abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172319244
registreer om deze reclame te verbergen
Groei vraagt wel eens om uitbreiding werkkapitaal.
Tot zover niks geks.
Met volgende lening wordt eerdere niet afgelost.
Ze willen verdere groei financieren.

Ik heb inderdaad ook aangegeven niet te begrijpen waarom niet in eerste instantie nieuwe lening uitzetten i.p.v. het klunzig uitgevoerde voorstel tot herziening voorwaarden.

Het recente gedoe doet geen goed aan ondernemer en z'n verhaal.
(wat heus wel plausibel zou kunnen zijn)

Anyway, voor een nieuwe lening zou ik wel echt alle ins en outs willen zien.
pi_172319316
Wat hij wil is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hier wel een mening over, maar die hou ik nog heel even voor me
pi_172320591
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 15:20 schreef bleyenburg het volgende:
Wat hij wil is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hier wel een mening over, maar die hou ik nog heel even voor me
Niet gauw stiekem in je eentje volgooien hè.
pi_172320623
nieuw probleem bij KOM is een feit:
SPOILER
pi_172320652
Nu ook op de website van KoM
SPOILER
Slimme laatste zin.
  maandag 10 juli 2017 @ 16:16:06 #131
469389 InvestorW
Crowdfunder
pi_172320672
Over FL staat de update nu ook op KoM. Hopen op goede afloop; ik ben daar niet heel negatief over.

Tegelijk een nieuwe default bij KoM: Nederlands Pensioenbureau: "De ondernemer heeft de aflossing van de termijn juli niet voldaan. Wij hebben de invordering overgedragen aan het incassobureau."
Eerlijk gezegd vind ik dat dan wel weer heel snel... blijkbaar is er dan al gebeld, en is duidelijk geworden dat het geld er ook niet direct gaat komen?

Edit: bleyenburg was me net voor
pi_172320691
Geld van FL is onderweg.

SPOILER
pi_172320944
SPOILER
Zie spoiler, wat een zieke rotzooi is het toch bij KoM.
0 termijnen betaald en nu al naar het incassobureau, het is echt te bizar voor woorden
pi_172321001
Ik heb het idee dat tijdens Pim z'n vakantie hij een vervanger heeft die een botte bijl naast z'n bureau heeft staan...
:)
pi_172321006
Ik ga bij KoM naar de -40% rendement :)
  maandag 10 juli 2017 @ 16:30:10 #136
469389 InvestorW
Crowdfunder
pi_172321010
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:27 schreef impact9 het volgende:
SPOILER
Zie spoiler, wat een zieke rotzooi is het toch bij KoM.
0 termijnen betaald en nu al naar het incassobureau, het is echt te bizar voor woorden
de onderneemster van het gastouderbureau zegt net "De aflossing heeft net plaats gevonden van de maand juli"
pi_172321074
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:30 schreef InvestorW het volgende:

[..]

de onderneemster van het gastouderbureau zegt net "De aflossing heeft net plaats gevonden van de maand juli"
Tja, dan waren ze te laat....
  maandag 10 juli 2017 @ 16:33:26 #138
469389 InvestorW
Crowdfunder
pi_172321105
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, dan waren ze te laat....
ja, helemaal goed om gelijk te werken met boeterente en de hele mikmak. Maar ik hoop niet dat dit verhaal na 0 of 1 betalingen op de fles gaat
pi_172321111
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:16 schreef Aster1X het volgende:
Geld van FL is onderweg.

SPOILER
Nou ja, acute betalingsproblemen zijn er dus gelukkig niet. Voor de nieuwe investeerders komt er vast weer een leuke incentive en een ding is zeker waar, het is prima spul wat ze verkopen. Als KoM nu ook nog een klein beetje water bij de wijn doet gaat het hopelijk allemaal alsnog goed komen.
pi_172321127
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:15 schreef Aster1X het volgende:
Slimme laatste zin.
Wat mij betreft juist helemaal geen slimme laatste zin. Ik had veel liever een zinnetje gezien waaruit nu eindelijk enige onderkenning blijkt dat het bij het eerdere voorstel toch niet helemaal goed gegaan is.
Investeerders die (naar uiteindelijk bleek om totaal gegronde redenen!) dwars hebben gelegen, hoeven blijkbaar niet meer mee te doen met het nieuwe project.
pi_172321180
Indien de nieuwe FL propositie wordt:

SPOILER
dient er m.i. geboden te worden:

SPOILER
pi_172321238
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:30 schreef InvestorW het volgende:

[..]

Dat vind ik prima bij KOM, een termijn te laat, meteen een incassobureau er op, in plaats van dat hele traject bij een officiële deurwaarder als er al méér achterstand is. Incassobureau's zetten er m.i. wat meer druk op, soms zelfs een beetje op het randje ;) Het werkt wel....

Ik denk dat het hier een misverstandje/miscommunicatie was voortvloeiend uit dat SEPA incasso gebeuren. Als het eenmaal loopt dan loopt het........
pi_172321319
Ben ook benieuwd naar het verhaal van Nederlands Pensioen Bureau

Daar zat een erfenis van meer dan een ton in de zekerheden.
Ben benieuwd of die verpanding goed geregeld is.
Zo niet, ga ik echt tot het uiterste om daar te verhalen.
Hetzij op KOM, hetzij op NPB

Uit de pitch:

SPOILER
pi_172321336
KOM haalt zo te zien even de bezem door de portefeuille. Op alle wanbetalende projecten is een update gekomen. Of ze zijn doorgezet naar incassobureau of er wordt een laatste poging ondernomen.

Hierboven nog niet genoemd:
SPOILER
pi_172321341
Hype kappers Utrecht ook nog niet binnen.
Die heeft toegezegd vandaag te betalen.
Ben benieuwd
pi_172321357
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:45 schreef bleyenburg het volgende:
Ben ook benieuwd naar het verhaal van Nederlands Pensioen Bureau

Daar zat een erfenis van meer dan een ton in de zekerheden.
Ben benieuwd of die verpanding goed geregeld is.
Zo niet, ga ik echt tot het uiterste om daar te verhalen.
Hetzij op KOM, hetzij op NPB

Uit de pitch:

SPOILER
Zelfde verhaal bij die gezondheidsproducten, zou ook een hypothecair onderpand gevestigd zijn met ruim voldoende overwaarde.. Kan niets misgaan toch? _O- (enkel bij KoM)
pi_172321394
hoho...even afwachten bij de gezondheidsproducten.

ben idd wel benieuwd naar verdere verloop.

zit er zelf niet in, maar volg het met zeer grote belangstelling.

Nu zal blijken of KOM de zekerheden op orde heeft.
pi_172321463
Bijzonder dat op de site van KoM de projecten dan nog vrolijk op groen staan.
Ik zou dan toch minimaal een oranje handje willen zien.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_172321890
Nou, tussen al die ellende toch maar even heugelijk nieuws melden: de succesvolle afronding van GVE project 10856. Mevr. de vertaalster heeft haar badkamer keurig in twee jaar afbetaald
pi_172321953
Nog wat info van een KOM project. Helaas niet als update voorbij zien komen, dus kom hem nu zelf toevallig tegen.
SPOILER
Aan het project is nu de hypotheekakte toegevoegd. Hieruit blijkt dat het pand waarvoor de financiering gezocht werd op 7 feb 2017 is aangekocht. Dat is fijn, want daar heeft de crowd een 1e hypotheekrecht op. En aangezien de lening sinds okt 2015 loopt werd het wel tijd dat deze zekerheid hard gemaakt werd.

Het blijft toch elke keer maar weer afwachten wat een ondernemer met je geld gaat doen zodra het overgemaakt is. Ook daar is nog weinig controle op.

Ik beschouw dit dan ook maar als een positief bericht. En tot nu toe hebben ze ook altijd netjes betaald.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')