abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 juli 2017 @ 18:01:58 #166
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172323145
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:59 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel hoor. Maar ik hou in mijn achterhoofd dat ze het niet voor niks adviseren, dus geen probleem mee om te doen.
Mijn woordkeus voor "moeten" was misschien ook niet zo handig. Het voelt niet als moeten zeg maar.

^O^
Van dat niet drinken had ik nog niet gehoord trouwens. Dat maakt het nog wel een graadje moeilijker!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 10 juli 2017 @ 18:09:55 #167
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_172323294
Echo gehad. Een miiiiini mini mini hartje, maar het klopte! Was te klein om termijn te kunnen vaststellen, maar zag er goed uit. Spannend! Over 2 wk terug om nog een keer te proberen te meten O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 10 juli 2017 @ 18:18:53 #168
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172323477
O+ Goed zo O+
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_172323889
Rena, ik moest ook nog een 2e (en zelfs 3e keer) voor het hartje omdat onze boef niet meewerkte. Ik hoop dat bij jullie alles donderdag helemaal een sticker krijgt en dat ze er beter voor ligt. :)

LadyS, mag je echt niet drinken in al die tijd? Lijkt me best moeilink met dit weer. :o

Kloppend hartje voor Kim! *O*

Vanavond heb ik de eerste bijeenkomst van Samen Bevallen. Ik ben erg benieuwd. Weet niet zo goed wat ik ervan kan verwachten, dus stiekem ben ik wel blij dat man mee moet. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_172323996
Een kloppend hartje O+ *O*

Dat drankje van de OGTT vond ik juist lekker! Ik snakte ook nergens naar in die 2 uur. Ben rustig nog naar huis gefietst en heb daar boterhammen gesmeerd

[ Bericht 0% gewijzigd door Skittles op 10-07-2017 18:48:32 ]
  maandag 10 juli 2017 @ 18:45:57 #171
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172324070
Kimpossible, een hartje *O*. Wat fijn! En over 2 weken weer kijken O+

Nanuke, mijn vk zei dat inderdaad... maar ja de bijgevoegde infobrief staat dat je wel water mag drinken. Toen ik dat tegen haar zei, zei ze dat dat onlangs veranderd was en dat het niet meer mocht.
Voordat ik die test doe, heb ik eerst nog een controleafspraak bij de vk, dan vraag ik het nog wel even na.

Ik wil ook zoiets doen als Samen Bevallen, maar man werkt onregelmatig en zal dus vaak niet mee kunnen :/. Wel jammer.
Ik ben wel van plan om te gaan zwemmen, dus dan doe ik in ieder geval iets ;)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_172325118
Heel voorzichtig kom ik me hier weer melden! Na mijn curretage op 25 mei, had ik vorige week streepjes *O*

Vandaag een echo gehad om te kijken of er idd tekenen zijn van een nieuwe zwangerschap. Ook om te kijken of het op de juiste plek zat (heb rare schouderklachten, misselijkheid en buikpijn en dat kon wijzen op een bbz) En er was al iets te zien in de baarmoeder: vruchtzakje, dooier en vruchtje. Vruchtje kreeg ze niet heel goed in beeld want zat heel erg tegen de baarmoederwand aan. Nu hopen op een blijvertje!

Einde egopost, ga zo even bijlezen!
  maandag 10 juli 2017 @ 19:26:16 #173
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172325140
Gefeliciteerd *O* Eindelijk iemand waarmee ik een beetje gelijk loop. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_172325756
Wat fijn van de goede echo's *O*

Ik ben net weer goedgekeurd bij de vk. Wel een dwarse nog, want hij ligt met zijn benen en hoofd in mijn zij en met zijn kontje naar beneden. Ik hoop maar dat hij nog draait de komende weken, al zal het aan beweging niet liggen, want hij is DRUK! O+
Wel een ijzergehalte dat nét nog oké was, maar toch vast floradix gaan gebruiken en met 35 weken extra bloedprikken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 10 juli 2017 @ 20:10:48 #175
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172326513
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 18:37 schreef Nanuke het volgende:
Rena, ik moest ook nog een 2e (en zelfs 3e keer) voor het hartje omdat onze boef niet meewerkte. Ik hoop dat bij jullie alles donderdag helemaal een sticker krijgt en dat ze er beter voor ligt. :)

LadyS, mag je echt niet drinken in al die tijd? Lijkt me best moeilink met dit weer. :o

Kloppend hartje voor Kim! *O*

Vanavond heb ik de eerste bijeenkomst van Samen Bevallen. Ik ben erg benieuwd. Weet niet zo goed wat ik ervan kan verwachten, dus stiekem ben ik wel blij dat man mee moet. :P
Wij hebben samen bevallen (de uitgebreide van 8 bijeenkomsten) net afgerond. Ik voel me nu goed op de hoogte en vooral ook voorbereid en voorgelicht over zaken waar je zelf een keuze in hebt :Y

Ben benieuwd hoe jullie het gaan vinden!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 10 juli 2017 @ 20:16:10 #176
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172326666
Songeur, gefeliciteerd *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 10 juli 2017 @ 20:36:33 #177
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172327229
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:25 schreef Songeur het volgende:
Heel voorzichtig kom ik me hier weer melden! Na mijn curretage op 25 mei, had ik vorige week streepjes *O*

Vandaag een echo gehad om te kijken of er idd tekenen zijn van een nieuwe zwangerschap. Ook om te kijken of het op de juiste plek zat (heb rare schouderklachten, misselijkheid en buikpijn en dat kon wijzen op een bbz) En er was al iets te zien in de baarmoeder: vruchtzakje, dooier en vruchtje. Vruchtje kreeg ze niet heel goed in beeld want zat heel erg tegen de baarmoederwand aan. Nu hopen op een blijvertje!

Einde egopost, ga zo even bijlezen!
spannend *O* wanneer gaan ze opnieuw kijken?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_172327795
Kim en Songeur, wat een fijne berichten!! *O* O+
Dat de tijd maar voorbij mag vliegen voor jullie beiden! :*
De eerste paar weken dan hè? ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_172328043
Songeur, wat superfijn! Ik ga duimen voor je dat het goed gaat dit keer! :*

Kimpossible, een hartslag, wat goed! O+

Ben 'blij' om te lezen dat er meer zijn die nog een extra echo moesten, maakt toch dat ik me iets geruster voel :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_172328838
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:25 schreef Songeur het volgende:
Heel voorzichtig kom ik me hier weer melden! Na mijn curretage op 25 mei, had ik vorige week streepjes *O*

Vandaag een echo gehad om te kijken of er idd tekenen zijn van een nieuwe zwangerschap. Ook om te kijken of het op de juiste plek zat (heb rare schouderklachten, misselijkheid en buikpijn en dat kon wijzen op een bbz) En er was al iets te zien in de baarmoeder: vruchtzakje, dooier en vruchtje. Vruchtje kreeg ze niet heel goed in beeld want zat heel erg tegen de baarmoederwand aan. Nu hopen op een blijvertje!

Einde egopost, ga zo even bijlezen!
Wat fijn dat je er weer bent Songeur! Ik lees altijd nog mee bij WopTS en keek al uit naar je terugkeer. :)
Misschien een kleine geruststelling, ik heb ook enorme last van mijn schouder gehad de eerste weken. Gelukkig trok het uiteindelijk na wat weken weer weg.
Ik duim voor jullie. :)

Ik heb me aangemeld voor ZwangerFit. Heb heel erg getwijfeld omdat ik de locatie en tijd niet zo fijn vond. Toen vond ik een tweede praktijk, veel dichterbij waar het ook kan. En ik was een maand of twee terug al begonnen met een half uurtje zwemmen. Ongelofelijk, ik aan de sport. :o
Samen bevallen gaan we ook doen, een keuze maken vond ik onmogelijk.

Wel leuk, mijn lief houdt echt niet van zwemmen en heeft watervrees. Hij gaat toch steeds met me mee en begint het steeds leuker te vinden. Alleen nou lacht hij mij uit als ik weer eens buiten adem ben. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_172329175
Kimpossible een knipper O+ *O*

Songeur wat fijn dat het op de goede plek zit, mijn duimen draaien voor een blijvertje! O+

Pannenkoekenmix ik wil ook heel graag zwangerschapszwemmen :D vanaf hoeveel weken is dat normaal?
Ben benieuwd naar je verdere ervaringen over zwangerschapszwemmen!
pi_172329686
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:35 schreef BellaaElisa het volgende:
Kimpossible een knipper O+ *O*

Songeur wat fijn dat het op de goede plek zit, mijn duimen draaien voor een blijvertje! O+

Pannenkoekenmix ik wil ook heel graag zwangerschapszwemmen :D vanaf hoeveel weken is dat normaal?
Ben benieuwd naar je verdere ervaringen over zwangerschapszwemmen!
Ik ben begonnen met gewoon zwemmen. In mei kon je een zomerabonnement kopen, heel voordelig was dat. Dus twee keer in de week zwem ik mijn dertig minuutjes. :)
Met (zwangerschaps)zwemmen kun je volgens mij gelijk beginnen, hoe eerder hoe beter. Ik weet nog niet of ik daar uiteindelijk heen zou gaan.

Moet alleen wel zeggen dat ik het trappetje het zwembad in/uit echt pijnlijk vind. Als ik uit het bad kom dan zou ik soms wel verder kunnen kruipen van de pijn. Nou probeer ik de laatste tijd om als een plank het trappetje te nemen en gaat het wel stukken beter. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_172332141
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 18:09 schreef Kimpossible het volgende:
Echo gehad. Een miiiiini mini mini hartje, maar het klopte! Was te klein om termijn te kunnen vaststellen, maar zag er goed uit. Spannend! Over 2 wk terug om nog een keer te proberen te meten O+
O+ *O*
♥ J & S
pi_172334565
Pijn aan mijn schouder komt hier altijd door m'n darmen. Past wel bij de eerste weken rommeldarmen dus.

Ik had gister een voicemail day mm twintig weken echo verplaatst moet worden. Maar ik kon niet terugbellen, want ze waren niet meer bereikbaar. Een beetje irritant vind ik het wel. M'n man heeft vrijgekomen, we hebben extra oppas geregeld voor L. Straks maar even bellen en kijken wat er mogelijk is dus.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 11 juli 2017 @ 08:16:00 #185
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172334870
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 07:31 schreef Krisvc het volgende:
Pijn aan mijn schouder komt hier altijd door m'n darmen. Past wel bij de eerste weken rommeldarmen dus.

Ik had gister een voicemail day mm twintig weken echo verplaatst moet worden. Maar ik kon niet terugbellen, want ze waren niet meer bereikbaar. Een beetje irritant vind ik het wel. M'n man heeft vrijgekomen, we hebben extra oppas geregeld voor L. Straks maar even bellen en kijken wat er mogelijk is dus.
Oh dat is irritant! Dat gebeurde bij mij ook en wij hadden ook net geregeld dat man meekon en kind oppas had. Gelukkig konden we nog iets anders regelen maar had het niet fijn gevonden als hij nu ineens niet meer mee had gekund.. Hopekijk is er bij jullie ook wat te regelen!
  dinsdag 11 juli 2017 @ 08:19:23 #186
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172334916
Pannenkoek: goed dat je gaat zwemmen! Trap op in het zwembad lijkt me ook wel vervelend..

Kim een kloppend hartje O+

Songeur welkom terug!!
pi_172337069
Vanmorgen mochten we op controle, hartje luisteren. O+
Hartje klinkt heel erg goed en de groei van de baarmoeder is ook goed.

Nou komen de lastige vragen, zoals of we een geboorteplan en/of kraamplan willen. Ik neig een beetje naar geen geboorteplan, omdat een geboorte zich vast niet laat plannen.
Kraamplan lijkt me wel wat, omdat dat veel beter af te spreken is.

Hoe doen jullie dat of hebben jullie dat gedaan?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 11:07:06 #188
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172337433
De term kraamplan hoor ik voor het eerst. Dus nee die hebben we niet :D. We hebben wel een bevalplan, vooral om dingen te beschrijven die we belangrijk vinden en die misschien anders zijn dan protocol ect. Bijvoorbeeld dat ik niet na de geboorte meteen een oxytocineprik wil als de kans op nabloedingen klein lijkt, dat we een baarkruk willen gebruiken, dat we geen stagiares of co-assistenten ect erbij willen. Beetje dat soort dingen :Y onze vlos was er erg blij mee en heeft het ook bij hun in het systeem gezet.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 11 juli 2017 @ 11:10:25 #189
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172337482
Een geboorteplan gaat wat mij betreft niet over hoe je wil dat de bevalling verloopt, want dat heb je inderdaad maar beperkt in de hand. Het gaat wel over hoe je behandeld wilt worden en hoe je over bepaalde zaken denkt. Bevallen is geen machinale handeling, iedereen is anders en er zijn vaak veel opties, zeker ook rondom ingrijpen.
Vaak voorkomende onderwerpen die je terugziet in geboorteplannen:
- waar denk je te willen bevallen
- hoe denk je over pijnstilling, wil je dat aangeboden krijgen of juist niet
- hoe wil je benaderd worden
- wat zijn je wensen rondom de geboorte zelf: foto's, wie knipt de navelstreng door, etc.


Ik heb geen apart kraamplan, omdat ik een zzp'er als kraamverzorgende heb dus daar heb ik al dingen mee besproken. Maar als het jou en je partner helpt om vantevoren na te denke over de kraamweek (hoe snel wil je bezoek, hoeveel tegelijk, wel of niet snel in bad, etc): waarom niet?

[ Bericht 15% gewijzigd door Lemijn op 11-07-2017 11:59:05 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 11 juli 2017 @ 11:19:58 #190
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172337640
Wat is een kraamplan? Is dat, zoals het woord suggereert, een planning van je kraamweek?
Ik heb er nog niet eerder van gehoord eigenlijk. We hebben tijdens de kraamzorg intake vorige keer wat dingen aangegeven en verder gedurende de week gekeken hoe en wat. Maar het kan vast geen kwaad om alvast te bedenken hoe je het graag voor je ziet.

Een geboorteplan hadden we vorige keer wel maar aangezien alles anders ging dan voorzien, hadden we er niet veel aan. Er stonden ook niet veel bijzondere dingen in. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je je wensen deelt met degene(n) die bij je bevalling is/zijn (partner of wie dan ook) zodat zij kunnen zorgen dat bepaalde dingen wel/niet gebeuren als je er zelf niet toe in staat bent. Kan ook via zo'n plan natuurlijk.
pi_172337701
Het gaat veel meer over je wensen denk ik en over een soort bewustzijn. Je kunt een geboorte niet plannen, maar zelfs als alles anders loopt zijn er genoeg dingen waarover jij mag(/moet) beslissen. Ik heb je per DM een linkje gestuurd met een stukje info en een format wat een van onze forumverloskundigen ( ;) ) heeft geschreven.

Ik kan wel een boek schrijven, maar begin er voorlopig nog niet aan. Vanmiddag eerst maar eens de eerste afspraak met de vk. Best spannend om gelijk het hele verhaal uit de doeken te doen, maar ik denk wel essentieel voor ons contact en om te kijken of de klik er is. Ik vind het zo belangrijk om me deze keer niet te laten leiden door controle en protocol, maar om vertrouwen te houden in mezelf en een zorgverlener te hebben die dat ondersteunt. Erg spannend in elk geval (zeker met al die hormonen, ik zit de hele dag te janken ;( nou ja so be it)

Ohhh kazy O+ *O*
En kim een kloppend hartje O+
En Songeur een verse streep *O*
Kris wat irritant }:| Zit je ook niet op te wachten.

Zwemmen doe ik ook, echt zo relaxt! Ik schrik alleen iedere keer van de zwaartekracht als ik weer uit het water kom :D :@ Zwemmen gaat soepel en snel maar op de kant sleep ik mezelf vooruit, haha
Make your own kind of music.
pi_172338284
Succes vandaag CE. Jij kan dat vertellen. Voor het kindje in je buik, voor jezelf als mamma. Jij kan dat. :*

Ik had dingen die ik heel normaal vond in m'n geboorteplan opgenomen. Meteen huid op huid contact. Zo snel mogelijk aanleggen. Bij alles uitleggen wat er gebeurt. Lijkt me allemaal logisch, maar als het zwart op wit stond konden ze er tenminste niet omheen.

Pannenkoekenmix, fijn van de goede controle!

Afspraak is van de ochtend naar de late namiddag verplaatst. Valt alles mee toch. Weekje nog.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_172340202
Ik ben eerst naar een voorlichting geweest van mijn verloskundigen en een van het ziekenhuis. Daarin werden alle dingen al aangegeven die ik vooral belangrijk vond: overleg, zo min mogelijk medisch ingrijpen en eerste half uur sowieso huid op huid. Dat is uiteindelijk ook allemaal gedaan.
Nou hebben ze in dat ziekenhuis geloof ik wel een vooruitstrevend ideaal, dat is zeker niet standaard. Super mooie kamers ook enzo, alle apparatuur altijd bij de hand en kindjes mogen (zover medisch verantwoord) altijd op de kamer van de moeder blijven O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 11 juli 2017 @ 13:43:49 #194
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172340313
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 13:38 schreef LeSage het volgende:
Ik ben eerst naar een voorlichting geweest van mijn verloskundigen en een van het ziekenhuis. Daarin werden alle dingen al aangegeven die ik vooral belangrijk vond: overleg, zo min mogelijk medisch ingrijpen en eerste half uur sowieso huid op huid. Dat is uiteindelijk ook allemaal gedaan.
Nou hebben ze in dat ziekenhuis geloof ik wel een vooruitstrevend ideaal, dat is zeker niet standaard. Super mooie kamers ook enzo, alle apparatuur altijd bij de hand en kindjes mogen (zover medisch verantwoord) altijd op de kamer van de moeder blijven O+
Dat laatste is wel heel fijn!
N moest ivm langdurig gebroken vliezen bij mij nog 24 uur langer blijven ter observatie en wij hebben al die tijd samen op de kamer gelegen. Was heel fijn dat dat kon. En vooral ook dat we een eigen kamer hadden en die dus niet met andere mama's en kindjes hoefden te delen...
pi_172342815
CE succes vanmiddag bij de verloskundige! Ik hoop heel erg dat de klik er is met de verloskundige in kwestie O+
Traantjes laten mag he :*
pi_172344760
CE, ben benieuwd hoe het was vandaag!

En ik krijg door jullie helemaal zin om te zwemmen. Ik loop normaal gesproken hard, bij de eerste ook tot ver in de zwangerschap gedaan, maar ik 'durf' op het moment niet zo ver meer te gaan. Ik duik het zwembad eens in, kijken hoe dat bevalt :)
  dinsdag 11 juli 2017 @ 18:24:29 #197
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_172346443
Dank jullie wel voor jullie reacties dames O+ Ik was zo total loss gisteravond na de spanning icm een voorhoofdsholteontsteking, dat ik om 8 uur onder de wol ben gekropen en er pas vanochtend weer onder vandaan gekomen ben. We hebben een hartje O+ Op de goede plek, met goede dooierzak en en en *O* 25 juli weer kijken, dan ben ik hopelijk ruim 9 weken, dus dan moet het met die meting wel goed komen.

CE, hoe was het bij de vk? Hoe is je gevoel nu?

Songeur *O* ook hier nog jompels!

Pannenkoek, wat een mooie mijlpaal is dat he. Geniet ervan! Vlinders alom zeker? En niet alleen van het fysieke gefladder in je buik, haha.

LeSage dat klinkt fijn! Hier zijn ze in het ziekenhuis gestart met de bouw van kraamsuites en hoe materialistisch ook: ik hoop dat die op tijd klaar zijn. Ik wil eigenlijk zó graag in bad bevallen, maar plaatsindicatie en daar zijn de bestaande ruimtes dus niet geschikt voor. Maar! Kindjes op de kamer bij mama is een zo belangrijke stap in die zorg, superfijn!

Zwemmen doe ik eigenlijk nooit omdat ik zo'n hekel heb aan mijn lijf, maar het klinkt zo heerlijk! Misschien toch maar eens naar kijken tzt want ik heb deze keer niet zo'n trek in een cursus of yoga. De eerste keer wel braaf gedaan, maar nee. Weinig behoefte so far.

Ik had ook een geboorteplan, met redelijk standaard dingen maar die ik wel fijn vond opgeschreven te hebben. Ze hebben (over het algemeen) daar ook echt goed naar geluisterd, dus de volgende keer gaat die gewoon weer op tafel. Ik denk dat het bepalend geweest is in bijvoorbeeld het feit dat ik heel lang op eigen kracht heb mogen persen omdat de baby het goed bleef doen. Zo lang (ruim 2 uur) hadden ze anders vast niet zonder ingrijpen voorbij laten gaan, maar daar was ik dus echt heel bang voor. Al heeft de vk later wel op haar sodemieter gekregen dat ze mij zo lang had laten persen ivm kans op schade bij mij, maar ik ben haar nog steeds dankbaar.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_172347207
Ik kan nu wel echt zeggen dat ik mijn meisje voel, ik legde net mijn hand op mijn buik en toen leek het echt alsof er een reactie van binnenuit kwam. Bijna alsof ik vlinders in mijn buik heb O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 11 juli 2017 @ 19:14:27 #199
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172347384
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 19:06 schreef rena het volgende:
Ik kan nu wel echt zeggen dat ik mijn meisje voel, ik legde net mijn hand op mijn buik en toen leek het echt alsof er een reactie van binnenuit kwam. Bijna alsof ik vlinders in mijn buik heb O+
Wat mooi. O+ Hopelijk mag ik dat ook meemaken. O+
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 19:16:01 #200
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172347423
Oke, zwanger zijn is allemaal leuk en aardig totdat je op instagram behoorlijk grafische foto's tegenkomt die je weer laten herinneren aan het feit dat de baby er ook nog uit moet. :{ 😂

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door arvensis op 11-07-2017 20:10:42 ]
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 11 juli 2017 @ 19:45:52 #201
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172348415
Kim *O* Wat fijn. Een hartje op de goede plek!

Rena! Heerlijk hè, die bewegingen? Volgens mijn vk kan het morgen bij het concert nog druk worden in de buik, dus wie weet bij jou ook ;)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 11 juli 2017 @ 19:46:33 #202
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172348434
DUMAN, die foto's :o
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_172348740
Vergeten te *O* voor Kim, wat fijn!!! Hopen dat het snel de 25ste is :)

Duman, die foto's! Ik vind ze erg, tja, realistisch, maar daardoor ook erg bijzonder en mooi. Wat een bizarre prestatie kan het lichaam eigenlijk leveren!

Wat betreft kraam- en bevalplan, die eerste had ik niet, ook nooit over gehoord. De tweede had ik wel maar heeft eigenlijk nooit iemand naar gekeken :') Ik had de afspraak staan met de VK om het door te nemen maar daarvoor beviel ik al. Alles liep anders (ziekenhuis in plaats van thuis bevalling, pijnbestrijding terwijl ik van tevoren dacht dat absoluut niet te willen), maar ondanks dat heb ik alleen maar mooie herinneringen aan de bevalling. Maar goed, het is natuurlijk wel goed om erover na te denken wat je wensen zijn en wat je absoluut niet wilt.
pi_172349203
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 19:45 schreef LadyS het volgende:
Kim *O* Wat fijn. Een hartje op de goede plek!

Rena! Heerlijk hè, die bewegingen? Volgens mijn vk kan het morgen bij het concert nog druk worden in de buik, dus wie weet bij jou ook ;)
Ik ben heel benieuwd hoe ze op Axl Rose en z'n (prachtige O+ ) gekrijs gaat reageren ja _O- Het is een heel bijzonder gevoel O+

Duman, wat een foto's zeg :o Aan de ene kant eng, maar die na foto's en dat serene gezicht van de moeders zien er wel uit alsof het het super waard is O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_172349386
Nog bedankt allemaal voor de felicitaties! O+ J. doet het fantastisch. Grote zus vindt haar broertje erg leuk en geeft steeds kusjes. Alleen de borstvoeding vond ze wat gek. ('J. mama opeten! :o ' :D )

Kim wat fijn van het hartje *O*
  dinsdag 11 juli 2017 @ 20:30:16 #206
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172349599
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:16 schreef rena het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd hoe ze op Axl Rose en z'n (prachtige O+ ) gekrijs gaat reageren ja _O- Het is een heel bijzonder gevoel O+

Ik heb in mijn 25 jaar oude collectie shirtjes nog een shirtje gevonden die ik pas O+. Maar ik zal daar wel een nieuwe kopen ook.
Ja, ben ook benieuwd hoe op die harde muziek gereageerd wordt. Ben zelf eigenlijk geen concert- of festivalganger, maar dit is gewoon jeugdsentiment O+.
/offtopic :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_172349705
Kazy, klinkt goed! O+

Rena, jaah ook een voelbaar bewegende baby! ;) O+

Ik sla die foto's maar even over geloof ik... ;)

Kraamplan had ik ook nog nooit van gehoord. Een bevalplan had ik niet. Ik had er hier op Fok al wel over gelezen en daardoor over nagedacht, maar het voelde niet als iets voor mij zeg maar.
Ik snap dat dat niks zegt, maar de paar mensen die ik in het echt ken die zo'n plan hadden, hadden echt helse bevallingen :X en mensen zonder plan hadden in een hoop gevallen juist een prima gemiddelde bevallingen 'volgens het boekje' :')

Ik denk dat het -zoals zoveel dingen- gewoon een gevoel is wat je wel of niet hebt. Voor mij voelde het gek om allerlei dingen op papier te zetten, wetende dat er misschien wel niets van 'terecht' zou komen door omstandigheden. En sowieso had ik weinig noemenswaardige wensen geloof ik... Ik heb bijvoorbeeld uiteindelijk wél zo'n oxytocine prik gehad, maar dat was helaas pas na m'n fluxus. Ik had 'm dus liever wel meteen gehad ;) (maar da's achteraf gezien natuurlijk).
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 11 juli 2017 @ 20:40:48 #208
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172349900
Ik had bij de vorige bevallingen geen bevalplan. Er zijn nu wel wat dingen die ik wel gezegd wil hebben. Zoals:
1. niemand anders dan mijn man vertelt mij of we een zoon of een dochter hebben gekregen (bij de oudste werd me dat verteld door een verpleegkundige (ks onder narcose). 2. Ik wil in een dergelijk geval niet dat baby wordt aangekleed (of iig minimaal, dus zodra ik van de OK kom, kan er huid op huid contact plaatsvinden. (Bij oudste was baby al volledig aangekleed toen ik haar voor het eerst zag)

Verder geen dingen voor tijdens de bevalling, zeg maar.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_172350196
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:40 schreef LadyS het volgende:
Ik had bij de vorige bevallingen geen bevalplan. Er zijn nu wel wat dingen die ik wel gezegd wil hebben. Zoals:
1. niemand anders dan mijn man vertelt mij of we een zoon of een dochter hebben gekregen (bij de oudste werd me dat verteld door een verpleegkundige (ks onder narcose). 2. Ik wil in een dergelijk geval niet dat baby wordt aangekleed (of iig minimaal, dus zodra ik van de OK kom, kan er huid op huid contact plaatsvinden. (Bij oudste was baby al volledig aangekleed toen ik haar voor het eerst zag)

Verder geen dingen voor tijdens de bevalling, zeg maar.
Dat had ik er ook in willen zetten, maar werd bij de voorlichting als protocol voorgedragen O+ Stiekem kijk ik er wel van op dat dit dus blijkbaar helemaal niet zo normaal is in ziekenhuizen :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172350204
Ja, daar kan ik me dan weer wel wat bij voorstellen; dat eerdere ervaringen de bron vormen voor een bevalplan, omdat je dan al echt ervaren hebt wat je niet wilt :Y

Normaal gesproken ben ik juist vrij kritisch over dingen, maar ik voel me soms bijna naïef als het hier op Fok over bevalplannen e.d. gaat :D ik vind het al snel prima geloof ik...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 11 juli 2017 @ 20:54:32 #211
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172350295
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:51 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dat had ik er ook in willen zetten, maar werd bij de voorlichting als protocol voorgedragen O+ Stiekem kijk ik er wel van op dat dit dus blijkbaar helemaal niet zo normaal is in ziekenhuizen :o
Dit speelde wel 13 jaar geleden hoor, dus misschien is nu het protocol wel gewoon veranderd. Hoop ik dan maar ;)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 11 juli 2017 @ 20:58:16 #212
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172350433
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:51 schreef twist02 het volgende:
Ja, daar kan ik me dan weer wel wat bij voorstellen; dat eerdere ervaringen de bron vormen voor een bevalplan, omdat je dan al echt ervaren hebt wat je niet wilt :Y

Normaal gesproken ben ik juist vrij kritisch over dingen, maar ik voel me soms bijna naïef als het hier op Fok over bevalplannen e.d. gaat :D ik vind het al snel prima geloof ik...
Ik vind dat soort dingen ook al snel prima, hoor. Ook omdat ik weet dat een bevalling zich niet vast laat leggen en ook omdat ik vertrouw op de deskundigheid van gynaecoloog en vk etc.
Maar achteraf gezien had ik deze dingen ná de bevalling echt heel anders willen zien. Dus daarom wil ik zoiets wel besproken hebben.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 11 juli 2017 @ 20:59:58 #213
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172350493
Trouwens. Mijn zus is waarschijnlijk bij de bevalling, (sterker nog: ze gaat de bevalling wrs ook grotendeels doen) dus die kan ik ook goed instrueren :+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_172350738
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:58 schreef LadyS het volgende:

[..]

Ik vind dat soort dingen ook al snel prima, hoor. Ook omdat ik weet dat een bevalling zich niet vast laat leggen en ook omdat ik vertrouw op de deskundigheid van gynaecoloog en vk etc.
Maar achteraf gezien had ik deze dingen ná de bevalling echt heel anders willen zien. Dus daarom wil ik zoiets wel besproken hebben.
Ja, de dingen die jij noemt kan ik me ook wel voorstellen ja!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, en wat bijzonder van je zus! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_172351080
Ik had wel een vrij eenvoudig bevalplan. Geen dingen uitvoeren zonder mij erbij te betrekken/toestemming vragen en dat mijn vriend de navelstreng door wil knippen. Uiteindelijk is dat plan met niemand besproken of is er überhaupt om gevraagd, dus tja :')
  dinsdag 11 juli 2017 @ 21:51:26 #216
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172351995
Ik vind die foto's prachtig O+ Dank voor de link!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_172352977
Geweldige foto's ♡
Nog steeds echt heel jammer dat ik ze van geen van mn bevallingen heb.

Geboorteplan had ik zelf niet. Ik wilde gewoon de standaardzorg in principe. Enige dingen die ik heb laten noteren waren de dingen die voor mij echt belangrijk waren, zo min mogelijk hechtingen ivm overgevoeligheid hechtdraad en navelstrengbloed afname voor een genetisch onderzoek van mn jongste.
Die 2 zinnetjes waren me niet de moeite van een bevalplan waard :D

In het ziekenhuis lag wel een plan klaar overigens. Bevalling in principe thuis, indien toch medisch dan begeleiding door klinisch verloskundige, naar OK enkel bij verdenking rest of bij bloedverlies >1500cc of anderszins acuut noodzakelijk. (Bijvoorbeeld bij shock). Nadrukkelijk géén natasten als er geen verdenking placentarest was.
:)
pi_172357775
Ohja, navelstrengbloed afnemen is mijn enige echte puntje :Y

Volgens mij ben ik erachter waarom ik zo slecht sliep: nachtje met oordoppen deed wonderen! *)
Ik hoefde er zelfs niet 1x uit! *O*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 12 juli 2017 @ 08:33:01 #219
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172357821
Oh ja, ik denk dat ik wil dat de navelstreng niet helemaal meteen doorgeknipt wordt. Maar ik weet eigenlijk ook niet wat daar tegenwoordig gebruikelijk bij is.
En moet me er ook nog een beetje beter over inlezen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 12 juli 2017 @ 08:50:58 #220
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172357992
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 08:33 schreef LadyS het volgende:
Oh ja, ik denk dat ik wil dat de navelstreng niet helemaal meteen doorgeknipt wordt. Maar ik weet eigenlijk ook niet wat daar tegenwoordig gebruikelijk bij is.
En moet me er ook nog een beetje beter over inlezen.
je kunt wachten tot hij uitgeklopt is. Je moet dit dan wel duidelijk aangeven en ook even in de gaten houden of ze hem niet alsnog afklemmen uit gewoonte :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')