abonnement Unibet Coolblue
pi_172432943
Jeetje vandaag gaan er al 2 weg, welke kleurtjes? Zal wel gek zijn als er straks geen puppycam meer is.
pi_172448505
Vanmorgen net op tijd gekeken! Want toen ik even opzij keek en weer terug, was de ren leeg.
Aan de toiletbak kan je goed zien dat ze flink gegroeid zijn.

Zijn ze van slag? Eerst zag ik alleen een zwiepstaartje. Ok er lag ook een zwarte in beeld, maar dat leek net de zwarte ondervloer. Het zwiepstaartje voerde een gevecht. Ze rollebolden over de toiletbak en na wat meningsverschil bleef eentje daar in. Toen ging hij de bakrand aanvallen. De strijdmakker bekeek dat en ging ervoor op de grond liggen spartelen. Deze afleidende uitdaging werd niet aangenomen, zodat hij ook maar in de bak ging. Dat leidde af van de bakrand. Maar toen ging de eerste graven en had de onderlaag te pakken om daar eens lekker mee te sjorren.
Het valt me op dat ze de laatste dagen echt wel doelgericht bezig zijn en sommigen ook sociaal optreden.

Nu zie ik er maar 4: 1 zwarte en 3 gele. Twee gele zijn de strijdmakkers en de andere gele is misschien het lomperdje dat naar slapende bergjes gaat en zich daar neer laat ploffen. De zwarte was daar niet zo weg van en en schoof op.

Buiten hebben ze geleerd om te rennen en dat zie ik nu binnen in het klein gebeuren.
Dat zag ik jaren geleden ook op de webcam van Dierenpark Amersfoort, toen daar een neushoorntje geboren was. Ze dribbelde in de stal om de onwillige, erg passieve moeder heen. De moeder kreeg er het heen en weer van omdat ze heen en weer keek naar die rondjes. Eenmaal buiten geweest werd het binnen een galopje.
pi_172448958
Nu zie ik twee bleke buiken van zwarte hondjes. Misschien nog een derde zwarte, maar dat kan evengoed een zwarte knuffel zijn. Het losgetrokken folie in de toiletbak ziet eruit als een vis zonder kop.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 23:59:04 #54
386633 Adnap
I love Life !
pi_172449295
Een zwarte en gele zijn vandaag verhuist naarbbhun nieuwe personeel, wat zullen de gezinnen blij zijn.
Hoe reageert cookie? En de andere pups?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  Spellchecker zondag 16 juli 2017 @ 11:21:42 #55
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker zondag 16 juli 2017 @ 19:55:10 #56
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172472380
Ahh 3 gele pupjes ongeduldig bij het hekje aan het wachten O+

Edit: ahhh ze waren aan het wachten op eten!

[ Bericht 15% gewijzigd door fresta op 16-07-2017 22:17:17 ]
pi_172472882
Zo, eindelijk de tijd om even te updaten.

Er zijn gisteren twee pups verhuisd, puppy Groen (naar Zeeland) en puppy Wit (naar regio Arnhem). Vandaag zijn puppy's Donkerblauw en Roze verhuisd (naar regio's Zwolle en Nijmegen). We hebben nu alleen nog puppy's Lichtblauw, Geel en Paars. Lichtblauw en Geel verhuizen over 2 weken; op 30 en 31 juli. Daar kunnen we dus nog even van genieten, en tot hun baasjes ze opgehaald hebben blijft de puppycam nog wel aan.

Het was even aanpoten de laatste dagen met alle laatste dingen die nog moesten: contracten aanpassen, uitprinten en invullen, handleiding afmaken (uiteindelijk 26 pagina's geworden) en inbinden, voor iedereen een persoonlijke brief schrijven en een map maken met gewichtsschema van de pup en twee foto's, en de puppypakketjes inpakken.

Iedereen heeft in zijn pakket (een plastic krat van de action):

- een map in de kleur van het bandje van de pup met daarop de naam en er in
- twee foto's,
- een schema van de gewichtstoename van geboorte naar nu,
- een schema met de ontworming die ze gehad hebben, de data en wanneer ze nog meer moeten,
- een schema met de dierenartsbezoekjes en titer/vaccinatieafspraken die ze hebben gehad en nog moeten
- kopie van de stamboom en alle gezondheidsuitslagen van Nori
- kopie van de stamboom en alle gezondheidsuitslagen van Buddy
- formulier van de puppytest die elke pup gehad heeft
- certificaat van de verzekering
- een aantal lege hoesjes, voor alle diploma's en certificaten die de pup hopelijk in de toekomst zal halen

en verder

- de handleiding, uitgeprint en voorzien van een persoonlijke brief
- een bak met rond de 2 kilo voer voor de komende dagen
- een knuffelpanda
- een plastic zakje met daarin een lapje (in de kleur van het bandje van de pup) met nestgeur
- 2 hersluitbare bewaarbakjes met trainingssnoepjes
- een zakje met diverse snacks en kauwdingen
- een frisbee
- een snoepjesbal
- een houdertje met poepzakjes
- een dubbele fluit zoals gebruikt wordt bij de jachttraining
- een jachtlijn (in de kleur van het bandje van de pup, dezelfde lijntjes als op de foto's hier boven).

We hebben alle pups ook nog even gewogen, gemiddeld zitten ze zo rond de 7 - 7,5 kilo op het moment. Stevige beertjes dus O+

(en ja, ze hebben net hun late night snack gekregen, goed gezien ;) )

Ze eten 4x per dag, en ze moeten vanaf morgen naar een vaste hoeveelheid voedsel (ongeveer 90 gram) per keer. Vanaf morgen krijgen ze ook afzonderlijke bakjes in plaats van de grote puppyvoerbak.

De indeling van de ren is nu inderdaad ook anders; ze slapen vanaf nu in een grote bench


en de ren is iets kleiner gemaakt.


Ze zullen ook vrij veel tijd los rondlopen verwacht ik, waarschijnlijk wel het grootste deel van de dag.



En we hebben al een paar foto's gekregen van de pups die verhuisd zijn:

Roze in de auto:


Wit met baas in zijn nieuwe tuin:


En slapend in zijn bench:


Groen in de auto en thuis:


Van Donkerblauw heb ik wel een foto in de auto maar daar staan de kinderen van het gezin bij op, dus in plaats daarvan een foto van zijn (toen nog lege) bench :P


De baasjes van Geel stuurden deze foto:

Ze denken aan hem op hun vakantie :+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 17 juli 2017 @ 08:24:12 #59
386633 Adnap
I love Life !
pi_172477464
Wat leuk om te zien. Vanmorgen zag ik om 06.35 een 3 tal pups in de bench op een bergje.
Mooi camerabeeld zo.
Nog ff genieten
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_172497352
De drie liggen nu op een kluitje bij het hek.
Missen ze de andere vier niet?
De andere vier missen natuurlijk de andere 6 en het veilige thuis wel, bij de nieuwe maar niet onbekende baasjes. Aan de foto's te zien waren ze wel onder de indruk van de grote verandering en/of het nieuwe.
pi_172498306
Het groeien lijkt nu in een stroomversnelling geraakt te zijn. Wat worden ze groot!
pi_172519284
Wel interessant als er in het donker een kat uit de keuken komend voorbijwandelt. Je ziet dan vooral de ogen op een niet-strakke lijn voorbij gaan.
Twee lagen er te klieren. Toen er geen consensus volgde, ging de een naar de mand om te klieren en de ander ging voor het hek zitten blaffen. Uit de mand schommelde iemand naar de bench. Als het was om rustig verder te slapen, dan was dat een lelijke misrekening. 't Werd vol en druk in de bench. :O 't Is er te klein voor een bende van drie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 19-07-2017 08:19:41 ]
  Spellchecker woensdag 19 juli 2017 @ 07:25:38 #63
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172519429
Haha, het hekje ging open en Nori en Cookie kwamen even binnen, hup alles uit de ren en hekje dicht. En poes erachteraan :)
pi_172554573
De cam doet het niet 😕
pi_172555904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:01 schreef Mirella_Soer het volgende:
De cam doet het niet 😕
Oh ik zie het, zal mijn man vanavond even vragen hoe dat kan. Er onder staat wel een link (als de camera het niet doet probeer dan deze link, staat er). Die zou je nog kunnen proberen, of werkt die ook niet?

Edit: zo te zien doet die het ook niet... Vanavond als alle hectiek omtrent etenstijd en bedtijd hier in huis een beetje is afgenomen gaan we er naar kijken.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Spellchecker donderdag 20 juli 2017 @ 19:41:26 #66
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172556823
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:05 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Oh ik zie het, zal mijn man vanavond even vragen hoe dat kan. Er onder staat wel een link (als de camera het niet doet probeer dan deze link, staat er). Die zou je nog kunnen proberen, of werkt die ook niet?

Edit: zo te zien doet die het ook niet... Vanavond als alle hectiek omtrent etenstijd en bedtijd hier in huis een beetje is afgenomen gaan we er naar kijken.
Die in de link doet het wel maar er is geen actie :)
pi_172559928
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:01 schreef Mirella_Soer het volgende:
De cam doet het niet 😕
Inmiddels weer gefixt! En goed neergezet, want zag net dat hij scheef was gezakt.

Er is alleen weinig te zien, want het grut loopt buiten. Ze krijgen zometeen hun late avondeten en daarna zullen ze wel binnen willen komen verwacht ik :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_172567678
Ha, net sliepen ze net z'n drietjes op een hoopje. Een hoort wat en wordt wakker, de rest volgt. Gaan ze alledrie zitten en alert dezelfde kant opkijken. Ineens wordt er heel enthousiast gekwispeld, en even later gaat het hek open en mogen ze eruit. Zo geinig om te zien :D
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172568087
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 08:44 schreef Lot_1 het volgende:
Ha, net sliepen ze net z'n drietjes op een hoopje. Een hoort wat en wordt wakker, de rest volgt. Gaan ze alledrie zitten en alert dezelfde kant opkijken. Ineens wordt er heel enthousiast gekwispeld, en even later gaat het hek open en mogen ze eruit. Zo geinig om te zien :D
Ja, het zijn echt net echte hondjes nu, inclusief blaffen, kwispelen, springen, netjes zitten (al bijna op commando)... Het gaat super snel O+ ze kunnen trouwens ook al heel aardig komen op bevel, zeker als je een koekje hebt. Het is vooral een uitdaging om ze lang genoeg bij je uit de buurt te krijgen zodat je ze ook echt kan roepen :P

Straks gaan ze mee voor een rondje intratuin met zn drieën. Wordt nog een hele onderneming, want baby en Kleuter gaan ook mee, dus niet alleen mijn man maar ook mijn moeder moet dan mee ter ondersteuning/als vliegende keep. 3 pups, een baby en een kleuter daar heb je wel drie volwassenen bij nodig.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:45:08 #70
386633 Adnap
I love Life !
pi_172573230
En hoe was de intratuin?
Hele onderneming ja.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_172579148
Dat is idd een hele happening, maar naast dat het goed is voor de pups lijkt me het voor de kinders ook heerlijk. Wat is het hard gegaan, nu al zitten en komen op commando. Dat willen we zien 😊
pi_172613745
In je eentje spelen is niet leuk. Zo'n koe heb je na een tijdje wel genoeg bekeken en afgelikt. De kat loopt alleen maar snel voorbij. Misschien toch maar terug in de bench. Maar wat heb je daar aan als ze hardnekkig blijven slapen?
Inmiddels zit er een z'n poten schoon te knagen en oren uit te krabben.
Iemand tot samen spelen bewegen wil nog steeds niet lukken.
pi_172621657
Zo, we hebben weer een paar drukke dagen gehad. Donderdag de dokter, vrijdag de Intratuin, gisteren geoefend op straat, en vandaag het losloopbos. De pups deden het allemaal super goed. Ze hebben deels rondgelopen, deels in de kar gereden, en tijdens onze pitstop op het terras hebben ze heel braaf op onze voeten geslapen totdat het weer tijd was om verder te gaan.

Foto's!

Bij de dokter:




Alle pups waren super leuk en lief en schattig en kregen een compliment dat ze zo vrij en vrolijk rondliepen :) De dierenarts vond ze alle drie in 'royale conditie' :P (8kg, 8,6kg en 9kg) Maar zei dat ze ze veel liever zo zag dan de magere pupjes die ze kennelijk tegenwoordig vaak in de praktijk kreeg. Ze zijn allemaal gevaccineerd met de DHP vaccinatie, hun D en H (distemper en hepatitis) waren de vorige keer al zo laag dat de vaccinatie daar ongetwijfeld goed voor is aangeslagen. De P (parvo) is nog een twijfelgeval, misschien dat ze daar nog iets teveel antistoffen voor hadden zodat het vaccin niet gepakt heeft. Maar daarvoor gaan we over 4 weken opnieuw laten titeren zodat we zo nodig Lily dan alsnog kunnen vaccineren tegen Parvo. Verder waren er geen bijzonderheden, alleen Geel had helaas nog steeds maar 1 ingedaalde bal. Donkerblauw had dat met 6 weken ook, maar daar is de tweede bal inmiddels bij ingedaald hoorde ik van de nieuwe baasjes. Hopelijk gaat dat met Geel ook nog gebeuren. We nemen er in ieder geval wel een stukje over op in het contract dat wij zo nodig het verwijderen van de niet ingedaalde bal betalen, mochten ze daar voor kiezen (wordt tegenwoordig niet aangeraden, maar voor het geval ze het toch willen, dan betalen wij). Verder hebben we met elke pup apart nog even een klein stukje gewandeld buiten de praktijk, dat vonden ze erg interessant en ze liepen heel mooi mee aan hun lijntje :)

Vrijdag gingen we naar de Intratuin, daar heb ik -uiteraard- ook foto's van:

Voor de ingang van de Intratuin, spannend!:


Binnen:


Konijntje gespot bij de dierenafdeling (een Lotharinger) :)


En de vijverafdeling was ook spannend:


Pauze bij het terrasje van de Intratuin, braaf geslapen:


Op weg naar de kassa, alle drie in de kar, zo lang mogen ze nog niet lopen


En terug naar huis in de auto, allemaal een pensstaafje uit de zak die we op de dieren-afdeling hadden gekocht.


Prima geslaagd al met al! Alleen op de terugweg helaas een paar blaffende en joelende pups achterin; ik zat niet bij ze op de achterbank en dat vonden ze niet leuk. Dan duurt het nog best lang voordat je thuis bent...

Gisteren hadden we met het tuig naar de markt gewild, maar dat ging helaas niet door ivm een ziek kind en een heleboel andere klussen die ook nog moesten. In plaats daarvan hebben we in de middag even met elke pup apart op straat geoefend met 'kom hier' en 'zit'. Ik had er een filmpje van gemaakt, maar dat is met de telefoon van mijn man helaas niet goed te uploaden. Wie weet krijgen we het nog aan de praat, dan houden jullie het tegoed :)

En vanochtend zijn we met 3 pups en Nori en Cookie naar het losloopbos geweest. Kinderen thuis gelaten (want Kleuter nog steeds ziek), en we hadden met ons tweeën met 5 honden waarvan 3 pups de handen vol. We hadden heel veel aanspraak, iedereen vond de doldwaze drieling super schattig, en ze hebben met een heleboel verschillende honden kennis gemaakt.

Ook hiervan foto's!

Net in het bos, nog even aan de lijn (hun eigen lijntjes waren buiten blijven liggen en nat geworden :( dus daarom maar jachtlijnen van de volwassen honden om)


We kwamen twee zwarte Labrador reuen tegen, een oudje van 12 en een jongere van 5 die wel even met Nori en Cookie wilde spelen:




En nog een stabijtje


We hadden baby thuis in bed achtergelaten (oma wilde wel oppassen) dus de kinderwagen kon mooi mee als puppywagen.

Helaas werkte het niet helemaal zoals we bedacht hadden, het bleek nogal een uitdaging om ze allemaal in de wagen te houden. Met drie pups pastte het net niet, twee ging wel maar als we Nori en Cookie en de derde pup riepen probeerden de andere twee pups zich tegelijk uit de wagen te werpen om bij ons te komen (dat 'kom hier' hadden we gisteren dus beter niet kunnen oefenen :P )

We kwamen nog een Heule Grote witte herder tegen:


En toen was het weer klaar, en waren we net op tijd bij de auto voordat er een enorme bui losbarstte.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 23 juli 2017 @ 15:50:58 #74
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_172621885
Hoe waren die andere Labs afgericht; ook goed/gehoorzaam? En hoe ging het spelen/snuffelen met de pups en de andere 2? Overigens; je ziet als dierenarts veel, maar als er 3 zo'n pups komen dan moet dat toch altijd een van de leukere momentjes zijn :D
  zondag 23 juli 2017 @ 15:54:10 #75
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_172621951
Mooi om te zien O+
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_172623944
quote:
14s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
Hoe waren die andere Labs afgericht; ook goed/gehoorzaam? En hoe ging het spelen/snuffelen met de pups en de andere 2? Overigens; je ziet als dierenarts veel, maar als er 3 zo'n pups komen dan moet dat toch altijd een van de leukere momentjes zijn :D
Ja die twee reuen waren best goed opgevoed en heel braaf :) De oudste snuffelde een beetje aan de pups en had het verder wel gezien, die bleef de hele tijd voor mij staan kwispelen omdat hij de snoepjes in mijn jaszak en hand rook :9 Helaas voor hem deel ik die niet zomaar uit aan andere honden, en in dit geval maar goed ook want hij bleek allergisch te zijn en alleen hypoallergene brokken te mogen eten. De jongere wilde ook wel even snuffelen aan de pups maar was verder vooral aan het heen en weer rennen en spelen met Nori en Cookie. Ze waren heel verdraagzaam verder naar het kleine grut, ze waren er niet bang van of gemeen tegen of wat dan ook maar ook niet bijzonder geïnteresseerd.

De meeste volwassen honden zijn eigenlijk niet per se heel dol op pups, en het meeste contact bestaat voor de pups uit beleefd kennismaken/snuffelen en vervolgens opletten dat ze niet van de sokken gelopen worden als de grote honden aan het rondrennen zijn :P Maar dat is juist het belangrijkste en het beste voor hun ontwikkeling: leren om beleefd en netjes kennis te maken met onbekende honden, zich laten besnuffelen en zelf snuffelen, en niet lomp doen, niet te wild spelen, en geen slechte ervaring op doen (geen ruzie oid). We kwamen bijvoorbeeld ook een klein hondje tegen dat wel wilde snuffelen maar dat niet zat te wachten op verder contact, en dat is ook heel leerzaam voor de pups. Dat hondje snuffelde wel maar toen ze terug wilden snuffelen en te dichtbij kwamen gromde hij naar ze (wel heel rustig hoor) en dat snapten ze precies. Ze deden direct hun oortjes naar achteren, hoofd wat lager, staart naar beneden, en liepen de andere kant op naar ons terug. Niet angstig of zo, maar meer gepast deemoedig ;) Ze leren enorm veel van contact met andere volwassen honden, en ze pikken het ook heel goed op. Ik ben heel trots op hoe ze het doen wat dat betreft O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 23 juli 2017 @ 19:18:54 #77
386633 Adnap
I love Life !
pi_172626344
Wat tof om te zien, zo blij en vrolijk. En wow wat een gewichten 😲
Geniet nog maar lekker een paar dagen van t grut, super bedankt voor alles 😗😗😗
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_172627846
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:18 schreef Adnap het volgende:
Wat tof om te zien, zo blij en vrolijk. En wow wat een gewichten 😲
Geniet nog maar lekker een paar dagen van t grut, super bedankt voor alles 😗😗😗
Ja ze groeien goed :D en graag gedaan hoor! :)

Nog een paar foto's die mijn man heeft genomen in het bos:







Oh, en ik kreeg goed nieuws van de baasjes van puppy Roze dit weekend :) Zij deed het in haar nieuwe huis nog niet zo heel goed, ze was erg stilletjes, sliep veel, wilde niet goed eten, had een keer overgegeven... Ze gaf geen pijn aan, had geen koorts en de ontlasting was wel prima, maar ik maakte me best wel zorgen. Zelfs gezegd dat ze haar hier mochten brengen zodat ik kon zien hoe het ging en om te kijken of ze hier wel wilde eten. Ik had haar toen ik het hoorde het liefst opgehaald eigenlijk, maar goed dat kan natuurlijk niet. Maar de laatste twee dagen doet ze het echt veel beter, lekker actief, speels en levendig, eet beter (nog niet de volle porties die de rest eet, maar wel meer dan eerst), dus het lijkt nu wel goed te gaan gelukkig.

Ik denk dat ze eigenlijk gewoon heimwee had, wat aanpassingsproblemen. Hier in huis was het een heel zelfverzekerd en stoer meisje maar tijdens de socialisatieuitjes merkten we ook al dat ze in nieuwe omstandigheden erg moest wennen. Ik denk dat de verhuizing er voor haar best ingehakt heeft en dat ze daarom zo sip was de eerste dagen. Echt sneu, ik ben enorm opgelucht dat het nu de goede kant op lijkt te gaan en dat ze zich daar thuis lijkt te voelen O+ En ik ben blij dat het stuk voor stuk stevige pups met enige reserves zijn, ook Roze had genoeg spekjes om een weekje toe te kunnen met wat minder eten :)

[ Bericht 20% gewijzigd door Miss_Isis op 23-07-2017 20:09:49 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 23 juli 2017 @ 21:06:43 #79
386633 Adnap
I love Life !
pi_172629834
Fjjjn om te horen dat roze wat beter in dr velletje gaat zitten, t is ook heftig van vertrouwd met zijn allen naar alleen.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_172635171
Het is ook een hele overgang van zo'n vrolijke kluwen van 7 met nog wat andere honden en katten naar in je eentje. Ik heb afgelopen week puppy's geknuffeld (daar kan je bijna niet mee stoppen O+ O+ O+ ). Het waren er maar drie en ze zijn ook gewend aan bezoek. Dan is de schok van de verhuizing misschien wat minder. Maar ze slapen nog steeds op een hoopje. Misschien is een lapje niet genoeg voor het vertrouwde nestgevoel en kunnen ze een kussentje of knuffel erbij gebruiken om op of tegen te liggen & aan te likken.
pi_172719468
Ik kijk steeds maar ze zijn lekker de hort op. Heb je nog nieuwe fotos? Zaterdag gaan de laatsten toch?
pi_172727840
Ze zijn nu nog maar weinig in de ren inderdaad. 's Avonds na een uur of 12 en 's ochtends tot een uur of 7-8 zitten ze er vaak, verder niet meer. Ze lopen altijd los, en slapen doen ze overdag liever ergens anders. Zaterdag gaat de eerste weg (Geel), hij zou eigenlijk zondag pas gaan maar zijn baasjes zijn al iets eerder thuis gekomen. Maandag gaat Lichtblauw, en dan wordt het hier weer rustig.

Afgelopen woensdag ben ik met de pupjes wezen wandelen met een kennis en haar Vizsla reu, dat ging heel goed. Ze hebben zich keurig gedragen in de auto (45 minuten rijden ongeveer), daarna prima mee gelopen, eerst een stukje bos, toen een zandvlakte, weer terug in de auto en nog even naar een riviertje om af te koelen. Na afloop gingen we nog even naar het huis van de kennis, waar het drietal rondstruinde alsof ze nooit anders hadden gedaan, en direct de salontafels ontdeed van alle spulletjes. Ze hebben het Spaanse adoptiehondje ook nog even ontmoet, maar dat hondje was zo angstig dat er weinig interactie was.















Al met al heel gezellig, en de pups deden het echt super goed.

Vandaag hadden we geen bijzonderheden gepland, dus de pups hebben hun eigen verzetje bedacht. Ze hebben een tekening van Kleuter van de muur getrokken en in 100 stukjes gescheurd en door de woonkamer verspreid. Erg ondernemend, zeker als ze met drie tegelijk zijn, en bijna nog erger als Nori en Cookie mee doen.


Maar vanavond toen ik Baby in bed ging leggen lagen ze er weer zo lief bij in de keuken O+


Om vervolgens toen ik terug beneden kwam er zo bij te zitten...


Gelukkig was het een oude schoen van mijn man :')

Tuig is het. Maar ik ga ze wel missen straks O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 00:58:12 #83
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_172728542
Hee heb je toevallig alle blonde pups over haha
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_172728749
Ze worden al aardig massief en blijven nog op een kluitje. Geen wonder dat de Spaanse hond voorzichtig is met deze invasie. Gelukkig heeft-ie een grote ren om van daaruit e.e.a. rustig gade te kunnen slaan. En met z'n vijven op en om het poppenbedje... Close-up zijn ze nog de schattige peutertjes die echt nog niet weten dat je niet op schoenen mag kauwen.

Ik denk dat de laatste vertrekkenden dit trio-leven meer zllen missen dan de volledige puppy-roedel. Lily heeft natuurlijk na het vertrek van het laatste duo de hele mensen- en dierenroedel in en om het huis nog. Voor Geel en Lichtblauw wordt het lastiger in het "stille" huis zonder andere honden.
pi_172728856
^O^
pi_172729617
Ik zag de gespierde achterhand van iemand die van pure verveling maar weer in de bench ging.
Bedacht zich en ligt nu voor de bench met de lap te kibbelen. Zo nu en dan zijn er wel interessante geluiden, maar niets daarvan leidt tot het openen van de ren.
  Spellchecker vrijdag 28 juli 2017 @ 08:16:08 #87
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172729948
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:32 schreef Teslynd het volgende:
Ik zag de gespierde achterhand van iemand die van pure verveling maar weer in de bench ging.
Bedacht zich en ligt nu voor de bench met de lap te kibbelen. Zo nu en dan zijn er wel interessante geluiden, maar niets daarvan leidt tot het openen van de ren.
Ik hoor niks?
pi_172730014
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:58 schreef Valerie. het volgende:
Hee heb je toevallig alle blonde pups over haha
Niet geheel toevallig ;) er waren 2 stellen die nog op vakantie gingen. Daardoor stonden ze wat lager op de lijst, en daardoor konden we ze niet hun eerste keuze (een zwarte pup) aanbieden. Die waren al besproken. Er is nog een andere gele pup al wel verhuisd, die ging naar mensen die zelf bij nader inzien liever geel dan zwart wilden. Maar daarom hebben we dus alleen gelen nog 'over' :)

@Teslynd: het Spaanse hondje vond de pups niet echt zo verschrikkelijk eng eigenlijk, meer mij en het huis in zijn algemeenheid. Ze hebben haar geloof ik nu ruim een jaar, maar het beestje is voor het leven beschadigd helaas. Dat is wat het ontbreken van socialisatie met een pup kan doen. Ze durft in huis eigenlijk niet uit haar bench, alleen buiten tijdens wandelingen leeft ze op. Maar ook daar is ze angstig (en extreem gericht op prooi) dus ze kan ook niet los. In huis heeft ze al wel heel wat vooruitgang geboekt door niet meer helemaal trillend in een hoekje te kruipen van ellende, en als ze geroepen wordt en als ze haar riem ziet om uit te gaan durft ze nu wel uit de bench te komen (meestal). Maar daar houdt het wel mee op. De andere hond in het gezin trekt ze zich ook niet echt aan op, want ze is te angstig. Ook (volwassen) andere honden is ze bang voor vaak, ze is extreem onderdanig. Echt heel sneu ;( daarom zat de bench dicht, omdat ze er niet uit durft en om te zorgen dat ze dan niet onder de voet gelopen zou worden door die drie muiters die voor de duvel niet bang zijn en als ze de kans kregen waarschijnlijk met zn allen in de bench zouden gaan kijken.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_172733003
Wat hebben wij al die weken genoten van de pups O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ dank voor het delen :)

[ Bericht 13% gewijzigd door vronie op 28-07-2017 11:49:57 ]
pi_172747526
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:16 schreef maily het volgende: [..]

Ik hoor niks?
Zijn waren toen al weg. De blafferd kreeg nog even een driftbui omdat het zo lang duurde. Als dat de laatste vertrekker is, krijgt hij misschien nog het hekje om.
pi_172747783
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:21 schreef Miss_Isis het volgende: [..]

Niet geheel toevallig ;) er waren 2 stellen die nog op vakantie gingen. Daardoor stonden ze wat lager op de lijst, en daardoor konden we ze niet hun eerste keuze (een zwarte pup) aanbieden. Die waren al besproken. Er is nog een andere gele pup al wel verhuisd, die ging naar mensen die zelf bij nader inzien liever geel dan zwart wilden. Maar daarom hebben we dus alleen gelen nog 'over' :)

@Teslynd: het Spaanse hondje vond de pups niet echt zo verschrikkelijk eng eigenlijk, meer mij en het huis in zijn algemeenheid. Ze hebben haar geloof ik nu ruim een jaar, maar het beestje is voor het leven beschadigd helaas. Dat is wat het ontbreken van socialisatie met een pup kan doen. Ze durft in huis eigenlijk niet uit haar bench, alleen buiten tijdens wandelingen leeft ze op. Maar ook daar is ze angstig (en extreem gericht op prooi) dus ze kan ook niet los. In huis heeft ze al wel heel wat vooruitgang geboekt door niet meer helemaal trillend in een hoekje te kruipen van ellende, en als ze geroepen wordt en als ze haar riem ziet om uit te gaan durft ze nu wel uit de bench te komen (meestal). Maar daar houdt het wel mee op. De andere hond in het gezin trekt ze zich ook niet echt aan op, want ze is te angstig. Ook (volwassen) andere honden is ze bang voor vaak, ze is extreem onderdanig. Echt heel sneu ;( daarom zat de bench dicht, omdat ze er niet uit durft en om te zorgen dat ze dan niet onder de voet gelopen zou worden door die drie muiters die voor de duvel niet bang zijn en als ze de kans kregen waarschijnlijk met zn allen in de bench zouden gaan kijken.
O, dus de pups waren niet meer dan een van de aanwezige elementen, maar jij als mens wel een bedreigende factor? Op de foto liepen ze als een drieëenheid door het huis met hun vrij lompe lijfjes. Dat had makkelijk als een bedreiding kunnen overkomen voor een bange iele hond.
Is onderdanigheid in het algemeen niet een ingefokt deel van die rassen? Ze zien er altijd iel en neurotisch uit.
pi_172750559
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:58 schreef Teslynd het volgende:

[..]

O, dus de pups waren niet meer dan een van de aanwezige elementen, maar jij als mens wel een bedreigende factor? Op de foto liepen ze als een drieëenheid door het huis met hun vrij lompe lijfjes. Dat had makkelijk als een bedreiding kunnen overkomen voor een bange iele hond.
Is onderdanigheid in het algemeen niet een ingefokt deel van die rassen? Ze zien er altijd iel en neurotisch uit.
Volgens mij vindt ze het huis het engst (ookal woont ze er al ruim een jaar), en dan (onbekende) mensen, en op de laatste plaats andere honden. De meeste volwassen honden zijn niet bang voor pups, in ieder geval niet als de pups al kunnen kijken en lopen (ik heb wel eens gehoord van honden die blinde pas geboren pups heel eng vinden). Dit hondje toonde op een gegeven moment zelfs even interesse, ze snuffelde door de tralies heen aan één van de pups die op dat moment aan het spelen was met een broertje vlak naast haar bench. Ondanks het vrij lompe spelletje met gegrauw en gepiep was ze daar niet zo extreem bang voor. Ik ben wel benieuwd hoe ze buiten gereageerd zou hebben op de pups, daar voelt ze zich van wat ik begreep zelfverzekerder.

Wat betreft het karakter; dit hondje is een Spaanse podenco(-achtige, het is geen erkend ras en dit hondje is ergens uit de bergen van Spanje geplukt dus heeft uiteraard ook geen afstammingspapieren oid). Podenco's schijnen wel gevoelige hondjes te zijn, maar ik weet niet of onderdanigheid per se ingefokt is; normaal gesproken zouden ze wel in een roedel moeten kunnen functioneren. Van wat ik begreep worden dit soort hondjes tijdens een jacht met een groep losgelaten in een gebied waar konijnen zitten, en de hondjes jagen de konijnen dan op en/of bijten ze direct dood, terwijl de jagers op de konijnen schieten (ja, dwars tussen de honden door dus. Het hele idee van dierenwelzijn en goed voor je hond zorgen is daar iets anders dan hier geloof ik). Maar dit hondje is zo angstig dat ze dus niet in een roedel kan functioneren. Ze is 'in het wild' gevonden en heeft in Spanje in een asiel gezeten, maar bungelde daar van wat ik begreep door haar angst helemaal onder aan de rangordeladder. Het was zo erg dat ze daarom weer uit het asiel werd gehaald en dat er in Nederland een baasje werd gezocht.

Ik vond het nogal een zielig verhaal. Als ik dan naar onze zelfverzekerde, verwende en goed gesocialiseerde pups kijk ben ik vooral heel blij dat zij het zo goed doen en zo'n mooie toekomst tegemoet gaan.

Vandaag hadden we trouwens het laatste uitje met z'n allen; morgenochtend om 9u staan de baasjes van Geel op de stoep om hem te halen. We zijn vandaag naar de kinderboerderij geweest, de pups vonden het spannend maar leuk (zoals wel heel veel dingen, eigenlijk).

Een loeiend kalfje, superinteressant!
(vlak daarna kwam er een boze Jack Hussel met een hele grote mond uit een tegenover gelegen huis gestormd, toen vloog het drietal aardig snel achteruit)

Terrastraining, braaf liggen en wachten totdat de baas klaar is met het kopje koffie


Konijnenhokken werden schoongemaakt, altijd boeiend


En dit enge knording was eigenlijk ook niet meer zo eng nadat er een paar koekjes uitgedeeld werden.


En morgen dus al het vertrek van Geel. Ik heb vanavond vast de contracten in orde gemaakt, mijn man heeft de handleidingen uitgeprint en ingebonden, wij zijn er wat dat betref helemaal klaar voor.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 29 juli 2017 @ 09:35:32 #93
386633 Adnap
I love Life !
pi_172754395
Dag geel! Veel,plezier met je nieuwe personeel 💓
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  Spellchecker zaterdag 29 juli 2017 @ 09:38:51 #94
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172754452
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:50 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Zijn waren toen al weg. De blafferd kreeg nog even een driftbui omdat het zo lang duurde. Als dat de laatste vertrekker is, krijgt hij misschien nog het hekje om.
Ik bedoelde eigenlijk; is er geluid bij die webcam?
pi_172804268
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 09:38 schreef maily het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk; is er geluid bij die webcam?
Volgens mij niet hoor, dat hebben we als het goed is uit staan ;) ik denk dat Teslynd bedoelde dat ze de hondjes zag kijken oid en dat ze er van uit ging dat er geluid was (wat een goede gok is, want het is hier bijna nooit stil :P ).

...en toen zou dus vandaag Lichtblauw opgehaald worden, maar dat gaat dus niet door. Zijn baasjes zitten nog op hun vakantieadres, het vliegtuig had panne en daarom hebben ze 24u vertraging :{ Nu komen ze hem morgen halen, morgenochtend 10u gaat het dan echt gebeuren. Vanavond het contract maar even aanpassen, daar staat nu de verkeerde verkoopdatum op.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Spellchecker maandag 31 juli 2017 @ 13:16:54 #96
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172805468
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 12:15 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor, dat hebben we als het goed is uit staan ;) ik denk dat Teslynd bedoelde dat ze de hondjes zag kijken oid en dat ze er van uit ging dat er geluid was (wat een goede gok is, want het is hier bijna nooit stil :P ).
Ik dacht al, dan hebben jullie helemaal geen privacy meer ;)

quote:
...en toen zou dus vandaag Lichtblauw opgehaald worden, maar dat gaat dus niet door. Zijn baasjes zitten nog op hun vakantieadres, het vliegtuig had panne en daarom hebben ze 24u vertraging :{ Nu komen ze hem morgen halen, morgenochtend 10u gaat het dan echt gebeuren. Vanavond het contract maar even aanpassen, daar staat nu de verkeerde verkoopdatum op.
Lastig ... maar een avondje extra genieten nog.
pi_172817769
Een blaffende hond is een blaffende hond, ook zonder geluid! Maar misschien zijn ze zo goed gertaind, zodat ze geluidloos blaffen. Piepen en jammeren omdat ze vinden dat de dag begonnen is en de ren dus open moet, is niet te zien, viel me na weken webcam kijken in.
Ze bleken met z'n tweeën onder het poppenbedje te passen, hoe spelen ze dat klaar? Leek wel een bedje uit Narnia te zijn, toen de een zich er onderuit sjorde en er nog een volgde.

Gisteravond was wel heel leuk om te zien.
Ze lagen al vroeg in de ren te slapen. Toen hoorde ik mezelf denken en keek wat beter. Dus herstel: ze lagen al vroeg in de ren te doen alsof ze al sliepen. Kleine bewegingen werden grote. Tegen elkaar aan liggen bleek niet beider wens te zijn. Eentje schoof wat, duwde, rolde een paar keer om en stond na een tijd op om naar de mand te sloffen. De ander ging van verveling wat liggen tukken. Werd dromen van rennen, met vier meebewegende pootjes. Korte spanningsboog, dus dat was ook snel voorbij. Weer voor het klaphekje zitten aandacht trekken. Ze mochten er weer uit en werden uitbundig. Zag het beeld golven en later rollebolden ze zonder deinende camera tegen het hek op. Op de late avond nog mijnes-nietes over de bezem.
Savannah stapte in de lege ren en sprong omhoog. Een tijdje later sukkelde een andere kat voorbij, aarzelde wat bij de ren en ging toen stilletjes water drinken. Savannah bleek later op het poppenbedje te liggen. De pups keken nog even, maar een ontmoeting werd wederzijds niet daverend gevonden en rollebollen is sowieso leuker.

Tegen middernacht ging een lange stoet naar de keuken. Wat is dat leuk om te zien, die verschillende benen/poten met specifieke gang op weg naar hetzelfde doel. En toen kwamen er twee benen en twee pups terug uit de keuken. Ja ze wisten het al: weer de ren in. Was duidelijk niet hun idee. Opgesloten zaten ze eerst parallel naar links te staren en toen er links niets meer te zien viel, zaten ze naast elkaar naar rechts rechts gedraaid en fixeerden ze de baasjes die nog wat in de keuken te doen hadden. Het had wat weg van een sit-in protest. Toen de woonkamer duister werd, gaf eentje het op en sjokte naar de bench. De ander besloot vol te houden, ook toen het in de keuken donker werd. Wat ziet dat er eigenwijs uit, zo'n vastbesloten zittend licht hondje in de zwarte nacht.

Wat een bof dat we nog een dagje extra kregen.
pi_172827430
Haha, leuk om zo een verslag van onze avond terug te lezen :D

Nou, zojuist is de laatste pup, onze puppy Lichtblauw, vertrokken met zijn nieuwe gezin. Wij blijven achter met gelukkig nog een pupje over, en verder vooral een heleboel opruim- en schoonmaakwerkzaamheden. De camera gaat zo uit, we gaan de ren en alle spullen opruimen en Lily gaat vanaf vanavond bij haar moeder en grote zus slapen. In een mandje, meteen maar zoals een grote hond. We zetten de bak er nog wel even bij in, als ze dan midden in de nacht moet plassen of poepen kan het daar, en hoeven wij er hopelijk niet uit (ik heb momenteel al genoeg gebroken nachten, het hele gezin is al zo'n 3 weken om en om ziek...). Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

En nu de laatste pup de deur uit is gaan wij straks (na de grote schoonmaak) maar vast bezig met de voorbereidingen voor het rondbrengen van de stambomen, en daarna de voorbereidingen voor het volgende nestje! Want onze lieve Cookie is onverwacht 1,5 maand eerder dan gepland loops geworden, dus het volgende nestje zal naar verwachting ook zo'n 1,5 maand eerder geboren worden. Als ze vanaf nu weer netjes 6 maanden wacht zal ze eind januari opnieuw loops zijn, en kunnen we haar medio februari waarschijnlijk al laten dekken. Sneller dan gedacht, en ik moet zeggen dat ik me er nog niet helemaal klaar voor voel... Gelukkig heb ik nog een maand of 6 om aan het idee te wennen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 07:50:46 #99
386633 Adnap
I love Life !
pi_172846081
Wat fijn dat je even rust heb nu, en tot over heel snel al dus :o
Cookie heeft de smaak te pakken lijkt wel .

Nogmaals bedankt !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  Spellchecker woensdag 2 augustus 2017 @ 07:55:23 #100
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172846123
Maar heel even rust dus :o.
Succes ermee en nogmaals bedankt voor de puppy-cam!!
Volgend jaar weer? :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')