abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_172343138
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 15:36 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nee, ze zijn het derde team.
Met een kut auto sta je achteraan zoals Sauber.

Er kan gemakkelijk een auto neergezet worden die elke race heel blijft, door extra gewicht en luchtweerstand zal deze echter niet competitief zijn.
Men is dus constant de grenzen aan het opzoeken als het gaat om koeling, en het besparen van gewicht.
Fair enough. Ik had er zelf meer van verwacht.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_172343494
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 15:48 schreef habitue het volgende:

[..]

Fair enough. Ik had er zelf meer van verwacht.
Reken maar dat Red Bull zelf ook niet zo blij is, de pech van Max en Daniel is ook hun pech.
Dure pech als je je bedenkt dat ze hadden kunnen strijden om de tweede plaats voor de constructeurstitel, nu is dat gat naar Ferrari ondertussen +100 punten.
Als dit zo door gaat en Ocon koel kan blijven, dan zie ik Force India nog wel in staat om derde te worden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172348486
Die grindbak aan het einde van de kwalificatie had toch voor wat schade gezorgd. Er moest dus nog aan gesleuteld worden, dat was bij Ricciardo niet. Toch een verschilletje.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172351239
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2017 09:58 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jawel hoor. Die is heel simpel te beantwoorden:

[..]

Opgelost :)
Ik ben bang dat deze vraag best heel goed ook anders (interessanter) beantwoord kan worden ;)
Ik ga hieronder een aantal pogingen wagen!
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 10:18 schreef TagForce het volgende:
Het is niet zo dat alleen Max z'n auto stuk gaat. De timing van de failures bij Max is alleen beroerder. Bij hem gaat het in de race stuk, bij Ricciardo gebeurt het in VT2 of VT3, en soms in de Q. En dan kan er nog wat aan gedaan worden voor de race.
edit: Waarom vervangen ze dan niet bij Max preventief onderdelen als het bij Daniel stuk gaat: Dat mag niet zomaar. Je mag niet zomaar spullen vervangen omdat het mogelijk stuk zou kunnen gaan. Alleen als het aantoonbaar stuk is of de veiligheid van de coureurs in gevaar komt mag je het na VT2 vervangen zonder straf. Vandaar dat na Q3 onderdelen bij Max vervangen mochten worden na zijn schuiver.

En het is ook niet elke keer hetzelfde wat er stuk gaat. Dat zou wel gebeuren als het echt door Max kwam.

Dus nee, de hele vraagstelling (waarom gaat het bij Max stuk en bij Daniel niet) klopt gewoon niet. Het gaat bij Daniel ook stuk, alleen op een gunstiger moment.

Kwestie van tijd voordat het kwartje Max zijn kant op valt, want ongeluk kan niet eeuwig duren.

Edit: Kleine toevoeging.
Ik heb een aantal mogelijkheden bedacht, zeg wat je ervan vind:
- aansluitend op tagforce's verhaal zou je kunnen zeggen dat het eigenlijk Ricciardo is die zijn wagen 'te veel' pusht, waardoor fouten eerder intreden. Kortgezegd is Max dus eigenlijk te zuinig met zijn auto, en komt met de al eerder door ricciardo uitgelokte failures te zitten wanneer hij in de race zit, ipv ervoor.
- interessantere mogelijkheid is dat de hogere bazen met het ware geld hem vooral testen op zijn waardigheid/gedrag als nieuweling. Ze willen zijn karakter leren kennen om daarmee het script (contractafspraken & sponsors e.d.) van de toekomst te kunnen vastleggen. Wie denkt dat f1 100% zuiver is heeft stront in zijn brein, want iedere topsport op tv is corrupt dus ook deze.

Ik denk dat het een combinatie van beiden is, ze laten hem wel z'n gang gaan maar houden hem (nog) aan het lijntje. Pas als de toekomstige posities en teams uitgekristalliseerd zijn door de 'maffia' mogen de teams en hun spelers weer de vrij loop. Dit verklaart ook waarom er zoveel onverwachte situaties zijn binnen andere teams de laatste twee seizoenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Martin_marvellous op 11-07-2017 21:30:42 ]
pi_172351361
StrollPodium.jpg
pi_172351603
Force-India-duo-battle-2017-Canadian-GP.jpg
pi_172366782
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:24 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

Ik ben bang dat deze vraag best heel goed ook anders (interessanter) beantwoord kan worden ;)
Ik ga hieronder een aantal pogingen wagen!

[..]

Ik heb een aantal mogelijkheden bedacht, zeg wat je ervan vind:
- aansluitend op tagforce's verhaal zou je kunnen zeggen dat het eigenlijk Ricciardo is die zijn wagen 'te veel' pusht, waardoor fouten eerder intreden. Kortgezegd is Max dus eigenlijk te zuinig met zijn auto, en komt met de al eerder door ricciardo uitgelokte failures te zitten wanneer hij in de race zit, ipv ervoor.
- interessantere mogelijkheid is dat de hogere bazen met het ware geld hem vooral testen op zijn waardigheid/gedrag als nieuweling. Ze willen zijn karakter leren kennen om daarmee het script (contractafspraken & sponsors e.d.) van de toekomst te kunnen vastleggen. Wie denkt dat f1 100% zuiver is heeft stront in zijn brein, want iedere topsport op tv is corrupt dus ook deze.

Ik denk dat het een combinatie van beiden is, ze laten hem wel z'n gang gaan maar houden hem (nog) aan het lijntje. Pas als de toekomstige posities en teams uitgekristalliseerd zijn door de 'maffia' mogen de teams en hun spelers weer de vrij loop. Dit verklaart ook waarom er zoveel onverwachte situaties zijn binnen andere teams de laatste twee seizoenen.
Nope, en nope.

Het is gewoon domme pech, meer niet. Je hoeft er niets achter te zoeken verder. Shit happens, when it rains it pours, en nog meer cliches. Het is gewoon ruk, voor iedereen behalve Ricciardo. Dit kan na de zomerstop (eigenlijk komend weekend al) compleet andersom zijn, en Max kan zomaar 3 GPs op rij winnen en Daniel uitvallen.

En ja, F1 is corrupt, maar dat uit zich voornamelijk in andere zaken dan gebeurtenissen op de baan. Meer in de kamertjes waar regels opgesteld en geld uitgedeeld wordt.
pi_172373151
Max gaat te lomp met zijn auto om.
pi_172373760
De auto's zitten vol met sensoren en trackers, de gemiddelde verzekeringsmaatschappij is er jaloers op.
Elke hartslag, slok water en scheet staat in de rapportage, als de rijder ook maar verkeerd 'zit' of te hard op de rem drukt is er een overzicht van.

Reken er maar op dat on track, maar vooral in de week na de race er door iedereen en zijn zusje naar gekeken wordt of er een verbetering kan zijn.
Boutjes worden op de micron nauwkeurig ontworpen en getest, monteurs en pitcrew die ondermaats presteren worden vervangen.

F1 draait om prestatie, elk teamlid gaat 100% om die te behalen, al is het alleen maar om de eer



[ Bericht 21% gewijzigd door PestPiloot op 12-07-2017 21:36:26 ]
pi_172387266
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:32 schreef TagForce het volgende:

[..]

Nope, en nope.

Het is gewoon domme pech, meer niet. Je hoeft er niets achter te zoeken verder. Shit happens, when it rains it pours, en nog meer cliches. Het is gewoon ruk, voor iedereen behalve Ricciardo. Dit kan na de zomerstop (eigenlijk komend weekend al) compleet andersom zijn, en Max kan zomaar 3 GPs op rij winnen en Daniel uitvallen.

En ja, F1 is corrupt, maar dat uit zich voornamelijk in andere zaken dan gebeurtenissen op de baan. Meer in de kamertjes waar regels opgesteld en geld uitgedeeld wordt.
Toch lijkt het er nu qua resultaten op dat men (de maffiabazen) daniel vorig seizoen hoger inschatten dan het jonge ventje (Max), waardoor ze daniel nu forcerend steeds op het podium moeten hebben om gesloten afspraken en evt. weddenschappen alsnog te laten uitkomen.

Het team zelf weet hier natuurlijk niets van af.

Het klinkt allemaal erg verdacht, dat weet ik wel, maar na gelijksoortige taferelen in andere topsporten te zien constateren ga ik er niet vanuit dat f1 enkel in de regelementen bijgestuurd word. Ter verduidelijking, ik ben geen die-hard autosport fan, maar ik meen een meer dan gemiddeld genuanceerd beeld te hebben hoe de geldwereld werkt. Een tournament als f1 die door de internationale corrupte mafia gesteund en gepromoot word leent zich uitermate goed voor dit soort praktijken.

Het zou daarom interessant zijn de stromen van het sponsorgeld te bekijken, hoewel veel deals ook ongemerkt zullen blijven, en onder de tafel gaan.
  donderdag 13 juli 2017 @ 14:10:46 #61
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_172387719
BNW is elders.
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat. En gelukkig zijn alle meningen hier welkom, dus dat is fijn. Toch? Liefs.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 07:45:29 #62
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_172405436
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:51 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

Toch lijkt het er nu qua resultaten op dat men (de maffiabazen) daniel vorig seizoen hoger inschatten dan het jonge ventje (Max), waardoor ze daniel nu forcerend steeds op het podium moeten hebben om gesloten afspraken en evt. weddenschappen alsnog te laten uitkomen.

Het team zelf weet hier natuurlijk niets van af.

Het klinkt allemaal erg verdacht, dat weet ik wel, maar na gelijksoortige taferelen in andere topsporten te zien constateren ga ik er niet vanuit dat f1 enkel in de regelementen bijgestuurd word. Ter verduidelijking, ik ben geen die-hard autosport fan, maar ik meen een meer dan gemiddeld genuanceerd beeld te hebben hoe de geldwereld werkt. Een tournament als f1 die door de internationale corrupte mafia gesteund en gepromoot word leent zich uitermate goed voor dit soort praktijken.

Het zou daarom interessant zijn de stromen van het sponsorgeld te bekijken, hoewel veel deals ook ongemerkt zullen blijven, en onder de tafel gaan.
seems_a_little_crazy_weird_al.gif
pi_172406333
quote:
13s.gif Op donderdag 13 juli 2017 14:10 schreef motorbloempje het volgende:
BNW is elders.
dat jij je in je kontje laat nemen door de corrupte media moet je lekker zelf weten. *O*

Ik spreek hier over het sporttoernament f1, en ga daarin geen onderscheid maken voor kneuzen die blijven geloven in het sprookje van een eerlijk koningshuis & heilige overheid.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 07:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
wie de hoed past zet 'm op. Als jij jezelf doof & blind houd voor de overweldigende stroom van ooggetuigenverklaringen en informatie die het internettijdperk ons bied, ben je zelf een geschikter kandidaat voor een kabouterhoedje dan 'n weldenkend mens die vergelijkt & overweegt.

Waarschijnlijk lees je deze reactie niet eens want je hersencapiciteit zal ongeveer dezelfde grootte zijn als die van een kabouter. Een perfecte match dus! ^O^
pi_172432844
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 09:18 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

dat jij je in je kontje laat nemen door de corrupte media moet je lekker zelf weten. *O*

Ik spreek hier over het sporttoernament f1, en ga daarin geen onderscheid maken voor kneuzen die blijven geloven in het sprookje van een eerlijk koningshuis & heilige overheid.

[..]

wie de hoed past zet 'm op. Als jij jezelf doof & blind houd voor de overweldigende stroom van ooggetuigenverklaringen en informatie die het internettijdperk ons bied, ben je zelf een geschikter kandidaat voor een kabouterhoedje dan 'n weldenkend mens die vergelijkt & overweegt.
Ik ben het met je eens. Heb het ook wel vaker gezien dat een monteur die vlak voor de race niets te zoeken had bij de coureur soms rare gebaren met zijn handen maakte vlak bij de auto. Ze kunnen het ook op afstand doen, dus dat zou het ook kunnen zijn. Verbaast mij niets nu je dit op tafel legt dat dit waar zou zijn.
pi_172433152
F1 / [BNW] Het F1 (complot)theorieŽn topic
Voor alle wilde complottheorieŽn
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172435463
quote:
10s.gif Op maandag 10 juli 2017 13:07 schreef Nielsch het volgende:
tis natuurlijk allemaal een complot tegen Max
Ja, en Senna moest ook een "ongeluk" krijgen zeker?
Wat al eerder is gezegd, domme pech, geen opzet.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_172438971
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja, en Senna moest ook een "ongeluk" krijgen zeker?
Wat al eerder is gezegd, domme pech, geen opzet.
Natuurlijk gebeuren er dingen spontaan ook, het is een gevaarlijke sport. Maar soms word het "lot" even een handje geholpen.

Over Senna's ongeluk heb ik mij niet verdiept.
pi_172439070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 21:13 schreef PSVCL het volgende:
Max gaat te lomp met zijn auto om.
Nou, dan is Ricciardo vandaag zeker ook te lomp geweest.
pi_172451048
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiŽle website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
pi_172451371
Wauw, dat zijn een hoop aannames, veronderstellingen en eigen mening die hier als 'feit' worden gepreseneerd, en dat in 1 post... :')
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_172451387
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiŽle website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
"Het lijkt erop"... "van overtuigd"... aha...

Uit je reacties blijkt meestal wel dat je goed op de hoogte bent maar dit soort posts, zonder onderbouwing met gegevens, kan je net zo goed weglaten.

[ Bericht 2% gewijzigd door MaGNeT op 16-07-2017 06:59:17 ]
  zondag 16 juli 2017 @ 07:57:52 #72
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_172451575
:')
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat. En gelukkig zijn alle meningen hier welkom, dus dat is fijn. Toch? Liefs.
  zondag 16 juli 2017 @ 09:51:55 #73
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_172452517
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiŽle website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Dit is idd wat er aan de hand is. Daarom is hij ook zoveel sneller dan Riciardo. Doet het leuk bij de nationalistische ADHD fanboys maar je wint er niks mee.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  zondag 16 juli 2017 @ 09:53:44 #74
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_172452541
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiŽle website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Toon je doorslaggevende analyse van die telemetrie dan?
  Boks-Chick zondag 16 juli 2017 @ 10:17:41 #75
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172452812
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiŽle website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Leuke analyse. Maar als dit werkelijk zo zou zijn zou hij bij TR ook al heel vaak hier last van moeten hebben gehad, en vorig seizoen bij RB ook lijkt mij.
Ik heb er niet zo heel veel verstand van hoor, maar dit lijkt me toch echt het zoeken om het zoeken wat je nu doet...
Het is niet de criticus die telt; hij die wijst naar de vrouw die struikelt en zegt wat zij beter had kunnen doen. Die eer komt toe aan zij die daadwerkelijk in de arena staat, gezicht besmeurd met stof, zweet en bloed, zij die dapper streeft en vaak tekort komt en fouten maakt, omdat dat eenmaal onvermijdelijk is. Zij die, als het meezit, soms de triomf van 'n grootse verrichting mag proeven en als het tegenzit en zij faalt, in elk geval grote moed heeft getoond.
JMLH 14-05-2013 - 27-05-2014
pi_172481166
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiŽle website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Interressante analyse & zeker geloofwaardig.

Het zelf configuren en nemen van grote risico's zorgt enkel voor een superieure rijcontrole in de seizoenen die gaan komen. Je kan inderdaad negtief doen en dit soort gedrag als 'roekeloos' afschilderen, alleen is dit onnodig mijns insziens.

Ga er maar vanuit dat hij de rest van zijn leven tot zijn pensioen in de f1 zal rijden, dan betekent dat een optimale kennis van dit voertuig het meest ideaal is. De grenzen die hij nu steeds aftast & opzoekt zullen straks voor overwinning op overwinning zorgen, als hij z'n voertuig beter kent dan de monteurs zelf! Ik zie hier alleen & enkel talent en passie aan het werk..

(Mijn vorige analyse blijft daarnaast ook bestaan.)
pi_172495006
quote:
4s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:27 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]


Ga er maar vanuit dat hij de rest van zijn leven tot zijn pensioen in de f1 zal rijden

Het wordt ook wel lastig om na je pensioen nog steeds actief F1 coureur te zijn ja..
pi_172500621
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 23:02 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Het wordt ook wel lastig om na je pensioen nog steeds actief F1 coureur te zijn ja..
ik denk ook eigenlijk niet dat hij een pensioenfonds nodig zal hebben om zichzelf te onderhouden .. ^O^
pi_172500885
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiŽle website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Er is maar 1 bewijsstuk nodig om wat je zegt tot onzin te verklaren...
Bewijsstuk 1: Constructeursstand.

Als wat jij zegt werkelijk waar zou zijn, dan zou Red Bull Racing inmiddels wel hebben gezegd: "Max, jongen, wat jij kan met de auto is ongelooflijk, maar we moeten wel 3e worden in de strijd om de constructeurstitel. Dus vanaf nu schroeven we je auto wat terug, en gaan we wat stapjes terug in de afstelling om te zorgen dat je net als Daniel de finish haalt in de punten".

Dat hebben ze niet, dus zeg ik: onzin.

Daarnaast heeft Ricciardo de problemen van Max ook gehad, alleen voor hem komen ze op een beter moment (lees: niet in de race). Je kan hier lang of kort over discussiŽren maar als het aan Max zou liggen dan zou RBR er echt wel wat aan doen. Daarnaast zou het dan elke keer eenzelfde of vergelijkbaar probleem zijn, en dat is het niet. Er gaat elke keer iets anders stuk.

Het is gewoon botte pech, en hopelijk is dat nu voorbij.
pi_172525617
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 02:40 schreef Jolyon het volgende:
Het is niet leuk om te horen, vooral hier. Maar hij ''overdrived'' wel degelijk die RB. Nee. Hij is niet verantwoordelijk voor alle malheur, maar hij heeft er wel (misschien te veel) deel aan.

RB heeft zeer veel problemen gehad met het perfectioneren van de Renault motor en hun instellingen eromheen, vandaar dat ze vrij snel kunnen zijn sporadisch in races maar zo ver op de zachtste banden van de concurrentie afzitten. Voornamelijk het ERS systeem kan niet de auto dermate ondersteunen gedurende meerdere rondes. Max heeft over 70 instellingen in z'n wagen die hij en z'n team persoonlijk afstelt. Het lijkt erop of ie doelbewust kiest om vrije riskante instellingen (bijv: rijhoogte, transmissie, rembalans) te rijden welke weinig of niet voldoende getest zijn door het algehele testverbod, dat valt soms te zien aan z'n telemetrie in de races, dit gaat te lang worden maar neem eens een F1 abbo op de officiŽle website.

Daarbij kunnen beide partijen helemaal niet onder dat contract uit. Lewis wil hem niet hebben. Vettel wil hem niet hebben. RB weet dat ze hem waarschijnlijk niet gaan kwijt raken. Maar willen hem niet demotiveren want hij is in potentie de grootste ster (alhoewel maybe een beetje wild), als je daadwerkelijk als Horner hem de schuld geeft van de 'pech'' kan hij vrij explosief het seizoen als Vettel of Grosjean in 2012 op een (negatieve) manier gaan kleuren. En vergeet niet dat indien hij rustiger aan hoort te doen, het zeer slechte publiciteit blijkt EN de wagen zeker tot na de zomer niet aangepast kan worden en zelfs daarna zal het moeilijk zijn.

Dus zou Max er zelf schuld aan hebben dan zouden we het niet eens horen, want dat is dus veel schadelijker. Dus kunnen we niet uitsluiten dat z'n rijstijl & configuratie (die we wel kunnen volgen met wat abonnementen) zeker een invloed hebben bij zijn teleurstellende resultaten. Ik ben er wel van overtuigd dat ie toch aan een paar wel zeker deels schuld heeft.
Het is niet leuk om te horen maar het lijkt er op dat je een boel bullshit praat. Dit doe ik op basis van diverse bronnen die ik niet prijs kan geven, maar als je even goed om je heen kijkt en een luisterend oor legt je ze zo voorbij ziet komen. Tevens neem ik aan dat je het er zelf ook mee eens bent.
pi_172533210
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:27 schreef TagForce het volgende:

[..]

Er is maar 1 bewijsstuk nodig om wat je zegt tot onzin te verklaren...
Bewijsstuk 1: Constructeursstand.

Als wat jij zegt werkelijk waar zou zijn, dan zou Red Bull Racing inmiddels wel hebben gezegd: "Max, jongen, wat jij kan met de auto is ongelooflijk, maar we moeten wel 3e worden in de strijd om de constructeurstitel. Dus vanaf nu schroeven we je auto wat terug, en gaan we wat stapjes terug in de afstelling om te zorgen dat je net als Daniel de finish haalt in de punten".

Dat hebben ze niet, dus zeg ik: onzin.

Daarnaast heeft Ricciardo de problemen van Max ook gehad, alleen voor hem komen ze op een beter moment (lees: niet in de race). Je kan hier lang of kort over discussiŽren maar als het aan Max zou liggen dan zou RBR er echt wel wat aan doen. Daarnaast zou het dan elke keer eenzelfde of vergelijkbaar probleem zijn, en dat is het niet. Er gaat elke keer iets anders stuk.

Het is gewoon botte pech, en hopelijk is dat nu voorbij.
dit heeft niets met het terugschroeven van de auto te maken. Het gaat hier blijkbaar om de vrije instellingen die max manueel aanpast voor/tijdens het race-weekend. Het team kan adviseren hierin maar hij heeft toch wel dat beetje eigen speelruimte. Terugschroeven van de auto heeft hier geen direkte invloed op, want manuele instellingen zal hij blijven aanpassen.

Althans, zo begrijp ik het nu.
pi_172533477
Nogal vergezocht. Heel veel instellingen gaan over het gedrag van het diff, voor bij insturen en wegtrekken uit de bocht. Daarnaast het patroon waarmee ERS oplaad en ontlaad en de verbranding.
.
pi_172533667
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:26 schreef Fer het volgende:
Nogal vergezocht. Heel veel instellingen gaan over het gedrag van het diff, voor bij insturen en wegtrekken uit de bocht. Daarnaast het patroon waarmee ERS oplaad en ontlaad en de verbranding.
hele essentiŽle factoren tijdens de race.
pi_172533850
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:38 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

hele essentiŽle factoren tijdens de race.
En hoe denk je dat dit te relateren valt aan b.v. een defecte accu of olie pomp?
Of de maffia loopt de boel te vernaggelen, immers geldstromen en te succesvol vorig jaar, of Max configureert zijn auto niet goed genoeg (wat overigens weer haaks staat op de prestaties van vorig jaar, maar goed).
Er worden wel heel wat theorieŽn uit de kast gehaald terwijl botte pech het meest logisch lijkt.
pi_172533941
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:47 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

En hoe denk je dat dit te relateren valt aan b.v. een defecte accu of olie pomp?
Of de maffia loopt de boel te vernaggelen, immers geldstromen en te succesvol vorig jaar, of Max configureert zijn auto niet goed genoeg (wat overigens weer haaks staat op de prestaties van vorig jaar, maar goed).
Er worden wel heel wat theorieŽn uit de kast gehaald terwijl botte pech het meest logisch lijkt.
ik kies dus voor de optie maffia, terwijl max de auto telkens weer tot het uiterste uitprobeert/test. Gaat op deze manier mooi samen, vind je niet?
pi_172533944
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:38 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

hele essentiŽle factoren tijdens de race.
Maar je krijgt niet zo snel iets ermee kapot, hooguit de verbranding, maar dat ziet het team ook gelijk.
.
pi_172534354
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:52 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

ik kies dus voor de optie maffia, terwijl max de auto telkens weer tot het uiterste uitprobeert/test. Gaat op deze manier mooi samen, vind je niet?
Joh. Als Max een bepaalde instelling niet mag doen dan blokkeren ze die op zijn stuur hoor.
Die instelling is hij echt niet vrij in om te ebruiken. Hooguit rembalans en swaybars. De rest wordt allemaal vanuit de pit geconfigureerd en Max mag alleen de aangegeven settings gebruiken.
pi_172534432
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:06 schreef TagForce het volgende:

[..]

Joh. Als Max een bepaalde instelling niet mag doen dan blokkeren ze die op zijn stuur hoor.
Die instelling is hij echt niet vrij in om te ebruiken. Hooguit rembalans en swaybars. De rest wordt allemaal vanuit de pit geconfigureerd en Max mag alleen de aangegeven settings gebruiken.
In principe zijn bepaalde settings wel beschikbaar om alleen voor een ronde of een enkele inhaalactie te gebruiken. Als een rijder hier meer gebruik van maakt, zal een team hem op de vingers tikken.
.
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:19:29 #89
15746 daNpy
Marathon Coupť
pi_172534753
Sjonge, dat moet toch een heel eindje heen en weer lopen zijn geweest om het zo ver te zoeken zeg.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_172535388
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:08 schreef Fer het volgende:

[..]

In principe zijn bepaalde settings wel beschikbaar om alleen voor een ronde of een enkele inhaalactie te gebruiken. Als een rijder hier meer gebruik van maakt, zal een team hem op de vingers tikken.
ik denk eerder dat hij instructies krijgt de functies enkel in vooraf vastgestelde situaties te gebruiken. Blokkeren kan misschien, maar dan nemen ze hem als rijder niet serieus.
pi_172636487
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 08:51 schreef Diemux het volgende:
Max begrijpt niet helemaal dat als je alles tot de max (no pun intended) duwt er dingen kapot gaan.

Maar ja, ik weet er ook niks van af en heb ook niks met Max.
Mja als je accu leeg is bij de start of je versnelling bak is stuk bij de start dan vraag je volgens mij hellemaal niks teveel van de auto :( Ook een onnodige pits stop heeft niks te maken met veel vragen van de auto lijkt mij :(
Mja te veel vragen van je waterpomp LOL hoe doe je dat dan ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_172665936
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 08:39 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Mja als je accu leeg is bij de start of je versnelling bak is stuk bij de start dan vraag je volgens mij hellemaal niks teveel van de auto :( Ook een onnodige pits stop heeft niks te maken met veel vragen van de auto lijkt mij :(
Mja te veel vragen van je waterpomp LOL hoe doe je dat dan ?
_O-

Lijkt veel op sabotage, niet? Verdacht is het tenminste wel.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 13:54:07 #93
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_172665976
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:52 schreef Martin_marvellous het volgende:
Lijkt veel op sabotage, niet?
Nee.
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat. En gelukkig zijn alle meningen hier welkom, dus dat is fijn. Toch? Liefs.
pi_172666064
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee.
verdacht is het tenminste wel.
:{w
  dinsdag 25 juli 2017 @ 13:58:13 #95
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_172666068
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:58 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

verdacht is het tenminste wel.
:{w
Nee.
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat. En gelukkig zijn alle meningen hier welkom, dus dat is fijn. Toch? Liefs.
pi_172666102
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee.
waarom moet je me nu weer tegenspreken?
Je maakt me nog verdrietig.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 14:00:03 #97
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_172666114
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:59 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

waarom moet je me nu weer tegenspreken?
Je maakt me verdrietig.
Ik zou eens met meer mensen dan alleen je moeder spreken. Bij voorkeur buitenshuis.
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat. En gelukkig zijn alle meningen hier welkom, dus dat is fijn. Toch? Liefs.
pi_172666135
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 14:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zou eens met meer mensen dan alleen je moeder spreken. Bij voorkeur buitenshuis.
Wil je op date met mij?
;)
pi_172845030
Iedereen weet dat je met een tiende van een seconde op een lap een race kunt maken of breken. Dus is het van uiterst belang dat het team alles uit de auto probeert te halen. Mercedes en Ferrari hebben hun zaakjes op orde, RBR doet er alles aan om aansluiting te vinden. Deze atmosfeer zorgt voor de fouten die gemaakt worden, dus ook bij het afstellen van Max zijn auto.
pi_178481892
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 21:13 schreef PSVCL het volgende:
Max gaat te lomp met zijn auto om.
Goed gezien
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')