abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172298195
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 16:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kom maar gewoon langs. Dat is wat je graag wil en dat kan. Niet een grote bek hebben en het niet waar maken.
Heeft weinig zin om langs te komen bij je, ik ben niet goed in vechten en jij klaarblijkelijk niet goed in dingen te begrijpen.
pi_172298263
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 16:47 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Het concept "streven" is niet vreemd - het wordt door het westen alleen totaal niet geassocieerd met de gemiddelde moslim. Misschien dat moslims wat meer ruchtbaarheid zouden kunnen geven aan het goede wat ze "jihaden".

Een jaar of 2 terug had je nog wat ludieke acties met het vuurwerkshit opruimen in de vroege ochtend met nieuwjaarsdag, georganiseerde etentjes door moslimverenigingen tijdens kerst voor de minderbedeelden wat werd gekoppeld met "Love Jihad" etc, maar dat is natuurlijk niet zo interessant als met een machete zwaaiende koppensnellers met een 4k camera, dus blijft dat nagenoeg onderbelicht.

quote:
Tsja. Het valt daardoor wel op dat "jihad" eigenlijk zelden tot nooit (op tv dan) wordt gebruikt om te zeggen dat je strijdt voor betere ouderenzorg.
Als 'je' consistent zou zijn, puur taalkundig gezien, wel natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2017 16:55:04 ]
pi_172298414
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 21:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Innerlijke strijd hè,
Dat is de grote jihad ja, van de kleine jihad (naar buiten gericht) naar de grote jihad keren (naar binnen gericht) in de strijd tegen het ego.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172298489
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 16:51 schreef Triggershot het volgende:
Als 'je' consistent zou zijn, puur taalkundig gezien, wel natuurlijk.
Heb je voorbeelden ? Filmpjes van mensen die oproepen tot jihad tegen niet-verzorgde ouderen, troep op straat of dierenmishandeling etc. - waarbij de term jihad dan plots *wel* vertaald wordt ?
pi_172298525
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:01 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden ? Filmpjes van mensen die oproepen tot jihad tegen niet-verzorgde ouderen, troep op straat of dierenmishandeling etc. - waarbij de term jihad dan plots *wel* vertaald wordt ?
Helaas niet. Daarom de als en zou.
  Meest relativerende user 2022 zondag 9 juli 2017 @ 17:03:37 #131
357044 Budapestenaar
pi_172298549
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 09:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Vuur moet je nou eenmaal met vuur bestrijden, in dit geval.

Zwaaiend langs de kant van de weg staan en bloemetjes gooien en kopjes thee, daar redden we het niet mee.

Vooral als je bommen en granaten en een hoop zwaarden richting je hoofd gegooid krijgt als 'dank'.

Weg ermee met die waanzin.
Helaas beseft de mensheid pas als het te laat is en dat gaat nog wel even duren zolang de politiek spontaan begint te zweten als je het woord moslim of islam zelfs maar fluistert en krampachtig tegemoet blijft komen aan de zogenaamde 4 á 5% moslims in Nederland bijv.
Kopjes thee gooien kan best effectief zijn als het water maar heet genoeg is. :{w
pi_172298585
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:03 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Kopjes thee gooien kan best effectief zijn als het water maar heet genoeg is. :{w
Of als je de waxinelichtjeshouder ook meegooit. Vraag maar aan de koning.
  Meest relativerende user 2022 zondag 9 juli 2017 @ 17:07:17 #133
357044 Budapestenaar
pi_172298661
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 16:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je bedreigt mij nu? Daar lig ik niet wakker van. Je zet jezelf weg als 0.
Hij bedreigt je niet. Goed lezen is een kunst.
  zondag 9 juli 2017 @ 17:09:14 #134
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172298755
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 16:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kom maar gewoon langs. Dat is wat je graag wil en dat kan. Niet een grote bek hebben en het niet waar maken.
Zeg Jaroon, wat is er met jou aan de hand? Je bent de afgelopen paar dagen behoorlijk kortaf en aggressief aan het reageren? Misschien een weekje fokpauze nemen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Meest relativerende user 2022 zondag 9 juli 2017 @ 17:09:15 #135
357044 Budapestenaar
pi_172298757
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:05 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Of als je de waxinelichtjeshouder ook meegooit. Vraag maar aan de koning.
Dan heb je zomaar een heuse aanslag!
  zondag 9 juli 2017 @ 17:14:03 #136
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_172298881
Het woord jihadist/jihadi zie ik alleen in de gewelddadige vorm gebruikt worden. Zomaar een voorbeeldje: http://www.express.co.uk/(...)ers-IS-Islamic-State
Tsja, de Egyptische Kopten zijn echt een bedreiging voor de moslims.
----------------
Wikipedia, jihadisme:

De oorsprong van de benaming ligt bij de voorstanders ervan (zoals Osama bin Laden) zelf, die het woord jihadi in vele publieke toespraken en teksten en pamfletten gebruikten.[bron?] Soms wordt het in meer algemene zin gebruikt voor een ieder die op vurige en hardnekkige wijze iets nastreeft.[bron?] In het Arabisch wordt in plaats van jihadi gesproken van 'moedjahid' (meervoud: moedjahedien) als het gaat om mensen die de jihad nastreven. Het ontstaan van het woord 'jihadi' uit 'jihad' zou mogelijk kunnen zijn gebaseerd op het voorbeeld van het woordeinde -i, wat verwijst naar de plaats van oorsprong, zoals "Saoedi", "Pakistani", Afghani of "Misri" (van Egypte of de Arabische naam 'Misr' voor dat land).
Verbreiding

Het woord (d)jihadi's werd al in 1993 in het kader van het Kasjmirconflict gebruikt voor "[moslim]fundamentalisten uit Pakistan, Afghanistan en het Midden-Oosten die naar Kashmir trekken om er de 'heilige oorlog' uit te vechten". Tegen 2000 was het begrip jihadisme in Pakistaanse en Indiase media mainstream geworden, maar nog niet daarbuiten. Sinds de aanslagen op 11 september 2001, het begin van de Afghaanse Oorlog in oktober 2001 en de strijd tegen Al Qaida is het begrip ook in het westen gangbaar geworden.
Definities

In 2003 stelde de Middle East Quarterly dat "jihadisme momenteel wordt gebruikt om te verwijzen naar de gewelddadigste personen en bewegingen in de hedendaagse islam, waaronder Al Qaida.

Volgens de NOS (2006) wordt er meestal mee verwezen naar personen die zich bezighouden met islamitisch terrorisme of de (onder)steuning ervan.

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) hanteerde in het rapport Ideologie en strategie van het jihadisme (december 2009) de volgende definitie: "Jihadisme is een stroming binnen de politieke islam die op basis van een specifieke invulling van de salafistische leer en op basis van het gedachtegoed van Sayyid Qutb door middel van een gewapende strijd (jihad) streeft naar een mondiale heerschappij van de islam en de heroprichting van de Islamitische Staat (Kalifaat)."
-------

Innerlijke strijd? Zo klinkt het niet.
Blijkbaar heb ik het forum nog niet voldoende geïnformeerd.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_172298918
quote:
1s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Helaas niet. Daarom de als en zou.
Ik vrees dat dat dan niet echt overtuigend bewijs is dat "jihad" een begrip is met een totaal neutrale lading dat in het westen wordt misbuikt omdat men moslims vooral als gewelddadig, lui en ambitieloos wil afschilderen...
  zondag 9 juli 2017 @ 17:20:13 #138
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172298990
He, grappig, is dat waar ons woord miserie vandaan komt? Even googlen.

Afghani of "Misri" (van Egypte of de Arabische naam 'Misr' voor dat land

Nee, blijkbaar niet dus, maar wel een grappig toeval.

Origin of the word misery
The word misery comes from the French miserie from the Latin miseria (wretchedness) from miser (wretched), which is a transliteration of the Greek miseros/misaros (abominable, despicable, wretched; Gr: μυσαρός) from misos (evrything that cause abhorrence, repulsion, revulsion; Gr: μύσος)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_172299104
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:14 schreef MrRatio het volgende:
Innerlijke strijd? Zo klinkt het niet.
quote:
7s.gif Op zondag 9 juli 2017 16:57 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat is de grote jihad ja, van de kleine jihad (naar buiten gericht) naar de grote jihad keren (naar binnen gericht) in de strijd tegen het ego.
Jihad.
Het woord jihadist of jihadi verwijst inderdaad naar de persoon als strijder voor IS en andere dergelijke extremistische groepen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172299315
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:14 schreef MrRatio het volgende:
Innerlijke strijd? Zo klinkt het niet.
Blijkbaar heb ik het forum mezelf nog niet voldoende geïnformeerd.
Zo klopt-ie. Je hoeft alleen maar een blik op de Wiki te werpen en je zou al genoeg moeten weten.
  zondag 9 juli 2017 @ 17:43:00 #141
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_172299421
quote:
7s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo klopt-ie. Je hoeft alleen maar een blik op de Wiki te werpen en je zou al genoeg moeten weten.
https://wikiislam.net/wiki/Misconceptions_about_Jihad
https://wikiislam.net/wiki/Lesser_vs_Greater_Jihad
https://wikiislam.net/wiki/Jihad_is_Compulsory_(Fard)
https://wikiislam.net/wiki/Jihad_(Primary_Sources)
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  zondag 9 juli 2017 @ 17:51:51 #143
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_172299570
Of we vragen het aan deze meneer, die heel vaak met zijn neus in de boeken gezeten heeft.
http://www.dailymail.co.u(...)eas-speak-event.html
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_172299688
quote:
10s.gif Op zondag 9 juli 2017 16:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heeft weinig zin om langs te komen bij je, ik ben niet goed in vechten en jij klaarblijkelijk niet goed in dingen te begrijpen.
Jij bedreigt mij. Ik jou niet. Ik heb niets raars gezegd tot nu toe.
pi_172299716
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:51 schreef MrRatio het volgende:
Of we vragen het aan deze meneer, die heel vaak met zijn neus in de boeken gezeten heeft.
http://www.dailymail.co.u(...)eas-speak-event.html
:O
pi_172299938
quote:
7s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo klopt-ie. Je hoeft alleen maar een blik op de Wiki te werpen en je zou al genoeg moeten weten.
We wachten echter nog altijd op voorbeelden waarin de term daadwerkelijk op deze manier gebruikt wordt ;)
pi_172300143
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 18:15 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

We wachten echter nog altijd op voorbeelden waarin de term daadwerkelijk op deze manier gebruikt wordt ;)
Kleine Jihad is over jezelf nadenken. Dat doet men te weinig.
  zondag 9 juli 2017 @ 18:31:07 #148
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_172300156
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 18:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:O
Je laat nu net zien waar het probleem zit. De zg. gematigde moslims vormen een beschermende laag ten opzichte van de onaangename kanten van islam. Die jihadi's zijn nu eenmaal jouw broeders. De koran schrijft het al voor in 48:29 , weest hard voor de ongelovigen en weest barmhartig voor de gelovigen.
Dat maakt die apologisten niet de meest handige partner om echt iets te doen tegen de radicale islam. Een patiënt die niet wil horen dat hij ziek is heeft niet zoveel kans op genezing
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_172300228
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 18:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kleine Jihad is over jezelf nadenken. Dat doet men te weinig.
Ik wil zelfs zo ver gaan dat het stereotiepe beeld van moslims is dat ze NOOIT aan zelfreflectie en kritiek doen.
Wederom - als dat beeld totaal onjuist is zouden wat voorbeelden erg nuttig zijn.
pi_172300255
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 18:36 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik wil zelfs zo ver gaan dat het stereotiepe beeld van moslims is dat ze NOOIT aan zelfreflectie en kritiek doen.
Wederom - als dat beeld totaal onjuist is zouden wat voorbeelden erg nuttig zijn.
Ik ben geen moslim. Ik begrijp het raar doen ook niet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')