel er nog bij komt. Zonder bagage is het 603 euro,met bagage (excl fiets) 683

Qua data ben ik redelijk flexibel,als het maar ongeveer vanaf eind september is (+- twee weken verschil). Ik kan nog maximaal 12 dagen vakantie opnemen,dus als ik het goed plan totaal 18 dagen vakantie.

Ik heb op site van KLM en skyscanner gekeken. Iemand anders nog algemene tips om goedkope tickets te scoren?Last minute is ook prima,maar heb het idee dat dat nooit goedkoop is. Of ik zoek niet goed :')
pi_188711125
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:30 schreef Mansjester het volgende:
1. Nederland. Het liefste Schiphol,Eindhoven kan eventueel
2. Over een maand ongeveer
3. Taiwan
4. Met vliegtuig
5. Het liefste direct. Maar 1 overstap van 4 uur ofzo is niet erg als dat een stuk goedkoper is.
6. Heb zelf tickets van KLM gevonden. 26 sep heen,14 oktober terug.

Voor een nieuwste fietsvakantie zat ik aan Taiwan te denken. Bovenstaande prijs is zonder fiets als bagage,ik kon zo snel niet vinden hoeveel er nog bij komt.

Qua data ben ik redelijk flexibel,als het maar ongeveer vanaf eind september is (+- twee weken verschil). Ik kan nog maximaal 12 dagen vakantie opnemen,dus als ik het goed plan totaal 18 dagen vakantie.

Ik heb op site van KLM en skyscanner gekeken. Iemand anders nog algemene tips om goedkope tickets te scoren?Last minute is ook prima,maar heb het idee dat dat nooit goedkoop is. Of ik zoek niet goed :')
Welke prijs heb jij gevonden?
pi_188711157
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:31 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Welke prijs heb jij gevonden?
Had niet goed opgeslagen. Heb het nu aangepast :)
  woensdag 18 december 2019 @ 00:30:02 #242
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_190508650
Schopje.

- Begin januari (bv. de 6e) van AMS naar CCP
- Eind januari (bv. de 31e) van PMC naar AMS
- 3 volwassenen

Google flights geeft een aantal opties rond de ¤2200, te boeken via 'CheapOair' ( :') ). Nu heb ik dat even geprobeerd, en ik lijk inderdaad voor die prijs te kunnen boeken. De vorige keren dat ik naar Chili vloog was het het goedkoopst om direct bij LATAM Airlines te boeken, maar nu zou ik bij LATAM rond de ¤4000 uitkomen. Dat is toch een aardig verschil.

Even zoeken op internet leert dat men over het algemeen niet zo te spreken is over CheapOair (je verwacht het niet, maar er zijn ook wat tevreden klanten). Via vliegwinkel.nl / opodo / expedia etc boeken zou bedragen opleveren die over het algemeen zo'n beetje in het midden van ¤2200 en ¤4000 liggen. Wat is wijsheid?
Huilen dan.
pi_190509139
quote:
7s.gif Op woensdag 18 december 2019 00:30 schreef Isdatzo het volgende:
Schopje.

- Begin januari (bv. de 6e) van AMS naar CCP
- Eind januari (bv. de 31e) van PMC naar AMS
- 3 volwassenen

Google flights geeft een aantal opties rond de ¤2200, te boeken via 'CheapOair' ( :') ). Nu heb ik dat even geprobeerd, en ik lijk inderdaad voor die prijs te kunnen boeken. De vorige keren dat ik naar Chili vloog was het het goedkoopst om direct bij LATAM Airlines te boeken, maar nu zou ik bij LATAM rond de ¤4000 uitkomen. Dat is toch een aardig verschil.

Even zoeken op internet leert dat men over het algemeen niet zo te spreken is over CheapOair (je verwacht het niet, maar er zijn ook wat tevreden klanten). Via vliegwinkel.nl / opodo / expedia etc boeken zou bedragen opleveren die over het algemeen zo'n beetje in het midden van ¤2200 en ¤4000 liggen. Wat is wijsheid?
Is dat zo?
pi_190509159
quote:
7s.gif Op woensdag 18 december 2019 00:30 schreef Isdatzo het volgende:
Schopje.

- Begin januari (bv. de 6e) van AMS naar CCP
- Eind januari (bv. de 31e) van PMC naar AMS
- 3 volwassenen

Google flights geeft een aantal opties rond de ¤2200, te boeken via 'CheapOair' ( :') ). Nu heb ik dat even geprobeerd, en ik lijk inderdaad voor die prijs te kunnen boeken. De vorige keren dat ik naar Chili vloog was het het goedkoopst om direct bij LATAM Airlines te boeken, maar nu zou ik bij LATAM rond de ¤4000 uitkomen. Dat is toch een aardig verschil.

Even zoeken op internet leert dat men over het algemeen niet zo te spreken is over CheapOair (je verwacht het niet, maar er zijn ook wat tevreden klanten). Via vliegwinkel.nl / opodo / expedia etc boeken zou bedragen opleveren die over het algemeen zo'n beetje in het midden van ¤2200 en ¤4000 liggen. Wat is wijsheid?
In alle serieusheid krijg ik 949 bij vliegwinkel.nl met Latam. https://www.skyscanner.nl(...)ass=economy&ref=home
  woensdag 18 december 2019 @ 01:28:11 #245
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_190509417
De bedragen die ik eerder noemde waren - wellicht wat onhandig - gebaseerd op het totaalbedrag voor 3 tickets.
Huilen dan.
pi_191191152
. Nederland. of duseldorf of keulen
2. 15-20 maart
3. valencia
4. Met vliegtuig
5. Het liefste direct.
6. goedkoopst was via dus voor 198 direct
pi_191230617


[ Bericht 100% gewijzigd door MaJo op 28-01-2020 12:42:02 (Spam) ]
pi_191231072
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:23 schreef DennyZ het volgende:
Wil je binnen Nederland goedkoop met trein reizen van A naar B? Kijk dan eens op de website ...
Eerste post, meteen spam. Aanwinst, deze user.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 12:42:23 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191231645
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Eerste post, meteen spam. Aanwinst, deze user.
En aangezien spam hier niet thuishoort heb ik het verwijderd :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 2 februari 2020 @ 15:30:37 #250
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_191309431
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 18:02 schreef Chunees het volgende:
. Nederland. of duseldorf of keulen
2. 15-20 maart
3. valencia
4. Met vliegtuig
5. Het liefste direct.
6. goedkoopst was via dus voor 198 direct
Je bent te laat voor goedkopen boeken Fallas :P ik boek altijd jaar van te voren!
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_191330003
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 15:30 schreef revpolen het volgende:

[..]

Je bent te laat voor goedkopen boeken Fallas :P ik boek altijd jaar van te voren!
dus je kent de fallas programma al 1 jaar eeerder?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 15:24:55 #252
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_191345550
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:42 schreef Chunees het volgende:

[..]

dus je kent de fallas programma al 1 jaar eeerder?
Het is me 8e x... dus Mwah ja! En altijd tussen 15-3 en 20-3 :)
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_191349266
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:24 schreef revpolen het volgende:

[..]

Het is me 8e x... dus Mwah ja! En altijd tussen 15-3 en 20-3 :)
boek je hotel?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 19:46:47 #254
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_191349928
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 19:09 schreef Chunees het volgende:

[..]

boek je hotel?
Airbnb 8p huis met 4man. ( ieder eigen ruk kamer)
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_191382620
Net een ticket hongkong geboekt nu nog wat leuks erbij. Wil 2x paar dagen in hong Kong zijn om familie de nederlandse griep tegeven. En een dikke week ergens anders

1. waarvandaan Vertrek vanaf Hongkong.
2. wanneer 20-04 tot max 02-05. Dit zijn de data dat ik maximaal weg/terug wil zijn vanuit HKG
3. waarnaartoe Alles behalve: Vasteland china, Bangkok, Phuket, Hanoi, Singapore, Taipei, Kuala lumpur, Bali,
4. hoe Vliegen
5. op welke manier Cheap rechtstreeks
6. Welke prijzen tot ca ¤200 is het doel
gevonden opties:

Tokio 147,-
https://www.google.com/flights#flt=HKG./m/07dfk.2020-04-21*/m/07dfk.HKG.2020-04-29;c:EUR;e:1;sd:1;t:f
Ho Chi Minh ¤153
https://www.google.com/flights#flt=HKG.SGN.2020-04-23*SGN.HKG.2020-04-30;c:EUR;e:1;sd:1;t:f
Siem Reap ¤123
https://www.google.com/fl(...)0-04-21.HKGREP0UO706*/m/0ggdlz.HKG.2020-04-30.REPHKG0UO707;c:EUR;e:1;sd:1;t:b;sp:2.EUR.12221*2.EUR.12221
  Moderator vrijdag 28 februari 2020 @ 11:45:42 #256
45833 crew  Fogel
pi_191731647
Ik heb een nieuwe tool gevonden die handig kan zijn als je ergens heen wil maar niet weet waarheen, maar wel vanaf waar en wanneer: https://greatescape.co/
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_192204433
Ik zoek een vlucht van Cebu (Filipijnen) naar Nederland (of Duitsland, België, desnoods ergens anders in Europa).

Zsm, maar uiterlijk 29 maart.

Iemand een tip? Anders zit een maat daar vast door een lockdown voor 3 maanden. :')
pi_192204525
Als er een lockdown aan zit te komen zou ik als ik hem was zo snel mogelijk richting een land gaan welke (nog) niet op slot gaat. Thailand bijvoorbeeld. Vanuit Bangkok komende periode nog wel opties om naar Europa te komen.
pi_192828604
Heb echt behoefte aan om er snel even tussenuit te gaan. Daarom zat ik te kijken vanaf wanneer je weer een vliegticket kunt boeken. Zo zie ik op websites als https://www.vliegtickets.nl/,https://tix.nl/, https://www.vluchtboeken.nl/ etc dat je gewoon een vlucht kunt boeken voor over 2 weken. Bij wie ligt hier dan de financiële verantwoordelijkheid als de vlucht toch niet door gaat door een lockdown?
pi_192828954
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:16 schreef msirtx het volgende:
Heb echt behoefte aan om er snel even tussenuit te gaan. Daarom zat ik te kijken vanaf wanneer je weer een vliegticket kunt boeken. Zo zie ik op websites als https://www.vliegtickets.nl/,https://tix.nl/, https://www.vluchtboeken.nl/ etc dat je gewoon een vlucht kunt boeken voor over 2 weken. Bij wie ligt hier dan de financiële verantwoordelijkheid als de vlucht toch niet door gaat door een lockdown?
Ik mag toch hopen in ieder geval deels bij jou. Met de voorkennis van nu zouden zij het niet aan mogen bieden en jij het niet mogen boeken. Maar dat is normaal nadenken, en is niet gestoeld op wettelijke bepalingen.

Hou er ook rekening mee dat je bij aankomst daar best kans hebt dat je 2 weken in quarantaine geplaatst wordt, en bij terugkomst hier nog eens.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_192828989
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:16 schreef msirtx het volgende:
Heb echt behoefte aan om er snel even tussenuit te gaan. Daarom zat ik te kijken vanaf wanneer je weer een vliegticket kunt boeken. Zo zie ik op websites als https://www.vliegtickets.nl/,https://tix.nl/, https://www.vluchtboeken.nl/ etc dat je gewoon een vlucht kunt boeken voor over 2 weken. Bij wie ligt hier dan de financiële verantwoordelijkheid als de vlucht toch niet door gaat door een lockdown?
Ik vraag mij dit ook af. :@
pi_192829062
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:16 schreef msirtx het volgende:
Heb echt behoefte aan om er snel even tussenuit te gaan. Daarom zat ik te kijken vanaf wanneer je weer een vliegticket kunt boeken. Zo zie ik op websites als https://www.vliegtickets.nl/,https://tix.nl/, https://www.vluchtboeken.nl/ etc dat je gewoon een vlucht kunt boeken voor over 2 weken. Bij wie ligt hier dan de financiële verantwoordelijkheid als de vlucht toch niet door gaat door een lockdown?
Bij jou, behoudens standaard contractenrecht.

De vlucht zal waarschijnlijk worden geanuleerd en je krijgt een voucher.
pi_192829191
Sowieso nu niet bij ota's boeken.

Je wil er niet een tussenpersoon bij hebben als je om een refund moet gaan knokken.
pi_192829251
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 15:10 schreef Yreal het volgende:
Sowieso nu niet bij ota's boeken.

Je wil er niet een tussenpersoon bij hebben als je om een refund moet gaan knokken.
Idd.. honderdduizenden krijgen niet eens reacties van sites als gate1/tix.nl/vliegtickets/winkel etc..
wijze les voor degene die tientje willen besparen.


https://thepointsguy.com/(...)&utm_source=facebook

[ Bericht 20% gewijzigd door RipCity op 27-04-2020 15:38:05 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 15:39:20 #265
45833 crew  Fogel
pi_192829486
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:16 schreef msirtx het volgende:
Heb echt behoefte aan om er snel even tussenuit te gaan. Daarom zat ik te kijken vanaf wanneer je weer een vliegticket kunt boeken. Zo zie ik op websites als https://www.vliegtickets.nl/,https://tix.nl/, https://www.vluchtboeken.nl/ etc dat je gewoon een vlucht kunt boeken voor over 2 weken. Bij wie ligt hier dan de financiële verantwoordelijkheid als de vlucht toch niet door gaat door een lockdown?
Je kan je dan ook meteen afvragen bij wie de verantwoordelijkheid heeft als je wel mag reizen en je om de een of andere reden beroep moet doen op je reisverzekering.
De mijne dekt in ieder geval niks als je naar een land gaat met een negatief reisadvies.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_192830037
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 15:15 schreef RipCity het volgende:

[..]

Idd.. honderdduizenden krijgen niet eens reacties van sites als gate1/tix.nl/vliegtickets/winkel etc..
wijze les voor degene die tientje willen besparen.


https://thepointsguy.com/(...)&utm_source=facebook
Supersaver vraagt zelfs een commissie van dertig euro voor het regelen van een voucher van mijn gecancellede vlucht :R
pi_192831773
Bedankt Fogel,
Daar had ik nog niet aan gedacht.
Heb gewoon zo zin om op vakantie te gaan.
pi_192832269
De meeste vluchten die nu nog aangeboden worden zijn vooral gericht op reizigers die terug naar huis willen of echt moeten reizen. Dus niet op toeristen...
pi_192835067
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:16 schreef msirtx het volgende:
Heb echt behoefte aan om er snel even tussenuit te gaan. Daarom zat ik te kijken vanaf wanneer je weer een vliegticket kunt boeken. Zo zie ik op websites als https://www.vliegtickets.nl/,https://tix.nl/, https://www.vluchtboeken.nl/ etc dat je gewoon een vlucht kunt boeken voor over 2 weken. Bij wie ligt hier dan de financiële verantwoordelijkheid als de vlucht toch niet door gaat door een lockdown?
Ik zit te kijken voor tickets einde jaar (november) en die kan je ook gewoon boeken, maar de luchtvaartmaatschappij geeft niet aan hoe ze dan omgaan met eventuele restant corona maatregelen.. dus ik vermoed dat boeken op eigen risico is en je geen recht hebt of refund of iets dergelijks gezien het feit dat het bekend is dat er corona heerst. Daarbij weet je niet of het land van keuze dan alweer open is voor buitenlandse toeristen. Ik lees bij landen waar ik heen zou willen dat daar de voorkeur uitgaat naar eerst binnenlands toerisme en pas in 2021 weer mensen vanaf buiten. Oa. Bali geeft dat aan..

Ik wacht het nog heel even af, al kriebelt het wel. Mijn juni reis naar Canada is geannuleerd, gelukkig vlucht voucher en de rest konden we annuleren zonder kosten.

Ik zit nu te denken aan Bali ofzo.. Even cheap op vakantie.. Tickets zijn nu niet zo prijzig .
pi_192847535
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 15:15 schreef RipCity het volgende:

[..]

Idd.. honderdduizenden krijgen niet eens reacties van sites als gate1/tix.nl/vliegtickets/winkel etc..
wijze les voor degene die tientje willen besparen.


https://thepointsguy.com/(...)&utm_source=facebook
Ik boek standaard zo'n 90% van mijn tickets bij OTA's. Ook een van de KLM vluchten, geboekt bij Cheaptickets, die inmiddels is geannuleerd, kan ik rustig omboeken. In maart heb ik twee keer te maken gehad met een vluchtwijziging en ben netjes omgeboekt. Nee, dat gezeik op OTA's de hele tijd kan ik mij niet in vinden. Mocht het een keer alsnog misgaan, dan heb ik tegen die tijd genoeg "bespaard" om het risico te dragen.

[ Bericht 2% gewijzigd door exelletor op 28-04-2020 19:25:05 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 19:58:28 #271
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_192848442
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 19:13 schreef exelletor het volgende:

[..]

Ik boek standaard zo'n 90% van mijn tickets bij OTA's. Ook een van de KLM vluchten, geboekt bij Cheaptickets, die inmiddels is geannuleerd, kan ik rustig omboeken. In maart heb ik twee keer te maken gehad met een vluchtwijziging en ben netjes omgeboekt. Nee, dat gezeik op OTA's de hele tijd kan ik mij niet in vinden. Mocht het een keer alsnog misgaan, dan heb ik tegen die tijd genoeg "bespaard" om het risico te dragen.
Het ligt er ook wel een beetje aan bij welke OTA je het e.e.a boekt.

Ik heb inmiddels 3 tickets waar gewoon niets meer mee kan. KLM wil en kan het niet, en de OTA is onbereikbaar. Via telefoon, via mail, of via hun eigen portal.
Een andere OTA was ook onbereikbaar maar heeft kennelijk wel bij KLM iets aangevraagd want daar kreeg ik zowaar een travel voucher voor, en dat was fijn want dat was een dure vlucht. Niet via de OTA, maar uiteindelijk vanaf KLM zelf omdat deze wel was aangevraagd.

Alles wat rechtstreeks via KLM geboekt heeft ging wat makkelijker, zeker het omboeken, al moet worden gezegd dat als je tickets al (gedeeltelijk) met een voucher al betaald had dat het wat langer duurt.

Maar soms kunnen OTA's dingen die een luchtvaartmaatschappij niet kunnen, dus in die zin is er wat bespaard, en deze crisis met deze aantallen waar de OTA's veel werk hebben maar geen inkomsten met minimale marges helpt niet mee.
Het verlies voor mij is maar beperkt tot maximaal ¤ 300, dus daar kan ik prima mee leven, is wel geld maar er is meer dan dat en de stress niet waard, en belangrijker, voor mensen die voor de familie een vakantie hebben geboekt voor ¤ 2500 en nu in het ongewis zitten vind ik een oplossing belangrijker.

[ Bericht 14% gewijzigd door ozzietukker op 28-04-2020 20:06:37 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 12:42:40 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192856684
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 18:45 schreef msirtx het volgende:
Bedankt Fogel,
Daar had ik nog niet aan gedacht.
Heb gewoon zo zin om op vakantie te gaan.
Waarom zou je nu op vakantie willen? Overal zijn lockdowns en moet je afstand houden. Restaurants dicht, musea gesloten. Dat is toch helemaal geen leuke vakantie :? Ik ben benieuwd waar je dan heen had willen gaan?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 1 mei 2022 @ 04:19:36 #273
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_204594938
Zeg euh, geen wonder dat ik dit topic niet kon vinden :( Gewoon al 2 jaar niet gepost? Iedereen weet intussen wel hoe hij goedkoop van A naar B komt? Nou, ik dus niet!

Donderdag 26 mei, 2 personen met bagage, Parijs naar... Helmond! Kom maar met de voorstellen.

Ik heb even gekeken naar trein, dat is godsgruwelijk duur, wtf? Vliegen is goedkoper, maar weer gedoe (en niet rechtstreeks). Dus... Flixbus dan maar? Voor 100 euro met zijn tweetjes en nog iets voor de koffers. Alleen het busstation in Parijs vinden blijkt nogal een lastige opgave (onder het Bercy park begrijp ik). Iemand ervaring?

Daarna willen we in 3 weken (juni) met Helmond als uitvalsbasis naar:
a) Antwerpen
b) Stad in Frankrijk tegen de Zwiterse grens (naam effe kwijt)
c) Stad in Duitsland, ong 100km ten oosten van Munchen
d) Galicië
e) Barcelona

Pfff, is er geen reisorganisator die dit even voor me kan bekijken :?

Maar goed, voorlopig eerst van Parijs (CdG, maar we willen een nachtje in Parijs blijven) naar Helmondia, dat is de eerste horde. Ik zit ook bij Interrail te kijken, geen idee hoe dat allemaal werkt eigenlijk. Thalys zal wel niet gaan met die kaart? Maar verder wellicht wel een optie. En ik ken mezelf een beetje, uiteindelijk zal het ongetwijfeld uitkomen op een auto huren in Parijs en daar 3 weken later weer inleveren. Voor wat ik nu zie nog de goedkoopste optie ook, ondanks benzineprijzen :')
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 10:03:11 #274
45833 crew  Fogel
pi_204595664
Interrail kan een optie zijn, ze hebben veel verschillende varianten en het lijkt dat waarschijnlijk een kaart met 22 dagen onbeperkt reizen geschikt kan zijn, want je wil "overal" heen. https://www.interrail.eu/
¤ 518 x 2 Adults Total price ¤ 1036 (of 1380 voor 1e klas). Alternatief kan zijn om een kaart te nemen waar je binnen een bepaalde periode x aantal dagen mag reizen, dan stempel je op je eerste rit de kaart af en dan heb je een dag gebruikt, daarna kan je ervoor kiezen om een paar dagen niet te reizen om vervolgens weer een dag te gebruiken. Maar zoveel als jullie heen en weer willen is waarschijnlijk zo'n onbeperkte beter, scheelt nadenken en plannen :P

Voor Thalys moet je reserveren, kost een beetje extra: https://www.interrail.eu/(...)-speed-trains/thalys

Als je een auto huurt heb je natuurlijk alle flexibiliteit van de wereld qua wanneer je ergens heen wil, maar onderschat de parkeerkosten niet. Of eventueel de tijd om van een P+R heen en weer te komen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_204598596
Voor de reizen naar Spanje zou ik treinen niet eens gaan overwegen, niet qua gemak en niet qua financiën.
Gewoon vliegtuig pakken en lekker goedkoop naar Spanje vliegen.
Eventueel kun je in Galicië wel een auto huren (is relatief goedkoop te doen).
In Barcelona kun je heel goedkoop met openbaar vervoer.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 19:59:28 #276
387249 exelletor
exelleren?
pi_204692670
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 04:19 schreef flipsen het volgende:
Donderdag 26 mei, 2 personen met bagage, Parijs naar... Helmond! Kom maar met de voorstellen.

Ik heb even gekeken naar trein, dat is godsgruwelijk duur, wtf? Vliegen is goedkoper, maar weer gedoe (en niet rechtstreeks). Dus... Flixbus dan maar? Voor 100 euro met zijn tweetjes en nog iets voor de koffers. Alleen het busstation in Parijs vinden blijkt nogal een lastige opgave (onder het Bercy park begrijp ik). Iemand ervaring?

Die bushalte ga je wel vinden, hoor. Gewoon op de schermen kijken welk platform je moet zijn en de rest wijst van zelf. Met steeds duurder wordende vlieg- en treintickets, wijk ik met enige regelmaat naar busvervoer. Ik vind een gemiddeld busstation wel een minder fijne plek dan een gemiddeld vliegveld. Amsterdam Sloterdijk valt wel mee, maar Brussel Noord en Parijs Bercy vond ik niet heel fijn en zou ik niet graag vroeg in de nacht willen zijn. Uiteraard zijn er uitzonderingen, voor mij waren dat bijvoorbeeld bussen in Spanje (op trajecten waar geen goede treinverbinding ligt heel populair), Duitsland en Letland.
pi_212402141
Lang moeten zoeken naar dit topic :@

Maar wat zijn de (goedkoopste) opties om van Berlijn naar Keulen te gaan?

Ik denk aan een flixbus. (Die groene bussen)

aar zijn er 'lokale treinen die naar keulen gaan (niet de ICE? )
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 18:07:41 #278
45833 crew  Fogel
pi_212402676
Heb de ‘kleine letters’ niet gelezen, maar kan het 49 euro maand ticket van Deutsche Bahn een optie zijn?
https://int.bahn.de/en/offers/regional/deutschland-ticket
Mag je niet mee in de ICE, maar het spoornetwerk in Duitsland is vrij uitgebreid en via bahn.de kan je makkelijk zoeken op routes zonder ICE.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_212403386
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 18:07 schreef Fogel het volgende:
Heb de ‘kleine letters’ niet gelezen, maar kan het 49 euro maand ticket van Deutsche Bahn een optie zijn?
https://int.bahn.de/en/offers/regional/deutschland-ticket
Mag je niet mee in de ICE, maar het spoornetwerk in Duitsland is vrij uitgebreid en via bahn.de kan je makkelijk zoeken op routes zonder ICE.
Met de ICE kan Berlijn - Keulen al voor 18 euro (ongunstig tijdstip) maar er is ook genoeg aanbod voor 28 en 38 euro, dus tenzij je lang onderweg wil zijn en/of het Duitsland ticket ook wil gebruiken voor het OV in Berlijn is dat niet echt een gunstige tip.
pi_212406804
Je kunt van Berlijn naar Keulen met de FlixTrain voor 10 euro als je vooruit boekt. Als het morgen moet, dan kost dat je 20 euro. De tijden ijn zo slecht nog niet!
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_212406950
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 23:15 schreef miro86 het volgende:
Je kunt van Berlijn naar Keulen met de FlixTrain voor 10 euro als je vooruit boekt. Als het morgen moet, dan kost dat je 20 euro. De tijden ijn zo slecht nog niet!
Ook een goede tip inderdaad, wel iets minder comfort.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')