abonnement Unibet Coolblue
pi_172290575


Hebban is een online community voor boekliefhebbers. Je vindt er een heel groot overzicht van boeken. Je kunt aangeven welke titels je hebt gelezen, welke titels je nog wilt gaan lezen en je kunt de boeken ook van een recensie voorzien. Ook zijn er allerlei blogs en nieuwsitems te vinden.

Je hebt een digitale boekenplank waar je boeken op kunt zetten. Standaard zijn er 5 planken, maar je kunt ook zelf planken toevoegen.
– Wil ik lezen
– Aan het lezen
– Gelezen
– Favorieten
– Recensies

Je kunt andere boekenliefhebbers volgen, maar ook auteurs, recensenten en uitgevers.

Er zijn ook leesclubs, als er nieuwe boeken worden uitgegeven zoekt Hebban vaak zo’n 15 recensenten. Als je wordt uitgeloot krijg je het boek thuisgestuurd. Vervolgens ga je het lezen en samen met de 14 andere deelnemers uitgebreid bespreken en recenseren. Hierbij wordt natuurlijk wel een actieve bijdrage van je verwacht.

Ook zijn er challenges, bijvoorbeeld om zoveel boeken per jaar te lezen, of mini-challenges waarbij je een aantal boeken over een bepaald thema leest.

Ik heb zelf sinds gisteren een account, nadat er op een ander forum veel mensen enthousiast over postten. Door mijn bullet journal wist ik wat ik het afgelopen jaar gelezen heb en kon ik die boeken al invoeren. Als ik tijd heb dan ga ik wel beetje bij beetje al mijn andere boeken toevoegen. Het werkt in ieder geval allemaal vrij makkelijk en de site vind ik erg overzichtelijk. Ik vind het een leuke manier om inspiratie te krijgen over wat te lezen en om bijvoorbeeld in de gaten te kunnen houden welke nieuwe boeken er uit komen.

Wie hebben er nog meer een account?
pi_172325379
Ik heb geen account maar bezoek de website wel af en toe. Voor vinden van nieuwe auteurs en titels gebruik ik vaker Goodreads, al heb ik daar ook geen account.
pi_172403496
Ik heb geen account, maar kom er wel eens via google. Best aardige site, al vind ik 8weekly boeiender.

Maar desalniettemin: Wat is dit voor een ontzettend spam-toppic?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_172403737
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:56 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik heb geen account, maar kom er wel eens via google. Best aardige site, al vind ik 8weekly boeiender.

Maar desalniettemin: Wat is dit voor een ontzettend spam-toppic?
Hoezo spam? Ik heb er geen aandelen hoor maar ben gewoon enthousiast over iets. Maar blijkbaar zijn ze dat hier in TTK niet gewend ofzo.
En ik ben altijd van de uitgebreide OP's :+
pi_175310362
Ik doe er eigenlijk nog steeds niet echt meer mee dan mijn gelezen boeken bijhouden.
Ik heb nou ook wel de app gedwonload, misschien dat ik het dan meer ga gebruiken.
Al is het nadeel dat je een gelezen boek in de app niet meteen aan je reading challenge kunt koppelen. Dat moet je dan alsnog later via internet doen. Dus dat schiet niet echt op :N

Als doel voor de reading challenge had ik 25 boeken dit jaar, en ik zit nu op 23. Dus dat komt wel goed ^O^
Op een ander forum zitten wat mensen die er wel heel actief mee zijn en ook geregeld boeken toegestuurd krijgen voor leesclubs. Misschien als goed voornemen voor volgend jaar toch maar eens wat meer in verdiepen en er meer mee doen dan alleen bijhouden welk boek ik gelezen heb dus ;)
pi_175312972
Ik vind het aantal gelezen boeken eigenlijk minder belangrijk. Gaat erom wat je leest, niet hoeveel.
pi_175312993
Ik heb goodreads al.
Tap tap tap
  zondag 26 november 2017 @ 10:33:15 #8
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175313318
IK keek vroeger vaak op crimezone en dat is nu hebban geworden. Daar kom ik maar zelden. Ik vind het geen fijne site.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_175316296
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:33 schreef deedeetee het volgende:
IK keek vroeger vaak op crimezone en dat is nu hebban geworden. Daar kom ik maar zelden. Ik vind het geen fijne site.
Hier idem.
pi_175316519
Laatste twee jaar lees ik eigenlijk alleen nog maar via Kobo app dus op die manier hou ik bij wat ik lees en wat ik misschien wil lezen voeg ik toe als preview.
pi_175317030
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind het aantal gelezen boeken eigenlijk minder belangrijk. Gaat erom wat je leest, niet hoeveel.
Ik vind die challenge juist wel leuk omdat het me zo wel stimuleert om meer te lezen. Want wil het wel halen dan. En ik lees wel echt boeken die ik anders ook zou lezen. Niet makkelijke dunne kinderboeken om het simpel te kunnen halen ;)
  vrijdag 15 december 2017 @ 05:03:49 #12
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175734105
Hebban heeft wel aardige dingen voor de lezer zoals weggeefacties.

Aan de andere kant zijn ze wel gelieerd aan een grote uitgever, waardoor sommigen een streepje voor lijken te hebben. Voor kleine uitgeverijen of selfpubbers is het ondoenlijk je daar in de etalage te zetten.
Verder is er een hoop vriendjespolitiek in de sectoren thrillers en scifi/fantasy. In dat laatste zit een redacteur erg zijn eigen projecten te pushen en worden andere projecten geboycot.
Als auteur heb je niet veel aan Hebban.

Goodreads is veel vrijer en doet meer voor auteurs, ook degenen die niet bij een grote uitgever zitten.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 22:03:22 #13
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_176247949
Ik heb Goodreads recentelijk gedownload, zal laten weten wat ik er van vind. Sinds kort heb ik weer een abonnement bij de bibliothee, het lijkt mij erg handig hiervoor want het fysieke aanbod in de bieb met zes locaties is vaak erg karig.
pi_176284398
Ik vind het wel een interessante site die ik af en toe volg, maar meestal vind ik boeken rechtstreeks via schrijfvrienden of schrijffora. Een enkele keer via een programma op radio of boekenbijlage.
Het navigeren vind ik bij Goodreads wat plezieriger.
Als je eenmaal de stap neemt om korte verhalen te schrijven, doe je er goed aan mijn blog te volgen. Odileschmidt.wordpress.com is naast Schrijven Online een open resource voor het schrijven van korte verhalen in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')