abonnement Unibet Coolblue
pi_172272852
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over hoe jullie omgaan met foto's die in opdracht zijn gemaakt.
Ik heb deze week op verzoek foto's gemaakt van de schoolmusical. Dit vrijwillige basis.
Nu heb ik een facebookpagina waar ik enkele foto's op wil plaatsen.
Dit doe ik natuurlijk met mijn logo. Maar hoe lever ik de foto's aan voor de groep?

Zet ik de foto's in een online album en stuur ik de link door? Plaats ik op al deze foto's ook mijn logo?
Zet ik de foto's op een dvd zodat iedereen zelf kan kijken? Met of zonder logo?

Hoe gaan jullie hiermee om?

M.v.gr. Sylvia
pi_172280670
Het verschilt een beetje hoe ik er mee omga.

De laatste 'opdracht' welke ook op vrijwillege basis was (dans voorstellingen van mijn dochter), heb ik na afloop de foto's op een dropbox achtige omgeving gezet die te bekijken is als je de URL weet.
Vooraf heb ik geinformeerd of er kinderen waren waarvan de ouders niet graag hebben dat er foto's (door derden) op internet geplaatst worden. Dit zou in jou geval, de school ook moeten kunnen vertellen.

Foto's van deze voorstelling heb ik zonder logo gedaan, maar wel met een maximale lengte van 2400px (voor de langste zijde) en onder CC BY 4.0 ( https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl ) gegooit. Maar kan me voorstellen dat je een andere licentie vorm zou willen.

In een andere situatie heb ik de foto's op oypo geplaatst. vanuit daar kunnen mensen foto's kopen. Digitaal of meteen als afdruk. Ook zijn ze daar meteen te bekijken voor iedereen. Ook kun je hiervan de URL laten doorsturen aar de ouders via de school.

Omdat je er dus vooraf geen afspraken over gemaakt heb, kun je er dus nog heel veel zelf over bepalen en dus wat je eigen voorkeur een beetje heeft. Je kan altijd beginnen met eventueel logo en later op verzoek zonder logo leveren (als je daar dan prettiger bij voelt).
Een DVD aan school leveren en de school laten bepalen hoe de verdere verspreiding gaat.Maar daar geef je de verspreiding een beetje uit handen.

Wat heeft je eigen voorkeur?
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
  Redactie Frontpage dinsdag 11 juli 2017 @ 11:56:39 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_172338291
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 17:00 schreef sylviaarts het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over hoe jullie omgaan met foto's die in opdracht zijn gemaakt.
Ik heb deze week op verzoek foto's gemaakt van de schoolmusical. Dit vrijwillige basis.

Het is of een opdracht of op vrijwillige basis, niet allebei.
Als het in opdracht is (ook al krijg je niet betaald) heb je ws afspraken gemaakt

Als het gewoon een vrije opdracht is alles aanleveren met logo en medium res
Wil iemand zonder logo en highres dan verkoop je ze
  Redactie Frontpage dinsdag 11 juli 2017 @ 11:57:51 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_172338314
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 17:00 schreef sylviaarts het volgende:

Zet ik de foto's in een online album en stuur ik de link door? Plaats ik op al deze foto's ook mijn logo?

Ja

Zet ik de foto's op een dvd zodat iedereen zelf kan kijken? Met of zonder logo?

Nee

M.v.gr. Sylvia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')