abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:16:45 #176
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172366359
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie wil dat dan?
Wie wil migranten als tweederangsburgers behandelen dan?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172366391
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:16 schreef fathank het volgende:

[..]

Wie wil migranten als tweederangsburgers behandelen dan?
De FvD volgens haar verkiezingsprogramma. Staat naar gelinkt in dit topic.

Kan jij mijn vraag ook beantwoorden?
  woensdag 12 juli 2017 @ 16:20:17 #178
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172366461
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De FvD volgens haar verkiezingsprogramma. Staat naar gelinkt in dit topic.

Kan jij mijn vraag ook beantwoorden?
Nee. Want je stelling is niet waar.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juli 2017 @ 16:20:24 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172366465
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:16 schreef fathank het volgende:

[..]

Wie wil migranten als tweederangsburgers behandelen dan?
Migranten zijn technisch gezien al tweederangs, aangezien ze geen Nederlands paspoort hebben. Dat de politieke correctheid hoogtij viert en dat 'dat absoluut niet moet kunnen' doet er niets aan af. Sterker nog, door ze als volwaardig Nederlander te zien krijg je juist die ellendige immigratie.

En dat betekent niet meteen dat dat per definitie iets slecht is. Hooguit voor de 'geen mens is illegaal'-mafkezen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juli 2017 @ 16:23:15 #180
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172366534
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De FvD volgens haar verkiezingsprogramma. Staat naar gelinkt in dit topic.

Kan jij mijn vraag ook beantwoorden?
Jij hebt dat programma nooit gelezen. Zou je sieren als je dit soort onzinuitspraken dan achterwege zou laten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172367784
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juli 2017 16:16 schreef fathank het volgende:

[..]

Wie wil migranten als tweederangsburgers behandelen dan?
De FvD.

"Tevens moet remigratie als alternatieve straf kunnen worden opgelegd."
"Ons immigratiebeleid moet gericht zijn op wie wij hier nodig hebben en wie wij (ook op basis van culturele achtergrond) kunnen opnemen."
"Dubbele paspoorthouders verliezen Nederlands paspoort bij (ernstige) misdrijven."

En, de belangrijkste wat mij betreft, volgens mij wilden ze ook nog eens dat immigranten geen recht zouden hebben op een uitkering de eerste vijf jaar.

Lekker tegenstrijdig en incoherent verhaal ook.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juli 2017 @ 17:17:40 #182
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172367837
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 17:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De FvD.

"Tevens moet remigratie als alternatieve straf kunnen worden opgelegd."
"Ons immigratiebeleid moet gericht zijn op wie wij hier nodig hebben en wie wij (ook op basis van culturele achtergrond) kunnen opnemen."
"Dubbele paspoorthouders verliezen Nederlands paspoort bij (ernstige) misdrijven."

En, de belangrijkste wat mij betreft, volgens mij wilden ze ook nog eens dat immigranten geen recht zouden hebben op een uitkering de eerste vijf jaar.

Lekker tegenstrijdig en incoherent verhaal ook.
En dat is slecht, omdat...?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172367955
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 17:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dat is slecht, omdat...?
Waar zal ik beginnen. Kijk, als je - net zoals de FvD - vindt dat je sommige mensen die in nood verkeren gewoon op moet vangen, dan is het niet heel handig om die mensen geen uitkering te geven de eerste vijf jaar. Dan kom je dus als Syriër hier binnen, moet je een taalcursus volgen, certificaten halen, wil je uiteindelijk gaan werken en deelnemen aan de maatschappij, maar dat kan dan niet omdat je simpelweg geen geld hebt.
pi_172368177
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Welke realiteit?
Er is maar een realiteit, daar leven we in.
pi_172368303
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 17:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar zal ik beginnen. Kijk, als je - net zoals de FvD - vindt dat je sommige mensen die in nood verkeren gewoon op moet vangen, dan is het niet heel handig om die mensen geen uitkering te geven de eerste vijf jaar. Dan kom je dus als Syriër hier binnen, moet je een taalcursus volgen, certificaten halen, wil je uiteindelijk gaan werken en deelnemen aan de maatschappij, maar dat kan dan niet omdat je simpelweg geen geld hebt.
Die uitkering is iets heel anders dan een inburgeringscursus natuurlijk. Een uitkering krijg je op je bankrekening gestort. Daar kan (...) je dan je inburgeringscursus van betalen. Ideetje van de VVD, totaal achterlijk natuurlijk.
Als je ze dan toch hierheen laat komen, laat ze dan ook verplicht en goed integreren. Ook die vragen bij de inburgeringscursus slaan helemaal nergens op. Dat de VVD het slecht doet, wil niet zeggen dat HET FvD dat ook doet. Ze hebben niet voor niets kritiek op veel wat de VVD doet.
  woensdag 12 juli 2017 @ 17:40:23 #186
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_172368419
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 17:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Die uitkering is iets heel anders dan een inburgeringscursus natuurlijk. Een uitkering krijg je op je bankrekening gestort. Daar kan (...) je dan je inburgeringscursus van betalen. Ideetje van de VVD, totaal achterlijk natuurlijk.
Als je ze dan toch hierheen laat komen, laat ze dan ook verplicht en goed integreren. Ook die vragen bij de inburgeringscursus slaan helemaal nergens op. Dat de VVD het slecht doet, wil niet zeggen dat HET FvD dat ook doet. Ze hebben niet voor niets kritiek op veel wat de VVD doet.
?

Beetje vaag verhaal dit. Wat wil de FVD concreet anders dan nu beleid is?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_172368477
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 17:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De FvD.

"Tevens moet remigratie als alternatieve straf kunnen worden opgelegd."
"Ons immigratiebeleid moet gericht zijn op wie wij hier nodig hebben en wie wij (ook op basis van culturele achtergrond) kunnen opnemen."
"Dubbele paspoorthouders verliezen Nederlands paspoort bij (ernstige) misdrijven."

En, de belangrijkste wat mij betreft, volgens mij wilden ze ook nog eens dat immigranten geen recht zouden hebben op een uitkering de eerste vijf jaar.

Lekker tegenstrijdig en incoherent verhaal ook.
Remigratie voor mensen die straf krijgen.

Dat heeft dus niks te maken met asielzoeker= minderwaardig. Dat betekent: als je hier komt dien je je te gedragen. Mits je je ook aan onderstaande voorwaarde voldoet, ben je dus welkom:

Hierheen halen waar we wat aan hebben

Dat heeft dus niks te maken met asielzoeker= minderwaardig. Dat betekent: Geen mensen hierheen halen die geen bijdrage kunnen leveren. Oftewel: mensen die willen werken, nederlands willen leren, niet vinden dat vrouwen binnen moeten zitten, dat homo's minderwaardig zijn. (Wat simpel gezegd, punt is duidelijk, voordat men daar weer over valt). Functionerende mensen dus.

"Dubbele paspoorthouders verliezen Nederlands paspoort bij (ernstige) misdrijven"

Dat heeft dus niks te maken met asielzoeker= minderwaardig. Dat betekent: als je hier komt dien je je te gedragen. Toelichting: zie punt 1

Welke van die 3 vind je een slecht idee dan? En hoe in gods naam betekent dit dat die mensen minderwaardig zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Major op 12-07-2017 17:49:57 ]
pi_172368529
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 17:40 schreef Ryon het volgende:

[..]

?

Beetje vaag verhaal dit. Wat wil de FVD concreet anders dan nu beleid is?
Geen uitkering, wel een inburgeringscursus. Als er dan vervolgens geen handicap meer is doordat je bijv. de taal niet voldoende spreekt, en er dus een gerede kans op werk is, kan je kans maken op een uitkering. Dus niet: als je geen moeite doet om te integreren, geen probleem daar hebben we uitkeringen voor. Houdt je eigen broek maar op. Als die mensen niet minderwaardig zijn, dan zou dat geen probleem moeten zijn. Dat bedoel ik niet cynisch, daar geloof ik heilig in.
Het beleid dat de VVD nu is begonnen, dat men zelf maar verantwoordelijkheid moet nemen voor integratie werkt nu absoluut niet. Niemand wordt gescreend, en de meesten die hier komen zijn niet bekend met het NL'se systeem. Dat werkt dus nooit. Een blinde kip kan dat zien. Maar de VVD zegt: minder geld naar asielzoekers. Heel nederland denkt dan: oh we nemen iets minder asielzoekers. Maar wat doet de VVD: het meest achterlijke ooit: wat al niet werkt (integratie) nog moeilijker maken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juli 2017 @ 17:50:47 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172368647
Men moet ook een beetje af van het idee dat elke vluchteling een immigrant is. Die vluchtelingen moeten zo veel mogelijk in de regio worden opgevangen, eventueel kosten van andere landen die ook hun steentje willen bijdragen. Als ze dan toch hier komen - wat dus alleen gelukszoekers zijn dan - moet je ze heel erg goed duidelijk maken dat ze mogen doen en laten wat ze willen, maar dat ze onder geen enkel geval een permanente verblijfsvergunning kunnen krijgen als oorlog de enige reden is.

Echte vluchtelingen keren terug. Er wonen zelfs weer mensen in Mosul. Daar kan ik echt niks dan respect voor hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172368664
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juli 2017 15:47 schreef nostra het volgende:

[..]

Want voor 'over rechts' reageren heb je geen 'compromisgeneuzel' nodig en kan je lekker een 'keurig rechts programma draaien'. Heerlijk als het leven zo simplistisch voor je is. We zien hoe goed zo'n aanpak uitpakt in de beide huizen aan de overkant van de plas.
Je maakt het zelf simplistisch. Het is toch logisch dat samenwerken met een linkse partij als GL tot meer compromissen leidt dan een ideologisch nauwliggende partij. Dat leidt dan ook tot minder compromissen. (Hoe zou jij het immigratiebeleid van GL en VVD verenigen dan?) Dat is niet alleen simpel, dat is ook nog eens logisch.
  woensdag 12 juli 2017 @ 17:58:05 #191
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_172368786
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 17:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Geen uitkering, wel een inburgeringscursus. Als er dan vervolgens geen handicap meer is doordat je bijv. de taal niet voldoende spreekt, en er dus een gerede kans op werk is, kan je kans maken op een uitkering.
Ja, en waar betalen de mensen in de tussentijd dan hun huur en eten van? ;) Die "uitkering" is bedoeld om mensen van de middelen te voorzien waarmee zij een bestaan kunnen opbouwen.
quote:
Dus niet: als je geen moeite doet om te integreren, geen probleem daar hebben we uitkeringen voor. Houdt je eigen broek maar op. Als die mensen niet minderwaardig zijn, dan zou dat geen probleem moeten zijn. Dat bedoel ik niet cynisch, daar geloof ik heilig in.
Huh? Oké.. Dus als mensen nu hun inburgeringsexamen niet halen (ik noem maar wat) dan heeft dat dus gevolgen voor de uitkering? Maar die kregen ze toch al niet?

En wat bedoel je concreet met het gebruik van de term "minderwaardig"?
quote:
Het beleid dat de VVD nu is begonnen, dat men zelf maar verantwoordelijkheid moet nemen voor integratie werkt nu absoluut niet. Niemand wordt gescreend, en de meesten die hier komen zijn niet bekend met het NL'se systeem. Dat werkt dus nooit. Een blinde kip kan dat zien. Maar de VVD zegt: minder geld naar asielzoekers. Heel nederland denkt dan: oh we nemen iets minder asielzoekers. Maar wat doet de VVD: het meest achterlijke ooit: wat al niet werkt (integratie) nog moeilijker maken.
Oké. Weet je zeker dat je goed geïnformeerd bent over de werking van het huidige beleid? Ik kan er nog niet echt chocola van maken van wat je precies lijkt te bedoelen. Statushouders kunnen nu geld lenen om een inburgeringscursus te betalen. Maar dat is volgens jou dus niet helemaal de bedoeling? Die cursus moeten ze - naast hun uitkering - gratis krijgen? Of geen uitkering - dus geen eten - maar wel een gratis inburgeringscursus?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_172368997
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 17:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Die uitkering is iets heel anders dan een inburgeringscursus natuurlijk. Een uitkering krijg je op je bankrekening gestort. Daar kan (...) je dan je inburgeringscursus van betalen. Ideetje van de VVD, totaal achterlijk natuurlijk.
Als je ze dan toch hierheen laat komen, laat ze dan ook verplicht en goed integreren. Ook die vragen bij de inburgeringscursus slaan helemaal nergens op. Dat de VVD het slecht doet, wil niet zeggen dat HET FvD dat ook doet. Ze hebben niet voor niets kritiek op veel wat de VVD doet.
Huh, ik kan hier niet zoveel van maken.

Het FvD wil nog steeds echte vluchtelingen opvangen. Dus iemand komt hier uit bijvoorbeeld Syrië binnen. Diegene krijgt geen uitkering, maar wordt wel verplicht een inburgeringscursus te volgen die behoorlijk wat geld kost.

#hoedan?!
pi_172369003
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 17:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En, de belangrijkste wat mij betreft, volgens mij wilden ze ook nog eens dat immigranten geen recht zouden hebben op een uitkering de eerste vijf jaar.
Is lees hier niets over in hun verkiezingsprogramma, heb je het ook ergens zwart op wit en voor welke immigranten het geldt?

Als het voor asielzoekers geldt zou ik het vreemd vinden want werk hebben ze niet en ze kunnen dan nergens van rondkomen. Hoe moeten ze dan in godsnaam een sociale huurwoning betalen zodra ze uit het asielzoekerscentrum komen? Dat gaat gewoon niet.

Mocht FvD dit willen lijkt het mij dat ze doelen op arbeidsmigranten, dat ze -afgezien hun recht op WW- de eerste 5 jaar geen recht hebben op een bijstandsuitkering. Dat is in meer landen volgens mij al het geval.
  woensdag 12 juli 2017 @ 18:17:53 #194
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172369054
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juli 2017 18:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Huh, ik kan hier niet zoveel van maken.

Het FvD wil nog steeds echte vluchtelingen opvangen. Dus iemand komt hier uit bijvoorbeeld Syrië binnen. Diegene krijgt geen uitkering, maar wordt wel verplicht een inburgeringscursus te volgen die behoorlijk wat geld kost.

#hoedan?!
Je doet nu alsof iedere migrant straatarm is. Hoe konden ze überhaupt hier naar toe komen dan?


#hoedan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172369057
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 17:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Geen uitkering, wel een inburgeringscursus. Als er dan vervolgens geen handicap meer is doordat je bijv. de taal niet voldoende spreekt, en er dus een gerede kans op werk is, kan je kans maken op een uitkering. Dus niet: als je geen moeite doet om te integreren, geen probleem daar hebben we uitkeringen voor. Houdt je eigen broek maar op. Als die mensen niet minderwaardig zijn, dan zou dat geen probleem moeten zijn. Dat bedoel ik niet cynisch, daar geloof ik heilig in.
Het beleid dat de VVD nu is begonnen, dat men zelf maar verantwoordelijkheid moet nemen voor integratie werkt nu absoluut niet. Niemand wordt gescreend, en de meesten die hier komen zijn niet bekend met het NL'se systeem. Dat werkt dus nooit. Een blinde kip kan dat zien. Maar de VVD zegt: minder geld naar asielzoekers. Heel nederland denkt dan: oh we nemen iets minder asielzoekers. Maar wat doet de VVD: het meest achterlijke ooit: wat al niet werkt (integratie) nog moeilijker maken.
Dit is op zoveel punten tegenstrijdig aan elkaar dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.

En nee, dat is niet zozeer wat de VVD doet. De PVV heeft het in de gedoogconstructie voor elkaar gekregen om asielzoekers die inburgeringscursus zelf te laten betalen als ik me niet vergis.
pi_172369087
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 18:17 schreef fathank het volgende:

[..]

Je doet nu alsof iedere migrant straatarm is. Hoe konden ze überhaupt hier naar toe komen dan?

#hoedan.
Er zijn niet gek veel migranten die hier met stapels geld binnenkomen, nee.
  woensdag 12 juli 2017 @ 18:20:47 #197
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172369088
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juli 2017 18:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit is op zoveel punten tegenstrijdig aan elkaar dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.

En nee, dat is niet zozeer wat de VVD doet. De PVV heeft het in de gedoogconstructie voor elkaar gekregen om asielzoekers die inburgeringscursus zelf te laten betalen als ik me niet vergis.
Niks mis mee toch? als ze het geld niet hebben kunnen ze een lening krijgen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 12 juli 2017 @ 18:21:53 #198
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172369101
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 18:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zijn niet gek veel migranten die hier met stapels geld binnenkomen, nee.
Dat kunnen ze dan mooi gaan verdienen als ze integreren. Tenzij je ze geen incentive geeft om dat te gaan doen en grstis geld weggeeft.

Zoek anders even op waar 90% van de migranten vandaan komt en hoeveel kans ze hebben op een verblijfsstatus. Moeten we die allemaal van een inkomen gaan voorzien?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172369102
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 18:13 schreef Vesz het volgende:

[..]

Is lees hier niets over in hun verkiezingsprogramma, heb je het ook ergens zwart op wit en voor welke immigranten het geldt?

Als het voor asielzoekers geldt zou ik het vreemd vinden want werk hebben ze niet en ze kunnen dan nergens van rondkomen. Hoe moeten ze dan in godsnaam een sociale huurwoning betalen zodra ze uit het asielzoekerscentrum komen? Dat gaat gewoon niet.

Mocht FvD dit willen lijkt het mij dat ze doelen op arbeidsmigranten, dat ze -afgezien hun recht op WW- de eerste 5 jaar geen recht hebben op een bijstandsuitkering. Dat is in meer landen volgens mij al het geval.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/sociale-voorzieningen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juli 2017 @ 18:22:00 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172369107
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2017 18:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zijn niet gek veel migranten die hier met stapels geld binnenkomen, nee.
Mooi, kunnen ze mooi achteraan aansluiten bij de arme Nederlanders.

En je komt dit land niet in als immigrant als je enkel je handjes op gaat houden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')