abonnement Unibet Coolblue
pi_172258415
Hallo,

Wij hebben een nieuwbouw woning gekocht welke een 0 op de meter woning is. In het hele huis is vloer verwarming en vloerkoeling aanwezig en hebben wij geen radiatoren.

Aangezien de huidige badkamer te klein is voor hetgeen we willen, willen we van een bestaande slaapkamer een badkamer maken. De bestaande slaapkamer die we willen gaan verbouwen ligt naast de oorspronkelijke badkamer.

Echter in de slaapkamer zit dus vloerverwarming/koeling, is het dan mogelijk om hier een badkamer van te maken?

Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt voor de moeite.
pi_172261305
lijkt mij wel te kunnen, zolang je maar niet in de vloer gaat hakken en boren.
pi_172261382
En de koelfunctie van de slaapkamer vloerverwarming groep uitschakelen. Ivm met condens vorming op de vloer.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 08:40:21 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172261546
Bouwtechnisch moet dat geen probleem zijn ik vraag mij alleen af of je dan niet in de knoei komt met de garantie etc op je nieuwe huis.
And so is the past
  zaterdag 8 juli 2017 @ 08:49:29 #5
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_172261598
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 08:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Bouwtechnisch moet dat geen probleem zijn ik vraag mij alleen af of je dan niet in de knoei komt met de garantie etc op je nieuwe huis.
ja de garantie op het verbouwde deel vervalt dan 8)7
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_172261758
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 07:53 schreef Glider76 het volgende:
lijkt mij wel te kunnen, zolang je maar niet in de vloer gaat hakken en boren.
Wat me redelijk lastig lijkt i.v.m. de afvoer van douche/bad/toilet etc. Hoe ga je dat doen dan?

De dekvloer voorzichtig weghakken zodat de leidingen van de vloerverwarming vrij komen te liggen? Dan kun je ruimte voor de afvoer maken.
pi_172262080
Als de kamer grenst aan de huidige badkamer (en dan bij voorkeur aan de muur waar het toilet zit) is het niet moeilijk. Of op de 'leidingroute' van de badkamer naar de plek waar de afvoer naar beneden gaat (hier liggen bv. keuken en de afvoer van de douche en toilet in de badkamer op 1 lijn met de afvoerpijp naar beneden)

Is het niet handiger om een muurtje van de badkamer te verplaatsen en zo de badkamer groter te maken?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 8 juli 2017 @ 21:15:47 #8
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_172279217
Je kan dit toch gewoon aangeven? Ja het valt onder meerwerk maar op basis van de tekening die je aanlevert kunnen ze dan de vloerverwarming in de slaapkamer die badkamer wordt dan precies goed leggen. En als je wilt ook wel meer zaken vast voorbereiden.
Been there done that :7
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')