kciR | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:04 |
Juli is al een half jaar bezig en buiten een lijstje hier en daar hebben we ze nog niet gebundeld in een jaarlijstjes topic. Met nog een paar maanden te gaan tot het echte jaarlijstjes topic open gaat, kunnen we hier vast wat voor werk doen. Dus wat zijn de beste albums van het jaar tot nu toe? In navolging van: MUZ / Beste albums van 2016 (pré-jaarlijstjes topic) MUZ / Beste albums van 2015 (pré-jaarlijstjes topic) MUZ / Beste albums van 2014 (pré-jaarlijstjes topic) MUZ / Beste albums van 2013 (pré-jaarlijstjes topic) MUZ / Beste albums van 2012 (pre-Jaarlijstjes) MUZ / 2011, alweer halverwege (de lijstjes) MUZ / Beste albums van 2010 (pre-jaarlijstjes) MUZ / Beste albums van 2009 (pre-jaarlijstjes) MUZ / Beste albums van 2008 (tot dusver) | |
kciR | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:15 |
Ik ben er nog lang niet uit, nog veel te ontdekken. Maar deze bevallen mij bijzonder goed: The Flaming Lips - Oczy Mlody Sohn - Rennen J. Bernardt - Running Days Future islands - The Far Field Kim Jansen - Cousins Run The Jewels - RTJ3 Moss - Strike Cigarettes after sex - s/t Spinvis - Trein Vuur Dageraad Planetarium Lorde - Melodrama Leif Vollebekk - Twin Solitude Spoon - Hot Thoughts Sampha - Process Portugal.the man - Woodstock Emiliana torrini & the colorist - s/t Kite Base - Latent Whispers Moon Duo - Occult Architecture vol 1 Health - Disco3 Algiers - The Underside of Power Arca - s/t Spinvis zou ik tot nu toe aanmerken als favoriet. | |
cafca | vrijdag 7 juli 2017 @ 23:04 |
Hier ook nog geen volgorde, wel een aantal fijne albums: Ronnie Baker Brooks - Times Have Changed The Proper Ornaments - Foxhole Cate Le Bon - Rockpool Bash & Pop - Anything Could Happen Rose Elinor Dougal - Stellular Mark Eitzel - Hey Mr. Ferryman Tim Cohen - Lucky man Chuck Prophet - Bobby Fuller Died for your sins The Feelies - In Between Stef Kamil Carlens - Stuck in the Status Quo Dan Auerbach - Waiting on a Song Riley Walker - Golden Sings that have been sung Samantha Crain - Kinda Robyn Hitchcock - Robyn Hitchcock [ Bericht 1% gewijzigd door cafca op 08-07-2017 07:53:30 ] | |
EP3 | vrijdag 7 juli 2017 @ 23:26 |
Deze 25 hebben de meeste indruk gemaakt, tot nu toe. Waarbij er 8 bovenuit springen: ***** Binker & Moses - Journey to the Mountain of Forever Dirty Projectors - Dirty Projectors Jlin - Black Origami Julie Byrne - Not Even Happiness Kendrick - DAMN Laura Marling – Semper Femina Mount Eerie - A Crow Looked at Me Priests - Nothing Feels Natural **** Allison Crutchfield - Tourist in This Town Arca - Arca Charly Bliss -Guppy Father John Misty - Pure Comedy Gas - Narkopop Idles - Brutalism Juana Molina - Halo Laurel Halo - Dust Perfume Genius – No Shape Run The Jewels - RTJ3 Slowdive - Slowdive Spoon - Hot Thoughts Sun Kil Moon - Common as Light and Love Are Red Valleys of Blood SZA - CTRL Vince Staples - Big Fish Theory Visible Cloaks - Reassemblage William Basinski - A Shadow in Time | |
MrBanaan1 | vrijdag 7 juli 2017 @ 23:45 |
DAMN (Kendrick Lamar) ALL-AMERIKKKAN BADA$$ (Joey Bada$$) Deze vond ik beide erg goed. Tevens brengen beide broertjes Gallagher een nieuw album uit dit jaar, heel erg benieuwd naar | |
ranja | zaterdag 8 juli 2017 @ 11:06 |
hoe kan ik die gemist hebben later deze maand het album van haar zus, die maakt op basis van de 2 singles erg grote kans mijn nummer 1 van het jaar te worden. | |
ranja | zaterdag 8 juli 2017 @ 11:15 |
Voor mij een prima jaar tot nu toe waarbij - vooral opvallend - redelijk veel oude bands die een geweldig nieuw album hebben. voorlopige nummer 1: Desperate Journalist - Grow Up verder op alfabet: 5* Alexandra Savior - Belladonna of Sadness Echobelly - Anarchy and Alchemy Hazel English - Just Give In / Never Going Home The Afghan Whigs - In Spades The Courtneys - II The Jesus and Mary Chain - Damage and Joy 4½* Amy Macdonald - Under Stars Juliana Hatfield - Pussycat Marika Hackman - I'm Not Your Man The Mysterons - Meandering Sue the Night - Wanderland 4* Baby Galaxy - Mighty Night Boss Hog - Brood X Cherry Glazerr - Apocalipstick Fazerdaze - Morningside Gracie and Rachel - Gracie and Rachel Paceshifters - Waiting to Derail Rondé - Rondé Stonerror - Stonerror Thurston Moore - Rock n Roll Consciousness The Homesick - Youth Hunt 3½* Findlay - Forgotten Pleasures Laura Marling - Semper femina Pixx - The Age of Anxiety Vagabon - Infinite Worlds [ Bericht 0% gewijzigd door ranja op 08-07-2017 13:41:58 ] | |
Jabberwocky | zaterdag 8 juli 2017 @ 13:31 |
Heb nog veel te luisteren, maar deze albums komen gelijk bij me op als jaarlijstjes materiaal: Casual Nun - Psychometric Testing By... Dodecahedron - Kwintessens Flowers Must Die - Kompost Gas - Narkopop HO99O9 - United States of Horror Oxbow - Thin Black Duke Run The Jewels - RTJ3 (eigenlijk net aan 2016 nog...) Show Me The Body - Corpus I Slowdive - s/t Ulver - The Assassination of Julius Caesar Zeal & Ardor - Devil Is Fine | |
methodmich | zaterdag 8 juli 2017 @ 15:37 |
Ik zie al diverse goede platen passeren (o.a. J. Bernardt, Sampha, Spoon, Kendrick Lamar, Cherry Glazerr, Stef Kamil Carlens), maar ik zou daar dan nog deze niet genoemde pareltjes aan toe willen voegen: Dua Lipa - Self Titled Pumarosa - The Witch Jason Isbell & The 400 Unit - The Nashville Sound Aldous Harding - Party Donnie - BFMJT Pascal Deweze - Cult Of Yes Het Zesde Metaal - Calais Mac DeMarco - This Old Dog The Moonlandingz - Interplanetary Class Classics Ryan Adams - Prisoner The Molochs - America's Velvet Glory Foxygen - Hang Valerie June - The Order Of Time Peter Perrett - How The West Was Won | |
cafca | zaterdag 8 juli 2017 @ 16:20 |
Jason Isbell en Peter Perett, dat zijn er iig 2 die aan de " moet ik nog luisteren" lijst toegevoegd worden! | |
kciR | zaterdag 8 juli 2017 @ 18:38 |
Goede albums MM, Moonlandingz heb ik vandaag ontdekt. Die kwam ik tegen in het halfjaarslijstje van The Quietus. Algiers is ook een aanrader uit hun top 10! Het Zesde Metaal ben ik helemaal vergeten! (Al was de Vlaamse release in 2016, houden we maar even de NL release aan. Hij staat immers ook pas vanaf maart op Spotify). | |
cafca | zaterdag 8 juli 2017 @ 19:22 |
Wel mooi diverse lijstjes, trouwens | |
Nober | zaterdag 8 juli 2017 @ 19:25 |
Arcade Fire - Everything Now | |
IAmKloot | zondag 9 juli 2017 @ 15:48 |
Geweldig jaar tot nu toe,al mis ik nog een echte knaller in de ambient/elektronische hoek Blanck Mass - World Eater Justin Townes Earl - Kids In The Street Forest Swords - Compassion Communions - Blue Ryan Adams - Prisoner Mark McGuire - Ideas Of Beginning Slowdive - Slowdive Kevin Morby - City Music Thurston Moore - Rock n Roll Consciousness The Cairo Gang - Untouchable The Feelies - In Between | |
Gehenna | zondag 9 juli 2017 @ 17:14 |
Gas, Forest Swords, William Basinski, The Caretaker, Mono No Aware, Visible Cloaks? | |
methodmich | maandag 10 juli 2017 @ 15:54 |
Ja, in Nederland inderdaad pas 2017. Maar goed, ik zie in andere lijstjes ook wel wat 2016 releases opduiken. Dat kan af en toe gebeuren. Algiers had ik de vorige plaat van. Die vond ik best goed, maar draai hem nu niet meer zo vaak. Dus had nog geen behoefte de nieuwe aan te schaffen. Toch wel de moeite waard? Nieuwe Broken Social Scene is trouwens ook prima. Iedereen doet weer, zelfs Feist. | |
ranja | vrijdag 14 juli 2017 @ 11:25 |
Deze week kreeg ik in 2 pakketjes 4 albums binnen 5* Waxahatchee - Out in the Storm 4-4½* Allison Crutchfield - Tourist in This Town (ja zusje van bovenstaande inderdaad) Coco Hames - Coco Hames (ex-zangeres van The Ettes) The Big Moon - Love in the 4th Dimension (band die meespeelt op het album van Marika Hackman) | |
Norrage | vrijdag 14 juli 2017 @ 11:38 |
Oh was nog vergeten te posten! mijn favoriete albums vooralsnog :-) Lekker jaar hoor, maar nog geen enorme uitschieter. Allemaal 4 sterren platen met een paar piekjes. --- In willekeurige volgorde (bovenste 4 wel de beste) Portugal The Man Christian Scott - Ruler Rebel Feist Peter Silberman Thomas Azier Dan Auerbach Spinvis Slowdive Roger Waters Spoon Fleet Foxes Foxygen Tim Darcy Thurston Moore Kevin Morby Stef Kamil | |
kciR | vrijdag 14 juli 2017 @ 20:02 |
Alexandra Savior heb ik net aangehad, leuke plaat! | |
ranja | vrijdag 14 juli 2017 @ 20:24 |
Zeker, vorig jaar had ze al wat fijne singles dus daar keek ik wel naar uit en dat viel niks tegen. | |
Norrage | maandag 16 oktober 2017 @ 13:50 |
Veel heel goede albums, maar wat mij betreft nog geen echte uitschieters. Maar nieuwe Melanie de Biasio is goed, War On drugs, National, Warhaus, etc | |
MrBanaan1 | maandag 16 oktober 2017 @ 14:24 |
Even een update/toevoeging: Liam Gallagher - As You Were Future - Future | |
n00biedoobiedoo | maandag 16 oktober 2017 @ 15:07 |
Voor mij toch wel Jen Cloher en The Dream Syndicate als uitschieters tot nu toe. | |
cafca | maandag 16 oktober 2017 @ 15:21 |
Dream Syndicate was een leuke verrassing inderdaad. Die Jen Cloher moet ik eens checken! | |
Juweel | maandag 16 oktober 2017 @ 16:49 |
Jordan Rakei - Wallflower is mijn favoriete album tot nu toe. | |
ranja | maandag 16 oktober 2017 @ 16:58 |
Voor mijn nummer 1 gaat het waarschijnlijk tot de laatste dag spannend blijven tussen de albums van Desperate Journalist, Waxahatchee en Jessica Lea Mayfield. Voorlopig neig ik naar de laatste. | |
methodmich | maandag 16 oktober 2017 @ 17:48 |
Eens effe zien, sinds juli zijn er nog wel een paar bijgekomen in mijn lijstje denk ik. Sowieso nog Tyler, The Creator, Girl Ray, Intergalactic Lovers, Black Grape, Warhaus, Phoebe Bridgers en Kelela. | |
Earl_J_Hickey | dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:58 |
Mijn lijstje tot nu, nog in willekeurige volgorde: Uitschieters/voorlopige top 5 (ook nog gewoon willekeurig ) Jason Isbell & The 400 Unit - The Nashville Sound Roger Waters - Is This The Life We Really Want? John Moreland - Big Bad Luv Margo Price - All American Made The War On Drugs - A Deeper Understanding En verdere kanshebbers voor mijn top 25: Andrew Combs - Canyons Of My Mind Brad Paisley - Love And War Chris Stapleton - From A Room Vol. 1 (Vol.2 verschijnt in december en dus ook kans hebber) Daniël Lohues - Moi Drew Holcomb & the Neighbors - Souvenir Glen Campbell - Adios Jeff Tweedy - Together At Last John Mellencamp - Sad Clowns And Hillbillies Josh Ritter - Gathering Justin Townes Earle - Kids In The Street Little Steven - Soulfire Natalie Hemby - Puxico Nicole Atkins - Goodnight Rhonda Lee Nikki Lane - Highway Queen Ryan Adams - Prisoner Sam Outlaw - Tenderheart Slaid Cleaves - Ghost On The Car Radio Steve Earle & The Dukes - So You Wanna Be An Outlaw? Steven Wilson - To The Bone Tyler Childres - Purgatory Willie Nelson - God's Problem Child | |
methodmich | dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:12 |
William Patrick Corgan komt ook hoog binnen in mijn lijstje. Mooie plaat! | |
cafca | woensdag 18 oktober 2017 @ 11:02 |
Mijn toppers zijn voorlopig Co-Pilgrim, Chuck Prophet en Samantha Crain. | |
tong80 | woensdag 18 oktober 2017 @ 17:08 |
Cool topic. Dacht dat er al een ander topic over was. Dit staat in m'n TOP-10 | |
tong80 | woensdag 18 oktober 2017 @ 17:12 |
Wat is eigenlijk precies de bedoeling ? | |
ranja | woensdag 18 oktober 2017 @ 17:33 |
niks, gewoon wat tijd verdrijven tot in December het echte jaarlijstjes-topic komt | |
tong80 | donderdag 19 oktober 2017 @ 19:02 |
Oh. Ik dacht al. Ha ha ha | |
TargaFlorio | donderdag 19 oktober 2017 @ 20:07 |
Gezien onze muzieksmaak aardig overeenkomt hier maar eens wat van gaan luisteren. De albums van Jason Isbell, John Moreland, Chris Stapleton, Nikki Lane, Sam Outlaw en Willie Nelson zijn in ieder geval goed. Die van Margo Price (is toch nog niet verkrijgbaar?) en Tyler Childres ga ik nog kopen. | |
Beregd | donderdag 19 oktober 2017 @ 21:01 |
Dan moeten jullie ook eens micah P Hinson luisteren, die heeft alweer een prachtig nieuw album uit.singer songwriter/americana met de meest unieke stem. Naar Margo Price ben ik ook wel benieuwd, haar debuut heb ik best veel geluisterd. | |
Earl_J_Hickey | vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:34 |
Klopt die van Price verschijnt vandaag, maar was afgelopen week al wel te horen bij de NPR. http://www.npr.org/2017/1(...)sic&utm_content=2038 De eerste indruk van deze plaat is al goed! Aanvulling op mijn lijstje is de plaat van Colter Wall. | |
Bugno | vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:56 |
Weinig aan nieuwe albums toegekomen dit jaar. Voor mij was Trein, Vuur Dageraad wel een pareltje | |
Gala6183 | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:35 |
Ik ben een groot Josh Ritter fan maar Gathering vind ik echt een beetje saai. Behalve Showboat is er nog geen een nummer blijven hangen. | |
Thornado | vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:37 |
Chuck Prophet - Bobby Fuller died for your sins [ Bericht 4% gewijzigd door Thornado op 20-10-2017 17:15:14 ] | |
cafca | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:09 |
Fijn album, he? | |
Thornado | vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:14 |
Een fijner album heb ik dit jaar nog niet gehoord | |
MauroPicotto | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:44 |
Op alfabetische volgorde: Moby & The Void Pacific Choir - More Fast Songs About The Apocalypse (3/5) Ryan Adams - Prisoner (4/5) The War On Drugs - A Deeper Understanding (4/5) | |
ranja | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:46 |
Ik heb het andersom, ben groot fan van the Gathering en Josh Ritter vind ik maar gewoontjes. | |
cafca | vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:27 |
Hij staat bij mij vooralsnog op 2 | |
methodmich | vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:29 |
Ik heb er helaas al weer meer dan tien die ik eigenlijk in mijn top 10 zou willen. Lastig, elk jaar. | |
Gala6183 | zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:46 |
Dat kan natuurlijk ook. | |
chansadres | zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:48 |
Mijn gevoel zegt zoiets: 1. The National - Sleep Well Beast 2. The Killers - Wonderful Wonderful 3. The War on Drugs - A Deeper Understanding 4. Foo Fighters - Concrete and Gold 5. Roger Waters - Is This The Life We Really Want? 6. Nothing But Thieves - Broken Machine 7. Steven Wilson - To The Bone 8. Queens of the Stone Age - Villains 9. Milburn - Time 10. Dreamcar - Dreamcar 11. Royal Blood - How Did We Get So Dark? 12. Ed Sheeran - Divide 13. Fleet Foxes - Crack-Up 14. Elbow - Little Fictions 15. Imagine Dragons - Evolve 16. Erasure - World Be Gone 17. Ayreon - The Source 18. The Darkness - Pinewood Smile 19. John Mayer - The Search of Everything 20. Gorillaz - Humanz | |
Cinsault | woensdag 22 november 2017 @ 22:14 |
Voor mij ook een fijn muziekjaar tot nu toe. De platenzaken hebben flink aan me verdiend dit jaar (-: De aankoop waard dit jaar vond ik (kriskras door elkaar): - Elbow (Little Fictions) - Marika Hackman (I'm not your man) - Ariel Pink (Dedicated to Bobby Jameson) - Angus & Julia Stone (Snow) - Hand Habits (Wildly Idle) - Steffi (Fabric 94) - Beck (Colors) - Courtney Barnett and Kurt Vile (Lotta sea lice) - Japanese Breakfast (Soft sounds from another planet) - Luwten (selftitled) - Four Tet (New energy) - Yori Swart (September) - London Grammar (Truth is a beautiful thing) - Hundred Waters (Communicating) - Girls in Hawaii (Nocturne) - The War on Drugs (A deeper understanding) - James Holden and the Animal Spirits (The Animal Spirits) - Portico Quartet (Art in the age of automation) - Lost Horizons (Ojala) - J. Bernardt (Running) - Rolling Blackouts C.F. (The French press) - Bonobo (Migration) - Oscar and the Wolf (Infinity) - Moss (Strike) - Big Thief (Capacity) - Inna de Yard (The soul of Jamaica) - LCD Soundsystem (American Dream) - Charlotte Gainsbourg (Rest) - The Weather Station (selftitled) - Zola Jesus (Okovi) - Brand New (Sciencefiction) - Radiohead (OK Computer, Oknotok 1997-2017) - The XX (I see you) - Kendrick Lamar (Damn) - Nadine Shah (Holiday destination) - Fleet Foxes (Crack-up) - The National (Sleep well beast) - Spoon (Hot thoughts) - Algiers (The underside of power) - St. Vincent (Masseduction) - Ibeyi (Ash) - Torres (Three futures) - Phoebe Bridgers (Stranger in the alps) - King Krule (The OOZ) - Julien Baker (Turn out the lights) - Michael Chapman (50) - Millionnaire (Sciencing) - Slowdive (selftitled) - Douglas Firs (Hinges of luck) - School is Cool (Good news) - Warhaus (selftitled) - Melanie de Biasio (Lilies) - Kaitlyn Aurelia Smith (The Kid) - Iron & Wine (Beast epic) - GAS (Narkopop) - Forest Swords (Compassion) - Vagabon (Infinite Worlds) - Grandaddy (Last place) - Dirty Projectors (selftitled) - Julie Byrne (Not even happiness) - Father John Misty (Pure comedy) - Kevin Morby (City Music) - Kelly Lee Owens (selftitled) - Grizzly Bear (Painted ruins) - Mark Eitzel (Hey mr. Ferryman) - Perfume Genius (No shape) - Feist (Pleasure) Kijk nog uit naar de nieuwe Bjork. Nu nog een top 50 maken. Afgezien van enkele uitschieters wordt dat nog een pittige klus. Maar ach, ik heb nog tot eerste kerstdag... | |
IAmKloot | woensdag 22 november 2017 @ 23:34 |
zoiets, ofzo, voorlopig Fink- Resurgam Ryan Adams - Prisoner Forest Swords - Compassion Mark McGuire - Ideas Of Beginnings Slowdive - Slowdive Tom McRae - Ah The World, Oh The World The National - Sleep Well Beast Howie Payne - Mountain Justin Townes Earle - Kids In The Street Adrian Crawley - Dark Eyed Messenger The Shins - Heartworms Roger Waters - Is This The Life We Really Want |