abonnement Unibet Coolblue
pi_172487243
True that.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 17 juli 2017 @ 17:50:03 #227
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172487335
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:03 schreef W00fer het volgende:

[..]

Krijgen we nou weer dat "ik hoef me niet te verantwoorden" :'(

Ik denk dat dat het equivalent is van mannen die "wat zoek je hier" plaatsen op datingsites. Ongewenst. Als volwassene ergens mee om gaan is ook je verantwoording nemen.
Ik zie het niet echt als verantwoorden, maar meer uit nieuwsgierigheid dan wat anders. Ik ben vooral benieuwd waarom Maghrebijnse specifiek bij de Marokkaanse mannen wil blijven, als ze zelf duidelijk van mening is dat er te veel uitschot tussen zit.

Maar blijkbaar is het "hakken op Maghrebijnse" een volkssport in dit topic, met als gevolg dat elke opmerking in het verkeerde keelgat schiet.

"Wat zoek je precies" is wel een verkeerde instelling om te gaan daten. Dat werkt prima als je een Big Mac-menu bestelt, maar als je aan het daten bent dan kun je je veel beter concentreren op waar je zelf een grote glimlach van op je gezicht krijgt. Dingen die je gaaf vindt, passies, hobbies, want als je daar op een date over vertelt en je licht gewoon op, dan heeft die ander dat snel genoeg door.

Ik heb zelf vaak genoeg een enorme aantrekkingskracht gevoeld naar vrouwen die ik totaal nooit als date-materiaal zou beschouwen maar waarmee het wel enorm goed klikt. Heeft het dan zin om die maar aan de kant te schuiven omdat ze niet door je strikte filter heen komen?

Vraagje aan Maghrebijnse: Misschien loopt je morgen wel ergens tijdens het winkelen een knul tegen het lijf waarmee het gigantisch goed klikt. Enige nadeel: Het is een oer-Hollandse, nuchtere kaaskop. Laat je dan de man van je dromen gewoon zitten want hij is geen Marokkaan en ook geen Moslim? Aantrekkingskracht kun je immers niet forceren.

Goed kans dat de Marokkanse man die jij zoekt zich niet eens wil identificeren met de term 'Marokkaan' juist vanwege het vooroordeel dat het tuig is. Maar dat hij zich veel meer Nederlander voelt, en toch een band heeft met de Marokkaanse cultuur. Hij loopt het alleen niet met grote vlaggen op zijn auto te adverteren, en daarom zie je het misschien niet.

Verbreed je horizon.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172487371
Zo'n laatste man lijkt ze toch juist te zoeken?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 17 juli 2017 @ 17:55:23 #229
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172487422
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo'n laatste man lijkt ze toch juist te zoeken?
Precies mijn punt, maar zo iemand valt gelijk door het filter heen omdat hij geen Marokkaans vlaggetje op zijn jas draagt, maar gewoon zegt dat hij Nederlander is. Tja, geen Marokkaan, dus, next.

Ze lijkt me ook iemand die best goed weet wat ze wil en af en toe behoorlijk tegengas kan geven, en dat is ook iets heel positiefs. Alleen weet ik niet of het iets is wat wel in een conservatief-Islamitische relatie zou passen, hooguit in een vooruitstrevende variant.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 17 juli 2017 @ 17:57:54 #230
416931 yats
(non) Average Joe
pi_172487468
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:28 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar yats net wel :')
Eentje gedate, dus hij weet waar ie het over heeft :+
Dan zou ik toch nog eens lezen. Ik richt me puur op magrebijnse aangezien ik me daadwerkelijk afvraag wat ze nu wil gezien haar posts nogal uiteen lopen. Daarnaast word ik een beetje kriegelig van sommige posts ban haar waarin islamitische mannen nogal verheerlijkt worden.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_172487492
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:50 schreef Stoney3K het volgende:

Ik heb zelf vaak genoeg een enorme aantrekkingskracht gevoeld naar vrouwen die ik totaal nooit als date-materiaal zou beschouwen maar waarmee het wel enorm goed klikt. Heeft het dan zin om die maar aan de kant te schuiven omdat ze niet door je strikte filter heen komen?
Ik denk wel dat dat zin heeft eigenlijk ja. Als je geen tijd wil verspillen aan iemand die te anders in het leven staat dan jezelf dan waar je je goed bij voelt, ook al is er wel aantrekkingskracht.

En zij voelt zich duidelijk niet goed bij het daten van iemand uit een cultuur die ze zelf niet deelt.
  maandag 17 juli 2017 @ 18:00:35 #232
416931 yats
(non) Average Joe
pi_172487505
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:29 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nooh Cuetje! Jij ook op de hahayatsiseensulletjehahatrein? :o
Maar dan wel een sulletje met een superleuke vriendin waarbij we beiden nog elke dag met een verliefde lach naast elkaar wakker worden. Blijkbaar doet dit sulletje dan toch iets goed ;)
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_172487592
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:14 schreef yats het volgende:

[..]

Nee, ik vind daten normaal. Net als dat ik het ook normaal vind om gewoon met het andere geslacht om te kunnen gaan zonder dat ik dat geheim moet houden voor mijn omgeving/ouders en niet (direct en enkel) te gaan trouwen met iemand om dan pas seks te (mogen) hebben. Tijden veranderen, de mensheid dus ook.

Ik heb een tijdje met een Turkse vrouw gedate, ik weet dus waar ik het over heb. Het valt mij gewoon op dat jouw verhalen nogal eens erg uit elkaar lopen.

Waarom denk je overigens dat jouw vriendin weet dat hij status heeft? Wat is status voor jou überhaupt?
Nee hoor. Gewone verhalen. Het is niet zo dat ik elke date vermeld thuis, maar dat staat los van nationaliteit. Gewoon daten, een serieuze date kan prima thuis gemeld worden. Doe ik ook gewoon thuis. Sterker nog, mijn ouders zeuren over dat ik moet daten.
pi_172487847
Het is toch altijd wel een gedoetje hier zeg.
  maandag 17 juli 2017 @ 18:20:06 #235
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_172487883
quote:
9s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:18 schreef Friek_ het volgende:
Het is toch altijd wel een gedoetje hier zeg.
Het blijft wel R&P natuurlijk ;)

Wellicht kunnen ze met elkaar gaan daten, de zeikerds dan. In iedergeval iets gemeen hebben ze dan.
pi_172488033
Het ding is, is dat moslims niet per se seks hebben tijdens het daten. En bovendien is liefde en seks van overal en alle tijd.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_172488076
quote:
9s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:18 schreef Friek_ het volgende:
Het is toch altijd wel een gedoetje hier zeg.
Ik zei enkel en alleen dat ik maandag een date heb en huppa... een stortvloed aan verwijten en aanvallen.
pi_172488093
quote:
12s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:22 schreef yats het volgende:

[..]

Racisme dit!!!

Maar even serieus, stoney heeft een punt. Hoezeer hou jij aan jouw eisen vast?
Oh, voorkeur hebben staat gelijk aan racisme. Juist ja. Welke eisen?
pi_172488165
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:50 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik zie het niet echt als verantwoorden, maar meer uit nieuwsgierigheid dan wat anders. Ik ben vooral benieuwd waarom Maghrebijnse specifiek bij de Marokkaanse mannen wil blijven, als ze zelf duidelijk van mening is dat er te veel uitschot tussen zit.

Maar blijkbaar is het "hakken op Maghrebijnse" een volkssport in dit topic, met als gevolg dat elke opmerking in het verkeerde keelgat schiet.

"Wat zoek je precies" is wel een verkeerde instelling om te gaan daten. Dat werkt prima als je een Big Mac-menu bestelt, maar als je aan het daten bent dan kun je je veel beter concentreren op waar je zelf een grote glimlach van op je gezicht krijgt. Dingen die je gaaf vindt, passies, hobbies, want als je daar op een date over vertelt en je licht gewoon op, dan heeft die ander dat snel genoeg door.

Ik heb zelf vaak genoeg een enorme aantrekkingskracht gevoeld naar vrouwen die ik totaal nooit als date-materiaal zou beschouwen maar waarmee het wel enorm goed klikt. Heeft het dan zin om die maar aan de kant te schuiven omdat ze niet door je strikte filter heen komen?

Vraagje aan Maghrebijnse: Misschien loopt je morgen wel ergens tijdens het winkelen een knul tegen het lijf waarmee het gigantisch goed klikt. Enige nadeel: Het is een oer-Hollandse, nuchtere kaaskop. Laat je dan de man van je dromen gewoon zitten want hij is geen Marokkaan en ook geen Moslim? Aantrekkingskracht kun je immers niet forceren.

Goed kans dat de Marokkanse man die jij zoekt zich niet eens wil identificeren met de term 'Marokkaan' juist vanwege het vooroordeel dat het tuig is. Maar dat hij zich veel meer Nederlander voelt, en toch een band heeft met de Marokkaanse cultuur. Hij loopt het alleen niet met grote vlaggen op zijn auto te adverteren, en daarom zie je het misschien niet.

Verbreed je horizon.
Maghrebijnse heeft vaak genoeg uitlegd waarom ze een Maghrebijn wenst. Dat heeft te maken met gedeelde cultuur en achtergrond. Ik hecht daar aan en wil dat gewoon zo. Daarnaast heb ik ouders die elkander nationaliteit zouden afkeuren. Geen enkele man is ruzie met je ouders waard en ik zou nooit mijn ouders teleurstellen.

Maghrebijnse weigert. Er was een oerhollandse jongeman op werk die interesse in me had en dit ook recht toe, recht aan tegen me gezegd heeft. Heb netjes uitgelegd dat dit niet gaat werken. Ik heb een Marokkaanse vriendin die verliefd werd op een Nederlandse collega met wie ze een zeer hechte vriendschap had. Wederzijds, ook hij was tot over zijn oren verliefd. Ze hebben een vriendschap van ruim twee jaar gehad ( meer relatie maar soit) en uiteindelijk heeft mijn vriendin het contact vebroken omdat de gevoelens sterker werden en ze hem niet kon bieden wat hij wou. Ze is er echt een paar maanden kapot van geweest.

En, ik loop niet met Marokkaanse vlaggen rond mocht je dat denken. De gemiddelde Marokkaanse man is gewoon een man die zijn roots kent. Waarom zou jij je moeten schamen om de groep etters? Net zoals jij je niet hoeft te schamen om de vele Hollandse pedofielen. Of doe jij dat soms wel?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2017 18:40:04 ]
  maandag 17 juli 2017 @ 18:38:21 #240
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_172488181
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik zei enkel en alleen dat ik maandag een date heb en huppa... een stortvloed aan verwijten en aanvallen.
Wellicht lezen mensen gewoon in je verhalen die je hier neerzet dat je met/om de verkeerde redenen dates hebt, en dat dat er een beetje beroerd staat.
pi_172488196
Ik begrijp het dilemma niet zo. Ik zou ook zeer teleurgesteld zijn in mijn kind als ze thuiskomt met uitgerekend een moslim(a). Je probeert je kind toch degelijk op te voeden en dan voelt het als een soort falen van ouderschap.

Maar uiteindelijk zou ik er wel cool mee zijn denk ik, afhankelijk van de moslim(a) in kwestie. Zolang hij/zij maar geen serieuze beoefenaar is van dat verderfelijke geloof.
Conscience do cost.
pi_172488225
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:38 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Wellicht lezen mensen gewoon in je verhalen die je hier neerzet dat je met/om de verkeerde redenen dates hebt, en dat dat er een beetje beroerd staat.
Oh, neee dat zijn gewoon dates in de zomer uit verveling. Heb ik ook gewoon vaak vermeld. Mensen hebben zin om te klagen joh.
  maandag 17 juli 2017 @ 18:41:44 #243
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_172488235
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Maghrebijnse heeft vaak genoeg uitlegd waarom ze een Maghrebijn wenst. Dat heeft te maken met gedeelde cultuur en achtergrond. Ik hecht daar aan en wil dat gewoon zo. Daarnaast heb ik ouders die elk ander nationaliteit zouden afkeuren. Geen enkele ma is ruzie met je ouders waard en ik zou nooit mijn ouders teleurstellen.

Maghrebijnse weigert. Er was een oerhollandse jongeman op werk die interesse in me had en dit ook recht toe, recht aan tegen meegezeuld heeft. Heb netjes uitgelegd dat dit niet gaat werken. Ik heb een Marokkaanse vriendin die verliefd werd op een Nederlandse collega met wie ze een zeer hechte vriendschap had. Wederzijds, ook hij was tot over zijn oren verliefd. Ze hebben een vriendschap van ruim twee jaar gehad ( meer relatie maar soit) en uiteindelijk heeft mijn vriendin het contact vebroken omdat de gevoelens sterker werden en ze hem niet kon bieden wat hij wou. Ze is er echt een paar maanden kapot van geweest.
Droevig dat dat niet kon. Maar goed: iedereen moet eigen keuzes maken, 'm.i. heeft elke keuze zijn voors en tegens.
pi_172488242
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:39 schreef ems. het volgende:
Ik begrijp het dilemma niet zo. Ik zou ook zeer teleurgesteld zijn in mijn kind als ze thuiskomt met uitgerekend een moslim(a). Je probeert je kind toch degelijk op te voeden en dan voelt het als een soort falen van ouderschap.

Maar uiteindelijk zou ik er wel cool mee zijn denk ik, afhankelijk van de moslim(a) in kwestie. Zolang hij/zij maar geen serieuze beoefenaar is van dat verderfelijke geloof.
Precies. En dat begrijp ik ten zeerste en is absoluut niet racistisch. En natuurlijk zul je het uiteindelijk wel moeten accepteren, maar dat je teleurgesteld zou zijn is te begrijpen.
pi_172488278
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:41 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Droevig dat dat niet kon. Maar goed: iedereen moet eigen keuzes maken, 'm.i. heeft elke keuze zijn voors en tegens.
Yup. Is ook droevig, maar weet je, liefde is maar liefde en ook niet eeuwig. Of ik ben heel pessimistisch.

Ik heb zo zin in mijn date volgende week. Mijn vriendin gaat btw mee.
  maandag 17 juli 2017 @ 18:44:50 #246
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172488296
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
En, ik loop niet met Marokkaanse vlaggen rond mocht je dat denken. De gemiddelde Marokkaanse man is gewoon een man die zijn roots kent. Waarom zou jij je moeten schamen om de groep etters? Net zoals jij je niet hoeft te schamen om de vele Hollandse pedofielen. Of doe jij dat soms wel?
Ik bedoel er vooral mee dat het de etters zijn die het hardste met die vlaggetjes lopen te zwaaien, tot grote irritatie van de Marokkaanse gemeenschap die zich gewoon als normale mensen weten te gedragen. De Nederlandse pedofielen lopen zich niet zo te gedragen omdat ze Nederlands zijn, die straatschoffies gebruiken hun Marokkaanse nationaliteit onterecht als excuus. Dat is ook waardoor de Marokkaanse cultuur zo'n slechte naam krijgt, want het zijn altijd de herrieschoppende snotneuzen die opvallen.

quote:
Daarnaast heb ik ouders die elkander nationaliteit zouden afkeuren. Geen enkele man is ruzie met je ouders waard en ik zou nooit mijn ouders teleurstellen.
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens, maar misschien is dat gewoon een stukje cultuurverschil, want ik ben ook niet religieus opgevoed en daardoor misschien wat individualistischer. Als ik zelf dolgelukkig ben maar daardoor mijn ouders niet op mijn bruiloft uitgenodigd zouden zijn omdat ze mijn partner afkeuren, het zij dan zo. Ik leef mijn leven niet voor de goedkeuring van mijn ouders.

(Gebruik trouwens wel de edit-knop in plaats van 4 reacties op je eigen post te plaatsen. ;))
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172488303
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Precies. En dat begrijp ik ten zeerste en is absoluut niet racistisch.
Waar iemand vandaan komt doet me sowieso niets dus dan is het per definitie niet racistisch :P Ik zou geen problemen hebben met een mocro. Ik zou het wel jammer vinden als het een moslim(a) is.
quote:
En natuurlijk zul je het uiteindelijk wel moeten accepteren, maar dat je teleurgesteld zou zijn is te begrijpen.
Word. Ik vind ook dat je je helemaal niet hoeft te verdedigen wat betreft dit hele euvel.
Conscience do cost.
  maandag 17 juli 2017 @ 18:46:18 #248
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_172488319
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh, neee dat zijn gewoon dates in de zomer uit verveling. Heb ik ook gewoon vaak vermeld. Mensen hebben zin om te klagen joh.
Ik denk dat dat wel meevalt.

Maar ik ga mij hier niet in mengen verder, alleen ben ik wel van mening dat je gevoel en verliefheid niet in kan delen of tegenhouden omdat, dat gaat verder dan cultuur.
pi_172488385
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:44 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik bedoel er vooral mee dat het de etters zijn die het hardste met die vlaggetjes lopen te zwaaien, tot grote irritatie van de Marokkaanse gemeenschap die zich gewoon als normale mensen weten te gedragen. De Nederlandse pedofielen lopen zich niet zo te gedragen omdat ze Nederlands zijn, die straatschoffies gebruiken hun Marokkaanse nationaliteit onterecht als excuus. Dat is ook waardoor de Marokkaanse cultuur zo'n slechte naam krijgt, want het zijn altijd de herrieschoppende snotneuzen die opvallen.

[..]

Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens, maar misschien is dat gewoon een stukje cultuurverschil, want ik ben ook niet religieus opgevoed en daardoor misschien wat individualistischer. Als ik zelf dolgelukkig ben maar daardoor mijn ouders niet op mijn bruiloft uitgenodigd zouden zijn omdat ze mijn partner afkeuren, het zij dan zo. Ik leef mijn leven niet voor de goedkeuring van mijn ouders.

(Gebruik trouwens wel de edit-knop in plaats van 4 reacties op je eigen post te plaatsen. ;))
Nou, die etters zijn vaak gewoon Nederlanders dan je denkt. Doorgaans jongens die nauwelijks het Marokkaans spreken, laat staan dat ze ook maar een beetje weet hebben van de geschiedenis en cultuur van hun land. Het zijn juist de normale en nette Marokkanen die wel hun land kennen door middel van reizen in het land en het bestuderen van de Marokkaanse geschiedenis. Zo zie ik dat.

Tja, ik keur niks af. Er zijn mensen die zonder toestemming van ouders toch een huwelijk door zouden zettten en er zijn mensen die dat niet over hun hart kunnen krijgen. Het ene is niet slechter/beter dan het andere.

P.S. Ik zit op telefoon vandaar. Is lastiger wijzigen en überhaupt typen.
pi_172488405
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Waar iemand vandaan komt doet me sowieso niets dus dan is het per definitie niet racistisch :P Ik zou geen problemen hebben met een mocro. Ik zou het wel jammer vinden als het een moslim(a) is.

[..]

Word. Ik vind ook dat je je helemaal niet hoeft te verdedigen wat betreft dit hele euvel.
Ja. Dacht even te vertellen dat ik blij ben met mijn date en dan krijg je dit.

Overigens, mijn kinderen mogen trouwen met wie ze willen. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')