abonnement Unibet Coolblue
pi_172307077
Wat is de blockchain?

Welke tokens zijn er en hoeveel geld gaat er om in deze blockchain technologie?
Coinmarketcap
Coincap

De grote 2: Bitcoin en Ethereum

Wat is Bitcoin?

Wat is Ethereum?

Leuk! Ik wil ook bitcoin of ethereum kopen. Waar doe ik dat?
Coinbase
Litebit
Bitmymoney
Bitonic
BTCdirect

Waar traden jullie die tokens?
Poloniex
Kraken
Bittrex
Yobit

Ik heb nu een hele berg tokens. Welke wallet kan ik het best gebruiken?

Bitcoin:
blockchain.com wallet
Coinbase wallet
Jaxx

Ethereum (en bijbehorende ERC20 tokens):
MyEtherWallet
Jaxx
mist wallet

Hardware wallet:
een wallet van Ledger wordt door iedereen aanbevolen

Ik hoor weleens wat over een ICO. Wat is het en wat heb ik eraan?
Een ICO staat voor een Initial Coin Offering en deze wordt door verschillende bedrijven gebruikt om hun blockchain project te 'funden' met euro's/dollars/BTC/ETH en noem maar op. Op deze manier kan het project zich verder ontwikkelen en krijgen de investeerders (mensen zoals jij en wij) tokens van het desbetreffende project. Deze tokens kun je bewaren in je wallet of traden op een exchange.

Er worden jaarlijks tientallen ICO's georganiseerd en in dit topic lees je er regelmatig wat over. Ook zijn er een aantal websites die deze ICO's bijhouden en inzicht geven in welk project op welk moment een ICO organiseert:
ICO calender
ICO countdown

Welke tokens hebben jullie zelf zoal in bezit?
Bitcoin
Ethereum
Ripple
Litecoin
Dash
Stratis
Trust (WeTrust)
Waves
TKN
MobileGO

(uiteraard heeft iedereen een ander portfolio en is dit dus puur een leidraad van populaire coins in dit topic)

Wat betekenen die termen als mine fees, Litecoin, hard fork, Waves, enzovoort?
Bovenstaande zijn voorbeelden van zowel technische blockchain termen en tokennamen van bepaalde projecten. Dit blockchain wereldje heeft zijn eigen vakjargon en wekelijks komt er wel een nieuwe term of coin bij. Mocht je er niet helemaal uitkomen: er zijn in dit topic genoeg mensen die je even willen helpen om het e.e.a. wat beter te begrijpen.

Ja sorry, nu ik toch bezig ben met vragen stellen. Waar leasen jullie die geliefde Waves tokens?
Het verschilt nog weleens waar je het voordeligst je Waves kunt leasen. In dit overzicht heb je op ieder moment een up-to-date beeld van waar je de best buck voor je Waves krijgt.
pi_172307225
Ja dat is wel weer zo 😉
pi_172307495
En ingestapt in TenX
pi_172307692
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 22:56 schreef Stokkie_ het volgende:
En ingestapt in TenX
Goed dan ben ik iig niet meer de enige :) mja ik zit op 42990 (domme instap helaas) met 0.28 btc
pi_172307774
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 23:02 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Goed dan ben ik iig niet meer de enige :) mja ik zit op 42990 (domme instap helaas) met 0.28 btc
Ik maar met 0,1 btc, maar we zien het met een jaartje wel wat dat waard is :) Er staat overigens wel 17k btc in de laat, wel fors..
pi_172307958
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 23:05 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Ik maar met 0,1 btc, maar we zien het met een jaartje wel wat dat waard is :) Er staat overigens wel 17k btc in de laat, wel fors..
Ben benieuwd wat er straks gebeurt als Singapore/China etc. Weer wakker is en de werkweek weer begint. Neem aan dat alles wel weer groen wordt morgen
pi_172308017
Zit te twijfelen tussen aantal coins nu ☺ veel is echt ongelofelijk gezakt. Zoals wetrust, lisk, strat, ark. Wat een keuzes Haha
pi_172308110
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 23:14 schreef DaRealDeal het volgende:
Zit te twijfelen tussen aantal coins nu ☺ veel is echt ongelofelijk gezakt. Zoals wetrust, lisk, strat, ark. Wat een keuzes Haha
Ik ben afgelopen vrijdag ingestapt in Stratis omdat die ook aardig in prijs was gezakt. Heb al mijn Stratis tussen 4,10 en 4,50 USD gekocht. Ik zie Stratis de komende weken nog wel verder zakken, tot onder de 4.
pi_172308127
quote:
2s.gif Op zondag 9 juli 2017 23:17 schreef fukforce het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen vrijdag ingestapt in Stratis omdat die ook aardig in prijs was gezakt. Heb al mijn Stratis tussen 4,10 en 4,50 Euro gekocht. Ik zie Stratis de komende weken nog wel verder zakken, tot onder de 4.
3,83 op het moment 😮
pi_172308163
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 23:18 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

3,83 op het moment 😮
Dat is in euro's, ik denk dat hij in dollars bedoelt
pi_172308173
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 23:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is in euro's, ik denk dat hij in dollars bedoelt
Ja sorry USD
pi_172308228
Lisk pak ik misschien ook nog mee, als die nog ff dik wordt afgeprijsd.

Ik verwacht dat die Chinezen de komende weken flink zullen gaan dumpen :Y

[ Bericht 66% gewijzigd door fukforce op 09-07-2017 23:28:35 ]
pi_172308361
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 23:22 schreef fukforce het volgende:

Lisk pak ik misschien ook nog mee als die nog ff dik wordt afgeprijsd.
Ik heb zojuist alle Lisk maar verkocht. Verspreid over diverse andere coins. Hopelijk daarmee mijn portfolio weer wat verhogen. Afgelopen maand de helft kwijtgeraakt
pi_172308488
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 23:28 schreef tgev het volgende:

[..]

Ik heb zojuist alle Lisk maar verkocht. Verspreid over diverse andere coins. Hopelijk daarmee mijn portfolio weer wat verhogen. Afgelopen maand de helft kwijtgeraakt
Ik heb mijn Wings ook met aardig wat verlies verkocht heb daar maar weer Stratis van gekocht. Omdat die ook aardig was afgeprijsd compenseert dat een beetje. Eerlijk is eerlijk ik heb mij in mei en juni ook te veel laten leiden door FOMO :')
pi_172308507
Wings is idd ook flink gezakt, bepaalde coins komen er denk ook niet meer bovenop.
pi_172308579
Op gdax heeft een whale een paar buywalls gezet van 2200-2000¤
Voor ong 12mio ¤ B-)
pi_172308625
Alles op -20% vanaf nu aan het eind vd week

[P]otverdorie
pi_172308630
Dat is ook de reden dat ik behalve Waves en Stratis voorlopig ook geen ander coins meer durf aan te raken heb mijn lesje voorlopig wel geleerd :Y

Bij ICO's blijf ik maar ver uit de buurt investeer niet meer in een A4tje. Inmiddels is alweer de 200ste opvolger van BTC gelanceerd :{w
pi_172308667
quote:
2s.gif Op zondag 9 juli 2017 23:40 schreef fukforce het volgende:
Dat is ook de reden dat ik behalve Waves en Stratis voorlopig ook geen ander coins meer durf aan te raken heb mijn lesje voorlopig wel geleerd :Y

Bij ICO's blijf ik maar ver uit de buurt investeer niet meer in een A4tje. Inmiddels is alweer de 200ste opvolger van BTC gelanceerd :{w
pi_172308695
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 23:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb inmiddels al meer dan 300 wallets in beheer :+ :+

Nog gelukt om een rondgetal te krijgen ;)
pi_172308697
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 23:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat denk jij van TENX? En ja ik snap dat je zelf niet instapt :P
pi_172308720
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 23:44 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Wat denk jij van TENX? En ja ik snap dat je zelf niet instapt :P
No thenx :P

Wat is het? Iets met Singapore en nog wat dinges?
pi_172308761
Zijn er hier ook mensen die nog in DASH zitten? Hoor daar eigenlijk niks over hier op het forum..
pi_172308770
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 23:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

No thenx :P

Wat is het? Iets met Singapore en nog wat dinges?
Zover ik het begrijp is het een token met een werkend product erachter, namelijk een soort visa card (volgens mij zelfs letterlijk een visa card) waarmee je dan met je TENX tokens kunt betalen. Holders krijgen ook dividend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')